Te jó ég, négycsillagos a sisakom?!


Mióta Winklernek új blogja van (Napszemüveg blog), egyetlen napszemüveg sincs biztonságban a környezetében. Azonnal lecsapott az új Lidl-es napszemüvegemre is, amit kizárólag azért vettem (ezerszázvalamennyiért:), hogy a bukóban tudjak felhajtott plexivel motorozni anélkül, hogy a szemem megtelne a levegőben röpködő mindenféle állattal, porral, satöbbivel.

Winkler, annak illusztrálására, hogy mekkora rajongója vagyok a Lidl termékeinek, belinkelte az írásba a Szart csakis olcsón című posztomat, amit ezek szerint ő is félreértett. Holott szerintem a Lidlben nagy figyelemmel kell válogatni, mert az ember könnyen beleszalad a magdarabos mirelit meggybe, és aztán várhatja, mikor lesz akciós a műfogsor-ragasztó.

IMG 9629

Ha már Winkler belinkelte, ránéztem a régi posztomra, mert néha hónapokkal később is érkezik egy-egy jó komment. És lám, most is találtam egy érdekeset, Gzula [HUN] kommentelőtől. Aszondja:

 

>Papptibi: sharp.direct.gov.uk/testsratings/viper-rs-101

Nem ez a Lidlis, csak más néven?

Megnéztem. Aztán megnéztem máshol. Szétgugliztam a világ összes képét a Viper RS-101-esről, és arra jutottam, hogy bizony, ez az. Ál-lidis sisak az angol piacon, egy Bluetooth-kihangosítóval megspékelve.

Mert kell valamilyen selling point, ne csupán egy gyanús kínai izé legyen. Gondolom, a Bluetooth-cucc legalább háromszáz forinttal növelte a beszerzési árat, de a vége így is megállt 70 font alatt. Ami mai árfolyamon huszonkét rugó. Én úgy 13-14 ezerért vettem, ami kevesebb, mint a Schuberth C3-nál a neonsárga szín felára!

Tartalék plexit adtak hozzá, viszonylag egyszerű levenni és cserélni

Nos, ez az álcázott, kihangosítós lidis sisak Viper RS-101 néven a brit Sharp teszten négy csillagot kapott. Mi van??!

Persze sokan állítják, hogy hülyeség a Sharp teszt, főleg azok, akiknek a termékei rossz minősítést kapnak. Ha én lennék a Schuberth, én is ezt hajtogatnám, amikor a csúcstermékeim három csillagot kapnak, mint például a C3. Minekután az elődje, a C2 megkapta a négyet. A visszalépés sikeres, nemcsak a Sharp teszten, hanem a gyakorlatban is. Tudom, mert az irodában velem szemben ül egy C2 és C3 tulajdonos: Winkler. Meg is írta. Bár a Lidl is mondhatná a legendásan csendes Schuberth-ekről, hogy a fejdummy fülébe szerelt mikrofonnal méricskélt decibel nem az igazi, pláne nem az A-szűrővel. Mivel az égvilágon semmit nem mutat az ember által érzékelt zajosságból.

A bukósisakok biztonságossága a Sharp előtt tényleg kizárólag vallási kérdés volt. És mint minden olyan területen, ahol a gyártók marketingesei a papok, elég komoly turbulencia kerekedik, amikor a bilibe belepottyan egy ilyen Sharp-teszt kaliberű dolog. Mivel összehasonlíthatókká válnak az addig szájhősködéssel és okos szponzorációval felépített nimbuszok.

Persze igazán jó teszt nincs, pláne nem laboratóriumban. Bizonyos dolgokat lehet mérni, ahogy a Sharp is teszi: például kisebb (6 m/s) és nagyobb ütközési sebességgel (8,5 m/s) is, mint az az ECE R 22.05 szabvány előírja (7,5 m/s). A Sharp erénye, hogy nemcsak a sisak energiaelnyelő képességét vizsgálja a növelt sebességgel (azaz nem csupán agyra ható lassulást), hanem a nyakcsigolyákra ható terhelést is, ferde felületen, ahol a súrlódás próbálja letekerni az ember fejét a nyakáról. Mindezt hatféle fejmérettel – igaz, ugyanezek a fejméretek szerepelnek az ECE-szabványban is. Az is tetszik, hogy nem a gyártótól kapják a tesztpéldányokat, hanem elmennek a boltba és megveszik, nehogy manipulálhatók legyenek a tesztek.

Ami itt előkerül, az nem túl szép

Viszont a Sharpnál sem vizsgálják, hogy mondjuk mi bírja átütni a sisak héját, mert mint mondják, a fő halálok az agyat érő túl nagy lassulás. Továbbá, az ilyen laborteszteken az sem derül ki, hogy a nagy bumm után a másodlagos ütközéseket hogy tűri a sisak.

Hiába: a statisztika nagy úr, és aki mellényúl a megfelelő balesettípus kiválasztásakor, az megszívta.

Visszatérve a szupermarket-sisakok végtelen horizontjára, olcsó sisakot akartam, mert nem terveztem az állandó használatát. Az volt a cél, hogy legyen kéznél valami, ha befigyel egy-egy tesztrobogó. Hozzáteszem, amikor megvettem, előtte letöltöttem a 22.05-ös szabványt és elolvastam. Gondoltam, ha mindezt tudja a Lidl sisakja (amelyet ráadásul Németországban minősítettek, nem pedig egy tévedésből az EU-ba beengedett tagállamban), akkor nagy gáz nem lehet. Igaz, a plexi E-jele spanyol, de erre sincs panaszom, meglepően karcálló, bő két év alatt egyetlen karmolást kapott.

Egyetlen karc, egy leesés nyomán. Mikrokarcok gyakorlatilag nincsenek

Szabvány ide, vagy oda, persze az ember seggében ott a zabszem, hogy az én sisakom nem olyan, mint az a sok drága cucc a GSX-R-es srácok fején, ezért óvatosan közlekedtem, mintha százezerért vettem volna.

B Square 16

Talán ezért sem lenne reális, ha kizárólag a valódi balesetek következményeit vizsgálnák, mivel az én sisakom a legjobb-típusú elbizakodottság már önmagában meghamisíthatja az eredményeket. Ahogy a Saabnál is hiába hajtogatták, hogy a mi autóinkban halnak meg a legkevesebben: a vevőik többsége a szigorú 110-120 km/órás korlátozás mellett (Svédország, USA) használta az autót, ráadásul nyugodtabb emberek is az átlagnál. Ebből még nem következik, hogy a korlátozás nélküli autobahnokon tépő Mercik kevésbé biztonságosak, pusztán azért, mert súlyosabb balesetek elszenvedői.

Tévedés ne essék, nem azt szeretném levezetni, hogy a hivatalos nevén B-Square sisak jobb, mint a Schuberth C3. Egy nagy frászt. Csupán egyetlen szempont szerint jobb, bár ez a legnagyobb ciki egy ekkora névtől. Pláne, hogy kétcsillagos gyártmányuk is van.

Az én csomagomba M-es tartalék arcpárna jutott a bolti felfordulásban, pedig a sisakom L-es

Nyilván a Schuberth sisakokat sem hülyék tervezik, és Winkler nyavalygásai ellenére mondom, hogy minden egyes atomja minőségibb, mint a Lidl sisaké, továbbá garantáltan töredéke a zaj benne. A Motorrad tesztjét például a C3 megnyerte, náluk a zaj, az aerodinamika, a tömeg, a kivitel és a kezelhetőség is szempont a biztonság mellett. Igaz, a Motorrad az ECE szabvány mérései szerint minősíti a biztonságot – de ebből a szempontból a Schuberth ugyanannyit tudott, mint a mezőny vége, és a középmezőnyben páran lényegesen több pontot kaptak nála.

Bevallom, terveztem a Lidl-sisak lecserélését, de ezt most kicsit elhalasztottam, mivel a biztonsági zabszem már nem szúr olyan sürgetően. Mindez semmit sem változtat azon, hogy a sisak kivitele igénytelen. A bélésanyagok csak messziről olyan szépek, mint a neves márkáknál, de a mosható bélést kiszedve az ember csodákat láthat ad-hoc varrásokból, igénytelenül nyiszatolt műanyagokból. (Bár minek legyen ott szép, ahol nem látszik?)

VW-stratégia: ami nem látszik, az lehet randa

Az áll-rész egyre jobban nyöszörög és nyikorogva nyílik fel. Ahogy már korábban is írtam, 110 fölött szinte használhatatlan, annyira zajos és huzatos. Csikós mesélte, hogy a szerelője, Karesz is vett egyet, és állhatatos melóval az összes rést és hézagot letömítette: hirtelen lett egy csendes és huzatmentes sisakja. Hát, én erre nem vagyok hajlandó. Azt viszont megnyugodva tapasztaltam, hogy az állszíj már nem lazul ki valamiért, mint eleinte. De ettől függetlenül lehetne valami normálisabb csatja.

Úgy tűnik, a Motowell neve alatt még kapható ez a régebbi bukó, a Lidl már nem forgalmazza. Helyette egy új modell jelent meg az akciós katalógusokban tavasszal, 18 ezerért. Ez is felnyitható állvédős, de ebben már van beépített napszemüveg is, és hat deka parizer súlyával könnyebb is. Matt fekete színben kapható, szintén Kínában készül és véletlenül egy kísértetiesen hasonló modell létezik a Motowellnél is, Bluetooth-szal kiegészítve FU3B néven.

Az áron kívül a kutyát sem érdeklik a részletek? Azért egy közepes biztonságot ez is nyújt, ami megnyugtató

Gondoltam, megnézem, hátha árulják Viper néven is. Na, mit tippelnek? Igen, RS-V121 a kódja. Sőt, Sharp tesztje is van, az eredmény: három csillag. Úgy látom, beérik az aktuális Schuberth csúcsbukó szintjével, semmiképp sem szeretnének a németek lelkébe gázolni.

(Ui: Köszönet Gzula [HUN]-nak a linkért. Természetesen elképzelhető, hogy a hasonlóság ellenére a Lidlben árult sisakok nem azonosak a Viper és a Motowell sisakokkal. Ki tudja. A Sharp linkjeit azért nem tettem be az írásba, mert a Sharp oldala napok óta elérhetetlen. Lehet, hogy zavargásokban ellopódtak a szerverek?)

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr723153833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mt-03 2011.08.15. 12:50:28

@KAWAszaki: nemhogy combizom, semmi nem tart rajta. egy utkozesnel olyan pillanat alatt tortenik minden hogy mire eszmelsz mar reg csuszol a betonon vagy roszabb esetben mar csak nezel ki a fejedbol hogy mivan, hol vagyok, nemhogy szoitgatsz a comboddal...

miert talaltak ki a legzsakot? van egy par hulye aki azt hiszi hogy majd o kitamaszt es megtartja magat kezzel. hat nosza probalja csak ki, es ehhez nem kell utkozni, eleg egy varatlan fekezes. marpedig a kocsiban van gyurodozaona, eleg csak a felsotestet tartani. akkor hogy menne ez motoron? ahol repulsz le egybol? ha valaki megnez egy lassitott lejatszason egy eses, hat lathatja hogy mint egy rongybaba repul a user, sokat az nem tud csinalni. ezert fontosak ezek az eszkozok (buko,protektorok,cipo). van olyan orszag ahol meg a ruha is kotelezo, van ahol meg a sisak is csak opcios...

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.08.15. 13:14:38

Aki füldugó nélkül használ bukósisakot, és nem csak robogózik, azt max. sajnálni lehet.

Bármilyen sisakod van, a füldugó kötelező. Aki füldugó nélkül motorozik mondjuk C2-ben az is elég nagy tévedésben van.

Koncertre dettó. Van ami gyakorlatilag lineárisan szűr: 20-25dB-el halkabb lesz, de kb. ugyanolyan hangképű.

2.

Elhiszem hogy kellemetlen lehet egy igazi sznobnak - aki ráadásul semmit nem ért a sisakokhoz, és csupán ár alapján vásárol - az, hogy egy 150 000 ft-os sisak érezhetően kevesebb védelmet ad mint mondjuk egy 25 000 ft-os.

Erre szokták azt mondani, hogy ha nem értesz valamihez, könnyen átvágnak.

Jerky_Master 2011.08.15. 13:15:08

@mt-03: az kérlek Wehrmacht-os rohamsisak, és a német náci hadsereget imádják, akik olyat vesznek. álljon a fémszálka a fejükbe.

Moan 2011.08.15. 13:32:54

Nem olvastam végig a posztokat. de lehet másnak is feltűnt:

www.motowell.hu/fu3b_silver.php

mt-03 2011.08.15. 13:52:01

@WITCH: azt vedd figyelembe hogy a fuldugos evidenciad megintcsak motor es vezetes fuggo. en peldul nem megyek otopalyara es nem megyek tobbel 110-nel. leginkabb orszagut de alapvetoen varos. oda minek? vagy en nem motorozom? vagy tsak az a motoros aki 200-al hasit siofok es bp-kozott?

egy bukor hogyan allapitod meg hogy megfelelo vedelmet ad? gyanitom sehogy. erezhetoen kevesebb vedelmet ad? hogy erzed? bevered a fejed a falba es kiprobalod? persze mindezt az uzletben vasarlas elott... vagy felmesz a netre, megnezed a teszteket, user velemenyeket, statisztikakat, gayrtoi leirast? mert inkabb ezt. ezt meg barki meg tudja tenni, de ennek semmi koze az erzethez.

megkeseredett 2011.08.15. 14:33:18

Aki nem hisz benne ne vegye. Ő döntése.
Amúgy a C3 egy _felnyitható_ sisak, ezt ne tessék zártakkal összehasonlítani, se biztonság, se szélzaj, se tömeg terén. Ha bármelyikben jobb egy zártnál, akkor az nagyon gagyi.
Mondjuk a C3 fogásra nekem is gagyibbnak érződött a C2-nél, lassan viszont érik a bukócsere, így dilemma, hogy mi legyen a következő.
Nolan korábbi nyitható verziói kiestek, lehet, hogy már bejönnének.
Más, hogy bukót csak tesztelve veszek meg, ítthon pedig még nem általános, hogy odaadnák, ez is szűkíti a lehetőségeket. A tesztben mért "kényelem", "aerodinamika" és "csendesség" gyakorlatilag semmit nem jelent, minden motoron más a szélvédelem (vagy annak hiánya), más magasságú és tartású emberrel pedig pláne más lesz a végeredmény.
Így esett ki anno a Concept is, állították róla, hogy csendesebb, mint a zártak többsége, de pont ott kavargott egy turbulencia, ami 70-110 között dübörgött a sisakban. A C2 viszont már jó volt, messze jobb, mint a többi nyitható.
A zárt extra védelme számomra nem ér annyit, mint a kényelmetlenség ami vele jár. Ringre nem járok.

kozmopolita 2011.08.15. 14:56:16

Csatlakozom több elöttem szólóhoz, miszerint az alacsonyabb ár nem feltétlenül egyenlö az alacsonyabb minöséggel. Az a helyzet, hogy mindenki a piacból él, a gyártókapacitást pedig ki kell használni. Ezért a legtöbb minöségi gyártó is lefekszik egy olyan áruházláncnak, amelyik azt mondja, hogy adjatok egy megbízható, bevizsgált sisakot: a beszerzési ár nem lehet több 30 eurónál, hogy eladhassam 40-ért, mert a vevöim árérzékenyek, de EGYMILLIOT kérek belöle, mert egész Európában az összes boltomban ez lesz jövö héten a vevöcsalogató. Kész, gyártósor fél évre lekötve! Csak a gyártó marketingesei szólnak bele annyit, hogy "gyerekek, lehetöleg ne a saját nevünkön adjuk már, mert akkor a többi sisakunkat a kutya se veszi meg háromszor ennyiért. Inkább legyen a neve mondjuk Crivit".

A Tomchy által említett Crivit sisakot én egy svájci Lidl-ben vettem. Egy agyonhasznált prémium sisakot cseréltem le, és tökéletesen elégedett vagyok.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.08.15. 14:56:52

@huleaks:

Szerintem tölts ki egy szervdonor-kártyát, hogy a hozzászólásodnak legyen pozitív hozadéka is!

betm3n 2011.08.15. 15:03:07

a Lidl a kerékpáros fejvédők közt is a nagyoktól kölcsönöz, a Cratoni (aki ismeri tudja, hogy az egyik, ha nem a legjobb német cucc) gyárt a Lidl-nek fejvédőt, méghozzá a C-Daily tipust, a javasolt kiskereskedelmi ár töredékéért.
a német stiftung warentest meg is állapította, hogy "baugleich" azaz tökéletesen ugyanaz.
beszéltem a Cratoni sales rep-el Eurobike-on és kérdeztem tőle, hogy most akkor mi a szitu. azt mondta akkora mennyiséget vesz a lidl belőle (milliós darabszám világszinten) hogy megéri szotyiért eladni nekik. ez van. a Cratoni a mold árát ezerszer megkereste már a C-Daily eftermarket árusitásával, szóval 3 jüanért is megéri neki megcsinálni.... szóval én ezen egyáltalán nem lepődök meg, hogy a motoros sisak is neves beszállítótól származik.

panza 2011.08.15. 15:07:22

"Mióta Winklernek új blogja van..."
"Winkler, annak illusztrálására, hogy.."
"Ha már Winkler belinkelte,.."
"velem szemben ül egy C2 és C3 tulajdonos: Winkler. "
A sisak olyan amilyen, üdvözöljük Winklert!

Krisi 2011.08.15. 15:31:00

én anno amikor még Sámsonnal toltam, 13 ezerért vettem meg a legolcsóbb sisakot, azóta azt használom boldogan. egy hátránya van, hogy 90-100 körül már hangos (ennél többet nem bír a vas), de ha országútra megyek akkor mindig berakok füldugót - amit ingyen szerzek cégtől -, szóval úgy érzem én vagyok itt a legnagyobb király :D
persze lehet mondani, hogy majd szétloccsan a fejem amikor nekikenődök a padkának, de erre csak azt tudom válaszolni, hogy nagyobb sebességnél még egy Súbertben is szétkenődök, akkor meg nem tök mindegy?

mondjuk jövőre majd beruházok egy komolyabb és elsősorban halkabb sityakra, de elsősorban csak azért, hogy ne kelljen tökölnöm a füldugóval.

kovászosUbukla 2011.08.15. 16:57:04

@mt-03:
biztonsági öv meg ugye viccből van, mi? Annak a dolga kitartani ütközés közben.
@KAWAszaki:
nekem egy fasza sóderos elcsúszásnál miután elindult az eleje sikerült fent tartanom magam erőlködés nélkül, de mondjuk nem is akadtam közben fel semmiben, lényegében mintha eldőltem volna a motorral együtt.

'saztán? 2011.08.15. 17:21:32

közértbe én kaját veszek, nem bukósisakot.

önigazolós cikk csóró jánosoknak.

PITTA 2011.08.15. 17:32:17

Nekem is a napszemüveges Lidl-es van, bár az emlékeim szerint 13000 volt. Kicsit tényleg nyikorog és zajos nagyobb sebességnél, de egyébként robogózni tökéletes.

bajan 2011.08.15. 17:44:52

Érdekes ez a füldugó kérdés:

számomra igen furcsa hogy némelyek 60-80 vagy akár 150 ezret is adnak egy bukóért, de egy motoros füldugóért már sajnálják az a plusz tízezret. Pedig semelyik bukó nem ad olyan zajvédelmet mint egy füldugó.

(zajártalomnál nem csak a sebesség hanem a motorozás időtartama is számít)

Bukósisak fronton meg nem tudok másra támaszkodni mint a cikkben is említett tesztekre, tekintve hogy a ütésvédelmét egy sisaknak sehogy nem tudom lemérni.

bajan 2011.08.15. 17:49:25

@'saztán?:

Mindenkinek joga van annyit költeni amennyit csak akar. Ezzel kérkedni viszont sznobság!

Amúgy annyiban egyet értünk, hogy a kínai cucc lehet olcsó utánzat is aminek hiába azonos a külseje sokkal vacakabb anyagokból lett legyártva, ugyan akkor lehet nagyon jó minőség is (mindegyikre láttam már példát). Ez viszont már csak akkor derül ki ha baj van.

biohazard 2011.08.15. 18:16:30

A Safety-n mintha azt mondták volna, hogy egy drágább sisak nem feltétlenül nyújt nagyobb védelmet, csak tovább. Tehát míg egy olcsó sisakot illene max.2-3 évente kicserélni, egy más anyagból készült drágább kihúzhatja ennek többszörösét is.

torokszultan 2011.08.15. 18:33:48

Kár, hogy az oksokodók közül az első csattanás után már egyiknek sincs módja revidiálni az itt írt marhaságait. Egyszerűen fölmossák a nyomaikat és kész....

torokszultan 2011.08.15. 18:35:04

@bajan: Van drága sisakom és füldugóm is, amit szinte sosem rakok be, mert idegesít.

GERI87 2011.08.15. 19:27:48

Ez a füldugó téma is elég érdekes....néha előkerül a téma hogy fontos meg kéne, de annyira nem sulykolják mint pl a tréningeket, protektort.

Szerintem normális bukó mellett, országúti tempón nem szükséges, nekem eddig nem az jött le hogy akár külföldön is annyira használnák....

Érdekes lenne megvizsgálni hogy évtizedek óta motorozóknál előjött e bármi bizonyítható halláskárosodás...már jó pár évtizede 90-130-as tempóval nyomulnak átlagban a motorosok, lenne miből kalkulálni.

jokó 2011.08.15. 20:44:04

Az M-es azért volt a csomagba hátha valakinek kisebb lesz az arca az idő előrehaladtával.Ritka ,de talán van ilyen!

első 2011.08.15. 21:23:05

@kőbájker: még ki sem jön a gyártósorról, már megvan a tanusítvány. még be sem megy a petdarálék, már megvan. Mint mindenre amit behoznak. kb 9300ft vám és áfa nélkül. vedd le a szállítást, a kínai és a lidl hasznát(olyan profittal dolgoznak a multik hogy az el nem kelt új akciós termékeket szeméttelepen döngöltetik be), egyéb logisztikai költségeket. kb 1-2eft. óriási technika lehet mögötte, kínában mindenkit szétbaszott az ideg hogy hogy fog lassulni benne a fejed. ára megegyezik egy zenélő biliével. Jobban is illene a fos nevű motorodhoz....

első 2011.08.15. 21:24:30

@kovászosUbukla: legyen a neved d2. nem vitatkozom veled. járj te is kínai sisakban. legalább kevesebben lesztek.

todaytom 2011.08.15. 22:23:54

@biohazard:
Nekem egy kompozit sisakom volt amíg fel nem löktek 80-nál. Jól odavertem magam de a bőrruha és a Vemar sisak megvédett. Azóta is ilyen van persze egy másik, ja és 25-30-ért hozzájutni.

kovászosUbukla 2011.08.15. 22:49:16

@első:
sisak nélkül járok, baz+, mert jópofa a sündőröknek úgy visszaintegetni mikor mutogatnak, van valami bajod vele?

alexa7 2011.08.15. 23:08:21

Kína repuloket , autokat másolnak valami szar sisak nem lehet problema. Látni ennek a web oldalnak a minoségét hogy ijen cikkeket kepesek nyilványítani.
Nem eleg hogy a csorokkat szarokkal etetik ezek a uzletláncok....

muz 2011.08.15. 23:21:30

Nekem van egy lidis krossz sisakom ,tíz rugó volt,elmegy.
Egyszer beleszaladtam egy LS2 akcióba,húszért vettem egy szintén krossz sipkát(azóta ez lista ár).
Ég és föld a különbség mind komfortban,mind kidolgozásban.Pedig az LS2 sem egy prémium márka.
Hozzáteszem,hogy a 63000.-os Air-Tech AGV-m(plexis) egy fos!

conmorientes 2011.08.16. 00:09:13

Most van az a ritka alkalom amikor teljesen egyetértek paptibivel!

Amikor motorozni kezdtem jó néhány évvel ezelőtt, megvettem az akkori abszolút csúcs kategóriát a Schubert C1-et. Extrajó, extracsendes, extrakényelmes, és tényleg az, nagyon élveztem évekig, sőt néha most is használom. Viszont sehogy sem lehetett hozzá olyan bluetooth kihangosítót találnom ami nem egy új sisak ára let volna és nem úgy néz ki mintha a bukót egy kátránygombóccal dobálták volna meg. Elkezdtem keresni mert nem volt kedvem további 200 rugót kidobni egy modren halk és bluetooth sisakért. Próbáltam Nolan Ncom-ot, na az is egy szar. Már-már letettem a telefonálásról amikor megtaláltam a Motowell sisakot felhajtható, napellenzős, kihangosítós változatban. Elmentem, megnéztem és megvettem, hogy városi szaladgálásra jó lesz, aztán állandóvá vált. Megyek vele bárhol bármikor, akár pályán 180 felett is. Nem olyan csendes mint a Schubert, de elfogadható a szélzaj, igaz 120 körül már nem lehet telefonálni benne, de nem találtam mág olyan eszközt amivel ne kapcsolódna, ráadásul A2DP-s azaz minden hagot bevisz, nem csak a telefont, hanem rádiót, zenét, másik azonos sisakot is. Az akksit ami a legeyszerűbb nokia akku, max havonta töltöm, meglepetésemre az egész teljesen rendben van, ráadásul mindezt 38 ezer jó magyar forintért.
Füldugó kérdést meg lehet hogy botfülű vagyok de nem értem. a füldugó zavar és telefonálni sem tudnék, bár ez sokak szerint a motorozáshoz nem szüséges, de akkor mondjuk azt ami igaz, hogy a bluetooth-al zenát szoktam hallgatni motorozés közben.

k0diak · http://andras-ikladi.com 2011.08.16. 04:20:52

Komoly felfedezest tettetek. Ugyanezt le lehetne irni barmilyen motoros felszerelesre, a Kinabol 30 dollarert megveheto, aztan a Dainese altal 300-ert eladott panceltol kezdve a csizmakon at barmeddig. Nehany gyarto, hogy csokkentse a fejlesztesi koltsegeket, egy ido utan eladja a jogokat, hogy markanev nelkul lehessen utangyartani.

A masik, hogy peldaul ugyanaz a Shoei sisak, ami USA-ban 300 dollar, Ausztraliaban, ahol csak matricaval legalis, majdnem 900. Erhet mondjuk 100-at.

Belabaa 2011.08.16. 10:18:37

@conmorientes:

Ilyen sisakot használok én is. Sztem mind a kidolgozottsága, mind a szélzaj, szellőzés... megfelelp, főleg ennyi pénzért

ktp 2011.08.16. 10:29:49

Szerintem ez ugyanaz a móka, mint a sokat emlegetett MOTOROLAJos verekedés. A boltban árult cumó rendelkezik egy megfelelőségi nyilatkozattal, amit a gyártó állít ki az alapján, hogy őt/termékét/technológiát/miegyebet egy független auditáló ésvagy terméktesztelő cég bevizsgálta. Namármost, ha az van rajta, hogy megfelelt, akkor az az adott szabvány előírásainak megfelel vagy túlteljesíti. Mint a motorolajoknál. A kérdés ezután csak az, hogy éri e olyan hatás ezután a terméket amely az adott szabvány előírásait túlteljesíti illetve hogy milyen egyéb követelményeket támaszt a vásárló a sisakkal szemben.

Fair_ 2011.08.16. 10:50:22

@conmorientes:

"Füldugó kérdést meg lehet hogy botfülű vagyok de nem értem. a füldugó zavar és telefonálni sem tudnék, bár ez sokak szerint a motorozáshoz nem szüséges, de akkor mondjuk azt ami igaz, hogy a bluetooth-al zenát szoktam hallgatni motorozés közben."

Ha te valóban 180 körül is mész pályán füldugó nélkül akkor elmondom mi van:

halláskárosodott vagy, vagy egy űrlény.

Az elsőre tippelek. Menj el egy vizsgálatra, szerintem elég nagy meglepetéseid lesznek ott.

loláb 2011.08.16. 10:50:50

A Viper sisak nem ugyanaz, mint a lildis, amit vettél, akkor sem, hogyha megszólalásig hasonlít rá. A lildi csak lekoppintotta a dizájnt, és legyártatta valahol olcsóbb anyagokból (lásd a bélés: ha a párnán, amit látsz, érzel, spóroltak a viperhez képest, akkor majd az energiaelnyelő rétegben megkapja ugyanazt? na persze...). Ez a sisak nem ugyanaz, mint amit a sharp tesztelt, tehát nem is 4 csillagos, hanem (ki tudja, de valószinüleg) gyengébb.

Ez egy ismert kereskedelmi trükk, a nagy áruházláncok MINDEN termék esetén élnek vele (én szőnyegben, meg sporteszközben, sportruházatban konkrétan tudok róla).

Ezért nem érdemes a sportdiszkontokban például profi sílécet venni: a kisker áron 300 ezres lécet igaz, hogy leakciózzák 90-re, csakhogy az nem a 300 ezres versenyléc, hanem annak a KIZÁRÓLAG az inter*****, vagy her*** részére gyártott, "gazdaságos" változata, ami nem ugyanazokból az anyagokból áll, és általában sokkal silányabb minőség, mint az, aminek a neve alapján árulják.

Fair_ 2011.08.16. 10:52:40

@alexa7:

Új szintre emelted a helyesírás elleni harcot. Azt hitem hogy Pali bácsi alatt már nincs semmi, de kiderült hogy van.

Fair_ 2011.08.16. 10:54:04

@Fair_:

Ez előző mondatban elrejtettem egy hibát. Van rá fél órád hogy megtaláld.

Fair_ 2011.08.16. 11:00:24

@bajan:

"Érdekes lenne megvizsgálni hogy évtizedek óta motorozóknál előjött e bármi bizonyítható halláskárosodás...már jó pár évtizede 90-130-as tempóval nyomulnak átlagban a motorosok, lenne miből kalkulálni."

Vannak ilyen kutatások, viszont a rossz hír az, hogy enyhén szólva nem kellenek hozzá évek.

"At highway speeds wind noise is well over 100db, even when wearing a helmet! A properly fitted 3/4 shell or greater helmet only reduces that by 3db (!!!!!!!!!) (an improperly fitting helmet will actually increase wind noise). ONE HOURS of exposure to 110 db will damage your hearing. At 115 db it takes only 15 MINUTES. The damage is relentless, irreversible, and cumulative.

Hearing loss begins at only 90db and your only defense is to wear ear plugs every single time your ride!"

Fair_ 2011.08.16. 11:05:36

140 km/h-s sebességnél kb 104 dB a zaj. (kurv* sok)

Halláskárosodás nélkül 3 perc(!) tölthető el ilyen zajban füldugó nélkül.

Van ahol a saját füledre gyártják a füldugót:

www.resonic.hu/index.php?cat=5&sub=3

Ja, és ezek már olyanok, hogy hallasz szinte minden környező zajt, csak mindent sokkal halkabban. Koncertre is kurv* jó.

Ha nagyon birka módon kezeli valaki a kérdést, akkor nem csak hogy erős halláskárosodása lesz, de egy elég szép állandó fülsípolást is kap.

Megéri?

bajan 2011.08.16. 11:55:06

@Fair_:

Köszi, de azt nem én írtam. :-)

Én füldugó párti vagyok.

MatseQ 2011.08.16. 12:17:26

Attól, hogy egy létező sisakot másoltak le a kínaiak attól még ez nem ugyanaz. Aki motorozik és a védőfelszerelésen, gumin, féken spórol az az életével játszik.

c 2011.08.16. 13:08:39

Nekem egy viszonylag olcsó sisakom van.
Nem márkás, viszont van beépített napellenzője, és kényelmes/passzol a fejemre.
A legnagyobb hátránya az hogy zajos, amit egy ~80Ft-os füldugóval orvosolok.
Párat kipróbáltam, és ez a "láthatósági mellény" színű füldugó lett a befutó.
Nincs az a bukó, amivel kisebb zajban motoroznék mint ezzel a bukó-füldugó kombinációval. :)

fatalexception 2011.08.16. 13:27:02

Nekem egy 87 ezres sisakom van. Az is zajos és abban is orkán van...
Így jártam.

exec 2011.08.16. 14:06:01

sisak vásárlás előtt nálam a mérvadó a sharp teszt és felhasználók értékelése volt egy másik oldalon, az árat utána néztem miután kinéztem egyet. Biztonság és kényelem ami számít. Aki meg azt mondja hogy ugyanúgy biztonságos egy csingcsong v2 mint egy hjc, schubert vagy shoei az csak magát ámítja, vigasztalja. Kívánom hogy sose legyen tesztelve semelyik sisakod sem!

torokszultan 2011.08.16. 14:09:31

@Fair_: És akinek sípol a füle már vagy 10 éve, az is űrlény? Idegesít a füldugó, viszont a nyakam miatt sípol a fülem. Mit tegyek, okostojás?

torokszultan 2011.08.16. 14:10:42

@fatalexception: Szar sisakot vettél. Manapság, amikor szinte bénító információtömegben élünk, ez elég ügyes dolog. :-)

conmorientes 2011.08.16. 14:44:38

@Fair_:

Pont arra vártam, hogy végre valaki a tévedhetetlenek közül megmondja hogy mi van ! Ezek mindíg a kedvenc mondataim voltak.

Nézze ! Nem vagyok egy tipikus fülszakorvos, de azt tudom, hogy az ilyen problémának evidens jelei vannak és kizárólag akkor szoktak szakemberhez fordulni amikor ezek érezhetővé válnak.

Emberi fül és fül közt jelentősek a különbségek, ezért vannak zsenális muzsikusok meg hallássérültek. Sőt egészséges emberek genetikai tartalma is jelentős eltéréseket mutathat ebben a kérdésben, úgyhogy csak le kellene mászni a lóról, mert fából van és be van ásva a homokozóba.

Nekem eddig egyébként nem tűnt fel hogy ne hallanék bárkit, vagy bármit, sőt szerintem kifejezetten jó a fülem, pont ezért hagyom ki még azokat a könnyűzenei koncerteket is amikre egyébként szívesen mennék, mert azt a hangerőt már egyszerűen nem bírom.

Ugyanígy testnyílásaimban hosszabb ideig semmit sem vagyok képes tartani, mert bazira zavar, és ez alól a fülem sem kivétel.

Tehát a te megdönthetelen vélelmed szerint egyszerű süket marslakó vagyok.
Esetleg nincs is motorom, nem hogy kilónyolcvannal hasítanék a pályán, csak úgy magamtól trollkodom széjjel a topikot.

He ? vagy Nanu-Nanu ?

Fair_ 2011.08.16. 15:12:20

@papptibi:

Kösz hogy belinkelted a cikket.

"Egy húsz kilométeres etap nagy tempóval egy nyitott sisakban az autópályán, egyet jelent a beutalóval a fül-orr-gégészetre.

A motorozást versenyszerűen űzők nem viccből hordanak füldugót, bár a közútiak között is egyre inkább terjed a trend. A sima, gyógyszertárakban is kapható füldugó már sokat javít a helyzeten. Létezik kifejezetten az egyén hallójáratmintájába készített változat is – az a szélzaj tetemes hányadát kiszűri."

FÜLDUGÓ NÉLKÜL 80 felett motorozni TÖMÉNY IDIOTIZMUS. BÁRMILYEN SISAKBAN.

130-al tolni pályán meg már 5-10 percig is az.

Amúgy a cikkben szereplő motoros hallákárosodása nem kispályás:

30 dB 4000 Hz-en!!!!

Azt a kurv*. Hozzáteszem 10 dB se kevés.

20dB-es halláskárosodásnál TIZEDÉT hallod az adott 3-4000 Hz körüli hangoknak.

Én zenélek is, motorozom is.

MINDEN KONCERTEN KORDOM, ÉS MINDEN MOTOROZÁSNÁL.

Sajnos így is van egy kis halláskárosodásom, mert régebben én is hülye voltam. De jóval kisebb mértékű mint egy átlagos embernek.

Fair_ 2011.08.16. 15:17:08

"@conmorientes:

"Nem vagyok egy tipikus fülszakorvos, de azt tudom, hogy az ilyen problémának evidens jelei vannak és kizárólag akkor szoktak szakemberhez fordulni amikor ezek érezhetővé válnak."

Simán el tudod veszíteni a hallásod nagy részét - ha elég hülye valaki ahhoz hogy ne emlékezzen rá milyen volt régebben - hogy szépen, folyamatosan rontod.

Fair_ 2011.08.16. 15:20:12

@fatalexception:

"fatalexception 2011.08.16. 13:27:02
Nekem egy 87 ezres sisakom van. Az is zajos és abban is orkán van...
Így jártam."

A világ legolcsóbb, legszarabb, legrégebbi sisakja is SOKKAL csendesebb egy jó füldugóval mint egy F-1-es több milliós sisak idióta módon, füldugó nélkül..

Egy 20-25 ezres pedig egyenesen nagyságrendekkel csendesebb füldugóval mint bármi.

conmorientes 2011.08.16. 15:55:52

@Fair_:

Most a tutira megmondom után jönek a népi megfigyelések ?

Teljesen olyan mint a hivatalos közleményekben.....

Töltsön el bizonytalansággal az a tudat, hogy füldugó nélkül 7 év alatt észlelhetetlen hallásromlásom van, vagyis nincs......

Ennyi.

Fair_ 2011.08.16. 16:38:19

@conmorientes:

Valószínűleg elég komoly halláskárosodásod van, ami csak vizsgálatnál derül ki.

7 év füldugó nélküli pályázás megteszi a hatását hidd el.

A károsodás olyan természetű, hogy mivel folyamatosan rombolod magad, nem veszed észre a károsodásodat. Viszont arra meg már nem emlékszel milyen voltál egészségesen.

Menj el orvoshoz. De legfőképpen védekezz.

GERI87 2011.08.16. 20:22:16

@Fair_:

Miért lenne feltétlenül károsodása?

Egy jó hangszigetelő bukóval nincs sokkal nagyobb szélzaj mint sok autó utasterében...ott is van jelentős gördülési és szélzaj mikor a négy kerék meg a másfél- két tonna mozogni kezd....oda meg valahogy senki nem akar füldugót venni.

Cikk:
"A motorozást versenyszerűen űzők nem viccből hordanak füldugót, bár a közútiak között is egyre inkább terjed a trend"

Bizony - trend, vagyis felkapott akármi amit lehet majmolni "mer' a Rossinak is van"
Mint a radiális féknyereg, meg a fordított villa stb.

Meg egy versenycélra használt motor kipufogójánál gondolom nem elsődleges szempont hogy halk legyen + nem is közúti sebességgel és fordulaton nyomják neki + ott ahol mindenki más is baromi hangos, ezt is hozzá kell tenni.

"Érdemes jó minőségű, gondosan tervezett, hangszigetelt bukósisakot vásárolni. Egy húsz kilométeres etap nagy tempóval egy nyitott sisakban az autópályán, egyet jelent a beutalóval a fül-orr-gégészetre."

Ja, lehet, csak épp életszerútlen az egész...nem szoktak nyitott bukóval hosszan autópályázni..
Normál bukóval tehát nem kell menni sehová.

A cikk amúgy elég vacakul van megírva, leírja hogy mitől károsodik a hallás....köszi szépen...de konkrétan nincs semmiféle statisztika, nem bizonyítás, csak puffogás hogy ha Tompika kiló 200-al nyitott dobbal csapat füldugó nélkül klottgatyába akkor süket lesz...hát ja.

Szóval nem a Lidlibe kell bukót venni.
Nem kell kifúrni a kiput.
És nem kell 160-al csapatni...

Akkor nem kell a dugó..

Fair_ 2011.08.16. 22:31:20

@GERI87:

Elmondom még egyszer:

Egy 400 ft-os füldugóhoz+bármilyen sisakhoz képest KB. szart se ér egy 120 000 Ft-os bukó füldugó nélkül.

Legjobb a jó bukó + jó (direkt a füledre gyártott) füldugó

Fair_ 2011.08.16. 22:31:20

@GERI87:

Elmondom még egyszer:

Egy 400 ft-os füldugóhoz+bármilyen sisakhoz képest KB. szart se ér egy 120 000 Ft-os bukó füldugó nélkül.

Legjobb a jó bukó + jó (direkt a füledre gyártott) füldugó

Fair_ 2011.08.16. 22:33:55

@GERI87:

"Egy jó hangszigetelő bukóval nincs sokkal nagyobb szélzaj mint sok autó utasterében..."

Van autód?
Van motorod?

Mentél már mindkettővel 130-al?

Hogy bírsz ekkora ordináré ökörséget mondani?

Autóban 130-nál suttogni tudok, és jól halható a mellettem lévő ülésen. Próbáld ezt meg motoron...

GERI87 2011.08.16. 23:22:58

"Egy 400 ft-os füldugóhoz+bármilyen sisakhoz képest KB. szart se ér egy 120 000 Ft-os bukó füldugó nélkül."

Ha teletömöd a füled naná hogy jobban szigetel....de minek?

Ha neked füldugó kell hogy ne süketülj meg akkor ott nagy baj van.

Soha nem merült fel hogy pluszba bedugaszoljam a fülem.

"Autóban 130-nál suttogni tudok,..."

Ez azért erős túlzás szerintem mert gondolom most nem a prémium kategóriát vesszük alapul de még ott is necces...

"...és jól halható a mellettem lévő ülésen. Próbáld ezt meg motoron... "

Én meg motoron simán hallom a többi közlekedő zajait és a saját hangomat...szóval annyira nincs orkán erejű zaj.
Teljesen rendbe van minden.
Az sem jó ha nagyon elnémítod a környezetet.

Még soha nem fájt a fülem, fejem hosszú motorozás után...ellenben az MP3 vagy a dübörgő hangfal 10 perc után okozott már kellemtelenséget a dobhártyámnak.

Aki úgy hallgat zenét pl utcán, buszon hogy kihallatszik..elég sok van...az állítom nagyobb halláskárosodást szenved ugyanannyi idő alatt mint én a túrák alatt.

torokszultan 2011.08.17. 09:08:01

@Fair_: Nem akartam, hogy teljesen hülyének nézz ki Fair, de muszáj elmondanom: 100 km/h-ig tökéletesen hallom a motorom hi-fi-jének külső hangszóróit, 130 km/h-nál azért már csutka közeli hangerő kell ehhez. Füldugó nélkül.
Szerinted mekkora akkor a zaj a sisakomban?

Nem vitatom, füldugóval még csendesebb. Ám pl. semmivel nem zúg jobban a fülem nélküle, mintha használnám, mondjuk egy nem túl hosszú, 700 km-es napi etap után. Próbáltam. Gondolom te is...

Fair_ 2011.08.17. 09:35:45

@torokszultan:

"100 km/h-ig tökéletesen hallom a motorom hi-fi-jének külső hangszóróit"

Azt hittem motorod van.

Amin külső hangszórók vannak, azt már nem nevezném motornak, max kétkerekű kabriónak.

Grillssütő? TV? Franciaágy? WC? Úszómedence?

torokszultan 2011.08.17. 09:37:53

@Fair_: Akkor tehát a halláskárosodás mellet azt is te definiálod, hogy mi a motor?
Kár, hogy bezárták az OPNI-t apafej, ott biztonságban lennél és még füldugó sem kellene.

Fair_ 2011.08.17. 09:48:12

@torokszultan:

Külső hangszóró....

anyám...

torokszultan 2011.08.17. 09:55:10

@Fair_: Kinek a pap (neked), kinek a papné (nekem). A mama majd megnyugtat.

Fair_ 2011.08.17. 09:57:54

@torokszultan:

Mi az hogy a "mama megnyugtat" ?

Az idióta paraszti szófordulatoktól, és játszmáktól kíméld meg magad és másokat.

Fair_ 2011.08.17. 09:57:55

@torokszultan:

Mi az hogy a "mama megnyugtat" ?

Az idióta paraszti szófordulatoktól, és játszmáktól kíméld meg magad és másokat.

Fair_ 2011.08.17. 10:00:12

Valószínűleg az összes motoros újságíró, hosszú távos túrázó, és versenyző a hülye, és nem az az egy-kettő okoska aki nem használ fülldugót.

ok.

torokszultan 2011.08.17. 12:14:23

@Fair_: Miért tenném? te megkíméltél itt bárkit az eszement hülyeségektől? Nem.

Mindazon által ajánlom figyelmedbe, amit 09:08:11-es hozzászólásomban írtam, mivel nem olvasol, így idézem:
"Nem vitatom, füldugóval még csendesebb. Ám pl. semmivel nem zúg jobban a fülem nélküle, mintha használnám, mondjuk egy nem túl hosszú, 700 km-es napi etap után. Próbáltam. Gondolom te is..."

Elég hosszú távokat túrázom, éppen a minap érkeztem meg egy 4.100 kilométeresről, ám nekem pl. olyan a motorom, amin nincs nagy zaj. Még 160-nál sem. A többit leírtam.

Miben segíthet neked a kedves mama? Pl. szövegértésben.

Szóval a füldugó nem ment meg a halláskárosodástól és nem lesz mindenki halláskárosult, aki nem használja. Engem meg kimondottan zavar is.

torokszultan 2011.08.17. 12:17:11

@Fair_: Nem, de ilyet rajtad kívül senki nem is állított. Ne idegeskedj Fair, nincs baj. Hülyeséget mondtál, de ez nem tragédia. Ne vergődj, értelmetlen, még inkább ne szóld le más motorját. Nem azért, mert sokkal drágább, mint a tied, hanem mert illetlenség. Neked sem esne jól, ha én lefikáznám a te motorodat.

Fair_ 2011.08.17. 12:25:42

@torokszultan:

Lesz*rom azt hogy _szerinted_ nincs halláskárosodásod. Ez nem olyan dolog amit egy halláskárosult saját magáról meg tud állapítani.

MINDEN komolyabban motorozó ismerősöm füldugózik.

Igaz olyan haverom nincs akinek gyári hangfalak lennének a motorjában, vagy esetleg egy gyári extraként oldalra beépített grillcsirke sütőt karcolna a kanyarokban. :)

"B*zmeg ne döntsed 5 foknál jobban mert kiesik a gyári pizzasütőből a tészta!"

:)

GERI87 2011.08.17. 12:50:53

"Lesz*rom azt hogy _szerinted_ nincs halláskárosodásod. Ez nem olyan dolog amit egy halláskárosult saját magáról meg tud állapítani."

:D
Naná, azt se veszi észre az ember ha nem lát:)

@torokszultan:

Hagyd ezt az egészet, már annyira vergődik hogy abba köt bele szerinte mi a motor...

Tellik neki filléres füldugóra, de hangfalas motorra, grillcsirkére nem...ezért előbbit isteníti utóbbit lehúzza....biztos Monster matricája is van.

torokszultan 2011.08.17. 13:01:41

@Fair_: Ennyi?
Neked a "komolyabban motorozó" ismerőseid füldugóznak, én meg motorozom. Helyetted is, tökfej! Az idén 33. éve.
És még mindig remekül hallok.:-)

Ha dobsz egy címet, veszek neked is valami komoly füldugót. Földugdoshatod a seggedbe. Örömmel küldöm, mindig is jótét lélek voltam.

torokszultan 2011.08.17. 13:02:54

@GERI87: Küldök még neki, legyen sok szép színes füldugója.
:-)

k0diak · http://andras-ikladi.com 2011.08.17. 13:03:16

Fuldugo temaban meg azert bedobnam a kovetkezo szempontot:

fuldugoval hosszabb turakon (mondjuk 1000km vagy 8-10 ora/nap korul, napokon, heteken at) sokkal kevesbe faradok el fuldugoban. A monoton szelzaj a koncentralokepessegnek sem tesz jot.

Nyilvan ez azoknal, akik leugranak egy kavera nem tunik fel.

torokszultan 2011.08.17. 13:10:12

@k0diak: Én is próbáltam, ám maga a tény, hogy be van dugva a fülem, annyira idegesít, hogy nem tűröm. A monoton szélzaj autópályán valóban fárasztó lehet hangos motoron, hangos sisakban, ám országúton, nem egyenesen motorozgatva egy amúgy sem zajos motoron, jól szigetelt bukóban már egyáltalán nem probléma.

Azt kell csak elfogadni, hogy vannak helyzetek, amikor segít, s van, amikor meg nem. Ezért értelmetlen itt városi legendákat szőni arról, hogy mindenki megsüketül füldugó nélkül.

torokszultan 2011.08.17. 13:11:54

@k0diak: Sőt: nekem, akinek egy korábbi baleset miatt amúgy is zúg a fülem, még inkább idegesítő a füldugó, mert úgy még jobban hallom.

k0diak · http://andras-ikladi.com 2011.08.17. 13:16:40

Az teny, hogy egy jo sisakban full idomos turamotoron szinte folosleges. A masik veglet meg mondjuk egy nyitott endurosisak szemuveggel, hangos gumival, ahol szinten tartod a 120-130-at.

Nem akarok hulyeseget mondani, de az ADVRideren feljott multkor ez a fulzugas tema, es javasoltak eszkozoket, amikkel a ket problema orvosolhato. Ez valami celszerszam volt, de vannak peldaul olyan fuldugok, aminek a hangszigeteles az elsodleges feladata, de tud zenet is jatszani, hogy elnyomja a maradekot is. Nem kell bomboltetni, csak szolidan. Az sem lenne megoldas?

A bedugott fulet szerintem gyorsan meg lehet szokni, nekem mostmar hianyzik is, ha nincs bent rovidebb tavra.

torokszultan 2011.08.17. 13:21:09

@k0diak: Nem tudom megszokni, pontosabban nincs, ami motiválna. Nem magas a zajszint a motoromon, persze, ha egy nyitott sisakban túráznék, akkor biztosan másképpen gondolnám. Ezért is nem állítottam sehol, hogy nincs értelme. Zenejátszási lehetőség meg van 3 is a motoron, isten őrizz, hogy még a füldugó is zenéljen. :-)

k0diak · http://andras-ikladi.com 2011.08.17. 13:24:34

En sem akartam eroltetni, te tudod, mire van szukseged.
Aki viszont meg nem tudja, fillerekert kiprobalhatja, nem tart semmibol.

fatalexception 2011.08.17. 18:17:58

@Fair_:
Természetesn hordok füldugót. Ettől még a sisak hangos.
Valószínűleg a fejlesztésnél nem volt fő szempont. Viszont rettenet könnyű és kényelmes. Vmit vmiért.

fatalexception 2011.08.17. 18:22:13

@torokszultan:
köszi az együttérzést.
Egyébként nem értek egyet. Több szempontból sem.
Egyrészt nincs hiteles és megbízható sisak teszt sehol. Van shap meg ilyenek, de az sem tér ki mindenre, pl a kényelemre... stb.
Másrészt a sisak amit vettem nem szar, csak nem ebben jó.
Pl nagyon könnyű és kényelmes, üvegszál-kevlár kompozit anyagból van és nem utolsó sorban szép :-).

conmorientes 2011.08.17. 18:27:05

@Fair_:

Most meg jössz ezzel a védekező szöveggel, már látom, te valami gumikészítményekt forgalmazó cég termékemnedzsere lehetsz.

Ezért megfogadom és megvédem józan eszemet, azt hiszem azzal kezdem hogy neked többet nem válaszolok.

Viszontlátásra.

alexa7 2011.08.17. 22:49:58

@Fair_: orulok hogy el tudtad olvasni , ugyanis szlovák vagyok, nem kell felned tobbet mar nem irok, csak felboszantott ez a cikk.

torokszultan 2011.08.18. 10:17:38

@fatalexception: Látod, az én sisakom is jól néz ki (szerintem), nagyon kényelmes (az elmúlt 4 évben bizonyított), komfortos, sokoldalú és nem is zajos.
Ráadásul évek óta vagy tesztgyőztes, vagy az elsők között végez.
Vannak jó sisaktesztek, legfeljebb te nem olvastad még őket.

caymanos 2011.08.18. 14:42:02

@GERI87: kisöreg, nem is érsz többet, légy nyugodt, a te fejedért nem kár

shiNIN 2011.08.19. 23:51:35

Cruiserem van s természetesen zárt bukóm (meg kordura cuccaim s GIVI dobozom is, amit egyesek sose bocsátanának meg nekem, de nem érdekel), sose vennék mást. Cruiseren is lehet nagyot esni, bár egyesek ezt nem hiszik. Nem tudom, miért.
A jelenlegi sisakomat nagyon szeretem, egy csoda az előző zajos, szeles, kényelmetlen darabhoz képest ;) Nagy összehasonlítási alapom persze még nincs, amúgyis nyilván függ a sisak megítélése attól, hogy ki milyen motoron használja. A párom motorján speciel óriási a szélzaj, s gyorsan se kell menni hozzá. De a saját motoromon elvagyok a sisakkal, úgyhogy nekem így jó.

'saztán? 2011.08.20. 09:00:56

szerintem is kurva nagy okosság a füldugó. igaz, elnyomja a motor zaját is, és csak kis ssshhh-t enged csak be a szélzajból is, de marha jó ilyen csendben motorozni. nekem bejön. és nem kell megvenni 10000-ért a "motoros" verzíót, jó a sima gyógyszertári 3m, 60-80 forintért. akinek pedig kényelmetlen, az próbálja ki a fülébe dugva is. :)

'saztán? 2011.08.20. 09:11:22

@fatalexception: "Egyrészt nincs hiteles és megbízható sisak teszt sehol."

ce, tüv, stb. gondolom ez a kínai fos is megkapta némi kenőpénzre ezt a matricát, vagy egyszerűen a sisakgyár mellet van egy matrica gyár is. á, csak viccelek, biztos tényleg jobb, mint a régi, nagy tapasztalattal bíró schuberth gyár termékei. végülis, azokat csak holmi forma 1-es autóversenyzők, meg ilyen senkiáháziak "tesztelték" élesben.

Taligamajom 2011.08.20. 09:13:33

@Fair_: Én még csak most tettem le a mocijogsit, bár 35 vagyok.(gondolom majd ezért is le leszek ugatva)

Borzasztóan unszimpatikus és ciki szerintem az ami a motoros forumokon megy...
Vitázunk egy sisakról vagy egy füldugóról, erre elkezdem a motorját fikázni mert hifi van benne????? Mi ez itt, az óvoda???
Ezek szerint a hifis motor nem motor, a robogo se, a nagyrobi se, a terepgépek se. Akkor itt elég kevés motoros van...

Hihetetlen. Kicsit fasiszta feelingje van az egésznek, ahol senki sem tudja ki dönti el a szabályokat...

'saztán? 2011.08.20. 09:32:38

@Taligamajom: azokat a dolgokat szokták fikázni az emberek, amiket ők nem engedhetnek meg maguknak (lásd gyári hifis moci, vagy én, hogy leszólom papptibi szar kínai kupakját :). csak nagyon ritka esetben használati tapasztalatra hivatkozva szólnak le dolgokat. de olyankor is sokan elhallgatják, hogy beleugrottak valami szarba, mert nem merik vállalni (nem értem, miért). ezeket onnan tudom, hogy rengeteg embert megsimertem "online", és csak személyesen mondtak negítv dologkat a holmijaikról, neten meg dícsérik őket. de olyan is előfordulhat, hogy valakinek a simson a sztár, és egy ilyen hifis nagymnotor pedig gagyi, volt neki, de nem jött be. simán elhiszem. :)

Fair_ 2011.08.20. 09:44:59

@'saztán?:

B*szott módon hiányozna egy külső hangfal a gépemről tényleg, és egy külső mikrohullámú sütő is.... utóbbi pályázáshoz lenne csak igazán nélkülözhetetlen.

Valakinek van WC is esetleg a gépén?

Bár a franciaágyas, légrúgós gépek állítólag nem rosszak, főleg amelyikhez adnak egy pincért is egy oldaldobozban.

Taligamajom 2011.08.20. 09:47:28

@'saztán?: No, valami ilyesmire gondoltam... :((

Pedig pont arra lenne egy ilyen forum, hogy tanuljunk egymás hülyeségéből. Egy ideális világban...

Ismerem a netes viselkedéspszichológiát, csak gondoltam (reméltem) hogy a motorosoknál máshogy van. (bár ők is csak emberek, miért lenne más? :( )

Taligamajom 2011.08.20. 09:57:20

@Fair_: Tudom hogy felesleges gondolkodásra késztetnem téged, de nem jut eszedbe hogy a te bármilyen motorodat (munkádat, lakásodat, testedet, feleségedet,stb) ugyanigy ki lehetne cikizni, ugyanebben a stilusban???
Gondolom ezért is nem irsz semmit magadról...

Légy már empatikusabb kicsit...

Fair_ 2011.08.20. 10:00:57

@Taligamajom:

Pont azt mondtam hogy kurv* jó lenne ha felszerelne valaki ilyen cuccokat a gépemre.

Nem érted? :)

Amúgy szép neved van, tényleg. 8D

Fair_ 2011.08.20. 10:07:12

@Taligamajom:

"Pedig pont arra lenne egy ilyen forum, hogy tanuljunk egymás hülyeségéből. Egy ideális világban..."

Ok, akkor mondok neked valamit hogy tanuljunk egymástól:

Ha füldugó nélkül mész rendszeresen szélzajban, nagyobb sebességekkel, akkor (ok - okozati alapon) halláskárosodásod lesz. (PONT)

Persze csak akkor ha ember vagy és nem Batman.

(Olvasd el a szerkesztő által belinkelt cikket: totalbike.hu/magazin/2009/09/17/a_motoros_koran_hal_es_meg_is_suketul/)

Én cserébe ezt tanulom tőled hogy mindenki azt rak fel a gépére amit akar, hifit, hotdog sütőt, vízicsúszdát, vagy bármit.

Taligamajom 2011.08.20. 10:11:09

@Fair_: Tizenéve a seregben igy hivták nálunk a kopaszokat.

Bucsuzóul nem kivánok neked ugyanennyi megértést a világból, mert akkor igazából megátkoználak. Azt meg nem akarom.

Légy jó, és hajts óvatosan.

Fair_ 2011.08.20. 10:20:42

@Taligamajom:

Amúgy ez a téma kimondottan a kognitív disszonanciáról szól, és nagyon jó példa arra nézve hogy egy tök egyszerű, egy milliószor tudományosan bebizonyított tényt (mármint hogy a szélzaj szétbassza a hallásod) egyesek minden erejükkel megpróbálnak semmissé tenni, mivel ugye "nem illeszkedik bele a kis világképükbe".

Szerintem valahol ehhez kellene bátorság, mármint hogy tudatosan észrevedd azt, hogy ha egy ökörség miatt nem vagy hajlandó befogadni egy tök primkó, és egyébként igaz állítást.

(ami azzal is jár mellékesen hogy sérült leszel, ha nem veszed figyelembe)

Remélem érted.

Az nem HIT kérdése hogy a 100-105 dB-es szélzaj (normál tempónál) szétvágja e a hallásod vagy sem.

Fair_ 2011.08.20. 10:24:05

Ha viszont UFO pilóta vagy, és nem egyszerű ember, akkor vedd semmisnek azt amit mondtam, mert persze akkor rád ezek a megállapítások nem vonatkoznak. Nyugodtan menjél füldugó nélkül, soha semmi bajod nem lesz tőle.

Jó motorozást!

Taligamajom 2011.08.20. 10:27:10

@Fair_: Semmi baj ezzel, nem is ezzel vitatkoztam, hanem a stilus volt furcsa.
Amugy füldugó párti vagyok magam is. Illetve aki meg akar süketülni, tegye azt, csak ne propagálja.

Gzula[HUN] 2011.08.20. 13:41:54

Ennek az ég egy adta világon semmi köze nincs a kognitív disszonanciához. Az ez irányú ismereteidet olvasd át újra.

alvaro84 2011.08.21. 07:54:49

Fantasztikus, hogy ehhez pszichológia kell. Én magamnak észleltem, hogy b@ssza a fülem a szélzaj, azóta főutazásra/autópályázásra elő szoktam venni a füldugót, máshol meg úgyis lassan megyek. Meg én se csinálom teljesen jól, mert annyira nem szeretem azt a szivacsdarabot a fülemben, ezért gyakorta megyek egy darabig, mielőtt betenném. Aztán a zaj eszembe juttatja.

Friss topikok

Hirdetés

reklamarchivum feed

  • Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

  • Nincs megjeleníthető elem
süti beállítások módosítása