Fehér Patkány Projekt, első fejezet

Próbálom azt képzelni magamról, hogy nem vagyok márkasznob, de lehet, hogy lassan ideje volna felkeresnem egy önkép-pszichoterápiát. Ugyanis már megint három Yamahám van. Oké, a VMax annak idején azért kellett, mert más ilyen motor nem létezett, az tetszett, nem volt alternatíva.

Az XJR 1300 esetében is valami ilyesmire hivatkoznék – vannak nagyon szép Honda CB-k, de hét évvel ezelőtt nem volt sor négyes, léghűtéses Honda. Ha mondjuk egymás mellett állna egy XJR és egy Honda …, valószínűleg az utóbbit vinném. Van ezen kívül egy használt Vinóm, az egyértelműen VMax Zsolt hatása – olyan kitartóan, konkrétan, részletekbe menően fikázta a konkurens Honda és Suzuki modelleket, hogy nem vehettem mást.


 
Érdemes lenne rekonstruálni, hogyan jutottam végül a Virago 1000-hez, de sajnos nem jegyzeteltem; annyira emlékszem, hogy legyen V2, léghűtéssel, ne legyen Harley, mert azon valahogy nem látom magam, és ha már nem Harley, legyen minél olcsóbb. Így kerültem Vecsésre Zolihoz, akinek van egy motorbontója, ahová behozta ezt a borzalmat. Amikor kimentünk érte Pistikével (Szilvássy), az eladó még nagyjából benne hagyta az elejét, hogy ne kelljen állványra rakni, így szembesülhettem azzal, hogy a 80-as években valaki képes volt az első sárhányóra sasfejet rendszeresíteni, világító piros szemekkel.

 
Zoli addigra már szétszedte annyira, hogy ne tudja bekapcsolni a sasvilágítást, de mutatta a drótokat. Egy piros szemű sasfej, gyerekek, vettétek?! Jött még segítség a szomszédos műhelyekből, úgyhogy fölraktuk Pistike Transitjába a Virago maradékát. Itt már azért látszott, hogy bármilyen hihetetlen, alapjaiban ez egy szép motor, mármint a motor motorja az szép, különösen a hengerek. És kétoldalt a légszűrőház és az elektronika fedele is fém. Kerepesen a Sipos, Pistike műhelytársa kukacoskodott egy kicsit, hogy szerinte műanyag, de az egyébként karcmentes Viragón épp itt volt az a néhány karcolás, ami megmutatta a fémet. 
 
Két héttel később aztán, pont a legnagyobb hóesésben kiautóztam Kerepesre, hogy megtanácskozzuk Pistikével, mi volna az elképzelésem, vagy legalábbis miféle dolgokat szeretnék és miket zárok ki. Pistikét nekem Árpád ajánlotta, mert mondtam, hogy patkányt akarok, márpedig Pistike már az Oldtimer Expo autós részlegén bizonyította, hogy érzi a patkányt. Az Elmegyógy- és Intézet-feliratos furgonnál is jobb referencia volt a számomra, hogy a 2007-es Európa-bajnok majd világbajnoki ötödik motort, a Time Machine-t Sapka a Pistikével építette. Márpedig a Time Machine kimagaslóan minőségi és ízléses munka. Nem patkány persze, de ha adott a jó ízlés és a minőség, már csak egy kis megbízhatóság kell.

 
Megbízhatóság ügyében Sipos azt mondta, mióta Pistike a filmiparban dolgozik, nagyon megszokta az ütemezett munkavégzést, még akkor is, ha művész. (Az első hetekben azért nem konzultáltunk, mert Pistike Angelina Jolie filmjében épített díszleteket.)
 
Kifelé Pistike még mutatott pár üszkös vasat a Transitban: napjában jár a MÉH telepre, hátha talál valamit (talál), meg ihletet meríteni. Na igen, ezt is szeretem: egy építő ne a fényes műnyomott alkatrészkatalógusokból merítsen ihletet.

Az én igényeim nagyjából annyi, hogy anatómiailag olyan legyen, mint egy Harley Fat Boy vagy Honda Shadow Black Spirit. Ne legyen fekete, hanem akkor inkább már fehér, és kicsit fessen úgy, mint egy sivatagi lelet. Tehát mondjuk kap egy fehér festést, és azt egy kicsit lehomokszórjuk róla. Nem idegenkedek a steampunk elemektől, tehát a Virago náhány rézdarabja akár maradhat is, tanknak pedig el tudnék képzelni egy ugyancsak réz, régi hátizsák-permetezőt.

Legyen továbbá kényelmes, jól motorozható, elöl dupla tárcsafékkel de hátul is legyen jó a fék, és a showbike-okkal ellentétben tartalmazzon rakodóhelyeket. Lehessen tehát nálam mindig tartalék kesztyű és esőruha, ilyesmik. Az is jó lenne, ha néhány percnyi csavarozással kétszemélyessé alakíthatnám, tehát volna helye plusz ülésnek és lábtartónak. A rugós, nagy biciklinyerget (lengőnyereg) ellenzem. Továbbá előnyt élvez a nem középre szerelt lámpa.

Hogy oldjuk kicsit a feszültséget, ökörködtünk egy kicsit. Hozzápróbáltunk egy biciklikereket meg egy bobber talicskát, aztán Pistike azt mondta, a fehér ötlet tetszik neki, a permetező készüléket is támogatja. Olyan orrot képzel el, mint a MZ Trophy-é, amit szintén nem ellenzek, bár elképzelni nem tudom. És mit szólnék olyasféle, harcos sziluetthez, mint a Ducati Diavel? Nem, köszönöm, nem power cruisert akarok, épp azért adtam el a VMaxot. Oké, tovább. Mit szólnék, ha egy VW Bogár sárvédője lenne a faridom? Nem tudom elképzelni, de biztos fasza, jöhet, Pistike pedig, miközben hunyorogva nézegettük a Virago puszta alapjait, és próbáltuk ráképzelni ezt a sok érdekes dolgot, kivett alóla egy fadarabot, hogy laposabban álljon, mert a valóságban is úgy fog. Néhány percig némán szuggeráltuk, aztán annyira elkezdett esni a hó, hogy jobbnak láttam hazaindulni.
 
További terveink: Pistike visszamegy még néhány alkatrészért Zolihoz a bontóba, mert néhány apróság, mint kormánykifli azért kéne. Aztán külön-külön leülünk, becsukjuk a szemünket, és várjuk az ihletet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr172522847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2010.12.18. 08:42:25

na hajrá! És énekeld neki, mint Freddy annak idején, hogy: tavaszi szél vizet áraszt, Viragóm, Viragóm...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.12.18. 09:04:16

Nem votl hülyeség berakni a galériába a Time Machine képeit, így a vémaxzsoltkettő-trollok nehezebben kötnek bele a talicskás képbe:)

De az elejét miért bontotta le? Más lesz a villaszög?

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.12.18. 09:24:17

Kicsit sok elvárás egy customhoz, de nem lehetetlen. Ecserin de még inkább a pécsi vásáron is érdemes lenne szétnézni hátha valami lényeges alkatrészt, felszerelést ott találtok rá. (szélsebesség mérő, vízipipa, vidragerezna, defraktométer ,stb...)

Psziho 2010.12.18. 10:14:12

a trophi szerű orr ütős lenne,enyhén steampunk formával de nem utólag ráaggatott jelzésekkel mert attól hányok

kecses egyszerű kivitelben érdekes lehet

'saztán? 2010.12.18. 10:39:36

power cruisernek nem gyenge ez az alap?

biker_kolee 2010.12.18. 10:47:55

@'saztán?: "Nem, köszönöm, nem power cruisert akarok"

brokesz 2010.12.18. 11:31:50

Turbót kéne tenni rá!

Gzula[HUN] 2010.12.18. 12:58:32

Várom türelmetlenül a végeredményt!

Tamás87 2010.12.18. 14:19:47

Király! Én is Viragot néztem alapnak a bobberemhez! Kíváncsi leszek mi sül ki belőle, sok jó ötlet van :)

GERI87 2010.12.18. 14:33:06

A blokk sajna olyan mintha egy alapból egyhengeres mellé betoldottak volna még egyett....elég sok ilyen japán blokk van és szerintem fura.

"...elöl dupla tárcsafékkel..."

Mifasznak?
ram-air nem kell rá?:)

Psziho 2010.12.18. 15:05:15

@GERI87:

kell rá,az én 750-es special-omon szimpla volt-életveszély

a legszebb japán v2

GERI87 2010.12.18. 16:09:45

@Psziho:

Nem azért volt szar mer 1 db volt belőle:)
Amilyen motort akar arra elég egy is..
persze ha szart rak rá akkor 2 sem lesz elég..:)

Hát én már láttam szebb V2-t..

ommm 2010.12.18. 17:14:31

@GERI87: Harley-beteg-e vagy?

'saztán? 2010.12.18. 17:18:21

@biker_kolee: na, így jár, aki csak átfutja a szöveget, mert fél seggel már a motorján ül. de ha akarna sem lenne ebből póver krúzer. :)

'saztán? 2010.12.18. 17:19:17

@Tamás87: bobbernek még ez egy henger is jól áll. mármint szerintem.

GERI87 2010.12.18. 17:30:45

@ommm:

350 kilós Harley-ra se kell dupla tárcsa csak 1 ami jó:)

Hurri Kán 2010.12.18. 18:27:47

Ebből kentaur, vagy mi lesz ? :DD

Fangio 2010.12.18. 18:51:41

Még egyszer:
fidotp.fotosik.pl/albumy/244835.html
Igaz hogy V4 de legalább orosz!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.12.18. 19:28:49

És ez az elegáns projekt-támogatás, hogy a sebesség oltára alapból fehéren jön föl a Fehér Patkány tiszteletére:))

mtk001 2010.12.18. 20:28:47

@GERI87:
Úgy is áll meg a Harley. mint a sétahajó. :-)
Bár, ha a Captain America-t veszem, amin meg első fék sem volt, a hátsó meg gyenge ...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.12.18. 20:34:27

@mtk001: Captain America a héten égett porrá egy gyűjteménnyel együtt. Sajnos.

Psziho 2010.12.18. 20:56:51

@GERI87:

még a wild star blokk lenne szép de elkúrták azzal a fos légszűrőházzal, meg abban különben is szétesik a váltó

az álfedeles álhűtőbordás műanyagkrómozott japán chopperblokkok meg gusztustalanok

itt legalább minden az ami,és a külső olajvezetéknél nincsen szebb

Virago_1000 2010.12.18. 20:59:16

@GERI87: Egyaltalan nem ugy nez ki, ha alaposan szemugyre veszed.

Virago_1000 2010.12.18. 21:03:52

@Virago_1000:
"még a wild star blokk lenne szép de elkúrták azzal a fos légszűrőházzal,"
- Szerintem semmi szep nincs az ertelmetlenul tulhangsulyozott, alkarvastagsagu nyomorudakban.

"az álfedeles álhűtőbordás műanyagkrómozott japán chopperblokkok meg gusztustalanok"
- van (volt) ezen is muanyagkrom eppen eleg.

"itt legalább minden az ami,és a külső olajvezetéknél nincsen szebb "
- egyetertek. Akkoriban, szerencsere a japanok meg nem majmoltak harlikat, hanem volt stilusuk. Lehet, hogy a Virago egy tul csicsas motor, de az alapforma ketsegtelenul gyonyoru.

GERI87 2010.12.18. 21:06:55

@mtk001:

A két tárcsának elsősorban nem a fékhatás tekintetében van jelentősége.
A szimpla tárcsa csak igen komoly igénybevételek esetén bizonyulhat kevésnek.

@Virago_1000:

Azért tűnik nekem úgy, mert van pár japán egyhengeres blokk ami hasonló dizájnú és arra emlékeztet...

@Psziho:

"az álfedeles álhűtőbordás"

Na igen az tényleg fujjj...fillérbaszás.

Virago_1000 2010.12.18. 21:10:42

Winkler Robert! Jo valasztas volt, gratulalok. Szerintem szeretni fogod.

Nem tudom, milyen vazat alkalmaznak majd a fiuk, de az eredeti... nekem furcsa, epitett motort nem tudok elkepzelni hidvazzal, alakitgatni ezt pedig nemigen lehet, a kortarsaktol es az osszes choppertol elteroen a blokk teherviselo elem.

"Az én igényeim nagyjából annyi, hogy anatómiailag olyan legyen, mint egy Harley Fat Boy vagy Honda Shadow Black Spirit."
- Ha ez a te igenyed, akkor viszont teljesseggel kizart, hogy jo valasztas a virag. Ugyanis az alapvetoen chopper (de az is csak kinezetre), es nem cruiser, a ketto kulon vilag. Miert nem Drag-Start szereztel be akkor? Ugyanaz a blokk, Yamaha az is (ha mar megegy yamahat akarsz) es az cruiser.

De bizzuk a fiukra, ok tudjak, hatha melyebben belenyulnak a lecsoba, nem ez az elso motor, amit csinalnak, van nevuk a szakmaban, majd kialakitjak neked.

Virago_1000 2010.12.18. 21:13:08

@GERI87: Ha itt marad az eredeti fekrendszer, akkor meg a dupla sem valami sok. MEglepo ugyan, amikor a sajatomat hajtom, de az a dupla tarcsa, hiszed vagy sem, neha gyengebbnek bizonyul, mint egy jol beallitott ETZ elso fek. Igaz, mar hozzaszoktam.

mtk001 2010.12.18. 21:18:00

@scheerti:
Köszi az infót !
Nagyon sajnálom. Állatira tetszett - régen, pedig biztos szörnyű lehetett rajta motorozni.
Na mindegy - egy legenda volt !

Psziho 2010.12.18. 21:20:02

@Virago_1000:

a nyomórúdban egyetértek tényleg túl vastag

de azt ne feldjük hogy ez egy tok amiben 2 van de biztos rátettek kicsit az átmérőre lássa a sok vakegér

mikor egyet szétborítottam feltettük az asztalra és fél óráig néztük milyen szép

Psziho 2010.12.18. 23:07:33

@GERI87:

'"az álfedeles álhűtőbordás"

Na igen az tényleg fujjj...fillérbaszás"

ja,de pl egy vt750 v. intruder a büdös életben nem lenne olyan kultúrált precíz gép nyomórúddal meg léghűtéssel mint amilyen így modern köntösben

persze építeni egy rettenetet nem jók-mert túl sterilek

ez nem fillérbaszás hanem nézőpont kérdése

amennyi blokkot kiszartak a japók az elmúlt 40 évben annyit senki nem fog soha építeni amíg benzin lesz a földön

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2010.12.18. 23:59:32

"Legyen továbbá kényelmes, jól motorozható, elöl dupla tárcsafékkel de hátul is legyen jó a fék, és a showbike-okkal ellentétben tartalmazzon rakodóhelyeket. Lehessen tehát nálam mindig tartalék kesztyű és esőruha, ilyesmik. "
toronyóra lánccal?

mükkemakk 2010.12.19. 01:18:15

Én egyszer motoroztam egy ilyen géppel, ipari varrógéppel keresztezett barokk szobabútor. Nem jött be a feeelingje.

A kortársa, a VS 1400 intruder szebb, letisztultabb. TR1 yamahára emléxik még vki?

GERI87 2010.12.19. 14:36:51

@Psziho:

"a büdös életben nem lenne olyan kultúrált precíz gép nyomórúddal meg léghűtéssel mint amilyen így modern köntösben"

Dehogynem.
Csak a vevői elvárások (csendes járás, felülvezérlés) meg az emisszió miatt van így...

"amennyi blokkot kiszartak a japók az elmúlt 40 évben annyit senki nem fog soha építeni amíg benzin lesz a földön"

Nem ettől függ hogy tetszik e nekem vagy se:)

Psziho 2010.12.19. 16:08:05

@GERI87:

te direkt félremagyarázol mindent?

a fillérbaszásra írtam hogy rengeteg blokkot készítettek ,a bmw meg az aprilia a fillérbaszó mikor megveszi a rotax blokkot

a japán nem vesz blokkot!
1 kivétel van a klv 1000 bár még élőben sosem láttam

meg kösz hogy felvilágosítottál miért kell modernre építeni egy gépet,mostmár én is tudom:)

Virago_1000 2010.12.19. 16:46:28

@mükkemakk: Nekem volt vs1400 intruderem is, raadasul az lett volna a Virago utodja - nalam. Akkor mar 3 eve volt meg a Virago, es 2 ev utan eladtam az Intrudert, a Virago maradt. Gyonyoru motor volt a vs, de nekem nem jott be, mert nem volt jo vele motorozni, 100 km utan mar fajt a derekam. Nem passzolt az en testalkatomhoz valoszinuleg. Viszont mentem VS800-as Intruderrel is, az nagyon jo volt vezetni. De gyenge volt, es a vizhutestol is irtozom, chopperen.
A VS1,4 kidolgozasi minosege is hagy kivannivalot maga utan, persze Yamahas mercevel nezve.

Egyetertek azzal, amit mondasz a Virago formairol, de menni nagyon jo vele, abszolut nem faraszto, Kinezetre ugyan chopper, de vezethetoseg, kezelhetoseg, pakolhatosag szempontjabol verbeli turamotor.

Virago_1000 2010.12.19. 16:51:12

@mükkemakk: "TR1 yamahára emléxik még vki? "

Itt kezdodott a palyafutasa ennek a blokknak, a 70es evekben, es a BT1.1 Bulldognal ert veget 2000 valahanyban. Nagyon eltalalt karakterisztikaju, kiforrott, megbizhato blokk.
Nem sokat latni mar az utodjabol, a nagy Viragobol se. PEdig a nemetek is nagyon kedveltek, pl. az utodmodel Drag Star egy nehezkes vacak hozza kepest. Hatalmas visszalepes. A hasznaltmotor arakban is tukrozodik ez.
De hat ha koppintani akartak a "nagy" usakos "peldakepet".

GERI87 2010.12.19. 16:58:05

@Psziho:

Mit höbölögsz?

Az hogy olcsóra csinálnak valamit természetesen nem jelenti hogy nem képesek valamit jól megcsinálni.
Nem is állítottam ilyet..

Nem tetszik azt kész..

De ha ilyen kis japánbuzi vagy akkor legyél, nem érdekel:)

Psziho 2010.12.19. 19:51:29

@GERI87:

-tudom hogy nem tetszik már írtad,nem vagyok fogyatékos hogy ne értsem meg

-a felesleges szócséplés meg félremagyarázás idegesít

-különben egy fórumon miért nem lehet leírni 2 mondatot úgy hogy ne legyen az ember valamilyen buzi?/tudom szmájli de ha nem úgy érted ne írd úgy!/

ezt meg olvasd el mégegyszer:

------"a büdös életben nem lenne olyan kultúrált precíz gép nyomórúddal meg léghűtéssel mint amilyen így modern köntösben"

Dehogynem.
Csak a vevői elvárások (csendes járás, felülvezérlés) meg az emisszió miatt van így...-----
-

-mi az a dehogynem?

érzed?

GERI87 2010.12.19. 20:22:40

@Psziho:

Azt írtad:

"az álfedeles álhűtőbordás műanyagkrómozott japán chopperblokkok meg gusztustalanok"

Én erre írtam hogy szerintem is fujj, nekem se tetszenek..

erre azt írtad:

"ja,de pl egy vt750 v. intruder a büdös életben nem lenne olyan kultúrált precíz gép nyomórúddal meg léghűtéssel mint amilyen így modern köntösben"

Én erre írtam hogy léghűtéssel és nyomórúddal is lehetne kulturált jó blokkot építeni, csak most mások a követelmények...

Máshogy nem tudom értelmezni...

Annyi hogy talán nem a fillérbaszás hanem a gagyi vagy a gusztustalan kifejezést kellett volna használnom...

Psziho 2010.12.19. 21:14:08

@GERI87:

'Én erre írtam hogy léghűtéssel és nyomórúddal is lehetne kulturált jó blokkot építeni, csak most mások a követelmények..."

-ezzel nem értek egyet,a wild star is egy kapálógép a vizes felülvezérelt blokkokhoz képest

a főtengely elékelése meg egy külön történet vagy finom járású lesz vagy 'un. igazi' v2 mint a harley

kinek mi,műszakilag az utóbbit már rég el kellett volna felejteni a japánok a technokrata szemlélettel sosem építenének ilyet de rájöttek hogy van rá igény

én nem mondom hogy egyik -vagy a másik a jobb de a kettő együtt nem működik

shovelhead 2010.12.21. 08:12:57

Szerintem egy berúgókart mindenképp csináltass rá, mert különben tologathatod. Tíz XV-ből kilencen nem működik az önindító.

Krisi 2010.12.22. 22:07:32

pirosszemű sasfej odabasz, remélem megmarad :)

Virago_1000 2010.12.25. 21:12:58

@shovelhead:
"Tíz XV-ből kilencen nem működik az önindító. "

Baromsag a kobon.

shovelhead 2010.12.26. 15:29:13

@Virago_1000:
Volt "szerencsém" egy xv920-hoz, meg egy xv750-hez is :)
Mindkettőn szar volt a bendix. Ezenkívül rengeteget láttam hasonló hibával. Szerencsés vagy, ha neked MÉG nincs ilyen problémád...

Psziho 2011.01.04. 20:49:50

@Virago_1000:

az enyémen is szar volt,recsegett és minden 5.-re indított

közismert tipushiba,később módosítottak rajta

vtx18 2011.01.12. 15:01:34

Hogy kell ide linket berakni? Van egy jo kepem Robinak, bizti erdekelne. Valaki?

Winkler Róbert 2011.01.22. 21:02:06

@shovelhead: Tudunk a problémáról, egy különösen mókás megoldás alakul. Lehet, hogy KawaSzati-Pistike kooprodukció lesz.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása