A legszerencsésebb motoros?

Nehéz megmagyarázni az alábbi videóban látható teherautós viselkedését. Emberünk az út mellett parkolva egyszer csak gondolt egy merészet, és úgy döntött, megfordul a kétszer kétsávos úton. Azt azonban egy pillanatra sem észlelte, hogy mögötte, a belső sávban érkezik egy motoros.

A hasonló esetek sajnos többnyire súlyos sérüléssel végződnek, ezúttal azonban a motoros óriási lélekjelenléte és persze némi szerencse megmentette a helyzetet. Mivel megállásra vagy kikerülésre nem volt lehetőség, a motoros úgy döntött, eldobja a motort - így pedig tökéletes időzítéssel át is csúszott a teherautó első és hátsó kerekei között. Felállt, leporolta magát, és a többi közlekedő segítségével félretolta a motort az úttestről.

Közben a kép szélén láthatjuk, hogy a teherautós majdnem elsodor még valakit, majd senkitől sem zavartatva elhajt a helyszínről. A megdöbbentő az egészben, hogy talán észre sem vette, hogy figyelmetlenségével életveszélybe sodort egy motorost. A felvételen jól látható, hogy miért fontos, hogy megfelelően használjuk a tükröt, és időnként a holtteret is ellenőrizzük. A motorkerékpárok, illetve a biciklik ugyanis méretüknél fogva nehezebben észlelhetőek, a rajtuk ülőket pedig nem veszi körül biztonságot nyújtó karosszéria.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr886698379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.20. 13:40:30

Micsoda egy hülye fasz az ilyen.

Persze ha itthon van mindez, de nem történik baleset, és kap egy tízezer forintos csekket a tökfej, már orbánoznának, rendőrállamoznának, kisemberkednének a bolsik, és egyből azt kérdeznék, miért nem azt büntetik, aki, lényeg, hogy sose azt, aki fasz volt.

Miért nem lehet betartani a szabályokat, ha már magától nincs esze valakinek?

Tipikus komcsi kiskapukeresés ez egyébként. Hopp, ott a lyuk, ott átférek - gondolja, és már megy is át a motoroson, át a szalagkorláton, át a babakocsin, át a virágágyáson, percekig tartó port verve, szétbaszva a saját járművét is. ÁÁÁh

==T== 2014.09.20. 13:46:39

Tényleg meredek volt.

Viszont nem lehet, hogy a teherautót épp elkötötte valaki, ezért volt ez a sietség???

Schütii 2014.09.20. 14:22:46

Azért tekintélyes mennyiségű vér kell a pucába ahhoz hogy valaki motorral lefeküdjön a betonra a baleset előtt.

3gb 2014.09.20. 14:48:52

@Schütii: ja tökös a csávó vagy csaj!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.20. 14:52:19

mondjuk ha nincs felvétel meg sem lesz,bár mondjuk így sem lesz egyszerű megtalálni.
Amúgy megint csak egy youtubos video,mi ez facebook?

agostonl 2014.09.20. 14:55:09

Nem motoroztam soha forgalomban, nem is ez a lényeg.
Tarkóncsapni egy nyeleslapáttal az ilyen barmot.
Oly mind1, hogy gyalogos, motoros, vagy autós, tessék figyelni!

Powerslave 2014.09.20. 15:23:05

Úgy döntött ám egy francot. Megijedt, belemarkolt az elsőbe, és ennek megfelelően szájra is esett. Az már más kérdés, hogy ez mentette meg.

A "láttam, hogy nem tudok megállni, ezért inkább eldobtam" az egyik legklisésebb taknyolás utáni kamu.
Érdekes, hogy pont felétek is megjelent erről egy cikk*, majd ehhez képest írtok egy videóhoz kommentárnak ekkora orbitális hülyeséget.

Soha a büdös életben nem fogja valaki ilyen helyzetben szándékosan elfektetni a lovat. Aki mást állít, az bizony - lehet köpködni - hazudik.

*totalbike.hu/magazin/velemeny/2012/03/24/hogyan_meseljunk_motoros_balesetet/

Sándor Pikáli 2014.09.20. 15:59:25

a szentendrei útról kanyarodtam a bogdánira, ahol a kereszteződéstől száz méterre van a benzinkút bejárata.
egy ford orion kanyarodott be balra a kútra, mintha ott se lettem volna.
balra autó, jobbra a kút szerelvényei, satu fék, menekülés semerre, első fék felenged, motor megfarolva szépen lassan lefekszik, csúszik előre, én utána, fél méterre a kis pöcs autójától minden megáll, és még neki állt feljebb, amikor eltört az orra.

Sándor Pikáli 2014.09.20. 16:06:36

@Schütii:
jobb betonon csúszni, mint földúton hemperegni...

a távoli rokon 2014.09.20. 17:11:52

pusztító vakegér, halálosztó prosztó. görkorcsolya kell az ilyen alá, azzal nem öl meg senkit, élete végéig távol tartani minden babakocsinál nehezebb és gyorsabb guruló eszköztől. stb, stb...
Amúgy meg mindannyian hibázhatunk...
(feltartott ujj)

pannonkondor 2014.09.20. 18:00:34

@Istóczy úr:

Azért neked komoly problémáid lehetnek komám,hogy mindenről a komcsizás jut eszedbe !! Úgy látom az agymosógép teljes fordulaton üzemel vitykáéknál. Mondjuk sejtve a tied méretét,fél program is elég lehetett.

bajan 2014.09.20. 18:46:13

@Schütii:

Máshol azt írják, hogy kicsúszott a motor eleje mert satura húzta és ezért esett el. Inkább volt ez hihetetlen szerencse mint tudatos megoldás.

okoskodó 2014.09.20. 19:49:16

Én pont így estem volna pofára.

nem volt itt semmiféle eldobás.

panza 2014.09.20. 20:59:04

Leborulok a szakértők nagysága előtt.

Sayniqua (törölt) 2014.09.20. 21:18:47

Szerintem Chuck Norris ült a motoron :)

The_Genius 2014.09.20. 21:27:13

Aki kicsit is tartozkodott Braziliaban, az tudja, hogy ott ez mindennapos... :D

Oldm4n 2014.09.20. 22:39:50

@Powerslave: Kitalálom sosem motoroztál, igaz? Mert akkor tudnád, hogy bizony vannak szituk, amikor az egyetlen jó döntés az, ha eldobod a vasat. Képzeld, még nekem is volt ilyen az életemben. (Teszek rá, hogy elhiszed, vagy nem. Te dolgod.)

NperA 2014.09.20. 22:48:16

Meg az is jó lenne, ha a kedves motoros nem 1,5-2x sebességgel jönne a többi közlekedőhöz képest.

Amikor pedig eldobja a vasat onnantól Winkler örökérvényű szösszenetét ajánlanám.

totalbike.hu/magazin/velemeny/2012/03/24/hogyan_meseljunk_motoros_balesetet/

Mészáros Laci 2014.09.20. 23:26:42

@Powerslave:

"A "láttam, hogy nem tudok megállni, ezért inkább eldobtam" az egyik legklisésebb taknyolás utáni kamu."

Nagy Sándor a Bicajoskönyvben írja, hogy egy hasznos túlélési trükk, amikor nagyon váratlanul, fékezhetetlenül közel akadály tornyosul a biciklis előtt, kormánymozdulattal és hátsó fékkel fektesse le a bringát, mert így valószínűleg lábbal érkezik az akadályhoz, egyébként pedig fejjel.

Mészáros Laci 2014.09.20. 23:30:37

@okoskodó:

én abból a 0.7 pixelből nem tudom eldönteni, hogy a motoros milyen manővert hajtott végre a kamion takarásában.

még a motor típusát sem látom tisztán.

trollking 2014.09.21. 03:23:35

most tudta meg, hogy az 5ös lottó következő heti nyereménye 280 millió :)

Kulmar 2014.09.21. 10:07:07

@Istóczy úr: neked mi bajod van? mi köze a komcsiknak ahhoz, hogy valaki nem figyel, pontosabban szarik a környezetére?

és ha már itt tartunk, mi a komcsi ellentéte? és vajon a komcsi ellentéte tökéletesen betart-e minden szabályt, továbbá a szabályokon felül is tökéletesen viselkedik?

zsoci 2014.09.21. 11:52:30

Nem tudom hol készült a video, de ezt az arab országokban így szokás. mindenütt megfordulnak, autópályán is. Bármivel, traktorral, szekérrel.

Powerslave 2014.09.21. 13:02:26

@Oldm4n: Természetesen sosem motoroztam, most sincs egy Kawa a ház előtt, azelőtt sem volt motorom, pláne nem rögtön két teljesen eltérő egyszerre, ezután sem fogok motorozni, sőt messzemenően elhiszem, hogy te ilyenekre is képes vagy, hiszen léteznek még csodák. Netán kaszkadőr volnál? Kétlem, mert akkor megértenéd, miért írom, amit...

@Mészáros Laci: Az ugye megvan, hogy a bicikli és a motor között elég jelentős különbségek vannak? Motornál mire ugyanezt ugyanígy összehozod, már belegravíroztad a lenyomatodat az akadályba. Akkora út alatt, ami alatt így elfektetsz egy motort, akkor is meg tudsz állni, ha simán leteszed a két talpad. Na akkor minek is eldobni? Megint másik, hogy ha eldobod, a motorral együtt a földön fogsz csúszni, ami bizony jóval hosszabb "fékutat" jelent, mintha progresszíven fékeznél. Megintcsak: Minek dobod el, ha meg is tudsz állni?

Mellesleg, ha kipróbálod akár biciklivel is a kérdéses manővert, valószínűleg egy-két próbálkozás után rájöhetsz, hogy azzal sem nagyon tudod rövidebb út alatt végrehajtani, mint amekkorán le lehet fékezni. Egészen egyszerűen azért, mert csúsztatni kell hozzá, ami mindig hosszú fékutat eredményez, ráadásul a giroszkópikus erős és a saját ösztöneid ellenében kell ezalatt a földre is rántanod a bringát (motoron ez amúgy hatványozódik).

Ha véletlenül mégis sikerülne valakinek hiteles videókísérlettel prezentálnia, hogy rövidebb úton taknyol el és kerüli el az akadályt vagy áll meg, mintha lefékezne és/vagy ellenkormányzással kitérne, felveszem a protektorokat, szerzek egy bringát és jól földhözb@szkodom magam, a motoros kollégákkal együtt, hátha valamelyikünknek sikerül reprodukálni. -.-

cso zsi 2014.09.21. 13:28:21

@NperA: Azt hittem csak nekem tűnt "fénysebességnek" a motoros haladása.
Soha nem fogják megérteni, hogy egy 10-15 centi széles görbe tükörben egy fél méter széles ufó az utolsó pillanatban is alig látszik.
Az autópályák melletti közbiztonsági plakátokon a visszapillantó felnagyítja a motoros képét. kac-kac.

cso zsi 2014.09.21. 13:30:12

@zsoci: Ott van egy átjárási lehetőség, nem csak kitaposott fű. Csak nem munkaterület? Netán lassítási táblákkal előjelezve?

Oldm3n 2014.09.21. 16:05:20

@Powerslave: Blablabla... akkor miért beszélsz hülyeséget? Én amikor megvettem az első motoromat, 1980-ban, az első dolgom az volt, hogy kimentem a bányatóhoz a lekopasztott Danuviával és megtanultam esni. Motorral esni. Akkoriban cselgáncsoztam, s a sensei szerint a talaj és az ember kapcsolata kemény tud lenni, ha nem tudod, hogyan kell esni. Így túléltem olyan baleseteket, -képzeld, eldobtam a motort- ami mást talán megölt volna. Na erre varrjál gombot.

Powerslave 2014.09.21. 16:30:27

@Oldm3n: Gondolom, a 4-es ikertestvéreddel együtt tetted mindezt. Hányan vagytok testvérek? Csak hogy tudjam, hány gombot varrjak.
Rögtön az első motoroddal, az első megmozdulásoddal felülmúltad azokat a motorosokat, akik több tíz év tapasztalatával vették fel a technikai tudást, sőt rögtön a kaszkadőröket is, akik szintén sokat tanulják, hogyan kell elfektetni a vasat, és még így sem sikerül mindig jól megoldani. Megemelem a sisakom előtted.
Már megyek is, hozok tűt-cérnát.

Mészáros Laci 2014.09.21. 16:58:40

@Powerslave:

Ezt az elcsúsztatásos manővert sosem próbáltam :) a Bicajoskönyv szerzője, dr. Nagy Sándor a testnevelési főiskolán tanított - ha nem hiszel neki, őt kell megkérdezni. De közben eltelt harminc év, lehet, hogy már alulról szagolja a sárvédőt.

Biciklivel annyiban már a helyzet, hogy ha elég jó az első féked, akkor is legalább kétszeres a fékút, különben fejreállsz (ezt már próbáltam két alkalommal is, az együttérzés leghalványabb jelét sem mutató haverjaim között, meg sem próbáltak visszafojtani a röhögésüket, míg én feltápászkodtam.)

Szóval a bicikli fékútja még száraz aszfalton is olyan hosszú, hogy esetleg összejöhet az elfektetés. Motornál mélyebben van a súlypont.

A videón látható csóka kb fél másodperc alatt elfektette a motorját. Szerintem eszméletlenül nagy szerencséje volt.

2014.09.22. 14:02:41

@Mészáros Laci: a bicikli elfektetésénél nem az a lényeg, hogy hamarabb megállj. Hanem ha már elkerülhetetlen az ütközés, akkor inkább lábbal előre érkezz, mint fejjel. Szerintem egészen egyértelmű miért :)
Egyébként meg, ha már 10-15km/h környékére le tudtál fékezni, egyszerűen hagyni kell a bringát kifutni alólad. A talpadnak SOKKAL nagyobb a felülete mint a keréknek, gyorsabban megállsz mint bringával, csak gyakorolni kell :)

sanyix 2014.09.23. 22:07:54

@Powerslave: marhaság... biciklit is fektettem már el így, 70-el lejtőről lefelé jövet amikor egy fasz alsóbbrendű útról lazán elémkanyarodott.

És motorral sem csúszna el így első féktől, hanem orrabukna, és szétplaccsanna a teherautó oldalán... bár azzal még szerencsére nem kerültem ilyen szituba, így nem próbáltam ki.

Egyébként ez egy olyan baleset amit motorral meg lehet úszni (lásd a video), autóval viszont nagy valószínűséggel csúnya vége lett volna.

Powerslave 2014.09.28. 13:21:28

@sanyix: "hanem orrabukna"
Ez nagyon szép urban legend, csak ebben a formában nem igaz. Ha kerültél volna valaha olyan helyzetbe, ahol az ember reflexszerűen belecsap az elsőbe, akkor tudnád, hogy az első kerék bizony blokkol, csúszik, mert ilyenkor a súlypont nem helyeződik át, tapadás híján pedig valamelyik oldalra ki fog törni, akkor pedig motor nélkül utazol tovább. Orrabukásról ilyen esetben szó sincs, pontosan azért, mert az első kerék nem tapad, így nemhogy túlfékezés nincs, de gyakorlatilag semmilyen fékhatást nem érsz el.

Ha nagyon kíváncsi vagy, ezen a videón - felületesen ugyan, de - megtekintheted a folyamatot: www.youtube.com/watch?v=Rl7Wq80rkbA
Külön érdemes megjegyezni, hogy az oktató még figyelmezteti is a tanítvány: "Ne feledd, hogy ne markolj!".
(Bízom benne, hogy nem azzal próbál majd vagdalkozni valamelyik hülye, hogy nedves az aszfalt. Üzenem, hogy szárazon is ugyanez az eredmény)

Pontosan ez történt itt is: A mandró megijedt és ösztönből televerte a féket, a motor pedig azonnal kiment alóla. Nem volt itt semmiféle szándékos elfektetés. Nem mellesleg, arra sem volt ideje, hogy felfogja, mi történik, legfeljebb, hogy baj van. Esély nincs arra, hogy az ember ilyenkor józan ítélőképesség mentén eljusson addig a döntésig, hogy a motort el kell dobni, mert más nem segít, majd végre is hajtsa ezt, amúgy a saját ösztönei és a fizika ellen.

Úgyszintén, ha a fent hivatkozott videóban megtekinted, hogy az amúgy nem komoly sebességgel elterülő emberünk mekkora utat tesz meg a földön hemperegve, rájöhetsz, hogy akkora út alatt meg is lehet állni. De láthatod ugyanezt a fenti videón is. Iszonyat, mennyit csúszik a muksó. Hamarabb megállsz. Ebből kifolyólag a "láttam, hogy nem tudok megállni, ezért inkább eldobtam" itt meg is dől.

Hiába hordanak itt össze páran mindenfélét, sem a fizikát, sem a biológiát nem lehet meghazudtolni. Ezek az emberek vagy hazudnak, vagy, ha valami csoda folytán mégsem, egyszerűen bármilyen veszélyhelyzetben, gondolkodás nélkül, teljesen indokolatlanul eldobják a motort, aztán csúsznak/hemperegnek annyit, amekkora útnak a felén gond nélkül megállhattak volna.

kermi 2015.05.15. 16:17:34

@Powerslave: Hát öregem, bizony elfekteti az ember. Én mondjuk csak bringával csináltam, de megtettem. Elég tempós menetben egy husky lépett elém, és megállni esélytelen volt. És ha hiszed, ha nem, végig tudtam gondolni, hogy esetleg megijed és megharap. Ezért kitoltam magam alól a bringát és azzal előre csúsztam be. Fene se tanította, nem is olvastam róla, egyszerűen csak 25 éve bringáztam. Ez jutott eszembe, ösztönösen. Bevált. A kutyát arrébb toltam telitalppal, és minden jól végződött, egyikünk se sérült. Kb. 2 mp alatt történt mindez. Rutinos motoros is megcsinálja ezt, tuti. Csak kicsit nagyobb tempóval...

Powerslave 2015.05.17. 17:16:54

@kermi: Biciklivel még csak-csak, de egy 200+ kilós vastömeget nem fogsz úgy talajra tenni. Egyetlen kerék is nehezebb, mint egy komplett bicikli, és ennek bizony igen komoly giroszkópos hatása van, amit nemigen gyűrsz le. Pontosan ebből fakadnak a kanyarban való fékezésnél felegyenesedő motor okozta balesetek (a mecseki eset megvan?). Helyes technikával persze beborítható, de - mint erről már szó esett - ez a kaszkadőröktől is komoly tanulási folyamatot kíván meg, és a kicsúszási úton belül garantáltan le is lehet fékezni (de ha ráfogjuk, hogy teljesen megállni nem, a jelentősen lecsökkentett sebességgel gond nélkül kikerülsz bármit).
Az sem véletlen, hogy egyetlen vezetéstechnikai tréningen sem hangzik el olyan badarság, hogy "inkább dobd el", ellenben progresszív fékezést és kikerülést oktatnak.

Ami a videón látható, az egy teljesen mezei mák, még ha nem is kicsi. Ha egy biciklin belecsapsz az első fékbe, akkor az nagy valószínűség szerint átdob a kormányon. Motornál azonban a mechanizmus, az eltérő szerkezetből, sebességből és tömegekből adódóan, teljesen más: Ha odaversz az elsőnek, nincs ideje a súlypontnak megfelelően áthelyeződni, így a kerék blokkol, tapadását veszítve pedig valamelyik oldalra ki fog esni alólad a gép eleje. Emberünk alól kiesett, ez mentette meg, de ha nem egy magasépítésű jármű, hanem mondjuk egy furgon csavarja elé magát, akkor nem marad meg. A látványos felvétel - és ezzel együtt a figura élete - nem rutinnak, hanem az ijedtségre adott reflexszerű válasznak köszönhető.

Friss topikok

Hirdetés