Ahányszor kimondom egy motorra, hogy gusztusos, Zách Dani átható hangja azonnal lecsap, és helyi érdekű, rövid lejáratú paródiákat kerekít körém – ez van, sajnos a Saskabaré sem bír kipusztulni, de én sem adom fel: Lorenzo Buratti SWM-je igenis gusztusos. Fenemód.
Az olasz férfi BMX Freestlye versenyzőként kezdte, de annyira elkapta a két kerék szeretete, hogy a Pharaons ralin már endurósként vett részt, sikerrel. A kertjében is tereppályája van, és postaládája is Honda tartályból készült – ha akarna, sem tudna elvonatkoztatni attól, amit igazán szeret.
Az utóbbi időben öreg, kevéssé becsült gépeket épít át. Egy 1994-es YZ250 terepmotorral kezdte, – erről is csempésztünk néhány fotót a galériába –, de legfrissebb munkája is szemet gyönyörködtető: azoknak, akik izgulnak a saras kavicsra és a kiálló gyökerekre, ha úgy tetszik, gusztusos.
Az 1980-as gyártású olasz SWM triálmotor közepesen leharcolt, sok csatát megjárt kétütemű volt. Néhány apró trükkel, nagyon kevés anyagi ráfordítással igazi hobbimotorrá változott. A 280 köbcentis, osztrák Rotax által gyártott blokk elég erős ahhoz, hogy akár komolyabb helyeken is átmotorozzunk vele.
A műanyag sárhányó helyett Kawasaki Z900-ról származó elemek kerültek fel, természetesen átalakítva. A tank egy francia Motobecane kismotoron szolgált egykor – átfestve, kicifrázva igazán jól mutat Buratti SWM-jén is.
Mivel Guld Peti barátunk minap Imolában alaposan összecimborált Lorenzóval, küldött az olvasóinknak egy L-es méretű férfipólót. Gyorsan rá is húztuk kedves velvetes kolléganőnkre, Szilviára, akit nem lehet megnyerni, de a ruhadarabot igen.
Az első helyes válaszadó lesz a nyertes:
Hol gyártják a készülnek SWM motorkerékpárok prototípusait? Annyi segítünk, hogy szoros kapcsolatban állnak a Fantic Motorral.
www.lorenzoburatti.com from rodolfo Maraldi on Vimeo.