Tesó, oszt satu van nálad?

Igaz, hogy a Jawa 250 a gyári gyújtást leszámítva aránylag megbízható motor, de egy kis műhely sosem árt a közelben. Oké-oké, nagy kalapálosakat nem enged meg a kipufogóra berhelt rendszer, de poénnak elsőrangú.

Még mondja valaki, hogy a cseheknek nincs humorérézékük...

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr654771737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pörgekalap 2012.09.12. 11:23:04

nem melegszik ott fel a sör?

pörgekalap 2012.09.12. 11:36:06

@Gomulka Béla: ad1: csehekről van szó
ad2: sztem ez legalább 3 dl-es pohár. Na persze, abból is lehet pálinkázni ...
de a pálesz se jó túl melegen

Lobogó gatyaszár 2012.09.12. 11:50:17

Megfelelő pozícionálással, edényzettel és egy gyors menettel akár ólmot is melegíthetünk rajta horgászólom készítéséhez...

srank 2012.09.12. 12:03:03

ha esetleg Kőbájker poszt lenne , azt írta volna tolódszkodó van a JAWA végén :D
külön figyelmet érdemel a sisak belsején látható komoly passzív védelem ami valszeg arra szolgál hogy baleset esetén felszívja a vért és az agyvelőt :D

RaveAcE 2012.09.12. 12:08:17

Talán a kávénak való vizet melegíti ott. Mégsem vihet magával merülő-forralót...

Gondlom, erős kávé lesz, már csak a satu miatt is.

kétbé 2012.09.12. 12:16:29

Ha már 250-es JAWA, minden új gyertyát kinyír a motor kb egy nap alatt, ennek mi az oka? esetleg az hogy nincs satu szerelve a kipufogóra?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.09.12. 12:29:38

@kétbé: nem a háztartásiból kell beszerezni a gyertyát, akkor nem fog elolvadni...

Gomulka Béla 2012.09.12. 12:45:39

@pörgekalap: A csehek megállnak sorozni. Ott az ilyet komolyan veszik.
Amikor Gorbacsov kitalálta, hogy minden rossz forrása az ital (de mi lesz, ha negyed-milliárd ember egyszerre kijózanodik, kérdezte akkortájt egy ismerosom), és kilenc elott nem lehetett szeszt kapni, hát akkor a cseheknél bor és pálinka nem volt kilenc elott. Sor igen: tudták az elvtársak, hogy ha a sorhoz hozzányúlnak, akkor másnap már mehetnek is. Úgy, hogy még csomagolniuk se kell (mert minek arra a kis idore).

kétbé 2012.09.12. 13:08:19

@Hurrá Torpedó: bosch, NGK, isolator amit próbáltam mit ajánlanál helyette?

ZON 2012.09.12. 13:21:29

A T-Ford motorjára szerelhető főzőedény ugrik be róla.

Rák Attantam 2012.09.12. 13:25:42

@kétbé: Ha magyar seggbe magyar lóf*sz, akkor cseh motorba cseh gyújtógyertya, mondjuk Brisk.
www.brisk.hu
Itt Katalógus menü, onnan "Motorkerékpár beazonosítás", a többi meg talán már egyértelmű. Ha megvan a típus, akkor a főoldalon (a .hu végűn) Belépés a webáruházba.

Nem vagyok Brisk ügynök, csak épp most vettem ilyen gyertyát az autómba. :)

kétbé 2012.09.12. 13:31:03

@Rák Attantam: :D oké köszi megpróbálom

Gomulka Béla 2012.09.12. 13:35:27

@ZON: Nekem meg a kettes Golf szélvédojére feláramló meleg levego útjában, a vályúban kényelmesen megulo félliteres kólásflakon. Mindig volt forró víz a neszkaféhoz.

bátorqkac 2012.09.12. 13:36:48

Aztán az a gyertya nem fehér-e
-közepes
-magasabb fordulatszámú tartós használat után?
Kipufogó gyári-e?

A Brisk (egykoron: PAL) tényleg jó...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.09.12. 13:49:18

@kétbé: bocs félreértettél. poénnak szántam. konkrétan teamécsesre gondolotam amikor írtam a bejegyzésemet.

fingom nincs milyet vegyél bele, melyiktől lesz jobb.

McKinney 2012.09.12. 14:26:16

vizsgabázis mit nem szólna ...

kétbé 2012.09.12. 14:58:40

@bátorqkac: Nem tapasztaltam még közepesen hogy fehér lenne, most lett összerakva ezért magasabb fordulatszámon még rövid ideig sem ment. A jelenség úgy néz ki hogy fogom a gyertyát, beletekerem, beindítom, szépen jár, elgurulgatok vele, egyszercsak leáll, a trafo majdnem érinthetetlenül forró, ha kiveszem a gyertyát akkor látszólag van szikra de beindulni többet nem akar vele. Ha új gyertya van benne azzal első rúgásra indul. Esetleg ellenkező polaritással feltett akkumulátor saruk okozhatják?
@Hurrá Torpedó: sorry :D csak annyira koncentráltam a megoldásra mivel a problémába lassan beleőrülök, hogy nem esett le....

akos696 · www.focusauto.hu 2012.09.12. 15:00:47

@pörgekalap: Dehognem, a jó pálnika melegen jó (pontosabban nem behűtve). Az nem Jaegermaister. :)

zse 2012.09.12. 15:27:43

@kétbé: Nekem 250-es ETZ ette a gyertyákat, pár napot bírt egy.
Sok vacakolás után az egyik szerelő a karburátort egyes alkatrészeit cserélte ki, amik nem ehhez a modellhez passzoltak. Ő azt mondta, hogy túl sok benzint kap valahogy, talán nem is porlasztva. Nem kormos volt, de tényleg nedves volt a felülete.
Egy szó, mint száz, utána nem volt már ilyen gond.

Vu, de ja vu 2012.09.12. 15:28:42

Egy időben gyűjtöttem ismerősöktől az Isolator-t, főleg a 260-aast...

Mostanában megint próbálgatom és úgy tűnik, javul a márka, bár még nem tökéletes.

A Brisk 'hagyományos célokra' kb. bemelegítő-gyertya - többet nem is igen bír:-(((

Mondom: öreg Izolátor, kipucolva-kifényezve: még mindig nincs jobb (öreg MZ-be, Komar-ba, Simsonba stb)....

kétbé 2012.09.12. 15:44:34

@zse: 2 karburátorral is próbáltam, mindkettő 559-es jawa-hoz van és a hiba ugyanaz, de nem gondoltam volna hogy a karburátorbeállítással is lehet gyertyát ölni, érdekes... azt gondoltam ez csakis gyújtás alkatrészekkel van kapcsolatban.

Rick405 2012.09.12. 16:27:27

Nem értek a motorokhoz, csak egy gondolat: ha hagyod teljesen lehűlni a motort/trafót és utána visszarakod a régi gyertyát, akkor sem indul?
Szabad a trafónak ilyen melegnek lennie?Nem lehet, hogy azzal van baj, vagy a testeléssel esetleg...mint írtam, nem értek ehhez a motorhoz, csak egy autómotorból indulok ki...

bátorqkac 2012.09.12. 17:05:05

Azért kérdeztem a gy színét, mert elszegényedő keverékre gondoltam rossz karburálás vagy/és fals levegő miatt. De a forrósodó trafó sehogyan sem jó! Ugyan MZ-ztem egy ideig, de Jawa-t sajna még csak közelről is ritkán láttam, hanem próbálkozz a szocimotorosok.hu-n kérdezni. Sok szerencsét!

Tiltott Lally 2012.09.12. 17:19:21

Hát, ha már a pozitív vagy negatív testelés is kérdéses, akkor már baj van nálad. Itt próbálkozz: www.szocimotoros.hu/hu/forumok/topic/9

Meg itt: forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015341

kétbé 2012.09.12. 17:49:43

:D köszi a sok tanácsot!

na nem szeretnék teljesen hülyének tűnni, a pozitív-negatív testelést azért kérdeztem mert a jawa-k + testelésűek ami viszonylag ritka (legalábbis amilyen motorjaim voltak ott egyiknél sem így volt) és ez sajnos kicsit később derült ki, mint ahogy az első próbakör lezajlott, ezután a trafó és a kábelezés is ki lett cserélve, a gyertya is új, lehet-e még valami ami meghibásodott ezáltal? A trafó melegedését olyankor a gyertya zárlatának tudtam be, amíg jár a motor semmi extra hő nincsen, miután leáll és rugdosom akkor kezd forrósodni de nagyon. na de nem offolok itt tovább köszi a tippeket és forumcímeket!

Vu, de ja vu 2012.09.12. 20:56:35

Én nem ástam bele magamat különösebben a pozitív/negatív testelésbe, de volt Jawa-m és a 6 V-os rendszer az őrületbe kergetett. Testeléstől függetlenül - hogy a gyújtási teljesítmény meglegyen - a 6 V-os trafókon (2 db!!!) iszonyatos áram folyt át, főleg a megszakítók zárt helyzetében...

Ez számos kellemetlenség okozója volt, kezdve a (6-5-4-)3-2-1-0 feszültségű akkumulátoroktól a kényelmes 1-2000-es fordulatú bringázásig, mert ilyenkor sem töltött eleget a fergeteges 75 összteljesítményű dinamó:-(((

Egy kicsi visszasírom néha (350 CZ), de aztán eszembe jut reggelente a max. 20 mp. rendelkezésre álló beindítási idő... és NEM, NEM, NEM!!!!

Gilan 2012.09.12. 20:58:05

@kétbé: Nekem uggyan ez volt, kb 35 db gyertyát(nem vicc) etettem meg vele(mina AM6), mire az egyik boltos! rákérdezett, hogy minek nekem ennyi gyertya. Mondom neki a szitut. Erre kezembe nyomott egy gyertyapipát, hogy cseréljem ki. Azóta(3000 km) semmi gond. Hadd ne mondjam hány szerelőnél jártam és mennyit szívtam vele, kb. már mindenki rajtam röhögött a környezetemben.

Az sem mindegy, hogy zavarszűrős-e a gyertya, vagy semnem, mert másmilyen pipa való az egyikhez, mint a másikhoz.
Karbi beállítás, úszószint, hőérték problem is okozhatnak működésképtelen gyertyát, de azoknak látható jelei vannak.

Matiz212 2012.09.13. 09:46:34

@kétbé: Ha nagyon meleg a trafó, lehet hogy érdemes lenne a megszakító-gyertyahézag viszonylatban keresni a hibát. Valamint a trafó ki(be)vezetéseket alaposabban szemrevételezni. (15)bevezetés a gép elektromos hálózatából, (1), a megszakító felőli csatlakozás. Dög lehet még a kondi is, kivett gyertyával szikrát produkál a rendszer kondenzátor nélkül is.
Egy kis segítség a számok világához, angol nyelven: aussiebluebirds.com/index.php?topic=2181.0

kétbé 2012.09.13. 10:09:07

Igen nekem is mondták többen hogy a jawa megbízható motor ha nem a gyári gyújtás van rajta :)
Köszi a rengeteg tippet mindenkinek!
Először megpróbálok akkor egy olyan gyertyát amit nem a boltos mond, hogy az jó lesz, hanem ami BRISK oldalán is van táblázat a jawahoz javasoltat vagy más márkából azzal egyenértékűt.
A trafó vezetékelésével nincs gond az biztos, de a kondit megnézem, erre nem gondoltam! De ha a kondi a rossz akkor nem kellene jó gyertyával sem indulnia a motornak?
A karbi hangolással meg szerintem nem nagyon lesz gond, amikor még jár normálisan, olyankor a gyertyakép barnás színű, úgy tudom az az optimális.
Ez a lista a számokról klassz!

Matiz212 2012.09.13. 10:39:11

@kétbé: A kondenzátor is melegszik, változik ezáltal a kapacitása. Ha kedvezőtlenebbé válnak a motorban a viszonyok (egy kicsit kormosabb lesz a gyertya például), máris megbosszulja magát egy gyenge láncszem. Itt kényes egyensúlynak kell lennie, máskülönben borul a bili. Fontos még a megfelelő gyertya illetve megszakító hézag is.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása