Akármijen jawa mustang

A motorozás iránti vágy pusztító dolog. Belülről mar, a torkot szorítja, az elmét megzavarja. Csikósnak van igaza, ha új találmány lenne, biztos, hogy betiltanák – az addiktológusok, a közlekedésbiztonsági szervezetek és a nőmozgalmak együtt tennék lehetetlenné a motorizált kétkerekűeket.

Lám, ezt a gyereket is tönkretette. Józan ítélőképességét elvesztette, a helyesírás, mint a festék pattogzott le róla. „cserélném nyakláncom egy akármijen jawa mustangra nembaj ha nem müködik a gép de szükségem lenne egyre megjavitom a nyaklánc 20 ezer értékü kb de kell egy motor” – vajon létezik sebére krém és zavarára gyógyszer?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr22583425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

E28 524TD 2011.01.14. 14:38:00

A 3. képen a café racer odabasz

ndr 2011.01.14. 15:01:31

Szegény gyerek nem tudja milyen gondtalan volt az eddigi élete! Hányszor szeretné, majd visszacserélni. :( Persze, ha szeretné minden jövőbeli keresményét egy soha nem működő a legváratlanabb pillanatokban lerobbanó konstrukciós hibára költeni... A szimós haveroknak és lányoknak is jobban bejön az ezüstlánc (szigorúan atlétával)!

vladek 2011.01.14. 15:24:25

Ijj, nekem egy kék Mustang volt az első motorom, 1500 Ft-ért vettem, már le lehetett vele nézni a Babettásokat, viszont a Sinsonosok mellett nem volt sok keresnivaló. Mennyit szereltem... Csak félig lehetett mindig tankolni, mert 2/3-nál volt egy lyuk a tankon és kifolyt a benzin a hengerre :-) Hányszor elvették a sünök a gyertyapipát, de mindig volt egy tartalékban.

szcsi 2011.01.14. 15:36:28

'Jawa Mustangomat cserélném ezüstláncra':)
Na jó inkább mégsem. Jelenleg nem ér annyit.

Nem értem miért szidja mindenki, csak hozzáállás kérdése az egész. Nem jármű hanem hobbi... Azt furcsállom, hogy egyik szerkesztőnek sincs még:)

És inkább egy jawára cserélje azt a nyakláncot mint fűre.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.01.14. 16:10:46

De miért pont ezt a ronda fostalicskát??? Miért nem egy Simsont pl? Vagy mini Romet-et?

83NC3 2011.01.14. 16:14:54

ezjó :D
nekem van egy. 2 éve vettem 8 ezerért. jó sokat ráköltöttem. a karbiját leszámítva megbízható járgány. persze csak hobbi motorként használom, nem minden napra.

Csak a yamaha 2011.01.14. 16:53:36

Majd megbánja ha meglesz a csere...

yeti 2011.01.14. 17:10:11

Fogadjunk szegény szülei nem is tudnak a készülő üzletről:)

XGyurmaX 2011.01.14. 17:36:39

Nekem volt akkor még nem leharcoltak voltak.Simán ment 60 at.

TyerCorp01 2011.01.14. 18:06:42

Ugyanmár, nem kell ezt szidni! :) Erre volt pénz akkor a Szlovákoknál, rengeteg gyerek (többekközt én) fiatalkorát édesítette (egyes hanyag, és szerencsétlenekét keserítette) meg, de kihozták belőle a maximumot. Nem egyet bontottam, javítottam már, egyedüli problémája a Kuplung, az egy igen gyenge konstrukció. 3-4 lóra két tenyérnyi parafalamellát 5 rugóval feszíteni... egy Rigán masszívabb. (Amely technika a Jawa Stadion-on alapul).
A motor maga egy lapos csavarhúzóval az út szélén megszögelhető! :) Karburátor fúvókáinak a pucolásához nem kell azt leszedni, csak oldalt kitekerni, kifújni, és kész (de erre feltalálták a benzinszűrőt), a gyújtást szintúgy, bár abban is egyedül az utángyártott kondenzátor lehet a gyengepont.

MaciGabi 2011.01.14. 18:08:31

Van még aki emlékszik arra a mondásra, hogy Jawa Mustang drága kincs, jó ha van de jobb ha nincs?

portis · http://www.online-szallas.com 2011.01.14. 18:09:16

Nekem egy 350-es jawam van,
egyszer sikerült eladnom 5000-ért,
de visszahozta a fickó, mert nem bírta berugni. Mondtam neki hogy már új korában is ilyen volt.

joejoe1974 2011.01.14. 18:21:28

Hoppá,a Mustang már ezüstárban van? ;)

'saztán? 2011.01.14. 18:25:01

fel kéne hívni, hogy híres lett.

Büszke_troll 2011.01.14. 18:27:54

@Kikarazu:
Drágám, azt a Komár mopedre mondták. Ugyanis azt reklámozták a tévében.

Komár moped drága kincs,
jó ha van de jobb ha nincs
Komár moped gyors és fürge,
erre baszott rá az ürge

elmegy vele a mocsárba,
dobhatja a pi...

csántérfa 2011.01.14. 18:31:51

Legjobb motor az izs
mer megy izs,meg nem izs

csántérfa 2011.01.14. 18:35:14

Ha a fiam lenne,kaján mosollyal lesném a vergődését.Szerelni legalább megtanulna,meg el se igen ragadná.
Komolyabb foglalkozás ,mint a nintendo.
Hajrá,druck a fiúnak.

baranyp 2011.01.14. 18:36:32

A sportkormányos nagyon durva(12-es kép)nem is tudom hogy lehet azzal menni?Nem tudom mennyit mond ez a mai tízenéveseknek,szerintem semmit,lehet nem is baj.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.14. 18:43:26

@Büszke_troll: továbbá:

Út mellett akar hálni? Jawa Mustanggal kell járni!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.14. 18:48:14

@nesze neked: Ha a napi négyszeri linkelés helyett áttöltöd indavideóra, kibulizom neked, hogy a totalbike alján megjelenjen a videódobozban. Komolyan mondom.

sios 2011.01.14. 19:27:04

1980-ban ilyen géppel kezdtem motoros pályafutásomat!:)
De szép volt...:)

Kelly és a szexi dög 2011.01.14. 19:34:00

nekem is volt - nem nyakláncom, Musztim!
Nem volt az olyan rossz...mint pl. a Riga, Verhovina! :)

Szalacsi_Dezső 2011.01.14. 19:37:59

én is jawáztam mustanggal. Sokat fogyasztott, viszont nem ment. De szerettem.
Rámatricáztam a tankra, hogy Yawasaki, a másik oldalra meg hogy Yawaha.
Mongyuk az óvodások el is hitték a lakótelepen. :-)
Akinek simsonja volt, az volt az isten.

amatőr 2011.01.14. 19:45:27

Régi szép idők... ajándékba kapott, postától selejtezett Mustang. Újpest, Templom utca, rabl... akarom mondani Tábori tuning motorosbolt és műhely :D
Legalább annyi időt töltöttem a szerelésével mint amennyit mentem vele :)

sios 2011.01.14. 20:09:52

Nem volt isten csak a tsz elnök fia na meg a dokié!!:))@Szalacsi_Dezső:

fidesz = házmesterek pártja 2011.01.14. 20:12:59

Amikor megjelentek ezek a Jawa-k, mennyire szerettem volna egy ilyet... aztán nem lett semmilyen se. :(

delle 2011.01.14. 20:36:22

Arra emlékszem, hogy a Jawa Mustangoknak iszonyatos ronda hangjuk volt, lánczörgés-durva kipufogó együtt, tisztára, mint egy benzinmotoros láncfűrész. A Simson volt a király a '80-as évek közepén-végén, mellette labdába sem rúgott a Jawa.

G.Freeman 2011.01.14. 21:02:49

Igaz!
Se téli gumit, se biztonsági övet, se gyerekülést nem lehet velük megvetetni....

Loona 2011.01.14. 21:36:31

Ha nem nyakláncot, hanem pénzt adna, az enyémet vihetné! :D A Mustang jó kis motor, már amikor megy... Első saját motorom, vele próbáltam ki, biztos akarok-e motorozni. A kanyarodás közben beakadó gázbowden menet közbeni megszerelése életre szóló élmény! Ha valaki be tudná indítani, és rájönne, hogy megálláskor miért fullad le mindig, azzal járnék dolgozni. (És ha lefullad, akkor bezabál, tehát egy ideig nem lehet újra indítani...) Eddig a karburátort tippelték, és azt, hogy nem emel ki rendesen a kuplung...

nesze neked 2011.01.15. 13:57:31

@scheerti: jó az alcím. :)

(az, hogy mitől duplázódtak meg a cimkék, fogalmam sincs...)

Slampixxx 2011.01.15. 14:33:40

@E28 524TD: Az messze nem Café Racer...

Budapesten az egyik motoros cégnél a futár Mustang-al csapatja minden nap. :-)

Szsrobert 2011.01.15. 16:08:08

Azért van szmogriadó? :-)

kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2011.01.16. 00:00:19

@amatőr: A Tábori Maffiát én is ismerem mint a rossz pénzt. Árakban nem tréfálnak, viszont nem tudtam még olyat kérni amivel zavarba hoztam volna őket. Nem lennének hiányoznának. 2009-ben amikor megkérdeztem hogy " Jawa mustanghoz fék visszahúzó rugója van-e" Rezzenéstelen arccal visszakérdezett: " hány darab kell? " Majd hátra nyúlt és a kis fiókos szekrényből rögtön elővette. :)

'saztán? 2011.01.16. 07:33:52

@Kristóf 210: ja-ja, jó fej az öreg tábori (a fiatal is), csak simsonos pénztárcához mérve lehet, hogy egyeseknek drága. ismerem őket, az otthonukban elég szép kis műhelyük van. no, azért a házuk sem csúnya.

amatőr 2011.01.21. 22:28:11

@Kristóf 210:
Szó se róla, a postától levedlett motort egész szépen kipofozta, de az árát is megkérte. Szüleim abban a bizonyos "átvételkori" állapotban nem merték alám adni. Viszont ettől kezdve az üzemeltetés a zsebpénz terhére történt, így maradt az saját kezű barkácsolás, és a Nagymező utcai motorosbolt.
A hangja tényleg becstelen repedtfazék hang volt. Az olajban futó parafás kuplung pedig viccnek is rossz, üzemmeleg blokk (ráköptem és visszaköpött) esetén se ki nem emelt, se össze nem zárt rendesen. Melegen már be sem lehetett emiatt rúgni, kizárólag betolni (=futás közben rúgni neki kuplung nélkül egy harmadikat, de jó hogy kettő és három között is volt neki egy üres...)
Mai mértékkel nevetséges fogyasztása volt (legalább 4 l), 65 körüli végsebességgel.
Az S51N Simsonokkal azért bátran lehetett versenyezni, viszont S51B-t, Start jobb volt elkerülni.
Akkoriban még nem volt kötelező segédmotorra a bukósisak, a kötelezővé tétele vetett véget segédmotoros korszakomnak :)

dbrown990 2011.01.22. 23:10:17

Sziasztok
Előre is köszönöm mindenkinek hogy ennyi ember figyelmét felkeltette a a hirdetésem:)
ennek nagyon örülök ..
de hozzateszem ez számomra egy hobbby jelenleg sikerült beszereznem 4 db blokkot és egy vázat amit beépitettem egy yamaha xs 250 es vázba nagyon spéci lett a tankot kettévágtam és osztott lett ha valakit érdekel kép majd felteszem .... Szóóval külsőre ojan lessz mint egy mustang de mégis kicsit jobb mint a zártszelvény vázas kis talicska de konkrétan
inkabb erre adok ki pénzt minthogy igyak vagy füvezzek hat ennyi :) köszi a hozzászólásokat:)

mpali35 2011.01.23. 10:33:49

@dbrown990:
Szerintem tedd fel a képeket, engem érdekel, mit is hoztál ossze. Ha megvágtad az XSt, akkor a TB teljes szerkesztosége vérdijat tuz ki a fejedre. Már kiderult , mennyire szent a Yamaha ezen berkekeben. Igaz, Winkler is Yamahábol épittet, na de o a fonok, Neki szabad.
Nekem áll a garázsban egy terdvedo paneles Jawa 20. Papirok nuku, sok régi motor vesztette el a regisztrácioját, mikor Szlovákiában valamikor a 90es évek elején átt kellett regisztrálni az uj rendszámokra.
Máig mukodoképes, bár az ido vasfoga harapott már rajta. Ezek a motorok nem nyúzásra készultek, hanem munkábajárásra. Volt, aki husz évet ingázott munkába , minden nagyobb gond nélkul,elfogadhato 2 liter koruli fogyasztással, Tél-Nyár, eso-sár uzemmodban.
www.youtube.com/watch?v=jzC2QTQSWPc&feature=fvst
A videon láthato, mindenki által Pincsinek, vagy Pioniernak becézett motoron már nem eredeti a kipufogo.
A lábak kozotti ures tér, mivel a tank a Mustangtol eltéroen az ulés alatt van, kitunoen volt használhato kitomott zsákok,megrakott táskák, bugázott cuccok, kutyák stb szállítására, melyek egyensulyát egy akasztoként szolgálo fém ful, valamint a motoros szorito combjai biztositottak.
Szivugyem, mivel ilyen volt az elso motorom.

mpali35 2011.01.23. 10:47:42

Nosztalgiával gondolok vissza azokra az elso kilométerekre. Nem volt kotelezo a buko, az 5 literes tankot teli lehetett tankolni 10 KČSbol, azaz tiz Csehszlovák koronábol, ez akkoriban kb 2 ora munkabérének, 3 félléteres sornek, 3 másfélkilos kenyérnek, vagy 10 gomboc fagylaltnak volt az ára. Olajat a kutas ontott, hangulatátol fuggoen, mivel nem létezett kevert uzaemanyag a kétutemuek részére. Jobb volt ellenben az olaj adagolását saját kézben tartani, mivel az M2T csodaolajbol a kevés besuléshez, dugoszoruláshoz vagy nagy kopáshoz, a sok pedig azonnali gyertyabekopéshez vezetett. megjegyzem, a gyári 1:33 keverékarány csinos fustfelhobe tudta burkolni a mogottunk kozlekedoket, de az volt számunkra a szabadság szívmelengeto illata.

mpali35 2011.01.23. 10:58:51

A mai gépek egyre felhasználobarátabbak. A régiek nem. Megtanulni két személlye a Pincsi 50 kobcentijével és parafabetétes kuplungjával elindulni a legnagyobb tudást és tapasztalatot igénylo produkciok kozé tartozott.Az autoiskolákban is Pincsit használtak, ha el tudtál vele lefulladás nélkul indulni, akkor már biztos lehettél a vizsga sikerességében, mivel ez volt a legnehezebb. Meg lehetett oldani a kétszemélyest, de teljesen biztosan a produkcio után lehetett kuplungot állitani, az erre szolgálo csavarhuzo helye kotelezoen a fejidom kormány melletti huzalbevezeto nyilásában beleszurva volt. Ulés alatt potgyertya, gyertyakulcs,tizes villás, más nem is kellett.
Na abbahagyom, tudnék még vagy két orát irni csak a kezdetekrol, de nem biztos,hogy ez mást is érdelkel.

dbrown990 2011.01.23. 18:50:30

Sziasztok na figyeljetek csak..... Itt vannak a képek a készülő motorról

nézzétek csak gyönyörködjetek csak kommenteljetek nyugodtan és a yamahasoknak üzenem hogy bocsi de a motorblokkot szétlopták a devecseri romák sajnos azért jutott erre a sorsra de előny hogy megvoltak a papirjai is:) igaz hogy osztrák :) de sebaj itt a link ja és facebookra jelentkezz be::::www.facebook.com/album.php?aid=34607&id=100001099171064&saved

mpali35 2011.01.24. 20:43:32

Érdekes képek, ha osszeáll, ez lessz a legjobb alvázu Mustang.
A blokkal mit tervezel? Csak nem egy 4 hengeres Mustang készul? Ha Jawa 350esbol meg lehet csinálni, hogy 2 hengerbol 4legyen, sot 6, miért ne lehetne ebbol?

dbrown990 2011.01.25. 23:20:38

Háát ne is mond a vááz nagyon tuti lessz ráment egy pár méter co dróót :) meg egy par flex korong mert ki lett könnyitve mert nagyon nehéz volt most könnyebb azért de a mustang zártszelvényénél nehezebbb

Nem lessz sem 4 hengeres sem 2 egyszerüü 1 hengeres mustang lesz a motor fell van mar ujjitva ma készült el am összerakom kiprobalom lefestem bevezetékelem és teljesen legalisan hasznalható 50 es motor lesz

dbrown990 2011.02.27. 23:48:43

Elkészült a motor Akinek van kedve Megnézni Akkor az indafoto.hu dbrown990 felhasználó név alatt megtalálja Köszi hello

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása