Látványosabb a mellplasztikánál

A CBR600F a világ egyik legjobb motorja. Puha mint a vaj, kezes és toleráns, tökéletes azoknak, akik szeretnének megismerkedni a sportos motorozással: univerzális és unalmas. Feltehetőleg ugyanezt érezhették az olasz Plan B-nél is, hisz nagyjából kétmillió munkaóra ráfordítással, egyedi alkatrészeket legyártva vérlázítóan pornográf gépet teremtettek, igaz, a hengerszám még mindig túl sok.

Az alapoknál kezdték és nem csupán az idomot távolították el. Új kerekek, futómű, egyedi segésdváz, retró idomok és precíz, kézimunkával gyártott alkatrészek: a Honda úgy öregedett évtizedeket, hogy közben technikailag még fel is frissült.

Néhány képet betettem a galériába is, de érdemes ide kattintva átvándorolni a Plan B oldalára és oldalanként visszalapozva végignyálazni minden részletet. Néha szinte ijesztő az aprólékosság, amellyel egyedivé teszik a folyadékhűtéses négyhengerest.

A küklopsz fejidom rézbe húzott vezetékei, a láthatatlan, mégis mesteri üzemanyagtartály, a nyereg és a sárhányókonzolok olyan részletek, amelyeket munkaigényességük miatt sosem találhatunk meg egy szériamotoron. 

Láttunk már gépeket hasonló stílusban, de azok legtöbbször kimerültek abban, hogy egy-két üvegszálas idommal, régiesebb kipufogóval és café racer üléssel legyenek archaizálva – az itt látott projekt ezen jóval túlmutat. Réz, rozsdamentes acél és alumínium: a mostanra fillérekért kapható öregecske CBR csodálatos, Sumo nevű műtárggyá változott. Le a kalappal.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr944301353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laverdasfc 2012.03.10. 09:18:55

Hát... maradjunk annyiban hogy sok munka van benne. Ízlések és pofonok, nekem pl. egyáltalán nem tetszik. Sok helyen igényes, sok helyen pedig igénytelen megoldások vannak rajta. A rézcsőbe bujtatott kábelezés pl. igénytelen, kiváltképp a tömszelencés csatlakozásával.

Bazsi(HUN) 2012.03.10. 09:22:50

Furán mozog a Steampunk, a Rat, meg a Café között. :D Nekem azért tetszik!

Suraki 2012.03.10. 09:25:45

Hát ez már beteges. Van benne vmi steampunk utánérzés ezekkel a réz csövekkel, meg végtelenségig finomított bazokkal. Azért nem tartom elképzelhetetlennek, hogy az automatizáció további rohamos fejlőrdésének hála akár nagyszériában is készülhessenek majd egyszer ilyen aprólékosan kidolgozott gépek is...mondjuk olyan 50-100 év múlva.:-D
Amúgy szerintem hiába melóztak annyit a srácok, az a blokk és a váz bizony jobb eltakarva a szemek elől.:-)

Suraki 2012.03.10. 09:27:02

@Bazsi(HUN): látom a steampunk nem csak nekem ugrott be. :-)

benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2012.03.10. 09:55:57

Mocskosul jól néz ki, de azért én perpill irgalmatlanul tudnék örülni az alap, és talán unalmas CBR 600F-nek is. Őt szeretném következő áldozatnak, valamilyen szép F2-es vagy korai F3-as személyében. Amúgy meg rézcső rulez:)!

Hét holló · http://localhero.blog.hu/ 2012.03.10. 10:26:31

Pajtás, ez olyan ótvar, hogy nem is értem mit akartok vele...

mozso18 2012.03.10. 10:46:50

A tankjába 3 liter benya biztos belefér.

panza 2012.03.10. 10:52:35

Én egy "unalmas" Hondát szeretnék! Jöhet bármelyik, csak unalmas legyen. De azért ez se rossz!

tobias2 2012.03.10. 11:26:16

A franciakulcs meg már egyenesen pornográf?

FEKI 2012.03.10. 11:41:24

tákolmánynak tűnik ezzel a blokkal-vázzal

Lookie 2012.03.10. 12:13:38

Huuuuu...érdekes nekem egyből a Mad Max I ugrott be ezen motor láttán...nagyon egyedi, érdekes lett a végeredmény!

akos696 · www.focusauto.hu 2012.03.10. 12:39:26

Nekem a hengerszám nem sok. Pont jó. A elrendezés lehetne esetleg V. Én inkább az egyetlen első féktárcsát tartom túl kevésnek. ÉS igen a CBR 600 F4 szerintem is a világ egy legjobb motorja.

Tomchy 2012.03.10. 13:13:16

Szerintem ez gyönyörű gép lett. Iszonyat részletgazdag munka, le a kalappal. Órákig lehetne nézegetni.
Menni is tud?

harcsaparcsa 2012.03.10. 13:49:09

kíváncsi lennék, hogy a töltőpisztolyt hogy helyezi a mesteri tank nyílásába... Aki tervezte egy balfasz, aki dicséri azt meg minősíti.

mozso18 2012.03.10. 14:39:30

@harcsaparcsa: nekem is a tankkal van a bajom. (de jó nekem, hogy csak ennyi :) )
Azt a 3 litert, ami belefér simán belecsepegteted injekciós fecskendőből is.
Max 50 km-enként úgyis tankolsz.
Meg vagizhatsz haverok előtt, hogy 1200-ért tankoltad tele a 600-asodat.

Béza Dániel 2012.03.10. 15:58:27

Szép munka, a rézcsőbe húzott vezetékek nagyon jók.

Speedygonzi 2012.03.10. 16:55:13

"hisz nagyjából kétmillió munkaóra ráfordítással"

napi 8 óra munkával számolva ez egy ezer fős gyár tudná megcsinálni egy év alatt.
Ha ők nem voltak ezren akkor nagyon sok évig csinálták. Ha voltak, akkor nagyon sok pénz ment ki az ablakon :)

Speedygonzi 2012.03.10. 16:55:56

Amúgy nekem tetszik :)

newmin 2012.03.10. 17:25:14

Annak a kerékpárkormány bandázsnak a feltekerésének mégegyszer nekirugaszkodnék mert iszonyat ganaj munka...

Bazsi(HUN) 2012.03.10. 17:25:25

Hát azért nem kell beledugni a töltőpisztolyt, úgy is meg lehet tankolni... főleg azt a 4-5 litert ami belemegy igazán kibírja várni az ember.

newmin 2012.03.10. 17:26:28

@newmin: de aztán jobban megnézve az valami ideiglenes cucc lehet rajta? mert annak akkor elmegy...

h4z4rd 2012.03.10. 17:56:31

@laverdasfc: pont a rézcsőbe húzott kábel az igénytelen?!
A zsugorcső-szigszalag kombó meg rendben van? Meglepő.

Szép munka ez, nagyon is, még ha nem is esik egybe az ízlésvilágommal.
Kalap le.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.03.10. 18:37:09

Iszonyatos mennyiségű,igényes munkával sikerült elrontani egy amúgy nem csúnya,viszont nagyszerűen használható motort--szerintem.

ZON 2012.03.10. 19:05:24

Mint a Dunstall és Rickman féle japán finomítások.

nofatchx 2012.03.10. 19:15:23

akinek nem tetszik, ne nézegesse.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.03.11. 10:09:15

Valahogy nem jött át, de megbecsülöm a 2 millió munkaórát :D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.03.11. 13:06:40

Ijesztő. Ijesztő, hogy másokba mennyi kreativitás és akarás tud szorulni. És hogy (szerencsére) leszarják, hogy a végén közel sem fog annyit érni az épített Honda, mint ha ugyanezt Harleyval csinálták volna meg. Gyönyörű.

janoszeged 2012.03.11. 17:02:57

A formát nem volt nehéz kitalálni. Ducati 900SS. Minden motoros könyvben megtalálható.

oldbikers 2012.03.12. 22:17:40

A nagy gondossággal elkészített alkatrészek keverednek a kitudja miért elnagyolt többivel,az összbenyomás pedig..

Házas motoros 2012.03.13. 13:51:20

Nem kell, hogy a végeredmény tetszen ahhoz, értékelni tudd a beleölt munkát. Valaki kitalált valamit, ami neki tetszett, és képes volt nem kis munkával megvalósítani. Mák, hogy nem kérdezte meg az itt fitymálókat, hogy mit szólnak hozzá.

Friss topikok

Hirdetés

robogo feed

  • Hibás feed URL.