1943 óta sok víz lefolyt a Pó folyón: az akkori mókás ötlet mára legendává vált. 1943-ban került először szóba egy furcsa kis robogó megtervezése, amiből egy évvel később MP5 néven tényleg gép lett. Renzo Spolti és Vittorio Casini formaterve annyira rút volt, hogy Donald kacsa után rögtön ráragadt a Paperino gyúnynév. Enrico Piaggio, aki híresen morcossá vált, miután 1943-ban a firenzei Excelsior Hotelben ellőtték fél veséjét, le is állította a projektet, és a formatervezést Corradino D'Ascanio repülőgép-tervezőre bízta.
Kecskére a káposztát, mondhatnánk, hisz a férfi legendásan utálta a motorokat, mert hangosak, terjedelmesek és koszos lesz rajtuk az ember. Éppen ez lett a Vespa szerencséje, hisz kicsi, gyárilag egész halk, a ruhát meg lemezek védik. De a legfontosabb, hogy eszement jól néz ki, még mai szemmel is. Sztárrá vált az egykor olcsócska népmotor, legendává, amelyet a Piaggio ügyesen máig fenntart. Hogy a forma változását figyelemmel kísérhessük, itt ez a pompás kis videó, érdemes végignézni, szórakoztató és tanulságos.