Azt hittem, már semmilyen motoron nem tudok meglepődni, de ma mégis: a Yamaha SR400 hír kommentjei között bukkant fel ez a hirdetés.
évjárat: 1992. 10. hó
okmányok: okmányok nélkül
futott: 0 km
lökettérfogat: 494 cc
teljesítmény: 34 LE
szín: fekete
feladva: január 20.
gyári 0. km-es, 20 éves és mégis ÚJ!!!
Nem volt soha üzembe helyezve és használva.
Teljesen új, még a gyári fedőzsír is rajta van.
Kis türelemmel veterán lesz.
Az MZ gyár utolsó REMEKMŰVE, IGAZI KURIÓZUM !
Ára: 4.000.000 Ft.
Csere nem érdekel!
Az ár nem elírás, komolytalanok kérem kíméljenek.
Szomjas 77 nevű olvasónk nagyot szúrt, mikor megosztotta velünk az 500-as MZ linkjét – képen már láttam ilyet, de nem gondoltam volna, hogy a Rotax négyüteműjével szerelt gépből lehet egy is az országban.
Pedig van, és milyen! A szöveg szerint nullkilométeres, forgalomba helyezve sosem volt. Nem szép, nem lehet különösebben jó sem, bár egy oldalkocsival a jobbján amúgy sem beszélhetünk vezetési élményről. Ez az ország legdrágább MZ-je: négymilliót kérnek érte alku nélkül, ami iszonyat sok, de rajtunk ne múljon – csapunk egy kis reklámot, hátha valaki pont erre vágyik majd.
Érdekes egyébként, hogy ezt a vezérműszíjas blokkot milyen sok helyre elpasszolta a Rotax. Szerelt vele a Jawa, az Armstrong, ez volt a késői Matchless G80-ban, használta a CCM, a KTM és Aprilia is. Amerikában a dirt track gépek egyhengereseinek is ez a léghűtéses az alapja, igaz, a versenyváltozat nagyjából kétszer olyan erős, mint bármelyik széria.
Igazi muzeális csemege sosem lesz a német rendszerváltást követő vergődésben legyártott négyütemű MZ-ből. Ennek ellenére örömteli, hogy ilyen jó állapotban fennmaradt egy, bár tudjuk – egy motor akkor jó, ha használják.