Első defektem – motorral

Pontosan nem tudom, hány kilométert motoroztam eddig életemben. A VMaxba beletekertem bő harmincezret, de volt, hogy egy évig nem ment a kilométeróra-spirálja. Az XJR most áll 30 ezernél, a Vino alattam 3000 kilométer körül mehetett. Plusz ott voltak még a tesztmotorok, az összteljesítményem tehát valahol 70 és 80 ezer kilométer lehet. Valahol a 10 ezredik kilométerem táján kezdtem ráparázni a defektre. Autóval a defekt nem nagy kaland, fogjuk a pótkereket, és kicseréljük. Na de motorral, ott maradunk szépen az árok szélén, és várjuk az éjszakát, és ízlés szerint a vérfarkast, a gonosz boszorkányt, a stricit, vagy a kamionos kéjgyilkost.

Csapatos túrán még érdekes kaland is lehet, de én sokat motorozok egyedül, amikor csak úgy elmegyek csavarogni. Na, akkor mi van? Egyszer, amikor még nem voltak elterjedtek a defektspray-k, VMax Zsolt szerzett nekem egy gumijavító készletet egy nagy, kézi árral, meg pár csík gumival, amivel állítólag be lehetett foltozni a lyukat. Ez egy kicsit megnyugtatott, bár sose vittem magammal, mert egyszerűen elképzelni nem tudtam, hogyan kell vele megjavítani a gumit.

Zakopane-fölsőn, Ostrava környékén, a Grossglockner meredélyein, a Békás szorosban, a forró veronai aszfalton időről időre eszembe jutott, hogy vajon mikor jön el az ideje, vagy esetleg mégis végig lehet-e motorozni egy életet defekt nélkül. Most már tudom, hogy nekem nem.

Elmentünk az XJR-rel a bokori traktormajálisra, kettesben az asszonnyal. Nagyszerűen szórakoztunk, Dömsödi Gábor érdekes dolgokat mutatott valamelyik veterán tűzoltóautóján, aztán elsiettünk valami családi születésnapra. Pásztó felé indultunk, ami az ellenkező irány, de arrafelé valahogy igen kicsi a benzinkút-penetráció. Először egy autós dudált, hogy lapos a hátsó, de gondoltam, ketten bő másfél mázsát nyomunk, okkal ül össze egy kicsit. Aztán jött egy motoros is, ugyanezzel. Akkor már félreálltam, és tényleg: talppal egy kicsit be lehetett nyomni a hátsó gumi futófelületét.

Hát megtörtént: egy kis tologatás után a szöget is megláttuk.

Pásztóig egy örökkévalóság volt az a fél óra 50-60-nal, de egyszer csak odaértünk a Kelet-Cserháti kistérség egyetlen benzinkútjához. Tankoltam, mert persze a benzin is koppon volt, aztán megkérdeztem a kutast, hogy megy Pásztón a gumijavító-biznisz, és esetleg készíthetnék-e egy villáminterjút valamelyik szakemberrel. Hát, vannak, de nem hiszi, hogy szombat délután bármelyik is hadra fogható volna. De azért kerít egyet.

Esetleg defektspré volna-e? Persze, ott a polcon. Rajzfilmekben ilyenkor dülled az ember szeme futball-labdányira, a feje körül szívecskék keringenek, esetleg lebegni is kezd. Ott volt tehát, ezerötszáz forintért. Nem akarok ötleteket adni a benzinkút-társaságoknak, de akkor ott ötezret is kacagva adtam volna érte.

Érthető a használati utasítás: a gumit teljesen leeresztjük (az enyémben maradt még egy bar), a szelepet a felső pontra állítjuk, a flakon tartalmát belenyomjuk. Mivel ez autóhoz való defektspray, csak a fele-harmada kell a gumiba, de próbált már ön fémdobozból gumiba kétharmad porciónyi habos trutymót átmérni? Hát persze, hogy belenyomtam az egészet, abból baj nem lehet.

A következő pont: a gumit gyorsan felfújjuk, és haladéktalanul elindulunk. Nem kell félni, a kezünkre került defektmentesítő anyag könnyen eltávolítható. Ez utóbbit tanúsíthatom: a fehér habból a levegő hatására puha, radírszerű massza képződött, elég volt kicsit összedörzsölni a kezeimet. Aztán már pattantam is a motorra, és egy szál pólóban mentem pár kilométert, hogy egyenletesen eloszoljon a matéria. Nem is lettek centírozottsági problémák, a tömítés pedig több mint kielégítő. Majdnem két hét állás alatt 0,5 bar ment ki belőle, az szerintem nem rossz.

További kérdés, mi lesz, ha beállítok vele egy gumishoz, mert azok állítólag óriási hisztiket bírnak előadni defektspray miatt. Ha nagyon nem kell nekik a pénzem, szerintem a heti egy pumpálás is tolerálható, esetleg belenyomok még egy defektsprayt. Az sem tragédia, ha le kéne cserélni a gumit, mert a Conti Road Attack 2 a vártnál is jobban bírja a strapát: ez a harmadik éve, de még mindig van rajta elegendő minta.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr344560178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szomjas77 2012.06.02. 08:03:24

Örülök,hogy végre elvesztetted a "defektszűzességedet". :D Ügye nem fájt?

négykarika 2012.06.02. 08:33:55

Minden világos, kivéve az utolsó bekezdést. Érzésem szerint a defektszpré arra való, hogy az ember elvergődjön vele haza, meg másnap a gumishoz. Ebből a szempontból a szigszalag, a kábelkötöző, és a darab drót között a helye. Meddig akarsz így járni?

Tomchy 2012.06.02. 08:48:30

Most Winkler, vagy Árpi jegyzi ezt a cikket???

Taligamajom 2012.06.02. 08:54:47

Bocs ha hülyeséget kérdezek, de durrdefekt létezik motoron?

KAWAszaki 2012.06.02. 08:55:07

Én motorvásárláskor, rögtön a próbaút alatt defektet kaptam. Szerencsére volt nálam kisteherautó :)

Tomchy 2012.06.02. 08:59:28

@Taligamajom: Csak ha belsős gumit használsz.

alvaro84 2012.06.02. 09:03:19

Nekem 50 ezer kilométeren át nem volt defektem, aztán tavaly Kapfenbergben reggel kijőve a szállásról találtam laposan a hátsót. A tettes egy szép, tortaszelet alakú üvegszilánk volt, a lyuk meg nem nagy. Ott nem is szombat délután volt, hanem egyenesen május elseje, vasárnap :D

Azért sikerült sprayt keríteni a szomszéd városban az ÖAMTC-től (amit persze otthon hagytam, optimista lettem a hosszú defektmentes időszak alatt), és belefújva a hátsóba, lassú menetben eldolgozva olyan jól elintézte a lyukat, hogy a szinte új gumi maradék élettartamán át simán kitartott (valami 9 ezerrel később cseréltem le).

Azóta valahogy beszuszakoltam a sprayt az ülés alá, így biztos nem marad otthon.

EMP 2012.06.02. 09:05:43

Egyszer belsos gumival volt defektem. Ugy mentem szervizbe hogy 500 meterenkent megalltam pumpalni. Mokas volt. : p

Taligamajom 2012.06.02. 09:13:08

Szóval akkor a tanulság hogy legyen defekt spray nálad mindig...

okoskodó 2012.06.02. 09:19:08

Be köll rakni az üllés alá egy felfújható gumiszerelő szakmunkást, oszt ha baj van, óggya meg, az a dolga! :-)

Poita not Peter! 2012.06.02. 09:19:23

A gumis csak akkor hisztizik ha nem ért ahoz amit csinál és nem találja a lyukat amit te betömtél. Ha csak hátsó defekted van akkor érdemes nem-megállni csak lassítani mert amíg van benne egy kis nyomás-a szög benne van-addig lehet vele gurulni de ha megállsz akkor reszeltek. A cumi akkor van ha valami nagy tárgy szúrja ki és két személyel vagy. Nekem volt ilyen is kb 150-170 közt azonnal elment a nyomásom, jól kóválygott a segge de elég határozottan fékeztem az elsővel ezért majd minden súly átterhelődött és simán megálltam. A gumimentős 3 csíkot húzott a lyukba mire betömte. Jó az a gumicsíkos javítószett, mi Írországban állandóan azzal javítottuk a cégautók (1400db) defektjeit és soha nem volt gond velük.

Robi: mi volt a baja a Cougarnak? Szakmai kíváncsiság.

kiss_atti 2012.06.02. 09:20:16

A defektjavító készlet, amivel - úgymond - "elképzelhetetlen" a javítás, április 29.-én, valahol a Magas-Tátra egy huszadrendű útján 8 percre redukálta a javítás idejét.
A három patronból kettőt belefújva Simán lejöttünk Donovaly-ig, ahol megkapta a gumi a rendes nyomást.

És tartja azóta is. Csak mondom...

akos27 2012.06.02. 09:26:20

Szerintem pont a lényeg marad ki, hogy mikor, mit tettél a szöggel... ;-)

KIZS 2012.06.02. 09:40:49

Nekem is volt már "szöges" a hátsó gumim és a kutyakaki fantázianevű defektjavítóval lett megjavítva. A gumi a maradék 8 ezer kilométerét így futotta le, mindenféle nyomásveszteség nélkül. Mondjuk egy garnitúra Road Attack nálam nagyjából 6-8 hónap alatt kopik nullára.
Nekem az tűnt fel, hogy kanyarban elmászott a segge a motornak. Először azt hittem valami olajfolton megcsúszott vagy valami útegyenetlenség dobta arrébb, de amikor már a sokadik kanyarban történt ez, akkor már erősen gyanakodtam. Meg is találtam a szöget gyorsan. A "kutyakaki" meg állandóan velem van a dobozban.

Lallyy 2012.06.02. 09:52:34

Nálam ott van a tartalék belső meg a pumpa az ülés alatt. A modern gépekbe tényleg alig fér be még az eü csomag sem?

PepeXVI 2012.06.02. 09:56:28

Nekem is volt már defektem elől is, hátul is. Szerencsére valahogy mindig városban történt (pl. csavarbolt előtt egy csavar :). Viszont mivel nem volt spray-m, mindig tolni vagy menteni kellett.

Az első kicsit para volt, utána megszokja az ember. Mondjuk két személlyel nem próbálnám ki...

A kérdésem csak az, hogy a defektspray-t lehet belsős gumiba is nyomatni vagy csak a belső nélküliekbe? (A choppereken sajna belsős a téma.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 10:05:52

" Ha nagyon nem kell nekik a pénzem, szerintem a heti egy pumpálás is tolerálható, esetleg belenyomok még egy defektsprayt. "

Azért a lyukas gumi nem olvadt össze tőle. Szóval amikor húzod neki rendesen, akkor egyre nő az esély, hogy széjjelszakadjon... Én nem járnék vele hosszabban...

A gumisok mondjuk azért hisztizhetnek tőle, mert gondolom beleköt a gumiba, és macerás utána javítani...?

Bazsi(HUN) 2012.06.02. 10:12:36

@akos27:

Jogos... Sanszos, hogy kihúzta, na akkor jön az igazi móka. :)

ccvv 2012.06.02. 10:14:46

Én egyszer röplabdát próbáltam javítani vele, de nem jött be :DDDD

Fantomász 2012.06.02. 10:19:44

Mondanom sem kell, hogy én is motorvásárlás utáni első utamon, hétvégén este hétkor város szélén kaptam defektet...

Mit nem adtam volna egy ilyen belefújós cuccért :D

mtk001 2012.06.02. 10:23:24

Nekem hátsókerékre jött egy durrdefekt a Vespán.(Kb. 70 -nél)
Nem röhögtem nagyot, m<g megálltam...
Pótkerék van, csak egyetlen gyertyakulccsal persze nem lehet kicserélni ...

Köszi a Ducatós segítségét !!!

frsh 2012.06.02. 10:44:52

Hi,nekem volt fenn vagy két évig egy 90 fokos fém szeleptoldalék, na ez szép elnyírta a szelepet, ami olyan 80-90-nél szét nyílt. Kafa volt, egy pillanat alatt elment az összes nyomás. Koválygott a segge rendesen, leálltam, semmi luft nem volt benne, lyukat, szöget ugye nem találtam. Megjött a defektspray ismerőssel, akkor vettük észre a szétnyílt szelepet. Felkötöztük szeleptoldalékot az egyik küllőhöz, így az elzárta a lyukat. A közeli benzinkútnál megragasztottuk, aztán 10-20 km-enként fújni kellett bele, míg hazaértem. Otthon pillanatragasztó használata után nem eresztett le a gumisig :). Senkinek nem ajánlom ezt a szeleptoldalékot, igaz megkönnyíti a gumi felfújását, de ez bármikor előfordulhat. igaz csak pár deka, de a centrifugális erő miatt nagyon megnőhet a súlya. Azóta már ferde aluszelepet használok, azzal ez nem fordulhat elő.

Winkler Róbert 2012.06.02. 11:00:26

@négykarika: Nem tudom, még dolgozok rajta.

Winkler Róbert 2012.06.02. 11:01:55

@Poita not Peter!: Most már nagyjából semmi. Egy-két apróság, de például 20 kört a Kakucsringen simán túlélt.

Benyoo95 2012.06.02. 11:15:18

Nekem akkor sikerült begyűjtenem egy szöget, amikor a tanulómotoromat vittem vissza az oktató házához (50km-es út) valamikor elkaptam egy szöget, egyik faluban észrevettem, hogy kóvályog a háta...Megálltam, nézem, ott vigyorog a szög :( Ó mondom..Oktatóm ott hagyott, úgy kellett utánatelefonálni, hogy "ájjonmármegittvagyokazábécénéldefektemvan"
amikor visszajött, kértünk egy pumpát, utána a házáig kiszögellve mentem. Így járhat az, aki 125-ös jogsit csinál! :D

m20b25 2012.06.02. 11:39:54

Nem azért, de a defektjavító arra való, hogy a következő gumisig menjünk vele, nem azért, hogy mostantól hibátlan a gumi. Ha szerencséd van, kimossák belőle, és egy gumi stiftet belevasalnak a lyukba és kész.

hogen75 2012.06.02. 12:01:11

Hasonlóképp jártam MTB-n a defektspray-vel: 50 km-re otthontól/garázstól, volt a hátizsákomban egy, "just in case", bár hozzáteszem, nem nagyon bíztam a dologban. Telenyomtam a szelepen át a habbal a hátsó gumit, felpumpáltam, oszt' hadd szójjon... Kb. 0.5 bart eresztett le, de azt notóriusan, volt vagy 2-3 hét, mire eljutott szakihoz (na jó, lusta voltam gumit szerelni :)), de bírta. Szal riszpekt, sokkal jobb, mintha nekilátnék a gumit az útfélen kibelezni.

hungarisztan 2012.06.02. 12:09:46

Többtízezer defekt nélkül lemotorozott km után (na jó, ez nagyképű volt, inkább lerobogózottat kellett volna írnom) 1 héten belül sikerült 2x is összeszednem defektet, először egy hátsót (szerelő szentségelt, utálja a robogót atomjaira bontani egy defekt miatt), utána az elsőt.

A szétszedett, gumis által „szakszerűen” javított defekt azóta is ereszt úgy heti-kétheti fél bart. Az elsőt magam javítottam kukaccal, nem volt minden para nélküli, előtte vagy 20 videót megnéztem YouTube-on, mert én sem akartam elhinni, hogy ez a kis rusnya barna kaki többet bírna, mint a szervízig elgurulást lassú tempóban. Azóta olvastam is, meg tapasztalom is, hogy tulajdonképp tartós javítás.
Azóta a szett állandóan a csomagtartóban lakik, ha egyszer már csináltad, onnantól gyerekjáték. Pár perc, és mehetsz tovább, mintha mi sem történt volna.

(Megjegyzés: a szettet maga a gumis ajánlotta, korábban nem is hallottam róla. Került vagy 2000 froncsiba, van benne vagy 5 kukac. Versus: gumis 4700-ért történő szakszerű javítása (az én asszisztálásommal, de pénzt ugye csak ő kapott... :o)), ami azóta is ereszt. Meg a kötelező sopánkodás, hogy „jaj, jaj, ezt a gumit már NAGYON le kéne cserélni, teljesen el van öregedve, épp van is raktáron méretben, ne csináljuk meg egy füst alatt, főnök? Hát, te tudod, de én nem mennék el így vele...” Ja, persze. Vadi új gumik. El van öregedve a te jó édes anyukád, az.)

panza 2012.06.02. 12:32:53

Defektspray tömlős gumi esetén is használható? /Persze nem durrdef.-re gondolok?/

fizeto_utas 2012.06.02. 12:35:11

@EMP: Belsős guminál TipTop (vagy valami hasonló), mint a biciklinél, nem játszik?

NperA 2012.06.02. 12:53:49

Én a cikk elején említett "áros" készlettel javítottam meg a gumit az autón. Megnéztem neten az oktatófilmet, aztán gyerekjáték volt. Azóta is az a gumi van rajta, nem ereszt, nem okoz problémát. Majd 2013-ban veszek rá új gumikat, addig ez elfut.

Nagyobb teljesítményű autón sok autópályás szakasz esetén komolyabban venném a dolgot alighanem és az első adandó alkalommal cserélném a gumit javítás után. De ez egy nagyon gyenge autó, az átlagsebesség pedig 50 km/h alatt van jóval. Városi, elővárosi közlekedésben szerepel, így megteszi.

Krutzifix 2012.06.02. 13:12:45

@hungarisztan: A címet, ahol 2000-ért lehet "kukac" szettet kapni, lécci told fel ide! Köszi!

sandor26 2012.06.02. 13:24:51

egyszer volt defektem, azt vettem észer, hogy rohadt nehéz a kormány a szerpentinen, kormánycsapágyra gyanakodtam, majd látom, hogy hátul a felnin áll a motor, kb. 1 centis a hasadás. Próbálkoztam autósoktól kért pumpával felumpálni, de nem volt érdemes, 1 bar fölé nem tudtam tornázni, felnin gurultam az első benzinkútig.Ott megvettem a defektjavító szprét, az persze semmit sem ért, majd hazáig vagy 60 kilométer felnin, 50-nel a szakadó esőben. Nem volt nagy élmény.

Tomchy 2012.06.02. 14:09:40

@fizeto_utas: Nem rossz az sem, csak kirángatni az út szélén a belsőt, na az a kemény, nem a kád széle!!!

kawa550 2012.06.02. 14:18:38

Hogy az anyámba csináljátok hogy ez a contiRA2 mindenki alatt tartós, csak nálam nem bír ki még 10.000-et se a 75 Le-s Tdm szörnyetegen? És nem, nem áll ferdén a kerék mert egyenletes a kopáskép mindkét oldalon, gázra csak nagyon ritkán tekeri el és állóra fékezni sem szokásom.

Tiltott Lally 2012.06.02. 15:28:54

@Tomchy: Félóra kipuffleszereléssel, mert nem jön ki tőle a tengely(gyári)

Pepejoe 2012.06.02. 16:39:17

Nálam (már) nincs defektspray, mert egy állat forró nyári napon szétrobbant az ülés alatt, kinyílt az összes idom mint a tubarózsa és folyt ki mindenhonnan a trutyi. Tele volt vele a csomitartó. Szerencsére idomcsere és fényezés elött volt a moci, de mire levakartam a váznyúlványokról, stb, lejárt a naptár. Az utaslábtartó konzolján (is) látszik a mai napig ahogy végigfolyt, mert az érdesebb felületekről nem lehet leszedni, csak ha megsértem az alumínium bevonatát. Ez egy Loctite cucc volt. Szóval többet soha nem lesz nálam ilyesmi, legalábbis nem így. Bízom a lassan leeresztős defektekben. ;)
Egyszer volt olyan eset, hogy egy szeméttel feltöltött, "alapozott" úton kellett mennem és a döngölt talajból kiállt ez+az, hát összeszedtem egy függönykarnis-akasztót...a kampórészig felment, karcolta a felni belsejét. :D Na akkor szinte egyből leeresztett, nem volt nálam semmi, de csak max. 20 km.-re voltam a civilizációtól. Szóval kiszedtem a cuccot és eltettem emlékbe, helyette becsavartam egy kb. 6-os süllyesztett fejű lemezcsavart, a feje alá egy gumialátétet és a legközelebbi kútnál (1-2 km.) felfújtam, szinte semmit nem eresztett, nyállal ellenőriztem. :P
A gumi kuka lett, a karnisakasztó több szálat is átnyisszantott, ez van.
180/55 ZR17=35 rongy. :(

Pepejoe 2012.06.02. 16:48:08

@kawa550:
Az 1-2 hengeres gépek jobban gyilkolják a láncszetteket, menesztőket, kuplung és váltóalkatrészeket és bizony a gumikat is. Azért mert nem pörög ki az a kerék, "mászik" ám az úton egy erőszakosabb kigyorsításnál...;) Hiába 75 Le, ha a nyomaték mindent visz.

moby76 2012.06.02. 17:34:47

Én a Bringával jártam úgy, hogy a fakitermelés volt a környéken és rengeteg fenyőfa kéreg a földön.Erős pengés és 1 pillanat alatt le eresztett, erős vágásnak tűnik kb 1 cm hosszú és 1mm széles szálak meg kifelé állnak a futó felületen.gyors cserre majd pumpálás és tovább. De csak megnézem mi van vele 1km után. Igen buborék szerűen kiterjeszkedik a belső a futó felületen. Na ez nem játék gyerünk a boltba egy foltért a külsőre de "belülről". Árak: Külön nem lehet kapni a foltot. Csak dobozba Briga boltba 1290-1400 Ft között ugyan ez a benzi kúton 2650Ft nem hittem a Fülemnek! Mennyi? Na és akkor reklámozzuk a "Bringa barát" kút. Ja ha nem ragasztom meg akkor kuka és vehetek újat 6.10e Ft lenne.

Gomulka Béla 2012.06.02. 20:40:54

@Poita not Peter!: Majd kiderul a konyvbol. Filmbol. Vagy ahogy a Felim mondta a Rat-ban: elobb film a konyvbol, azután egy konyv a filmbol.
(A Cougar-Totalcar irodalmat foghíjasan kovetve: csak a torka volt neki véres.)

Most olvasom: semmi? Ezek után ténleg érdekel a konyv. Film. Vényolcas feltámadás. Winkler magyar hangja: Mel Gibson.

Abfangjaeger 2012.06.02. 20:43:46

Két féle cuccot találtam 2 perc gugli után, amit lehet tömlőshöz is használni. Az egyik valami Slime, a másik Liqui Moly racing Defekt javító spray. Jó tudni nekem is, mert szintén tömlős az abroncs a motoromon. Hiába no, a fűzött krómkerékből nem engedek. :-)

zöldi 2012.06.02. 21:43:54

@kawa550: Banditos ismerősök között 8e a rekord RA2-vel. A pozitív...

Tomchy 2012.06.02. 22:14:50

@Tiltott Lally: Lehet, hogy én vagyok a béna, a kipu nekem is 5 perc (miután lehűlt), de az út széli porban lemókolni a kardánról a kereket nem biztos, hogy szívesen csinálnám. És akkor kezdődne a küzdelem az abronccsal. A belsővel. A ragasztóval. Összepakolni kábé ugyanennyi lenne. Neeem, köszönöm, inkább viszek telefont.

FCs 2012.06.02. 22:48:58

Eddig két defektem volt, az első egy új hátsó felrakása után a gumistól 300 méterre, szög, nem örültem. A másik durva volt, egy neves gumisnál rendeltem elsőt, de mire odamentem, nem volt mégsem raktáron. Ajánlott egy esős pályagumit, hogy jó lesz nekem. Én kicsit aggódtam, hogy 250 kilós motorom mégsem egy 120 kilós versenygép, és kinéztem tesztekből amit rendeltem, inkább várnék, de megnyugtatott, hogy bírni fogja, és hát ő volt szakértő, hagytam rábeszélni magam. Nagyjából 3000 kilométerig nem volt semmi gond, valóban jól tapadt, egy kicsit jobban kopott egy normál guminál, de ezzel számoltam. Aztán elkezdtem valami furcsa remegést érezni fékezésnél. Elsőre a fékre gondoltam, de semmi baja nem volt, utána pár hét alatt nagyjából mindenre, de nem jöttem rá mi lehet. Aztán egy motorozás alkalmával éppen beértem egy faluba, a közeledő körforgalom miatt kb 30-cal mehettem és mintha egy téglára mentem volna rá, kikapta valami a kormányt a kezemből. Aztán megint és megint, és itt sejtettem, hogy nem tégla, hanem a gumi, alig sikerült perec nélkül megállnom. A gumi szemből nézve jobb felén olyan 40cm hosszan 3-4cm-rel magasabb volt a futófelület. Mint később a leszedésnél kiderült, kiszakadt egy merevítő szál, annyira tojás lett a kerék, hogy tolni alig lehetett a motort, de az ijesztő az egészben az, hogy incidens előtt 3 perccel még jóval 100 fölött mentem, ott sanszom nem lett volna.

alte trottel 2012.06.02. 23:23:54

Ej csimoták, mit csinálnátok egy T5-ös Pancsival, 125-ös Csepellel, egy IZS-zsel, Junakkal amikor még több volt az elhullatott patkószög az utakon mint az aszfalt? A defektjavító készletet meg úgy hívták, hogy "Saller"? Amikor szerencsés volt az a hét amikor nem fogtunk egynél több szöget?

Abfangjaeger 2012.06.02. 23:37:54

@alte trottel: kerék kikap, belső kiszed, felcsiszol, ragasztóval beken, egy cigi, utána rá a folt. Két cigi, közte szög kiszed a köpenyből, utána összeszerelés és továbbhaladás.

alte trottel 2012.06.03. 00:12:49

@Abfangjaeger:
Majdnem!
Kerék kikap, belső kiszed, LIK MEGKERES (nem csak az ágyban fontos!), felcsiszol, SALLER (önvulkanizáló gumifolt fémtokban) ELŐVESZ, SALLERT A LIKRA RÁHELYEZ, SALLERSZORÍTÓVAL RÖGZÍT,A GYUFAFEJHEZ HASONLÓ BEGYÚJTÓ FOLTOT A DÖRZSCSÍKKAL VAGY CIGIVEL BEGYÚJT, A TŰZIJÁTÉKSZERŰEN SZIPORKÁZÓ MISKULANCIÁT TETSZÉS SZERINTI KOREOGRÁFIÁVAL LENGET AMÍG A LÁNG KI NEM ALSZIK ÉS A FÉMBIGYÓ LE NEM HŰL, SALLERSZORÍTÓ KITEKER, KIÜRÜLT FÉMTOK FÉLREHAJÍT, szög kiszed a köpenyből, utána összeszerelés és továbbhaladás.

guest_ 2012.06.03. 00:17:09

@kawa550: Csatlakozom, ugyanez a helyzet nálam is, ráadáasul nekem is Kawám van. :-) Z750 ami ugye sor4-es, de még a 10 ezret is erősen alulról karcolta, amikor a közepén előtűnt a vászon. Nem autópályázok vele, nem versenyzem, szimplán túrázgatni szoktam vele többnyire kanyargós utakon, hisz pont ez (is) a lényege. A gumit párban vettem, és mivel elöl még bőven jó, valamint jó áron sikerült találnom hozzá egy hátsót télen, ezért úgy döntöttem, adok neki még egy esélyt. A tapadására nincs panaszom, de a futásteljesítménye nekem nagy csalódás, legalább a másfélszeresére számítottam. Ha ez is ennyit bír, biztosan nem veszek még egyszer.
Lehet, hogy a Kawát nem szereti? :-)

guest_ 2012.06.03. 00:19:49

@guest_: Pardon, most olvasom hogy TDM-ről van szó, csak a nicked tévesztett meg. :-)

Kecskebácsi 2012.06.03. 06:31:43

Szerencsére csak Komárral, meg Simsonnal értem meg defektet, mindkét esetben a hátsó keréken. Aki ment már át macskán, annak mond valamit, hogy olyan érzés, mintha igazi macskaköves úton menne.

Poita not Peter! 2012.06.03. 11:18:07

@Winkler Róbert: az érdekelne, hogy mi volt a baja és hogyan javították meg ha esetleg én is belefutnék egy ilyenbe

montecavallo (törölt) 2012.06.03. 11:31:38

@m20b25: Azt nem mossak ki belole, max sok szopassal kikaparjak. Moreover, a defektsprays abroncsok javitasa kifejezetten tilos. Csak csere.

@sandor26: 5-6 mm-es serulesekig er barmit is a defektspray. A centis seruleseden az atyaisten defektspray-je sem segitett volna.

Egyebkent defektspray-vel javitott gumi tartos hasznalata nem vall tul sok eszre (plane motorkerekpar-abroncsnal), dehat mindenki a maga szopoalarcanak kovacsa.

Ez már foglalt. 2012.06.03. 17:38:57

Kicsit off, de nekem erről az egyik kressz vizsgahibám jut eszembe. A feleletválasztós kérdés kb: Melyik veszélyes (többször megnéztem, még csak nem is legveszélyesebb volt írva)? Válaszok: első defekt, hátsó defekt, mindkettő. Na erre én a mindkettőt jelöltem be. Nem gondoltam volna, hogy pl autópályatempónál biztonságos hátsó defektet kapni. (A másik hibám az volt, hogy egy gagyi rajz alapján kellett volna eldöntenem, hogy megfelelő e a kuplung holtjátéka.)

xbr 2012.06.03. 21:43:38

Nem velem történt, csak hallottam, de annyira tetszett, hogy muszáj beírnom.
Szóval defekt, szerszám van, de javítókészlet nincs.
Hátsó kerék leszed, gumi levesz, útszéli földel, kavicsokkal feltölt, visszatesz, félig lapos gumival óvatosan hazacammog. :)

muz 2012.06.04. 00:09:34

A defekt az jön,nem kérdez,nincs belátással sem felekezetre,sem faji vagy nemi hovatartozásra,csak jön!!
No de...........MI VAN A VIRGÁCCCCCSALLLLL???????!!!!???

Rocso Cafe 2012.06.04. 08:05:42

Nekem volt defektspray a motorban, de az MT03 vibrációja miatt kikopott a flakon oldala és telenyomta gumis masszával a hátulját.:)

AzHofi 2012.06.04. 11:35:57

defektspré, szigszalag, védénegyven

AzHofi 2012.06.04. 11:36:43

defektspré, szigszalag, védénegyven

Poppec 2012.06.04. 14:48:33

Én egy héttel ezelőtt szedtem össze első motoros defektem, a hátsóba. Nem voltam túl boldog, egy földúton, kb. 10km-re bármitől. Szerencsére olyan defektspray-m volt, ami jó volt a tömlős gumihoz is. Már vagy 10 éve hordtam magamnál, de szépen tette a dolgát. Apró szépséghiba volt a történetben, hogy miután többé-kevésbé lett nyomás a kerékben, arrébb akartam tolni a motort, így a még szelepre csavart sprayt rögtön ki is szúrta vmelyik élesebb alkatrész... Majd' az egész hátsó kereket és vagy egy méteres körben szinte mindent sikerült összegányolni vele. Úgyhogy hazáig hasonfekvés/könyöklés a tankon, hogy ne terheljem a hátsót. Egy óvatosan előző autóból meg is kérdezték menet közben, hogy rosszul vagyok-e?!:)

vuki z1 2012.06.04. 19:06:58

A defektspray műhelyig elhaladásra szolgál, max. 60-70-es esebességgel, 2-300 km-nél többet megtenni pedig nem ajánlott vele. Első kerékbe nem is fújható, pont a balesetveszélyessége miatt. (A defektek 90 százaléka úgyis hátul jön motoron.)
A spray-vel kezelt gumi pedig dobós, azt már javítani tilos, akár első, akár hátsó.
Ha ráadásul hosszan jársz a spray-vel javított gumival, az abban lévő trutyi összecsomósodik, és zavaró hangokat ad ki a kerék, mert kering benne a cucc egy idő után, mint a malter.
A gumisnak meg nincs gondja, a felnit kell letörölnie alaposan, és kész. Ha meg a gumi miatt reklamál, hogy nem hajlandó megcsinálni, azon ne csodálkozz.

vuki z1 2012.06.04. 19:09:32

Ja, és a robbanó palackokhoz: a defektjavítók is lejárnak egy-két év alatt, utána cserélni kell, annál is inkább mert a motor ülése alatt sokszor felforrósodhat, plusz rázkódik is.

janoszeged 2012.06.06. 13:40:38

Legalább 8 éves volt a defektjavítóm amikor először használtam. Én is az ülés alatt tartom. Működött

BigBuffalo 2012.06.06. 23:41:16

@Abfangjaeger:
Aha...
Kerék kikap meg ilyesmi, ez könnyen megy olyan vasnál amin csak oldalsztender van...

BigBuffalo 2012.06.06. 23:47:13

KTM SER, 110-nél elsőkerék durrdefekt.
Fékezni ugyebár nem mertem, feszítettem mint a kaszáspók, talán kim is gurultam volna a dolgot ha nem jöm a mozsgói merőleges kanyar...
Jött. Terelgettem a gépet de sodródtam le a padkára és ott volt egy kétlábú jelzőtábla ami a kanyart jelezte. Na azt nem akartam telibeverni úgyhogy elfeküdtem.
Ha nem protektoros cucc van rajtam, csúnyán megjártam volna, így megúsztam törés nélkül bár egy darabig púpos volt a bal vállam.

Abfangjaeger 2012.06.07. 08:37:11

@BigBuffalo: A válaszom az alábbi motorkerékpár felhozatalra ment: T5-ös Pancsi, 125-ös Csepel, IZS, Junak. Ezek közül a Pannónia és Csepel garantált duplasztenderes. A Junaknál volt oldal és dupla is. Az Izsek között volt dulpa és oldal IZS.
Úgyhogy ülj le, egyes!

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása