Négymillió forintos MZ

Azt hittem, már semmilyen motoron nem tudok meglepődni, de ma mégis: a Yamaha SR400 hír kommentjei között bukkant fel ez a hirdetés.

évjárat: 1992. 10. hó
okmányok: okmányok nélkül
futott: 0 km
lökettérfogat: 494 cc
teljesítmény: 34 LE
szín: fekete
feladva: január 20.

gyári 0. km-es, 20 éves és mégis ÚJ!!!
Nem volt soha üzembe helyezve és használva.
Teljesen új, még a gyári fedőzsír is rajta van.
Kis türelemmel veterán lesz.

Az MZ gyár utolsó REMEKMŰVE, IGAZI KURIÓZUM !

Ára: 4.000.000 Ft.

Csere nem érdekel!
Az ár nem elírás, komolytalanok kérem kíméljenek.

Szomjas 77 nevű olvasónk nagyot szúrt, mikor megosztotta velünk az 500-as MZ linkjét – képen már láttam ilyet, de nem gondoltam volna, hogy a Rotax négyüteműjével szerelt gépből lehet egy is az országban.

Pedig van, és milyen! A szöveg szerint nullkilométeres, forgalomba helyezve sosem volt. Nem szép, nem lehet különösebben jó sem, bár egy oldalkocsival a jobbján amúgy sem beszélhetünk vezetési élményről. Ez az ország legdrágább MZ-je: négymilliót kérnek érte alku nélkül, ami iszonyat sok, de rajtunk ne múljon – csapunk egy kis reklámot, hátha valaki pont erre vágyik majd.

Érdekes egyébként, hogy ezt a vezérműszíjas blokkot milyen sok helyre elpasszolta a Rotax. Szerelt vele a Jawa, az Armstrong, ez volt a késői Matchless G80-ban, használta a CCM, a KTM és Aprilia is. Amerikában a dirt track gépek egyhengereseinek is ez a léghűtéses az alapja, igaz, a versenyváltozat nagyjából kétszer olyan erős, mint bármelyik széria.

Igazi muzeális csemege sosem lesz a német rendszerváltást követő vergődésben legyártott négyütemű MZ-ből. Ennek ellenére örömteli, hogy ilyen jó állapotban fennmaradt egy, bár tudjuk – egy motor akkor jó, ha használják.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr413741740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VJani 2012.01.25. 11:58:24

Minden anyit ér, amennyiért el lehet adni! Sok, vagy kevés a 4milla, meglátjuk. A németeknek nem sok...

skyrangr 2012.01.25. 12:06:57

@VJani: így van. mondjuk ezért nem értem, hogy miért nem mobile-re, vagy ebay-re tolta fel a user. itthon nagy eséllyel tényleg csak komolytalan alkudozók hívják.

A szerelő 2012.01.25. 12:15:49

Ezzel menni csajozni a dizsibe :) Mélynyomó azért nincs rajta, mert ha nincs rendszám, nincs mit rezegtetni vele :) Egy kis szépséghiba, hogy elég macerás ennek a hátsó ülésén megdöngetni a csajt :)

hallari 2012.01.25. 12:28:42

Ennyiért itthon esélytelen, talán 1 milka alatt már lenne jelentkező. Máshol - főleg a németeknél - valszeg jobban érdeklődnének, de ennyiért szerintem ott se kelne el.

nofatchx 2012.01.25. 12:34:41

okmányok nélkül mit ér?
garázsdísz.

Magyarnaba 2012.01.25. 12:43:04

6-7 éve hirdettek Fehérváron egy ETZ 301-est, abból is alig lehet az országban. Elmentem és kiváncsiságból kipróbáltam, de nem volt jobb, mint a 250-esem. Ha jól emlékszem, 500-ért adták volna, de már az is soknak tűnt.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.01.25. 12:46:41

A németeknél fél misi körül vannak, ha a dupláját kéri érte is csak 1M. Itthon ezért épeszű ember nem ad ennyit. A használhatóság is esélytelen, hiszen nem futott egy métert sem, minden gumi alkatrész kuka, gondolom az olajat se cserélték benne négyévente, szépnek meg nem szép hogy azért vegye meg vki hogy kiállítsa.

bajan 2012.01.25. 12:53:27

Srácok!

Felteszem a motorom a hahura 10 millióért. Ti írtok róla egy cikket és ha elmegy a fele lóvé a tiétek. NA?

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.01.25. 12:58:26

magkímélt 601-as Trabantért is elkérnek ilyen összegeket.

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.25. 13:29:02

Nemrég mindenki sokallta az új 250-es JAWA Califorianért az 1 millét, akkor egy 20 éves darabért még szép hogy nem sorakozik fel mindenki egymást licitálva a négyszereséért, akármilyen ritkaságról is legyen szó.

De vannak őrült gazdagok, akikre lehet ilyesmiben számítani, pl. a Babetta Sting is majdnem ilyen ritka és bőven 200 ezer felett cserél gazdát minden használt példány. Én mondjuk a 4 millémet nem ebbe ölném, hanem a vatikáni 500-as ČZ-k egyikébe, de nem biztos hogy kijönne ennyiből. Minden esetre sok sikert az árusításhoz!

Ilyesmit egyébként nem nagy kunszt csinálni: veszel egy új motort (vagy egy kocsit) egy halódó gyár utolsó termékei közül, beteszed a garázsba 20 évre, majd előhúzod mint csodát és ritkaságot. Ez nem szerencse, ehhez csak rengeteg pénz kell.

kissfero 2012.01.25. 13:41:26

A tulaj oly mértékben pénzéhes, akár a magyar költségvetés. :))) S oly mértékben elveszett a realitásérzéke, akár Orbán Viktornak :)))

1ns 2012.01.25. 13:48:41

Ha valaki megveszi lemotorozhatja a világ legköltségesebb 1000 km -ét. 1000 km rel benne már csak 500 ezret ér, ami annyi mint három és félezer Ft kilométerenként :))

Tóth Ágas 2012.01.25. 14:12:29

én 3.8-ért vinném. kár, hogy nincs alku.

Csizirájder 2012.01.25. 14:31:07

Szerintem még külföldön sincs olyan elvetemült gyűjtő, aki ennyit leperkálna ezért a motorért. Talán majd 20 év múlva... Viszonyításképpen: a legdrágább MuZ a mobile-n 15k €, az egy igen komoly MuZ 1000SF oldalkocsis gépezet, igaz abban van 6500 km.
A váci, 3 millás 0km-es CBR900-as is még mindig hirdetve van a HaHun, idehaza nincs ilyesmire fizetőképes kereslet. Azt az RR-t viszont érdemes lenne a mobile-n vagy a classic-motorbikes-on hirdetni, arra szerintem akadna vevő odakinnt. Dániában, Svédországban már láttam 1-2 ilyen fanatikus gyűjtőt, konkrétan egy dán gyűjtőnek voltak 0km-es bringái: Honda RC30, RC45, amik még csak be sem voltak indítva. Illetve ismerek egy svéd fickót, szinte az összes homológ japán és olasz superbike ott van a gyűjteményében:

www.youtube.com/user/TonysSuperBikeGarage#g/u

Szűcslaci 2012.01.25. 14:33:35

Van négy vadiúj RIGA a nagyapám raktárában ( még a BÁV -tól vette leértékelve őket, vagy tíz darabot, mert akkor jött be az új, berúgós változat, neki meg ÁFÉSZ boltja volt gebinbe ) Darabját másfél millába megszámítom, odaadja értük az MZ-t meg hozzá tol 2 milliót és rendben vagyunk.

Edd China 2012.01.25. 14:34:50

@SelmeciMarcell: Azta Q, hogy a CZ 500 Vatikan milyen jól néz ki!

sunblind 2012.01.25. 14:40:21

Azér ez télleg teljesen hülye, azt lássuk be.

falcon.1 2012.01.25. 15:49:47

nekem tetszik. én megveszem ha tele tankkal adja.

muz 2012.01.25. 16:10:28

Elképzelhető,hogy már nem is lehet forgalomba helyezni, a gyűjtői értéke meg szerintem nincs ekkora.
De ki tudja?

hotelalfa 2012.01.25. 16:25:43

Egyet ertek annyit er amennyit adnak erte.
De ha mar ilyen kuriozum a gep akkor talan az egyediseghez melto fotokat kellene kesziteni rola es legalabb a tukroket rendessen beallitani. Okmanyok nelkul meg halottnak a csok.
Azert az MZ nem akkor legenda. Egyszeruen ez volt

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.25. 17:34:13

@hotelalfa: Ha valaki ennyit ad érte, csak mert soha nem volt beindítva a gép, akkor az nem is fogja beindítani soha, mert különben sokat bukik a dolgon. A postatiszta bélyeget sem nyaljuk fel a borítékra a milliós kategóriában, főleg nem pecsételjük le.

Az MZ meg nagy legenda volt. Majdnem mint a JAWA. Most nem csak a postásmotorban kell gondolkodni, hanem a motorsportban.

Valaki írta fentebb hogy mi lehet a motorolajjal így 20 évesen: semmi, mert ha tényleg szűz a gép, akkor még nincs benne olaj. A teleszkópokban viszont van, annak annyi, meg a szimmeringek többsége is ennyi év után megadja magát. A gumiabroncs is kikeményedik. Szóval tényleg csak múzeumba kéne ezt tolni, különben lesz vele munka rendesen.

Pepejoe 2012.01.25. 17:41:45

Nekem megvan az a Motor Revü, amiben beharangozzák a 4T MZ-t. Nem ma volt. Mondjuk az szóló moci volt.

min 2012.01.25. 17:59:58

Na ja..ha ennyi pénzt vár érte legalább egy profi fotóssal csináltathatna képeket a gépről.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.01.25. 18:18:42

múltko volt egy sima 500 mz. motor.hu. papírok nélkül 230 at kértek érte sokallottam, de aztán megvették fél év múlva

mozso18 2012.01.25. 18:27:33

Koldus tollakat árul 1 millió Ft-ért az aluljáróban.
Arra megy egy járókelő.
-De ember, maga nem fogja ezeket a tollakat ennyiért eladni!
-Nem is akarom mindet, csak egyet.

mozso18 2012.01.25. 18:30:07

@Szomjas77: Szereztél egy jó napot! Köszönöm. Behaltam. :) Sok sikert az értékesítéshez. :)

mex900 2012.01.25. 18:58:23

es elviszi az elso pofatlan vevo aki beiger erte 500-at

gyuvett75 2012.01.25. 19:57:47

Árat lehet mondani mindenre. Úgyis a fizetőképes kereslet fogja meghatározni az árat, nem az eladó. Egyébként ennek az MZ-nek a négyütem olyan, mint halottnak a pészméker: attól még a márkanév MZ... :) Nekem 250-es ETZ volt utolsó csavarig felújítva, magamnak csináltam. Mentem vele több, mint 25 ezret. Aztán később felültem egy tisztességes japán MOTORRA, és kinyílt a világ. Megszünt az állandó probléma az utángyártott szar kisipari alkatrészekkel (amit a Huber-nál vettem), mert eredeti nem volt már... Aki ezt megveszi, készülhet az ilyen dolgokra, mert nem egy nagytömegben készült termék, kevés alkatrész utánpótlással. Bátraké a szerencse! :)

Szomjas77 2012.01.25. 20:10:03

@mozso18: köszönöm az elismerő szavakat. :)
Amúgy fórumozóknak adok kedvezményt,sőt természetben is fizethet! Jöhet kapálni majd nyáron. :)

FEKI 2012.01.25. 20:46:26

Múltkor én ezen döbbentem le:
www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/bmw_r_65-5114210
Mondjuk az MZ-vel ellentétben ez kéne nekem.

ecopower 2012.01.25. 21:08:45

Amerikába hordják ki,de csak a 250-eseket.Odakint komoly klubélet folyik,de ott is a kuriózum miatt,nem azért,mert olyan szuper motorok lennének.

tedbandy 2012.01.25. 21:18:02

@FEKI: jó pár hónapja hirdettek egy nagyon kitűnő állapotút külföldi papírokkal pezsgő színben 500 ezer köröl. Nagyon szép állapotban volt. Beszéltem is az eladóval, csere nem érdekelte és nekem akkor még megvolt a nagyrobogóm. Gondolom elkelt.

FEKI 2012.01.25. 21:21:17

@tedbandy: sajnos nem láttam, pedig komolyan érdekelnek ezek.

tedbandy 2012.01.25. 21:27:16

@FEKI: nem jól emlékeztem R-45 és úgy látom azóta kapott egy műszakit meg vagy 200 ezer emelést:
www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/bmw_r45-5438762

Quattroman 2012.01.26. 00:05:46

Baowah,
a Bultaco-t kifelejtetted a felsorolásból.

itt jelezném az érdeklődőknek, van egy '96 os Yamaha SZR660 SuperSingle a birtokomban 412km!!! van benne még sosem volt rendszáma...

Szabi01 2012.01.26. 09:04:04

Mi történt? Tegnap nem tudtam hozzászólni!

Sokan mellé lőnek az árakkal. Öreg papa nekem is mondta a 20 éve sufniban rohadó vastagon tyúkszaros Pannónia T5-re, hogy az egy értékes veterán. Persze olyan árat kért érte, hogy ott is fog elrohadni, majd ha az öreg meghal az unokák oda adják az első arra járó ócskavasgyűjtőnek, vagy simán kitolják az utcára lomtalanításkor. Ez így szokott történni.
Nagyon sokan keverik az öreg szart az értékes veteránnal.
Megnézi az unoka a neten a csillogó villogó OT-rendszámú járművet és rögtön annyit ér a papír nélküli sufniban rohadó is.

Valójában ez is egy papírok nélküli forgalomba helyezhetetlen és ezért értéktelen öreg motor.
Ez is ott fog rohadni az eladónál, de ezért nem olyan kár.
Nem is túl szép, nem is túl ritka motor és jó állapotban van, van még ideje rohadni bőven. :)

Schütii 2012.01.26. 09:27:00

Gondolom van a tulajnak még 20 éve kivárni a 4 millás vevőt.

Schütii 2012.01.26. 09:30:23

Gondolom azonnal szét is lehetne borítani a motort és az összes gumi alkatrészt cserélni, beleértve a szimeringeket is. Nagy vétel, mit nem mondjak...

Jawarider 2012.01.26. 10:03:39

Nem akarok senkit megsérteni de sajnos van nálunk az a réteg aki úgy gondolja, hogy ebben a nagyon gazdag országban ugranak minden régi szocis gépekért.

Jawarider 2012.01.26. 10:04:43

Nem akarok senkit megsérteni de sajnos van nálunk az a réteg aki úgy gondolja, hogy ebben a nagyon gazdag országban ugranak minden régi szocis gépekért. Legutóbb egy sima 50-s szimot ajánlottak olyan összegért, hogy majdnem elájultam.

nofatchx 2012.01.26. 10:35:54

ez az eladó nem a gazdag rétegre utazik, hanem madarat keres.

BC00 2012.01.26. 10:55:36

A motor tulajdonosának válaszai a különböző informálatlanságból adódó félreértésekre!
1. Okmányai: Az MZ gyár által kiállított típus eredetiséget igazoló certifikát, mely külföldi első üzembe helyezéshez szükséges. Minden új motorhoz adtak ilyet ami frissen kikerült a gyárból. Ennek is természetesen meg van az eredetije!!!! A hirdetésben is pótoltam, köszönöm az észrevételt.

2.A motor tökéletesen üzemképes, gumi és egyéb alkatrészek sincsenek elöregedve, azért van benne 12 KM, mert nem bírtam magammal és mennem kellett egy kört vele!!!!!

3.A motor 20 éve amióta kikerült a gyárból mindig fűtött helyen volt, soha semmilyen hőingadozásnak és párának nem volt kitéve. Majdhogy nem saját szobája volt !!!!

4.Oldalkocsis motorral valóban nem könnyű közlekedni, 30 éve teszem ezt, ez olyan mint aki személyautót tud vezetni az nem biztos hogy kamiont is, de fordítva igen.

5. Egyes hozzászólásokra nem reagálnék, ki mit ír a másikról az őt is minősíti.

6. Ár!!!!!!
Egy motor árát nem csak a műszaki adatai határozzák meg, hanem vannak még más összetevők is, mint:
ennél az adott motornál a húsz éve mellett a 0 km,(12km)
a műszakilag hibátlan és vizuálisan is tökéletes állapota. Magam is nehezen hiszem el hogy ennek a tulajdonosa vagyok.

7. Szintén az árról:
Mennyibe kerül egy új URAL ?
Mennyibe kerül egy új oldalkocsis 650-es BMV ?

8. Az e-bayről: én sem vagyok mai csirke, tudok olvasni, meglepő de még írni is, 0 km est még nem láttam, de láttam 1993-ast kék színben ugyanezt a típust 12800 km-el feltüntetve, átfestve elkelni 5800 euróért! Ezekhez az infókhoz bárki hozzájuthat ha veszi a fáradtságot hozzá mielőtt bármit is írna.

9. Veterán: Igaz hogy ez még nem veterán, de írok egy történetet: 1995-ben oldalkocsis P12 Pannónia új 0 km. 250 000 ft-ot kértek érte, mindenki nevetségesnek tartotta. Tavaly 2011 ugyanez a motor elkelt 2.800.000 ft-ért. És közben a 20 évből 35 lett. És most már a Pannóniát is becsüljük, pláne ha új.

Remélem kellemes olvasmányt tudtam nyújtani, Tisztelettel a tulajdonos.

nofatchx 2012.01.26. 11:07:00

ha nem 0 km van benne, akkor oly mindegy, hogy 12 vagy mondjuk 1037. szerintem kár volt menni vele: fletó híres mondása e2-ben

BC00 2012.01.26. 13:21:21

Minden jármű (motorkerékpár is) 20 km megtételéig, 0 km-esnek minősül, mint írtam venni kell a fáradtságot és utána kell nézni a fogalmak jelentésének !!!
Ez még abban a korban született meg amikor a motorok 0 revíziós átvizsgálását és sok esetben alap bejáratását a forgalmazó végezte (general, vidia, afit, stb.)

Én ezzel a további kommentálást befejeztem, ha valaki nem tud valamit ne legyen biztos benne hogy az úgy van ahogyan ő gondolja.
Azt tanácsolom hogy: először informálódni kell és gépelni ráér utána is.
Tisztelettel a boldog tulajdonos!

Etniez 2012.01.26. 14:55:03

Én sok sikert kívánok az eladáshoz, bár ez nekem ötvenezret sem érne meg...

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.26. 15:52:42

Hát ezt a bélyeget már felnyalták a borítékra, akárhonnan is ered a 20 km-es határ meghúzása. Akkor ez egy igencsak megkímélt gyári állapotú youngtimer.

Miért utólag derülnek ki ezek az apróságok? Rontaná a marketinget? Én pont most fordultam volna ki az ajtón, ha erre akartam volna a nemlétező 4 millémet elkölteni csak mert 'soha nem volt használva'...

Én is árulom a lakásomat az ára duplájáért, hátha jön egy majom és elviszi. Értem én ezt a helyzetet, csak nem sértődök meg amikor ezért beszól nekem valaki :) Igaz hogy a kutya sem vette meg még... A hirdetések közt amúgy simán találni pár ilyen elszállt összeget, szinte minden típusnál. Nemcsak nálunk, az ebayn is. Aztán néha évekig látni ugyanazt a hirdetést.

Quattroman 2012.01.26. 16:26:29

@zöldi:
igen, lehetsz a boldog tulajdonosa, csak meg kell egyeznünk:)

nofatchx 2012.01.26. 18:32:16

ember annyit nem bírt legépelni, hogy köszi az ingyenreklámot.

Csizirájder 2012.01.26. 20:47:05

@FEKI:

Ezt én is láttam, ez az ürge is valami hasonló álomvilágban élhet mint ez az MZ-s fickó. :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.27. 15:37:30

@Quattroman: az szr-t kiprobalnam!
bultacot meg nem is lattam ezzel a blokkal.

Quattroman 2012.01.27. 18:42:01

@baowah:
megoldható, 2 akadályt kell abszolválni,
1, rendszám
2, mivel az akksi tizenéves ezért kell bele egy új.

tudok fényképet készíteni egy blokkról aminek az oldalfedele Bultaco feliratos...

Ronin_ 2012.01.28. 17:43:40

Nem akarom leszólni, mert kinek a papné, kinek a ..., de a Monet-Goyon-omat nem adnám érte oda, pedig 4x ennyi idős és a ritkábbik, sportváltozat.

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.30. 19:24:10

hat ide, mas is kivancsi a bultacora meg az szrre!

Quattroman 2012.01.30. 19:37:37

veletek ellentétben én nem a komputerkor gyermeke vagyok, szóval nem tudom hogy töltsek ide képet az SZR-ről:) linkelni nem tudom, nincs tárhelyem, albumom.
Bulti messze van tőlem a fotózáshoz

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.02.01. 11:32:24

@Quattroman: nagyon szep. regen ilyen motort kerestem magamnak, de akkor nem volt sehol se, pedig mennyire jo vele kanyarogni.

Quattroman 2012.02.01. 12:19:08

@baowah:
most valóra válthatod álmaid, úgy tűnik el kell adjam:(

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.02.01. 13:08:41

@Quattroman: nekem is a Suzukit. Az a baj, hogy kozben mar en is valtoztam: nem kell tobbe gyari motor.

Quattroman 2012.02.01. 14:45:46

@baowah:
pedig ilyen sem jön szembe veled, nem csak a faragottal van így.

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.02.01. 15:37:59

@Quattroman: van a keruletben ketto, ha jo ido van, naponta latom oket. a suzukim ennel is ritkabb, megis szeria.

Ronin_ 2012.02.12. 21:33:20

@baowah:
Csak emilben tudok, még nincs kész teljesen...
Hová küldjem?

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.02.13. 20:57:43

@Ronin_: kuldhetsz az indapasszon keresztul linkkent.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása