Gyilkos lehet a légcsavar

Szomszédomnak ecseteltem a pénteken bemutatott biciklitoló utánfutót, amikor közbevágott: „A Vaterán már láttad a propelleres biciklit? Az is házi!” Találkoztam már sok csodával, de ez szíven ütött: a női kerékpárra permetezőmotort szereltek, a kihajtásán két légcsavarral.

Ha hússzal mész, a szél miatt az is kétszáznak tűnik, de tovább szemlélve a járművet találtam még pár furcsaságot. A védőkeret csupán oldalról biztosítja, nehogy megmetéljünk valakit. Ha hátba találsz egy gyalogost, a pörgő légcsavarok úgy csapják meg a gerincoszlopot, hogy örökre nyomorékká tehet bárkit – aki látta a Happy Tree Friends mesesorozat repülőgépes epizódját, tudja, mire képes egy propeller.

Az eltolt nyerget nem igazán értem, de lehet, hogy így adja ki aerodinamikailag. A 28"-as biciklivázon levő 27 köbcentis japán permetezőgép- motor kipufogóját érdekes módon a vázba vezették – lehet, hogy a csövekben elvész a hang, de az biztos, hogy a vas fel is forrósodik.

A léghajtásos kétkerekű ötlete nem új, a húszas években több ilyennel megpróbálkoztak az önjelölt feltalálók. Érthető módon a koncepció nem lett túl sikeres, de talán lesz valaki, akinek 30 ezer forintot megér – okosabb kipufogóval és rendesen védett légcsavarral még jó is lehet csapni a szelet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr72905202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2011.05.17. 17:16:52

@Inner Circle: én is erre gondoltam, kellemetlen lehet dráj veter taft nélkül ilyen bringán ülni

kontrázzunk nekije

www.youtube.com/watch?v=imoIF1f7pXs

1kutya 2011.05.17. 17:18:47

a legnagyobb baj, hogy elvesztette a lényegét: nem lehet vele permetezni...

Magyar[HUN] 2011.05.17. 17:20:22

Most már tudjuk,hogy MacGyver magyar :D

Balu az Alfás 2011.05.17. 17:20:37

A Happy Tree Friends a legnagyobb királyság! Megvan DVD-n az összes évad! :)

Orcsány_Virenc 2011.05.17. 17:30:41

@gnme: ez hülyeség, akkor a légcsavaros repülőgépek mitől mennek?

qweasdyxcqweasdyxc 2011.05.17. 17:33:53

Nem látom, hol jön jön a füst?! Az rendben, hogy a kipufogó be van kötve a vázba, de hol "lyukas"? vagy csak én nem látom?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.17. 17:38:01

érdekes a váz is :-)
erről kéne CSikósnak tesztet írni:-)))
nagyon jó:-))

gnme 2011.05.17. 17:38:24

@Orcsány_Virenc: asszem az üzemanyag lesz a ludas

nameg a felhajtó erő

szárny felett relatív hoszabb utat tesz meg a levegő gyorsabban így kisebb a nyomás, szárny alatt rövidebb utat tesz meg a levegő azt akkor egyszercsak felemelkedik a gép, mert keletkezik elég erő

víájpí

Semper Fidelis 2011.05.17. 17:41:35

@gnme: A propeller lapátjai a levegőn "támaszkodnak meg". Nincs igazad, simán mehet a gép, feltéve, ha a lapátok szöge megfelelően el lett találva, és van elég fordulat.

Orcsány_Virenc 2011.05.17. 17:41:36

@gnme: ok, de a földön is tud haladni a légcsavar segítségével, nem csak a levegőben.

Droidvezérlö · http://autonepper.blog.hu 2011.05.17. 17:43:18

Jól jön az a vázfűtés télen,van annak is létjogosultsága. :)

gnme 2011.05.17. 17:43:24

@Orcsány_Virenc: persze, világos

ezért hoztam direkt a vitorlás hajsó példát, látom jól ráugrottatok :-DDDD

Droidvezérlö · http://autonepper.blog.hu 2011.05.17. 17:45:10

@gnme: Ha egy propelleres kisgép "kés"-ben repül,akkor csak a prop húzza előre.

qweasdyxcqweasdyxc 2011.05.17. 17:47:49

De hol jön ki a füst??!! Segítsetek már!

gnme 2011.05.17. 17:51:21

@Droidvezérlö: nem modellezek és csak keveset reptetek, nem vagyok szakértője a dolognak

bár van kondenzátoros helim meg áramvonalasabb iporka csesznám is (nyolc perces), kutyákat szoktam etetni velük :-D .. láttál már szájtátott kutyát? :-))) istenkirály

vasgyuszi 2011.05.17. 18:03:34

@gnme: Azt ugye tudod, hogy ebben az esetben hülyeségrol beszélsz?

Csizirájder 2011.05.17. 18:19:19

@gnme:

Ez bizony tévedés, nem gondoltál még a légcsavaros repülőgépekre? :) A légcsavar lapátjain ébredő erő (mint a szárnyprofilnál) az ami képzi a vonóerőt. Ugyanis a légcsavar hasonlóan működik mint a forgószárny. Az pedig megint egy téves elképzelés -és sok, fizikához nem igazán értő ember azt is hiszi-, hogy a légcsavar "fújja" a levegőt, és ez az áramló levegő hajtja meg a repülőgépet.

Tessék okulni:

hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9gcsavar

gnme 2011.05.17. 19:07:06

@Csizirájder: még szerencse hogy nem értek ezekhez a dolgokhoz.

Azt sem tudom mi a különbség az nyomószivattyú és az átemelő szivattyú járókereke között.

Szárnyprofilról sosem hallottam. Meg arról sem, hogy a légcsavaros gépek képesek repülni.

gnme 2011.05.17. 19:08:12

@vasgyuszi: én úgy látom az ürge magára fújatja a levegőt. Így nehezen fog elindulni a járgány.

Jetstream 2011.05.17. 19:08:52

@gnme: "belső erő, saját inerciarendszeren belüli"

Te tudományosan vagy hülye.

"ezért hoztam direkt a vitorlás hajsó példát, látom jól ráugrottatok"

És még a tévedésed sem vagy képes belátni, gratulálok.

qweasdyxcqweasdyxc 2011.05.17. 19:11:32

DE HOL JÖN KI A FÜST??!!
Ez így nem kipufogó, hanem bepufogó.
felejtsétek már el az inerciarendszereteket, nyilván tud menni hacsak a keletkező levegő nem teljes egészében a pilótát éri.

gnme 2011.05.17. 19:12:07

@Jetstream: még neked sem esett le hogy ezt direkt így írtam? ..nembaj, majd leesik :-D

Ha nekifeszülsz az árbócnak a hajón belül, attól nem tolod el a hajót.

nesze :-)

Jetstream 2011.05.17. 19:14:27

@gnme: "még neked sem esett le hogy ezt direkt így írtam?"

Nem, nekem - és szerintem többeknek is - az esett le, hogy írtál egy nagy baromságot, majd miután szétizzott a fejed, próbálod elviccelni hogy "ááá, én direkt mentem neki a lámpaoszlopnak"

"Ha nekifeszülsz az árbócnak a hajón belül, attól nem tolod el a hajót."

Jaja, de ki beszél itt erről a fenoménról a canga esetében?

gnme 2011.05.17. 19:18:49

@Jetstream: szerintem nem baromság, egyszerű témaindító.

Nem én mondtam, hanem annó a matektanárom a tábla előtt. 15 tanúm van rá, akik akkor abban a teremben voltak.

Én hidegnek találom a fejem, most tapogattam meg.

Csizirájder 2011.05.17. 19:34:16

@gnme:

Akkor ezek szerint egy buta troll vagy... :DDD

Z o z ó 2011.05.17. 19:42:01

A füst nem jön ki,a füst miatt működik, ha kijön a fűst akkor elromlik.(mint az elektromos dolgok /ugye tudjuk hogy azok is füsttel mennek/)

komolyra fordítva a szót:

remélem elkobozza a rendőrség attól aki megveszi (inkább attól aki árulja),még az előtt hogy bárkit megölne vele

gnme 2011.05.17. 19:47:32

@Csizirájder: nah .. megyek is, belövöm magam, csakhogy jobban érezzem magam

mert most cefetül vagyok

de ha az anyag elér a vérembe, egyből jobban leszek

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.05.17. 19:49:52

Lehet, hogy csak a meleg nyárra kellett a hűtés :D

gnme 2011.05.17. 19:52:45

@ColT: pont erre gondoltam :-)))

nemhogy a izé, hátsó kerék mellé tette volna két oldalra két motort

teknős állás bemelegítés, nyúl állás, randalírozás :-D

qweasdyxcqweasdyxc 2011.05.17. 20:25:55

Még mindig nem tudom, hogy HOL JÖN KI A FÜST!!??
Esetleg turbo? A kipufogógázzal segít hajtani a pedált?
Lassan nekem is anyag kell...

gnme 2011.05.17. 20:36:10

@qweasdyxcqweasdyxc: nekem van. Kétféle.
Mindkettő fajin. Egyik azonban nagyot üt. Az drágább is.

vasgyuszi 2011.05.17. 20:42:29

@gnme: Mégjobban megnéztem, de szerintem jó szögben állnak a lapátok.

faterpolo 2011.05.17. 20:45:03

@qweasdyxcqweasdyxc: Azt hiszem, megfejtetted az eltolt nyereg rejtélyét... :)

magyar bucó 2011.05.17. 20:58:04

"aki látta a Happy Tree Friends mesesorozat repülőgépes epizódját, tudja, mire képes egy propeller."

Izé, az egy mese. Tudod, a mese nem valóság.

magyar bucó 2011.05.17. 21:02:47

@qweasdyxcqweasdyxc:
Ez a legújabb EURO2000-es motor, nincs kipufogógáz kivezetése.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.17. 21:05:26

@gnme: Ja, de ez esetben (akárcsak a repülőnél) pont attól működhet a dolog, hogy a levegő nincs hozzárögzítve a bicajhoz. Olyanokat írsz, hogy "ráálsz a fedélzetre, és elkezded fújni a vitorlát", meg hasonlók, miközben ennek ahhoz semmi köze, ez egyszerűen olyan, mint egy repülő. Az már más kérdés, hogy szerintem se a motor, se a légcsavar nem elég nagy ahhoz, hogy megmozdítsa a bicajt.
Egyébként autó is van propellerhajtással (ugyan marha gazdaságtalan, de azért létezik):
www.youtube.com/watch?v=W7h97PfqXl8

gnme 2011.05.17. 21:08:09

@SomyTomy: neeeem itt nem erről van szó. Hát ezeket én is tudom. Ne viccelj már.

Hanem hogy ha feltűnik egy új nick, azt ki kell borítani, le kell butázni.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.17. 21:09:56

Inkább úgy tűnik, hogy hűtési célból van ott, ahol. Legalábbis, ha ilyen "szépen" odarakta a kipufogót, nem hizyem, hogy gondot okozott volna a lánccon át a kereket meghajtani azzal a motorral.

magyar bucó 2011.05.17. 21:12:38

@SomyTomy: Simán meghajtja a kerékpárt. Sík úton meglepően kis erő elég.

magyar bucó 2011.05.17. 21:15:09

@SomyTomy: Akkor valami kuplungot is kellett volna gyártani hozzá, különben csak a motor leállításával lehet megállni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.17. 21:38:36

@gnme:" ez egy belső erő, saját inerciarendszeren belüli

olyan, mintha ráállsz a fedélzetre és elkezded fújni a vitorlát ... vagy kimész a partra és onnét kezded el fújni a vitorlát .. az eredmény más "
feltéve hogy nem ugyanarról a levegőről beszélünk,mert az ugye nem része a rendszernek.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.17. 21:39:44

@SomyTomy: ha jáncon keresztűl hajtja meg akkor SMKP,így meg repülőgép ami nem száll fel.:-))

We make the world a better place 2011.05.17. 21:40:53

@magyar bucó: Kis fordulatszámon kicsi a vonóerő, meg lehet állni. Anno egy srác kemping hátuljára épített.

tibcsiketb 2011.05.17. 22:31:25

Ezt is a zOxigén hajtja

Magyar[HUN] 2011.05.17. 22:40:05

@gnme: Hát ők rohadtul nem értik a poént... Nem baj én jót nevettem,remélem te is :)

repeti 2011.05.17. 22:46:19

Tolólégcsavart kellene alkalmazni mint az Airboat-okon, rendesen körül-"hálózva". Azt kipróbálnám.

lally 2011.05.17. 23:08:54

Oké, fasza, nyáron még hűt is. De télen?

rolls 2011.05.17. 23:24:24

@Gyurma73:
akkor erre pilóta-jogsi kell???

Feszke 2011.05.17. 23:29:13

Szerintem vegyük meg közösen, mindenki bedob egy ezrest és meg is van.
Akkor aztán ki lehet próbálni!!

rolls 2011.05.17. 23:39:39

@Gyurma73:
"érdekes a váz is :-)
erről kéne CSikósnak tesztet írni:-)))
nagyon jó:-)) "
-tényleg! Szavazzunk meg egy "nagy-tesztet"! A tesztelőket bezárni a sötét "Kultúrba" , majd egyenként szembesíteni Őket a műszerrel! Winkler, Baowah, Karotta, Omm, Csikós! Menne a műsor! Meg az Indavideo!

Első mohikán 2011.05.18. 00:57:37

Szerintem az elégséges vonóerőhöz sokkal nagyobb átmérőjű propeller kellene, amihez viszont alul méretezett a motor. Így csak a nyári kánikulában tekerve (!) hasznos a ketyere a plusz súlyt izzadva cipelő bringás hűtésére. Na meg a bogarak szétcincálására.
A kipufogógáz pedig a nyerget melegíti télen -ülésfűtés!-, amikor a jeges orkánt fújja a bringás pofájába.
Egyébként sokkal hasznosabb lett volna az első kereket egy dörzskerékkel meghajtani ezzel a parányi motorral.

magyar bucó 2011.05.18. 05:38:22

@We make the world a better place: Ha elolvasod az előzményt, akkor látod, hogy ezt a lánchajtásra írtam. Az meg fix, ha megállítod a kerékpárt, áll a motor. Lánchajtás kuplung nélkül őrültség.

magyar bucó 2011.05.18. 05:42:13

@taxi33: "A kipufogógáz pedig a nyerget melegíti télen -ülésfűtés!-, amikor a jeges orkánt fújja a bringás pofájába"

A váz alsó sarkánál (ahol a pedál tengelye van) nincs átjárás, az első részből nem kerül át a gáz a hátsóba. Ennek megfelelően nincs ülésfűtés (tojásfőzés) a járgányon.

I.C.ram 2011.05.18. 06:04:49

@gnme: buktál fizikából, igaz? Ennyi baromságot összeírni áltudományosan...

vesztergom 2011.05.18. 06:26:23

Az nem lehet hogy ez az izé benzint termel? Jó gyorsan kell vele hasítani és akkor felpörög a venti, mint a szélkerék, és a tankba meg fel tudja fogni a keletkező benzint. A kipufogó meg azért van a vázba kötve, hogy amit ott szív a henger levegőt az nehogy tornádó hatással visszafékezze a bicajt. :D

vesztergom 2011.05.18. 06:38:28

A nyeregcső pedíg flexibilis, hogy tudjál a magasságon állítani... Ha nem az volna, akkor ha kihúzod is, csak hátrébb tudnál rajta ülni, de akkor előfordulna egy olyan helyzet előbb-utóbb, hogy a súlypont túl hátra kerülne és felágaskodna a canga eleje. Ez viszont nyélgázon már a felszállás határait feszegetné... :D

(hasonló szitu köszöntene be mint sportrepülőknél a függeszkedés...)

Tomchy 2011.05.18. 08:10:33

Én azért büszke vagyok rá, hogy ez a jelenség itt van a Dél-Alföldön! És tulajdonképpen a gyalogosszeletelőt is értem...

gnme 2011.05.18. 08:49:51

@I.C.ram: te buktál? Mindenki magából indul ki.

magyar bucó 2011.05.18. 10:07:02

@gnme:
Valahol rád ragadt ez a saját inerciarendszer kifejezés és ezt jónak láttad itt elsütni. Sajnos, amit írtál, az hülyeség, azóta a magyarázkodással csak még jobban elástad magad. Ha egyszerűen továbblépsz, már régen elfelejtettük volna, hogy mit írtál.

Szabi01 2011.05.18. 10:12:28

Ez nagyon jól néz ki!
Az alul-méretezésről ne beszéljünk.
Poén volt, vagy nem volt poén, annyiban mindenképp igaza van gnme-nek, hogy a gáz áramlása a szívó és a nyomó oldalon teljesen más.
Míg a vákuum minden irányból körülbelül azonos (A kétkedőknek mondom, hogy igen, szinte még oldalról is ugyanolyan gázsebességgel szív mint szemből.) a nyomó oldalon egy pontra nyomja, mintha egy csőben áramlana a levegő.
Vagyis emberünk tényleg magára nyomja a levegő nagy részét.
Ha hátra szerelné a propellert, akkor sokkal jobb hatásfokot érne el.
Így a gyalogosszeletelésen kívül tényleg nem sok mindenre alkalmas. :D

Oktato 2011.05.18. 10:16:04

Szerintem meg itt a megoldás:

www.youtube.com/watch?v=CKAuNfyKDOk&NR=1

Az alkotás öröme :))

Oktato 2011.05.18. 10:19:49

Gyenge vagyok angolból, de témaindítónak/komentgenerátornak ez is jó volna:

www.youtube.com/watch?v=EjT6qqC4FIk&NR=1&feature=fvwp

Esetleg egy tesztet...?

Tomchy 2011.05.18. 10:39:22

@Szabi01: Aki járt már sportrepülőtéren, és állt már egy járó motorú An-2 mögött, az tudja, mire gondolsz.

qweasdyxcqweasdyxc 2011.05.18. 11:52:53

Itt meg a hátsó hajtású propelleres egészen jól megy:

www.youtube.com/watch?v=iGxWIbhTqwg&NR=1

(ő biztosan nem hallott a saját inerciarendszerről)

De a lényeget még mindig nem tudom:
DE HOL JÖN KI A FÜST??!!

Csizirájder 2011.05.18. 11:57:51

@gnme:

Igyál akkor egy gyógyfelest gyorsan, az helyreállítja a szervezet normál működését! :DD

Csizirájder 2011.05.18. 12:00:20

@sszabifly:

Elég jól hasítanak ezek a gépek! :)

gnme 2011.05.18. 12:30:40

@Csizirájder: á, már túlvagyok rajta :-)

Na? Emberünk alatt gyorsul már a gép? Hasznosítja már a közeget?

Vagy "félrehajol" még gyprsítás közben? ..mondjuk a gáztól amit be kell szívnia én tutira félrehajolnék rövidúton :-D

(az űrben is van közeg, a hang is terjed, ne viccedlj már, láttam a sztar warzban)

gnme 2011.05.18. 12:32:20

@magyar bucó: téged nem is akarlak megismerni.

Nem szeretem a rosszindulatú embereket.

Első mohikán 2011.05.18. 12:33:15

@magyar bucó: Az ülésfűtésről csak vicceltem -elfelejtettem a szmájlit-, tudom, hogy a középcsapágy lezárja a vázat belül.
@Oktato: Na, ezzel még valamelyik maratonversenyen is érdemes lenne indulni; kiiktathatóak az ellenfelek! :-)

magyar bucó 2011.05.18. 12:36:43

@gnme: Én sem vagyok rád kíváncsi, elég hülyét ismerek nélküled is.

gnme 2011.05.18. 12:51:39

@magyar bucó: a lehülyézés, mint műfaj, már ide is beköltözött?
Nemtod?

magyar bucó 2011.05.18. 12:54:03

@gnme: Idézet a leveledből (ma, 12:34):
"hogy basznád szájba a kurva anyádat hatvanhatszor"

Te tényleg hülye vagy...

cassio 2011.05.18. 13:36:33

@Semper Fidelis: mondjuk inkabb úgy hogy a légcsavar kellö impulzussal kellö mennyiségü (tömegü) levegöt nyom hátra. (még ez is pongyola megfogalmazás de tartalmazza a légcsavar szögsebességét/profilt/állásszöge(ke)t, átméröt stb...

cassio 2011.05.18. 13:40:48

@Szabi01: meg ha a légcsavar kellö tömeggel ÉS fordulatszámmal bir akkor megnézem ezt a kerékpárt milyen szépen kanyarodik....
(ha már inerciálól vna szó)

In Motion 2011.05.18. 13:53:54

Csikos biztos megveszi a gyerekeknek. ;)

Tomchy 2011.05.18. 14:29:28

@taxi33: Nem minden középcsapágy zárja le a csöveket, a modern monoblokk igen, de a régi fajta, ahol csak a két végén a nyitott golyókosaras csapágy van, ott középen a tengely mellett szabad az út. Ez is ilyen, látni hogy a csapos hajtómű van rajta...
Úgyhogy mehet a golyszifőzés! :O)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.18. 15:16:15

@magyar bucó: Nem biztos. Nem akkora gond, hogy le kell állítani a motort ahhoz, hogy megállj (szerintem). Legalább spórolsz a benzinnel.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.18. 15:19:12

@magyar bucó: Igaz, bár nem tudom, hogy a "permetezőmotor" milyen ers, de ha olyasmi, mit mondjuk egy motoroskaszáé, akkor lehet.
@gnme: ????

Ls_650 2011.05.18. 18:10:49

Rájöttem... a kipufogó a vázban az ülésfűtést szolgálja....:)))

'saztán? 2011.05.18. 20:39:04

mekkora reklámot kapott, és ígysem kell senkinek.
:)

Orgon 2011.05.18. 21:26:57

A tisztelt fejlesztőmérnök biztosan Carmageddonon szocializálódott, innen a népírtó mellékzönge...

Szerintem az ülés alatt lehet a gájz kivezetése, az üléscső tologatásával lehet "behangolni". :)

Mellesleg a 2T füstből kicsapódó olaj még keni is a hajtókarcsapágyakat! (a bringáét) :)

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.05.18. 22:39:43

Komoly hajtómű. Az üzemanyagot a tartályba kell tölteni, vagy a biciklisbe?

diablos 2011.05.19. 10:04:40

Hááát nem látjátok benne a lényeget??
Egy rántással egykerékre állítja és már kész is a HELIKOPTER!!! :)

mt-03 2011.05.19. 13:47:11

gondolom vannak fizikus szakik itt, erdemes lenne kiszamolni hogy egy ilyen hajtomu ekkora ccm-vel mire kepes. sztem nem sokkal tobbre mint egy szobai ventillator... es abban se hiszek hogy ha barmi belekerul abban kart tudna okozni. a keret is inkabb azert van hogy ha eldol ne torjenek le a lapatok... max valakinek a szemit tudna kiverni de ahhoz ez igy keves csirkeracs kene ra.
az ules meg tutter azert van ilyen hatul mert tul orrnehez volt a gep.

pfeilmayer 2011.05.19. 14:33:45

@mt-03: ha megnézed a youtube-os linkeket a korábbi hozzászólásokban, látod majd hogy vagy hatalmas propeller kell, vagy hatalmas fordulat kell a kisebbekből.
Ha lenne türelmem, számolnék, de nincs értelme. Ez csak játék, nagyon gazdaságtalan.

magyar bucó 2011.05.19. 14:38:54

@mt-03: Ez a motor nagyjából 1 kW-os, egy álló ventilátor meg kb. 100 W. Szóval (hozzáillő propellerrel) egy álló ventilátor tízszeresét tudhatja.

pfeilmayer 2011.05.19. 14:54:09

@magyar bucó: és még írja a csávó, hogy 30km/h-t tud :D

magyar bucó 2011.05.19. 15:22:07

@pfeilmayer: Lejtő kérdése az egész. :)

mt-03 2011.05.19. 16:02:43

@magyar bucó: ok legyen 1kw. az meg kereken is eleg gyenge, de a legcsavar mennyire hatekony? gondolom ez fugg a kialakitasatol es a fordulatszamtol.
30kmh az sztem eleg optimista:) mondjuk 29-et hajt o pedallal, 1-et meg hozzafuj a szel...

azt mar nem is mondom hogy egy ilyen fukasza motor irto hangos, plane ha hozza van csavarozva egy ekkora vas rezonatorhoz. plusz a propellerek zaja. biztos jo lehet rajta ulni, meg hallgatni a szomszedsagban :) de legalabb eszreveszik a forgalomban :)

Friss topikok

Hirdetés

rallyedream feed

  • Hibás feed URL.