Bosszantod a zsarukat?

A csehek nem szeretnek idegeskedni. Legyen meg az egészséges középtempó, este a jó söröcske meg nakladaný hermelín – minden más mellékes.

Ezt a képet is Csehországban lőtték. Úgy tűnik, a rendőrök sem stresszelnek azon, hogy a KTM-es nem a karjával, hanem az első kerekével integet a motoros járőröknek. Látják? Mintha az első zsaru még kedvesen mosolyogna is… 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr1003535537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joejoe1974 2012.01.11. 09:02:09

Itt minimum letartóztatnák!

PaJa1 2012.01.11. 09:49:13

Esetleg csak intenek neki, hogy azé legalább ilyenkor ne mikor közel a közeg. Amúgy se sokat tudnának tenni a bálnákkal ezen terepen a fürge gép ellen.

velocista (törölt) 2012.01.11. 09:54:48

Engem már állított választás elé a rendőr: ha piros lámpától indulva tovább tud egykerekezni, mint én, akkor megbüntet gyorshajtásért (amit valóban elkövettem), ha én tudok tovább, akkor mehetek isten hírével. Nem büntetett, de a kardános döggel becsületesen próbálkozott!:) kb 200.000km-t motoroztam, azalatt nem voltam éppen a Kresz nagykövete, de motoros rendőr egyszer sem büntetett meg, függetlenül attól, h 50-essel kaptak-e el kétszeméllyel, vagy kisebb-nagyobb nagymotorral különböző okok miatt. Igaz, a rendszám, papírok rendben voltak, ez a legfontosabb:)

pszihó 2012.01.11. 09:59:44

ha látszik hogy tökéletesen uralja a gépet normális 'motoros' rendőr itt is elismerően bólint

aki tud motorozni elismeri a másik tudását

nem az életveszélyes kezdőkről beszélek,mi is lehúztunk 4 évet egy parkolóban és forgalomban sosem csináljuk,a rendőrőkkel nem volt soha semmi gondunk

SomeSeed 2012.01.11. 10:02:38

Nem kell lehúzni a magyar motoros rendőröket, jó arcok, csak akkor nyaggatják a motorosokat, ha muszáj. Tavaly történt, hogy kicsit "siettem" motorral (késésben voltam, de tényleg) és az egyik piros lámpánál "beestem" két motorosrendőr mellé a kanyarodó sávban, épp csak nem stoppie-ztam. Mind a kettő vigyorogva ingatta a fejét, mire én színpadiasan meghajoltam, erre az egyik egy "nana" kíséretében a mutatóujja lóbálásával fenyegetett. Aztán váltott a lámpa, ők odarántottak a gépeiknek és elporzottak.

Több motoros cimbitől is hallottam már hasonló történeteket, úgyhogy úgy gondolom, hogy a morálisan és egyéb tekintetben is nullára írt magyar rendőrségen belül csak a motoros rendőrök képviselnek még valamiféle színvonalat...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.11. 10:08:36

Nem biztos, hogy gyorshajtott egy keréken... Tiltva van maga az egykerekezés a kreszben? :)

SomeSeed 2012.01.11. 10:11:09

@ColT: Az nincs, de az igen, hogy nem veszélyeztethetsz másokat. :)

velocista (törölt) 2012.01.11. 10:11:21

@ColT: Az olaszoknál állítólag van egy olyan szabály, hogy két kéz a kormányon, két kerék a földön. Nem véletlenül :)))

isssti 2012.01.11. 10:14:43

Ez kitűnően beleillik a csehekről bennem kialakult -"a hülyeség határáig bárgyúak és bambák" képbe..

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2012.01.11. 10:18:17

Tudtommal a Kresz nem írja elő, hogy két kerékkel kell a motornak az aszfalton lennie. Vagy de?
Amúgy nem mindig egyszerű megállapítani, hogy az egykerekező tudsa hol áll. Ha most csinálja harmadszor, akkor azért félteném az óvodáscsoportot a kanyarban. Ha hivatásos kaszkadőr, akkor sokkal kevésbé (bár esély mindig van a bajra) Nyilván a fotó helyszínén csak magát meg a betonlépcsőket törheti, szóval had csinálja. Más kérdés, hogy kiterjedjen-e a TB az ilyesmi bajokra...

Azazuma 2012.01.11. 10:23:11

Nem jól értelmezitek a képet!
A két cseh rendör üdvözli az épp szolgálatból hazafelé tartó 3. társukat. :D

Lobogó gatyaszár 2012.01.11. 10:29:52

A motorozás szerelem.
A rendőrnek is.
Amúgy meg téveszme, hogy a büntetés, meg a szigorkodás a céljuk, inkább csak eligazgatják renitenseket, a bukdácsolókat pedig segítik.
Mondjuk az a szőke, motoros rendőrhölgy, akit a jó múltkor láttam a Budaörsi úton igazoltatni, megbilincselhetne... :)

poa ogapo 2012.01.11. 11:06:14

Ez valami marketing fotó, nincs életszaga!

franxepe 2012.01.11. 11:12:08

gyorben lattam egyszer, hogy egy motoros kikanyarodott a lampanal balra, majd amikor mar a savjaban volt, felkapta az elso kereket. pechjere a szembesavban a masodik auto rendorauto volt. amint zoldre valtott nekik a lampa, felkapcsoltak a villogot, heves dudalas kozepette megfordultak a keresztezodesben es utanamentek a motorosnak uldozo tempoval. a vege nemtudom mi lett, de eleg sokaig lehetett oket latni keresztezodesekben

MatseQ 2012.01.11. 11:26:45

Éppen én is hasonlóan közlekedtem és kiintett egy középkorú yard aki nem tudom hogy ugrott elő olyan hirtelen a bokorból. Szólt, hogy tudja, hogy drága a gumi de jobb lenne ha mindkettőt a földön gurítanám. Erre mondtam reflexből, hogy csak párásodott a sisakom és próbáltam, hogy jobb lesz-e a helyzet ha a hűtőt a fejem magasságában tartom. Erre piszkosul elkezdett röhögni és elengedett. :D

HOLIDAY 2012.01.11. 12:24:43

A hazai motoros rendőrök lényegesen normálisabbak, mint akár az osztrákok, de máshol is sokkal szigorúbbak. Itthon van még valamiféle csibészség a motoros és a motoros rendőr közt, amolyan "egy tőről fakadunk" betyárkodás. Nincs semmi bajom vala, hiszen egyforma bolondok vagyunk, ugyanazért a szarért rajongunk mindketten, s egyformán szenvedünk télen.

Tsyga 2012.01.11. 12:25:38

Tisztán emlékszem még, amikor 17-éves korom körül Pápán nyáladzottam a nyitott kipufogós 520-as KTM-re hogy milyen baromi jó hangja van, és egyszer ketten voltak egymás mellett a Fő utcán... rendőrök az út szélén, aztán amikor hozzájuk értek szinkronban felkapták az elejüket... a rendőrök meg tapsoltak. Itt is van ilyen.

Tsyga 2012.01.11. 12:26:12

...ja és nem motoros rendőrök voltak természetesen.

pszihó 2012.01.11. 12:58:14

'nem mindig egyszerű megállapítani, hogy az egykerekező tudsa hol áll"

-dehogynem,aki felemelés után nem fékkel fogja meg holtpont előtt az nem is tud rendesen egykerekezni
egy másodperc alatt kiderül,persze aki maga nem tud egykerekezni az csak akkor jön rá ki a kezdő ha már elesett a mókus:)

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.01.11. 13:02:53

Szerintem a rendőr azt mutatja a karjával, hogyha mekkora az maximális szög, aminél még nem borul hátra a KTM-s. :-)

pszihó 2012.01.11. 13:03:13

a kívülállók gyakran túlaggódják az ilyen jeleneteket,azt hiszik -épp hogy összejött-majdnem nekiment stb. mert nem tudják hogy ennél még lehetne sokkal szűkebbre is venni

sajnos a sok kezdő balesete miatt mindenkiről azt hiszik hogy egykeréken az életével játszik,pedig legalább olyan biztosan halad egykeréken mint a másik kettőn

tiborr72 2012.01.11. 13:40:32

Én is azt tapasztaltam, hogy a motorosokkal sokkal toleránsabbak a magyar motoros rendőrök, mint külföldön. Sokszor előfordult, hogy pl. előbb köszöntek (intettek mint én) Amikor még nem volt engedélyezve a sorok közötti előre csorgás, többször volt hogy a sor elejére érve egy motoros rendőr állt. Csak biccentett és semmi hiszti.

Kecskebácsi 2012.01.11. 14:51:21

Érzékelős lámpánál olyan 10 perc várakozás után nyilvánvalóvá vált, hogy nem érzékeli a robogómat, biz befordultam a piroson.
Éberék le is csaptak rám két motorral 10k és 3 pont mínusz....
Meg is magyarázták, hogy ők két motorral állnak az érékelőre, akkor működik a lámpa.
Legközelebb én is két motorral megyek :D

HOLIDAY 2012.01.11. 14:53:10

Mindentől függetlenül szerintem az út nem játszótér, s bár nincs leírva, hogy tilos egykerekezni, annak nem a közutakon van a helye. (Driftelni sem tilos, mégis jogosan zavarja a járókelőket ha valaki úgy kanyarodik, egyszerűen azért, mert ijesztő)

Igaz az a mondás, hogy mindent a maga helyén, már-már társadalmi méretű probléma az, hogy ezt egyre többen felejtik el.

hallari 2012.01.11. 14:56:24

@isssti: viszont káerópában ők a legjobb arcok. Talán a gazdaságuk sem véletlenül olyan, amilyen (lásd Skoda, Tatra, ETA, Jawa stb.)...

biohazard 2012.01.11. 15:09:57

(azt megjegyezném zárójelben, hogy az átlag motorosrendőr kb. tízszer úgy tud motorozni, mint egy átlag motoros) És kicsit röhejesnek tartom, hogy aki tíz centire elemeli az elejét, már egykerekezőnek gondolja magát. EZ a kerekezés: www.youtube.com/watch?v=PEg5ZTw0fzM

Brett Georege 2012.01.11. 15:22:59

@HOLIDAY: Egy tőről fakadás, azaz! Egyszer a Blahán elkaptak, nem volt érvényes az Akorlátom a nagymotorra.
A parkolóban "najómostazegyszer",de vigyek nekik két RedBullt. Térülés-fordulás, tényleg megvártak. Aztán, mintha régi bájker cimboránk lennénk, letámaszott bringáinknak dőlve megittuk a leveket, méregettük egymás motorját. A végén javasolták, merre pucoljunk haza, hogy ne fussunk a kollégáikba. - Vége -

mt-03 2012.01.11. 16:04:11

hat sztem nem mosolyog hanem a tukorbe nez a hatso meg azert int hogy acsi tedd a foldre a gepet. azt meg ugye nem tudjuk hogy mennyire jo fejek es nem mentek e utana...

toncsi64 2012.01.11. 16:29:25

@pszihó:
Tudod a kivülállók azért "aggódják túl" mert ha "kivételesenmostazegyszer" nem jön össze akkor elszabadul egy ált. több mint 100 kg-os vasdarab és mindent letarol ami az útjába kerül :( Mindez csupán csak azért,... miért is ?!

**ADAM** 2012.01.11. 16:51:50

Magyar motoros rendőr rendben van, sosem nyaggat ha motorozom. Ők elsősorban motorosok, és csak utána rendőrök.

pszihó 2012.01.11. 17:17:20

@toncsi64:

igen, vannak balesetek
miért is?

mert valaki olyat vállal amit nem ér fel,sőt az esetek 99%-ban ehhez még egykerekezni sem kell
én pont nem ezekről beszéltem

aki már komolyabb szinten tud az hidd el nem is akarja lépten nyomon megmutatni mert tudja hogy erre nincsen pozitív fogadókészség

egy rendőrnek csibészkedni,na az már buli

Nr.g 2012.01.11. 17:35:45

És ha haverjuk? Vagy egy civilben KTM nyergében közlekedő kolléga?Jó a kép de a tartalma titok...

alvaro84 2012.01.11. 17:56:53

Kösz a nakladaný hermelín receptjét, ki fogom próbálni :D

Tazizi77 2012.01.11. 18:11:52

Mint minden KTM, ez is gyönyörű!

PiszkosFreddy 2012.01.11. 18:12:27

Na,azért az is fontos információ lenne,hogy a KTM-es egykerekező a főkapitány fia...

Breacher 2012.01.11. 18:35:12

@HOLIDAY: Együtt szívunk télen? 2 hónapja egyet se láttam:)

panza 2012.01.11. 18:39:28

Jókat találgatunk, hogy mit is ábrázol a fotó. Mindenki saját mintájából indul ki és azt látja bele amit szeretne a valóságban is. De legalább sokféleképpen gondolkodunk erről(is).

Cselokapitany 2012.01.11. 20:44:10

Nem mernek utána menni, mert kopott a gumijuk. Rip

Lük 2012.01.11. 21:46:16

Én az Árpád híd budai hídfőjénél mentem kifelé a városból a szentendrei felé amikor pirosat kaptam, láttam 2 motoros rendőrt a lámpánál de csak nézelődtek, elgurultam mellettük és vártam a zöldet amikor valaki böködi a vállam (nem értettem, hogy mi az isten van), ott állt mellettem a rendőr, hogy ugyan nézzük már meg a forgalmimat mert szerinte lejárt a műszakim, igaza volt sajnos. Normálisak voltak és tovább engedtek, irányban volt a mozaik utca :)

akos696 · www.focusauto.hu 2012.01.12. 10:18:23

Én régóta motorozom már, sok mocim is volt, de sosem tudtam rendesen egykerekezni. Még az elején próbálkoztam, aztán rájöttem, hogy sem a motornak és tévesztés esetén nekem se tesz igazán jót, le is tettem róla. Aki tud egykerekezni, nem feltétlenül tud jól motorozni is. Egy cimbim elmegy x km-t egykeréken, de kanyarban kívülről megkerülöm, ha kell. Viszont ismerősi körömben ismerek nem egy igen profi motorost, aki sosem egykerekezett. Ilyen is van.

107! 2012.01.12. 12:16:31

Jó olvasni a kommenteket. 2006 óta nem olvastam ilyen pozitív hozzáállást. :-)

Mint érintett, annyit azért elárulnék nektek, hogy a motorra nem csak úgy felteszik a rendőrt. Annyi hátrány és nehézség után csak a legelszántabbak maradnak, és csak azok ülnek motorra, akiknek ez az életük.

Motoros rendőr a motorossal szemben. Minden bizonnyal más, mint egy autós járőr. Ne próbáld megvezetni, hisz neki is a motor az élete, valószínű (kevés kivétellel), hogy jóval többet tud a témáról, mint Te. Van amiben elnézőbb, de van amiben szigorúbb veled. Hogy miért? Mert mint motoros tudja mi az, ami kevésbé fontos szabálysértés, de szintén mint motoros szórja a renitenseket, akik rombolják a motoros társadalom amúgy sem fényes megítélését.

SomeSeed 2012.01.12. 14:33:38

@107!: Ezt is jó olvasni. :) Mint ahogy az elején is említettem (idézem magam, építgetvén nem létező személyi kultuszom :)): "úgy gondolom, hogy a morálisan és egyéb tekintetben is nullára írt magyar rendőrségen belül csak a motoros rendőrök képviselnek még valamiféle színvonalat..."

SomeSeed 2012.01.12. 15:09:20

@107!: Viszont ha az "érintett" azt jelenti, hogy te is motoros rendőr vagy, írhatnál egy cikket arról, hogy miként lesz/lehet valakiből ilyen, napi dolgok, érdekességek, sztorik, satöbbi. Ha a TB-nek nem kell, indíts egy saját blogot. Engem nagyon érdekelne, persze nem azért, mert magam is motoros rendőr szeretnék lenni, arról már lekéstem. Mikor választhattam, akkor még nem igazán érdekelt ez a hivatás, mert még nem motoroztam, az élet jóval később vezetett el oda. :) Nem kellemes, ha az ember utóbb jön rá, hogy mi az, amire kezdettől vágyott, csak nem tudta... :(

Motordoktor 2012.01.12. 15:13:56

@poa ogapo: A fénykép a cseh KTM fesztiválon készült, az egész rendezvényt a rendőrség biztosította, és többszáz KTM-es vett rajta részt. Az egykerekezés nem volt ritka. ;-)

Motordoktor 2012.01.12. 15:16:08

@panza: Poén a fotó, több hasonló is készült, a helyszín és az "ok" fentebb.

SomeSeed 2012.01.12. 15:49:00

@Motordoktor: Motordoki, még pár hete írtam neked cruiser ügyben, tanácsot kérve, de nem nagyon válaszoltál. Nem szemrehányás, de ha esetleg megvan még az üzenetem, örülnék, ha válaszolnál. Előre is köszi vagyok. :)

107! 2012.01.12. 16:18:01

@SomeSeed:

Sajnos ez nem úgy működik, hogy csak írok egy cikket. Még így a névtelenség homályában sem. Eléggé le van korlátozva néhány alkotmányos (illetve olyan már nincs, tehát néhány alap) jogunk. Pl. nincs nyilatkozás, csak engedéllyel. Nagyon szívesen írnék róla, de nem lehet.

Annyit azért elmesélek csak így beszélgetés szintjén, hogy rendőrségen belül elég sok papírt meg kell szerezni hozzá. Az összes autós képzésnek meg kell lenni, hogy utána megcsinálhasd a motorost, és ha az meg van sem dőlhetsz hátra, mert minden szezonkezdéskor megújító vizsga van. Egyébként ez nem baj. Elég hasznos dolog, mert legalább 2-3 hónapot kihagy az ember előtte és ez érezhető. Civil motorosként is érdemes egy egy ilyen szezonkezdéses bójázgatást tartani. Nem ciki, viszont életet menthet.

SomeSeed 2012.01.12. 16:42:29

@107!: Hasonlóan gondolkodunk. Korábban már kifejtettem, hogy ha tehetném, minden lejárt jogosítványt csak akkor hosszabbítanék meg, ha a tulajdonosa ismét levizsgázik kresz-ből is és gyakorlatból is. Nem lenne elég csak az orvosi alkalmasság.

Mondjuk idén nincs szó 3 hónap kihagyásról... :) Karácsony első napján is motoroztam a feleségemmel egy rövidet, két hete hétvégén is mentem egy kört, akkor a nagybátyámmal (szintén zenész :D), ma pedig motorral jöttem melóba, mert reggel 7-kor is 6 fok volt. De ettől függetlenül abszolút egyetértek, 2-3 hónap kihagyás után nagyon is fontos (lenne) a "belerázódás" a motorosnak.

Értem, hogy engedély nélkül nem írhatsz cikket, de ha kérnél engedélyt, nem adnák meg? Szerintem nem csak engem érdekelne a téma, mert nem csak a motorosok szimpatizálnak a motoros rendőrökkel, hanem úgy kb. rajtuk kívül is nagyon sokan.

107! 2012.01.12. 17:10:02

Ezzel azért vitatkoznék. :-) Már nincs olyan presztízse még a motoros rendőrnek sem, mint amilyen régen volt.

Nem tudom, hogyan működik ez a cikk írósdi. Mindig a sajtó osztályra kell mutogatnunk. Ők a jogosultak mindenféle nyilatkozatra. Sajnos azok viszont inkább evickélős mondatok, mint sem szakmai szemléletűek.

Itt egy beszélgetés keretén belül szívesen válaszolok kérdésekre, amik érdekelnek titeket, azt még talán nem tilos. :-)

A 3 hónapban nem az a lényeg, hogy egy percet sem ülsz motoron. Én is lábam közé kaptam már idén a vasam, de azért az mégsem ugyan az, mint egy jó őszi, netán egy nyári aszfalton. Annak inkább csak mentális értéke van, mint sem tapasztalati. :-)
Megmondom őszintén, márciusban esni kelni szoktunk a rutin pályán. :-) Mindenki ott akarja folytatni, ahol novemberben abbahagyta, már iszonyatos hiánya is van az embernek, de azért a tél nem múlik el nyom nélkül. Hatalmas röhögések szoktak lenni. :-)

A jogsi megújítás kicsit vizenyős terep. Ahogy a magyar viszonyokat ismerem, annak is inkább az anyagi vonzata lenn érdekes, mint sem a közlekedési morálra gyakorolt hatása. Inkább ne is adjunk ilyen ötleteket, mert még valaki komolyan veszi. :-)
Viszont a gondolat nem lenne rossz, csak hát biztos nem ingyen menne, így nem érne el akkora sikereket.

HOLIDAY 2012.01.13. 09:20:35

@107!: Miért kopott volna meg a presztízsetek? Én pl. egyre jobban szeretnék úgy motorozni, mint ti! :-)

SomeSeed 2012.01.13. 10:10:53

@107!: Én is úgy gondolom, hogy nem kopott meg a presztízsetek. Csak arra kéne figyelnetek, hogy ez maradjon is így, akkor is, amikor télen nem motoron ültök, hanem autóban. Mert ott is motorosrendőrök vagytok, kényszerből 4 keréken.

Ahogy már sokan kimondták: A tiszteletet megszerezni nehéz, megtartani még nehezebb, elveszteni viszont annál könnyebb.

Breacher 2012.01.13. 13:22:46

@HOLIDAY: Mert ugyan azt az egyenruhát hordják mint azok akik miatt gyakorlatilag megszűnt a tisztelet. És végül is a rendőr az rendőr.

HOLIDAY 2012.01.13. 16:29:41

@Breacher: Tévedsz. Nem ugyanaz az egyenruhájuk. Nézd meg alaposabban. Általánosítani borzasztó ostoba dolog. Nagyon magas labdát adtál, de nem ütöm le, mert nem akarlak megsérteni.

Breacher 2012.01.13. 17:27:11

@HOLIDAY: A Magyar köztársaság (Magyarország) rendőrségének tagjai. Mind. Nem én általánosítok. Egy egyenruha, egy eskü. Üsd le nyugodtan nem vagyok sértődékeny típus.

HOLIDAY 2012.01.13. 21:54:54

@Breacher:
1. Magyarország, legyünk pontosak, ne tedd zárójelbe.
2. De, te általánosítasz
3. Van néhány buzi énekes, mégsem minden énekes buzi!
4. Nem ütöm le, úriember vagyok

Breacher 2012.01.14. 03:43:03

1.A hivatalos megnevezést akartam használni ami Magyar köztársaság, viszont úgy tudtam a hivatalos megnevezés megváltozott Magyarországra. Nem voltam benne biztos ezért a zárójel.
2.Ha én általánosítok úgy a rendőrség szabályzata is.
3.Ha te frankón egy kalap alá veszed ezt a buzi énekesekkel akkor nem az én készülékemben van a hiba.
4.Jó, ne.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása