Neked volt Simsonod?

A barátaim sem értették soha, de egyik kedvenc magyar zenekarom a Persona Non Grata. A szigetvári bandát már az első, 1997-es Tibicsoki albumok óta bírom. Empirikus magyarázatom nincs, de hát az ízlésen nincs mit magyarázni, az adott.

Miért kedves ez a nóta? NDK kismotorom sosem volt, de ennek ellenére a kamaszkori olvadt nyarakat hibátlanul felidézi. Ma is hőség van, lenne kedvem simsonozni...

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr995364319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butschq 2013.06.17. 12:02:47

Hazamegyek, be is indítom a jó öreg S51-et :)

GERI87 2013.06.17. 12:52:37

"Ma is hőség van, lenne kedvem simsonozni..."

Nekem is vannak ilyen gondolataim, időnként, amik tettekben is megnyilvánulnak...rohadt jó...de aztán mindig az a vége hogy tolhatom, szerelhetem, szívok:)

Lomha 8V 2013.06.17. 13:21:57

Nagyon kellemes emlékeim vannak Simsonokról. Volt mindenféle szimóm, szakadt svalbi, köhögős sztár, repedtfazék hangú Tábori féle 90-es, csutkakormánnyal és égig érő üléssel, aminek a hangját ma már nem bírnám elviselni. :D Meg még vagy 5 fajta, enduro-tól az "N"-ig. Nemrég hoztak szerelésre egy enduro-t, mentem vele pár km-t és előjöttek az emlékek. Életem legszebb nyarait Simsonok nyergében töltöttem. De jó is volt gondtalan kölyöknek lenni. Vagyis voltak gondjaim, de leginkább kimerültek a "nincs pénzem tankolni" és "lányok" témakörben. :D

TéeSzElnök 2013.06.17. 13:42:44

Jók ezek a mainstreambe be nem kerülő bandák. :)
Nem ennyire explicit motoros, de mégis:
www.youtube.com/watch?v=qVtaajnp-Uo

Taurista robogós 2013.06.17. 14:55:35

Volt egy jó pár. Értek hozzá,szóval mindig csak jó állapotút vettem,amivel nem kellet soha szopni,csak gondtalanul motorozni.

Lacika_35 2013.06.17. 15:05:49

Nekem most is van egy S51-esem napi használatra, és nagyon szeretem:) Ha nem egy szétgányolt darabot veszel, akkor kimegy a világból is:D és talán a simsonnál él az az igazság, hogy nem a külső kinézet határozza meg az állapotot, én az enyémet egy fa alól vettem meg, ahová egy baleset után került, és ott pihent ~10 évet.. és némi olajozás után azonnal indult:) Azóta is csóválom a fejemet, ha nem indul be elsőre hidegen:D

pickapu 2013.06.17. 15:13:20

Jó motorok voltak. Különösen, ha valaki Rometról, vagy valami más libakergetőről ült át.

calibra91 2013.06.17. 15:52:04

Enduróm volt... Szerintem nincs is olyan motoros férfi Mo-n, akinek nem volt anno Simsonja!

2013.06.17. 16:31:00

@calibra91: De van. Nekem 16 és 18 éves korom közt egy jawa Mustangom volt, piszokul irigykedtem a Szimósokra. Aztán 32 évig semmi, és 2 hónapja tettem le az A1 (B125) jogsit, és egy öreg 125-ös Hondával (nem robogó) nyomulok! Én vagyok a kivétel, amely a szabályt erősíti! :)

szunyii 2013.06.17. 18:26:33

Nekem volt, kaptam tőle hideget-meleget.. :)

Suraki 2013.06.17. 18:59:50

Hát igen ez a Simo még annak is megmaradt emléknek aki nem ilyeneken nőtt fel. Mustangok, Romettek, Rigák világában ez maga volt a műszaki csúcs. Még mindig áll egy a fészerben, de nekem valahogy csak nagyon ritkán akaródzik már kitolni és akkor is inkább csak szagolgatom, mintsem guruljak vele...szép volt, jó volt, elmúlt. Közben felnőttünk, kinyílt a világ és kiderült, hogy a szemétdombnak van fényesebb oldala is. :-)

Suraki 2013.06.17. 19:02:52

Ja, anno mit nem adtam volna egy ilyen képért mint ami a posztban szerepel. :-D

papa33 2013.06.17. 19:15:32

Nekem ugyan nem volt Simóm, de mentem vele eleget. A mai napig nem készült jobb, finomabb 50-es... (csak a fiataloknak: erősebb biztos, szebb talán). Az, hogy elment 2 literrel közel végsebességen, nem füstölt, nem volt lerobbanós, volt, vettünk tartalék alkatrészeket, de nem volt szükség rá, talán néha 20 ft-ért egy-egy Isolator...

GERI87 2013.06.17. 19:35:25

Simsonnál a gondtalan motorozás azt jelenti hogy van nálad olyan szerszám amivel az út szélén megtudod javítani:)
valami mindig van.

GERI87 2013.06.17. 19:43:14

@papa33:

gyári adat 2,5 liter 40Km/h-ra. 50-60 között vagy városban, terepen már 3L is befigyel.
A 2...1,5...1! literek meg mese...soha senki, aki elmúlt 16, nem hozott ki ilyen irreális adatokat:)

motalco 2013.06.17. 19:46:16

Lomha 8V: Közben én is felnőttem, de ugyanúgy a "nincs pénzem tankolni és a lányok" a gond...

danix91x 2013.06.17. 21:17:55

ha felujítanád:
simson-alkatresz.hu

Taurista robogós 2013.06.17. 22:26:54

@GERI87:

Simson s51 4sebesség 40km/h (egyenletes) 50km-en 0,7L

Tomchy 2013.06.17. 22:31:13

Nekem nem vot. De hogy szerettem volna a Babettáró átülni!

Taurista robogós 2013.06.17. 22:32:15

@GERI87:

Millió simsonom volt,egyszer toltam haza az egyiket 8km-ről lánc szakadás miatt.

Szerszám mindig van nálam,bármilyen motorral megyek.(ez alap)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.17. 23:12:22

starral kezdtem aztan s50b majd s51N ( kek, csak abban volt akkor ) aztan s51B ( piros) majd ENDURO - 4 sebesseg, gyari ezust, tirisztoros gyujtas, az endurosaggal jaro emelt kipufogo, elol hatul kacsacsor gumi sarvedo veg es az akkoriban ritka 4 gang... nem is szaporitom a szot, az elet csaszara voltam :)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.17. 23:13:25

@Taurista robogós: 0.7L - az mi? fogyasztas nem lehet, 700ccm meg rengeteg. Mi ez?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.17. 23:15:54

@GERI87: atlagfogyasztas - na az soha nem volt merve gyari blokknal. A Tabori tuningos 70ccm es 5 gangos evett hosszutavon ( Siofok - Dombovar ) 8litert, baromkodaskor, erdei "turazaskor" ( turazas ertsd azt ami miatt lelo az elso vadasz manapsag mert arkon bokron erdei osvenyen mindenhol padloin esznelkul ) nos akkor evett 40kilometerre 5liter benzin. Bizony. De ment is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.17. 23:17:21

gyari blokk ehetett kb 2-3litert, kiindulva a tankmeretbol (8.5liter ) es a motorott tavbol, de kifejezetten merve sosem mertuk, de ugy emlekszem a 2-3liter az a realitas.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.17. 23:18:50

ETZ 250 4-7l/100km, jawa 350 5-8l/100km, panonnia egyeb oreg 250-es sz@rok 3-5L, negyutemu simson shul 3L ( na de ott teljesitmeny nuku ahhoz kepest hogy 250-es negyutemu volt

aki tobbet/kevesebbet allitott regen az kamukero csavo volt kb

Taurista robogós 2013.06.17. 23:19:08

@visszakettopadlogaz: 50km-en 7deci 40es egyenletes tempónál.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.17. 23:21:58

@Taurista robogós: broder ott valamit elneztel szerintem, 7deci az iszonyu keves.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.17. 23:26:09

@GERI87: a fiatalok 99% a "nyirta" a gepet, plus ritka volt a gyari kivitel, mindenki furt faragott a simon, ezert is lehetett hogy allandoan nyakig olajosak voltunk. '80 as evek derekan akinek gyari simsonja volt az ciki volt. Ertsd szo szerint.

Taurista robogós 2013.06.17. 23:28:31

Ja tényleg,valószínű hogy elnéztem.

Tele tankoltam a motort,50km után megálltam,és decinként mércézett literes üvegből 7deci ment bele.

GERI87 2013.06.17. 23:50:06

@Taurista robogós:

Az enyém termeli...kifelé a tömítésnél...

GERI87 2013.06.18. 00:00:11

@Taurista robogós:

Te nagyon ügyes vagy.

@visszakettopadlogaz:

A vadász már akkor is "lelő" (bepofázik) ha a földúton mész egy le nem zárt területen (se tábla, se kerítés, se kapu)....le kell szarni.

A tuning meg nyílván zabál, valamiből kell a kraft, a 7 deci a környezetet fűteni jó, meg világtani...mese.

"a fiatalok 99% a "nyirta" a gepet,"

Na igen, de én öregpapitól vettem, ő nem nyírta, N-es volt eredetileg, az gyenge harmat, nem kapott nagy terhelést, aztán kapott 60-as szetett....de így is meghal rajt valami mindíg...azt lekopogom a váltó-kuplung sose szart be. se a gyújtás....ezeket megúsztam.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.18. 00:19:43

@Taurista robogós: masfel liter korul extrem alacsony de mondjuk nyilegyenes uton 40-el ( szelcsendet ill enyhe hatszelet feltetelezve ) az oke lehet, de mint "alapfogyasztasi" adat ne szamolj belole nagy kovetkezteteseket :) az atlag 2 felett van 3 ig, abban benne van elbameszkodo romett kadettesek es nyelgazon halado babettasok "buntetese" is! :D:D

@GERI87: azert a valto az nem szokott besz@rni, en nem emlekszem olyanra. Azert az teny hogy a simson volt messze a legjobb a tobbi szoci rom kozul, romet/riga/verho/es egyeb borzadalyok

a deli hatarnal udito szinfolt volt a tomos motorok, es a jawa/babettak valahogy nem voltak olyan rosszak.

summa summarum a simson volt az adu asz, kocsmak elott, videodiszkok elott csakis azon pihenhetett a HMCS ( ma szuletetteknek: HelyMenoCsavo ) boroskolajat szurcsolve. Minden mas ciki volt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.18. 00:25:42

@GERI87: "Simsonnál a gondtalan motorozás azt jelenti hogy van nálad olyan szerszám amivel az út szélén megtudod javítani:)
valami mindig van."

Pannonia talalkozora menet egy 125-os danuviaval a henger dugo csere - megszorulas miatt - az ut szelen megszerelve nem tartozott a "jelentos uzemzavar" kategoriaba :D

felvettem egy stoppos csajt Bonyhadon az Afor kutnal es mivel nem volt plus bukosisak nalam Szalka fele vittem Baja fele, letettem az 56-os uton Szekszard alatt, szegeny olyan budos lett a ricinusos kipufogo gaztol ( kanyargos hegyes videk ) hogy koszonet helyett elkuldott az anyamba ! :D:D:D 2stroke forever!! :D

virago 2013.06.18. 02:36:00

A simson jó motor a mai napig. Alapból ver szinte mindent.
Akinek rossz volt, az othon buherálta. Aszitte ért hozzá, pedig nem. Aztán a saját bénasága, meg sohersége emlegetése helyett a motort szidta, / szidja.
Tény: egy jó állapotút nem lehet agyonverni. Max csumagázon az 50 ccm miatt.

Bretschneider detektív 2013.06.18. 06:03:15

@Taurista robogós: Nekem sosem volt motorom, kerékpáros vagyok, de van Simsonos élményem: egyszer biciklivel bevontattam a faluba úgy 12 km-t egy Simsonos srácot, mert lerobbant. A vállamba kapaszkodott és úgy... Még jó, hogy Alföld.

calibra91 2013.06.18. 09:15:30

@bogyo112: Érdekes, amit írtál:-)

Imádtam a Mustángot, nekem is volt. Ráadásul a Simo után!

Schütii 2013.06.18. 10:01:22

Simson volt, van és lesz is.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.18. 10:09:12

öcsémnek volt, néha elvitt egy körre. :D

Én sose motoroztam, valahogy nem fogott meg.

GERI87 2013.06.18. 10:17:03

@visszakettopadlogaz:

Váltó? hát a környezeteben csak nekem nem szart be:)

@virago:

"Akinek rossz volt, az othon buherálta."

Milyen érdekes hogy ezek a bölcsességek a gyakorlatban soha nem állnak helyt...

Bizonyára a fos utángyárott cuccok is ludasak nem tejese mértékben.

@Bretschneider detektív:

Akkor egy terminátor vagy, mert nekünk ez Simson-Simsont viszonylatban sem működött:)
Se a vállas, se a köteles..

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.18. 10:22:56

@Bretschneider detektív: labbal a csomagtartot, vagy ha N es volt a lekokadt technika akkor a telo oldalt kellett tolni.

virago 2013.06.18. 11:29:38

GERI87.

A gyakorlatban éppen hogy helytálltak, /helytállnak napi szinten!/ itt is azok panaszkodnak, pl. te is! hogy hiába szerelted meg, nem volt jó.
Tévhit hogy egy kétütemű annyira egyszerű, hogy nem kell hozzá ész!
Éppen hogy nem egyszerű!
Az otthon blokkot széthúzó önjelölt zseni, aki a végén papírt rakott a blokkfelek közé, vagy fugaszilt, vagy gumiámot, vagy ki tudja még mit, az a végén itt fakad sírva, hogy nem jó a váltó hézagolása, nem veszi az egyest, vagy ne adj isten folyik az olaj, pedig egy fél tubus fugaszilt is belenyomtam!
Ahogy nem állsz neki otthon szerelni egy Opelt, vagy bármit, úgy illő volna ennek se neki állni!
A motorszerelésben, a mi mit okoz, hatás-kölcsönhatás hatványozottan van jelen, bár ezt az egyszerű ember aki vagy sóher, vagy tudatlan, nem veszi számításba.
Asszem elég autentikus vagyok, cirka 10 Simsonom volt, mind újonnan került hozzám jóapám vídiás /ha tudod mit jelentett/ ismeretségének hála.
Sose akartam szerelni, inkább olyanra bíztam már a 80 as években, akit félévente kivittek egy hónapra a gyárba. Alkalmanként anno 1 L boromba került, viszont sose volt rossz a motorom. Egy sem. Sose hagyott ott sehol, pedig volt hogy szombat este 7 kor mentünk a Balatonra Kecskemétről, aztán éjfél felé haza. Vagy Szlovákia, vagy a Tátra!!! Sose volt gondom. Szó nélkül elvitt, és hazahozott. Hogy őszinte legyek fel sem merült hogy elromolhat! A gyertya csere nem számít ide, az a már akkor is hulladék minőségű, és sokszor nem valós hőértéket takaró belbecsének volt köszönhető. Mint ahogy a 8 ból egyetlen mz -mel sincsen gond a mai napig, bár ugyanaz az ember tartja karban mindet a mai napig.

GERI87 2013.06.18. 12:03:15

@virago:

"hogy hiába szerelted meg, nem volt jó."

Félreértesz, ha megcsináltam akkor jó lett, csak később mindig lett valami új vagy visszatérő baja...

"Tévhit hogy egy kétütemű annyira egyszerű, hogy nem kell hozzá ész!"

Ezek nem túl bonyolultak, persze ha az ember belenyúl "tuning" gyanánt akkor okozhat meglepetést....de amúgy nem.
A karbi egy faék, az elektronika szintén...pont ezért csodálatos hogy képes baja lenni.
Tömítés szivárgás, dugulás, gyertya, defekt, lánc, lánckerék...bowden, fék....égő...szimering..valami mindig van.

virago 2013.06.18. 12:43:52

GERI87

"Tömítés szivárgás, dugulás, gyertya, defekt, lánc, lánckerék...bowden, fék....égő...szimering..valami mindig van."

Tömítés szivárgás----nem tudom mire gondolsz, milyen tömítés képes szivárogni? Ez nem gát a dunán! Vagy jó vagy nem, bármilyen motornál előfordulhat! Nem a motor hibája!

Dugulás----ez a gazda trehánysága, vagy rossz minőségű üzemanyag. Nem a motor hibája!

Gyertya----ez nem kérdés, a motornak ehhez semmi köze!

Defekt----nem már, belemész egy szögbe és a motor a hibás??? Ne csináljuk már!!!

Lánc, lánckerék----ha elkopott csere. Ez a nagy japán vasakon is így van a mai napig! Ha kopottal mész és kifingik, /bár nem hallottam ilyet Simsonnál!/ az a gazda trehánysága ismét!

Bowden----ezt bizony kenni kell, és érezni ha akad, ha nehéz, ha megnyúlt és már nem lehet utánhúzni, stb. Karbantartási kérdés, a motor nem tehető ezért felelőssé, hovatovább ezért nem is mondható rá hogy rossz.

Fék----ez elemi kérdés, az 5 éves fiam is tudja hogy ha nem fog, ha elkopott, ha csúszik, ha baj van vele nem megyünk tovább. Meg kell javítani.

Égő---látni és látszani. Saját érdek hogy jó legyen. Ha kiégett cserélni kell. Mint ahogy a konyhában is csavarsz be új égőt, ha kimegy régi. Gondolom nem bontod le azért a konyhát, okolva őt /kit?/ azért mert sötét van! Ez nem a konyha hibája!

Szimering----na ez majdnem fogós kérdés. De jaj, mégsem. A gyári kifogástalan minőségű. Az utángyártott is, /lévén még ezerféle dologban használják az aktuális méreteket!/ ha nem csavarhúzóval van kifeszegetve, vagy kalapáccsal beverve, vagy egyéb sufni módon megerőszakolva, akkor sok gond nem lehet vele. Gyanítom, itt a látta hogy rakta be szomszéd szomszédja aki már látott autószerelőt a tv-ben effektus működik. Nem a motor hibája! Nem tud az lenni. Bár ahogy van wc manó a reklámok szerint, úgy lehet szimering manó is. Bekerül a szimering, aztán belül indul a haddelhadd, kis szikékkel. Szemét manók…

GERI87 2013.06.18. 13:30:29

@virago:

"nem tudom mire gondolsz, milyen tömítés képes szivárogni?"

jellemzően karbi, a kapható gumi nem illeszkedik rendesen, a papír mégfosabb....de a blokk tömítés is lehet, persze ha szar vagy sérült..

Dugulás: a csőgumi illesztése gyárilag nem tökéletes, főleg ha idővel kitágul, a légszűrő is eredendően vacak, az olajat nem tartja csak dzsuváz, ha a karbi tömítésével gond van szintén eltömődik, a tank is idővel rozsdál...

Gyertya: beköpi, (persze ez más hiba miatt va már) nálam simán csak idővel beszarik...

Defekt: a kapható külső és belső gumi is ratyi...gyenge minőség.

Lánc, lánckerék: a kapható lánckerekeket nem edzik meg, elnyírja idővel a lánc...nem beszélve arról hogy a simson váz gyenge, ha beferdül soha nem lesz már jó a lánc futása....kopik, nyíródik.

Bowden: igen kenni, aztán egyszercsak gondol egyett és elszakad:)

Fék: ha erős fékezés miatt felmelegszik, nem fog már jól többé, a fékbowden is megnyúlik idővel.

Égő: gyárilag nincs benne feszszabályzó, ahogy nő a fordulat jobban világít, ettől hamar kiég...
A féklámpa kapcsoló sem a legjobb konstrukció, a dobban van és gyakorta érintkezési hiba van...

Szimering: állandó jelenség hogy cserélni kell, ha a lendkerék oldali az a jobbik eset...

Ja, meg a kipukönyök is lelazul idővel...

És akkor még nem beszéltünk a nem tirisztoros gyújtású motorok hibáiról...

Ezek tipikus hibák, esetek, nem egyéni...

Simsonhoz minden kapható, mert minden elromlik úgy is, jó bolt az biztos...
De ami azt illeti az összes régi kismotor küszködik ilyesmikkel.

engem nem nagyon boldogít hogy 30 éve a Suhlból jött az import cucc, de a mai alkatrészekkel ez van, állandó bütykölés, hibajelenség...
Amúgy 30 éve is szerelni kellett, de persze mindig van ellenvélemény, amit bocs de ez van, az élet nem igazol...

GERI87 2013.06.18. 13:33:27

@virago:

A szimering a főtengely idővel jelentkező kotyogása miatt is kaphat olyan igénybevételt hogy már nem tömít, és az ajkaknál ereszt...

Taurista robogós 2013.06.18. 14:42:21

@virago:

Ez így van. És az MZ-k is pont ilyenek. Nekem se MZ-vel,se Simsonnal nem volt még komolyabb bajom.

Nagyon sok szoci és nyugati motorral szoptam már életemben,de vagy az én hibámból vagy alkatrész hiány miatt.

virago 2013.06.18. 14:44:11

Amit leírtál, ez _1 sem motorhiba. Az alkatrészek minősége nem minősíti, nem minősítheti a jelen esetben a simsont, 30 éves kétüteműt, stb.
Összeszámoltam. kb.60-80ezer km van simsonnal mögöttem. Sosem romlott el egy sem. Bár nem is szerelgettem, és nem is hittem hogy értek hozzá.
Viszont a veterán mz im gagyi alkatrészekkel vannak felujítva, és jók. A tanulság továbra is az, hogy mindennek szakmája van.

Taurista robogós 2013.06.18. 14:58:03

@GERI87:

Most sem a simson,hanem az utángyártott alkatrészek hibáit soroltad fel.

Ne,hogy azt hidd,hogy az újabb motorokhoz olyan hú de jó utángyártott alkatrészek vannak.

GERI87 2013.06.18. 16:21:57

@virago:

Ugyan kérlek az alkatrészek új korukban sem voltak jó minőségűek és tönkre mentek.
(30 éve apáink ugyanezekkel szívtak, mint az én generációm.)
Épp ezért van már annyi utángyártott cucc bennük, amik szintén nem a legjobbak. Nem gyanús?

Amúgy persze, nem a motor hibája...ha teljesen másból rakták volna össze akkor nagyon jó motor lenne:)

CNC Hómaró (törölt) 2013.06.18. 16:37:29

Van aki ért hozzá, van aki nem. Előbbi gondtalanul motorozik a Simsonjával, utóbbi meg nem. Esetleg még ennek hangot is ad kommentekben.
A hozzáértéshez hozzátartozik az is, hogy ki tudjuk választani a beszerelésre alkalmas, és alkalmatlan alkatrészeket.

