Elvesztette gyermekét a motoros

Sokan és sokszor vitáztak már arról, hogy szabad-e gyereket motoron szállítani. A törvény megengedni, amennyiben eléri a lábtartót, sőt, léteznek fixen felszerelhető motoros gyerekülések is.

A japánban készült videó megnézése után mi is elbizonytalanodtunk – rossz nézni, ahogy a feltehetőleg rosszul kapaszkodó kiskölyök a gázadásra hátrafelé lebucskázik. Az apja csak száguld tovább, száz méterek múlva húzódik csak félre. Még jó, hogy az autós nem gázolt a gyermeken.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr245034087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RCH 2013.01.22. 12:03:42

Árulja már el valamelyik tapasztalt motoros, miért jobb a nyereg alatti/mögötti kapaszkodót fogni a pilóta átölelése helyett? Mert el nem tudom képzelni, hogy a kapaszkodóba csimpaszkodva meg lehet maradni a motoron egy intenzívebb manôver során.

baowah · http://baowah.blog.hu 2013.01.22. 12:07:51

@RCH: az a baj, ha hatul kapaszkodsz, meg konnyebben leesel nagy gazra. en is jartam igy kb 15 eve. Utas volt, a vezeto meg felkapta egykerekre, ugy lefordultam, mint a pinty, nem tudtam magam eloredonteni. Ha a vezeto derekat fogod, stabilabban tarthatod magad, plusz a testbeszed is praktikus lehet,

takitabe 2013.01.22. 12:11:58

testbeszéd... barátnőm ütemesen, többször hasba vág egészen addig, míg nem lassítok :D

marosmozi 2013.01.22. 12:19:07

Nem garantál semmit a lábtartóelérés szabálya.
Hosszú lábú gyerek is kapaszkodhat még ügyetlenül.
Csúnya volt az a lebucskázás.

rugoman 2013.01.22. 12:20:49

@RCH: amire te gondolsz, az a jármű középső állványra helyezéséhez kell. kizárólag a tulok magyar közlekedésfelügyeleten gondolják úgy, hogy az az izé az utas kapaszkodására való. ennél csak az ülésen átfűzött nadrágszíj a jobb...

andris074 2013.01.22. 12:22:32

Ha csak motorozgattok átöleled a sofőrt. Ha vadabbul visznek nem jó ha letolod az ülésről a vezetőt egy nagy fékezésnél. Akkor nem őt kell ölelni hanem az egyik kezeddel a hátsó kapaszkodót fogod mint az őrült, a másik kezeddel meg a tank végének támaszkodsz. Így nagy gázadásnál a sofőr érzi ha a combjáról elkezd felemelkedni a kezed. Fékezésnél meg a saját súlyodat te "tartod" meg, nem csúszkálsz az ülésen.

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2013.01.22. 12:24:23

Felelőtlen barom. Hogy lehet úgy egyáltalán elindulni, hogy nem érzem hogy az utas tapad a motoron. Senkinek nem engedem, hogy a hátsó kapaszkodót fogja....

marosmozi 2013.01.22. 12:25:25

@rugoman: oké, de van középállvány nélküli motorokon is.

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.01.22. 12:38:52

Apropó innen csókoltatom azt a honda accordos embert aki pár napja két 2-3 éves gyerekkel utazott Káposztásmegyeren! A két kicsi az első ülésen állt. Csak egy kicsit ment volna lassabban, még mindig kórházban lenne.

mikolas 2013.01.22. 12:43:43

Elgondolkodtató az is, ha egy kölök ül mögöttem, mellőzöm a gavallérrajtot, meg visszaveszek a tempóból, hogy a pulya se vesszen el.

baowah · http://baowah.blog.hu 2013.01.22. 12:48:26

@mikolas: gavallérrajt - de szep kifejezes

Mental Militia 2013.01.22. 12:53:32

A hátsó kétoldali kapaszkodó (nem állványrahúzó, sok mocin nincs is középállvány, egy Suzuki szalonban tájékoztattak anno) inkább fékezéskor hasznos, nagyobb gyorsításnál para. Sztem is a vezetőt kell átkarolni, de nem gyomorszájnál..
Fékezéskor pedig a tankon feltámasztani.
Kiscsákó okos volt, rögtön lehúzott az útról.

Breacher 2013.01.22. 12:54:21

Ja ezt tényleg rossz volt nézni.

@mikolas: nekem is ez jutott eszembe hogy alapnak kéne lenni hogy utassal kicsit máshogy közlekedünk. Nem csak azért mert változik a motor menettulajdonsága.

sandor26 2013.01.22. 12:56:44

@rugoman: a sztenderre húzáshoz külön emelőhelyet alakítana ki. Az UTASKAPASZKODÓ nem is megfelelő pozícióju az emeléshez. Elnézést lehet kérni a KPM-től:)

sandor26 2013.01.22. 12:58:59

@baowah: hátul kapaszkodni sokkal stabilabb, mint amennyire félelmet keltő.
Én pl. fel se nagyon merek ülni hátra. Utassal egykerekezni (főleg ötletszerűen) meg nem vall megfontoltságra.

sandor26 2013.01.22. 13:02:34

@Jin_Ke (mozivandal.blog.hu): nem viccből szerelik a hátsó kapaszkodót.

Nagykorú 2013.01.22. 13:02:47

Érdekes, hogy az autós, akinek az autójából készült a felvétel, még csak ki se szólt a gyereknek, hogy jól van-e, vagy ne vigye-e az apja után. Nekem ez villant be azonnal, és furcsállottam, hogy lazán megy tovább.

2013.01.22. 13:09:03

Nem tudok szalonképeset írni a videóról. Nagyon sajnálom ezeket a gyerekeket, akiknek ilyen felelőtlen szüleik vannak.

Az utaskapaszkodóról: ez szerintem tök jó megoldás: www.motorozz.hu/img/forum/783145_1.jpg

Bár chopperen kicsit érdekes lehet... :)

Vertic 2013.01.22. 13:22:57

@RCH: A hátul lévő kapaszkodó fékezésnél nagyon hasznos, nekem is csúszott már a nyakamba utas egy váratlan fékezésnél mert nem kapaszkodott hátul. Olyankor nem csak saját magamat kell tartanom miközben fékezek, hanem az utast is, aki miután megcsúszott már nem tud mit csinálni szegény, csak a hátam tartja - így fékezni meg már nem olyan könnyű/kellemes. Gázadásnál viszont tényleg nem jó az a hátsó kapaszkodó, olyankor leginkább az előredőlés, és vezetőbe kapaszkodás ami működhet (de az se mindegy, hogy ilyenkor hol kapaszkodik a vezetőbe). Vagy ha eléri a tankot elöl és azon tud támaszkodni, az előredőlés miatt mindkét esetben jó, csak a legtöbb motoron nem könnyű elérni hátulról a tankot miközben ott a vezető is, illetve hosszú távon semmiképp nem kényelmes.

kestejan 2013.01.22. 13:23:15

Hátborzongató még nézni is!

pavor nocturnus 2013.01.22. 14:01:42

@Nagykorú: Ugyanez jutott eszembe nekem is. Továbbhajt anélkül, hogy meggyőződne róla mi történt a gyerekkel? Ezekben az ázsiai országokban tényleg nem különösebb érték az emberélet...

abwert 2013.01.22. 14:02:22

hatásvadász cím
nem elvesztette (nem találjuk; adott esetben meghalt) hanem elhagyta (még meg lehet találni)
gyereket meg tiltanám még utasnak is a motorozástól

halor 2013.01.22. 14:02:29

De utassal mi a frászt jaszkarizik a donor? Az öngyilkosság az egy dolog, amíg egyfejű magánjáték, de a gyilkosság az már egy uldaba.

abwert 2013.01.22. 14:03:29

@pavor nocturnus: nem ázsia hanem orosz
de közlekedés szempontjából mind egy kutya

antimason (törölt) 2013.01.22. 14:05:03

Azt hittem az autós megáll segíteni, de nem...
Hát nem ez a motoros fogja mesélni 10 év múlva, hogy "Akkoriban a gyerek mögöttem ült, és mégsem lett semmi baja"

Bukósisak legalább volt, de az Apa nem vette észre, hogy a gyerek lemaradt.

