Olthatatlan vágy, rendszeres csalódás

R1278203

Két éve lett az enyém. Megmentettem. Kiégett a fényszóróizzó, elgyengült a motor, nem mért a sebességmérő. Kettesben, harminccal közelítettem meg a lakásunkat. Szánalmas volt. Nem fogott a fék, kihagyott a gyújtás, kiakadt a gázbovden. Estig szereltem a parkolóházban. Az első közös tél. Toltam, szereltem a hóban, a Kosztolányi Dezső téren hagytam. Elkéstem, gumit cseréltem az irodában. Aztán feladtam és letettem, eldobtam. Nem érdemel meg engem. Gianni feltámasztotta. Megint jó volt.

2879108 07aa7cf0b0e4506bd3d60c4979db1125 o

A következő nyáron találkozóra mentünk vele. 270 kilométer, hiba nélkül. Erős volt, emelkedőn is gyorsult, mindenki csodálta, két litert kért Ózdig. Megint jött a tél. Megint kihagyott a gyújtás, megint toltam. Talán az új gyertyakábel. Hát nem. Elektronikát cseréltünk. A hiba megszűnt. Felkerült rá a lábtakaró, többé nem áztam meg. Aztán megint a gondok. Már rutinosan toltam. Ilyenkor az ember annak is örül, hogy üresben könnyebben gurul, mint egy hagyományos robogó.

Azért így is repültek vele a kilométerek. Nagy terveim voltak: megkerülöm a Balatont. Minek nekem motor, amikor van egy délceg Vespám. Néhányszor felpörgött miközben álltam a lámpánál. Így kérte, hogy legyek realista. Szívatóval nyugtattam. Gondoltam, ez ilyen. Még egyénisége is van. Nagyon jó vétel volt. Nekem üzen a hülyeségeivel. Újabb hetek, újabb felpörgések. Már eleve szívatóval érkezem gurultam a lámpákhoz. Megugrott a fogyasztás. Az átlag elérte, majd meghaladta az öt litert. Szenzáció: a Vespa, amely lenyomta a BMW-t.

P1120127

Gianni szétszedte. Baj van. Sérült a blokköntvény. A korábban rossznak ítélt, ezért a felújításkor cserélt főtengelycsapágy üzen a túlvilágról. Csapágybosszút áll. Végnapjaiban szépen kitágította a szívócsatornát, így az többé nem zár rendesen. Fals. A blokköntvény ismeretlen ideig Olaszországban gyógyul. Részletekben települ haza a Vespa. Átszoktam a tömegközlekedésre. Nem is olyan rossz ez.

Az öntvény márciusban váratlanul visszatért. Jobb volt, mint új korában. Kinek van olyan PK-ja, ami tartja az alapjáratot? Nekem. Három hete éles csattanás a Kolosy téren. A kipufogó hangtompítója búcsúzott. Mennie kellett. Füle a fedélzeten maradt, a többi a rázkódástól letört és beesett a mögöttem jövő autó elé. Öngyilkosság? Megmentettem. A szomszédos rugós tag anyája többé nem került elő. Hosszú büntetés a kertben, az eperfa alatt.

P1120134

Gianni felkészült, csak vigyem el. Megcsinálja a világítást is, mert az korábban szintén megszűnt. Szóra sem érdemes. Pedig egy vespás nem járhat fejlámpával. Nem lehet kanyarkövető. Hát jó, akkor viszem. Húsz perc és ott vagyok. Oké. Nem voltam ott, a gázbovden nem akarta. Itt szakadt el a ház előtt. Ezt a jóindulat jeleként értékeltem. Mentőt hívtam. Sipos úr.

Nem tudom miért, de mostanra megnyugodtam. Megtartom ezt a szart, ha már így szereti a gazdáját. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr25411261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

effendi79 2013.07.17. 14:08:17

Háát, csodálom a kitartásod...
Szerintem ami nem megy, azt nem kell erőltetni.

Ennél sokkal kevesebbért kellett mennie a Tuaregemnek.
Mondjuk az konkrétan meg akart ölni, a motorolajat a hátsó kerékre folyatta. Mikor valahogy sikerült épségben megállnom, megrugdostam, meghirdettem, eladtam. :-)

Inta omri 2013.07.17. 14:10:41

Ez nem akar téged :-D Vegyél inkább egy másikat.

Cobra. 2013.07.17. 14:17:03

De ha megint vesz egy 2x éves romot, akkor ugyanott lesz, legyen az Yamaha vagy Honda.
Ezen már nem sok minden eredeti, így talán kibír még 10-15e Km-t a következő nagyjavításig :)

CsGergo 2013.07.17. 14:58:08

Sokat gondolkoztam egy kismotoron, mikor munkába álltam. Végül lebeszéltem magam róla. Biztos nevetségesen hangzik, de a napi 12 km-t egy elektromos bicajjal teszem meg már fél éve. Eddig olyan 3 ezer Ft-ba került a szervizelése munkadíjjal együtt. A villanyszámlán nem látszik meg egy kicsit se, hogy minden használat után töltőre teszem, ahogy a gyár előírja. A végsebesség 25 km/h, nincs biztosítás, tankolás, szívás. Csak megyek, szinte ingyen...amíg ki nem purcan az akkupakk, akkor 30 ezrembe fog fájni. Mocival 10 perc alatt hazaérek szerintem, ezzel 15, bicajjal 20-25 perc volt. Nem valami csodaszép és minőségi jármű, de kellemesen csalódtam benne, hogy csak megy és megy hiba nélkül. Eleinte voltak apróbb gondok , ami miatt megállt alattam, de fillérekbe került megcsinálni.

gyuri70 2013.07.17. 15:00:38

Nem tudom... nekem 8 éve hibátlanul megy pedig idén 50 éves. Lehet hogy az enyémből hiányzik a g*ciségfaktor? Rendben, volt bowdenszakadás, kuplung- fékbetétcsere, de ezek kopó-fogyó dolgok.

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.07.17. 15:02:35

a) Veszel egy hasonló korú és méretű japán motort.
b) Restaurálod legalább műszakilag (fék, futómű, motor, elektromosság)tetőtől talpig.

Tapasztalásom alapján az a) lehetőség sokkal olcsóbb, ha híján vagy a csavarhúzónak és műszaki érzéknek.

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2013.07.17. 15:21:59

Vagy totál szétszedés, felújítás és örülés évekig, vagy a menet közbeni szerelgetés. Nincs köztes út.

Nancsi 2013.07.17. 15:30:37

Csinálj belőle szobrot, és állítsd ki, vagy gyújtsd fel. Használni - na azt ne akard :-D

ccvv 2013.07.17. 15:53:59

Nem robogó ez, hanem roller.

Szopó...

:(

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.07.17. 16:10:37

Látott már pesti futárt Vespával???
Nézd meg mivel mennek,még az olasz automata robogók is jobbak,de akinek esze van Japánnal jár.

Ulomenen 2013.07.17. 16:32:55

Ilyenkor szokták eladni a dédelgetett gépet, mikor már épp majdnem minden cserélve/javítva lett... Még egy kis kitartás, nem lehet már olyan sok eredeti alkatrész abban a robogóban! :D

tiramiska 2013.07.17. 16:42:37

A Vespa szív kérdés, nem ész.... Imádom, amikor lenyúlhatom testvérem uilyen pk50-ét. Kár lenne eladni... ;-)

GERI87 2013.07.17. 17:01:41

Eladni a picsbe....kollégákat leszarni ha jönnek valami eladó lommal...takarékoskodni, spórolni, ha máshogy nem akkor: nem kávézni, cigizni, étterembe járni, piálni...és normális áron venni egy normális robogót, nem szarozni olcsó fosokkal amiket "majd fillérekből megcsinálom, délutánonként, jó buli lesz".
Nem lesz! Szar lesz és ez még szarul is néz ki.
Ér annyit egy szerelős poszt hogy szívjon az ember?

ZáchDani 2013.07.17. 17:08:30

Amíg ennyire erős az érzelmi kötődés, biztosan nem fogom eladni. Max. egy napig bírok haragudni rá, aztán csak hiányzik.

Tizenkettő 2013.07.17. 17:28:22

Hehe. Sajnos elég nagy fos. De a nagyon szerethető fajtából.

Tizenkettő 2013.07.17. 17:42:04

A robogók Alfája. Olasz. Igazából szerintem egy ilyen motorral mindig lesz valami. Ez sosem lesz olyan mint egy japán, a szó negatív és pozitív értelmében. Ha beszarik inni kell egy sört, relaxálni egyet. Később amikor meg lenyugodott az ember, megjavítani, és remélni, hogy akár egy hónapot is hiba nélkül fog teljesíteni. :)

Tizenkettő 2013.07.17. 17:51:57

Mondhatnám rövidebben is. Hisztis olasz picsa. :)

vuki z1 2013.07.17. 18:30:41

@Gyurma73: A pesti futár nem azért nem jár Vespával, mert az megbízhatatlan, hanem mert drága a márkaérték miatt. A Piaggio Liberty ugyanazokkal a motorokkal megy, és fele annyiért kapni, mint egy Vespát. Elég sok futár használja is.

Ulomenen 2013.07.17. 18:42:32

@GERI87: Kell egy gép, ami jó, szép, erős, megbízható... és kell egy, amivel lehet szívni. Ez így kerek :) így becsüli az ember a jó gépét, plusz örül, ha sikerül működőképessé tenni (egy időre) a másikat.

GERI87 2013.07.17. 19:05:53

@Ulomenen:

Dehogy kell:) Most is szívok egy szarral, francnak se hiányzik.
Feltámasztani valamit, ami aztán JÓ, az igen, de a folyamatos szívás az nem kell.

Suraki 2013.07.17. 19:35:17

Átérzem én is Dani vívódását. 3 évig bírkóztam egy vassal. Együtt sírtunk és együtt nevettünk. A szerelem azóta sem múlt el, de be kellett látnom, hogy ez csak plátói lehet, ahhoz meg semmi szükségem birtokolni is.
Azóta boldog párkapcsolatban élek megint egy japánnal, mindent megcsinál ha kérem, csak hát ez nem több érdekkapcsolatnál, némi érzelmi felhangokkal tarkítva. :-)

RollDuke 2013.07.17. 19:39:13

Ezt kifogtad! Nekem, ugyanilyen PK-m volt 90-es évjárat, 3 sebesség, önindító, vacak fék...De soha nem állt meg, még lelazult karburátorral is ment. Egyedül az önindító adta meg magát, onnan kezdve be kellett tolni. Bár ez tizenvalahány éve volt, akkor még szinte modern motornak számított. Aztán divat lett a Vespa, vettem is egy újat, de azt már nem szerettem annyira. Ebből kéne egy 125-ös most,már vigyáznék is rá.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.07.17. 19:39:58

@misibacsi:
én váltós vespára gondoltam,amúgy ez régi vespa abszolút nem drágább mint akármi.
Egy ET2 sem drága .

nickmack 2013.07.17. 19:40:34

Volt ilyen PK-m, nagyon kevés baja volt. A bowdenek is addig szakadtak, míg el nem kezdtem rendesen olajozni őket, utána egyszer sem. Ha a csapágy 1000 kilométert bír ki, az meg szinte mindig szerelési hiba. Általában baxnak hidegen axiális hézagot mérni.

sPéCiX 2013.07.17. 20:14:58

Olaszoknál, horvátoknál tömegcikk, használják, mert jó, mert praktikus. Sportgépeket, túragépeket városban csak atutazni látni. Motorkultúrában mindenképp előttünk járnak.

És akit érdekel:

www.expressz.hu/nolan-n85-46585426/

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.07.17. 20:16:02

közben rájöttem hogy ez indiai.
totalbike.hu/tesztek/2012/04/14/majdnem_vespa_indiabol/
horror áron.
ennyiért t-maxot is.kapni.

magyar bucó 2013.07.17. 20:54:09

@ZáchDani: Szépen viaszold le, és vegyél egy megbízható keleti igavonót. Ezt reggel-este megsimogathatod, amikor elmész mellette. Ha el akarsz jutni valahová, esetleg időre mész, akkor ott a másik. Ha már unalmas, hogy mindig működik és kalandra vágysz, akkor mehetsz ezzel. :)

baseldon 2013.07.17. 21:45:48

en is ilyen regi szarokat veszek, megcsinalom, mert be sem indulnak rendesen, de utana jo, nem kohog vissza allandoan valami. Inkabb csak alaposnak kell lenni. A szomszedban is all egy rohadvany vespa, na az is halott, de nincs is rendesen szerelve. Valamit valamiert. Mindegy, ugyis mindig van okosabb, aki jobban tudja. Pl.mint en most :)

Schütii 2013.07.17. 22:02:45

@CsGergo: "nincs biztosítás"

És ez vajon tényleg jó?
Fizetek inkább valami évi 3000Ft a Simsonra és nem alszom nyugatlanul hogy mikor zúzok le egy A8-ast. Attól hogy nincsen biztosításod még helyt kell hogy állj az okozott kárért. És nem kell nagy töréskár, elég ha csak behorpasztasz egy elemet egy nem túl szar autón. Ekkor 3 helyzet állhat elő. 1. Fizetsz és távozol. 2. Nem fizetsz és megvernek. 3. Nem fizetsz, nem vernek meg, de beperelnek.

1kutya 2013.07.17. 22:07:59

vadász, vadász... :-DDD

tailor13 2013.07.17. 23:37:23

Semmi bajom a Vespákkal, azon kívül, hogy iszonyatosan túl vannak árazva.

Mialatt a Tisztelt Szerző többet gyalogolt a motorját tolva, mint rajta ülve közlekedett, én egy SZAR Simsonnal lemotoroztam kicsit több mint 11 ezer km-t, 3,5-es fogyasztással, kettő, azaz kettő darab olyan hibával, ami user errorra vezethető vissza. (Azaz én voltam a hülye). Cserébe a Simson bármikor beindult a két hibát leszámítva, és bármikor tudta a 72-75ös utazót, volt rajta fék, üzembiztos gyújtás, és nem kellett tolni.

És ezt kb bármelyik agyonhajtott Simson tudja. (Arról nem is beszélve, hogy szerintem olcsóbban jött ki az én Simsonom, mint ez, cserébe még működik is :D )

De ha a Tisztelt Szerző szeret oboázni, nem tilthatjuk meg neki a zenélést :D :D

dreamhotep 2013.07.17. 23:48:01

dani b+ ez az eddigi legjobb.
minden benne van. az egész élet keserédessége. az Életé.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.07.18. 00:10:12

Hasonlóan jártam, igaz nem Vespával, de olasz volt ez is.Malaguti Crosser volt a gép.Fiatalon hozzám került, jártam vele szervizbe, mindent mindig megkapott.Mégis egyre szarabb lett.Bp számtalan helyéről toltam hazáig.A legutolsó után fogtam, és beb@sztam a garázsba, hogy csak úgy repült minden.Kétszer is kellett generálozni fél éven belül.Vagy persze jól átb@sztak.A fenntartása, szervizköltsége ütötte az akkor 8-9 éves francia autómét.Már majdnem felgyújtottam a végén.Végül elcseréltem üzemképtelenül egy P1-es notebook-ra (az működött még...)Mondván, hogy ha az is sz@r, még mindig sokkal könnyebb tárolni... :D Szóval soha többet olasz robbanómotoros fost...Már elnézést.

oszkapiszka 2013.07.18. 00:21:07

Ezidáig ha jól számolom, volt 3 db simsonom, illetve 4 db PK 50-esem, de a kis házi statisztikám szerint ezerszer megbízhatóbb járgány a vespa, mint az NDK csoda. A legszakadtabb, ütött-kopott, 55 ezer km-t futott, Szicíliából kukázott Vespám is abszolút megbízhatóan működött, hóban-fagyban, akár órákon keresztül üveghangon, végsebességgel.
Na ugyanez a volt simsonjaimról nem mondható el, pedig azok jellemzően sokkal jobb állapotúak voltak.
De nincs is ezen semmi csodálkoznivaló, az egyik egy járműipari legenda, a másik nem az.

ledo76 2013.07.18. 01:00:07

@Tizenkettő: Érdekes az én és a haverom Alfái nem elromlósak. De ez nem autós fórum úgyhogy léptem.

xbr 2013.07.18. 06:18:12

Én is rajongok az idősebb gépekért, és tolerálom a kis lelkivilágukat, de ha közlekedési eszköz kell, akkor nem engedhetem meg magamnak a szerencsejátékot.
A blokk-öntvény problémánál biztosan feladtam volna.
Még ha meg is csinálják, és működik tökéletesen, ilyen múlttal egyszerűen már elfogy a bizalmam, és hiába nincs baj vele, ha minden reggel úgy kellene felülnöm rá, hogy azon stresszelek vajon be fog-e indulni és el is visz, ahova akarom, háááát...

Persze nem vagyunk egyformák, és - mint tudjuk - a stressz motivál! :)

Sok szerencsét, kitartást és pénzt hozzá, szerintem mindháromra szükség lesz. :)

Tizenkettő 2013.07.18. 06:43:59

@ledo76: PK-ból is akad egy pár jó. :)

ledo76 2013.07.18. 11:00:09

@Tizenkettő: Köze nincs a két dolognak egymáshoz, mert ez egy konkrét típus, az Alfa meg egy márka aminek vannak szarul sikerült típusai, amiből tényleg legfeljebb ki lehet fogni jót és vannak típusok (ilyenből van lényegesen több) amik ha nem is hibátlanok, de a japánokon (azokból se mind) és pár régi szögegyszerű németeken kívül semelyik autó nem az.

lodola 2013.07.18. 11:26:16

az a baj hogy hozzánk a lomizott-kidobott szemetek érkeznek kivétel nélkül amik utána a legjobb esetben is sok apróbb munkát igényelnek

aki ezeket nem képes elvégezni vagy sÓher hogy megfizessen valakit aki ért hozzá az ne vespázzon

ha egy pk normálisan rendbe van pofozva ugyanolyan megbízható mint bármelyik kortársa

Pepejoe 2013.07.18. 12:11:20

Tiszteletem Daninak a kitartásért, de már a cím elolvasásakor biztos voltam abban, hogy valami olasz csodáról van szó. Én a speedgépem mellé kívántam meg egy robit valami agybetegség miatt :D úgyhogy vettem szaréhugyé egy 30+ éves japán robogót, amit szó szerint a földből kellett kihúzni egy udvarban. Leslagoltuk, átnéztem a szívórendszerét, hogy mi került bele az évek alatt, kiköltöztettem a pókokat, vágtam bele egy szükséglégszűrőt beolajozva, ki és szétkaptuk a karbit a helyszínen, gyertyapuci friss benzinnel és 1 óra múlva hazavittem 40km.-re gond nélkül. Lábon kellett, mert nem volt mibe hazavinni.
Azóta is jó, esztétikailag trágya, múlandó dolog.
Ezek az olasz robik olyanok mint az olasz autók: 10 év után vagy hamarabb széthullik valami, megcsinálod, aztán pár hónapra rá ugyanaz a hiba és megint és megint, egy japó vagy más cuccnál kicseréled-megcsinálod a hibát és jó esetben soha többet nem kell vele foglalkozni. Nem tudom meggyőzni magam az ellenkezőjéről, mert milliószor tapasztaltam autóval (megboldogult Fiat Boldizsár) motorral, stb. Szépség és stílus 100%, a többi 0.
Haver Vespákkal biznicel, hát olyan blőd hibákból próbálja őket feltámasztani és eladhatóvá tenni, hogy a szemem kikerekedik. Ez a blokköntvényes téma is ismerős...:D

Béza Dániel 2013.07.18. 12:44:13

Vissza lett alakítva 50-esre, vagy a fotózás miatt le lett szedve a rendszám?

laciember 2013.07.18. 13:35:48

Príma kis cikk!Díjazom nagyon!

szeberenyi1 2013.07.18. 15:14:20

Ez a PK már nem az a PK.Nekem mindkettő van (volt és lesz), egy sima XL-el jobban jártál volna.Egyszerűen ahogy közeledünk a 90-es évekhez már nem atombunker a PK sem.Mindent összevetve azért tudod hogy ha nem egy ilyen szaros tunning kipufogód van hanem gyári akkor ez nem történik meg...és az elektromos hibát is nagyon egyszerű kiszúrni a te esetedben mondjuk egy vezetékköteg átnézéssel.Mindenből létezik jó és rossz vétel.Alfákat pedig nem bántjuk, aki élvezi az életet nem piszkál meg népautót :D

Tizenkettő 2013.07.18. 16:36:01

@ledo76: Bakker nem hiszem el, hogy ott mindenki véresen komolyan vesz minden egyes hozzászólást és vérremenő vitát csinál belőle? Ez egy egyszerű közhelyes hasonlat volt. Aki nem érti meg inkább ne olvassa el.

Tizenkettő 2013.07.18. 16:42:45

És mielőtt megkapnán hogy hülye vagyok, mert nem úgy van, nekem is van egy ilyen,és pontosan ugyanilyen szar. De attól imádom és nem kellene más.

virago 2013.07.18. 22:28:22

Sose értettem ezt a motorizált mazohizmust. Ha tudvalevően hulladék, minek megvenni? Miért nem egy motowel, ami új, ésnem romlik el.

lodola 2013.07.19. 12:57:04

motowell céges flottát szervizelek,na most jót röhögtem

Lük 2013.07.19. 15:35:56

jó kis motor ez, öntsd le benzinnel és told bele a dunába, utál téged

Slampixxx 2013.07.19. 20:49:38

Mi az a dobozos jármű??

Suraki 2013.07.20. 16:04:03

@Slampixxx: Talán Sipos vmelyik spéci Tranzitja lesz.
Mondjuk én hirtelen azt sem tudtam eldönteni, hogy Sipos éppen egy irgalmatlan szegecses korbácsot akar előrántani a hátierszényéből amivel végső sapást merhet a pusztulat gyümölcsére, vagy éppen félkézzel akarja felakasztani magát mint jobb sorsa érdemes humánum. :-)

pog ma thon 2013.07.21. 04:53:02

Vespával járok melózni évek óta ,heti 350 km ET4 125 . A gépben most van 46000 km . De egyet mondhatok: ez a jármű igényli a törődést vagyis minden hétvégén át kell nézni ,hogy nyugodtan induljak neki a hétnek. Tény ,hogy hajtom is rendesen de kel is babrálgatni mindig valamit vele. Egyébként nagyon szeretem a kis kurvát.

pog ma thon 2013.07.21. 04:56:16

Gáz bovden szakadás inkább a trehányságra vezethető vissza. Milyen gyakran ellenőrizted ?

mpali35 2013.07.22. 06:36:15

ZáchDani,
Te ezt a Vespát nem is adhatnád el, mivel kivivnád kollégáid teljes megvetését, akik szintén hasonlo cipoben járnak, csak más motorokkal és állolámpás Mercikkel:-). Olvasoidat pedig megfosztanád sok értékes irománytól. Ha tegyuk fel, vennél egy Burgmant, ami kozlekedne, nem akarna elromolni, fékezne, volna alapjárata mily unalmas volna a motoros élet?
Mély tiszteletem, hogy ennyi technikai malor után mégy nem rendeztél egy woodoo szertartást, ahol jelentos mennyiségu hazipalinka elfogyasztása után kiuztétek volna a gonoszt a pentagramma kozepére állitott, kopott fotengelycsapágykkal korberakott és Zippo benzinnel korbelocsolt robogobol, mikozben a fekete talárba oltozott és egymás kezét fogo korben állo TBs férfiállatok vad nemtetszést hummognének a mélygarázs legalso félhomályos szintjén.

Vespisti 2013.07.22. 08:39:46

Kedves Dániel,

egy roncstelepről megmentett járműtől nem várható el, hogy megbízható legyen! A Folyamatos tákolgatás nem megoldás, rögtön az elején kellett volna egy teljes átnézést szervizt csinálni rajta: motor szét-össze, kábelköteg ellenőrzés-javítás, bovden garnitúra csere....
Igen, lehet hogy így rögtön ráköltötted volna még egyszer a vételárat, de sok bosszúságtól megszabadultál volna!

virago 2013.08.05. 19:20:32

hát azt nem értem miért nem ajánlja senki hogy ne leharcolt fostalicskát vegyél, vagy te magadtól miért nem ebben gondolkodsz?
sose értettem az ilyen mazohizmust, eleve egy rakás szemét az egész, de majd én megmutatom a világnak címszóval élvezettel szopóágazni önmagunkat...

énn em tudlak sajnálni.

nekem is volt robogóm, hasonló, feljavult hogy beindult, eladtam, és vettem egy újat.
ez meg nem romlik el csak dolgozik alattam.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása