Bud Spencer is sírna érte

Sárga, mint egy Caterpillar

2011-ben több érdekes és több botrányosan unalmas motort is bemutattak. Sajnos egyre ritkábban fut át a kellemes remegés a tesztgépek megkapása előtt, de néha még érezzük, van remény. Idén én egyszer jöttem igazán lázba, és pont ez volt az, amit még ki sem próbálhattunk – pedig a Rahiertől még Bud Spencernek is megizzadna a tenyere.
Érdekes kis gép, szinte alkatrész is alig van rajta. Pont ez a lényege, ennek ilyennek kell lennie: ez munkamotor. Tervezője Ivo Kastan, a cseh Dakar-versenyző: célja egy univerzális, építkezéseken, erdőben, nagy kiterjedésű telephelyeken használható motor létrehozása volt.

Egyszerű, üzembiztos

A beépített stabilmotor minimális karbantartást igényel, a CVT automata váltó pedig egyszerű kezelést biztosít. Nincs rugózás, csak a buci kerekek meg a csillapított nyereg fogja fel a döccenőket – ennél a tempónál ez simán elég. A Subaru Robin EX 17 OHC vezérlésű, 170 köbcentis egyhengerese hat lóerős, ami nem sok, de a 11,3 Nm-es nyomaték nagyon szimpatikussá teszi: biztos, hogy nagyon szórakoztató lehet rajta bohóckodni a dombok és földhányások között.

Többféle utánfutó is kapcsolható hozzá

Mivel nem közúti forgalomra tervezték (bár lámpával is felszerelhető), így a legkézenfekvőbb keverékképzési megoldást, a karburátort választották. Ez a fajta szemléletmód az egész gépre jellemző: egyszerű, mint egy raklap – nincs férfi, aki ne szeretne művezető lenni egy autópálya-építésen, ha ilyet adnak a helyszíni terepszemlére.

A harmincas végsebesség éppen elég

A Rahier tömege 78 kiló, akár egy kisteher platójára sem gond feldobni. A kormány amúgy is behajtható: tenyérnyi helyen, akár egy kerti bódéban is tárolható. Utánfutó is akasztható rá, de enélkül is kreatív módon fel lehet pakolni. Az indítása berántással történik, fogyasztása 1liter üzemóránként, végsebessége 30 km/h – a felhasználási területét nézve ez pont elég.

Motorja megbízható, a Subaru Robin terméke

Motoros szemmel puritánnak tűnik, de ezt nem nekik, hanem munkásoknak tervezték. Minimális gondozásigény, hosszú élettartam – ez kell azoknak, akik egy 10-12 litert fogyasztó terepjárót váltanának le az 50 ezer cseh koronába, vagyis 580 ezer forintba kerülő Rahierrel.

Jó kiállású, igaz?

Nem építek autópályát, nincs gázvezetékem, sőt erdész sem vagyok: ennek ellenére, bevallom, kéne.

Munkagépek egymás között

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr313260386

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az erőgép 2011.10.20. 14:40:01

Emlékeztek még a Különben dühbe jövünk nagykerekű motorjára? Bud azon "lovagolt" amikor szétverték a bandát. A Rahier nevű  cég most piacra dobott egy motor csodát, amit még Bud Spencer is megirigyelne! A szuperszónikus kimondottan munká...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.09.27. 16:49:01

580 egy kicsit sok érte(nagyon), de az tuti, hogy már régen csináltak ennyire egyszerű kismotort. Tetszik.

nofatchx 2011.09.27. 16:51:15

gondozásmentes?
csak én fújkálom?

GERI87 2011.09.27. 16:52:21

Érdekes meg szeretem az ilyen hülyeségeket de ez most nem fogott meg...otthonra nem kéne, bár nem oda készült de más szempontból meg nem tudom nézni...
Az a merev váz...inkább Puch maxival mennék:)

"ez kell azoknak, akik egy 10-12 litert fogyasztó terepjárót váltanának le"

Ja, meg a Coca Cola...

"ennek ellenére, bevallom, kéne."

Nektek minden ilyen krehács kéne:)

GERI87 2011.09.27. 16:54:47

@nofatchx:

Jaja..gondozásmentes...felette meg a kép a láncról:)

@scheerti:

Soknak tűnik valóban...de gondolom azért ennyi mert kézzel szerelik össze...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.09.27. 18:30:10

@GERI87: Csak az lehet, gondolom alig pár ember szerelgeti ezeket össze.

Szerintem a harmadából ki lehetne hozni, ha valaki lekoppintja otthon. A motor 60 rugó az ebayen például, a kerekeket is meg lehet venni olcsón, ha nem is ilyen gumikkal, a vázhoz meg kell valaki, aki tud csövet hajlítani és hegeszt is. A robogóblogon is fut valami csőhajlításos projekt, nem hiszem, hogy egy ilyen vázat ne tudnának megcsinálni a magyar "mesterek".

Rák Attantam 2011.09.27. 18:38:42

@GERI87: "Soknak tűnik valóban...de gondolom azért ennyi mert kézzel szerelik össze... "

Igen, a Continental GTC-összerakásban megfáradt, fehérkesztyűs munkáskezek a Bentley Crewe-i üzemének öltözőjében, műszak után, mintegy levezetésképp. :)

Nem soknak tűnik, hanem marha drágának. Még a 200 ezer forint körüli áron is fennakadnék egy pillanatra. Ez gyakorlatilag pár méter vascső, egy áramfejlesztő-aggregátból kiesett motor és két testesebb talicskakerék gruppen-jelenete. Az egyedüli okosság tán a CVT-váltó. De 580-ért?...

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.09.27. 19:46:03

elfelejtitek, hogy nem egy darab legyartasa a draga, hanem a szeria: munkasok, hely, telephely, alkatreszek, szervizbazis, garancialis ugyintezes, stb.

egy munkaeszkoz pont annyit er, amennyit akonyhara hoz. ha valaki ezzel sporol, akkor megeri. itt nem motort vesznek, nem szabadidos kacagast, hanem egy epitkezes soran kiszamolhato koltsegminuszt.

plzltn · fabrikalo.5mp.eu 2011.09.27. 19:51:33

...mint bicikliknél a camping...

Én természetesen dízel blokkal készítettem volna. :-) dCB (diesel Camping Bike)

GERI87 2011.09.27. 19:51:40

@Rák Attantam: @scheerti:

otthon buherálva minden olcsóbb.....ha te csinálod meg mondjuk ismerős 3 doboz sörér hajlít neked csövet:) akkor ugye magadnak meg havernak nem számolsz munkadíjat, lehet anyagdíjat se...nem kel reklámozni, tárolni, ADÓ! mittomén....ja meg haszon se kell belőle:)

GERI87 2011.09.27. 19:53:12

Amúgy gyanítom a blokkot, meg azt a féktárcsát, csapágyakat...esetleg a többit is...olcsóbban szerzik be mint ahogy ti megvennétek a boltban:) De hát a többi költséggel együtt is ennyi...

Bazsi(HUN) 2011.09.27. 20:03:01

Komoly jószág.:) Olyan majdnem mint ami a "Különben dühbe jövünk"-ben volt.:D Na egy olyan kéne.:D

Dead like Me 2011.09.27. 20:04:48

Szerelmes vagyok :)
Király a motor.

1kutya 2011.09.27. 20:44:48

teljesen rendben van ez, csak ismerve a magyar erdei/mezei utak minőségét, azért valami rugózást én kendácsolnék alá. merthogy addig rendben van, hogy láttam én burscheid-ban amg mercivel az erdészt az erdei "autópályán", de sajna nálunk van úgy, hogy az uaz is nyögvenyelősen megy el...

janoszeged 2011.09.27. 21:42:15

A nagyon rossz úton csak lépésben tudsz haladni, mindegy, hogy van-e rugózás. a rossz úton meg elmegy,látszik a filmen

Kecskebácsi 2011.09.28. 06:42:43

Legalábbis érdekes.
Olajos CVT, mechanikus tárcsafék
6Le 30 km/óra?
Az 1 literes fogyasztás már inkább összhangban van a sebességgel.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.09.28. 10:23:07

perrsze, Mo-ra, autópályaépítésre... amikor a melósok is új Ford Rangerekkel kenik neki, úgy, h 2 év után cserélik őket, mert úgy néznek ki, mintha 10 évesek lennének. Soha nem takarítják, stb... a magyar építőmunkásnak sokkal nagyobb igényei vannak, mint ott a TC berkein belül gondolják. meg az állami pénzből jut is Ford Rangerekre, sőt, muszáj is vhogy elkölteni a lóvét, mert már túl sok maradna :)

Chingachgook 2011.09.28. 11:06:24

@GERI87: igazad van, hitelesebb lenne a cucc egy pl staropramen rekesszel :)

nem tudom elkepzelni h ezzel futkosson a muvezeto, ennek a normajabol nem fogja az asszony yarisat megtankolni :)

Chingachgook 2011.09.28. 11:09:19

ja, es a zoomer is epp 6 kilo...

Wari 2011.09.28. 11:46:37

Az 580 az tényleg sok! Viszont a Yamaha BW-s az jó donor lenne. Tudok 30-ért egy eladó 6 lóerős rotakapa blokkot ami láncos. Van egy Simson hátsó lengővillám,MZ lánc+lánckerék. A BW-s kerék lemezből van...cső és laposvas akad pár méter a garázsban...hűűűű,asziszem beizzítom a flexet és a CO heggesztőt - D -D.

Kopasz Szuzukis 2011.09.28. 12:10:06

Szerintem a csájnák fél éven belül lemásolják.
Egy körváltós, 110-es CUB-klón blokk tokkal-vonóval CDI gyújtással 60ezer. Kisker áron!!! A többit hozzálapátolják, és kampó. Kb. 200 alatt lesz az ára.
Maga a koncepció amúgy nem új. A Honda és a Suzuki is gyártott ehhez hasonló minimáldizájnos strapamotort. Persze, a kéccázlovas hajabúzák világában ez nem számít.

_lászló 2011.09.28. 13:48:57

@baowah: Nem az 1 darab legyártása a sok??
Az egy darabé a legdrágább. 1 motor miatt fejlesztettél, gépeket gyártattál hozzá, csarnokot béreltél. Mondjuk 10MFt összesen. Ha 2 motort gyártasz, akkor nagyjából 5, 3nál 3M. Kb valahogy így működik szerintem. Persze csak nagyjából.

GERI87 2011.09.28. 13:50:30

@Chingachgook:

Eltudom képzelni ahogy "munkavégzés" közben meglátják ezt izét ahogy meghozza rekesz sört...jól felrázva..

Kopasz Szuzukis 2011.09.28. 17:56:20

Még egy megjegyzés: a csájna gyártású, közel sem szutyok minőségű DAX/MONKEY/GORILLA/APE klónok nem ilyen hosszúak. Azok csak 1350mm-esek. És a kormányuk lehajtható. Így akár nagyobb személygépkocsi csomagtartójába is betehető. Az 50 köbcentis fullos gépecskék kb. 60 kiló súlyúak.
Áruk? Valahol a 250-300 ezer között. Vámmal, ÁFA-val.

Tsyga 2011.09.28. 20:46:14

1 munkaóra 1 liter... 30 km/h... ezek alapján ok 3 óra 20 perc 100 km... vagyis 3,33 liter százon... Nos ennél azért egy 50-es négyütemű robesz is jobb, nagyobb sebesség mellett... de legyen 30 km/h a max sebesség, és legyen úgy leáttételezve, hogy felmenjen a dombon... Nem értem ezt a stabilmotort.

Kopasz Szuzukis 2011.09.29. 17:55:15

Nem is kell érteni a robeszosoknak. Úttalan utakra, építési területekre tervezték. Oda kell a nyomaték, és nem a fülsértő robesz-nyüszítés.

Oktato 2011.09.30. 10:03:56

Csak egy valami kerülte el a figyelmeteket:
50000CZK=kb. 2havi átlagfizu.

Tehát ami Mo.-n drága az nem biztos, hogy máshol megéri a két hétvége elb@szását csőhajlítgatásra, flexelésre...stb.

Meg amúgy is bekerül a könyvelésbe és egyszerűen leírják az adóalapból...

Ez munkagép, nem szórakozás... :)

Tsyga 2011.10.01. 17:19:34

@Layos a Hegyről: 4T-ről beszéltem, és nem vagyok robeszos. :)

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása