Unod a Harley-t? Építtess Indiában!

A nyugati világban a motor már rég hobbieszköz. A vásárlás nem logikus érvek alapján történik, hanem az érzések diktálnak. Ez kellett ahhoz, hogy a customok megszülessenek – ha a praktikum alapján nézzük a motorokat, nincs értelme a szépészeti beavatkozásnak.

Úgy tűnik, keleten is változik a helyzet. A hihetetlen méretű indiai piacon is megjelentek azok, akiknek a gépek többet jelentenek egy szimpla közlekedési eszköznél. A helyi szcéna egyik feltörekvő szereplője a Rajputana Custom Motorcycles. Tulajdonosa Vijay Singh már hétévesen motorozott, majd kamaszkorában a 75 köbcentisek osztályában versenyzett is.

Tanult szakmája nem a motorépítés, hisz a kanadai Carleton Egyetemen tanult kommunikációt. A diploma megszerzése után hazatért Dzsaipurba, és elkészítette első customját az Original Gangstert. A blokk a Royal Enfield legújabb ötszázasa, klasszikus egyhengeres indiai gyártmány.

A második, Lightfoot nevű motor a húszas-harmincas évek board trackstílusát ötvözi a klasszikus chopperépítéssel. A letisztult technikai megoldásokat finom kézimunka teszi kívánatossá – érdemes lesz keletre is figyelni az épített gépek szerelmeseinek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr322400048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

McBlade 2010.10.26. 12:47:06

Nem kötekedésképp:

"Tulajdonosa Vijay Singh már hétévesen motorozott, majd kamaszkorában a 75 köbcentisek osztályályában versenyzett is."

A gép egész pofás :)

joejoe1974 2010.10.26. 12:47:43

Nem az én stílusom ezek a fajta gépek,de ez az első motor nagyon tetszik!

Ültetett Sarkú Lengőmakkos 2010.10.26. 13:14:04

Madonna Putana.
Raj.

Vaffankúló!

mry314 2010.10.26. 13:35:09

Megnéztem a képeket (közben a Ghost Riders in the Sky ment a Me First&the Gimme Gimmes feldolgozásában), asszem KÉNE!!! BÁRMELYIK! :)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.10.26. 13:46:29

Gondolkodás nélkül mindegyik kellene!

ZON 2010.10.26. 14:18:46

Befecskendezős Enfield ? Jól látom ?
Ezt is megértem!

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.10.26. 14:27:09

@ZON: persze, ez mar lassan haromeves.

ZON 2010.10.26. 14:28:56

Bocs, börtönben voltam. :)

gumitamin 2010.10.26. 14:40:32

Szépnek szép.
De valahogy nem illik a képbe, ez Amerikába való.

mtk001 2010.10.26. 14:43:37

Építtess - szerintem.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.10.26. 14:45:12

@mtk001: itt igy van, veletlenul a fácséra egy t-vel ment ki.

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.10.26. 15:23:50

Most nincs kedvem hosszú körmondatokban, burkoltam megfogalmazni, hogy ne fájjon senkinek az eltérő vélemény, de szerintem zsák szar mindkettő.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2010.10.26. 15:29:06

bakker, az első képen nézzétek a fékeket. tisztára olyan, mint az '59-es Csepelemen. Csak a hátsó nem lefelé, hanem felfelé áll. Ezekkel nem lehet megállni.

for-avar 2010.10.26. 17:21:31

Néhány részlet aggasztó,viszont ezeket gyorsan kijavít6óak...pl a 6lapfejű csavarok,fékrudazat,de ezenkívűl OK

Balu az Alfás 2010.10.26. 17:52:39

A 12-es képen nagyon Paul Teutul jr.-os a beállás. Még az arckifejezés is :)

A motorok teccenek!

muz 2010.10.26. 19:15:41

tommodore!

:DDDD

Amúgy ügyes gyerek,csak lásd fent.

'saztán? 2010.10.26. 19:35:18

ezt a töltényhüvelyes cuccot jesse james már régen ellőtte ( image18.webshots.com/19/9/87/47/204198747bruYjZ_fs.jpg ), de tetszenek a bringák.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.10.26. 21:02:04

@'saztán?: hat meg meg elotte vagy harmincan.

Neonknight 2010.10.26. 22:54:35

Régebben sokat olvastam az Enfieldek után, a legtöbb Indiában épített custom ritka ízléstelen volt. Ez a két gép azokhoz mérve egész jól sikerült.
Érdekes, hogy mindkettő berugókaros, amennyire én tudom, az új EFI-s blokkokon gyárilag nincs berugókar.
Európai piacon viszont már eladhatatlanok lennének szerintem. Aki customot venne, az inkább költ rá, de 2szer, háromszor ekkora teljesítményűt vesz jappó vagy amcsi blokkal.

figyeljcastro 2010.10.26. 23:24:14

- vigyázz, elefánt! fékezz már...
- ok. mivel?

!!!MegaStorm (törölt) · http://www.pbcomputer.hu/ 2010.10.27. 06:06:21

hehe, a totalcar szerkesztője még másolni sem tud: "építess" :)

mt-03 2010.10.27. 10:03:25

hat ez telleg zsir olyan mint a falcon...

amugy meg "gazkar"?

'saztán? 2010.10.27. 15:03:32

@baowah: azokat név szerint nem ismerem. azok is olyan sokra vitték?

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.10.27. 15:53:35

@'saztán?: nem :D

az elso iylen toltenyes dekort meg valami otvenes evekben epitett Harley-n lattam. Valami bombazoraj neve volt a tankon es a csavo lovesz volt a haboruban egy Liberatoron.

Tsyga 2010.10.27. 17:54:08

@baowah: Helyszínelők nem szoktak így körülírni. :D

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.10.27. 21:26:01

@baowah: nem, nem a hells angelsre gondoltam. nem jut eszembe a nevuk.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.10.27. 21:26:55

@Tsyga: es nem is outlaws, bandidos es gay motorosok...

Breacher 2010.10.27. 21:39:45

@baowah: Hm elég érdekes az outlawst meg a banditost egy mondatban említeni gay motorosokkal:)

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.10.27. 22:20:15

@Breacher: nem, nem, ezuttal nem. viszont a kepet most mar meg kell talalnom.

'saztán? 2010.10.28. 11:39:33

@baowah: pokol angyalai? :)

épp most lapozom, a képeskönyvüket. ütős fotók vannak benne.

Tsyga 2010.10.28. 23:10:34

Enola Gay motorosok? :D

Tsyga 2010.10.28. 23:14:23

Bár az 5-tel több, nem 24. ;)

Tonyeaux 2010.11.01. 10:07:04

Mindig ez a siránkozás öregem, hogy ezekkel a fékekkel nem lehet megállni, már nagyon unalmas. Dehogynem, meglehet, csak nem kiélezve kell vele közlekedni, ne az utolsó 10méteren akarj megállni vele, hanem mint egy értelmes ember idejében el kezdesz lassítani, nem úgy mint versenypályán. Egyébként megfelelő beállításokkal, betéttel, fainul beszabályzott dobbal még stoppie is lehetséges. Úgy fest sokan magasról tesznek arra, hogy milyen betétet használ milyen dobházhoz, aztán meg megy a csodálkozás, meg a nem bírok megállni duma. Arról szegény motor meg a technika nem tehet, hogy nem figyel rá a gazdája...
Másfelől jó ötletei vannak a srácnak, az, hogy egy két dolgot már ellőttek előtte szerintem teljesen normális dolog. Ennyi erővel minden chopper koppintása a másiknak. Kellenek az új arcok. Ezek a gépek azért is jók, mert nincsenek túlzásba véve, máshogy van megragadva a szépség. Nem a 10vödör króm, meg az agyvelőig eltüntetett atyaúristen. Sokkal többe nézem ezt.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.02. 09:36:29

Vicc amit többen itt hozsannáznak

Kijafaroknek tecc egy rugózatlan első-hátsó kerék
A lelkét kirázná még egy tökéletes uton is.
Az neg nem művészet hogy egy blokk köré épitünk egy huylén lecsupaszitott vázat, levágott sárvédőt és egy biciGlinyerget

Hőő de "nagy divat" a kéziváltó a nyereg elött a kuplunggal együtt!
Micsinálsz egy fékezéskor félkézzel tartva a kormányt?
Fasság!

Ki hol lát itt befecskendezőt??
Látok egy Bing/Amal szerű porlasztót!

HA egy távoli divatguru aszongya nektek ez a menő, akkor azonnal hanyattestek?

Gusztustalan össze nem illő 100évesnél öregebb technika
SZarul néznek ki!

szakal666 2010.12.01. 11:30:21

Tisztelt kákáncsomókerő és mindentfikázó felebarátaim!
Írkáltok összevissza marhaságokat, nem látjátok a fától az erdőt, beleköttök műszaki apróságokba és hangoztattok magasröptű véleményeket. Nem nagy kunszt más munkáját a számítógép elött ülve lehúzni. Próbáltatok már esetleg valamit kezdeni a motorotokkal azon kívül, hogy a kereskedelemben fellelhető kütyübigyókat szereltetek a motorotokra (esetleg még azt is a szerelő ismerős végezte)? Az épített motoroknak ezen kategóriájában nem alapfeltétel, hogy fékezéskor első kerékre álljon, hogy 45500 fordulaton adjon 875,5 lóerőt, 23 féleképpen legyen állítható az első-hátsó rugózás meg annak a csillapítása és dragszterhez hasonlóan századmásodpercek alatt váltson sebességet. Még akkor sem, ha gyorsuló világunkban ezt kiáltják ki trendinek és nyomatják orrba-szájba a médiák, szarják ki az automata gépsorok százezres tételekben, megtöltve a számtalan kereskedés kiállítóstandját műanyagrakétákkal, krómtól giccses túlméretezett cirkálókkal.
Ez egy kicsit másról szól!
Egyéniségről, egyéni látásmódról, fantáziárol, alkotólázról, önmegvalósításról, hagyománytiszteletről, HARMÓNIÁRÓL, nem utolsó sorban a GÉP és a gépészet szeretetéről.
Aki ilyen motorban gondolkodik, nem fog a bolti tucatáruval megelégedni, akármilyen extrák is a műszaki jellemzői.
TI kedves felebarátaim akik a modern és aktuális csúcstechnikát keresitek, tegyétek azt olyan fórumon ahol az olyan motorokat lehet kitárgyalni és isteníteni. Ne itt kekeckedjetek e tárgyban hiányos ismereteiteket és homlok egyenest ellenkező ízléseteket szellőztetve, hangoztatva!

Horex szavával élve én "Kijafarok" vagyok! És rajtam kívűl még sok-sok millióan. Igenis szeretem a régi technikát, tiszteletben tartom főleg ha 100 éves. A motorkerékpár történetében ugyanis akkor jelent meg a legtöbb ujítás.
A magasröptű meg akkor ér többet egy hajítófánál, ha van mogötte tudásbázis Í(esetleg tapasztalás útján szerzett).
Tisztelettel , Szakál.

szakal666 2010.12.01. 11:32:03

Javítás: "kákáncsomókereső"

Friss topikok

Hirdetés