A Rázósabb úton - könyvajánló

Obsuszt Roland tavaly júniusban határozta el, hogy régi, vasblokkos Harley-jával 16 ezer kilométeres túrára indul. Miután megjárta Bajkonurt, hazatérve a Totalbike-on is beszámolt élményeiről, majd úgy döntött, útikönyvet ír motoros kalandozásairól.

Útikönyv? Motoros ponyva? Napló, vagy esetleg életmód-tanácsadás? Csak nézőpont kérdése, hisz mindenki megtalálhatja benne amit keres, ahogyan én is megtaláltam azt túráim során. Egy veterán merevvázas Harley-Davidson nyergében több, mint 100 000 kilométeren és 34 országon keresztül hajszoltam a célom, az utazást. Ellátogattam Skandinávia motorépítő műhelyeibe, Csernobil sugárfertőzött területére, a bajkonuri űrközpontba pedig egészen egyszerűen bemásztam.

46

Sokáig gondolkodtam, vajon van-e értelme belekezdeni egy ilyen útikönyv megírásába. A biztatások és pozitív visszajelzések aztán megerősítettek benne, igenis van. Most, kilenc hónap kihordási idő után megszületett a Rázósabb Úton, melyben tizenhárom év kalandjai elevenednek meg.

Utam során sok nehézségbe ütköztem, de valahogy mindig arra kellett rájönnöm, hogy ezeknek célja és értelme volt. Ha nem fogy ki a benzinem a sivatag közepén, talán sosem találkozom Sylviával és Karstennel, a két német hippivel, akik akkor már nyolc hónapja úton voltak. Ha nem kell két napot eltöltenem a tarazi rendőrségen, sosem futok össze Ruszlánnal, aki egyedüliként épített Harley-val jár Kazahsztánban. Ha pedig Karstenék nem kapnak defektet a találkozásunk után három héttel, bizonyára ők sem találkoznak Ruszlánnal, és nem tudtak volna jót derülni sörözés közben a közös magyar ismerősükön. Sok hasonló történet bontakozik majd ki, fény derül a mexikói szörny, a Chupacabra titkára, megismerkedhetsz az Európa peremén élő buddhistákkal, és kiderül az is, hogyan másztam be a világ egyik legszigorúbban őrzött űrállomására. Tarts velem és fedezzük fel merevvázon a világot – hátfájás nélkül!

156

A könyv megrendelhető interneten itt és itt. Személyesen is megvásárolhatod a könyvbemutatókon, október 12-én Csongrádon a Hangulat presszóban, október 19-én Budapesten az Ultimate Combaton, vagy a novemberi Devils börzén. A könyv ára 2500 Ft.

borító

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr325508704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

virago 2013.09.15. 15:02:07

Bár még nem olvastam, előre is elismerésem.

zöldi 2013.09.15. 20:32:37

Mivel a múltkori beszámoló nagyon tetszett, megrendeltem :)

muz 2013.09.16. 21:04:00

Én is megveszem, a Wild-os cikkek mind tetszettek!

Taurista robogós 2013.09.17. 00:43:06

Nem tudom,hogy egy ilyen veterán Harley-nak mennyi az utazó sebessége de biztos nem tudja tartani a 100as utazót. Pedig tudja mindenki,hogy 100 alatt közlekedni életveszélyes.Pláne 100.000km-en.

Na, nem a megtett út a rekord,hanem hogy nem tolták le az útról :)))))))

UGYE ?????????????????????????? :))))))))

bufesrac 2013.09.17. 08:50:09

Szintén nagyon tetszett a múltkori beszámoló, úgyhogy megrendeltem én is a könyvet.

Taurista robogós 2013.09.17. 13:00:40

Ha kiolvastátok,féláron átveszem. :)

Szörényi Bence 2013.09.17. 23:46:27

Há há há! Ha gondolod egyszer eljöhetsz velünk motorozni!

Hun_Fighter 2013.09.19. 12:58:13

Olyan tanács van a könyvben esetleg, hogy hogyan takarítsunk meg annyi időt és pénzt, hogy egy ilyen kalandra elinduljon az ember? Gazdag szülők léte nem tanács, hanem tény, úgyhogy az nem ér ám! :D

Nekem is tetszett a múltkori beszámoló, gratula a szerzőnek a teljesítményhez is, meg a könyvhöz is.

Taurista robogós 2013.09.19. 15:30:53

@Hun_Fighter: A kigondolás napjától,leraksz napi 1000ft-ot és egy év múlva 365eft-al nekivághatsz egy több ezer km-es útnak. Vad kempingel,legolcsóbb kajákkal,kitartással. Nagyon messze lehet jutni ennyi pénzel.

Ja és nem utolsó sorban,olyan motorral indulj amit az utolsó csavarig megtudsz javítani magadnak. (sok szerszám+pótalkatrész)

Idő?
Szabadságot veszel ki vagy felmondasz. Túra után nézel másik melót.

bufesrac 2013.09.20. 16:59:36

Hun_Fighter: nekem is ez volt az egyik legelső kérdésem, mikor elkezdtem olvasni a könyvet. Most a 60. oldal körül tartok és kb. az van, amit Taurista robogós mond: Roland legtöbbször vadkempingezett, olcsó szállásokat keresett, sokszor még sátrat se állított, csak ponyvát húzott a feje fölé, stb. szóval meg lehet csinálni, bár nekem se ez a fajta utazás a szívem csücske, de van akinek bejön. (Néha durva kalandokat mesél el, amik olyanok, h egy év múltán már jó emlegetni, de akkor gondolom szívás benne lenni.) Egyébként tavasszal voltam egy 6 napos balkáni túrán, az sztem mindennel (benzin, kaja, stb.) együtt kijött 150e körül, előre foglalt normális szállások (apartman), szervezett túra (motorozz.hu), szóval ilyen opció is van. :)

bufesrac 2013.09.20. 17:00:48

Jah és mindenképpen olvassátok el, mert nagyon szórakoztató a könyv! :)

Taurista robogós 2013.09.20. 22:31:31

Ilyen túrákat csak igazán belevaló srácok vállalnak. Magamfajta rocker arc csótányok,bár nekem ilyen hosszú túrám nem volt. Nekem is Harley-m (is)van de nem merném bevállalni ezt az utat. Én izs 56-al vágok neki jövőre.De az 12000km kb.

Taurista robogós 2013.09.20. 22:38:11

Jöttek már velem túrázni mások is,de mindig kiborulás,kibukás, sírás lett a vége :)

Én bírom mert nem is e világban élek. Akarom mondani nem úgy mint az átlag.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása