Gyászol a bankszámla, ünnepel a fej

Nem a munkád vagy, nem a pénztárcád és nem is a bankszámlád. Kivéve, ha Ruby sisakot készülsz vásárolni, mert ebben az esetben utóbbi kettőre igen nagy szükséged lesz. A termék szinte fogalommá nőtte ki magát a motorosok és a divatbuzik között egyaránt. Persze akadnak jó néhányan, akik még nem hallottak róla, illetve lesznek olyanok, akikben soha nem fog megmozgatni semmit, sőt, egyesek majd ócsárolnak, de akkor is vannak, akik hajlandóak fizetni legkevesebb 520 Eurót egy nyitott bukóért. Én megértem.

Ember nem ment el úgy mellettem, hogy meg ne tapogatta volna. Nézték, simizték. A fotós ötperces gyönyörködését megszakítva, feltette a mennyibe kerül kérdést. Mondom az árat, mire ő: de hát csak jet sisak, ez aránytalanul drága.

Persze, mint minden híres termék esetében, létezik egy legenda, amely a hivatalos weblapon elolvasható. „Jerome Coste, a vagabund francia formatervező hat koponyasérülést követően úgy döntött, hogy megmenti a motorosok életét, és bukósisakot készít.” A megvilágosodás 2001-ben köszöntött rá, amikor egy japán motoros magazint lapozgatva teljesen beleszeretett a tokiói underground motoros arcokba és retro öltözékükbe. Ezt megelőzte néhány év tapasztalat, amelyet a JT Racingnél (motokrossz ruházat gyártó cég) szerzett Kaliforniában, még a kilencvenes évek elején. 2004-ben Jerome levédette a Ruby nevet, majd elkezdett dolgozni a Pavillon fantázianevű bukón. 2006 októberében találkozott Jean-Etienne Prach-al, aki azóta a menedzsment viszi.

Időközben megérkezett még Steve McQueen szelleme és Jerome vintage motorok iránti mérhetetlen rajongása, amely csak tovább növelte a márka imázsát. 2008-ban Coste teljesen a divat felé fordult, miután Eley Kishimoto, a kortárs képzőművész saját motívumaival látta el, mind a Pavillon, mind az időközben piacra dobott a rostéllyal ellátott Belvedere típuscsaládot. 

Ezt 2009-ben megfejelte az örök fiatal Chanel vezér, Karl Lagerfeld, aki Tweed sisakot készített a Ruby számára, iPod zsebbel megfércelve. Alapára 1200, a plafon valahol 5000 euró környékén van.

Vajon szüksége van erre az utca motorosának, amennyiben nem a GQ címlapjára vágyik? Pont ezt szerettem volna megtudni, amikor megkerestem Dánielt, az importőrt, akinek üzlete Pest bohém negyedével szemben, a Hercegprímás utca elején található. Pár pillanattal később már ott loholtam az Andrássy úton, kezemben a fekete Pavillon St. Germain-t vörös dobozával.

Az általam viselt M-es méret aránylag könnyű a maga 950 grammjával; mindez a szénszálas héjnak köszönhető. Így a kérdésre, hogy mennyire biztonságos a Ruby, azt a választ adhatjuk, hogy high-tech a köbön, csak ne essünk arcra. A héj kialakítása és a középen elhelyezkedő enyhe taréj exkluzivitást sugall. A körbeívelő króm szegély, a finoman kidolgozott báránybőr belső a keresztirányú varrásokkal, a francia divatbuzéria csúcsát mutatják. A bordó bőr, a rubin alakú embléma, valamint a jobb-bal oldalon található két aprócska rubinvörös gomb akár totális erekciót is okozhat.

De milyen benne motorozni? Bátran kijelenthetem, hogy jó, sőt remek. Kényelmesnek botrányosan kényelmes, a dupla D-gyűrűs zár a legbiztonságosabb megoldások egyike. A bőr bélés fejrészen átvedlik alcantarává, ott a légáteresztő képessége lényegesen jobb, mint a bőrnek.

30 fokban felvettem, talpig bőrben bohóckodtam vagy másfél órát, fotóztunk, forgattuk a motort jobbra és balra. A végén a pólómból kicsavartam a vizet, a sisak bélése pedig alig volt nedves. A hajam egy kicsit jobban, de az ilyenkor megszokottól elmaradt.

Tulajdonképpen a baj az, hogy nem tudok negatívumot felhozni a Ruby ellen, pozitívumot meg felesleges, mert így is attól tartok, hogy elfolyik a poszt végén a pont. Pedig azt még nem is mondtam, mennyire cuki a két pici mikrofonnak tűnő levegőztető és a felette látható retro patent a tarkónk felett, amely apró kártyát is rejt: erre nevet és vércsoportot lehet írni. A sisak belsejében, egy szárnnyal és fáklyával ábrázolt cickós csaj látható, aki szerencsés utat kíván nekünk.

Drága, de ez van. Ennyiért nagyon komoly full-face sisakot lehet vásárolni, de mint mondtam, a Ruby más szegmenst céloz meg. Van akinek a stílus fontosabb a sebességénél, az egyediség meg a gazdaságosságnál – felesleges tárgy, de birtokolni csodálatos. Ünnep a fejnek, komolyan. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr783050023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biohazard 2011.07.08. 13:31:17

"Tulajdonképpen a baj az, hogy nem tudok negatívumot felhozni a Ruby ellen,"

Esetleg azt, hogy esni nem szabad benne?

Tomchy 2011.07.08. 13:41:26

@biohazard: Egyszer, mint bármely más sisakban.
Amúgy szép-szép, de én tutira nem adnék ennyit egy sapiért. De asszem nem is én vagyok a célközönség.

GERI87 2011.07.08. 13:45:48

Én is akartam régen ilyen stílusú bukót, de mivel az állat nem védi meg még pluszba szemüveg is kell mellé, meg valami kendő is akkor már, (tehát macerás) így nem lett...

Villantani egyet a városba 50-el, rövidebb útra jó lehet....de az meg nem szokásom.

fegyvervideoponthu 2011.07.08. 13:47:32

Amikor arcra esel, akkor elmeny lesz a designos sisak...

Caldera75 2011.07.08. 14:10:17

Tényleg szép bukó. Nekem viszont az életem fontosabb, mint, hogy ennyire stílusos legyek. Azért zárt bukóban is vannak szépek, és az arcod is nagyobb eséllyel marad a helyén egy bukásnál :)

akiak 2011.07.08. 14:20:51

Oda kellene adni tesztre ennek a csávónak:

www.youtube.com/watch?v=4Ov43cWkYIA&feature=player_embedded

1:05-től :)

biohazard 2011.07.08. 14:26:07

Sisakot nem azért hord az ember, nehogy megbüntesse a rendőr, vagy mert esik az eső, hanem hogy védjen. Ezek a helokitti sisakok tényleg jól néznek ki, biztos faszogányos a báránybőr is, DE amikor szükség van rá, nem fogja teljesíteni az alapvető feladatát. És eleve az ember arca sérülékenyebb, mint a feje búbja...

Harlequin 2011.07.08. 14:30:46

"Persze akadnak jó néhányan, akik még hallottak róla..." Innen nem hiányzik egy "nem" szócska?

csokiájsz 2011.07.08. 15:27:33

az árat írjátok már meg plz, ne kelljen már külön guglizni

GERI87 2011.07.08. 15:37:32

Tegyük hozzá azért évtizedekig jó volt az ilyen típusú bukó és a többség megúszta hogy szívószállal kelljen élnie...amúgy is a legtöbb esetben nem pont az álladra esel hanem inkább oldalra...de nyilván jobb biztosra menni.

Nem ördögtől való dolog ez sem, nem olyan mint a papucsban motorozás esete.

A zárt bukó kényelmesebb is meg jobban is véd persze...tehát inkább az.

'saztán? 2011.07.08. 15:51:14

@GERI87: én is borultam már párat, de sisakot eddig csak azért karistoltam össze, mert leesett valahonnan.ú

aki divatozni akar, keressen rá a bandit sisakokra, nekik is vannak ilyen szilvamérőjük, 30e körül (itthon a foktnál lehet kapni, buborék plexi rulez).

megkeseredett 2011.07.08. 16:18:24

Geri: és ugye a forgalomban részt vevő járművek száma és sebessége is azonos volt? :)
Anno első robogómhoz kaptam egy nyitott sityakot, addig volt a fejemen, amíg eljutottam a sisakboltba, ahol megvettem az első fullface sisakomat. Kb. két hónapon belül, simán egy nehezen észlelhető kavicsszóráson kb. 20-szal olyat estem, mintha jégre futottam volna - az állam és az arcom oldala kocogtatta az aszfaltot. Ill. a sisak, mert abban ott volt anyag.
Szóval persze, KRESZ alapján esetleg elég, de legalább egy olyan állvédő beleférhetett volna a báránypéniszbőr mellé, ami pl. a Schuberth J1-en van...

GERI87 2011.07.08. 16:39:37

"és ugye a forgalomban részt vevő járművek száma és sebessége is azonos volt? :)"

Ebben igazad van, csakhogy míg ezt máshol követték fejben addig nálunk nem igazán, de nem lehet mindent erre fogni...én úgy tapasztalom nem ez a gond.
Az ön és közveszélyes típusúaknak tökmindegy hogy mekkora a forgalom, sebesség, fékezni, kanyarodni, sebességet felmérni 50 éve se tudtak volna.

A forgalom inkább városban veszélyesen nagy, azon kívül sokkal nagyobb baj a szar útminőség és a közlekedési morál,
de ha nem közlekedünk, munkába járunk hanem örömmotorozunk akkor felejtsük már el a várost és máris csökken a veszélyhelyzetek száma.

tittadili 2011.07.08. 16:49:08

Ezt 5000 ezerből ki lehet hozni. Kiskőrösi, plusz tesco gazdaságos króm tuning csík. :-)

megkeseredett 2011.07.08. 16:52:48

Arra céloztam, hogy mostanság a "robogók" már annyit, ha nem többet tudnak mint a régebbi "általános" motorok. Így az, hogy anno a nagypapán még kiskőrösi sem volt, mégis milyen jól van máig, pedig hányszor elesett - ezt az érvet én kevésnek érzem ahhoz, hogy a mai motorokon, a mai forgalomban is felvegyek egy ilyen nyitott bilit. Akárcsak örömmotorozáshoz is.
Persze ez sem kötelező vélemény, csak egy a sok közül - csak ne felejtsük el, hogy a fejünket nem az E betű meg a cicis szárnyasnéni védi a belsőbe hímezve, hanem az anyag körülötte... :)

GelandeundStrase 2011.07.08. 17:03:36

ez a sisak rohadt jól néz ki, (ezért kerül ennyibe) kár hogy nem megy a motoromhoz, vennék vagy hármatnégyet.

Z o z ó 2011.07.08. 17:32:20

szerintem nyitott sisakba legalább akkora "butaság" motorozni mint sisak nélkül.

De "tiéd a fejed,magadnak kongatod"...

joejoe1974 2011.07.08. 17:37:02

Maradok a zárt sisaknál még nyáron is.Inkább a plexin koppanjon a darázs mint a szemhéjamon.Volt már olyan is nyitott sisakban.

mt-03 2011.07.08. 17:58:05

@'saztán?: haver esett ilyen nyitott kupakkal. a szemoldoke ment szet, azt varrni kellett es ugye ott mar nem nagyon nott kesobb semmi, szoval eleg rendesen megvaltozott a fizimiskaja. szerencsere a fejenek nem lett baja. kb 100-al ment es fellokte egy skodas. a buko ripityomra szettort, nagyon erdekesen nezett ki, a ket pant megvolt es koztuk egy csomo sisakdarabka logott furtokben...

Sz.I 2011.07.08. 19:22:40

Egy őrült ismerősöm a Davida-ra esküszik; az is hasonlóan extravagáns viselet.

Sz.I 2011.07.08. 19:26:29

@megkeseredett: Szerintem a fejedet elsősorban TE véded, persze aki nem bízik magában, annak kell nyugtatónak valami Hi-Tech. A sisak azért nem csodaszer.

GERI87 2011.07.08. 19:41:24

@megkeseredett:

"Arra céloztam, hogy mostanság a "robogók" már annyit, ha nem többet tudnak mint a régebbi "általános" motorok."

Erre mondtam hogy fejben nem fejlődtünk hozzá annyit mint kellett volna.

Én értem hogy mit akarsz mondani.
Nyilván nem versenyezhet egy ilyen bili védelem terén a zárt cuccal.

De a dolog ott kezdődik hogy észnél kell lenni és lehetőleg elkerülni a veszélyt.
Lehet most is biztonságosan motorozni.
Annyival nem lett veszélyesebb a közlekedés mint amennyit technikailag fejlődött a géppark.
Csakhát tudni kéne ezt azt...

Az sem túl jó érv hogy azért nincs nyitott bukóm mert 100 ló is lehet alattam és az már 200-al is tud menni.
És?
Akkor már kötelezően 180 az utazó nem 90 és mindenhol nagy a forgalom meg mindenki 200-al megy?

Pl ha én hordanék ilyen bukót akkor még mindig kevesebb eséllyel szenvedek balesetet mint az aktuális hülyegyerek nyakig kezeslábas protektorban...

JawasZoli 2011.07.08. 20:06:01

a krom csik jelen esetben nagyin gagyi benyomast kelt. szinten sznoboknak valo a DAVIDA sisak. tularazott cucc, de az is csak egy jet fajta sisak. semmi extra.

1kutya 2011.07.08. 22:37:23

venni kell egy fekete fullface sityakot aztán elvinni a legközelebbi fóliázóshoz, oszt olyat csinál neked, hogy beszarsz!
nemmelesleg meg lehet úszni 50-100k között...

Guld Péter 2011.07.08. 23:02:27

Szevasztok, most kerültem netközelbe.
Szóval, egy picit fordítok a témán. Senki egy percig ne gondolja, hogy 520 Euróért olyan bukó van a piacon, ami nem védi a fejet. Az Arai szintén nyitott verziós bukója, (amely közel sem néz ki ennyire jól, bár tudom ízlések és pofonok) közel ennyibe kerül. Egyébként a plexis változat tökéletesen védi az arcberendezést. Ez a sisak nyilván nem speedmotorra készült, a köv. évben egyébként olyan is lesz már. És ami nagyon fontos, a választása nem kötelező, ezt a cikkben is leírtam. Viszont rendkívül kellemes és biztonságos. Ezt olyan tagok is megerősítették már, akik balesetet szenvedtek benne.
ui.: a Davida is király!

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.07.09. 00:20:02

Sztem annyiról van szó, hogy nyugatabbra ezt sokan megengedhetik maguknak, it meg ez a király cucc.

Atarist 2011.07.09. 00:22:57

Nem csúnya. A sisak elején a patentok használatosak valamire vagy csak design?

Rendsz3r 2011.07.09. 07:49:29

Szerintem ez a bukó iszonyat jó. Nekem is van egy nyitott és egy zárt kupakom. Ha túrázni, vagy dolgozni megyek akkor a zártat, ha csak örömmotorozni indulok akkor a nyitottat veszem fel.
Aki meg állvédelmet ÉS retro külsőt keres, annak ott van a Bandit Itegral
www.sip-scootershop.com/EN/Products/10640L/Helm+BANDIT+Integral+Groe+L.aspx

nehogymárne 2011.07.09. 09:43:13

tudom, hogy legtöbbünknek nehéz elképzelni, de vannak szép számmal olyanok, akiknek ötszáz ojró nagyon nem sok. persze vehetnének ők is százeurós valamit, mert ugyanannyira véd vagy nem véd, de pont leszarják. azt fogják megvenni, ami tetszik, amire a marketing azt mondja, az a legütősebb.

lehet venni középszar nokia telefont egymillió kettőért vertu házban fehérarany díszekkel meg csillogó kövekkel az Andrássyn. biztos azért éri meg azt a boltot is fenntartani, mert nincs olyan, akinek olyan kell.

nehéz felfogni, de a gazdagságnak van egy olyan kényelmetlen velejárója, hogy tudni kell költeni a pénzt, meg keresni is. csak azért irritál sokakat jobban, mint az űrutazás, amit szintén nem fognak kipróbálni soha, mert ez itt van az orrunk előtt, a másikért meg el kell menni Bajkonúrba.

pappito · http://pappito.com 2011.07.09. 10:03:03

nekem tetszik nagyon, igényes kivitelezés, rendes anyagok és design, biztosan kényelmes is. viszont nincs olyan jet sisak amiben én szívesen motoroznék, úgyhogy bármennyire tetszik is, nem vagyok célcsoport. (azt viszont ne mondjuk, hogy az arc elé húzott plexi az tökéletesen biztonságos, ha nincs állrésze a sisaknak, akkor a plexi csak a muslincás fogsor ellen véd)

mi nem foglalt még 2011.07.09. 10:09:28

Csak nekem tűnik úgy, hogy ez nem néz ki jobban mint a hasonló bukók amit 8 rongyért adnak?
Jó a festése dizájnos meg báránybőr de ezzel együtt indokolatlanul drága.

mi nem foglalt még 2011.07.09. 10:16:28

@nehogymárne: Nem önmagában az árával van gond.
Ez egy védőeszköz.
Így viszont a magas árat a védelmi képességei indokolnák, arról viszont nem sokat írtak a cikkben.
Ha mint egy ékszert vagy órát nézzük akkor értem az árat.
De ki az a buta aki egy védőeszközt nem a védelmi képessége alapján vásárol hanem mint öltözék kiegészítőt?
Mindezt akkor amikor tudok mutatni olyan sisakot ami ugyan úgy drága és dizájnos és még a védelmi feladatát is jobban ellátja.

2011.07.09. 10:34:53

@'saztán?: Akkor már a lúd legyen kövér: gyujtemeny.vatera.hu/militaria/egyenruha_es_tartozekok/1880_osztrak_tuzolto_sisak_1465925455.html

Amúgy csak azoknak a táborát tudom erősíteni akik a zárt bukókkal vannak. Persze, lehet nyitottat is hordani, de minek mikor párezer forinttal drágábban megkapod a zárt Airoh/Arai/Suomy/Nolan/Uvex/Shoei/AGV/Premier/Schuberth/Premier/Shark bukót ami valószínűleg nem csak a márkanév miatt annyival drágább. Tessék, hosszú a lista, lehet válogatni, de azt valahogy nem kajálom be hogy egy divatcég fog pont olyan bukót készíteni ami majd megvédi a dinnyét a nyakam tetején.

Guld Péter 2011.07.09. 12:57:40

Pardon, a Ruby nem divatcég, hanem motorkerékpáros bukósisakot gyártó cég, aki divatot teremt a Rubyval. A legmagasabb biztonsági szabványoknak megfelel. Azt meg hogy miként viselkedik bukás esetén csak akkor tudtam leírni, ha összetörtem volna a Zaetát.

fegyvervideoponthu 2011.07.09. 13:03:48

@Guld Péter: "A legmagasabb biztonsági szabványoknak megfelel."

Bullshit.

Lathatoan NINCS arc/all vedelem.

Tenyleg szep, designos, meg minden. De az arcplexi nelkuliek mar egy rohadt darazstol sem vedenek mondjuk hetvennel.

A bukosisaknak NEM kene divatcikknek lennie. A fek sem divatcikk a motorodon, pedig lehet, hogy a dobfek jobban nezne ki a tarcsanal...

nehogymárne 2011.07.09. 14:50:32

@mi nem foglalt még: ezerféle nyitott bukót lehet kapni, és ez a bili velük versenyez, nem a full face-ekkel. tudjátok: alma-körte. persze be lehetne tiltani minden nyitott bukót, mert nem olyan biztonságosak. de nem fogják. és ha már nyitott bukót vesz valaki, választhat hatezerért a lidlben, meg százötvenért ott, ahol ezt árulják. és akkor a krómozott rohamsisakot még nem is mondtam.

megkeseredett 2011.07.09. 20:41:01

@Guld Péter: Ne legyen félreértés. Én nem _ezt_ a sisakot ellenjavallom, pláne nem az ára miatt (képek alapján tényleg nagyon szép és igényes darab), hanem a jetsisakokat általában.
Sosem értettem azokat, akik ilyet hordtak, mindig az volt az érzésem, hogy vagy nem estek még, vagy nem láttak más motorosokat esni. Nem 200+-os tempóról van okvetlenül szó, egyszerűen _én_ nem vennék fel jetsisakot még robogóra sem.
Mindenki a saját fejét védi, szóval amíg ezek is megkapják a megfelelő minősítést, addig hordhatja őket az akinek tetszik, de ha pl. valaki hozzám fordul, hogy mit vegyen, az első dolgom az, hogy az ilyenekről lebeszéljem.

akos27 2011.07.10. 00:32:08

Nekem nagyon tetszik. :)
A sok full face "rajongó" egyéb védőruházatára (amit mindig hord is) kíváncsi lennék a sisak mellett... nekem is van mindkét fajta "hangulattól" függően választok közöttük. :)))

falfirka 2011.07.10. 02:55:54

ésakkor mivan ?
van akinek a szőke,van akinek a vörös teccik...nincs ezzel semmi baj - mint ahogy az izlés is különbözhet egy sisak esetében, a rávalóval eggyütt.
van akinek a tecsó gazdaságosra fussa,meg van akinek nem
van aki spídben kergeti az adrenalint,van aki robin nyomja munkába,van aki meg rohamsisakban rojtokkal
különbözőek vagyunk,mégis eggyeK-MOTOROSOK
tisztelni kéne egymást,nemcsak álszent módon inteni az úton
speciel én is kipróbáltam a kezdetekben a rohamsisakot,de nagyon huzatos volt,ezért van normál bukóm...meg van csoppergépem,amihez gáz a zárt sisak,ezért veri a bogár a pofámat rendesen...ez van.
de a lelkemet kéne eladni a,hogy zárt bukót vegyek fel egy csopihoz-mégha veszélyesnek is titulélják itt egyes kislányok.spídhez oké,de rokkerhez gáz!

sírok is mikor látom a tesztelő TOTALKAROS kolleginákat,zárt buksiban csopperezni..
béke

FogarasiArpi 2011.07.10. 02:59:35

Még jó, hogy éppen most olvastam el az alábbi cikket: motorcycleinfo.calsci.com/Helmets.html

Érdemes megtekinteni a cikk közepén található ábrát, vagyis a balesetek 15-20%-ában az állrész sérült meg.
Ezt a tényt alapul véve a képen látható úriember legalábbis minden 5. esése után az álla helyén jelentős arcplasztikára fog szorulni.
Már ha megéri....

A T. cikkíró meg elárulhatná, hogy mennyit keresett ezzel a reklámmal.

Érdekes tény, hogy vajon valóban, miért egyetlen nyitott, vagy felcsapható siskakot gyártó cég sem küld tesztre a termékéből, a biztosnágot vizsgáló, független Snell-nek www.smf.org/ a termékeikből????

Guld Péter 2011.07.10. 09:43:44

T. FogarasiArpi - a cikk messze van a reklámtól. Semmit sem kaptam érte a forgalmazótól. Tudod, punks not dead

tamank 2011.07.10. 10:31:35

FogarasiArpi

Ha már statisztika: az a 15-20% állsérült hogyan oszlik meg a motorozási stílusok között? És kimutathato korreláció?

Ha már okosak vagyunk ...

fizukicsi 2011.07.10. 16:41:38

Biltwell az ebay oldalon 100 eurótól,na az az igazi ütős, flitteres kupak. Az arc védelmére,megoldás lehet a tekintélyes pocak. Ha elég nagy, akkor nem ér le az áll. Elméletileg.

Neonknight 2011.07.10. 18:09:54

@Atarist: A patentokra vehetsz siltet, vagy plexit.
Van felpatentolható felhajtható plexi is, de például elég érdekes buborék plexiket is lehet venni, mókásan néznek ki :)

Személy szerint nyitott sisak párti vagyok, a szememet védem, az arcomon csapódó bogarak, kavicsok pedig nem zavarnak, az én kényelmes tempómnál nem okoznak számomra nagy problémát.
Ha majd eluralkodik rajtam is a "féltem az államat" érzés akkor eladom a mocit és veszek egy Volvót...

Neonknight 2011.07.10. 18:20:49

@fegyvervideoponthu:
Az arcsélülés fájdalmas, de nem abba halsz bele, hogy összetört az állad, hanem abba ahogy az agyad a koponyádhoz csapódik.
Szóval a nyitott sisak életvédelmi szempontból szerintem megközelítőleg ugyanúgy ellátja a dolgát, de emellett a zárt sisak ad egy sérülésvésvédelmi pluszt (meg némi bezártságot amit nem mindenki kedvel). Estem már párat, hálistennek egyszer sem pofára.

Neonknight 2011.07.10. 18:28:38

@mi nem foglalt még: Nyitott sisakok közt is megvannak az óriási különbségek, attól hogy külsőre ugyanúgy néz ki mint a régi Kiskőrösi sisakok. Pl.: 13ezres nyitott GREX-nél fügyül be a szél (és apróbb bogarak) a fülnél. 18ezres MT sisaknál már tökéletes volt a zárás (ezek a sima óccsó ABS anyagú E-betűs sisakok). Az ilyen drágább sisakok meg ugye már többnyire kompozit anyagúak (pl karbonszálerősítés), ami az erősségüket és élettartamukat is növeli és lehetővé teszi a könnyebb kialakítást..

Atarist 2011.07.10. 23:43:02

@Neonknight: Jaja köszi, gondoltam de jobb szerettem volna a cikkben olvasni :).

Az én sisakom zárt, ilyesmit rottyantóhoz hordanék max. Mondjuk én meg a plexit csukom le ritkábban mint kellene, inkább csak esőben meg szélben, meg 50mph felett. Volt már, hogy szeles időben lecsaptam, utána kb 1 másodperccel koppant vmi a szemem előtt szal nem hülyeség az.

Házas motoros 2011.07.11. 10:17:40

Sajna nem volt időm, végigolvasni a kommenteket, úgyhogy ha már vki lelőtte, bocs. Nekem a "Ruby" szóról, Berlusconi "fizetős barátnője" jut csak eszembe. Lehet, nem vok, elég öreg. :)

'saztán? 2011.07.11. 23:17:13

cickós csaj = őrangyal

'saztán? 2011.07.12. 08:30:17

@Guld Péter: a belvedere sorozatról mit tudsz? plexi milyen rajta? leszerelhető-e? zajosság, egyebek? köszi!

Guld Péter 2011.07.12. 09:04:39

@'saztán: nem próbáltam, csak nézegettem. gondolom a plexi miatt kicsit enyhébb a zaj, bár a Pavillon
is király volt. a héjszerkezet azonos,
a plexi biztos levehető, cserélhető,
bár a héj oldalán található szerkezet,
sztem fix.

Harkov 2011.07.12. 12:33:21

@Neonknight:

Szívemből szóltál!:-)
Kicsit kezdem unni ezt az-aki nem vesz fel zárt sisakot meg full protektoros ruhát az a legnagyobb barom-dumát.
Az egész motorozás veszélyes ezt tudomásul kell venni.Persze mindenki adja meg magának a legtöbb esély a túlélésre de a ruházaton kívül még ezer dolog van amivel kivédhetsz egy balesetet.(defenzív vezetés,a motor műszaki állapota, józan ész)
A hülyéket nem védi meg semmi viszont nem hinném, hogy minden nyitott bukós az életével játszana.
Régebben volt egy ezres speed motorom hozzá protektoros bőrruha rendes kesztyűvel csizmával stb.
Legurultam a Balcsira de valamit a szállás felejtettem és strandpapucsba és polóba tettem meg 500 kemény métert.Ahogy megálltam pár motoros akiket nem ismertem elkezdett beszólogatni, hogy mekkora marha vagyok,az életemet kockáztatom stb.
Kurva szarul esett de nem álltam le velük vitatkozni.
Ja és ők bőrmellénybe+sima farmer kombóba nyomták egy amerikai márka motorjaival!:-)

'saztán? 2011.07.12. 14:04:56

@Guld Péter: köszi. az biztos, hogy cserélhető, mert adnak 3 darabot is hozzá (víztiszta, sötétített, még sötétebb), csak az érdekelt volna, hogy nélküle lehet-e használni. nem tudod, itthon meg lehet egy ilyet valahol nézni?

Guld Péter 2011.07.12. 15:41:11

'saztán: amikor megkerestem Dánielt, az importőrt

keresd meg ezt a mondatod, ott a link a bolthoz. állnak rendelkezésedre.

SomeSeed 2011.07.13. 10:11:57

@Harkov: Csak félig van igazad, de azzal a féllel egyetértek. :)

SomeSeed 2011.07.13. 10:19:35

@falfirka: Jól beszélsz. Rákkendroll egyszer, másszor pedig a motorosoknak sem egymás ellen kéne harcolniuk, hanem egymásért.

SomeSeed 2011.07.13. 10:44:39

Egyébként nekem régi vágyam, hogy hogy szerezzek egy echte pilóta sisakot (leselejtezett, használt, akármi vadász, vagy helikopter sisak), meg esetleg a hozzávaló légzőmaszkot. Imádnék benne motorozni, ha meg lenne hozzá a szimatszatyor is, nem kéne az előttem menő tádé szagától bódulgatnom. :)

Harkov 2011.07.13. 22:56:20

@SomeSeed:

Na igen de melyik felével?:-)

falfirka 2011.07.13. 23:34:50

van egy békebeli tankos sapkám...
aza húrkás fajta,szövet anyaga van és nagyon kúl..
ócsójért átadom :-)

Friss topikok

Hirdetés