Istennek tetsző motorozás

Isteni segítséggel indul az idei szezon: Nagykanizsán egyházi áldást kaptak a Deák téren gyülekezők. Fliszár Károly főesperes-plébános a motorosokért és a biztonságos közlekedésért tartott szentmisét.

A Jézus Szíve Plébánia előtt rengeteg motoros jött össze; remélhetőleg őket és az ország többi közlekedőjét is védi majd az isteni jóakarat. Erre szükség is van, a hétvégén is több súlyos és halálos motorbaleset történt – vigyázzunk az utakon! 

A képek forrása: MTI

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr592794680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.04.03. 08:29:01

@uzsonna: es mi van ha az szentkep? Nem voltam ott, de ez realisabban hangzik. (Igaz, a reklamot is el tudom kepzelni)

Tomchy 2011.04.03. 09:00:24

Széles utat gumifákkal mindenkinek.

'saztán? 2011.04.03. 09:25:16

vigyázzatok magatokra, nagyon szarok az alsóbbrendű utak.

Suraki 2011.04.03. 09:49:39

@baowah: Miért, a szentkép nem reklám?;-)
Sajnos a szezon eleje mindig problémás szokott lenni, a mostani sem kivétel.:-(

Bazsi(HUN) 2011.04.03. 10:59:33

@baowah:
Jól mondod, az valószínű szentkép, a reklámok nagyobbak szoktak lenni!:D

Mellesleg szép gesztus! Remélem nekem is jut egy őrangyal!:D

GERI87 2011.04.03. 11:46:02

Az ilyenen mindig mosolygok...
Ebben az évben most először és utoljára voltak templomba:)
De biztos trendi dolog lehet.

hallari 2011.04.03. 12:19:36

@Bazsi(HUN): Azért az őrangyal mellé társuljon a szabálykövető magatartás+józan ész fokozott használata is! :) /motoron ez különösen ajánlott/

Bazsi(HUN) 2011.04.03. 12:20:57

@hallari:

Pontosan!:) Amúgy sem vagyok az a száguldozós fajta, de azért jó ha van aki figyel fentről!:D

Solymász 2011.04.03. 12:23:45

Mise/istentisztelet után a felekezet önkémtes gyermektagjai szoktak kis idézeteket, képeket osztani a Bibliából amúgy mementóként.

Geri87:
Hogy hányszor mégy életed során templomba, az nem számít, csak a hit.
Az pedig nem trendi.
Mosolyogj csak nyugodtan...

Tomchy 2011.04.03. 15:05:45

@Solymász: Teljesen igazat szóltál...

janoszeged 2011.04.03. 15:19:31

Soltvadkerten is lesz Motoros Áldás.

tibita 2011.04.03. 17:27:57

Kívánom minden motoros kollégának, hogy az őrangyala legyen mögötte az egész szezonban, függetlenül attól, miben, kiben hisz!

@ solymász!...ott a pont!

GERI87 2011.04.03. 19:05:07

@Tomchy:

Már nem azért de szerinted a résztvevők hány százaléka igazán hívő?
A csíksomlyói búcsú is egy jó példa erre a jelenségre....

spark82 2011.04.03. 19:58:31

Szent Kristófot osztanak. Nekem is van még tavalyról, idén valahogy nem jutott el hozzám a hír, de lesz majd még augusztusban is ilyen áldás, akkor van a motorosok védőszentjének az ünnepe. Károly atya szereti a motorosokat, akkor is kapunk szenteltvizet. :)

dtk74 2011.04.03. 20:23:26

Identitászavar, és bohóckodás.

tibita 2011.04.03. 20:25:08

@GERI87:

Tényleg, a vita legkisebb szándéka nélkül...

Szerintem ezt most ne erőltesd, mert a Csíksomlyói példád két okból is rossz.

1, Ott azért biztos lehetsz benne, hogy a búcsújárók nagyon nagy többsége nem "divatkersztény".

2, A Csíksomlyói búcsúnak van egy másik nagyon fontos jelentése is.... amit, itt az anyaországban sajnos nem is mindig és mindenki ért meg.

Szerintem különben is a vallás, hit mindenkinek a magánügye, amíg nem árt vele másoknak.

Béke!

Sajnos most láttam a Híradóban, hogy megint volt súlyos motorosbaleset....szóval, nem árt egy kis segítség!

pescador 2011.04.03. 20:52:39

Hogy ismételjem az előttem szólókat, akikkel egyet kell értsék, azaz: képmutatás, identitászavar,bohóckodás, s ez bizony most trendi is!
S nekem is van egy olyan érzésem, hogy ezek a "jóarcok" egy kezükön meg tudnák számolni, hányszor gondolkodtak el a valódi hiten!
Ugyanolyan hazug, képmutató viselkedés ez is, mint amit a nagy egyházak jeles képviselői is előadnak nap mint nap.
Az igazi hit mentes minden ehhez hasonló látványosságra épülő megnyilvánulástól.

Solymász 2011.04.03. 21:09:31

@pescador:

Te. meg az előtted szólók valami guruk vagytok, hogy ilyen prímán tudtok véleményt alkotni a földi halandók hitéről?

MP 2011.04.03. 22:15:49

Ártani biztos nem árt de talán a megfelelő oktatás sem lenne egy Isten ellen való vétek.

GERI87 2011.04.03. 22:27:21

@tibita:

Figyelj én úgy látom hogy ez is a mostanában divatos jelenségek egyike...

(Csíksomlyó akkor is jó példa ha nem vallásos tartalma van csak..)

Nekem ez jön át.

Gyanítom, nem őszintén keresztény és vallásos motorosokat látunk ott, hanem csak a mostanában népszerű "keresztény/magyar" jelenség egyik megnyilvánulását...

ha vki hisz benne hát tegye, nem azzal van a baj.
Csak megjegyeztem hogy én mit látok...

@Solymász:

Látom amit látok, tapasztalok...nevezd előítéletnek de akkor sem alaptalan amit mondok...

tibita 2011.04.03. 22:39:22

@GERI87:

Nézd Geri, inkább ez legyen a divat, mint a "Buci koktél" vagy a "Kolumbiai nátha".

Szittya75 2011.04.04. 09:14:08

Nem szabad elfeledkezni arról,hogy évekig évtizedekig tiltott és üldözött volt a kereszténység,úgy ahogy a csoportos motorozás is.Most alakul egy olyan réteg aki-akik keresztyén motorosokként merik,tudják vállalni a hitüket.
Persze közéjük is keverednek "divat majmok" de azok idővel elkopnak..

Neonknight 2011.04.04. 09:54:51

@Szittya75: Nem igazán tudom sajnálni a keresztény egyházat azért a pár évtizedes "üldözöttségért" amit az "átkosban" átéltek.
Előtte évszázadokig gazdagodtak abból, hogy az országban nem volt vallásszabadság, a keresztény hit és az egyházi adó kötelező volt (és ma is többet kapnak az adókból mint a hívek önkéntes támogatásából).
Szóval én nem erőltetném ezt az "elnyomott egyházak - elnyomott motorosok" párhuzamot...

Szittya75 2011.04.04. 12:49:52

@Neonknight:
Nem egyházakat írtam! Kereszténységet.
Szerintem elég szomorú,hogy tanárembereknek kötelező volt a párttagság és éjjel kellett becsempészni a gyermekeiket a templomba,hogy a tiszteletes,lelkész,tisztelendő atya stb megkeresztelhesse Őket.
Melyik országban nem volt vallásszabadság?

Virago_1000 2011.04.04. 13:42:18

@GERI87: a csiksomlyoi bucsu is egy divatdolog a magyarkodoknak. Arrol nem is beszelve, hogy a magyarkodok kozt divat lett a kereszteny hit "gyakorlasa", templombajaras, es a kereszteny hit hagsulyozasa.
Arrol nem beszelve, hogy amit Hegedus Lorant muvel, az tobb mint gusztustalan, undorito, ocsmany, egy pap ne legyen politikus, Jezus sem volt az.
Mondom ezt annak ellenere, hogy a jobik az a part, amelyik pogramjaval legkozelebb all hozzam, de meg mindig fenyevekre attol, amit en elvarnek egy parttol, arrol nem is beszelve, hogy sok esetben micsoda hiteltelen, es a megelhetesi politikusok gyujtohelye jobban, mint barmelyik masik part.

@dtk74: "Identitászavar, és bohóckodás. " - nem az, a pap is lehet motoros. Ezt Isten szava nem tiltja.

pescador 2011.04.04. 14:22:16

@Szittya75:
Írod: "Szerintem elég szomorú,hogy tanárembereknek kötelező volt a párttagság és éjjel kellett becsempészni a gyermekeiket a templomba,hogy a tiszteletes,lelkész,tisztelendő atya stb megkeresztelhesse Őket."
Ez nem igaz. Hazugság! Én a 70-es években, általános iskolás koromban hittanra járhattam, első áldozó voltam, senki egy rossz szóval sem engem, sem családomat nem illetett ezért! A 60-as években meg lettem keresztelve, és nem az éj leple alatt! Semmilyen retorzió ezért bennünket nem ért.
Az 50-es évek Rákosi-féle közállapotait nem kellene a későbbi, már többé-kevésbé konszolidált Kádári rendszerrel összekeverni!
Ha 75-ös születésű vagy, mint azt sejtem, így annak a kornak a valóságáról hitelesebb forrásokból informálódj!

Neonknight 2011.04.04. 14:58:09

@Szittya75: Melyik országban nem volt vallásszabadság?
Mondjuk Magyarországban Istvántól kezdve évszázadokig.

Tigrisszív 2011.04.04. 15:09:59

@GERI87: Egyáltalán nem baj, hogy Magyarországon egyre népszerűbb magyarnak lenni és azt sem tartom bajnak, ha Mária országában egyre népszerűbb kereszténynek lenni. Remélem azt nem kell elmagyaráznom, hogy miért hívják Magyarországot Mária országának. Az meg, hogy a hit kinél hogyan nyilvánul meg, kb. semmi közöd. Valószínűleg akkor mindenki műmájer, aki egy hajó szentelésénél ott volt/van. Mindenki műmájer volt régen (sok helyen a mai napig is), mikor a csatába, háborúba induló csapatokat megáldotta a pap. Mindenki műmájer volt a versenypályán, amikor még "divat" volt megáldani a mezőnyt start előtt.

Gondolkozz el kicsit, mielőtt ilyeneket mondasz, mert csak butaságról, tájékozatlanságról és műveletlenségről teszel tanúbizonyságot.

Tigrisszív 2011.04.04. 15:11:03

@Neonknight: Ennek azért nézz utána jobban...

tibita 2011.04.04. 16:56:17

Mondjuk arra kiváncsi lennék, hogy aki véleményt formál Csíksomlyóról járt-e már ott valaha is....

Magyarország meg a történelem folyamán az Európai viszonyokhoz képest mindig is toleránsabb volt mind a nemzetiségek, mind a vallások területén.

Jöhetett ide besenyő, kun, rác, szász, sváb, román, zsidó.

Az sem véletlen, hogy elsők között erősödött meg nálunk Európában a Reformáció és hogy is alakulhatott volna ki Magyarországon Európa legnagyobb zsidó közössége a XX. század elejére, ha annyira üldözték volna őket?

Hol volt nálunk olyan mint Spanyolországban 1492-ben, amikor Ferdinánd és Izabella a Királyi pár kihirdette, hogy Spanyolország Katolikus állam, minden máshitű vagy áttér vagy menekülhet (persze, javait hátrahagyva)
No meg az Inkvizíciót sem nálunk találták ki.

Szerintem tartsuk meg ezt a jó szokást és maradjon mindenkinek a magánügye a vallása és a hite......amíg nem árt vele másoknak!

Solymász 2011.04.04. 17:11:16

@GERI87:
A te előítéleted, a te hited - úgy legyen!

Solymász 2011.04.04. 17:21:08

@Virago_1000:
Csíksomlyó - ez jó kis divat, ez tetszik!
Hegedűs - harcos pap. Sok ilyen akadt a történelem során, talán oda kéne figyelni arra, amit mond.
Jézus élete, pedig maga volt a politika -az Ő országáért. De ez már végképp máshová való téma.

spark82 2011.04.04. 17:40:59

Aki szerintén divatból vagyok motoros és keresztény (habár most konkrétan nem voltam ott, csak másnap), az majd látogasson meg, és egy kis kereszteletlen itóka mellett levezetheti nekem, hogy ez hogyan jött ki neki, de addig leginkább ne ossza az észt itt ész nélkül.
Ámen.

GERI87 2011.04.04. 18:47:50

@Tigrisszív:

A történelemhez konyítok azért valamit szóval nem kell elmagyarázni, tudom mi miért van minek miért az a neve...

"mikor a csatába, háborúba induló csapatokat megáldotta a pap."

Ez úgy 60 éve még hiteles is volt mivel olyan hogy vki nem vallásos még nem nagyon volt.

Ma már nem ez a hejkó...

Épp ezért olyan visszatetsző dolog ez az egész...

Ha nem érted miért mondom amit, akkor vagy homokba dugod a fejed vagy nem ebben az országban élsz...

"Arrol nem is beszelve, hogy a magyarkodok kozt divat lett a kereszteny hit "gyakorlasa", templombajaras, es a kereszteny hit hagsulyozasa."

Erről van szó.
Tisztelet a kivételnek.

@Solymász:

Nem a vallás ellen beszélek, te is tudod mi merre...

Volt itt egy jelenség az elmúlt 10-20 évben, ami kialakította többek közt ezt is...matricástól, zászlóstól, tarisznyástól stb...

Nem kéne úgy tenni mintha egy őszinte közösség lenne itt pellengérre állítva mert nem...itt pont hogy azokat reszkíroztam akik hamis tollakkal ékeskednek....mindegy már megint nem (akarjátok) ért(eni)itek mivan....

Tomchy 2011.04.04. 18:54:01

@spark82: Csak egyetérteni tudok. Megkeresztelve, vagy nélküle is csak rám tartozik, hogy mit gondolok. És ha megjelenek egy ilyen eseményen, az is.
Egyébként elmennék én is. Nem érzem képmutatásnak, mert nem azért teszem, mert divat, hanem mert így gondolom. Más véleményét meg pont le*arom.

tibita 2011.04.04. 19:42:13

Geri!

Ingoványos talaj ez......annyi minden másról lehet "véres" vitákat fojtatni.

Hitbéli dolgokról a "majd én megmondom a frankót",meg az "én tudom a tutit" még sosem hozott jót!

Meg milyen alapon is???

Ki dönti el, hogy hogyan kell, "hitelesen" kereszténynek lenni vagy "helyesen" magyarkodni.
Mitől lesz valaki "divatkeresztény" a szemedben?
Attól, mert te úgy gondolod ???

Tetszik, nem tetszik, társadalmi jelenségek nem maguktól születnek.
Vagy igény van rá, vagy késztetés!

A háborús példád megint nem az igazi....

Az USA hadseregében a mai napig van, a kisebb egységeknél is, tábori lelkész szolgálat.
munder.files.wordpress.com/2010/11/image2.png

És van a Magyar seregben is, csak azért említettem az USA-ét mert ott valós háborúkat vívnak és meglepődnél mennyien értékelik át a valláshoz való viszonyukat, ha fütyülnek a fejük fölött a golyók és körülöttük robbannak a gránátok, meg néha "zsákban" viszik a cimboráikat.

GERI87 2011.04.04. 20:15:51

@tibita:

USA nem jó példa mert az amúgy is a nyugati világ egyik legvallásosabb állama...nem is Amerika lenne ha nem lenne tábori lelkészük:)

Ez most tényleg nem vezet sehova...

A lényeg hogy van ez a jelenség...aminek eddig én csak az álszenteskedő divatirányzatával találkoztam, mert ők vannak többen.

Senki nem mondta hogy másmilyen nincs.
Nyilván vannak igazi hívő motorosok akik ez komolyan is gondolják...

Nem kell védeni a azokat, tőlem biztos ,mert nem is támadtam őket.

Fejezzük is be.

"Semmitöbbet nem tudok mondani kérem kapcsolja ki"

Szittya75 2011.04.05. 07:46:36

@pescador:
nos,saját sógoromról,sógornőmről,apósomról és anyósomról szolt a történet.Számomra Ők hitelesebbek valamivel!Bár igaz,hogy mint iskolaigazgatót,tanárt jobban megfigyelte a "hatalom" mint Téged,ez nem sértés akar lenni de Te csak egy gyerek voltál.

Tigrisszív 2011.04.05. 08:31:53

@GERI87: Ugyan Geri, tájékozatlan vagy és ráadásul az ellenkezőjét gondolod. Szinte minden olyan országban, amelynek van hadiflottája, a kifutó hajókat minden esetben a mai napig megáldja egy pap. Ahol a keresztényeken kívül nagyobb számban szolgál más vallású, ott a nekik megfelelő egyházi ember is áldást ad. Bizonyos létszám fölötti személyzetű hajóknak saját lelkésze van, aki a hajón szolgál. Rengeteg példát tudnék még felhozni neked a mindennapokból, de nem teszem, tegyél valamit te is a szellemi épülésedért. Arról viszont érdekesebb lehet beszélni, hogy MIÉRT fordulnak ismét egyre többen a hit felé...

GERI87 2011.04.05. 10:13:15

@Tigrisszív:

Szóval azért nincs igazam mert az ellenkezőjét gondolom mint te..fasza.
Jó érv tényleg.

Az meg hogy megáldják a hajókat...
Most komolyan mit akarsz ebből kihozni?

A karácsonyt is megünneplik olyanok akik nem hívők...vagy mindjárt itt a húsvét...

A hajó szentelése egy fennmaradt hagyomány és akkor is van ha a dokkmunkástól a kapitányig senki sem vallásos.
Ez így nem jelent semmit.

Azért mert sokat írsz nem lesz jobban igazad.

A motoros áldásosdi egy látványos divatos jelenség..(olyan kategória mint a gumiégetés, meg a streetfighter show)..aminek tudtommal nincs hagyománya MO-on épp ezért is kelt olyan hatást bennem (és másban is) mint amiről beszélek....

Szittya75 2011.04.05. 11:24:12

@GERI87: A motoros áldásosdi egy látványos divatos jelenség..(olyan kategória mint a gumiégetés, meg a streetfighter show)..aminek tudtommal nincs hagyománya MO-on épp ezért is kelt olyan hatást bennem (és másban is) mint amiről beszélek....
Elég sok pap motorozik Magyarországon,néhány motoros találkozón elég régóta van motorszentelés,áldás osztás,mondhatjuk,hogy hagyománya van..
streetfighter show..már nem is emlékszem mikor voltam az elsőn még Szegeden:-) erre sem lehet azt mondani,hogy nincs hagyománya,pláne a sok eredményes versenyző miatt sem!

Tigrisszív 2011.04.05. 11:30:28

@GERI87: Ne kezdj személyeskedni, mert csak az igazán buta emberek csinálják azt, ha már elfogyott a "tehetség". Azért nincs igazad, mert nincsenek érveid, csak feltételezéseid és szubjektív teóriáid. Annyiból végül is mégiscsak igazad van, hogy minden olyan dolog, amit nem most, vagy a közelmúltban találtak ki, de mégis együtt élünk vele ma is, az hagyomány. A vallás is, cakkpakk ahogy van, irányzattól függetlenül. Nagyon súlyos tárgyi tévedésekben vagy sajnos és a fogalmak jelentésével sem vagy igazán tisztában. Csak mondom, hogy a történelem állandó, folyamatos "takarítása" során ezernyi hagyomány süllyed a feledés homályába. Amelyek fennmaradnak, azokra bizony van igény s meglehetősen arcpirító szemtelenség divatnak titulálni őket. Igen, az emberek egyre többen ismét a hit felé fordulnak, mindenkinél másképp jelenik ez meg. Szerintem a motoros áldás dologban azért nem értünk egyet, mert más nézőpontból tekintünk rá. Te azt mondod, hogy divat, mert nem minden motoros vallásos, aki ott volt az áldáson, ezért képmutatók. Én meg azt mondom, hogy akik ott voltak, mindegy, hogy vallásosak-e vagy sem, de a részvételükkel kinyilvánították, hogy NEM UTASÍTJÁK EL. Az pedig már a hit egy formája, még ha neked ezt fájó is felismerni/elfogadni. A hit mindenkinek a magánügye, s az a szép benne, hogy bármi lehet a megnyilvánulása. Van, aki templomba jár, van aki ikonokat fest, vannak, akik motorra ülnek és elmennek egy ilyen áldásra, satöbbi.

GERI87 2011.04.05. 12:12:10

@Szittya75:

A streetfighter és a gumiégetés csupán a divatra volt példa és zárójelbe raktam ha nem láttad volna....

@Tigrisszív:

Senki sem személyeskedik.

"Én meg azt mondom, hogy akik ott voltak, mindegy, hogy vallásosak-e vagy sem, de a részvételükkel kinyilvánították, hogy NEM UTASÍTJÁK EL.
Az pedig már a hit egy formája,"

Most ha karácsonyozok ("nem utasítom el..") akkor az is a hit egy formája?
ugyanmár...
Viszont a karácsony hagyomány, ez meg csak egy...de már mondtam.
Ez persze nem zárja ki hogy van aki hivőként karácsonyozik vagy részt vesz ilyenen...
Csak szerintem nem ez a jellemző.

"Azért nincs igazad, mert nincsenek érveid, csak feltételezéseid és szubjektív teóriáid."

Igen valóban feltételezem hogy a résztvevők milyenek...de van rá alapom.
Nevezd előítéletnek ha akarod.

Én vagyok a hülye mert az ellenkezőjével még nem találkoztam?

Te is csak feltételezed hogy az ott lévők igaz hívők...ha 10-ből 1 igen akkor az még nem téged igazol.

Tigrisszív 2011.04.05. 13:34:11

@GERI87: Egyáltalán nem gondolom, hogy hülye vagy. Ezért is nem mondtam ilyet.

Ahogy mondod. Aki úgy ünnepli a karácsonyt, hogy közben meg megrögzött ateista, AZ a képmutató divatmajom.

Aztán meg ne csúsztass. Nem azt mondtam, hogy az ott lévők mind igaz hívők. Azt mondtam, hogy aki ott volt, az nem utasítja el. Lehet, hogy a 10-ből egy sem igaz hívő, bár nem tudom, hogy a te olvasatodban a fogalom mit jelenthet. Azért azt megállapíthatjuk, hogy aki kéri és elfogadja egy pap áldását, abban biztosan ott van a hit valamilyen formában, valamekkora súllyal. Hogy pontosan milyen formában, mekkora súllyal, az egyénenként változik.

GERI87 2011.04.05. 14:04:08

@Tigrisszív:

"gondolom, hogy hülye vagy."

Tudom hogy nem, nem azért írtam..

A karácsony azért már nem feltétlenül és elsősorban vallási ünnep, eredetileg igen de ma már nem igazán (a szeretet ünnepe stb..) , nekem és a környezetemnek biztosan nem az, a többségnek sem, mivel a többség valamilyen formában ateista.

A karácsonyt (meg a többi hasonló ünnepet) nem szerencsés összehasonlítani az ilyesfajta jelenségekkel...szerintem.

"Azért azt megállapíthatjuk, hogy aki kéri és elfogadja egy pap áldását, abban biztosan ott van a hit valamilyen formában, valamekkora súllyal."

Na itt a fő különbség.
Én ezt nem így látom, mert nem ezt tapasztaltam ezért nem ez jön át...

Pl templomi esküvő esetében sem feltétlen állja meg ez a megállapítás a helyét...
De ezt te is tudod szerintem.
Pláne egy ilyen motoros összejövetelnél...úgy látom.

Tigrisszív 2011.04.05. 14:40:43

@GERI87: Azért nem ártana alátámasztani azt a kijelentésed, hogy a "többség ateista".

Az, hogy valaki esetleg NEM TUDJA, hogy mi is a karácsony, húsvét, pünkösd, stb., az nem jelenti azt, hogy az ünnep maga is degradálódna. A vaskommunizmusban hívták sokszor "fenyőünnepnek" a karácsonyt, a vaskapitalizmusban meg "szeretet ünnepe" lett (lenne) a neve. Ebből is látszik, hogy mindkét rendszernek ugyanaz a célja, csak az eszközei mások. De ne aggódj, a vaskommunizmusban is többen énekelték csendben a "szentséges éj-t", mint bárki gondolná, most sincs ez másként.

Az pedig, hogy egyre többen fordulnak ismét a hit felé, nem csak jó, hanem várható is, okai vannak. Megérne egy külön beszélgetős blogot ennek kivesézése, mert itt inkább off jellege van.

Engem egyébként egyáltalán nem zavarnak az ateisták - az is csak a hit egy formája -, de az zavar, amikor valaki úgy akar értekezni a vallásról, vagy az ahhoz kapcsolódó egyéni, vagy csoportos hitéletről, hogy fogalma sincs róla, mi az. Kb annyira hiteles, mintha Teriblekk nyilatkozna a kívánatos forró női testek által gerjesztett vágyról...

GERI87 2011.04.05. 17:06:16

@Tigrisszív:

"Azért nem ártana alátámasztani azt a kijelentésed, hogy a "többség ateista"."

Ez nyílvánvaló...
Kb mintha azt kérnéd hogy támasszam alá hogy 2+2 =4...

"a vaskapitalizmusban meg "szeretet ünnepe" lett (lenne) a neve."

Azért hívják így mert egyre kevésbé van vallási tartalma...
Nem egy gonosz rendszer adta ezt a nevet felülről...ne lássunk már megint mindenbe bele nemlétező háttérhatalmak ármánykodását...

Egyszerűen arról van szó hogy a nyugati világ szekularizálódott...

"Ebből is látszik, hogy mindkét rendszernek ugyanaz a célja, csak az eszközei mások."

A kommunizmusnak lehet hogy volt ilyen célja, de ma egyszerűen az a magyarázata a dolognak hogy az emberek nem vallásosak akkora mértékben mint régen.
Nincs semmiféle titkos háttere a dolognak...

"Az pedig, hogy egyre többen fordulnak ismét a hit felé, nem csak jó, hanem várható is, okai vannak."

Többen?
Hol?
Én nem ezt látom...

Mondjuk az ilyen vallási erősödés akkor szokott jelentkezni ha nő a szegénység, a szélsőséges politikai nézetek megjelenésével együtt...
Remélem MO nem éli át ezt.

De ez már tényleg OFF.

Tigrisszív 2011.04.05. 17:50:30

@GERI87: Ugyan, maga a motoros áldás dolog mutatja, hogy mindkét dologban igazam van és valószínűleg te jársz valamelyest tévúton.

1: Már nem "ciki" a hit és annak nyilvános vállalása, a haverok nem röhögnek ki.
2: Az igény is nagyobb rá.

2-es pont esetén a magyarázat tekintetében van igazságod (szegénység növekedése), de ez csak az egyik - s nem a legnyomósabb - ok a szerintem 6-ból.

Nem gondolom, hogy háttérhatalom ármánykodása lenne az oka, legalábbis direktben nem. Bár ezt Molnár F. Árpád nem egészen így gondolja... :DDDDDD A vaskapitalizmus természete ilyen. Eltávolítja az embereket a spirituális értékektől, a természettől, egymástól, a közösségtől, és a neo/ultra liberalizmus meg még rá is tesz egy lapáttal, persze a demokrácia lobogóját feltűzve, melyet aztán sajátosan értelmez.

A nyugati világ szerintem nem szekularizálódott, hanem a népesség összetétele hígult fel. A folyamatos és nagyszámú bevándorlás miatt megjelentek más vallások, más kultúrák, más népek. Ezzel a vallási kötődés nem csökkent, legfeljebb a keresztény hittel bírók aránya.

Kérdezed, hogy "hol" fordulnak egyre többen a hit felé. Hát itt. Érdemes csak megnézni, hogy pl. egyházi iskolákból mennyi és milyen létszámmal üzemelt mondjuk 2000-ben és ugyanez 2010-ben.

Fontos elmondanom, hogy amikor hitről, vagy vallásosságról beszélek, akkor nem feltétlenül az egyházakról teszem ezt. Másik pedig, hogy az én viszonyom a hithez és az egyház(ak)hoz sem fekete, vagy fehér. Nem vagyok mélyen vallásos, de megrögzött ateista sem. Úgy vagyok vele, hogy a hit a legmélyebb énemben lakozik s ami a világból ezzel a hittel összhangban van, azt elfogadom. Ami nincs összhangban, azt elutasítom. Vagyis hát így valahogy, nehéz ezt pár sorban elmondani, meg tényleg off.

Clearvoyance 2011.04.05. 18:26:37

Jó kis vita hitről és vallásról, bár nem értem mit lehet rajta vitatkozni. Mindenki hisz valamiben, csak máshogy nevezi.

Én világéletemben ateistának tartottam magam, mégis amikor elmentünk az új autóért vittük magunkkal a Szent Kristófot, amelyik azelőtt a korábbi autó kulcsán is ott volt. Aláírás, kifizetés, kulcsra fel a Szent Kristóf és mehetünk. Egyszerűen elképzelhetetlennek tartottuk, hogy nélküle elinduljunk.
Ugyanígy a motor is amint hazaért, azonnal kapott egy Szent Kristófot.

Szóval a Hit... Azt hiszem nem tudom...
Pesten nem lesz ilyen?
Ateistaként is úgy érzem értéke van.

GERI87 2011.04.05. 19:54:23

@Tigrisszív:

"A vaskapitalizmus természete ilyen. "

A vaskapitalizmusnak nincs természete..az embereknek van.
Akik meg világiasodtak..ez egy természetes folyamat.
évszázadokkal ezelött csak a hit adott magyarázatot dolgokra és mozgatta, irányította a társadalmat..ma már más a helyzet.
Ennyi történt.

"A nyugati világ szerintem nem szekularizálódott, hanem a népesség összetétele hígult fel."

Netto hülyeség már bocs.

Persze több a muszlim meg egyéb vallású ma pl Franciaországban mint mondjuk 1900-ban de annyira az ért nem hogy ez lenne az oka...

Nyugat Európában és észak Amerikában a népesség döntő többsége legalább 75-90%-a ma is az európai kultúrkörből kerül ki....Európa nem csak Brüsszel meg London meg Párizs, ha csak ezeket a városokat nézzük akkor csalóka lehet a kép....hiába látni ott sok nem európait, azért nem a többség.

Szóval a szekularizációhoz a bevándorlásnak semmi köze.

De pl nem kell messzire menni: Csehország népességének bevallottan döntő többsége ateista pedig ott sincs több bevándorló mint nálunk...

@Clearvoyance:

Nem igazán a vallásról akartam hogy menjen a vita.

Pusztán megemlítettem hogy szerintem az ott résztvevő motorosok többsége egyszerű majomkodó pozőr...alapozva ezt eddigi tapasztalataimra...hogy durván fejezzem ki magam de világos legyen végre...

A szekularizáció létéről meg felesleges vitatkozni.

pescador 2011.04.05. 20:23:22

@GERI87:
Csak megerősíteni szeretném azt, amit a szekularizációról írtál.
A napokban hallottam az egyik rádióban, hogy a volt keleti blokk országai közül a leginkább szekularizálódott társadalom a magyar. Csehországot is megelőzve!
Én úgy látom, az ilyen nagy nyilvánosság előtti egyházi pankráció részben egyházi marketing célokat is szolgál. Kevés a hívő, nagyon kevesen járnak misére, kivéve Karácsonykor az éjféli misét. Csak hát arra kellene már az egyházi vezetőknek rájönni, hogy ez egy olyan szelete az életnek, ahol a reklám és marketing nem alkalmas eszköz a lekek megnyerésére.
Jobban tennék, ha elgondolkodnának inkább azon, hogy megroggyant hitelességüket hogyan tudnák rendbe tenni. Kezdhetnék rögtön például egy egyházi átvilágítással, ügynök múltak feltárásával, ami immáron több, mint 20 éve késik!!!! Folytathatnák a poltikailag semleges megnyilvánulások szokásba vételével, kiskorúak nem zaklatásával, ésatöbbi. Nos, többek között ezért is van hányingerem a nagy egyházaktól.
Ami pedig az ilyen motoros-szenteléses álszent majomkodást illeti, csak ismételni tudom korábbi véleményem, azaz a valódi hit kerüli az ilyen és ehhez hasonló látványos megnyilvánulásokat!!
Tigrisnek írom, még ha fáj is a valóság, de mi nem Lengyelország vagyunk!

GERI87 2011.04.05. 20:30:44

@pescador:

Nem csak az egyházi szervezet küzd problémákkal.
A 2000 éves tanmeséket is egyre nehezebb "eladni"...

Nem az erkölcsi tartalommal van baj hanem amibe nurkolják, az nem "versenyképes" mamár.

De ezzel nem tudnak mit csinálni, mert hát "le van írva"
A bibliát nem lehet átírni.

A néhai pápa 1996-ban "több mint egy hipotézisként" értékelte Darwin tanait,

Tigrisszív 2011.04.06. 09:55:45

@pescador: Ugyan, te akarod megmondani, hogy a valódi hit milyen és hogyan nyilvánul(hat) meg? Te, az ateista? Szép...

Tigrisszív 2011.04.06. 10:03:39

@GERI87: Azért nem folytatom veled az amúgy számomra érdekes beszélgetést, mert nem veszel tudomást olyan dolgokról, amelyek a témát illetve fontosak. Nem reagálsz rájuk semmit, mert ha megtennéd, el kéne ismerned, hogy nincs teljesen igazad. A keresztény hit visszaszorulásának okai közt pedig még a szakemberek szerint is szerepel a migráció, mit gondolsz, én honnan tudom? Nem én találtam ki... Összehasonlítottad amit mondtam, az egyházi iskolák 2000-es és 2010-es adatait? Nem mi?

Szóval csak beszélsz, de semminek nem nézel utána (nincs alapja az érveidnek), így hogyan lehetne beszélgetni? Sehogy. Nem is teszem tovább.

GERI87 2011.04.06. 10:18:22

@Tigrisszív:

Eddig mindenre válaszoltam amit kérdeztél...most kiemeltél egyet amire nem.

De itt van:

Az egyházi iskolákba iratkozók számának növekedése nem a vallásosak számának növekedése okozza hanem az oktatás színvonalához van köze..

Én erről ennyit tudok.
Nincs annyi időm hogy egész nap ez után kajtassak a neten.

Azt felhozni érvnek hogy erre az egyre nem reagáltam anno és ezért hiteltelen vagyok...hát elég nagy hülyeség.

"mert nem veszel tudomást olyan dolgokról, amelyek a témát illetve fontosak. Nem reagálsz rájuk semmit,"

Ez már csak önmagad mentegetése...
Te sem tudsz már jól érvelni ezért kb belekötsz abba hogy nincs rajtam sapka...

Mindenre válaszoltam amire tudtam és időm volt.
Nem tudok, fogok, és akarok kiselőadást firkálni....mert felesleges.

"semminek nem nézel utána"

Nem vagyok lexikon.
Már bocs de nem a te érveid utáni kajtatás tölti ki a 24 órámat.

Amúgy meg a felvetett dolgaid megcáfolására sokszor nem nagyon kell regényt írni mert könnyen megcáfolhatók és józan ésszel beláthatóak.

Tigrisszív 2011.04.06. 11:21:10

@GERI87: Ha lusta vagy utánanézni pár dolognak (nekem sem 24 órámba telt, sőt, még 1 órámba se), akkor ne kezdj vitázni. Az oktatás színvonala mint ok felemlegetése pedig totális tájékozatlanságról és az általad gyakran csillogtatott "józan ész" hiányáról tanúskodik. Ugyanis nem minden magániskola egyházi... A többit találd ki, józan ésszel.

Hát ezért. Köszönöm azért az eddigi beszélgetést, de itt nekem tényleg elég.

GERI87 2011.04.06. 11:56:47

"Ha lusta vagy utánanézni pár dolognak"

:)
Én vagyok lusta?
Röhej..már megint nincs rajtam sapka...

Na páá

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása