TC az Ennstal-Classicon, holnaptól!

Csak egy kis ízelítő, abból a 197 autóból, aminek java részét – reméljük – látjuk majd menni is: Chapron-karosszériás Hispano-Suiza H6, Bentley Speed Six, Lagonda T2 Compressor, Alfa Romeo 8C Zagato, Bentley Old No. 1 Special (a tavalyi év egyik nagy aukciós eladása), Jaguar SS100, Cisitalia 202 SMM Spider, Lancia Aurelia B20 GT-ből négy, Aston-Martin DB2 Vantage-ből kettő.

1947 Cisitalia 202 MM Nuvolari Spider-1024
A Cisitalia, amit mindenki csak fekete-fehér ősfotókon látott még csak

Aztán ott vannak az újabbak, basszus: Porsche 550 Spyder (amilyenben James Dean meghalt), Mercedes-Benz 300 SL (Sirály), Lancia Aurelia B24 S Cabrio (az Előzés című film sztárja ilyen volt), Ferrari 250 SWB, Maserati 3500 GT, Lotus 14, Ferrari 250 GTO, Maserati Ghibli (a régi, eredeti), Mazda Cosmo 110S Sport (igen, a kéttárcsás Wankel, ami megelőzte az NSU Ro80-at), Marcos 3-Litre (nini, ők magyarok!), Mercedes-Benz SEL 6.3 AMG... Inkább nem is folytatom, már a lista olvasásától remegni kezd a kezem.

porsche 550 spyder
James Dean és gyilkosa

Ma már lement az első nap belőle, de az Ennstal-Classic szerencsére négynapos esemény, az első kettő nagyjából a gépátvételről szól, ha jól veszem ki a szövegből, a küzdelem a pontokért, tehát a rali csak pénteken lesz a Gröbming-Spital am Pyhm-Steyr-Pürgg-Assach-Schladming útvonalon. Ha nem tudják hova tenni a térképen, akkor ez a St. Pölten és Salzburg közötti részen, attól délre zajlik majd, összesen kábé 600 kilométeren. Szép lesz, pláne, ha elmondom a járműveinket is.

Ennstal-Classic 042 Stoderzinken
Nem szar az út sem

A motordoki a saját, harminc éves Honda VFR 750-esével jön majd, Balázs Vitya pedig szintén a maga KTM 990-esén. A túra kitalálója, Gerencsér Lacus barátom a feleségével együtt a szintén a harmadik ikszét taposó Yamaha TRX 850-esen, Szabó Endre barátom egy Suzuki 650 V-Strommal vág az útnak, s velünk tart még Németh Gergő olaszmotor-importőr, aki egy vadiúj Moto Guzzi California 1400 nyergében hentereg majd ki a hegyekbe – neki nem lesz nehéz. Az érdekesebb a dolgozni induló csapat motorizáltsága.

Mi ugyanis robogózunk, nem is nagyon nagyokkal. Meg kell tudnunk, hogy milyen egy effajta 500+helyszín+500 kilométernyi, négynapos túrán részt venni sok lóerős nagymotorok mellett. Reméljük, kellően kimerítő lesz.

Udvariatlanul magammal kezdem, mert nekem lesz a legkönnyebb a dolgom. Én ugyanis az útnak a legesélyesebb robesszal, egy Aprilia Beverly 350-essel vágok neki. Nem hinném, hogy az autópályát leszámítva óriási hátrányban lennék majd, nem is tartok túlságosan az úttól. A kissé cudar időjárás-jelentést látva épp azon gondolkozom, hogy gyorsan lekapom a motorról az óriásplexit, mert az egy ilyen úton több hátrányt jelent, mint előnyt. Például autópályán és a gyorsabb szakaszokon minimum egy tízessel de még többel visszaveti a robesz végsebességét, rázósabb úton pedig a súlya berázza az egész elejét, még a vázon is érezni, hogy jobban tekeredik.

Csik Beverly 2
Egy jó Beverlyt valakinek?

A legnagyobb pokol a plexivel azonban az, hogy esőben vizes lesz. Ez a sisak plexijénél nem olyan nagy baj, mert oda nem fókuszál a szem, de a plekó annyival van az orrod előtt, hogy állandóan oda állít élességet – olyan, mint a fűtőszálas Ford-szélvédők, csak ezerszeres szorzóval. Tavalyelőtt a trieszti túránkon az első nap java részét úgy vezettem végig a Vespával, hogy huszonöt fokban eldöntöttem a motort, én meg a másik irányba kihajolva néztem ki mögüle. Rettenetesen rossz az. Úgyis zárt sisakot viszek, úgyis rajtam lesz a vízhatlan IXS ruha, jobb lesz nélküle. Az a baj, hogy így nem tudom, mihez rögzítem majd a navit, de arra van a mai este, hogy kitaláljam.

A Tucano Urbanót viszont lehet, hogy leakasztom a Spacy-ről (itt áll a TC-s garázsban), mert kint, amikor dolgozni kell, nem lesz az az isten, hogy én talpig páncélban rohangásszak, köpjenek le, de farmert fogok venni, nem lehet tíz órán át kint rohangászni szkafanderben. Ahhoz pedig – ha el-elered az eső, sokkal jobb, ha lesz nálam Tucano. Egyébként szuper lesz a túra, az Aprilia erős mint a dög, óriási a nyerge alatt a raktér, ráadásul hátsó topcase is van rajta – tökéletes. Félre velem.

A másik esélyes robogós Sipi lesz, ő a kistarcsai Burgman-bázistól kap egy használt 400-as Burgmant. Úgy volt, hogy ma déltájt veszi át a motort (és lefotóztatja magát rajta, amit kettőig legkésőbb elküld nekem, hogy legyen ehhez a poszthoz mindenkiről kép), de most fél öt van, és fel se tudom hívni, remélem nincs baja.

Sipi Burgman
Sipi is birtokba vette a krumplit

Nem szabad valami hamvas Burgonyát elképzelniük, egy 40 ezret futott példányról van szó. Ezek állítólag ilyenkor megbízhatók és életerősek, de a magyarok nem veszik meg őket ilyen sok kilométerrel, a szlovák viszont átjön egy határnyit, megveszi a diszkontált robogót és röhög a markába. Bizonyos fokig el is dönti majd, hogy a magyar, avagy a szlovák vásárló a hülye-e, hogy az a Burgman hogyan bírja a Sipi alatt a kiképzést. Persze jobb lett volna fél évvel, a mázsa körüli régi Sipivel a próba, mert az új, vagy húszassal szálkásabb másik már közel nem jelent akkora kihívást. Lépjünk, Sipi is bírja majd, szerintem.

Na de, a Zách Dani. Eredetileg úgy volt, hogy ő hozza a használt Burgmant, de kiderült, hogy van új, 150-es Honda PCX tesztrobogó. Igen, százötvenes. Hiába magyaráztuk, hogy rosszul érzi magát majd, hogy állandóan lemarad, azt mondta, 15,3 lóerő elég lesz egy ilyen motornak, s az olvasók tájékoztatása iránt érzett elkötelezettsége miatt be kell vállalnia ezt a magyar piacon kifejezetten nagy érdeklődésre esélyes gépet. Nem csak ő szív majd, hiszen a terveink szerint cserélgetjük majd a tesztmotorokat, hogy minél homogénebb (és kollektívebb) véleményünk legyen.

Danny PCX 1
15,3 lóerejével, remélem, bírja majd

Azt viszont már tudjuk, hogy az elektronikája úgy korlátozza a 110-es végsebességet, hogy lejtőn se tud többet menni, az is kiderült amióta elhozta, hogy igazából olyan 100-at bír, s kicsit gyengébbnek érzi a saját, 250-es Foresightjánál. Neki jó dolga van, navit nem akar, plexije nincs, csak felpattan, és húzza a gázt. Igaz, most még itt ül mellettem, eddig különféle kerékpártartókat szerelt egy VW Tiguanra az esőben egy tájékoztató cikkhez egész nap, s most kissé feldúlva a cikkbe kezdett bele. 10-re talán végez vele. Lesz még ideje csomagolni, csak 7-kor találkoznak Gergővel és Sipivel a BAH-csomópontnál...

Mi, a gyorsabb brigád 8-as indulást beszéltünk meg Budaörsön az Agipnál (tradicionális találkahelyünk), majd a két brancs a győri Agipnál fut össze negyed tíz tájban (jé, pedig nem is szponzorálja az utat a kúttársaság, basszus), s a 85-ös felé folytatjuk az utat, már együtt. Remélem, azért nem ronggyá ázással nyitunk, mint annak idején a trieszti túrán. Sipi is telefonált az imént, nála a robogó, ami fekete és jó, küldi a képeket, szerkesztem be a posztot.

Ennstal-Classic 046 Stoderzinken
Előzés szédítő biciklikerekeken

Pénzünk még csak egy százas van, mert nem kaptuk meg a másik adagot, de Papp Tibi a háttérből a pénzügyes és saleses szálak rángatásával elérte, hogy fél órán belül valószínűleg kapok még egy adagot, amivel mehetek át a valutaváltóba. Ha holnap találunk útközben wifit, már elkezdjük nyomni a kis posztokat, ha pedig marad esténként erőnk és időnk, onnan is tolunk majd betűt és képet. Az Ennstal-Classicról a tervek szerint élesben csak érdekességeket küldünk 1-2 képpel, de a következő héten arról is lesz nagy riport, no meg ruhatesztek, motortesztek, túraelemzés, minden.

Jó lesz, figyeljenek, olvassanak. A drukkerek kívánjanak szép időt, az ellendrukkerek fekete felhőkből ömlő istenáldását, mindegy is, megírjuk, milyen volt, végül is túrázni indulunk. Üdv holnap!

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr236493801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tökösmákos 2014.07.09. 19:43:49

Jövőre javaslom a Honda Takt-ot egy Budapest-Szibéria túrára ;)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.09. 20:34:06

Múltkor valaki egy Rigával elment Rigáig :-)

GERI87 2014.07.09. 20:57:48

40 ezer az semmi.
Miért ne bírná?

Nem tudom váltó téren a CVT-k mit bírnak...de gondolom szíj, max. tárcsa csere...motorikusan 3-szor ennyinél se kéne izgulni elvileg.

Csikós Zsolt 2014.07.09. 20:58:27

@Tökösmákos:
Mi nem csodát akarunk, csak megmutatni, hogy nem olyan nagy dolog robogóval elmenni egy ilyenre. Sok embernek van itthon ilyen motorja, de mégse mennek velük sokan külföldre, pedig olcsón lehetne. A Dolomitokban viszont simán látsz német robogósokat, a Grossglockneren olasz vespásokat. Inkább csak ötletet szeretnénk adni :-)

Mcemru 2014.07.09. 20:59:07

7:1 lesz a kiérő gépek aránya :)

bátorqkac 2014.07.09. 21:09:11

Jó utat Nektek! (És jó térerőt ;-) )

" Igen, százötvenes. (...) a magyar piacon kifejezetten nagy érdeklődésre esélyes gépet."

Ezt nem nagyon vágom...pont a 125-ös kategóriahatár fölött van...

Tökösmákos 2014.07.09. 21:18:58

@Csikós Zsolt: Értem én, meg is lehet csinálni a nagyokkal még nem is akkora szenvedés (de a 150ccm-essel? :) )

De akkor is az a véleményem hogy a variós, állandóan max fordulaton pörgő robogók a városba valók. Rövid utakra ahol fontos hogy a felcsapó víztől védenek meg ha egy autós ráhúzza a kormányt akkor nem a motoros lába sérül.
De túrákra ott vannak a rendes váltós motorok. A "túrarobogó" számomra olyan mintha lakóautóval hordanák a gyereket oviba és járnának dolgozni meg bevásárolni.

Csikós Zsolt 2014.07.09. 22:48:02

@Tökösmákos:
Van akinek csak egyre telik, azoknak nem árt talán a bátorítás. Sokaknak egyre sem.

ghostdog75 2014.07.09. 22:52:56

Azt én is megfigyeltem,hogy Sipos úr látványosan "elfogyott" a régi énjéhez képest,csak sehol nem volt alkalom rájakéredzkedni...Életmódváltás,új barátnő,hogy csak a pozitív okokat soroljam?

nikarágja 2014.07.09. 22:55:05

@bátorqkac: én is épp ezt akartam kérdezni

udla 2014.07.09. 23:08:41

Üdv!

85-ösön Csorna környékén vigyázi!
Elkerülőépítés, 50-es táblák, kavicsfelhordás. Csornán folyamatos dugó.

trollking 2014.07.10. 00:05:18

James Dean gyilkosa a Porsche. Véletlenül se saját maga...

delmarco 2014.07.10. 00:52:34

Az Ennstal-Classic utvonalatol nem tul messze dolgozom, ebbol kifolyolag mondom az idojarasra erdemes felkeszulnotok, mert iszonyu szeszelyes ezzel azt akarom mondani egy nap van hogy 4 is esik viharossan mikozbe olykor brutalisan is kisut a nap. Jellemzoen most nagyon hideg van.
Amugy en kulon vettem egy Oldtimer Praxis c. ujsagot mert szeretnek kimenni valami veteran kiallitasra ezt celoztam meg en is felig meddig.
De most a cikket olvasva nem keteges mar. :D

gigabursch 2014.07.10. 07:41:54

@Csikós Zsolt:
James Dean gyilkosa nem a hirtelen megállás volt?

Pufibá 2014.07.10. 08:24:45

Erre a plexi dologra nem is gondoltam!Esőbe jónak tartottam idáig.Pedig autóval ha nem kapcsolok ablaktörlőt-ugyan az.

Sima ügy lesz,nekem 50ccm robesszel 300km-t sikerült teljesíteni egy délelőttön. :-)

janoszeged 2014.07.10. 09:23:39

Mindenhová el lehet jutni motorral-robogóval, ez csak elszántság kérdése!

Nyiri 2014.07.10. 09:52:24

És ezt munkaidőben, úgy hogy ezért fizetnek nektek. Mondanám hogy kaf, de inkább csak irigykedem :)

Jó utat.

Nyiri 2014.07.10. 09:54:33

@Pufibá: Sok "motoron" mint pl. Goldwing és társai már van ablaktörlő.

dhrbikes 2014.07.10. 10:12:24

Egy kis ausztria/külföld guide, mert rendszeresen olvasom a cikkeitekben, hogy itt-ott szar a wifi.
Tegnap vettem egy ilyet: www.arukereso.hu/router-c3144/tp-link/m5360-p225381328/
Kártyafüggetlen 3G router, bedobsz egy helyi sim-et és szórod wifivel a netet az összes kütyüdnek.
Ausztriában a drei.at mobilszolgáltatónak van feltöltős korlátlan mobilnetje Nimm3 Internet Flat néven, ahol az adatmennyiség korlátlan, a sebesség van 10/4 mbit/s-re korlátozva. Ha feltöltöd, akkor 18€-t levon és egy hónapig lehet netezni. (Itthoni szemmel vicces, nemhogy szerződést nem kell aláírni, de még a vevő adatait sem írják fel.)
Lehet, hogy drága(?) de a szar hotel wifik okozta bosszúságnál kevésbé fáj

dhrbikes 2014.07.10. 10:24:29

@Tökösmákos: Miért is nem jó a robogó túrázáshoz? Mert a motoros szubkultúra szerint az nem motor? Ne röhögtess, nem attól lesz nagyobb a szerszám, hogy "nekem váltós motorom van" ;)
Szerintem pont túrázásra tök jó, amikor nem arra kell figyelni, hogy milyen fokozatban van.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.10. 12:21:53

@dhrbikes: különben is, ha van nálad néhány görgőszett és szerszám, az már váltós motor :)

Nyiri 2014.07.10. 12:25:07

@dhrbikes: Én nem tudom megkülönböztetni hogy ki az igazi motoros vagy ki nem, de számomra a robogózás A->B téma max.

A motorozás az amikor váltani kell, dönteni kanyarban, gázfröccsre előzni, dolgozni a géppel.

Napi szinten kiszolgálnak a kütyük, kényelmesen autózom. Mikor motorozni akarok akkor élvezni szeretném :)

Frw 2014.07.10. 13:37:15

Piaggio Beverly !!!! Nem Aprilia .....

Tökösmákos 2014.07.10. 15:39:43

@dhrbikes: Szerintem aki tud autót vezetni annak se kell soha arra figyelni hogy milyen fokozatban van. De lehet én túl régóta vezetek már, 92-ben szereztem meg a B jogsit.
Ugyanígy aki tud motorozni az se figyeli milyen fokozatban van. Elvégre ő rakta oda :P
A robogó pedig azért szar hosszú utakra amiért CVT váltós autót se vesz normális ember. Mivel a konstrukcióból adódóan állandóan maxon pörgeti a motort, kivéve ha motorfékezel. Vagyis ha gyorsítasz vagy ha csak tartod a sebességed, akkor is ugyanazt az üvöltő vinnyogást hallod. Hogy ez mennyire tesz jót az élettartamnak meg a fogyasztásnak azt mindenki elképzelheti magának. Mindenesetre ez a fajta "digitális" motorozás mikor az 1-es a húzom a gázt és üvölt a motor, a 0-ás meg hogy lassulok, na ez a normális emberek többségét nagymértékben frusztrálja. 13 évesen ültem Romet Ponyra egy BMX bicikliről, nekem nem okozott nehézséget a váltás. De lehet vmi csodagyerek voltam akkor vagy mi :P

trollking 2014.07.10. 16:05:15

@Csikós Zsolt: ha egyszer te írsz hülyeségeket.

dhrbikes 2014.07.10. 16:34:31

@Tökösmákos: Nyilván az emberek képesek váltani, ebben egyetértünk. Én autóval járok sokat, mostanáig kb 400.000 km-t vezettem, de egyáltalán nem hiányozna a kézi váltó, ha lettek volna az autómiból annak idején normális automata verziók. Egy normális CVT pedig a terhelésnek megfelelően változtatja a fordulatszámot és az áttételt, nem úgy mint egy 50-es robogó, hogy folyamatosan 5000-en tartja. Utóbbi nyilván nem alkalmas amúgy sem túrázásra, de egy tmax szerintem bőven, pedig az is "robogó". Mondjuk én furán vagyok bekötve, mert rendes motorból is valami automatát vennék, pl. Honda DCT-t.

GERI87 2014.07.10. 18:15:33

@Tökösmákos:

"Vagyis ha gyorsítasz vagy ha csak tartod a sebességed, akkor is ugyanazt az üvöltő vinnyogást hallod."

Elvileg ennek nem kell így lennie, vagyis műszakilag nem indokolt.
Autóban (Mazda) vagy pl az Aprilia Mana-bán (ami naked túragép) simán esik a fordulat (áttétel arány) ha állandó sebességgel mész, sőt "fix fokozatok" is vannak.

Csak ugye két dolog:
- a legtöbb CVT kis robogóban van (50-125 ccm) ahol a kis
kevés lóerő, nyomaték miatt úgy is állandóan szükség van a max teljesítmény nagy részére, tehát nem nagyon van olyan ma már hogy csak 30-al akarsz csorogni 2 lóerővel az 5-ből, fél fordulaton...
-na meg az olcsóság, egyszerűség is szempont, ha nem lenne akkor nem is lenne CVT-s.
Mert ugye eleve ezt azért találták ki hogy ne kelljen váltani (mert minek, lásd fenntebb) meg mert egyszerű.

"Mindenesetre ez a fajta "digitális" motorozás......a normális emberek többségét nagymértékben frusztrálja."

Igen, elég fura, pláne nagyobb motoron.

@dhrbikes:

"Szerintem pont túrázásra tök jó, amikor nem arra kell figyelni, hogy milyen fokozatban van."

Ha túrázol amúgy is kevesebbszer kell váltani, országúton, pályán meg kb berakod legmagasabba és kész, oda pont nem kell CVT.
CVT városba kell meg gyenge kis gyöszökbe.

kecskebeka 2014.07.10. 18:38:42

@Tökösmákos: Egy 400 as burgmant ha maxon pörgetsz az olyan 160 km/h jelent szóval azt biztos nem Kell maxon pörgetni a kisebbekkel már necces

GERI87 2014.07.10. 20:25:54

@kecskebeka:

Akkor meg 80-nál a felét pörgi, lehet az is sok.

zöldi 2014.07.10. 20:38:23

@Tökösmákos: "Mivel a konstrukcióból adódóan állandóan maxon pörgeti a motort, kivéve ha motorfékezel."

Ez nem így van. Próbálj ki valami 50 felettit, amin nem húzol automatikusan nyélgázt mindig mindehol.

románc cuvée 2014.07.10. 23:13:53

Megint nem arról megy a témázás,h elindul a csapat, hanem h jó/nem jó a CVT váltó... Az hogy a CVT-s motor folyamatosan max fordulatszámon pörögne meg egyenesen baromság (inkább max nyomaték). Aki megállt a sufniban reszelt ötvenesnél az kb. eddig is jutott.

kecskebeka 2014.07.11. 07:02:37

@GERI87: szerinted egy 400 as váltós motor 90 nél alapjáraton ketyeg ??? Ültél te már nagy robogón életedben ? Hát kétlem fogalmad sincs róla hogy milyen Semmivel nem kell jobban pörgetni mint egy ugyan akkora köbcentis váltós motort sőt kevésbé mert nem tudod kihúzatni tiltásig Maximum végsebességnél de gyorsítás közben nem

kepi67 2014.07.11. 12:35:20

@Tökösmákos: Ha hallgattál volna bölcs maradtál volna! 400-as Burgmanom van,gyorsítás közben kb.5200-6200 között forog a motor gázmarkolat állástó függően. A max nyomatékát 5600-as fordulaton adja le. A fordszám mérőn a piros tartomány 9000-nél kezdődik, ez pont a motor végsebességét jelenti ami 155 km/h (GPS szerint).

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása