Kétütemű banzáj: nem adják föl!

1585939200-IMG 5107-Edit-2a

Micsoda zene, az én fülemnek kényeztetés: ilyen szépen csak a kétüteműek tudnak pöngeni, sikítani, dalolni vagy recsegni. Igaz, az utóbbi évtizedekben a négyüteműek szinte minden kategóriában kiszorították a szelep nélküli szépségeket, de van, ahol még őrzik a hagyományt.

2216866180-IMG 5341-Edita

A Deus Custom találkozóra hívta azokat, akinek a benzinbe olaj kell. Jöttek is szép számmal, gyári és épített gépek egyaránt: tessék csak belesni a galériába, megnézni a videót - így is lehet mulatni!

RING A DING DING from Deus Customs on Vimeo.

2200387903-Tanner

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr455400130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TyerCorp01 2013.07.11. 10:30:37

Imádom a 2-3 hengeres kétüteműek hangját! Kár hogy mocsokdrágák a H2-s Kawasakik, és hogy tizen-huszon litert benyel pillanat alatt... Pedig mestermű mind!

TyerCorp01 2013.07.11. 10:34:31

37. kép, Italjet Mustang 50, én mondtam hogy a lepényhal (JAWA 23A) olasz formaterv! :)))

gumitamin 2013.07.11. 10:48:47

Valaki a múltkor megmagyarázta hogy ez tulajdonképpen nem is környezetszennyező.

janoszeged 2013.07.11. 13:37:43

Suzuki Gamma V4? Emlékszik még rá valaki? Das Motorrad zárt pályán tesztelte a V-max-al együtt. Kanyarban jobban ment a kicsi!

baowah · http://baowah.blog.hu 2013.07.11. 13:43:17

@janoszeged: ooo wn mentem rg500-zal. maig okolbe szorul a szőr a hatamon, ha csak ragondolok

1127ccm 2013.07.11. 14:03:18

O igen. Csak az a franya fogyasztas.
Tenyleg miert nem gyartanak a mai technologiaval kozvetlen befecskendezesu ketutemut?!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 14:14:03

@1127ccm: Azt hiszem valami szabvány tiltja bizonyos teljesítmény felett. Pedig feltöltővel, szelepvezérléssel, közvetlen befecskendezéssel működhetne is, úgy, hogy csak a dugattyú feletti részt használjuk, az elősűrítést a feltöltő végzi. Ekkor maradhat a kényszerolajozás is, mint a kétütemű dízelek esetén. nyomtatékosabb lenne, a downsizing újabb lépcsője lehetne.

Béza Dániel 2013.07.11. 14:26:58

@1127ccm: gyártanak, csónak, meg hómobil motornak

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): szelepekkel és feltöltővel már nem lenne értelme

1127ccm 2013.07.11. 14:48:17

A feltoltott 2utemu diesel ( vegyes vezerlessel) rendkivul kenyes technika! Ismeretsegi koromben van 9liter koruli diesel motor ami 704loerot ad le. (Ugyanez a loketterfogat 4utem eseten kb 300-350le. Igen am de mar tobbszor kellett szogelni a hengerfejet es ott vastagon fog a ceruza.
De a kerdes most is az miert nem gyartanak sima 2utemu benzinest direkt befecskendezessel? (Motorkerekparokban)

1127ccm 2013.07.11. 14:52:47

@Béza Dániel: igen kb 20 eve a bimota is gyartotta de az akkori technika meg tul lassu volt a nagy fordulatu motorokhoz(allitolag) . Vissza is hivtak az osszeset es karburatort kaptak

Pepejoe 2013.07.11. 16:16:51

Volt egy RD 250-esem, a mai napig bánom de el kellett adnom...szóval komolyabb literteljesítménye volt a 2 hengeréből, mint a mostani 4 hengeres 900RR-emnek. :)
Úgy ment mint az ördög, gyárilag idom nélküli volt, így sokszor benézték a hozzá nem értő autósok. Az egyik át is szólt egy 2 km-es menet után (amikor bevártam a lámpánál) hogy azt hitte, egy MZ csak farokidommal és alukerékkel. :D
6000 körülig teljesen szolidan ment, elég tűrhetően, na de aztán...pppffff.
Elkezdett vonyítani és alig bírtam követni a váltókarral az eseményeket. Sok tekintetben élvezetesebb volt mint az RR. Viszont óraműpontossággal (ahogy a Motorradban meg is írták) hullott szét 25k km. után, főtengelycsapágyak, dugók, fúrás stb. Olyan 100 rongy környékén lett meg mindig. Ezenkívül SOHA SEMMI nem volt és ez is csak a technikájából és működéséből adódó hátrány, nagy a rezsije és kész. Mivel rohadt jól volt beállítva az olajpumpája, nyugodtan vehettem a legdrágább fullszint. olajat, nem vert a földhöz az ár, olyan keveset csipegetett belőle, nem is füstölt, alapjáraton is csak annyit mint egy parázsló cigi. Az autók többet füstöltek 4T létükre.
Szóval ez a felújítgatós téma lett kb. a veszte is mert ezt a 25000 km. bő évente megteszem és akkor bérletet válthatnék a gépműhelybe. De közben meg oda lehetett állni a 400-as Bandit mellé is.
Azért eltévelyedek időnként a hirdetések közt a 2T-k irányába...egy MC28-ast vagy egy RGV-t bármikor elfogadnék, de már egy NSR Raidennel is beérném. :D

peti251 2013.07.11. 16:35:13

nekem minden igazi motor kétütemű. lehet hogy ez így nagyon hülyén hangzik, de a drennnn drennnnnn az motorhang. ez a krosszokra halmozottan igaz

We make the world a better place 2013.07.11. 16:40:18

@1127ccm:

"Csak az a franya fogyasztas.
Tenyleg miert nem gyartanak a mai technologiaval kozvetlen befecskendezesu ketutemut?!"

A fogyasztása kb. azonos a 4T-vel, de drágább, bonyolultabb.

Hasonló módon feltéve a kérdést:
Tényleg, miért nem gyártanak mai technológiával olajpumpás kenésű LPG gázos 2T-t?

1127ccm 2013.07.11. 17:45:02

@We make the world a better place: Ha a fogyasztást teljesítményre adod meg, akkor is jóval magasabb az üzemeltetési költsége. Szerintem.
A kérés második felét meg gondolom tréfának szántad. Persze jópofa megoldások mindig is tetszettek..

We make the world a better place 2013.07.11. 18:03:53

@1127ccm: 300g/kWh-ra gondoltam 4T-nél, a közvetlen befecs 2T is hasonlót tud.
A karbis 450-500g/kWh-t.

Az LPG-t nem tréfának szántam. Kevésbé szennyező a kipufogógáza.
Nyomás alatti pumpás olajozás a kisebb olajigény miatt. Biológiailag lebomló olajnál 1:50 sem okozna gondot.
Az E85 elégetlen etanoltartalma sem, de rájárnának az MZ kipufogó végére az alkeszek.(Jó pálinkaszaga van. :-D)

GERI87 2013.07.11. 18:04:34

Mindegyiknek ugyanolyan hangja van, típustól, hengerszámtól és köbcentitől függetlenül:)
Simson hang.

Hú de utálom ezeknek a technikai zsákutcáknak a hangját:)

@1127ccm:

ugyanúgy eregeti az olajat azért...hisz továbbra is keverék olajozás van (ill. adagolószivattyús)

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Igen, dieselbe már évtizedek óta van ilyen...de feltöltő (kompresszor) nélkül az egyáltalán NEM működik. A roots fúvó meg nagy helyet foglal.
Egyszerűbb nagyobb négyüteműt csinálni, ami még mindig olcsóbb és könnyebb, kisebb.

@Béza Dániel:

Attól még hogy nincs feltöltő még lehetne szelepe (vegyes vezérlés) és akkor nem kéne rezó, jobb lenne a töltéscsere (egyenáramú öblítés).

GERI87 2013.07.11. 18:19:40

@We make the world a better place:

Az 1:50 az előkeveréses módszernél a köztes érték.
Nagy igénybevételnél kell akár az 1:25 is...részterhelésen meg elég az 1:100-50.

GERI87 2013.07.11. 18:23:06

@We make the world a better place:

"miért nem gyártanak mai technológiával olajpumpás kenésű LPG gázos 2T-t? "

Azért mert a kenési mód miatt ugyanúgy jut olaj a szabadba, meg amúgy is kisebb az élettartama...
Az LPG ezen nem változtat.

GERI87 2013.07.11. 18:46:45

@1127ccm:

"rendkivul kenyes technika!"

Ha annyira kényes lenne nem használnák elterjedten és óriási méretekben (költségek terén is) hajókon, mozdonyokban, sőt régebben nyergesvontatókban, teherautókban, pickupokban...

We make the world a better place 2013.07.11. 19:59:28

@GERI87: 1:25-ös keverés anyagi csőd napi közlekedésnél.

Olajszivattyúnál nyomás alatti olajozásra gondoltam főtengelynél, hengerfalnál.

A szuper4T-k is eszegetik a vékony olajokat, azok is a kipun távoznak...

GERI87 2013.07.11. 20:09:46

@We make the world a better place:

1:25 csak magas fordulaton van, alatta nyilván kevesebb, de az adagolós mindegyike olyan hogy változik a keverék, mert így megfelelő a kenés minden üzemállapotban.

nyomás alatt?
Főtengelynél belső szimeringezést lehet alkalmazni...a hengerfal meg szórt olajat kap.

A 4T pedig lényegesen kevesebb olajat eszik, össze sem hasonlítható a kettő.

GERI87 2013.07.11. 20:10:30

@GERI87:

..olyan hogy változik a keverék..aránya.

1127ccm 2013.07.11. 20:43:05

@GERI87: ok akkor gyartsd le mondjuk 250kobcenti re es vegyuk hozza a karbantartast, meg a figyelmetlen felhasznalo ridegtartasat. Egybol kenyes lesz a technika

Taurista robogós 2013.07.11. 20:50:44

A 4t motorokat én sem csípem, 2t sokkal megbízhatóbb technika. Mondom ezt úgy,hogy a 2t motorjaim mellet mindig van valami nagy 4t-m is.

Egy komoly 4t motorfelújítás horror,szinte hihetetlen nagy pénzben van. Míg egy 2t hozzá képest forintokból és pár óra alatt megvan.

GERI87 2013.07.11. 20:56:20

@1127ccm:

Nem figyeltél, NAGY méretekben mondtam, LÉTEZŐ példákkal, senki nem beszélt 250ccm-ről.

Nem éri meg 250ccm-es feltöltős motort piacra dobni, közvetlen befecskendezéssel...szerintem.
Se két- se négyüteműt.
A példád hülyeség.

Nagy méretekben viszont elterjedt.
És pont hogy nem kényes, hanem faék.
volt cikk a TC-n is erről...

Schütii 2013.07.11. 21:53:07

Nem hinném hogy megoldható lenne a 2T LPG-re alakítása, ugyanis a benzin hűtőhatását a gáz nem pótolja, arra meg sokkal jobban rá van szorulva mint a 4T, mert annál ott a bőven fröcskölődő motorolaj. Gázüzemmel meg a kenést se lehet megoldani. A 2T soha nem lesz egy szinten a 4T-vel a károsanyag-kibocsájtást illetően.

1127ccm 2013.07.11. 21:57:04

@GERI87: Te nem figyeltel. Onnan kezdtuk h miert nem gyartanak motorkerekparokat... nem pedig tankhajokat. Hisz ez a totalbike nem pedig a totaltankhajo.
De tudodmit? Engedjuk el ezt a temat bekevel.

GERI87 2013.07.11. 22:16:03

@1127ccm:

"A feltoltott 2utemu diesel ( vegyes vezerlessel) rendkivul kenyes technika! Ismeretsegi koromben van 9liter koruli diesel motor ami 704loerot ad le. (Ugyanez a loketterfogat 4utem eseten kb 300-350le. Igen am de mar tobbszor kellett szogelni a hengerfejet es ott vastagon fog a ceruza."

Te meg 9 literes diesellel példáloztál...én erre reagáltam.

A motoros kérdésre meg válaszoltam: mert drága és az emisszió nem megoldott úgy K befecskendezéssel sem.
Amúgy az Apriliának van/volt.

GERI87 2013.07.11. 22:17:57

@Schütii:

Közvetlen befecskendezésnél sem jut üzemanyag a forgattyúsházba, az olaj ott sem keveredik semmivel.
Mégis működik.

GERI87 2013.07.11. 22:29:14

@Taurista robogós:

Gondolom MZ-re és olcsóbb kétüteműre gondolsz....
nos én anno néztem 125 és 250-es négyüteműeket mennyibe fáj felújítani és 50 ezer környékén meg lehet úszni...dugóval, tömítésekkel, hengerrel együtt...és elmennek 100 ezer Km felett...fele annyi fogyasztással, 5000-ként kb 1 liter olajjal...miről beszélünk?
A "komolyabb" négyüteműt meg a komolyabb kétüteművel érdemes összevetni...az meg annál is drága.

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.07.12. 08:54:29

Van tapasztaláson szolid 500-as kétüteműről és négyüteműről.

A kétütemű forgott, mint a varrógép. 90-nél harmadgázon olyan hangja volt, hogy lehúzódtak előle az autók az úton. Nyomatéka közepes fordulaton jött elő, addig elég harmatos volt. Picit kényes volt a karburátora, hosszabb állás után nehezen indult, és 6,8 liter alá nem tudtam levinni a fogyasztását 80-90-es tempónál. 100-110 körül 7,7-et evett, és még ment volna bőven. Szép gép volt, mindenki megnézte.

A négyütemű halkabb. Kicsit rázza a kormányt. Nem nézik meg, nem ijednek meg a hangjától. Alapjáratról húz, legfelső fokozatban mindenhol elketyeg. 90-nél elmegy 4,5 literrel. 100-110-nél 5 literrel. Ismerősök szerint ez is megeszi a 6-7 litert, de 150-160-as tempónál.

A két gép tankmérete, teljesítménye ugyanakkora. Nekem sokkal jobban esik 280 km-enként megállni tankolni, mint 150 km-enként.

csdani1982 2013.07.12. 15:54:35

Egy haveromnak volt egy (illetve 2, csak az első sajnos rommá tört) NS400R-je. 2 ütem, 3 henger, 400 Ccm, power szelep. Őszintén szólva én alapvetően inkább 4 ütem párti vagyok, de a tény az tény: Az motor ment mint a disznó!

Orgon 2013.07.12. 18:54:46

Együtemű motorkerékpár és el van intézve!
Leütöd a gáztartály végét osztán aggyad néki! megy amíg van nyomás és olaj sem lesz a levegőben! :)))

Orgon 2013.07.12. 18:55:45

Együtemű motorkerékpár és el van intézve!
Leütöd a gáztartály végét osztán aggyad néki! megy amíg van nyomás és olaj sem lesz a levegőben! :)))

Melleslega videó hangulatos, Deus-ék meg betegek! :)
Mennyi kolbászt le lehetne füstölni egy ilyen banzájon!!! :)

Taurista robogós 2013.07.12. 20:15:18

Nemtudom de az én 2t motorjaim nem füstölnek,max hidegen szivatóval de akkor is ép,hogy.

We make the world a better place 2013.07.13. 09:59:44

@Schütii: "Nem hinném hogy megoldható lenne a 2T LPG-re alakítása, ugyanis a benzin hűtőhatását a gáz nem pótolja, arra meg sokkal jobban rá van szorulva mint a 4T, mert annál ott a bőven fröcskölődő motorolaj. Gázüzemmel meg a kenést se lehet megoldani."

Indiában hiszik, hogy megoldható, és használják is.

We make the world a better place 2013.07.13. 10:02:47

@GERI87: "Közvetlen befecskendezésnél sem jut üzemanyag a forgattyúsházba, az olaj ott sem keveredik semmivel.
Mégis működik."

Nem pumpás olajozás a szívócsőbe a DiTech-nél?

We make the world a better place 2013.07.13. 10:05:13

@bervas: milyen 2T 500-as volt? az a 6,8 liter kissé soknak tűnik számomra 90-nél(Wartburg evett annyit).

Slampixxx 2013.07.13. 11:52:00

@baowah: Tudok Pesten kettőt. :)

Slampixxx 2013.07.13. 12:41:36

á-á
Majdnem Pest, Solymáron.

GERI87 2013.07.13. 14:50:35

@We make the world a better place:

Az olaj a forgattyúsházba jut, de oda nem kerül benzin, azt a hengerbe nyomja a kipunyílás zárása után.
Sőt, így a jobb, mert a benzin nem mossa le az olajat a hengerfalról.

"6,8 liter kissé soknak tűnik számomra 90-nél"

Pedig elképzelhető,
1000-es négyütemű is benyelhet 5 litert, akkora veszteségesebb 2T miért ne enne e felett?

A wartburg meg vagy 10-et evett...

GERI87 2013.07.14. 12:07:27

@Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek!:

Volt a családban, 10 alatt nem evett...meg másé se.

Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek! 2013.07.14. 13:26:50

@GERI87: Na persze. Te lehetsz annak a szuper számítógépnek az utóda, ami választ adott az életet, a világmindenséget, meg mindent érintő végső kérdésre.

GERI87 2013.07.14. 15:09:29

@Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek!:

Volt Wartburgunk, van Simsonom, ismerem a kétütemű technikát....mi ebben a csoda?

We make the world a better place 2013.07.14. 16:34:56

@GERI87: Hasogatom a szőrszálat. azt írtad az olaj semmivel nem keveredik. De ez esetben igen, levegővel.

A mi Warbink 6-7l-t evett, én sokat gurítottam szabdonfutóval. Vallom, hogy a szabadonfutó nagyszerű fogyasztáscsökkentő találmány.

We make the world a better place 2013.07.14. 16:36:47

Tényleg, miért nem építettek kötvetlen befecs LPG 2T-t Apriliáék? Kevesebb koksz, korom az égéstérben.

GERI87 2013.07.14. 17:04:48

@We make the world a better place:

Levegővel igen.

A waresz 8-12 liter között fogyaszt tesztek, tapasztalatok alapján, átlagban tehát 10 liter kb.

"a szabadonfutó nagyszerű fogyasztáscsökkentő találmány."

Kuplungolni sem kell váltásnál:) Ráadásul keverékolajozásnál hasznos/szükséges is, mert motorféknél nem kapna elég olajat.

"LPG 2T-t Apriliáék? "

Azért motorhoz elég macerás a gáztartály, nem biztos hogy megéri.

GERI87 2013.07.14. 19:07:49

@We make the world a better place:

Hát vannak fenntartásaim azért ezzel kapcsolatban, eleve 50-es átlaggal persze hogy nem fog 10-et enni.

We make the world a better place 2013.07.14. 19:45:31

Nagy tempónál 200g/kWh-val sem fog semmi keveset enni. Csak kevesebbet.

Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek! 2013.07.14. 22:52:27

Tiszta kipufogó, jó beállított gyári gyújtás és karburátor. 80-as utazó sebesség. 7,5-9 literes fogyasztás. De semmiképp se fix 10-12 meg ilyenek.

GERI87 2013.07.15. 00:20:38

@Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek!:

Mint mondtam 8-12 liter között, amit te mondasz az pont ez...

Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek! 2013.07.15. 09:42:46

@GERI87: "10 alatt nem evett...meg másé se"
Mint mondtad.

GERI87 2013.07.15. 10:39:21

@Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek!:

A miénk nem evett, meg akit ismertem.

"A waresz 8-12 liter között fogyaszt tesztek, tapasztalatok alapján, átlagban tehát 10 liter kb."

Friss topikok

Hirdetés

racingdream feed

  • Hibás feed URL.