The Lost Soul (törölt) 2013.01.22. 14:07:05

ha így folytatja, ráhajt a darwin-díjra a koma...

ElBándi 2013.01.22. 14:08:47

Romet a király.:)))

ElBándi 2013.01.22. 14:10:23

Ja,kérem lepsénynél még meg volt...:)

antimason (törölt) 2013.01.22. 14:13:13

halor:
A magyar is vagánykodik gyerekkel az autóban. Csak azt látni, hogy a gyerekülésben, - már ha van - ide-oda dobálódik a pici fejük. Nem vagyunk vesztesek, majd Én megmutatom apukával.

anyahajókabinajtóhajtogató:
Nem sok híja volt, hogy ráhajtogasd az anyahajó-kabinajtót :)
Én olyat láttam, ahol az A6 első középső könyöklőjén állt a gyerek, a feje meg kint a naptetőn kívül. Apucinak és neki is tetszett...

bátorqkac 2013.01.22. 14:20:38

@abwert:
Japán az, de igen.

Az én utasaim mindig a tankot támasztják, fékezéskor , hogy ne együtt bucskázzunk át a kormányon,ami igen látványos manőver ugyan, de... gyorsításkor meg a tenyerét a tankon tartva, az alkarjával ölel. Nem várható el az utastól, hogy menet közben fogást váltson, legjobb, ha odacsavarozott krumplis-zsákként viselkedik. Persze vészjelzésekben megállapodtunk. És hát ha általában egyedül a motorom képességeinek csak a 60%-át szoktam kihasználni, akkor a gyerekemmel mögöttem ez kb. 30%

Csizirájder 2013.01.22. 14:21:15

@abwert:

Azért mert oroszul van a videó címe, még nem azt jelenti hogy a felvétel a ruszkiknál készült. :) Bal oldali közlekedés, az útburkolaton japán írásjelek, és a szembejövő forgalomban is szinte csak japán autók...

giriz 2013.01.22. 14:23:55

Ha van hátul igazi használható majrévas akkor szerintem azt jobb használni. Az utast meg meg kell tanítani hogy hogyan alkalmazkodjon a testével a különböző helyzetekben a forgalomban. Persze a majrévas használata sem lehet ok az egykerekezésre. Utassal nem szabad ilyent csinálni mert mindig váratlanul fogja érni. Pláne egy "lurkót vagy csáját"

Nagykorú 2013.01.22. 14:31:25

@pavor nocturnus:
Mondjuk az is megér egy misét, hogy rajtunk kívül az összes többi hozzászóló elmerül a sztenderre húzó fogantyú és az utaskapaszkodó mibenléte közötti különbség alapos kitárgyalásában... :o)

tomwar 2013.01.22. 14:45:13

Gyerekules motorra. Nem veletlenul.

www.stamatakis.net/

365079 (törölt) 2013.01.22. 15:02:46

én világ életemben hátul kapaszkodtam amikor utas voltam motoron, nem ölelgetek senkit, az számomra sokkal bizonytalanabb érzés, mégsem hagytak el soha

pedig volt már pár száz kilométer Dél-Kelet Ázsia is motoron...

butschq 2013.01.22. 15:04:11

Nekem úgy mutatták, hogy a két tenyereddel jobbról-balról megfogom a tankot, az alkarom pedig a sofőr derekához szorul így.
Mondjuk hosszútávon marha kényelmetlen, de így sosem estem le, még marha intenzív gyorsulásnál sem :)

Ha meg csaj ül mögöttem, egye fene ha le is esek, de csakis az átölelős módszert használhatja :P

"streetfighter" 2013.01.22. 15:07:38

@Nagykorú:
A kissrác elég gyorsan felpattant, így egyértelmű, hogy nem kellett kiszállnia.
Egy kicsit bicegett, de láthatóan nem lett nagy baja, bár biztos dolgozott benne az adrenalin rendesen.
Én inkább azon csodálkoztam, hogy az apja milyen nyugodtan sétált visszafelé. Nem egy idegeskedő fajta.

biohazard 2013.01.22. 15:45:38

@RCH: A hátsó "kapaszkodó" nem kapaszkodó, hanem rögzítő. Aki ott kapaszkodik, egy közepes gyorsításra lehuppan, bárhogyan is nem szeretne.

(nem a reklám helye) a Honda Safetynél van tandem (utassal) képzés, ott szépen elmondják mi mire való.

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2013.01.22. 16:01:06

@sandor26: nem igazán érdekel, aki velem utazik az nem abban kapaszkodik :)

soseleszekelső 2013.01.22. 16:11:23

Talpra esett gyerek.
Először mondjuk fejre esett, de aztán felpattant és futott Apa után. Nem irigylem.

Szegény kezdett egyre jobban sántítani, gondolom jól megüthette magát.

antimason (törölt) 2013.01.22. 16:24:20

"streetfighter":

Eltörött a kulcscsontja...

Béza Dániel 2013.01.22. 18:57:18

az autós szerintem a motorost akarta utolérni, hogy ne otthon vegye észre hogy nincs meg a gyerek

rugoman 2013.01.22. 20:17:26

@sandor26: Baz+: AZ NEM UTASKAPASZKODÓ! merthogy a japó is tudja, hogy ott nem lehet kapaszkodni. és nem csak ma, de már kb 30 éve. le is törik azonnal, ahogy komolyabban terheled, ezt a saját káromon tanultam, by RC 24...azonkívül ismertem cérna lányt, akinek 2 csigolyája tört, mert hátul kapaszkodott, oszt (hogy -hogynem mifelénk) kátyúba mentek. a kiscsóka a filmen olcsón megúszta, ha Gazdagjános rajtol az x66-tal a zöldnél, mát aszfaltrajz lenne...

Edd China 2013.01.22. 20:19:11

Nem támogatni szeretném az ilyen eseteket, de azért nem történt szörnyűség! Ettől sokkal felelőtlenebb utasok és sofőrök is vannak és nem csak motoron, nem csak a távoli Japánban. Elég csak a kismotorokon utazó ázsiai családokra gondolni, sisak és minden védőruha nélkül, vagy néhány magyar idiótára. Pár napja egy nő nagyon kényelmesen áthajtott a piros lámpán miközben jobb oldalról jöttek az autók, mert nekik meg zöld lett.

Még vicces is szerintem ahogy szépen lehuppan a kiscsávó. Szerencsére feltalálja magát és rögtön oldalra fut.

Szerintem ti már "megöregedtetek", apákká váltatok így sokkal kritikusabb szemmel nézitek az ilyen videókat is, mint korábban tettétek volna.

cutter2 2013.01.22. 20:47:43

Régota motorozok, turázok utassal.
Az utas számára a legfontosabb a hátsó doboz aminek neki tud dülni hirtelen induláskor./biztoság érzetet is ad rendesen/ Fékezésnél pedig a hátsó kapaszkodó elég. Több 100 km nem tud mindig koncentrálni figyelni egy utas sem. FÉkezésnél számolok rá, hogy nekem jöhet, nagy gáznál meg a doboz megfogja.

Persze rövidtávon száguldozva sportmotoron marad a tank egy kézzel másikkal a hátsó kapaszkodó,vagy a vezető de ez hosszútávon nem működik.

2013.01.22. 20:51:16

@Edd China:
"Szerintem ti már "megöregedtetek", apákká váltatok így sokkal kritikusabb szemmel nézitek az ilyen videókat is, mint korábban tettétek volna."

Ami engem illet, igazad lehet. Amióta gyerekem van, sokkal érzékenyebb vagyok olyan hírekre, cikkekre, videókra, ahol gyerek sérül meg.

janoszeged 2013.01.22. 21:00:22

Én is régóta túrázok utassal/40 éve/. Az utasnak be kell mászni a vezető és a doboz közé, szűk helyre, lábát nem lendítheti körívben hátulról. Baleset esetén nem tud lemaradni az utas a motorról, a doboz vonszolja tovább, esetleg gerinctörés. Én nem szeretem a végdobozt.

ledo76 2013.01.22. 21:01:00

@Edd China: Majd ha lesz gyereked remélem másképp gondolkodsz, az pedig, hogy nem történt nagyobb baj és hogy viccesnek találod csak a szerencsének köszönhető, bár a kulccsont törés minden csak nem vicc.

It's ME! 2013.01.22. 21:12:23

Idióta. A kiskölöknek több esze volt mint az apjának/anyjának, mert azonnal lehúzott az útról, ellenben az édes sofőrrel akinek sztem fáziskésése van, naagyyonn nnagy fáziskésése.

antimason (törölt) 2013.01.22. 21:13:28

A kulcscsonttörés csak légbőlkapott volt, ahogyan az is, hogy egy hozzászóló szerint semmi baja nem lett.
Mert már mindenki olyan okos, hogy ránézésre diagnosztizál.

It's ME! 2013.01.22. 21:15:28

A kocsi sofőrje azért ordított egyet... (kérdés, ki nem ordított volna...)

Edd China 2013.01.22. 23:00:45

@ledo76:
Bizonyára így lesz.
DE! Te is leírtad a lényeget: szerencsére nem történt semmiféle nagyobb baj, ezért nem is érdemes ezen a videón háborogni és túl nagy érzelmi hullámokat generálni.

Számomra sem a videó alapján sem pedig az alatta lévő leírás alapján nem derült ki, hogy bármije megsérült volna, de még ha el is tört a kulcscsontja, akkor is jobban járt, mintha ráfékezett volna egy Kamaz.

Szabi01 2013.01.23. 00:27:39

Magyarországon azon háborodnak fel az emberek, hogy a világ másik oldalán egy hülye motoros elhagyta útközben a gyerekét.

Na, ez az ami vicces! :-D

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2013.01.23. 01:52:06

@Szabi01: Lehet hogy neked vicces köcsög de igen is van olyan még ebbe az országba akinek a Gyerek a legfontosabb!!! És az ilyen Ember igen is felháborodik ha egy ilyen balesetet lát ami a motoros hibájából történt!!! De te menj csak drogozni bulizni piálni neked az való még!!! Akinek már a Gyerek az első mind nekem is az pontossan érti ezt!!!

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.23. 05:40:10

@Nagykorú: Egy ilyen hozzászólásra vártam. Ez valahogy senkinek nem szúrt eddig szemet? (Nekem elsőre.)
Én megálltam volna, felveszem a gyereket és viszem vagy az apja után, vagy az orvosi ügyeletre.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.23. 05:43:37

@Rendíthetetlen Álamkatona: No, továbbhaladtam az olvasással, látom van itt még egy ember. :-)

ledo76 2013.01.23. 07:19:07

@Edd China: De, hogy nem volt ott egy Kamaz csak a vakszerencsének köszönhető.

szúnyog?? mert nem buddha 2013.01.23. 08:20:11

Szerintem azért nem idegeskedtek, mert a gyerek közölte intercomon(hahó japán), hogy jól van. A motoros meg azért nem kezdett vészfékezésbe mert 1: már minek, 2: ha hirtelen megáll az út közepén, akkor pár értelmes autós rögtön legyalulja az útról, így meg a gyerek az apját veszti el.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.23. 08:54:55

Létezik a tanbetöltőnyílás köré csavarozható kapaszkodó:

batszimotor.hu/conts/aruk/119/dscf1430.jpg

dkr 2013.01.23. 09:03:51

A Totalbike-on utoljára 2010 környékén jelent meg hír a különböző airbag kabátokról. Azóta nem találok sem tesztet, sem összehasonlításokat a témában. Úgy tudom, többféle koncepció is van a piacon. Ebben az esetben is segített volna, és jómagam is szívesen vennék. Örömmel olvasnék erről többet.

packa 2013.01.23. 09:07:54

Ez egy kretén, nyilván való. A gyerek üléssel én is barátkoztam, aztán inkább oldalkocsit raktunk a W650-re. Nagyon élvezi a kölök, bár nem lehet ilyen kunsztokat csinálni, de én nem is akarok. Megszerettetni és megtanítani szeretném a biztonságos motorozást és nem kinyírni a kis fickót.

Szabi01 2013.01.23. 09:40:07

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll: Javaslok neked valami szövegértelmezési oktatást. Addig erre nem is reagálok, mert azt sem értenéd.

uglykid 2013.01.23. 09:51:10

Ezt az esetet nem az utasra kell kihegyezni.Kapaszkodhat az az életéért, akkor is előfordulhat olyan szituáció amikor megbillen!Egy rövid karú utas nem könnyen tud a tankon támaszkodni.

Ismerek olyan pályázó motorost, aki még az életben nem ült hátul sportgépen!
Mikor, utasként 250 fölé ment, ököllel vertem a fejét az állatnak -már miután lelassított- , mert el sem tudta képzelni mit éreztem ott hátul.

Állítom, hogy az adrenalin az a hátsó ülésen termelődik!:))

Azóta nem ültem hátul szuperbájkon...

Vertic 2013.01.23. 09:53:07

de azt bírom, hogy itt már fel is koncolnák az emberek ezt a szerencsétlent, aki már-már direkt meg akarja gyilkolni a gyerekét, annyira felelőtlen... mintha akik ennyire felháborodnak nem követnének el soha hibát. (most majd jön, hogy de nem ilyet, meg mert a GYEREK - ja, rakjátok be egy műanyaggömbbe a gyereket akkor biztos nem lesz soha semmi baja :)) Basszus, balesetek történnek, ez éppen videóra is lett véve, lehet belőle tanulni, arra van.

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2013.01.23. 10:45:54

fasznak kell a gyereket motorral vinni..:(

kasu 2013.01.23. 11:11:30

@megatoner.hu: pont ez az!!! minek kell motorral vinni és ha mégis talán nem kéne vigéckedni, főleg miatta!
Különben a hiba nem azonos a felelőtlenséggel és SZÁNDÉKOS-nak minősül a gyerek motoroztatása, bekötés nélküli autóztatása, nem is beszélve a tetőablakon való kilógásról! M. Jackson óta tudjuk a gyereket nem kunszt meglóbálni az erkélyen. Majd csináltatunk másikat.

Erik von Orhideenwald 2013.01.23. 12:48:10

Engem egy svájci barátom vitt el egy nagyobb körre a Bern melletti hegyekbe. Mivel már elmotorozott egy néhány 10 évet, és volt vagy 30 motorja (most is van neki 3), gondolom ért a dologhoz. Ő mondta, hogy öleljem át, és a combján legyen a kezem, nagy fékezésnél pedig a tankra támaszkodjak.

Atarist 2013.01.23. 16:53:47

Adalekaim:

Kocsogosen: "Kapsz egy fagyit anyunak egy szot se!"

Kotekedoen: Ez ket lapmaoszlopnyi tavolsag meg egy pici, nem 100 meterek. Nu meg szerintem helyesen "nem gazolt at" vagy "hajtott at" a gyermeken" az utolso mondatban.

Ettol meg felelotlenul gyorsitott, lehet kiskope is elmelazott. Engem is lepett mar meg haver az indulasnal mikozben lampanal allva eppen nem volt kedvem olelgetni es engedtem kicsit, utana kapkodni kellett, hogy ne igy vegezzem. Ettol meg a sofor a felelos.

PoremG 2013.01.26. 19:42:46

@RCH: Ahogy azt már előttem is megjegyezték talán többen is, a nyereg mögötti konzol nem utaskapaszkodó. Alapvetően arra való, hogy a motor végénél egy stabil pont legyen, ahol meg lehet fogni a motort pl. eldőlés esetén. Ott nem éget meg, nem töröd össze a műanyag elemeket, stb. Általában középállványra emeléshez is jól jön, de nem mindegyik motoron. A hosszú motorok esetében (1100XX) valóban nem igazán használható, mert távol van. De azoknál meg kialakítanak egyéb fogáspontokat.
Nem nagyon hangzott el, hogy az utas akkor mit is csináljon? Nos, kb azt kéne amit a motorosnak. Ezt persze sokan nem tudják... Az utas a lábaival rászorít a motoros csípőjére és kb. a motoros hasánál átkulcsol. Közel helyezkedik el a motoroshoz és megpróbál egytömegűen viselkedni. Jó dolog, ha a sarkát beakasztja a lábtartóba, mert így tud derékból ellentartani lassításkor, és nem nyomja annyira a motoros hátát. A motorosnak és az utasnak össze kell szokniuk. Ha olyan utast visz az ember, aki ezeket nem tudja, akkor ezt figyelembe véve kell motorozni. Miért fontos ez? A motorozás egyik legfontosabb és széles körben legkevésbé gyakorolt praktikája az, hogy a motoros a tankon a térdeivel, a lábtartókon a sarkával rögzíti magát a motoron stabilan. Ezek után a derékizomzata segítségével tehermentesíti a karjait, ami a precíz irányítás alapja. Gyakorlatilag ezt utánozza az utas is. Ilyenkor a motoros súlyának nagy része nem a tanknál kapcsolódik a motorra, ami fékezés esetén jótékony hatással van a féktávra és a megcsúszás esélyét is jelentősen csökkenti. Tehát, amit én az utasnak mondani szoktam, gyorsításkor kapaszkodjon belém, fékezéskor szorítson a combjaival erősen! Ha túl gyorsan megyek, akkor meg verje a hátamat! :D

shiNIN 2013.01.28. 14:39:22

Valószínűleg nem egyetlen igaz útja létezik a helyes utaskapaszkodásnak, nem mindegy, hogy hasal vagy ül az ember, s milyen a vezető motorozási stílusa... Én próbáltam vagy kétszer pár másodpercig átölelősen kapaszkodni, habár sosem vonzott, pedig csak a párom mögé ülök fel. Nem tetszik és bizonytalan érzés. Én sokszor a hátsó nekem-igenis-kapaszkodót használom, a hátsó doboz is kellemes dolog, de igen sokszor nem is kapaszkodom, mert elég stabilan ülök anélkül is. Mindkettőnk motorján elég egyenes háttal tudunk ülni mindketten, s igen szolidan megyünk. Ha kicsit is érdekesebb helyzet van, akkor kapaszkodom, s akkor is, ha alszom, fő a biztonság. S ha egy mód van rá, nem ülök hátul egyáltalán.

shiNIN 2013.01.28. 14:51:18

@megatoner.hu: Persze, hogy kell. Ha az ember motorozik és a gyereket nem tudja otthon hagyni vagy pláne viszi valahova, persze, hogy felülteti. Az más kérdés, hogy én roppantul vigyáznék rá, nem vállalnék a motorozás puszta tényén kívül extra kockázatot és amennyire lehet, ellenőrizném, hogy tud-e rendesen kapaszkodni... Épp elég kivárni az első éveket, amikor még nem tudjuk vinni motoron.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása