Gyilkos lehet a légcsavar

Szomszédomnak ecseteltem a pénteken bemutatott biciklitoló utánfutót, amikor közbevágott: „A Vaterán már láttad a propelleres biciklit? Az is házi!” Találkoztam már sok csodával, de ez szíven ütött: a női kerékpárra permetezőmotort szereltek, a kihajtásán két légcsavarral.

Ha hússzal mész, a szél miatt az is kétszáznak tűnik, de tovább szemlélve a járművet találtam még pár furcsaságot. A védőkeret csupán oldalról biztosítja, nehogy megmetéljünk valakit. Ha hátba találsz egy gyalogost, a pörgő légcsavarok úgy csapják meg a gerincoszlopot, hogy örökre nyomorékká tehet bárkit – aki látta a Happy Tree Friends mesesorozat repülőgépes epizódját, tudja, mire képes egy propeller.

Az eltolt nyerget nem igazán értem, de lehet, hogy így adja ki aerodinamikailag. A 28"-as biciklivázon levő 27 köbcentis japán permetezőgép- motor kipufogóját érdekes módon a vázba vezették – lehet, hogy a csövekben elvész a hang, de az biztos, hogy a vas fel is forrósodik.

A léghajtásos kétkerekű ötlete nem új, a húszas években több ilyennel megpróbálkoztak az önjelölt feltalálók. Érthető módon a koncepció nem lett túl sikeres, de talán lesz valaki, akinek 30 ezer forintot megér – okosabb kipufogóval és rendesen védett légcsavarral még jó is lehet csapni a szelet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr272905202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2011.05.17. 17:16:52

@Inner Circle: én is erre gondoltam, kellemetlen lehet dráj veter taft nélkül ilyen bringán ülni

kontrázzunk nekije

www.youtube.com/watch?v=imoIF1f7pXs

1kutya 2011.05.17. 17:18:47

a legnagyobb baj, hogy elvesztette a lényegét: nem lehet vele permetezni...

Magyar[HUN] 2011.05.17. 17:20:22

Most már tudjuk,hogy MacGyver magyar :D

Balu az Alfás 2011.05.17. 17:20:37

A Happy Tree Friends a legnagyobb királyság! Megvan DVD-n az összes évad! :)

Orcsány_Virenc 2011.05.17. 17:30:41

@gnme: ez hülyeség, akkor a légcsavaros repülőgépek mitől mennek?

qweasdyxcqweasdyxc 2011.05.17. 17:33:53

Nem látom, hol jön jön a füst?! Az rendben, hogy a kipufogó be van kötve a vázba, de hol "lyukas"? vagy csak én nem látom?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.17. 17:38:01

érdekes a váz is :-)
erről kéne CSikósnak tesztet írni:-)))
nagyon jó:-))

gnme 2011.05.17. 17:38:24

@Orcsány_Virenc: asszem az üzemanyag lesz a ludas

nameg a felhajtó erő

szárny felett relatív hoszabb utat tesz meg a levegő gyorsabban így kisebb a nyomás, szárny alatt rövidebb utat tesz meg a levegő azt akkor egyszercsak felemelkedik a gép, mert keletkezik elég erő

víájpí

Semper Fidelis 2011.05.17. 17:41:35

@gnme: A propeller lapátjai a levegőn "támaszkodnak meg". Nincs igazad, simán mehet a gép, feltéve, ha a lapátok szöge megfelelően el lett találva, és van elég fordulat.

Orcsány_Virenc 2011.05.17. 17:41:36

@gnme: ok, de a földön is tud haladni a légcsavar segítségével, nem csak a levegőben.

Droidvezérlö · http://autonepper.blog.hu 2011.05.17. 17:43:18

Jól jön az a vázfűtés télen,van annak is létjogosultsága. :)

gnme 2011.05.17. 17:43:24

@Orcsány_Virenc: persze, világos

ezért hoztam direkt a vitorlás hajsó példát, látom jól ráugrottatok :-DDDD

Droidvezérlö · http://autonepper.blog.hu 2011.05.17. 17:45:10

@gnme: Ha egy propelleres kisgép "kés"-ben repül,akkor csak a prop húzza előre.

qweasdyxcqweasdyxc 2011.05.17. 17:47:49

De hol jön ki a füst??!! Segítsetek már!

gnme 2011.05.17. 17:51:21

@Droidvezérlö: nem modellezek és csak keveset reptetek, nem vagyok szakértője a dolognak

bár van kondenzátoros helim meg áramvonalasabb iporka csesznám is (nyolc perces), kutyákat szoktam etetni velük :-D .. láttál már szájtátott kutyát? :-))) istenkirály

vasgyuszi 2011.05.17. 18:03:34

@gnme: Azt ugye tudod, hogy ebben az esetben hülyeségrol beszélsz?

Csizirájder 2011.05.17. 18:19:19

@gnme:

Ez bizony tévedés, nem gondoltál még a légcsavaros repülőgépekre? :) A légcsavar lapátjain ébredő erő (mint a szárnyprofilnál) az ami képzi a vonóerőt. Ugyanis a légcsavar hasonlóan működik mint a forgószárny. Az pedig megint egy téves elképzelés -és sok, fizikához nem igazán értő ember azt is hiszi-, hogy a légcsavar "fújja" a levegőt, és ez az áramló levegő hajtja meg a repülőgépet.

Tessék okulni:

hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9gcsavar

gnme 2011.05.17. 19:07:06

@Csizirájder: még szerencse hogy nem értek ezekhez a dolgokhoz.

Azt sem tudom mi a különbség az nyomószivattyú és az átemelő szivattyú járókereke között.

Szárnyprofilról sosem hallottam. Meg arról sem, hogy a légcsavaros gépek képesek repülni.

gnme 2011.05.17. 19:08:12

@vasgyuszi: én úgy látom az ürge magára fújatja a levegőt. Így nehezen fog elindulni a járgány.

Jetstream 2011.05.17. 19:08:52

@gnme: "belső erő, saját inerciarendszeren belüli"

Te tudományosan vagy hülye.

"ezért hoztam direkt a vitorlás hajsó példát, látom jól ráugrottatok"

És még a tévedésed sem vagy képes belátni, gratulálok.

qweasdyxcqweasdyxc 2011.05.17. 19:11:32

DE HOL JÖN KI A FÜST??!!
Ez így nem kipufogó, hanem bepufogó.
felejtsétek már el az inerciarendszereteket, nyilván tud menni hacsak a keletkező levegő nem teljes egészében a pilótát éri.

gnme 2011.05.17. 19:12:07

@Jetstream: még neked sem esett le hogy ezt direkt így írtam? ..nembaj, majd leesik :-D

Ha nekifeszülsz az árbócnak a hajón belül, attól nem tolod el a hajót.

nesze :-)

Jetstream 2011.05.17. 19:14:27

@gnme: "még neked sem esett le hogy ezt direkt így írtam?"

Nem, nekem - és szerintem többeknek is - az esett le, hogy írtál egy nagy baromságot, majd miután szétizzott a fejed, próbálod elviccelni hogy "ááá, én direkt mentem neki a lámpaoszlopnak"

"Ha nekifeszülsz az árbócnak a hajón belül, attól nem tolod el a hajót."

Jaja, de ki beszél itt erről a fenoménról a canga esetében?

gnme 2011.05.17. 19:18:49

@Jetstream: szerintem nem baromság, egyszerű témaindító.

Nem én mondtam, hanem annó a matektanárom a tábla előtt. 15 tanúm van rá, akik akkor abban a teremben voltak.

Én hidegnek találom a fejem, most tapogattam meg.

Csizirájder 2011.05.17. 19:34:16

@gnme:

Akkor ezek szerint egy buta troll vagy... :DDD

Z o z ó 2011.05.17. 19:42:01

A füst nem jön ki,a füst miatt működik, ha kijön a fűst akkor elromlik.(mint az elektromos dolgok /ugye tudjuk hogy azok is füsttel mennek/)

komolyra fordítva a szót:

remélem elkobozza a rendőrség attól aki megveszi (inkább attól aki árulja),még az előtt hogy bárkit megölne vele

gnme 2011.05.17. 19:47:32

@Csizirájder: nah .. megyek is, belövöm magam, csakhogy jobban érezzem magam

mert most cefetül vagyok

de ha az anyag elér a vérembe, egyből jobban leszek

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.17. 19:49:52

Lehet, hogy csak a meleg nyárra kellett a hűtés :D

gnme 2011.05.17. 19:52:45

@ColT: pont erre gondoltam :-)))

nemhogy a izé, hátsó kerék mellé tette volna két oldalra két motort

teknős állás bemelegítés, nyúl állás, randalírozás :-D

qweasdyxcqweasdyxc 2011.05.17. 20:25:55

Még mindig nem tudom, hogy HOL JÖN KI A FÜST!!??
Esetleg turbo? A kipufogógázzal segít hajtani a pedált?
Lassan nekem is anyag kell...

gnme 2011.05.17. 20:36:10

@qweasdyxcqweasdyxc: nekem van. Kétféle.
Mindkettő fajin. Egyik azonban nagyot üt. Az drágább is.

vasgyuszi 2011.05.17. 20:42:29

@gnme: Mégjobban megnéztem, de szerintem jó szögben állnak a lapátok.

faterpolo 2011.05.17. 20:45:03

@qweasdyxcqweasdyxc: Azt hiszem, megfejtetted az eltolt nyereg rejtélyét... :)

magyar bucó 2011.05.17. 20:58:04

"aki látta a Happy Tree Friends mesesorozat repülőgépes epizódját, tudja, mire képes egy propeller."

Izé, az egy mese. Tudod, a mese nem valóság.

magyar bucó 2011.05.17. 21:02:47

@qweasdyxcqweasdyxc:
Ez a legújabb EURO2000-es motor, nincs kipufogógáz kivezetése.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.17. 21:05:26

@gnme: Ja, de ez esetben (akárcsak a repülőnél) pont attól működhet a dolog, hogy a levegő nincs hozzárögzítve a bicajhoz. Olyanokat írsz, hogy "ráálsz a fedélzetre, és elkezded fújni a vitorlát", meg hasonlók, miközben ennek ahhoz semmi köze, ez egyszerűen olyan, mint egy repülő. Az már más kérdés, hogy szerintem se a motor, se a légcsavar nem elég nagy ahhoz, hogy megmozdítsa a bicajt.
Egyébként autó is van propellerhajtással (ugyan marha gazdaságtalan, de azért létezik):
www.youtube.com/watch?v=W7h97PfqXl8

gnme 2011.05.17. 21:08:09

@SomyTomy: neeeem itt nem erről van szó. Hát ezeket én is tudom. Ne viccelj már.

Hanem hogy ha feltűnik egy új nick, azt ki kell borítani, le kell butázni.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.17. 21:09:56

Inkább úgy tűnik, hogy hűtési célból van ott, ahol. Legalábbis, ha ilyen "szépen" odarakta a kipufogót, nem hizyem, hogy gondot okozott volna a lánccon át a kereket meghajtani azzal a motorral.

magyar bucó 2011.05.17. 21:12:38

@SomyTomy: Simán meghajtja a kerékpárt. Sík úton meglepően kis erő elég.

magyar bucó 2011.05.17. 21:15:09

@SomyTomy: Akkor valami kuplungot is kellett volna gyártani hozzá, különben csak a motor leállításával lehet megállni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.17. 21:38:36

@gnme:" ez egy belső erő, saját inerciarendszeren belüli

olyan, mintha ráállsz a fedélzetre és elkezded fújni a vitorlát ... vagy kimész a partra és onnét kezded el fújni a vitorlát .. az eredmény más "
feltéve hogy nem ugyanarról a levegőről beszélünk,mert az ugye nem része a rendszernek.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.17. 21:39:44

@SomyTomy: ha jáncon keresztűl hajtja meg akkor SMKP,így meg repülőgép ami nem száll fel.:-))

We make the world a better place 2011.05.17. 21:40:53

@magyar bucó: Kis fordulatszámon kicsi a vonóerő, meg lehet állni. Anno egy srác kemping hátuljára épített.

tibcsiketb 2011.05.17. 22:31:25

Ezt is a zOxigén hajtja

Magyar[HUN] 2011.05.17. 22:40:05

@gnme: Hát ők rohadtul nem értik a poént... Nem baj én jót nevettem,remélem te is :)

repeti 2011.05.17. 22:46:19

Tolólégcsavart kellene alkalmazni mint az Airboat-okon, rendesen körül-"hálózva". Azt kipróbálnám.

lally 2011.05.17. 23:08:54

Oké, fasza, nyáron még hűt is. De télen?

rolls 2011.05.17. 23:24:24

@Gyurma73:
akkor erre pilóta-jogsi kell???

Feszke 2011.05.17. 23:29:13

Szerintem vegyük meg közösen, mindenki bedob egy ezrest és meg is van.
Akkor aztán ki lehet próbálni!!

rolls 2011.05.17. 23:39:39

@Gyurma73:
"érdekes a váz is :-)
erről kéne CSikósnak tesztet írni:-)))
nagyon jó:-)) "
-tényleg! Szavazzunk meg egy "nagy-tesztet"! A tesztelőket bezárni a sötét "Kultúrba" , majd egyenként szembesíteni Őket a műszerrel! Winkler, Baowah, Karotta, Omm, Csikós! Menne a műsor! Meg az Indavideo!

Első mohikán 2011.05.18. 00:57:37

Szerintem az elégséges vonóerőhöz sokkal nagyobb átmérőjű propeller kellene, amihez viszont alul méretezett a motor. Így csak a nyári kánikulában tekerve (!) hasznos a ketyere a plusz súlyt izzadva cipelő bringás hűtésére. Na meg a bogarak szétcincálására.
A kipufogógáz pedig a nyerget melegíti télen -ülésfűtés!-, amikor a jeges orkánt fújja a bringás pofájába.
Egyébként sokkal hasznosabb lett volna az első kereket egy dörzskerékkel meghajtani ezzel a parányi motorral.

magyar bucó 2011.05.18. 05:38:22

@We make the world a better place: Ha elolvasod az előzményt, akkor látod, hogy ezt a lánchajtásra írtam. Az meg fix, ha megállítod a kerékpárt, áll a motor. Lánchajtás kuplung nélkül őrültség.

magyar bucó 2011.05.18. 05:42:13

@taxi33: "A kipufogógáz pedig a nyerget melegíti télen -ülésfűtés!-, amikor a jeges orkánt fújja a bringás pofájába"

A váz alsó sarkánál (ahol a pedál tengelye van) nincs átjárás, az első részből nem kerül át a gáz a hátsóba. Ennek megfelelően nincs ülésfűtés (tojásfőzés) a járgányon.

I.C.ram 2011.05.18. 06:04:49

@gnme: buktál fizikából, igaz? Ennyi baromságot összeírni áltudományosan...

vesztergom 2011.05.18. 06:26:23

Az nem lehet hogy ez az izé benzint termel? Jó gyorsan kell vele hasítani és akkor felpörög a venti, mint a szélkerék, és a tankba meg fel tudja fogni a keletkező benzint. A kipufogó meg azért van a vázba kötve, hogy amit ott szív a henger levegőt az nehogy tornádó hatással visszafékezze a bicajt. :D

vesztergom 2011.05.18. 06:38:28

A nyeregcső pedíg flexibilis, hogy tudjál a magasságon állítani... Ha nem az volna, akkor ha kihúzod is, csak hátrébb tudnál rajta ülni, de akkor előfordulna egy olyan helyzet előbb-utóbb, hogy a súlypont túl hátra kerülne és felágaskodna a canga eleje. Ez viszont nyélgázon már a felszállás határait feszegetné... :D

(hasonló szitu köszöntene be mint sportrepülőknél a függeszkedés...)

Tomchy 2011.05.18. 08:10:33

Én azért büszke vagyok rá, hogy ez a jelenség itt van a Dél-Alföldön! És tulajdonképpen a gyalogosszeletelőt is értem...

gnme 2011.05.18. 08:49:51

@I.C.ram: te buktál? Mindenki magából indul ki.

magyar bucó 2011.05.18. 10:07:02

@gnme:
Valahol rád ragadt ez a saját inerciarendszer kifejezés és ezt jónak láttad itt elsütni. Sajnos, amit írtál, az hülyeség, azóta a magyarázkodással csak még jobban elástad magad. Ha egyszerűen továbblépsz, már régen elfelejtettük volna, hogy mit írtál.

Szabi01 2011.05.18. 10:12:28

Ez nagyon jól néz ki!
Az alul-méretezésről ne beszéljünk.
Poén volt, vagy nem volt poén, annyiban mindenképp igaza van gnme-nek, hogy a gáz áramlása a szívó és a nyomó oldalon teljesen más.
Míg a vákuum minden irányból körülbelül azonos (A kétkedőknek mondom, hogy igen, szinte még oldalról is ugyanolyan gázsebességgel szív mint szemből.) a nyomó oldalon egy pontra nyomja, mintha egy csőben áramlana a levegő.
Vagyis emberünk tényleg magára nyomja a levegő nagy részét.
Ha hátra szerelné a propellert, akkor sokkal jobb hatásfokot érne el.
Így a gyalogosszeletelésen kívül tényleg nem sok mindenre alkalmas. :D

Oktato 2011.05.18. 10:16:04

Szerintem meg itt a megoldás:

www.youtube.com/watch?v=CKAuNfyKDOk&NR=1

Az alkotás öröme :))

Oktato 2011.05.18. 10:19:49

Gyenge vagyok angolból, de témaindítónak/komentgenerátornak ez is jó volna:

www.youtube.com/watch?v=EjT6qqC4FIk&NR=1&feature=fvwp

Esetleg egy tesztet...?

Tomchy 2011.05.18. 10:39:22

@Szabi01: Aki járt már sportrepülőtéren, és állt már egy járó motorú An-2 mögött, az tudja, mire gondolsz.

qweasdyxcqweasdyxc 2011.05.18. 11:52:53

Itt meg a hátsó hajtású propelleres egészen jól megy:

www.youtube.com/watch?v=iGxWIbhTqwg&NR=1

(ő biztosan nem hallott a saját inerciarendszerről)

De a lényeget még mindig nem tudom:
DE HOL JÖN KI A FÜST??!!

Csizirájder 2011.05.18. 11:57:51

@gnme:

Igyál akkor egy gyógyfelest gyorsan, az helyreállítja a szervezet normál működését! :DD

Csizirájder 2011.05.18. 12:00:20

@sszabifly:

Elég jól hasítanak ezek a gépek! :)

gnme 2011.05.18. 12:30:40

@Csizirájder: á, már túlvagyok rajta :-)

Na? Emberünk alatt gyorsul már a gép? Hasznosítja már a közeget?

Vagy "félrehajol" még gyprsítás közben? ..mondjuk a gáztól amit be kell szívnia én tutira félrehajolnék rövidúton :-D

(az űrben is van közeg, a hang is terjed, ne viccedlj már, láttam a sztar warzban)

gnme 2011.05.18. 12:32:20

@magyar bucó: téged nem is akarlak megismerni.

Nem szeretem a rosszindulatú embereket.

Első mohikán 2011.05.18. 12:33:15

@magyar bucó: Az ülésfűtésről csak vicceltem -elfelejtettem a szmájlit-, tudom, hogy a középcsapágy lezárja a vázat belül.
@Oktato: Na, ezzel még valamelyik maratonversenyen is érdemes lenne indulni; kiiktathatóak az ellenfelek! :-)

magyar bucó 2011.05.18. 12:36:43

@gnme: Én sem vagyok rád kíváncsi, elég hülyét ismerek nélküled is.

gnme 2011.05.18. 12:51:39

@magyar bucó: a lehülyézés, mint műfaj, már ide is beköltözött?
Nemtod?

magyar bucó 2011.05.18. 12:54:03

@gnme: Idézet a leveledből (ma, 12:34):
"hogy basznád szájba a kurva anyádat hatvanhatszor"

Te tényleg hülye vagy...

cassio 2011.05.18. 13:36:33

@Semper Fidelis: mondjuk inkabb úgy hogy a légcsavar kellö impulzussal kellö mennyiségü (tömegü) levegöt nyom hátra. (még ez is pongyola megfogalmazás de tartalmazza a légcsavar szögsebességét/profilt/állásszöge(ke)t, átméröt stb...

cassio 2011.05.18. 13:40:48

@Szabi01: meg ha a légcsavar kellö tömeggel ÉS fordulatszámmal bir akkor megnézem ezt a kerékpárt milyen szépen kanyarodik....
(ha már inerciálól vna szó)

In Motion 2011.05.18. 13:53:54

Csikos biztos megveszi a gyerekeknek. ;)

Tomchy 2011.05.18. 14:29:28

@taxi33: Nem minden középcsapágy zárja le a csöveket, a modern monoblokk igen, de a régi fajta, ahol csak a két végén a nyitott golyókosaras csapágy van, ott középen a tengely mellett szabad az út. Ez is ilyen, látni hogy a csapos hajtómű van rajta...
Úgyhogy mehet a golyszifőzés! :O)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.18. 15:16:15

@magyar bucó: Nem biztos. Nem akkora gond, hogy le kell állítani a motort ahhoz, hogy megállj (szerintem). Legalább spórolsz a benzinnel.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.18. 15:19:12

@magyar bucó: Igaz, bár nem tudom, hogy a "permetezőmotor" milyen ers, de ha olyasmi, mit mondjuk egy motoroskaszáé, akkor lehet.
@gnme: ????

Ls_650 2011.05.18. 18:10:49

Rájöttem... a kipufogó a vázban az ülésfűtést szolgálja....:)))

'saztán? 2011.05.18. 20:39:04

mekkora reklámot kapott, és ígysem kell senkinek.
:)

Orgon 2011.05.18. 21:26:57

A tisztelt fejlesztőmérnök biztosan Carmageddonon szocializálódott, innen a népírtó mellékzönge...

Szerintem az ülés alatt lehet a gájz kivezetése, az üléscső tologatásával lehet "behangolni". :)

Mellesleg a 2T füstből kicsapódó olaj még keni is a hajtókarcsapágyakat! (a bringáét) :)

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.05.18. 22:39:43

Komoly hajtómű. Az üzemanyagot a tartályba kell tölteni, vagy a biciklisbe?

diablos 2011.05.19. 10:04:40

Hááát nem látjátok benne a lényeget??
Egy rántással egykerékre állítja és már kész is a HELIKOPTER!!! :)

mt-03 2011.05.19. 13:47:11

gondolom vannak fizikus szakik itt, erdemes lenne kiszamolni hogy egy ilyen hajtomu ekkora ccm-vel mire kepes. sztem nem sokkal tobbre mint egy szobai ventillator... es abban se hiszek hogy ha barmi belekerul abban kart tudna okozni. a keret is inkabb azert van hogy ha eldol ne torjenek le a lapatok... max valakinek a szemit tudna kiverni de ahhoz ez igy keves csirkeracs kene ra.
az ules meg tutter azert van ilyen hatul mert tul orrnehez volt a gep.

pfeilmayer 2011.05.19. 14:33:45

@mt-03: ha megnézed a youtube-os linkeket a korábbi hozzászólásokban, látod majd hogy vagy hatalmas propeller kell, vagy hatalmas fordulat kell a kisebbekből.
Ha lenne türelmem, számolnék, de nincs értelme. Ez csak játék, nagyon gazdaságtalan.

magyar bucó 2011.05.19. 14:38:54

@mt-03: Ez a motor nagyjából 1 kW-os, egy álló ventilátor meg kb. 100 W. Szóval (hozzáillő propellerrel) egy álló ventilátor tízszeresét tudhatja.

pfeilmayer 2011.05.19. 14:54:09

@magyar bucó: és még írja a csávó, hogy 30km/h-t tud :D

magyar bucó 2011.05.19. 15:22:07

@pfeilmayer: Lejtő kérdése az egész. :)

mt-03 2011.05.19. 16:02:43

@magyar bucó: ok legyen 1kw. az meg kereken is eleg gyenge, de a legcsavar mennyire hatekony? gondolom ez fugg a kialakitasatol es a fordulatszamtol.
30kmh az sztem eleg optimista:) mondjuk 29-et hajt o pedallal, 1-et meg hozzafuj a szel...

azt mar nem is mondom hogy egy ilyen fukasza motor irto hangos, plane ha hozza van csavarozva egy ekkora vas rezonatorhoz. plusz a propellerek zaja. biztos jo lehet rajta ulni, meg hallgatni a szomszedsagban :) de legalabb eszreveszik a forgalomban :)

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása