Követendő radikalizmus? Igen!

A motorépítés nem csak a bőrrojtos keménycsávók hobbija – azok is hódolnak a mesterségnek, akiket a versenypálya, a szúk kanyarok és a tizedmásodperces gázreakciók hoznak lázba, igaz, ők nem is nyújtott villával és tankfestéssel kísérleteznek.

A spanyol Radical Ducati az olasz kéthengeresekkel foglakozik. Legújabb, Matador nevű építésük alapja egy 1998-as 900 Supersport i.e., vagyis a befecskendezős változat. Pepo Rosell és Ramon Reyes alaposan szétkapták a gépet: a vázról sok felesleges cső ugrott le, míg a blokk magas kompressziót biztosító dugattyúkat és könnyebb főtengelyt kapott.

Manifold kipufogókönyökök felelnek az optimális gázáramlásért – a kettő az egybe csövek végére Shark dob került. A szívóoldalt is hozzáigazították a rendszerhez, a sportlégszűrőt az MWR szállította.

A kormány Rizoma, a felső villahíd és a kormány befogatása egyedi mart alkatrész. A lámpa Harley V-Rodról származik, míg az apró kis műszert az Aviacompositi Ages kínálatából választották. A szénszálas sárhányók saját gyártásúak. Az eredeti benzintartályt átalakították, hogy a Lightcap tanksapka helyet kaphasson rajta.

A megnövelt teljesítményhez kevés lett volna a gyári fékrendszer, így a Brembo négydugattyús versenynyergeit tették a Ducati Matadorra. A barnás fényezés jól áll a slank desmodromikus gépnek – a spanyolok rendkívül jó ízléssel nyúltak hozzá az olasz motorkerékpárhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr474867777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Breacher 2012.10.24. 17:16:34

Nagyon baba. De a kerek lámpának igazán feltalálhatnák valami elfogadható alternatíváját mert a mostani próbálkozások borzasztóak.
Amúgy a bőrrojtos keménycsávók pont irtóznak attól amit már nem engednek át műszakin, kb csak gyári gépeken látom őket.

Kiborg01 2012.10.24. 17:16:52

Mikor szoktok le a sárvédő sárhányónak nevezéséről? A sárhányó a kerék, nem?
Üdv

joejoe1974 2012.10.24. 17:21:17

Azt a megbolondult mindenit!!
Isteni!

joejoe1974 2012.10.24. 17:22:33

Állat az a kis vékonyka kipufugó rajta!

Lobogó gatyaszár 2012.10.24. 17:32:37

Nagyon gusztusos!
Azt hiszem, rajta előbújna belőlem a rosszfiú :)

mt-03 2012.10.24. 17:36:36

de ronda ez a sok hdr szeru fotosoppolas...
egyebkent mire jo ez, palyara vagy uccara? (vagy semmire?)

sakalk · http://kislakas.blog.hu/ 2012.10.24. 17:47:30

"A szénszálas sárhányók saját gyártásúak."

Sárhányó? Ha kiejtettük ezt a szót a szakismeret tanár előtt, akkor bevéste az egyest. Sárhányó az a kerék!

tittadili 2012.10.24. 17:59:01

Nem rossz, nekem egyedül a Simson kormány nem tetszik. Inkább hagyták volna az eredeti kormánycsutkákat rajta, azzal is teljesen kényelmes a moci. :-)

Tiltott Lally 2012.10.24. 18:27:52

@sakalk: A régimotorosoknak csak sárhányó. A tudálékos kiscsikók nevezhetik akár sárvédőnek is. Pont.

Suraki 2012.10.24. 19:11:28

na ezt kéretik lekoppintani a Suzukinál, ügyelve a részletekre és Gladius 2 néven eladni...kivéve az összeaszott hátsó torzót azt tartsa meg magának az izlésficamos grafikus "mester" aki a fotókat retusálta. :-)

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.10.24. 19:11:50

@Kiborg01: @sakalk: es ez meg a sarat vedi, mi?

most mar evek ota csak sarhanyonak irom, direkt, mert ugyis jon valami tobias okoskodni. regen, az olyan szep regi motorokrol szolo konyvekben, amiket ti biztosan nem olvastatok, mert dohos, az auto ivelt, oldalt burkolt elemet sarvedonek neveztek, a motoret meg sarhanyonak. ennyi. en meg ugy nevezem, ahogy akarom, mert megtehetem.

mt-03 2012.10.24. 19:45:04

@baowah: nekem is sarhanyo, az all szajra barhogy erolkodom ezen a sarvedon. amugy is mennyivel beszedesebb szo a sarhanyo :)

zsoltka976 2012.10.24. 20:22:13

Sárvédő,sárhányó,sárokádó,sárfosó,sárfelfogó,sárlepattintó, tök mindegy. Jól néz ki,szerintem jól is megy. Mennék vele egy-két nagy kanyart.

herkó 2012.10.24. 20:35:16

Ez a rövidseggű új divat kurva szar!

laverdasfc 2012.10.24. 21:18:05

Ocsmány. A 900ss szép, aki ezt tette vele, annak fura ízlése van.

Inta omri 2012.10.24. 21:55:38

Csini. Mondjuk egy kicsivel tényleg lehetne hosszabb a fara hogy legalább egy minimális hátsó ülése legyen, ha esetleg felpattanna valami vászoncseléd ;-)

Tramp 2012.10.24. 23:27:13

@Kiborg01:

Igazad van a sarat a kerék hányja.
A sárvédő pedig védi a sarat. Mitől védi?
:)

Dr Zoidberg 2012.10.25. 00:16:21

Jajjmár. Abszolút van létjogosultsága a "sárhányó" -kifejezésnek. Azért "sárhányó", mert a kerék által felvert sarat -annak útját állva és módosítva- elhányja a test elől.

gyocska 2012.10.25. 00:37:48

Sárpajzs! Eeeej, Kazinczy.
A vas meg dögös, blokkolnám. Elöl-hátul. :)

Redrumm 2012.10.25. 02:08:45

iszonyat ronda a gép, mint ha egy monster, nyergében egy 150 kilós manussal belerohant volna egy betonfalba. persze ha megdönti a pályacsúcsokat, akkor senkit nem érdekel a külseje. engem sem.

a nyelvtannáciknak jelezném, hogy mindkét szó (sárhányó, sárvédő) elfogadott magyar szó, szerepelnek a magyar akadémiai szótárban. amúgy a brit nyelvterületen is létezik mindkét szó és hasonlóan hozzánk, ugyan azt jelenti (sárhányó = splasher, sárvédő = fender).

Vu, de ja vu 2012.10.25. 02:28:46

A '90-es évek elején meghalt a dizájn:-(((

A GS-sorozat, a GPZ-sorozat, az Fj-1100-1200, a Suzuki Katanák...

Biztosan jók, amiket ma gyártanak, nekem a Suzuki GS 1100 G-vel (és társaival) véget ért a dizájnos motorok sora:-(((

Vu, de ja vu 2012.10.25. 02:30:41

Ez a kempinbicikli... kellene a f.szomnak!!! Okádék!!!

muz 2012.10.25. 09:04:45

A hsz-ek nagy része tipikus esete a lényeg feletti elsikkadásnak:-)
Itt egy kritikán felül kivitelezett motor ami szép vagy sem,ízlés kérdése(amúgy baszott szép) és ti egy kifejezésen lovagoltok ami ráadásul helyes!
Nem rövid az élet az ilyesmihez?

Béza Dániel 2012.10.25. 09:05:37

@Vu, de ja vu: azért volt ott még egy ducati 916 mint mérföldkő, mv augusta f4, ducati monster. De tény hogy ezek után már nem sokminden jött.

Anyám az űrhajós 2012.10.27. 10:53:43

üdv annak az esztétikai érzék nélkül született egyénnek, aki ilyen fos hdr képeket készít és annak is aki hagyja posztolni.

sakalk · http://kislakas.blog.hu/ 2012.10.27. 11:25:11

@baowah:
Kedves baowah! A nagy agresszivitásban először a Totalbike-os kollegákat fejeld meg, akik a sárvédő kifejezést használják.
Nyugalom. Csak leírtam egy történetet. Több mint 20 éve végeztem a Bánkiban és ott a szaktanár az említett módon irtotta a „kifejezést”. Persze akkor más világ volt. Ma már mindenki köcsög. Igaz?:)
A volt Mesterem egyébként SÁRMENTŐnek hívta. Párszor volt alkalma elmesélni, hogy miért. Soha nem adott ilyen kiafaszagyerek választ, mint te. De mondok valamit. Vészhárító. Anno sok Leiner könyvben benne volt…
Kedves Uram Bátyám! Rút soraim okán alázatos meghunyázkodom. Ha már a régi a menő Tóbiás.:)
Olyan vagy, mint a kismalac a viccben, aki részegen bicajozik haza és egyszer csak eldől. Arra megy a jótündér:
-Jaj, kismalac, megütötted magad ?
-Kuss, mindig így szállok le !

peti251 2012.10.28. 09:16:23

tükör nem kell rá?

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása