Kicsit több mint egy éve kezdtem el vespázni, de már nem merek mérleget vonni az eddigi gyötrelmekről, kiadásokról, illetve a cserébe kapott élményekből. Amikor tökéletesen működik a PK, az bőven kárpótol azokért a hónapokért, amikor Gianninál tölti az időt szétszerelve, hogy kiszűrjük az aktuális hibákat. Semmi ésszerűség, tudom, de mégis imádom ezt a vacakot.
A Vespa veszedelmes hobbi, mert a boldogság napjai mindig újabb ötleteket adnak a gép továbbfejlesztésére. Ezekhez az olasz robogókhoz érdemes hozzátenni még egy kicsit, amire a gyár erősen rá is tesz a márka marketingjével. A magyarországi klub fórumát olvasgatva jöttem rá, hogy a betegség nem korlátozódik az öreg kétüteműekre. Az 1996-óta tartó négyütemű korszak típusait, az ET-ket, LX-et, vagy a nagy kasznis Granturismókat is lehet tuningolni, dobni rájuk egy dögösebb fényezést, vagy egy szett fehér oldalfalú gumit. És tudják mi a vicc? A Vespáknak az ütött-kopott állapot is baromi jól áll, ahogy ott cikáznak valamelyik olasz nagyváros forgalmában.
Persze az anyagi csőd elkerülhető, ha valaki nem bír lépést tartani az álmaival. Egyszerűen el kell adni a Vespát a fenébe, aztán vissza se nézni és átülni egy Hondára. Azt garantáltan semmi kedvünk nem lesz csinosítgatni, szinte soha nem kell szerelni, viszont keveset fogyaszt és mindezt nagyon sokáig tudja.
Aki inkább mégis maradna az elmebetegek közt, azt szeretettel várja az idei Vespa börze. A hazai klub a hónap elejéről most szombatra (április 20.) halasztotta az eseményt az időjárás miatt. Miután végigverekedtem magam a hivatalos közlemény ellenpontozásos részein (régi alkatrészek - csillogó, új motorok) és az olyan közhelyeken, mint a márka szerelmesei és a darazsak, megérkeztem az állításhoz, amit teljes mértékben igaznak érzek.
Akinek régi Vespája van, egy idő után vágyni fog egy újra, akinek új van, rákíván egy régire. Az idei börze egyben egész napos kötetlen találkozó is. Mindenféle holmikat kínálnak majd olcsóbban a támogatók, akik ügyességi versenyt is rendeznek, kifejezetten robogósoknak. Ha minden jól megy, a rögtönzött standokon ott lapul majd a rég keresett műszerfal az ősöreg Specialhoz, a hosszabb áttétel, valódi bőrből készült nyereg amit eddig nem sikerült beszerezni más forrásból, esetleg más számára értéktelen kacat. A börze délelőtt 11-kor kezdődik, és körülbelül 16 óráig tart majd Budapesten, a Könyves Kálmán körút 16.-ban, A Lurdy házhoz közel lévő Tutto Moto márkakereskedés területén.
Nagyon vágyom egy szép króm csomagtartóra, de elhatároztam, hogy pénz nélkül megyek, hiszen a fejben vásárlás is nagy élvezet.
További információ a Facebookon, és a klub levélcímén.