Jó napot kívánok!
Láttunk már falusi jamahadétét, meg hondaemtéixet?
Legtöbbjük ugyanolyan szar trágyadomb, mint a hasonló sorsú NDK-s társaik. Nem feltétlen a motorokban van itt a hiba. A fejekben annál inkább.

GERI87 2013.06.18. 16:57:02

@CNC Hómaró:

Azért ne keverjük ide a gányolást, elhanyagolást a minőségbeli problémákkal...

A DT egy világszinten forgalmazott motor volt a piacon, a Simson meg az "ezvanéskész" KGST burkában élt, a valós versenyben meg tönkrement...

Én meg azt látom, egyeseknek minden motor jó, amit meg tudnak szerelni az útszélén...de ez nem mérce.

Taurista robogós 2013.06.18. 17:28:49

"Én meg azt látom, egyeseknek minden motor jó, amit meg tudnak szerelni az útszélén...de ez nem mérce."

Ezt inkább úgy mondanám,ha netán néha valami baj lenne vele,ami nem jellemző. Akár az út szélén is meglehet javítani.

T5H 2013.06.18. 18:46:39

Több, mint húsz éve nem gyártják, mégis tele vannak vele az utak. Németországban is.
Faluhelyen télen-nyáron tejesgazdák ezeken viszik a tejet az átvevőhöz. Megkockáztatom: jobb, mint a korabeli nyugati robogók. Ja, ráadásul nem is robogó, hanem motor. / igaz, kicsi / Első motorom egy rendszámos, turbós Star volt.
40 éve. Jó emlékeim vannak róla.

CNC Hómaró (törölt) 2013.06.18. 18:49:45

@GERI87:
Milyen minőségbeli problémákra gondolsz? A Simson általános, gyári minőségére? Az arra, amire kitalálták, pont jó. Ésszerű keretek között még többre is. A gányolás, meg a minősíthetetlen alkatrészek bármelyik motort megbízhatatlanná teszik. Legyen az Simson vagy Yamaha.

Azt nem értem, egyesek fejében miért veri le a Simson a biztosítékot? Miért fáj, ha valakinek megbízhatóan üzemel, és nem tud róla rosszat mondani? Miért feltételezik azt, hogy aki jót mond róla, az hazudik? Ja, hogy nekik már csak a lepukkantott, gányolt példányok jutottak, amihez nem volt elég hozzáértésük, hogy megcsinálják jóra? Hát, sajnálom, attól még nem azt kell cseszegetni, akinek sikerült.
Ja, nem szereltem még soha út szélén. Napi használatban van. És persze el merek vele merészkedni a városhatár táblánál messzebbre is. :) Nem írom le hány kilométeres túrákat lenyomunk néha, mert úgyis hazudok. :) Fagyizni szoktunk megállni, nem szerelni. :)
És igen, van nagy motorom is, nem az egyszál Simsonját védő 14 éves hülyegyerek vagyok. Olasz. (Tudom, fúj.)

GERI87 2013.06.18. 21:10:53

@T5H:

"Több, mint húsz éve nem gyártják, mégis tele vannak vele az utak."

Az túlzás azért...persze olcsónak olcsó, fenntartani is, hisz smkp meg faék, lehet otthon szerelni.
Az utóbbi években kevesebb járja az utakat, több a robogó...MZ meg mutatóban van egy-kettő, őszintén szólva veterán Pannóniát, Csepelt is gyakrabban látok szezonban...pedig azok még kriminálisabbak.

@CNC Hómaró:

"Az arra, amire kitalálták, pont jó."

Persze, arra hogy K. János a panel elött, árok mellett megtudja szerelni műszak után, arra jó...

"A gányolás,..."

hagyjuk már a gányolást, nem erről van szó...

"Miért fáj, ha valakinek megbízhatóan üzemel, és nem tud róla rosszat mondani?"

Nem fáj, nekem sem volt olyan problémám általában amit 1 nap alatt ne tudtam volna orvosolni....most is megvan és használom is, majdnem naponta...flangálni bőven jó..
csak épp legyünk reálisak.

"Miért feltételezik azt, hogy aki jót mond róla, az hazudik?"

Mondjuk úgy, a gyakorlatban, az élet mást igazol...

"Nem írom le hány kilométeres túrákat lenyomunk néha, mert úgyis hazudok. :)"

Én is elmentem a rákfaszára is vele, de rájöttem jobb nem kísérteni a sorsot, meg volt pár necces helyzet...meg azért az 50-el csattogást is meg lehet unni...

ha valakinek volt pénze, ideje szarakodni vele hogy jó legyen az én voltam, a radai rossebb anyja kínját is beleraktam volna ha azzal végképp üzembiztos...de ma már inkább csak megszerelem ha szar valami, rápihenek pár napot és kész...ezek ilyenek, sose lesz tüchtig, kiszámítható...

Taurista robogós 2013.06.18. 21:43:51

@GERI87:

A te meglátásod szerint,melyik 50ccm motorból van a legtöbb az ország útjain? (gyártmány tipus)

GERI87 2013.06.18. 21:48:02

@Taurista robogós:

Tudja a franc, sose érdekelt ez...
Nekem pl a robogó, az robogó:)

Taurista robogós 2013.06.18. 22:06:16

De gondolom neked is feltűnt,hogy Magyarország bármelyik településén összefutsz min egy simsonnal. Sőt az országban nem létezik olyan min 5000fős település ahol minimum egy simson ne lenne.

GERI87 2013.06.18. 22:17:19

@Taurista robogós:

Persze, de egyre kevesebbet látok az utakon. Ez feltűnt, mert régen sokkal több volt.
Ahogy kihaltak a szoci autók, úgy kihalnak a szoci motorok is...

Taurista robogós 2013.06.18. 22:39:27

Az autók mindig előbb kihalnak mint a motorok. Már csak a karosszériájuk miatt is.

Bxx 2013.06.18. 22:58:28

@GERI87:

Kedves kolléga!
Megint összeakadtunk itt az oldalon. Végigolvastam a hozzászólásaidat, szinte majdhogynem eggyel sem értek egyet több, mint 100 E km-es Simsonozással a hátam mögött.
A fogyasztási adatokkal kapcsolatban a simson.hu vagy simsonosok.hu oldalon találsz cikket. Sok hasznos információ van leírva ott, amit nem egy ember próbált ki azonos körülmények között, természetesen Simsonnal.
Nem lehetetlen Simsonnal az 1,3-as fogyasztás, de ennek annál is több összetevője van. Én végigjártam az utat.

Bxx 2013.06.18. 23:13:48

@GERI87:

"nem tudom mire gondolsz, milyen tömítés képes szivárogni?"
Válaszod: jellemzően karbi, a kapható gumi nem illeszkedik rendesen, a papír mégfosabb....de a blokk tömítés is lehet, persze ha szar vagy sérült..

Sokszor valóban sérült a tömítő felület. Karbi tömítés kérdésében jó választás a parafa tömítés. Nekem harmadik éve tökéletesen száraz a blokk teteje. A gyáriról ne beszéljünk, mert az endurom közel 30 éves, gyári tömítés van benne, tökéletes.

"Dugulás: a csőgumi illesztése gyárilag nem tökéletes, főleg ha idővel kitágul, a légszűrő is eredendően vacak, az olajat nem tartja csak dzsuváz, ha a karbi tömítésével gond van szintén eltömődik, a tank is idővel rozsdál..."

Nem minden esetben tökéletes, de lehet rajta módosítani, csak akarat kérdése.
Mi a baj a légszűrővel? Tökéletes, jobb nem kell. Tank rozsdásodás kérdésében csak magadra nézz. Nekem egyik motorom tankja sem rozsdál.

"Gyertya: beköpi, (persze ez más hiba miatt va már) nálam simán csak idővel beszarik..."

A gyári gyertya nálam 43.931 km után döglött be. Egyszer sem köpte be, szimplán beállítás kérdése.

"Defekt: a kapható külső és belső gumi is ratyi...gyenge minőség."

Legegyszerűbb: ne hajts szögbe. Veheted a legdrágább, legjobb minőségűt, akkor is javítanod kell.

"Lánc, lánckerék: a kapható lánckerekeket nem edzik meg, elnyírja idővel a lánc...nem beszélve arról hogy a simson váz gyenge, ha beferdül soha nem lesz már jó a lánc futása....kopik, nyíródik."

Ha nem egykerekezel, nem terepezel, rendeltetésszerűen használod, akkor nem gyenge a Simson váz. Tökéletes arra, amire tervezték. Innentől kezdve user error.

"Bowden: igen kenni, aztán egyszercsak gondol egyett és elszakad:)"

Szintén user error. Leginkább tőled függ az élettartama. A kuplungbovden kivételével minden bovdenem gyári. Az eredetit az első tulaj cseszte el, mert nem kente. 40 E-nél cserélni kellett. Azóta másik van rajta, kb. ugyanennyit futott, még tökéletes.

"Fék: ha erős fékezés miatt felmelegszik, nem fog már jól többé, a fékbowden is megnyúlik idővel."

Rendeltetésszer használat mellett ez nem fordulhat elő. Nekem még nem sikerült elnyújtani a fékbovdent 81 E km alatt és 26 év alatt. A fékpofák még gyári darabok.

"Égő: gyárilag nincs benne feszszabályzó, ahogy nő a fordulat jobban világít, ettől hamar kiég...
A féklámpa kapcsoló sem a legjobb konstrukció, a dobban van és gyakorta érintkezési hiba van..."

De van benne feszszabályzó. Remélem, csak vicceltél. Nagy ökörséget írtál. A féklámpa kapcsoló tökéletes, nekem még mindig tökéletesen üzemel. Az érintkezési hiba a tulaj trehányságát tükrözi, nekem még nem volt ilyen bajom.

"Szimering: állandó jelenség hogy cserélni kell, ha a lendkerék oldali az a jobbik eset..."

Ökörséget írtál megint. Ezzel nem értek egyet. Számos motoromban még eredeti szimeringek vannak. A 81 E-t futott masinámban kb. 40 E km-rel ezelőtt cseréltem szimeringeket. Nem fogok még cserélni, mert nem kéri.

"Ja, meg a kipukönyök is lelazul idővel..."

Normális tömítés és megfelelő nyomaték kell a meghúzásához plusz lemez. Innentől kezdve örök élet.

"És akkor még nem beszéltünk a nem tirisztoros gyújtású motorok hibáiról..."

Sosem volt vele gondom.

"Ezek tipikus hibák, esetek, nem egyéni..."

Nem értek veled egyet.

"Simsonhoz minden kapható, mert minden elromlik úgy is, jó bolt az biztos...
De ami azt illeti az összes régi kismotor küszködik ilyesmikkel."

Jöhetsz hozzám, nekem egyik sem küszködik ilyesmikkel. Szívesen megmutatom.

"engem nem nagyon boldogít hogy 30 éve a Suhlból jött az import cucc, de a mai alkatrészekkel ez van, állandó bütykölés, hibajelenség..."

Nem mindegy, hogy karbantartasz vagy pedig bütykölsz a hanyagságból, mulasztásokból adódóan. Ez a nem mindegy.

"Amúgy 30 éve is szerelni kellett, de persze mindig van ellenvélemény, amit bocs de ez van, az élet nem igazol... "

Ez az utolsó mondatod úgy marhaság, ahogyan van.

Bxx 2013.06.18. 23:22:57

@GERI87:

"hogy hiába szerelted meg, nem volt jó."
Félreértesz, ha megcsináltam akkor jó lett, csak később mindig lett valami új vagy visszatérő baja...

Valamit nem jól csináltál. Én miért nem léptem sohasem ebbe a mederbe, amiről itt beszélsz?

"Tévhit hogy egy kétütemű annyira egyszerű, hogy nem kell hozzá ész!"
Ezek nem túl bonyolultak, persze ha az ember belenyúl "tuning" gyanánt akkor okozhat meglepetést....de amúgy nem.
A karbi egy faék, az elektronika szintén...pont ezért csodálatos hogy képes baja lenni.
Tömítés szivárgás, dugulás, gyertya, defekt, lánc, lánckerék...bowden, fék....égő...szimering..valami mindig van.

Nem is annyira egyszerű és itt a baj. Ez egy összetett rendszer.
Sem a karbival sem az elektronikával nem volt bajom soha, sem megszakítóssal sem tirisztorossal.
A tuning dologgal teljesen egyetértek veled.

A tömítés, szivárgás stb... dologgal kapcsolatban csak azt tudom mondani: vagy nem megfelelő alkatrészt vásárolsz vagy pedig nem ápolod ezeket, nem tartod karban. Nem hiába találták ki a karbantartást. Egy Simson nagyon-nagyon sokat le tud futni hibamentesen rendeltetésszerű használat mellett.

Bxx 2013.06.18. 23:31:56

@GERI87:

"Több, mint húsz éve nem gyártják, mégis tele vannak vele az utak."
Az túlzás azért...persze olcsónak olcsó, fenntartani is, hisz smkp meg faék, lehet otthon szerelni.
Az utóbbi években kevesebb járja az utakat, több a robogó...MZ meg mutatóban van egy-kettő, őszintén szólva veterán Pannóniát, Csepelt is gyakrabban látok szezonban...pedig azok még kriminálisabbak."

Nem tudom, hogy az ország melyik szegletében élsz... de ne onnan indulj ki. Nagyon sok van még a Simsonokból...
A kollégának igaza van, vidéken még tele vannak az utak Simsonokkal.
A faékes dologgal megint sok mindent elárultál magadról. Remélem érted, mit akarok ezzel kinyögni, nem megbántásképpen írtam.

"Az arra, amire kitalálták, pont jó."
Persze, arra hogy K. János a panel elött, árok mellett megtudja szerelni műszak után, arra jó..."

Vegyél robogót. Azzal aztán szophatsz. Ne K. János "balfasz" esetéből induljunk már ki.

"Miért fáj, ha valakinek megbízhatóan üzemel, és nem tud róla rosszat mondani?"
Nem fáj, nekem sem volt olyan problémám általában amit 1 nap alatt ne tudtam volna orvosolni....most is megvan és használom is, majdnem naponta...flangálni bőven jó..
csak épp legyünk reálisak."

Nem vagy reális. Ezt pedig minden elfogultság nélkül mondom. A motorod állapota és az ezzel kapcsolatos tapasztalataid téged tükröznek, ezt be kell vallani. A hibáról valamint a motor állapotáról sohasem a motor tehet.

"Miért feltételezik azt, hogy aki jót mond róla, az hazudik?"
Mondjuk úgy, a gyakorlatban, az élet mást igazol...

Nálad, de csak csak azért, azok alapján, mit már fentebb leírtam.

"Nem írom le hány kilométeres túrákat lenyomunk néha, mert úgyis hazudok. :)"
Én is elmentem a rákfaszára is vele, de rájöttem jobb nem kísérteni a sorsot, meg volt pár necces helyzet...meg azért az 50-el csattogást is meg lehet unni..."

Miért Simsonozol? Miért nem veszel valami nagyobb gépet? Azzal mehetsz rákfaszára, nem ötvennel. Sorskísértés pedig magadnak köszönhető.

"ha valakinek volt pénze, ideje szarakodni vele hogy jó legyen az én voltam, a radai rossebb anyja kínját is beleraktam volna ha azzal végképp üzembiztos...de ma már inkább csak megszerelem ha szar valami, rápihenek pár napot és kész...ezek ilyenek, sose lesz tüchtig, kiszámítható..."

Hozzáértéseddel és tudásoddal van a hiba. Neked nem való Simson. Sokan igazoljuk a Simson megbízhatóságát, senkinek nem hiszel.

GERI87 2013.06.19. 01:15:36

@Bxx:

Bocs, nem emlékszek rád, mondjuk nem szoktam a nickneveket nagyon megjegyezni..

"A fogyasztási adatokkal kapcsolatban a simson.hu vagy simsonosok.hu oldalon találsz cikket."

A simson.hu-n a 1,5 literes űbertakaréskos fogyasztástól a 7 literes "zabál mert megy"-ig minden előfordul, én a környezetem tapasztalatait veszem alapul, nem a netet.

"Tank rozsdásodás kérdésében csak magadra nézz. Nekem egyik motorom tankja sem rozsdál. "

Nekem se, csak a Simos-né.

"ne hajts szögbe. Veheted a legdrágább, legjobb minőségűt, akkor is javítanod kell."

Bizonyára direkt hajtok bele, tény, hogy ha ugyanott megyek mint más motorral és az nem lyukad ki...

"akkor nem gyenge a Simson váz. Tökéletes arra, amire tervezték. Innentől kezdve user error. "

Bár megyek földúton, de az igénybevétel nem akkora hogy ferdülnie kéne, mégis ez a Simsonra jellemző, ami abból fakad hogy a sima hídváza gyenge...és ezen az enduro segédváz sem segít...

Bowden: nagymotoron mindegyik gyári, semmi baja, simsonon tipikusan elszakad...

"De van benne feszszabályzó."

Nincs, a ford.miatt változó feszültség miatt kiég az izzó, ez tipikus smkp jelenség...az akku csak a duda és index miatt van...ha van.. a többi tekercsről megy..ami ford. függően állítja elő a feszt.

Szimering: örülj neki ha jó, nekünk nem jött össze az örök élettartam...

"Nem értek veled egyet. "

Én meg veled, van ilyen.

"Ez az utolsó mondatod úgy marhaság, ahogyan van. "

figyelj én nem bánom ha neked nem volt vele bajod, de az én környezetemben nincs hibátlan simson, és nem tuningoló hozzánemértő hülyegyerekek...

"vagy nem megfelelő alkatrészt vásárolsz vagy pedig nem ápolod ezeket, nem tartod karban. "

Mint írtam, a gyári eredtiekkel is gond volt, a ma kapható cuccokra meg azt tudom mondani: nem fogok kisebb vagyont költeni egy bizonytalan minőségre....mert nem éri meg.

"Nem tudom, hogy az ország melyik szegletében élsz.."

Dunántúlt bejártam, falu, város, hétköznap, hétvége, délelőtt, délután....kevés simsonos van már az utakon, MZ annál is kevesebb....

"A kollégának igaza van, vidéken még tele vannak az utak Simsonokkal. "

van, de nem annyi mint régen...érezhetően csökkent a számuk.

"A faékes dologgal megint sok mindent elárultál magadról. Remélem érted, mit akarok ezzel kinyögni, nem megbántásképpen írtam. "

pedig az!, faék:
se membrán, se rezó, se kipu szelep, se folyadékhűtés, se bonyolult gyújtás..de önindító stb.

A karbi annyira egyszerű hogy Csonka János elsőre összerakná...

"Vegyél robogót. Azzal aztán szophatsz."

Környezetemben senki nem szop vele...de nem veszek, nincs rá szükségem.

"A motorod állapota és az ezzel kapcsolatos tapasztalataid téged tükröznek, ezt be kell vallani. A hibáról valamint a motor állapotáról sohasem a motor tehet."

A véleményem mintájául nem csak saját tapasztalatok járultak hozzá, a hibák pedig motorfüggők, kár is tagadni a konstrukció jellemzőit és mindent az emberre kenni.

"Miért Simsonozol? Miért nem veszel valami nagyobb gépet? "

Vettem, azért Simozom mert flangálni erdőbe, boltba, faluba, pont jó, ha beszarik, nem gond, van más, és megjavítom amikor kedvem van...túrázni meg azzal megyek amihez egy szaros égőt sem kell vinni....

"Hozzáértéseddel és tudásoddal van a hiba. Neked nem való Simson. Sokan igazoljuk a Simson megbízhatóságát, senkinek nem hiszel. "

kösz, de én már megjártam a magamét a simson szereléssel, nem gond, apámmal olyan karbit újítottunk fel amiről más már lemondott volna, a net tele van soha el nem romló simsonos sztorikkal, de akár szomszéd utcába vagy bárhová elmegyek és nyomát se látom ennek....ez van.

virago 2013.06.19. 23:39:00

ne harcoljatok vele.
lételeme az oktalan ellenkezés.
sosem fogja megérinteni a kétütemű füstje.
úgy ítél, hogy max képen látott ilyet. nem is láthatott máshol, fater gatyája nemvolt üvegből.

We make the world a better place 2013.06.20. 17:57:31

"ater gatyája nemvolt üvegből." :-DDDD

GERI87 2013.06.20. 19:09:11

@virago:

Ó, kifogyott a nosztalgia meg a hab:)
Ilyenkor jön a hülyegyerekezés, filingezés, poénoskodás...

We make the world a better place 2013.06.20. 20:24:18

Geri nem szereti a Simsont, mert véleménye szerint üzembizonytalan, és sokat fogyaszt.
Biztosan ezt tapasztalta.
Én az ellenkezőjét, ezért szeretem a Simsont.
Elfogadom, hogy neki más a véleménye. Több Simson marad nekem. :-)

ha1tt 2013.06.20. 20:30:55

@GERI87: "Apáink" kategória vagyok, sajnos. Volt Starom, aztán tíz évig S50, heti egy óra karbantartás árán soha nem hagyott úton. Pedig voltam vele hosszú túrákon. Igaz, soha nem gyilkoltuk.

GERI87 2013.06.20. 20:41:47

@ha1tt:

heti 1 óra szerelés...ja, ez nálam nem az üzembiztosság jele.

ha1tt 2013.06.20. 20:44:45

"érezhetően csökken a számuk..."
Hány éve nem gyártják?

ha1tt 2013.06.20. 20:49:12

@GERI87: Én, bevallom, a mostani (nem túl öreg, nem volt keleti) autómat is át szoktam nézni, ablakmosó, olajszint, guminyomás, ilyesmi. Akkor ez se üzembiztos? De tudod mit, érezd így jól magad!

GERI87 2013.06.20. 20:51:42

@ha1tt:

nem átnézésre gondoltam...

GERI87 2013.06.20. 20:53:30

Az hogy megnézed az jó ez égő, nem lapos a gumi, befújod a láncot, az okés...
Nekem és még sokan mésok nem ússzák meg enniyvel a dolgot.

virago 2013.06.21. 09:12:35

Nem túlságosan érdekel a köpködés,/ED/ aminek nem igazán látom át, hogy milyen alapmotívuma fellelhető a te érzésvilágodban. A kétüteműek megfelelő szervizelés mellet kifogástalanok.
A megfelelő szervizelés továbbra is hozzáértést jelent és nem otthoni buheráslást. Mint írtad a motorjaidat te javítottad, bár egy két olyan orbitális hülyeséget írtál amiből 2 dolog levonható:
-1. nem volt ilyen kétütemű motorod, és hangulatkeltésnek „poénkodsz itt”
-2. volt ilyen kétütemű motorod, de te magad szerelgetted, sose volt jó, és most idejössz a saját ostobaságodat napvilágra hozni.

GERI87 2013.06.21. 10:40:08

@virago:

"A kétüteműek megfelelő szervizelés mellet kifogástalanok."

És akkor nekem nem volt ilyen motorom...vicces.

Én meg azt látom e téren: van a valóság a tapasztalat, meg van a net...annyi baromság kering a szoci gépekről hogy könyvet lehetne írni.

Tudod itt definíciós problémák vannak: nektek minden 'kifogástalan' amihez van alkatrész és ki lehet cserélni.

virago 2013.06.21. 11:08:29

hmm... saját csapda! /beleestél!/
ezek szerint a Honda szar motorokat gyárt csak azért mert, 100 hangár van tele alkatrésszel Osakában?

Nem vagy kompetens partner, lévén nincs észérved a másik meggyőzésére.
Mondjuk túl sok kétüteműm volt, és most is túl sok van ahhoz, hogy te bármiről is meg tudj győzni.

GERI87 2013.06.21. 11:24:30

@virago:

Nem estem bele semmibe, csak nem tudod értelmezni amit írtam: attól még hogy meglehet szerelni a Simsont és alkatrész is van hozzá (olyan amilyen) még nem megbízható ha rendszeresen hozzá kell nyúlni...márpedig rendszeresen hozzá kell.
de ezt mer fentebb leírtam.

Azért érdekes hogy általában a Simson vagy más szoci vas megbízhatóságát méltató véleményben, tesztben ott van hogy: "könnyen meg lehet szerelni"..."mindig van nálam megfelelő szerszám".
Hát nem tudom, de nálam ami megbízható: azt nem szerelem se könnyen se nehezen... és nem kell hozzá szerszámot vinni.

"hogy te bármiről is meg tudj győzni. "

Én is ilyesmit tudok csak mondani....van simsonom, volt is több, meg látom amit látok másoknál is...

virago 2013.06.21. 12:52:17

Részemről kiszállok.

We make the world a better place 2013.06.21. 16:11:23

"nálam ami megbízható: azt nem szerelem se könnyen se nehezen... és nem kell hozzá szerszámot vinni."

Kőbalta?
Az valami nem létező motor lehet, amin se gyrtyát, se olajat cserélni, se olajszintet ellenőrizni, se szelephézagot ellenőrizni 100000km-en nem kell. :-)

MZ-s hülyeségeidre itt válaszolok:

"
Pont az a lényeg hogy a tárcsa és a membrán is akkor zár amikor kell, pontosabban lehet időzíteni, több gáztöltet marad bent, nincs visszaáramlás."

Eírtam, hogy csak adott fordulaton lesz optimális a beömlési idő a tárcsánál. 5000/min-nél más, mint 12000/min-nél.
Azt is leírtam, hogy VAN visszaáramlás. A 12000/min-nél optimális szögű tárcsanyitás 5000-nél visszaköp a szívócső felé. Ha nekem nem hiszel, kérdezz 2T tuningmestereket.
(Ne csodálkozz, ha körberöhögnek, mikor próbálod kioktatni őket...)

"Nem érted hogy működik az a baj."

Értem.
Nem tudsz olvasni, vagy nem tudod értelmezni azt sem, amit többször leírok?
Tanítod apádat gyereket csinálni? :-D

A Simsonod is azért volt üzembizonytalan, mert nem volt rajta forgótárcsa? :-)
Nem véletlen azért, mert nem jól szerelted?
Egyáltalán van motorod?

nagybela75 2013.06.21. 19:22:39

Persze hogy volt:-) Ezen tanultam meg motorozni,úgy hogy még csak az egyik oldalra ért le a lábam miután megdöntöttem a motort :-), két lábon lábujjhegyen ért a lábam de az nem volt biztonságos...Sok helyre elmentünk vele, precíz kis szerkezet volt, S51B és rendszámos. Tényleg sok szép emlék tartozik hozzá. Majd váltottam ETZ125-re. Romettel kezdtem ahhoz képest az S51B hatalmas ugrás volt, mind teljesítményben mind minőségben. Majd azt ETZ125-re átülve mintha más dimenzióban lettem volna...

GERI87 2013.06.21. 19:32:35

"Kőbalta?"

Bármelyik japán vagy európai gyártó gépe.

Hülyegyerek, nem olajról, meg gyertyáról van szó...hanem hibaelhárításról, olyan szerelésről, ami nem kopó-fogyó alkatrészek és folyadékok cseréje.

A tárcsánál a nyitás idejét állítják az adott fordulatszám tartományhoz, nyomáshullámokhoz, a zárás mindíg úgy történik hogy ne legyen visszaáramlás.

www.datafan.com/Horsepower_Blog/gordon-jennings-two-stroke-tuners-handbook/

itt befejeztem...

"Egyáltalán van motorod? "

3-is..és az én apukám erősebb mint a tiéd.

We make the world a better place 2013.06.21. 22:35:41

Hülyegyerek?
Akkor sem értesz valamit, ha többször leírom!

Hány éves vagy? 16?

Azért erős, mert szellemileg gyenge. Te is örökölted ezt a tulajdonságát. Menj inkább a bányába követ fejteni, az való neked.

GERI87 2013.06.21. 22:42:14

@We make the world a better place:

Igen, hülyegyerek vagy, vagy vén hülye, tökmindegy...ismét apámat szidod, és még te vinnyogsz. Ez érvelés? ezt értsem meg?
Butaszar.

We make the world a better place 2013.06.23. 09:31:09

Ismét?

Te hivatkozoal apádra egy Simson témájú írás alatt. Hogy kapcsolódik a Simsonhoz?
Vinnyogni a kutya szokott, és esetleg te.
Nincs szükségem érvelésre.
A körülöttem lévő dolgok működése teljesen független a véleményedtől.
Sok ember állít dolgokat addigi élettapasztalata alapján.
Te kétségbe vonod az általuk tapasztaltakat itt és más témában egyaránt, és próbálod rájuk erőltetni a te nézeted. Aki nem ért egyet veled, azt lehülyézed.
Nem a te készülékedben van a hiba?
Képes vagyok elhinni, hogy te mást tapszataltál, de ez nem jelenti azt, hogy csak neked van igazad, és a te vélemyéned mrgmásíthatalan, és azt rá kell erőltetned a világra és minden benne élő emberre.

Ne értsd meg, nem vagy rá képes.
Ha neked így jobb, aggasd a körmöd minél több emberbe, ugyanezt kapod tőlük vissza.

GERI87 2013.06.23. 10:55:06

@We make the world a better place:

"Te hivatkozoal apádra egy Simson témájú írás alatt. Hogy kapcsolódik a Simsonhoz?"

olvasd vissza, butaszar! megemlítem erre szidod mert ennyit tudsz, logikus, baromállat...gondolkozz már el mit beszélsz te szerencsétlen.

"A körülöttem lévő dolgok működése teljesen független a véleményedtől."

Világos, vannak tények, de te ezt leszarod.

"próbálod rájuk erőltetni a te nézeted. Aki nem ért egyet veled, azt lehülyézed"

Elmondom a véleményem, aztán ennyi, nem muszáj olvasni, és persze vannak általános tapasztalatok, tények, amiket nem én találok ki, így vannak és kész.....hülye meg azért vagy mert küldök hivatkozást, linket, idézek....de mondod tovább az ökörségeket, mert mint tudjuk te nem szereted a tényeket.

We make the world a better place 2013.06.24. 18:29:53

Segítek neked az értelmezésben, egyedül nem sikerül megértened.
"fater gatyája nemvolt üvegből."
Virago írta, nem én. Nekem a mondat tetszett maga, nem ellened irányult.

"Apádat tanítod gyereket csinálni?"-> engem akarsz kioktatni, és előadást tartani a kétüteműekről?

"az én apukám erősebb mint a tiéd".
Egészségedre.

"Butaszar, baromállat, szerencsétlen, hülye"...nem vagy szerencsés ember.

Bxx elég sokat tapasztalt Simsonokon ülve. Ha neki sem hiszel, hirdesd a világnézeted a Simsonok hibáiról.

zootyo 2013.06.25. 04:50:02

Többször is leírtad azt az oltári baromságot, hogy a simsonban nincsen feszültségszabályzó! Többfajta is létezik.
Tessék, itt van pár link:

www.bercsekft.hu/motorosbolt/feszultsegszabalyzo-index-rele-simson-12v-2x21w-634.html

www.motoralkatresz24.hu/webshop-muv/simson/feszultsegszabalyzo_tirisztor

www.google.hu/search?q=simson+fesz%C3%BClts%C3%A9gszab%C3%A1lyz%C3%B3&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=VgTJUaSuKcmctAbF3oGoCQ&ved=0CCsQsAQ&biw=1280&bih=685

Ha még most sem mondod azt, hogy bocsánat tévedtem, akkor te egy büdös troll vagy, vagy simán bolond.

floridian 2013.06.25. 23:16:03

Geri!
Te tenyleg suger vagy. Evek ota kulfoldon dolgozom,hazaerek,honapok utan,3-ik rugasra indul,aztan megyek motorozni!Erted te ezt?! Ja kint all sajna telen is,csak le van takarva jo minosegu ponyvaval.De nincs baja.Furcsa,nem?Kepzeld,nem rozsdas a tankja,aztan meg van benne feszszab:) Latni nem lattam,de olvastam a hasznalati utasitasban:)Azert nem lattam,mert motorozni szoktam,nem kukkolgatni a mocit:)Tovabbi jo okoskadast,takolast olcso alkatreszekkel!Ui.Gondolom a tescoban is a sajat termekuket veszed meg,olyan mint 1 lapos krepto papir......,gazdasagos parizsi stb.....

GERI87 2013.06.26. 12:34:37

@We make the world a better place:

"engem akarsz kioktatni, és előadást tartani a kétüteműekről?"

Már nem, mivel idióta vagy, és ezt már több más témában is bizonyítottad wimék....

@zootyo:

Igen ez a feszszab. az indexhez reléhez kell, illetve az akkuhoz. a világítás ugyanúgy változó feszt, kap és ezért ford. függő a fényerő.

@floridian:

"Azert nem lattam,mert motorozni szoktam,"

Már egy ideje tart a szezon, erősen figyelem a KGST hordát, de...
Hol vagytok? ja, szereltek...

Bxx 2013.06.27. 08:20:53

@GERI87:

Igazad van, nem éri meg veled vitázni. Mindenki Simsont szerel az út szélén, ide csak hülyék járnak, akik bár belökték az árokba.

1988 végéig a feszültségszabályzó a légszűrő doboz bal oldalában a gyújtáskapcsoló alatt található, ebből létezett egy és két tekercses változat is. (az indexrelé a tank alatt egy fém hengerben került elhelyezésre) 1989-től a feszszab és az indexrelé egy házban, az ELBA-ban kapott helyet egységesen.
Javaslom, nézz meg egy bekötési rajzot. Na nincs, akkor szívesen küldök neked.

Igen, a világításhoz egyáltalán nincs szükség feszültségszabályzóra. Pl. a hátsó izzó extra wolfram szálat kapott, azért nem ég ki sosem. (ezeket a speciális izzókat csak Simsonokhoz gyártották)

We make the world a better place 2013.06.27. 09:41:12

"idióta vagy, és ezt már több más témában is bizonyítottad wimék"

Bárcsak olyan tájékozott lennék az élet minden területén, mint GERI87...

Bárcsak olyan bölcs lehetnék, mint GERI87...

Bárcsak olyan páratlan élettapasztalatom lehetne, mint GERI87-nek...

Bárcsak olyan egyedülálló tudással rendelkezhetnék a Simsonokról, mint GERI87...

Taníts bennünket, tudatlanokat MESTER!

Mester, te mivel keresed a betévő falatra valót? Kíváncsi vagyok.

GERI87 2013.06.27. 10:40:12

@Bxx:

Néztem, az ELBA fekete dobozos S51C és a sima "sárga" duplatekercsest is szereltem már.
Ezek az akku töltésre és a dudára, indexre kellenek.
Én a lámpát írtam anno, hogy arra nincs feszszab.
Nézd vissza.

Simson.hu

"Akkus világítás simsonokon nincs gyárilag, megoldani sem lehet, ezerszer lerágott téma itt a fórumon. Az akku, az ir. jelző, kürt és egyébb kis fogyasztók ellátására szolgál."

"a motoron három, egymástól teljesen független elektromos rendszer található. A váltakozófeszültségű rendszer csak a világításért felelős. Az egyenfeszültségű az irányjelzőt, a kürtöt, és a parkolófényt látja el. A harmadik a gyújtás. Van egy kis csavar a dologban, mert a töltőtekercs működteti a féklámpát is. De ezt én pl. Akkumulátorról működtetem, mert ennek intenzív a fénye, és nem zavarja a működését az a tény, hogy lassításkor, fékezéskor a motor fordulata is leesik, és éppen ilyenkor kevés a feszültség a féklámpa működtetéséhez."

GERI87 2013.06.27. 11:11:44

"Igen, a világításhoz egyáltalán nincs szükség feszültségszabályzóra."

Igazad van, a változó fényerő tökéletes, ha nem húzod neki, nem látsz annyira....logikus.

"extra wolfram szálat kapott, azért nem ég ki sosem."

Plafon megvan még?
lehet speciális volt, de jól kiégett a legtöbb, és a sima is, amit ma teszel bele...de ha nem égne ki, ez a megoldás akkor is rossz, azért van így mert spóroltak, piaci verseny nem volt, így ez volt és kész.

Taurista robogós 2013.06.27. 15:07:45

GERI87

"Hát nem tudom, de nálam ami megbízható: azt nem szerelem se könnyen se nehezen... és nem kell hozzá szerszámot vinni."

Majd rájössz! Amikor több száz esetleg ezer kilóméteren megál az új technika alattad. Tudom miről beszélek (6éves zxr 750 kercmentes gyári állapotú) 28km toltam az első lakott településíg.) Ott kaptam szerszámokat és max 5perc alatt elhárítottam a hibát.

GERI87 2013.06.27. 17:01:24

@Taurista robogós:

Kíváncsi vagyok mi volt az a hiba amit 5 perc volt elhárítani, de 28 Km-t toltad miatta a motort...mondjuk franc se tolta volna ennyit. (főleg hogy 10 Km-enként van település MO-on, vagy nem MO-on volt?)
Gáz-,kuplungbowden szakadás? fék? lánc? defekt?
Defektjavító spray ami jól jöhet, minden mást, ami miatt nem tudsz továbbmenni, nem igazán javítasz meg helyben.

floridian 2013.06.27. 20:09:26

Irtam,kulfoldon vagyok.Te hogy motorozol ha allandoan itt logsz?! KGST horda? Magadrol adtal most jellemzest.....
Inkabb menj,es elvezd a motorodat,a motorozast,mintsem itt oszd az eszt.Legalabb menyugszol.......

GERI87 2013.06.27. 21:05:38

@floridian:

Látom nem sikerült értelmezni a mondatot.

floridian 2013.06.29. 21:20:20

Ha ebben a dimenzioban irod,fogom.

floridian 2013.06.29. 21:21:18

De ha nem vagy itt,akkor motorozol.Jobb ez igy neked is:)

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása