Hova rejtsük a vízhűtőt?

A dögös custom építésének egyik alapfeltétele a formás, léghűtéses blokk. Lehet akárhány hengeres, a klasszikus hűtőbordák látványa sokat dob a motoron. Feltűnt már valakinek, hogy egyre kevesebb a levegős gép, amihez nyúlhatunk? Oké, ott a Harley, de nem mindenkinek jön be, fordulhatunk a Triumph felé, sanszos a BMW, akad egy-két olasz és pár japán, de ezzel kifújt – az esztétikai okokból kialakított látszatborda meg olyan, mint a guminő, csak nagyon messziről hasonlít az igazira.

Lassan el kell fogadnunk, hogy az emissziós normák megölik a régi, jó dolgokat – customépítés közben egyre többen nyúlnak a modern technikához. Tyson Timperley, a Speedconcepts műhely tulajdonosa sem a jól bevált amerikai V2-eshez nyúlt, pedig egy helyen, Milwaukee-ban székel az 1903 óta termelő Harley-val.

A Yamaha R1 szétvágását a kocsmában találták ki Todd Trefferttel, a Fatty (Dagadék) nevű motor jelenlegi tulajdonosával. Az első skiccek természetesen söralátétre készültek. A donorból csak a soros négyhengerest, az első villát és a fékrendszert tartották meg, minden más egyedi. A váz merev, de az ülés rejtett rugózást kapott. Gazdájának nem a túrázás a célja, sokkal inkább egy dragos, villantós motort szeretett volna. Ez sikerült, sőt, a forma sem rossz, egyedül a vízhűtő elhelyezése problémás – erre a léghűtéses gépek eltűnésével hamarosan megoldást kell találni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr402819639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merida001 2011.04.12. 11:16:59

Nagyon szép gép lett, első!!:)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.12. 11:34:15

Na, nemsokára majd csak rájönnek, ha a blokk mögé kerül a hűtő, akkor nem lesz ilyen ronda.

pescador 2011.04.12. 11:45:07

Amit nem lehet elrejteni, mert jellegénél fogva olyan, azt teljes valójában meg kell mutatni.
Jelen esetben ez a hűtő körüli ovális burkolat-szerű rettenet csak csúfítja az egyébként szép formai megoldásokat. Egy szép, meztelen íves hűtő szerintem jobban illett volna hozzá.

Gyöszi 2011.04.12. 11:50:27

Ott lett volna még a Briggs&Stratton rota blokk, léghűtéses és nem is kellett volna messzire menni érte :D

mtk001 2011.04.12. 12:22:23

Ezen, tök mindegy ! :-)

Gomulka Béla 2011.04.12. 12:31:16

Vagy éppen ellenkezoleg: ha már egyszer úgy alakult, hogy DOHC és víz, akkor látszódjanak a vezértengelyek végei és a vízhutés elemei is. Nyersen, muszakiasan. Egy valoggal két lovat nem lehet, de nem is kell.

Virago_1000 2011.04.12. 13:48:17

Vegre egy nem HD alapu epites, udito szinfolt a tobbi egy kaptafara keszulo "custom" kozt.

ZON 2011.04.12. 13:59:14

A söralátét nem az adóbevalláshoz kell?

Rav Antal 2011.04.12. 14:23:36

@newtehen: Nem vízfűtő, vízhűtő!

Harlequin 2011.04.12. 16:03:11

"A Yamaha R1 szétvágását a kocsmában találták ki..."
Megkockáztatom azon belül is a WC-n. Kár, hogy nem húzták le az "ötletüket".

Suraki 2011.04.12. 17:12:39

A merev hátsóról jut eszembe:
Valamikor mintha hallottam volna olyan rugózásról ami a kerékagyba van beépítve...vagy csak hallucináltam? :-)
Ha esetleg tud valaki ilyen cuccról, esetleg annak beszerzési forrásáról, kérem ne fogja vissza magát és ossza meg velem az elérhetőségét.
Köszönöm!

muz 2011.04.12. 21:57:07

@Suraki:

A Triumph-nak volt ilyen asszem a 60'-as években.Talán a Thunderbird-ben.Mondjuk attól még nem lett egy Gold Wing:-))
Rugózott talán még 2cm-t is.

Suraki 2011.04.12. 23:49:00

@muz: Köszönöm ez már jó kiindulási alap!
Bár nekem egy 80-90-es években gyártott custom dereng és abban reménykedem, hogy még ma is gyártásban van ilyen alkatrész.
Nem endurónak lesz, elég az a 2cm.:-)

joejoe1974 2011.04.13. 07:42:43

A léghűtéses blokkok szebbek.

Suraki 2011.04.13. 10:08:55

@muz:
OFF
Az őst sikerült megtalálnom (sprung hub vagy spring wheel néven futott):
1.bp.blogspot.com/_uDzhBawcEIA/Sa4a1vrusNI/AAAAAAAAAKc/zK7i5nA-vb4/s1600-h/1948a2SprungHub.jpg
Kemény 5cm rugóutat engedett a Triumphnak, de így is versenyeztek vele.
Sajnos mai utángyártásra még nem sikerült ráakadnom. :-(

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.04.13. 14:07:47

@Suraki: van, öreg triumph-okon gyakori.

Suraki 2011.04.13. 14:16:02

@baowah: úgy érted, hogy még ma is gyártják valamilyen változatát?
Vagy öreg Triumphokból kiberhelve lehet hozzájutni? :-)

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.04.13. 16:38:14

@Suraki: huuu, valamelyik japan ceg gyart ilyen custom sprung hubot, de gyanitom, hogy hiperhorror aron. egyszerubb talan ebayozni triumphosat.

Suraki 2011.04.14. 17:16:07

@baowah: Minden megoldás érdekel. :-)
Már széttúrtam a netet de nem sikerült ilyen cuccra újonnan rálelni.
Nég így is marad az általad is javasolt ebay és egy ősöreg Triumph agy...vagy felvállalom a bakkecske verziót. :-D

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.04.15. 22:18:52

@Suraki: nem talalom a japanokat sajna...

Suraki 2011.04.15. 22:55:02

@baowah: Lehet rákérdezek pár kinti Triumph-os fórumon is, hátha.
Azért nagyon köszönöm a fáradozást!

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.04.16. 08:50:37

@Suraki: kezd a Jockey Journal forumaiban talan, vagy kerdezd meg Sapkat, neki is sprung hub van az epitett triumphjaban

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása