Csak eredetit, csak Japánból


Aki olvas Sebesség oltárát, talán látta azt a leírást, amelyikben elmentünk Olaszországba a 27 éves Yamahával, aztán jól megszívtuk. Röviden: a motor előtte volt közel három hetet szervizben, hogy alaposan fel legyen készítve az útra, aztán mégis az utolsó percre maradt egy csomó hiba kijavítása, aztán még az utolsó utáni percben, nagyjából éjjel egykor derült ki, hogy alkatrészek is kellenek bele (négy tűszelep, mert folynak a karburátorok), aztán másnap reggel egy éjszakába nyúló umbulda-szerelést követően indultunk a Dolomitokba. Az utolsó percig az volt az ígéret, hogy meglesz a motor, profi szervizben történt mindez, nem valami sufniműhelyben, félalkoholista szakival, a legrosszabb rémálmomban sem gondoltam volna, hogy ez megtörténik. Akkor már nem volt idő másik motor kérni, viszont a szabadság ki volt véve, a gyerekek eladva, nagyszülők egy hónapja felparaméterezve a besegítésre. Mennünk kellett. A Yamahával.

Arabba, a szálláshelyünk is jó magasan volt. Ott is csak három henger ment

Nem volt helye siránkozásnak, elindultunk. Aztán 1500 méteres magasságban elment a négyből egy, 1800 fölött még egy henger. Dadogott. Szenvedett. Durrogott. Üvöltve káromkodtunk. És ömlött a benzin. Félúton abbahagytuk a dolomitozást, lementünk sík terepre, mert ott jól ment minden henger, körbejártuk a Garda-tavat, fürödtünk a vár alatt Sirmionében, hazatéptünk egy fenéken 710 kilométert másnap Velence mellől. Nem mondanám, hogy százas lett a túra, de legalább nem adtuk fel, így is pihentünk, motoroztunk, jó volt. És igen, a Garda-tó melletti alagútrendszerben motorozni csodás.

Innen már csak lefelé kell menni a Garda-tóhoz

Megszaglásztam többször is az olajat közben, szerencsére nem volt tele benzinnel, mert akkor kenés híján garantáltan tönkrement volna a motor, de úgy nem is erőltettem volna tovább a túrát. Azért zavart a dolog. Még egyszer, muszájból voltam dolgozni  túra után a Yamahával, aztán leállítottam. Meg kell javítani.

A keresés olyan 1500-1600 forintos magasságban hozott fel az XJ 900F-hez való tűszelepeket a neten, de ezek mind csak betétek voltak, márpedig szerintem ilyenkor a puha anyagból készült fészket is cserélni kell, meg a kis O gyűrűket is, amik a fészkeket szigetelik és rögzítik a helyükön. Szokás szerint ebay lett a dologból, ott persze találtam eredeti japán készleteket. Kétszeres áron, plusz utalás, szállítás. Tizenhatezer volt, mire itt lett minden, de nekem megérte, inkább legyen egy tízessel több, de ne kelljen hozzányúlni évekig, ne rohadjon le a Himalájában – ez a lényeg.

Műtéthez előkészítve

Egyik este, miután a lurkók aludni mentek, leosontunk a garázsba Katival, és nekiálltunk, hogy meglegyen a Yamaha. Szegény, egy ideje hullaszagot árasztó dögként hevert a fal mellett, pedig különben hibátlan. Gyerekek nem bánnak ilyen lelketlenül a fél éve kapott kisállattal, bántott is a bűntudat. Persze - mondanák erre mások - legalább addig sem kopott a gép.

Kint van végre a karburátor-sor

A tank egy csavarral lejön (elöl ilyen csúszka-izék tartják), szépen le lehet venni, három csavar lazítja fel a légszűrőházat, a gáz- és szívatóbovdent egy mozdulat kiakasztani. Ezzel pillanatok alatt megvoltam. Nyolc bilincset kellett megoldanom a karbik elejénél és hátuljánál, aztán jött a szopó rész. A négy karbit ugyanis egy tömbbé fogják össze ilyen kis L-vasak, és az istennek sem akar kijönni a helyéről ez a masszív tömb. Előre egy kicsit, most hátrafeszít, aztán megint előre, megint hátra, hopp, kiakadt az egyik cső, most meg egy másik… Így lehet szépen, lassan lemozgatni a karbikat a szívósorról meg a légszűrőházról. Nem kellemes, a gumicsövek öregek, még nem repedtek, de azért nem tudom, mennyit bírnak, és nem akartam még egy csomó pénzt kiadni a motorra.


Nem mehet mellé, figyelnek

Végül a kezemben volt a sor. Egyenként leeresztettem a benzint mindegyikből. Mivel a feleségem is nézett, aki részben sváb (Isten áldja ezért, legalább a házi kassza a legjobb kezekben van), ezért nagyon vigyáztam, hogy semmi ne menjen kárba - ott van mind az 1437 csepp ma is a pótkannában, ami kijött. A párolgásról nem tehetek, esküszöm, de a modern benzin amúgy sem illékony.

Lent az első úszóház

Majd levettem az úszóházakat, ezeket Kati vette kezelésbe sniccerrel, szedte le a rájuk dzsuvult régi tömítéseket. Én közben az úszók tengelyét kocogtattam ki a házból, majd kihúztam házastól a tűszelepeket.

Áramlik is kifele az echt japán tűszelep-illat

És máris nyithattam a finom, vastag japán nejlonzacsikat, csak úgy áramlott ki belőlük a Nippon-szag, hosszú tizedmásodpercekig ott gomolyogtak a Fuji-san körüli cseresznyefák által termelt oxigénmolekulák a garázsban. Csodálatos élmény volt.

Ott a régi tűszelep is

Mindegyik tütyőben tűszelep, foglalat, O gyűrűk, úszóház-tömítés, ahogy kell, Japán nem az a hely, ahol nem így. Szuperprecíz meló mellett is tíz perc alatt készen lettünk volna, ha nincs az az átkozott harmadik karbi. Annál az úszótengely ugyanis nem fér ki a közös alapjárat-állító csavartól. Konstrukciós hiba a javából.

Tiszta új belül. De az úszótengelyt már jól elgörbítette valaki

Szét kellett lazítanom egymástól a karbikat, hogy elbillentve őket ki tudjam húzni ezt a tengelyt. Előttem valaki nem volt ennyire alapos, láttam, hogy a tengely görbe, már erőltette korábban. Szépen egyenesre kalapáltam, majd kisimítottam a tengely felületét csiszoló-, utána meg vízpapírral, ez elvitt egy kis időt, de így biztosan akadálytalanul tud lebegni az úszó, ennek minimum úgy kell viselkednie, mint Juci néninek a Gellért hullámfürdőjében - mínusz a sikoltozás.

Köszörüljünk egy szép kúpot erre...

Még egy hibát orvosolnom kellett. A szívatókat közös tengely húzkodja, s ezen az első, fej nélküli csavar, ami alapvetően az egészet mozgatja, elveszett még Olaszországban. Kerítettem egyet a csavaros dobozból, a végét köszörűn kúposra munkáltam, hogy a tengelyben levő mélyítésben meg tudjon szorulni, ahogy azt gyárilag gondolták.

Négy cső itt, négy cső ott, közé csusszan ez a tosz

Aztán a karbisort újabb szép adag szívás volt visszaügyeskedni. Sajnos nekem sem sikerült teljesen visszahúznom a negyedik karbira a légszűrőházhoz vezető gumit, akárcsak az előttem a motort szerelőnek, ez mindig lecsúszik róla. Mindegy, úgy tűnik, tömít, de azért zavar.

Légszűrőház, bovdenek, csövek, tank, oldaldekni, ülés, minden vissza, készen is voltunk. Soha ilyen könnyen nem indult még a Yamaha, amióta az enyém. Bemelegedés után kicsit sántán járt – hiába szinkronoztuk az olasz túra előtt, nem tett jót neki, hogy szétválasztottam egymástól a karbikat.

Bandi inspekciót végez

Másnap megkértem Telós Bandit, hogy hozza be nekem a szinkronóráit, hétfőre itt is volt minden. A fél szerkesztőség a garázsba tódula, én a tankot lekapá, közben Bandi a csöveket a csonkokra tevé, majd motort indítánk, és szümtünkkel látánk, hogy két karburátor teljesen odább levén. Mármint a szinkronműszer szerint. Finom tekergetés, minden a helyére került, szebben is járt a motor. Valamivel.

3., 4. henger lejjebb

Bandi ekkor felnézett, és megjegyezte – „ez így még csak félmunka, csak a pillangószelepek állását lőttük be egymáshoz, akkor lesz csak az igazi, ha a keverékarányokat is beállítod. Kéne hozzá gázelemző, de fülre is el lehet érni egész jó eredményt, nem csinálod meg?” Hogyne, egy karburátort már sokszor hangoltam így, négyet még sose, itt az ideje, hogy kipróbáljam.

Még egy picit pufog..., most jobb..., most már szinte szuper

Ez kicsit tovább tartott. Bár a Yamaha blokkja nem zajos, azért ennyire közel hajolva nehéz kivenni a kakofóniából, mikor sántít kevésbé a motor. Kezdtem az egyes hengernél, mentem végig, rángattam a gázt, füleltem, tekertem felet a keverékcsavaron, rántottam a gázon, füleltem, tekertem még, mentem tovább, lassan tovább simult a járása. Elment ezzel vagy tíz perc, de a végére egész jó lett, egy világ választja el attól, amilyen nálam bármikor volt. Aranyat érő félóra elment a melóval, összepakoltuk, zsír, most már a motor is aranyat ér.

Ez volt hétfőn. Aztán kedden esett, szerdán tesztautó volt nálam, legközelebb csütörtökön mozdultam ki a mocival. Fél fordulatra indult, a hangja simogatott, rohadtul büszke voltam, ez most tényleg az én munkám. Tettem egy kisebb kört Zuglóban, volt néhány elintéznivalóm (például az Agusta kész lendkerék-csavarját és az ékét el kellett hoznom az esztergályostól). De mire tényleg a szerkesztőség felé vettem az irányt, az XJ pont úgy köhögött, mint odafent a Tre Sassin, még a Dolomitokban. Felgyújtom, ez ugrott be elsőre. Másodikra is. Harmadikra is. Nem találtam jobb alternatívát. Ha már az új tűszelepekkel sem jó, nincs mit tenni, ez a vég, nem szívatom magamat tovább, a Yamahának ez volt a vége.

Másnap indultunk volna munka után Dunaszerdahelyre motorozni (a tervek szerint a két motor külön ment odáig, oda beszéltük meg a találkozót), már komolyan fontolóra vettem, hogy megint felszerelem a navit az öreg Kawasakira, és inkább azzal megyünk. Hiszen az mindig működik, élvezetes is, igaz, nagyobb rajta a szél, kisebb a fék, mit a Yamahán. De például kanyarokban sokkal kellemesebb. Egy utolsó esélyt azért adtam még az XJ-nek, esőt jósoltak a hétvégére, a Kawát meg már sajnálom elpusztítani, csak végszükség esetén gyötröm ítéletidőben. Arra gondoltam, hátha csak a tankból ment valami piszok a Yamaha tűszelepeihez, simán megeshet, hogy ilyen egyszerű oka van a folyásnak.

Este előtúrtam az új benzinszűrőt, amit ilyen alkalmakra tartogatok otthon. Boioioiongggg… Túl kicsik a csövei, az XJ ilyen szempontból autóméretű. Este tíz volt megint, másnap már esélyem sem volt szerelni, sűrű napnak néztem elébe, ezért ott, helyben megoldást kellett talánom. Féktisztítóval, petróleummal, Brigéciollal kipucoltam egy használt gázolaj-előszűrőt, ami még a kombi dízel Merciből maradt. Ezt ugyan rég ki akartam már dobni, link voltam, de most örültem – a lustaság néha fél egészség. Szépen betoldottam a benzincsőbe, el is fért a tank alatt, nagyon halkan, nyüszítve, szinte bocsánatkérően bizakodni kezdtem.

Másnap egyszer még a Yamahával mentem dolgozni, néha-néha kicsiket háromhengerezett, de semmit se vészesen. Mire indultam haza, már teljesen jó volt. Egy életem, egy halálom, vele megyünk – döntöttem.

Esztergomban, még épp az eső előtt

Esztergomig szép időnk volt, Párkánytól viszont közel száz kilométeren át szakadt az eső. Én kábé egy perc alatt felkaptam az IXS Horton esőruhámat (ez itt a hirdetés helye), szegény Katira viszont ketten szenvedtük fel az ő egybe-konfekciógúnyáját másik három perc alatt – a tudomány esőruhában is tudomány.

Borzalmas utunk lett, a mi irányunkban jó darabig senki nem ment, aztán amikor igen, akkor is csak ilyen kétfalunyi távokat, tehát nem volt kit követni. Szembe viszont jöttek. És a plexin ilyenkor ezer apró, csillogó, aranyló göbbé változtak az esőcseppek, olyan volt, mint amikor az ember Photoshopban felismerhetetlenül kockásra pixelesíti az előtte még fekete-fehérré átalakított képet – csak így sokkal művészibbnek és életveszélyesebbnek tűnt.

És egyáltalán nem látni így semmit. Volt, hogy harminccal követtem a sáv szélén a fehér csíkot, ha az útfestő 1997-ben tüsszögött, amikor odatette a vonalat, és emiatt cikkcakk volt benne, hát én is cikkcakkoltam a vizes, csúszós úton, és káromkodtam. Sose voltam még életemben lemezjátszóban hangszedő, most megtapasztaltam, milyen az. Ha nem ismernék más életet, lehet, hogy szórakoztatna, de így, homo sapiensként inkább stesszesen, idegőrlően unalmas volt. Pocsék időt futottunk, de Dunaszerdahely határában legalább elállt az eső, és innentől egész hétvégén közel nyárivá alakult az időjárás.

Triton, Gilera, Szabó

Igazából egy nap volt csak a túra, először elmentünk Dunaszerdahelyen Szabó Gyurihoz, akit Zirig Árpi barátjaként ismertünk meg mi totalcarosok, de azóta voltunk együtt Imolában is, meg több más ponton is összekapcsolódtunk, például a Totalbike-ban korábban szerepelt a csodálatos Tritonja, meg a Totalcarban a Volvo P1800-asa, amivel nemrég, épp a 40. születésnapján az idei sukorói Belsőség-találkozóra is ellátogatott. Most meg mi őhozzá.

Mint minden jármű a Szabónál, a Vespa is hét nyelven beszél

Egy elképesztően szép, dupla Abarth-kipufogós ős-Vespával jött el a házhoz, ahol két napot laktunk a dunaszerdahelyi termálfürdőhöz tartozó kis tó partján (ez meg Zirig Árpi szüleié). Majd elvitt a lakótelep melletti dupla garázsához, ahol sorakoztak a kincsek. Gyuri garázsa nem az a koszos, rendetlen lyuk, mint az enyém. Ez valami egészen más, ez egy olyan ember szentélye, aki őrjöngve imádja ugyan a régi dolgokat, de ijesztő rend van a fejében, másrész hibátlan az ízlése, elképesztő a szorgalma. A Gyurigarázs fogalom.

A bal álláson a Volvo lakik, jobbra a Triton, a Vespa és a Gilera Rosso Sport alszik. Mind a tökéletesnél csak kicsit jobb állapotban, ugyanakkor menetre készen, bármikor használhatóan. Mert ezek nem múzeumi darabok, rendszeresen látnak kilométereket. Sorra végigmentünk minden. A Gilera tündéri, ugyanaz az erő és viselkedés, mint az én Agustám, csak ez a gép nagyon rendben van, itt irtó finom a kuplung, a váltó, a kormány egyenesen áll, a fék instant. Még a hangja is szakasztott olyan. Aki nem próbált még ilyen ötvenes-hatvanas évekbeli, kicsi, olasz, négyütemű motort, hát tegye meg, ha alkalma nyílik rá. Apró, de férfias, vidám dolog.

Szépek

A Vespa egy Vespa, nagyon szépen összerakva, tehát finom, precíz a váltó, könnyű a kuplung, ügyes a fék – ami például a mi Vespáinkról a családban általában nem mondható el. Csak a pici, 8-as kerék furcsa – emiatt kicsit billegősebb is a motor, a rugózása pedig még keményebb, zötyögősebb, mint a feleségem 9-es kerekekkel szerelt 50 Specialjáé. És még az is szinte görgőkön gurul, a későbbi Vespák 10-es felnikkel készültek, sokkal kényelmesebbek.

A Triton pedig… Elképesztő. Ügyesség, erő és technika kombinációja kell a berúgásához, alapjárata van is, meg nincs is, a kuplungja gyilkos, a váltója jobb oldalon (megint csak olyan, mint az Agusta), fent egyes, lefelé a többi fokozat, hasalni kell rajta, üvölt, remeg, olyan mintha egy tűzhányón utazni. Persze ami kitört.

Egy kör a lakótelep körül – hulla voltam. Második kör – üvöltve őrjöngtem, egyrészt, mert úgy fájt már a kezem, másrészt, mert belejöttem a használatába, és annyira jó volt. Mindenhez és bármihez képest más élmény.

Lacus, muszáj folyamatosan túráztatnod, alapjárata akkor lesz, ha  bemelegszik...

Aztán Lacus barátom, a finom, modern motorokhoz szokott (mert ehhez a Tritonhoz képest egy tizenpáréves Yamaha TRX 850 az), régiségszerető, ám nem –gyűjtő ember is tett vele egy kört. Meg még egy felet. Utána csak ült, és réveteg mosollyal bámult maga elé. Évek óta vágyott arra, hogy egy Tritonra felülhessen. Most nem akarta elhinni. Jó volt nekünk ott.

Zaba után Bazinban

Aztán faképnél hagytuk szegény Gyurit, elhúztunk északnak, Bazinnál át lehet vágni Pozsony felé a Kárpátokon, van egy kellemes kanyarokkal (és sok autóval) tűzdelt, szépen aszfaltozott szerpentin, ideális motordöntögető hely. Ki is használtam.

A Yamaha annyit nem panaszkodott, hogy khm. Mint egy új motor, úgy tette a dolgát.

Aztán zabáltunk, megnéztük Vöröskő várát, dugóba kerültünk egy szüreti mulatság miatt lezárt faluban, majd este sok sört ittunk, megint csak bezabáltunk, jó volt. Másnap termál, iszonyú zabálás (nini, megint?), haza.

Egy köhintés nem sok, annyit nem panaszkodott senki

Az XJ továbbra is mint az új. Most is. Ja, és az eddigi 7-7,5 helyett 5,5-5,8-at eszik, igaz, nem nagyon téptem, mert ha nem konvojozunk, és messzebb, szólóban megyünk, ennél azért pörgősebb tempót diktálok, mondjuk, azért nem sokkal. Vajon megjavítottam-e? Nem tudom, de az biztos, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint soha olyan jó nem volt, mint amilyen. Kezd viszatérni bele a bizalmam.

Egészen, amíg meg nem jelennek alatta újra az első benzincseppek...

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr742356783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fajitas 2010.10.16. 08:18:02

Szép a reggelt Csikós-cikkel kezdeni.
És másodszor is kapott a hanyag szerviz, yeah! Harmadjára nevet is kérünk.

2010.10.16. 08:20:23

igenytelen, egy motorral igy banni, foldon szerelni, penzt kidobni, es o a szakujsagiro...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.10.16. 08:52:57

"bukó nélkül?"

jól mondja az asszony, ejnye Csikós úr.

toncsi64 2010.10.16. 08:59:25

Örömmel olvastam, hogy nem adtad fel. A "túrabeszámoló" után aggódtam a motor sorsáért és sajnáltam volna nagyon mert a modell szerintem egy nagyon jó gép. Remélem jövőre ismét lehetőséget kap a bizonyításra :) Azért, hogy egy kicsit kritizáljak is, kár volt a szivócső gumikat nem kicserélni :( Az ilyen idős vasaknál elég sűrün problémaforrássá válnak és arra a lecsúszó gumira is kellene valami tuti megoldás;)

TomT 2010.10.16. 09:06:05

Fontos lényegi hozzáfűznivalóm volna: elsőrangú minimalista designról tesz tanubizonyságot az elmének az a burkola, amelyre a képeken is látható fejlámpa könnyen csusszan fel, mégcsak frizurát sem borzol.
:D
bocsánat.

ZON 2010.10.16. 09:16:04

A szívócsőgumikat évente be kell fújni gumiápoló sprével, és megduplázódik az élettartamuk. Mondjuk, ezt időben kell elkezdeni, mert a repedezettet már nem gyógyítja meg.

loláb 2010.10.16. 09:26:39

Na, ha, és amennyiben a tél folyamán nem fossa el magát valami a yamahán, akkor maradhat.

Különben pedig, most lenne érdemes normális motort venni.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.10.16. 09:37:28

@loláb: így van, árak a padlón.
Bár annak, aki széf helyett Pontonban tartja a pénzét, ez most kicsit sem vigasz...

lacza87 (törölt) 2010.10.16. 09:39:59

Cím: " Csak eredetit, csak Japánból"
valamint: "egy használt gázolaj-előszűrőt" ugye az utolsó pillanatban. Nagyon jófej vagy Csikós úr! :)

F1DO 2010.10.16. 09:43:30

Jól logikázom ki a képeken látható személyek számából, hogy a TRX-en is volt utas? Mert az egy 'szép történet' lenne..

KAWAszaki 2010.10.16. 09:47:55

Grat Csík! Jó cikk lett, tényleg. Írj könyvet, szerintem jó lenne.

Kis műhelytuning is elkéne, mielőtt a garázs betonján elköszörülöd a mutatóujjad...

Csikós Zsolt 2010.10.16. 09:53:14

@uzsonna:

Csak véletlenül jobban megcsinálom, mint a szerviz, ez nem tűnt föl? :-)

Különben meg, szerintem abban a pózban szerelek, amiben akarok. szvsz

Bazsi(HUN) 2010.10.16. 09:54:21

Azért szerintem egy félalkoholista szaki egy héten belül megcsinálja! Nem kell ennyire bízni a csillivilli műhelyekben! Látod, jól meg is szívattak... Én még mindig jobban bízok az öreg szakikban!

Bazsi(HUN) 2010.10.16. 09:55:18

Ja és növeszd vissza a bajszod!:D

Csikós Zsolt 2010.10.16. 09:55:19

@kutya_zzr:

Te még SOHA nem mentél 50 métert egy eldugott, néptelen utcában semmilyen motoron bukó nélkül?

Persze nekem felelősségem van, blablabla. Talán túl sokat olvasok angol újságokat, ahol nincs ez a kettős mérce valahogy az emberek fejében, és mindig aszerint írok. Mindig elfelejtem, hogy itt szépelegni kell, mert bennünk van, hogy otthon ugyan ordítunk az asszonnyal, de kamera előtt kedvesemnek szólítjuk...

Csikós Zsolt 2010.10.16. 09:56:11

@TomT:

Direkt a fejlámpához állítom be a sérót. Ha másikat veszek, majd máshogy növesztem :-)))

Csikós Zsolt 2010.10.16. 09:57:02

@ZON:

Szoktam szilikonnal fújni minden ősszel, mikor lerakom, az jó? Még egyik motoromon sem repedeztek meg.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 09:57:53

@lacza87:

Ugye? Ez nekem is tetszett :-)

De működött. A kényszermegoldások néha beválnak. Persze azóta már van rendes.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 09:59:18

@F1DO:

A TRX-en majdnem mindig ott a Lacus barátom felesége, ő a motoros ruhás barna hajú csaj. Ausztriába is ott jön, hátizsákkal... Fel sem fogom. És nem panaszkodik.

Én ültem azon a TRX-en hátul, 10 kilométert. Életem legborzalmasabb élménye volt.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 10:01:23

@KAWAszaki:

Bizony, kéne. Most variálok, hogyan csináljak satupadot, Valszeg leflexelem a fél Dexiont az egyik sarkán, hozzácsavarom a falhoz, és a duplára vett fémpolc közé beszabok egy vastag falapot. Tökéletes nem lesz, de külön satupadnak nincs hely.

Psziho 2010.10.16. 10:02:36

a szívócsonkgumikat forróvízben áztatom mielőtt felrakom úgy könnyen megy

a szilikon tényleg csodát művel

Csikós Zsolt 2010.10.16. 10:04:30

@Bazsi(HUN):

Hát, nem. Azért szerelem egy ideje magam a motorjaimat, mert a rettentő jó régi szerelőm (akihez vagy tíz éven át vittem mindent) elvált, elkezdett piálni, és az utolsó munkát 1,5 év alatt nem csinálta meg, amit odaadtam neki. Persze azért fizetnem kellett érte. Bedühödtem, azóta amit lehet, magam.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 10:05:13

@Psziho:

Persze igazából belülről is meg kellene fújkálni, mert ott meg a benzin támadja a csöveket, de utálom leszedni a karburátorokat.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 10:06:01

@Bazsi(HUN):

Így több puszit kapok a gyerekeimtől, meg a Katitól... :-)

Azt nem tudod pótolni. Az image meg soha nem érdekelt.

karlmann 2010.10.16. 10:44:05

Csikós, ez nem semmi volt. Csak sajnos te is beleestél abba a hibába, amibe Bende a BMW-vel. Nagyon megbontottad. Jobb lett persze, de ilyenkor mindig előjön valami új. Sajnos velem is előfordult már, ismerős szitu, gondolom neked se ez az első. Javaslok egy karbi felújítószettet, különös tekintettel az úszókra.

mükkemakk 2010.10.16. 10:53:32

Jó volt olvasni a cikket. Hogy tudta benzinszaghoz szoktatni Katit, az én Katim rosszul van a veteránmotorom (JAWA 634)látványától és a repülőket se bírja? /Hobbit nem adok fel/

Ezt a munkát én, még 97-ben az FJ 1100 -al követtem el, csere- karbiszinkron, szelepeállítás csodát tett a vassal. Egy benzinszűrő 500 Ft.

mükkemakk 2010.10.16. 10:56:15

Anno én is gyári alkatrészt rendeltem az Fj hez, jó drága volt, 3 havi ösztöndíjam.

gnme 2010.10.16. 11:19:59

az ipari az igazi

ipari pornó (nem sírnak ha fáj)
ipari szikvíz (nem a műanyagízű kamuvíz)
ipari hordó (ezer literes beleütve: 1773)
ipari motor (rossz alkatrésszel is megy)

Csabby 2010.10.16. 11:23:05

Mindegy nekem milyen cikket olvasok csak a kopasz írja...:-))
Hajrá Csiki! Egyre jobban kedvelem a motoros cikkeket...kezdek megfertőződni?

Bazsi(HUN) 2010.10.16. 11:32:25

@Csikós Zsolt:

Jó válasz!:D Igazad van.:) Ma már én is megborotválkozok már...

Bazsi(HUN) 2010.10.16. 11:33:54

@Csikós Zsolt:
Jogos, persze másról bészéltünk akkor, én az igazi öreg szakikra gondoltam, akik már vagy 50 éve ugyanazt csinálják, és nem igazán érdekel ha iszik e vagy sem, mert a munkáját sokkal jobban végzi mint egy iskolában tanult motorszerelő!

Csikós Zsolt 2010.10.16. 11:35:49

@karlmann:

Nagyon megbontottam? Nem értem. Hiszen tudtam, hogy a tűszelepek rosszak. Annyira hozzányúltam (aki egy karburátorlevételt és úszóházleszerelést nagyon megbontásnak hív, az nemigen szerelt még semmit), ameddig kellett, hogy hozzáférjek a rossz alkatrészhez. Kicseréltem. Jó lett. került 16 ezer forintba és kb. 1+0,5 órába, és egy konkrét hibát orvosoltam. A Bende BMW-je 300 ezer pluszba került, meg három hétbe. Hogy tudtad ezt a két dolgot egy kalap alá venni, fel nem foghatom. Ráadásul a Yamaha jó, a BMW rossz. Hm?

Valamit félreértettél, nem olvastad el, nem tudom, nem is értem, mit mondsz.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 11:37:19

@mükkemakk:

Egy benzinszűrő 500 Ft. Nappal. Boltban. Amikor nyitva vannak. Nem éjjel 10-kor, amikor épp meg kell csinálni a motort, mert másnap nincs időd, és indulsz vele. Tudtam, hogy lesznek, akik nem értik - éjjel nem lehet szűrőt venni, viszont gyors orvoslásra volt szükség. De akkor elismételtem :-)

Csikós Zsolt 2010.10.16. 11:38:30

@Bazsi(HUN):

Ez egy ilyen öreg szaki volt, még a hetvenes években kezdte a Mexikói úti szervizben, aztán lett nagy cégnél robogószerelő, közben végig volt magánpraxisa. Csak hát a válás, a pia.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.10.16. 11:38:47

@Csikós Zsolt: nem ezzel van a baj, mindenki vétkezik - így, vagy úgy.
a hiba ott van, hogy az autóban, ha csak a kilométeróra-állást olvassa le a kedves tesztelő, akkor is azonnal övet csatol, mert kell és mert muszáj.

mindenkinek lehet és van fétise, nekem ez a hülye példamutatás. aki igét hirdet az - akaratlanul is - példaképpé válik. épp elég hülye van az utcán, aki a rövidgatya/izomtrikóra esküszik, hiszen az a menő, legyen a sebességoltára az, ahol kemények vagyunk, és úszunk a benzinben/olajban, mint minden valamire való motoros, de az alapvetőeket kőbe véssük, mint pl. a sisak viselést.

egyébként az a legszebb, hogy Kati narrátorként tökéletesen javította a helyzetet, hiszen így pont hangsúlyosabb lett a bukókérdés, mint ha valaki "csak úgy" elindult volna a felvételen, sisakkal a fején.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 11:40:33

@karlmann:

Ja, az úszóknak semmi bajuk. Műanyag úszók, ezekkel eleve nemigen szokott gond lenni. Ami baja lehet egy úszónak, hogy görbe a felfogatása, vagy lukas, és benzin van benne - nagyjából ennyi. De ezek abszolút sértetlenek. Miért kéne kicserélni őket?

gnme 2010.10.16. 11:41:46

@Csikós Zsolt: én tegnap lengyel szekrényt szereltem .. lengyel melodráma

nem volt alkalmas alátét

mondom kimegyek a kutyaházba Marcikához, megnézem min fekszik

találtam egy olyan nacit amiben volt patent .. naná, hogy a patentből lett az alátét

:-D

Bazsi(HUN) 2010.10.16. 11:42:27

@Csikós Zsolt: Persze, de ezt már én is észrevettem, hogy aki műszaki dologgal foglalkozik az erősen piál!:D Jó ez így most elég paraszt kijelentés volt tőlem, de nem komolynak szántam.:) Legalábbis nem nagyon látok ellenpéldát... a válás meg nem mindenkinek tesz be, van akinek megkönnyebbülés. A nőknél ez gyakrabban van így. Bár én remélem nem fogok ilyet megélni.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 11:45:22

@kutya_zzr:

Nekem meg nem az. Olvass Classic Bike-ot. Kinek, mi az igazodási pontja. Nem pályán motoroztam gumipapucsban, sisak nélkül 200-zal, hanem 30-cal mentem egy háztömb körülit eldugott lakótelep hátuljában, ahol ember nem járt. Nem szép az álszentséget, és ez az.

Ja, és megölöm a családomat a Bianchiban.

Szétpusztítom a környezetet a dízel Mercimmel.

Visszamaradnak a fejlődésben a kisdedek a Yamahám kipufogójától (nem fúrt).

Generációk züllenek el írásaim nyomán, mert néha leírom a szót: szar.

Egy állat vagyok, remélem nemsokára kivet a tisztességes, jóravaló társadalom magából... Mondjuk Barbadosra, Szicíliába, de még Skócia is megfelel. Ott valahogy kisebb az emberekben a paranoia. Talán. De a Hold is jó lesz, csak adjanak szkafandert.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 11:47:26

@Bazsi(HUN):

A csávó nagyon jó volt, egy-egy sör lecsusszant, kicsit csúszott néha az időkkel (volt benne vmaxzsoltosodás), de ennyi belefért, mert a munka, amit átadott, szuper volt. Aztán úgy lettek egyre rosszabbak és felületesebben karbantartottak a motorjaim, ahogy romlott neki otthon a helyzet. Rossz volt végignézni, mert szerettem azt az embert, jó volt hozzá járni, tényleg igazi, régi szaki volt. Az élet néha elég kegyetlen.

gnme 2010.10.16. 11:47:33

@Csikós Zsolt: azt ne feledd hogy azért nem gyártanak már előkamrás technlógiával, mert az SZAR

PD hengerfejet is azért nem gyártanak már, mert az SZAR

..NEKEM megmondták

:-)

Bazsi(HUN) 2010.10.16. 11:48:17

@Csikós Zsolt: Szomorú... és még mennyi ilyen ember van.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 11:52:41

@Bazsi(HUN):

A jó műszaki szakember valahogy általában rossz menedzser. Ezt értem nemcsak az időbeosztására, az átláthatatlan munkabevállalására, hanem a családjára, pénzére is. Az ilyen emberek mellé kéne egy jó mecénás, csak valahogy az sem működik.

gnme 2010.10.16. 11:54:14

@Bazsi(HUN): egy faszi most alakítja át az elektroncsöves űrtechnológiájú kishorizontunkat plc vezérlésűre

.. aszongya:

- K.. (..jaa ez én vagyok :-D)én többet tanulót nem veszek magam mellé.

- Szmé b+?

- Múltkor előttem van a rajz mit kell csinálni, kiscsávó dohányzik mellettem .. mondom öreg, itt van minden a szemed előtt (rajz, alkatrészek, szerszámok, tanárbácsi), csináljad. Nem csinálta. Ő inkább csak nézné. ... kiscsávónak aznap eljött a világvége (kiba*ták)

Nembaj, majd az "én állok a pult mögött, eladok haszonnal" szemlélet kiránt minket a *arból.

Bazsi(HUN) 2010.10.16. 11:57:09

@gnme: Na azért ezt értelmeznem kellett!:D

A lényeg megvan.:)
Van ilyen is!:D

@Csikós Zsolt: Pontosan. Viszont ha van melletted egy megfelelő ember (asszony:)) akkor baj nem lehet!:D

geri6x6 2010.10.16. 12:03:57

Tisztelt Csikós Úr!

Ön jó ember. Akinek nem mindegy milyen kanállal kavarja a kávéját (500as Fiat cikk) Az rossz ember nem lehet. Az ördög a részletekben lakik ugye. Meg az igényesség is, a birtokolt pénz mennyiségétől függetlenül. Mert attól hogy vki a földön guggolva köszörül attól a munka végeredménye még simán lehet tökéletes. (És nem utolsósorban költséghatékony.)

Ne írjon könyvet.
Először az eddig megjelent írásait adja ki.
Aztán pedig írjon könyvet!

Köszönjük

bátorqkac 2010.10.16. 12:05:09

"Egyik este, miután a lurkók aludni mentek, leosontunk a garázsba Katival..."-hűha, itt valami izgalmas dolog következik ;-)
...és tényleg! :-D
Gratula a kitartásodhoz, a találékonyságodhoz, Katihoz...
Csik for president!

Krisi 2010.10.16. 12:09:44

@gnme: ipari csapágy kimaradt!

gnme 2010.10.16. 12:09:45

Nem rosszak a műszaki vénával megáldott menyecskék.

Az enyém például .. jaa ezek már nem az egyemegi évek (szal a feleségem) pl. vasas szakmájú optometrista látszerész.

Értitek? Nem értitek? ... na látjátok.

És tökjól ki lehet vele cserélni az olajat a rotációs kapában :-) ..már hogy leszarja, hogy fő-e a leves ilyesmi.

szal az ipari az igazi :-)

yeti 2010.10.16. 12:11:33

Ezek a szinkronórák,hogy és hol csatlakoznak a karbikra?

gnme 2010.10.16. 12:16:01

@Krisi: fontos a jó ipari kenőanyag is

(petró, szalonna, disznózsír, birkafaggyú)

tribológiai szempontokból a belső kenés, a Henessy

www.youtube.com/watch?v=g40c6iAEHpc

akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.16. 12:20:49

Hoppsz a garázsos videó vége felé 1 Mp-re megvillan egy fehér Honda VFR 750F RC36. Az csak nem karottáé?! Mert egyszer láttam, valahol hogy vett egyet aztán soha semmit nem lehetett róla olvasni. Ha az övé, Zsolt, szólj neki légyszi, hogy írjon róla!

Köszi. :)

Ez fontos volt megjegyeznem (kérdeznem) olvasom tovább, de szeretem... :)

motorsport77 2010.10.16. 12:25:07

Szép dolog a kitartás. Meghozza a gyümölcsét, és mennyivel büszkébben vonul az ember a géppel, mikor ő javította meg, és nem a hozzáértő szerelő. Egy honda accord motorcsere után én is így vagyok ezzel. Szegényt már a vasba akarták levinni, de megcsináltam.. Igaz én is 300+ban vagyok vele, de megérte. Majd megyek sokat túlórázni.
Mi a helyzet a Pontonnal? Haladgat a project?

Pista Bácsi 2010.10.16. 12:43:41

@Csikós Zsolt: Érdekes dolog a pia és a válás kapcsolata...

Piáltam, el is váltam. Aztán válás után jó egy évvel azt vettem észre, hogy alig iszok. Sokszor 4-5 nap is eltelik úgy, hogy nem ittam alkoholt.

Aztán belémhasított a felismerés, persze, hogy nem piálok, mert már nincs miért. Nem kell elterelni a figyelmemet, nem kell lenyugtatni magamat :-)))

Gondoljátok meg, proletárok...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.10.16. 12:57:39

@Csikós Zsolt: Ok, legyen Neked, elvégre Te vagy "itthon".
A sisakról és a közszereplés súlyáról nem egyformán gondolkodunk, a többi meg egyértelmű: a valódi motoron fúj a szél, a hengereit karburátor táplálja és nincs szüksége olyan úri dolgokra, mint vízhűtés - az csak a tökéletlenség jele.

Hogy álszent lennék? Abban mindenképp, hogy feladva a két évtizedes erőlködést, immár egy újszerű, injektoros vason pöffeszkedem, mert egyszerűen ez a technika szolgálja ki azt a fajta túrázást, amiért egyáltalán motorozom.

De az is igaz, hogy a szarozástól még senki nem törte össze a pofáját... én meg a legnagyobbat nem pályán, és nem százötvennel, hanem hússzal, egy szál pólóban estem - sisak nélkül.

kafferbivalybalamber 2010.10.16. 13:00:31

@Csikós Zsolt: "Egy benzinszűrő 500 Ft. Nappal. Boltban. Amikor nyitva vannak."

Fiatal versenyző. :)
Itt mondjuk nem 500 lesz, hanem 800 vagy 1000 (mittudomén), de vasárnap hajnali háromkor vettem már M10x1-es fékcsőtoldó karmantyút náluk. Nem panaszkodtam a felárra.
Vicces bolt, a Népliget közepén, olyan az ablakon a vasrács, mint egy tigrisketrecen, és azon adod be a pénzt, és adják ki a cuccot. Szigorúan ebben a sorrendben, de megértem őket. Telefonon meg lehet kérdezni, van-e a cucc, ami kell.
www.pinkauto.hu/

Csikós Zsolt 2010.10.16. 13:05:51

@yeti:

A karburátorok szívócsonkjain vannak ilyen kis gumikupakos csatlakozócsövecskék.

@akos696:
Karottáé. Asszem március óta be sem volt indítva. Épp tegnap este tologattuk a garázsban, mert a Renault-ja szervizbe került, és ezzel kellett volna hazamennie. Persze 4,5 darab elektron volt az akksiban, tehát intenzív, tüdőkiköpős tolásra sem indult...

Csikós Zsolt 2010.10.16. 13:06:33

@motorsport77:

Pontont ne kérdezd. Por, romok, már atomokra szedte Csabi az egészet.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 13:09:15

@kafferbivalybalamber:

Jaja, szoktam hozzájuk menni, de akkor, ott, amikor volt 15 percem, nem akartam átmenni Kőbányára. De hidd el, tökéletes volt az a szűrő. A Merciben csak azért cseréltem le, mert volt itthon másik. De semmi baja nem volt, ki is tisztítottam, a gázolaj jól megfér a benzinnel (bár nemigen maradt benne a féktisztító után). Szóval a túra erejéig nem kellett jobb.

Itt egyébként a többség nem olvasta Surányi papa szükségjavításos könyvét. Ajánlom pedig. A legdurvább útszéli kendácsolás is svájci szakszerviz ahhoz képest, amiket ott leír.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 13:10:39

@kutya_zzr:

Én meg Simsonnal, állva, beszélgetve. Kicsúszott a pöfögő motor alólam, mert ferde volt a talaj. Azt se tudtam, mi történt, csak feküdtem alatta, rommá zúzódott bal lábbal :-D

Csikós Zsolt 2010.10.16. 13:11:37

@Csikós Zsolt:

Ja, persze jeges volt az a talaj, elfelejtettem leírni...

gnme 2010.10.16. 13:25:27

@Csikós Zsolt: a ma embere színre, formára gyúr .. ha nincs olyan színű ésa formájú alkatrész, akkor nem lehet a problémát megoldani. (..nem a lófa*t)

a ma embere nem gondolja végig, milyen funkcióra kell és milyen legyen a kiinduló "feature", magyarul kontúr (tod..mint a pro/e-ban)

pedig egy jó funkció analízis nagyon sokat segít (vagy a lényegi magyarázat)

"..egy kis fekete könyvet bazd meg, amilyen a kórházban van a nővéreknek"

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.10.16. 13:27:52

@Csikós Zsolt: a két csúcsversenyző... :) nekem egy szakmunkásvizsgámba került az incidens: a freddykrüger ábrázatommal nem engedett vizsgázni a doki, mert a fél pofámról hiányzott a bőrke - jól mutattam akkoriban...

akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.16. 13:47:16

@Csikós Zsolt: Köszi az infot. Szegény viffer, jobb sorsot érdemelne. :( Amúgy a V4 et nem olyan egyszerű betolni, mint egy sor4-et. Van motorféke rendesen.

Más.

A feleséged mentalitását nagyon irigylem. Támogat mindenben, megy veled túrázni, még motort is vezet néha. Az enyém is ilyen volt, van A-s jogsija, évekig járt motorral suliba, dolgozni, stb, még az én nagymotorjaimat is vezette. Aztán egyszer csak elvágták nála. Azon kívül, hogy néha rápattan az 50-es Scarabeo-ra és elugrik vásárolni, nem motorozik. Utasként sem. Fél, kényelmetlen neki, fázik, stb. Én viszont imádom a nagy, többnapos túrákat, amire eddig még nem sokszor jutottam el, de jövőre szeretnék bejárni hasonlóan szép tájakat, mint Ti. Mennék Olaszországba, Ausztriába, Romániába, stb. De így, hogy Őt itthon kell hagynom, nehezebb szívvel indulnék neki, mert köztudott, hogy a többnapos mókázások az asszony nélkül nem tesznek valami jó a társas kapcsolatoknak. Persze jöhetne autóval utánunk, de az kb. háromszorosára emelné a költségeket. Ő azt mondja, hogy amíg nem lesz az após K1200 Lt-éhez hasonló kényelmi szintű motorom, nem is jön velem. Na puff. Annyi előnye azért van a dolognak, hogy az egyszerű hétvégi gurulások alkalmával nem akar állandóan jönni, mint egy motorostársam felesége, aki nélkül a motor 1 métert nem gurulhat. Na az már azért túlzás. Így legalább csak magamra kell vigyáznom. :)

A bemutatott motorok csodásak, egy élmény ezeket az élményeket olvasni. Ebben az írásban volt minden, mi szem- szájnak ingere: Szerelés, öreg motor bemutatás, túrázás, stb. Még sok ilyen poszt szülessen, ez bemutatja nagyjából, hogy miért érdemes élni! :)

loláb 2010.10.16. 14:51:26

@Csikós Zsolt:
Te, Zsolt, nem basztatásból írom, de észrevetted, hogy nálad jellemzően éjjel 10-kor derül ki, hogy mit kéne sürgősen cserélni, hogy másnap el tudj menni az országhatáron átnyúló túrára?

Johnny_D 2010.10.16. 16:10:08

Azon csodalkozom, hogy ilyen tapasztalt hasznaltjarmu vasarlo, mint Csikos nem azzal kezdte mikor megvette az XJ-t, hogy szetkapja atomjaira (legalabb a karbikat) es megnezi ki mit ganyolt benne eddig.

En az a tudat nelkul, hogy nem tudom mi lehet benne ganyolva, el se mernek indulni 30km-nel messzebbre.

E28 524TD 2010.10.16. 16:40:33

"ennek minimum úgy kell viselkednie, mint Juci néninek a Gellért hullámfürdőjében"
hüje :-D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.10.16. 16:54:12

Csikós úr!

Bukó nélkül motorozol, éjjel szerelsz, rossz, régi motorokat(noch dazu Yamaha is), aztán gányolsz is, másnap fáradtan motorozol esőben. Legjobb lenne, ha vennél egy nullkilométeres Swiftet, meg egy új kínai robogót, azokkal nincs gond, és minden olvasó elégedett lenne azzal, ha nem írnál róluk semmit. Aztán várhatnád az éjszakai vandálokat, akik festékkel lefújják ezeket a járműveket, és írhatnál róluk. Akkor is csak annyit, hogy hogyan vitted el egy csillogó autószalonba, ahol maximum a kávét szidhatnád. Így köll ezt egy autós újságírónak. Az olvasó jobban tudja, hidd el.

:)

(A hülyéknek, aki ebbe belekötnének - ez irónia volt)

Szép vót Zsolti, szép volt Zsolti!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.16. 16:57:39

Végre Csikós szerel!

Olyan X-aktás lett a történet vége!

kafferbivalybalamber 2010.10.16. 17:17:23

@Csikós Zsolt: A többség talán nem olvasta Surányi bandi bácsi könyveit, de én igen.
A hengerteljesítmény ellenőrzésére is van egy jó módszere, amivel kiderítheted pillanatok alatt, minden külön műszer nélkül, hogy mennyire sikerült belőni a karburátorokat.
(Ha nem emlékszel, de érdekel: leírom. :)

Forest (törölt) 2010.10.16. 18:09:30

Bírom az ilyen post-okat. A 80-as évek közepén négy évig tanultam kamiont szerelni, célszerszámokkal Béta-kulcsokkal, szakműhely, kerékcsavar-leszedő gép, Demag-daru. Aztán behívtak katonának, rámutattak egy billencs ZIL-re a műhely előtt a betonon (kuplungcsere + hengerfejtömítés) a betonon, odakint. Amikor kész lett kitalálák hogy rátesznek egy IFA műhelykocsira Sanyi cimborámmal. Végül Sanyi egyedül vitte az IFA-t Mezőfalvára. Kaptam egy nyerges MAZ-t, adagolócserés volt. Kint a betonon. Végül a sors engem is Falvára sodort, ahol az eltávom alatt tönkretették a billencs Rábát. Amikor visszajöttem a motor alig forgott (mintha folyton beakadt volna valamibe)
A parancsnok kiadta az ukázt, nézzük meg mi történt a motorral. Kiderült, az egyik nagytudású katona cimbi pörgette mint állat a minusz 20-ban, fagydugó ki, hűtővíz el, ember nyomta tovább, a dugó kissé megmelegedett, a tetejéről letört egy darab, és az szorult a hengerfej és a maradék dugó közé.
A szerelés nagyjából úgy nézett ki, hogy amikor kevéssé fújta a telephelyen a port a szél, akkor hebregáltuk a mínuszban a gépet.
Csak úgy mondom az imént felháborodó kedves olvtársaknak, hogy a szerelni nem csak csili-vili műhelyben lehet, szabad, sőt kell.
Sőt, csili-vili műhelyben lehet hogy pont leszarják a dolgokat, amit a kis "szutyok" garázsban viszont pont a saját tulajdon miatt akár 1000-szer hatékonyabban és jobban is elvégezhető.
A motornak meg az a lényeg hogy jól legyen szerelve és hangolva, nem az hogy milyen neonfelirat és üvegportál miatt bámulják zsebre dugott kézzel, közepesen erős undorral, mint ahogy a munkát szokták általában -sajnos-

Ihatebullshit 2010.10.16. 18:52:35

Kedves cikkíró mintha ideges lenne. Én kizárólag angol motoros lapokat olvasok és ott nem motoroznak sisak nélkül közúton. Vegyél egy rendes Honda CB1300-at és nem maradsz az út szélén Karotta meg vegyen egy csepegtető-töltőt vagy vegye le az aksisarut.
Azt valaki leírná, hogy miért erőseb a motorfék egy V4-esen mint egy sornégyesen? Egyébként nem erősebb.

kafferbivalybalamber 2010.10.16. 18:58:55

Amúgy ja, Lidliben időnként van akkutöltő, teljesen jól működik hosszú távon is.
www.lidl.hu/cps/rde/xchg/lidl_hu/hs.xsl/index_8718.htm

ZON 2010.10.16. 19:03:33

@Csikós Zsolt: az ki van zárva,mer' nem tudom. :)
A szilikon is jó. A gumiápoló sprében festék is van (esztétikai plusz!) , viszont takarni kell mindent, amire rászóródhat.Ha frissen nem törlöd le, szopi.
Minden gumialkatrész (kocsi téli gumija eltevés előtt, motor lánckerék gumi közdarab stb.) hálás lesz érte.

GERI87 2010.10.16. 19:06:54

Az írás maga jó..

Bár még mindig nem értem mi a jó ebben az egészben.
A motor maga nem olyan szép vagy különleges hogy megérjen vele ennyit szopni..
Ez már csak toldozás foltozás..

"...és nem akartam még egy csomó pénzt kiadni a motorra."

Ha nem tudsz/akarsz rá költeni minek vetted meg?
Így mindíg csak félkész lesz és megint ott lebeg majd hogy mikor rohad le...

ÁÁÁ ez így baromság.

Ráadásul semmi filingje nincs.
Ez már nem bütykölés! Ez csak simán szopás a javából!

De persze te dogod én csak jót akarok:)

Vagy szándékos és direkt dolog ez hogy legyen mindíg miről írni:)
cseles nagyon cseles...

GERI87 2010.10.16. 19:15:17

@Bazsi(HUN): Azért vigyázni kell ezzel a 50 év dologgal.
lehet hogy az 50 év az azt is jelenti hogy 50 éve nem fejlődött semmit:)
És még mindíg ott tart hogy 2T vs. 4T, meg Danuvia....az ilyen felejtős.
A régi vasakhoz még ért, de az ujjakkal már nem tud mit kezdeni...

Úgyhogy nem kell elájulni a "szakik"-tól.

Bazsi(HUN) 2010.10.16. 19:49:07

@GERI87: Persze, de nem is érdekel, hogy ért az újakhoz ha nekem régi van.:D

Bazsi(HUN) 2010.10.16. 19:52:44

@GERI87: Most írtam vagy mivan? Már megint benyelte az éter????:D

Na tehát:

Az engem nem érdekel, hogy az újakhoz nem ért, ha nekem régi van!:D

BTO11 2010.10.16. 19:55:41

T.Csikós!
malacos vagyol TE!
ilyen asszonyt tanányi aki még a szerelésbe is segit.Hmmmm.
ugye ugye a 4 henger ,az több mint a 2, de több is a nyüg vele.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 20:43:20

@loláb:

Hogy te mennyire rohadt vagy... Nem illik így rámutatni az ember gyengéire. A végén még majd jól le is kopaszozol. :-)

Csikós Zsolt 2010.10.16. 20:46:19

@GERI87:

Nem, van fílingje, hidd el. És nem olyan szar ez. Kompresszió, zaj, olajfogyasztás, bontatlanság kipipálva, ezek a blokkok 150 ezret garantáltan mennek, tehát az enyém félidős. A motor legnagyobb baja a matt első idom és a kicsit kráteres első két villaszár. Hirtelen nem tudok mást... Ja, és kilazult a gyújtáskapcsoló a kifliből, meg kéne húznom. Tényleg bontóba kellene már tolnom...

gyuri70 2010.10.16. 20:48:07

Akkor jó volt Zsolti? Én is orultem nektek.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 20:50:24

@Ihatebullshit:

Classic Bike, én mondom. Szívom fel minden betűjét, a hirdetéseken kívül az utolsó centiig elolvasom. Épp a múltkor volt egy krosszos öreggel cikk, kérdezte, hogy itt a ház mellett muszáj-e sisakot vennie a fotózáshoz. Mondta az újságíró - nem vagyok én rendőrség, az egy másik szakma. Három vagy négy számmal ezelőtt. Úgy is jelentek meg a képek. Nyomtatásban...

Meg hosszú cikk volt arról két számmal ezelőtt, hogyan verték át a rendőröket, amikor huligánok voltak, és hosszan modellezték is a dolgot. Aztán megkérdezték a rendőröket, de az újság egyértelműen a száguldozók oldalán állt.

Meg hogy vizsga nélkül próbálnak ki minden motort, meg viszik el Mot-ra, és örülnek, hogy nem kapták el őket. Az egyetlen dolog, amit tiszteletben tartanak, az a tax disc. Ja, meg a biztosítás, bár az nem tudom, hogy van viszga nélkül. Nem ugyanazokat az újságokat olvassuk ezexerint.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 20:52:14

@Ihatebullshit:

Ja, és vegyél nekem egy rendes Honda CB1300-at. Szoktam nézni, pont ötször annyi, amennyi pénzt én motorra költöttem valaha. És most a Ponton mellett nemigen van lehetőség spórolni.

Csikós Zsolt 2010.10.16. 20:52:53

@Forest:

"hebregáltuk"... Basszus, milyen duma :-)

Csikós Zsolt 2010.10.16. 20:54:52

@gnme:

"Színre, formára gyúr..." Meg diagnosztikai számítógépre, elfelejtetted, khm.

Rocko- 2010.10.16. 21:00:30

a kék motor a garázsban Kati Vespája? szép!

Zsolt, a bányászlámpa határozottan fiatalít! :)

Etniez 2010.10.16. 21:02:11

@kutya_zzr: Garázsomtól úgy száz méterre lakom és volt úgy, hogy asszonyt leraktam és bukó nk mentem vissza a motorhoz, hogy ezt a maradék 100 métert 2-es fokozatban, 20-al abszolváljam. És még a jogsim sem volt nálam... micsoda bűnöző vagyok...
Gondolom itt mindenki elindulás előtt ellenőrzi az összes izzót, gumit, stb.

kacsa! 2010.10.16. 21:58:21

Nem motorozom (sőt, a címlapról jövök), de ez a Csikós cikk jó volt. Köszönöm! :-)

akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.16. 22:10:44

@Ihatebullshit: Egyébként szerintem kötekedni kár idejárni. Én nem értem a hozzád hasonló embereket. Ha nem tetszik valami, bezárod a lapot, aztán mész csinálsz valami mást.

Amúgy meg volt már néhány motorom, de a V4 motorféke jóval erősebb az általam eddig használt sor4-eknél. Hogy ez mitől van? Nem tudom, talán összefüggésben van azzal, hogy a nyomatékmaximum is jóval alacsonyabb fordszámon jelentkezik, mint egy sornégynél.

OLIVER 2010.10.16. 22:24:22

Te jó ééég! Ebben a rózsaszín panelban lakom én :D
Szóval ezek azok a csodálatos motorhangok amit hallani szoktam! Ha ezt tudom ,h a kedves Csikós Úr itt van, leugrok autogramért ! :)))
Megkérnék valakit, h szóljon az illetőnek aki azzal a Vespával megy (kicsi fekete bukóban volt), h legközelebb figyelmesen nézzen körbe, nézzen balra is! :) (én,a kék kupé söfőrje üzenem)
Szerencsére nem történt baj (csak egy kis meglepődöttség) a tötymörgős tempó miatt :)))
Jó cikk,csak így tovább

Csikós Zsolt 2010.10.16. 22:26:50

@akos696:

Nyomatékmaximumról, teljesítménygörbéről csak járó motornál van értelme beszélni. Itt csak a belső súrlódások (szeleprugó, csapágyak), valamint a kompresszióviszony számít.

makmarci 2010.10.16. 22:38:45

Én természetesen az elakadásjelzőt is összerakom próbaképp indulás előtt, hogy bizti meg legyen mind a három szára !

Csikós Zsolt 2010.10.16. 22:49:16

@gyuri70:

Lacus azóta nem beszél. Nem néz. Nem csinál semmit. Tönkretetted.

Szuper volt, nem menekülsz, jövünk még.

Következő projekt?

OLIVER 2010.10.16. 23:01:17

@gyuri70: majd ha egyszer nyitva lessz a garázs leugorhatok kicsit nyáladzani,élvezni,gratulálni?

Ihatebullshit 2010.10.16. 23:01:48

@akos696: ha nem értek egyet veled az kötekedés? szerintem nem. Az, hogy melyik 4hengeres motor hol adja le a nyomatékát csak hangolás kérdése de a hengerelrendezéstől nem függ, motorféknél meg pont nem számít.

GERI87 2010.10.16. 23:04:31

@Csikós Zsolt: Én gondolom hogy jó neked mert különben nem csinálnád:)

Ihatebullshit 2010.10.16. 23:09:47

@Csikós Zsolt: add el a zöld Mercit. Tudom, hogy semmi közöm hozzá de előbb-utóbb valaminek mennie kell, így meg semmi értelme, hogy ott áll a garázsban. A Ponton ha elkészül még úgy is értékesebb lesz (eszmei érték), hogy nem akarod annyira gatyába rázni mint a zöldet. Én tavaly vettem egy CB1300-ast 2530 GBP-ért kevesebb mint 10.000km-rel az ebay-en...

thinker_ 2010.10.17. 00:11:29

szokásos, minőségi írás, élvezet olvasni. köszönjük!

Honda RC 51 2010.10.17. 05:07:51

Zsolti!

Ha legkozelebb szinkronizalod a gepet van egy specialis szerszam amit a szivocsonkok alatt kell becsusztatni. Ez egy rud gumigyurukkel ami elkulonoti a karburatorokat szinkronizalaskor. Jobban es precizebben lehet beallitani.

Mas: a karbikat nem kell lecsavarozni a tarto sinrol azaz nem kell szetcsavarozni egymastol hogy az uszokat kivedd.

Mas: sokszor konnyen megmentheto fultisztito palcikaval es polirozo pasztaval es egy furogeppel. Szepen fel lehet polirozni a szelepulest es ujra jol zarnak a tuszelepek. A tuszelepek vegen levo kis gumisapkak feluletet is meg lehet 2000-es polir papirral finomitani.

Udv.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.10.17. 05:28:59

@Etniez: látom sikerült megértened, hogy miről beszélek.

robijoe 2010.10.17. 08:20:26

Kedves Csikós Zsolt,
Igazán érdekes és jó volt az írásod.
Tetszik ez a benzingőz fertőzöttséged :-))
Másrészt irigyellek is ,ne nem az éjszakai szerelésért ,habár annak is megvan a varázsa.
Na de ha tényleg bukó nélkül motorozol,egy kört is az csúnya dolog, de úgy gondolom nem ezt fogják eltanulni az olvasók és nem is ez volt a fő mondanivaló !
Ui.:
Jó fej a Kati de hogyan lett ő is "benzinfertőzött"?
Nekem még meg kell oldanom ezt a kérdést a menyasszonyommal:-)))

sandor26 2010.10.17. 09:08:01

Azért az vicces, hogy egy tyúkszaros 150 km-es túra hibamentes lefolyása álom kategória. Ez esetben kukába a hulladékkal. Tudom, mert nekem is volt 20 éves yamahám. Azzal természetes volt, hogy hibamentesen bejártuk az Alpokot. Mi az, hogy leállnak a hengerek? - röhej.

gyuri70 2010.10.17. 09:09:54

@OLIVER:
Valamit nagyon benézhettél, nincs is fekete bukóm.

@Csikós Zsolt: Valami alakul :) Egyenlore annyit hogy: Cam Shaft 1 - CS1

Ubul a vírus 2010.10.17. 09:25:46

@Pista Bácsi:
Még jobban tetted volna ha sose házasodsz meg és ezzel éveket spórolsz az életedből meg még több időt a bukszádból.
Mindjárt nem lesznek lezüllött valaha jóhírű öreg szakik akkhez már nem szabad semmit vinni.

@Csikós Zsolt:
Te azért döbbenetes hogy mindenütt megtalálnak ezzel a szaros tartalmatlan álszent pofázással hogy a bukósisak, meg a légzsákos autó meg a gyerekülés. te most hogy vannak olyan barmok akik belénksulykolták bizonyos érdekszférák nyomására hogy akkor mostatntól atombiztos szkafanderben kell kilépni az utcára mert a gyaloglás is veszélyekkel jár és amúgy se használ a bőrödnek ez az ózonpajzsmentes szűretlen UV sugárzás hát ha még egy galamb is leszarja a fejedet, most akkor nem értem miért kéne minden mamlasz paprikajaninak épp olyan mélysötét szintre elhülyülnie és elbaszni a másik szórakozását. És amúgy Írországon meg a Hold árnyékos oldalán én is komolyan gondolkozom egy ideje, nem hiányzik már az utóbbi időben a környezetemből senki se akit ismerek...

Ubul a vírus 2010.10.17. 09:27:33

@Csikós Zsolt:
Te azért meg kell kérdeznem, hogy hány évesen is vált el az a fazon, mert ha a 70-es években kezdte akkor min 55 körül járhat mostanság.

Ubul a vírus 2010.10.17. 09:30:45

@Csikós Zsolt:
Ebben tévedsz egy jó műszaki mint pl egy mérnök pont olyan pedáns az időbeosztásában és abban is hogy mit mikor milyen határidővel vállal el mint minden másban, épp azért mert ennyit azért át tud látni maga körül, mert annyit ismerj el hogy ekkora feladathoz nem kell hatalmas szervezőkészség meg exceles munkatáblázat mindenttudó titkárpicsával aki gondolkozik helyettünk.

Ubul a vírus 2010.10.17. 09:38:04

@gnme:
Én meg ismerek nemegy gépészmérnök picsát (elvileg műszaki ugye) aki egy sík gyökér tetőtől talpig, és a sekélyes életében az jelent örömöt mikor a radarernyőnek beillő kukkerjával az orrán basztatja a A1 méretű szarra való rajzolgatásait.
Szóval inkább maradjon meg egy varrónőnek vagy akármi más kézműipari gurunak, azok még 2 lábbal járnak a földön.
Na pl ezért se mentem gépésznek akármennyire is vonz ez a járműipar mert erről az oldalról kurvára nem érdekel és nem bírom idegekkel ezt a mértékű szarakodást.

Csikós Zsolt 2010.10.17. 09:47:48

@Ihatebullshit:

Ha valamit, ha bármit, akkor azt pont soha az életben :-)

Ubul a vírus 2010.10.17. 09:49:09

@Csikós Zsolt:
nem kell neked az hidd el, gyorsan dobd fel az ebayre mihelyt kész a javítás a seggén, haszonnal el is tudnád adni. Max egy kis ködölés telibe aztán eladja magát.
A kölyköket meg mindek ilyennel fertőzni, gyakorlatilag már ma is az erős múlt ez is meg az állólámpa is, mire önálló keresete lesz akármelyik örökösnek addigra valszeg már vitrintöltelék az utolsó használható is, és egyáltalán ki a fasz emlékszik már arra ami 20 éve 7 évesen történt vele, gyakorlatilag nekem is már csak ködös utópisztikus emlékképek a soproni meg dobogókői utazások a trabival, meg a hasonló korú kiscsajok bugyijában nyúlkálás a gyerektáborban, meg a hasonló szarságok.
Akkor még valódi levegőt szívva nőttünk fel, olyan tejet ittunk ami a zacskóból kiöntve is megbőrösödött a tetején, és 2 méterről néztük a Videoton Super Colort...

Csikós Zsolt 2010.10.17. 09:49:33

@Ubul a vírus:

Olyan 50 körüli az ember, igen.

A mérnök jól beoszt (ha észnél van, mert ha iszik, ő se okvetlenül), de az elmélyült szaki általában nem.

Csikós Zsolt 2010.10.17. 09:51:13

@Honda RC 51:

De szét kell szerelni, ennyire nem vagyok hülye. Írtam is, hogy az alapjárat-állító csavar öntvényétől nem jön ki a tengely, csak félig, és ott beleütközik az öntvénybe. Ha megfeszíted, ki tudod venni, de akkor már elgörbül a tengely. Így tettek előttem. Konstrukciós hiba.

Csikós Zsolt 2010.10.17. 09:52:10

@Honda RC 51:

Ja, és ez nem gumival zár, hanem tiszta fém tűszelep. Gumi általában a Hondákén van, ott még az öregek is azzal működtek.

Ubul a vírus 2010.10.17. 09:53:49

@Ihatebullshit:
Kurvára mellé lőttél, az kb olyan értékkel bír neki, mintha Buck Coolidge a ponyvaregényből elárverezné a szépapja óráját amit a faterja bajtársa hordott évekig a seggében mielőtt átadta volna.
Viszont ez a pontonos baromság érthetetlen hogy minek hiányzott a képbe mikor a köv 15 évre elegendő bűvölnivaló van bezsúfolva abba a kibaszott garázsba.

És Csikósnak tul képpen még nincs a Zöldön kívül egy tisztességesen befejezett nosztalgia járműve, szvsz az ilyennek az kéne hogy egyet megcsinál aztán a többit kibassza és végre vesz egy nyomorult páréves kocsit hasonló motorkerékpárral, aztán azzal jár. Rejszolni meg ráér otthon is a vitrin előtt.

Csikós Zsolt 2010.10.17. 09:54:39

@sandor26:

Hát azért nem 150, hanem inkább 500 km volt az, sőt, kicsit több, de igazad van.

Általában.

De ha egy 2500 kilométeres túra alatt küzdesz egy hibával, amit előtte elvileg megjavítottak, majd újra megcsinálod, akkor jogos a zabszem a seggben bármilyen olyan kimozdulásnál, ahol már nincs közel a segítség, szerszámpark, garázs.

És nem volt baj.

Furcsán egyszerűsítesz.

Csikós Zsolt 2010.10.17. 09:58:25

@sandor26:

Ez a Yamaha 27 éves, ami, ha értesz az öreg motorokhoz, már megint egy nagyon más dimenzió, mint a 20.

Ja, és a "mi az, hogy leállnak a hengerek" kérdésed azt mutatja, hogy nemigen értesz a gépészethez. Éppen ezért is írom ezeket a posztokat, hogy aki nem érti, most megértse.

Igen, ha rossz a tűszelep, megáll a henger, ez ilyen egyszerű. Képzeld. Pici, filléres alkatrész, mégse megy a henger. Ha tönkremegy a kondenzátor, nincs gyújtás. Pici, filléres alkatrész, nem megy a motor.

Ha elereszt a szimeringed, kifolyik az olaj, besül a motor. Pici filléres alkatrész, mégis az a nagy gép tönkremegy tőle.

Néha apró dolgok is nagy bajt tudnak okozni, és itt még nem is okoztak olyan óriásit.

Csikós Zsolt 2010.10.17. 10:00:45

@Ubul a vírus:

Addig néztük 2 méterről, amíg ki nem gyulladt a Calor Star :-)

Különben nekünk ff Orion Victoriánk volt a Color Star idején.

Csikós Zsolt 2010.10.17. 10:01:45

@Ubul a vírus:

De, van befejezett (legalábbis 97 százalékban, de majdnem minden veterán jármű olyan a világban), a Bianchi.

Ubul a vírus 2010.10.17. 10:04:20

@Csumpi Hálidéj:
nem inkább olya tipikusan japános a vége. Mert tapasztalatból mondom ezeknek a japán cuccoknak akármi legyen is az lelke van és hajlamosak az öngyógyulásra. A legjobban a japcsi órák tetszenek, kiváltképp az egyik régi CASIO-m, annak pl az egyik elbaszódott kapcsolója attól jött helyre hogy pusztán nyomogattam egy kicsit, és egyszer cska megjött a kontaktus.
Ha meg nem jön helyre magától akkor pedig faszán szerelhető átlátható gépek, ahol a legnagyobb nagyítóval is megnézheted a részleteket, ugyanolyan beteges alapossággal pedánsan összerakott dolgokat látsz kicsiben is bennük mint egészében.
Na ez az amit elfelejtettek egy jó ideje a németek, vagy inkább nem is nagyon tudtak sose, mert a művészet az nem az hogy méregdrága kisszériás kocsikat rakunk össze kézzel, és azt mutogatjuk a sok bamba baromnak, mint pl a Merci 108-as meg a hasonló csatahajók, hanem ott kezdődik a szemllélet hogy a legegyszerűbb darabból is ordít az arra a kultúrára jellemző alaposság.
Mint ahogy megnézheted a Kis 360-as Subarut. Bushido esszencia bazmeg!

Ubul a vírus 2010.10.17. 10:15:29

@Forest:
Bazmeg, miért nem vittétek magatokkal az indítókulcsot a Rábából?! Vagy adtátok le a jóöreg gyurmás kulcsszéfbe aztán azt meg be a stázsamesterhez a főportára. Elvégre rátok volt bízva az üzemeltetése akkor meg másnak mi köze hozzá.
És a ZIL-nek a Hf-e az még egybe leszedős volt vagy már volt annyi esze ezeknek a fasz ruszkiknak hogy eljussanak a hengerenként önállóan szerelhető hengerfejig mint a csehek?
A MAZ adagolóját meg el tom képzelni, az nem is értem hogy lehetett egyemberes meló abban a gépben... Amúgy rühellem azt is, tipikus összehányt ruszki fos.

sandor26 2010.10.17. 10:15:30

Csiky:
Ezt a "mi az, hogy leállnak a hengerek" kérdés nem technikai értelemben, hanem használati értéket tekintve volt feltéve.Mellesleg NME gépészmérnöki és BME járműgépész szakmérnöki diplomáim vannak, úgyhogy nagyjából kapisgálom -és néha nagyon élvezem is - a szerelős posztjaidat.

Ubul a vírus 2010.10.17. 10:24:56

@Csikós Zsolt:
A Videoton egyik TV-je se volt semmilyen ilyesmi hibára hajlamos, kurva üzembiztos darabok voltak mind annak ellenére hogy a Videoton egy kgst-s kényszerüzem volt eredetileg kimondottan haditermelésre létrehozva. nekem még mindig egy 21 éves videotonom van, bár ezen már minden modernnek hat még így is, fényezett bakelit káva, sztereo térhatásúnak szánt hanggal (valóban nagyon kellmes hangja van), lapos képcsővel, távirányítós, 71 cm-es ;) Szóval a VTTV akkor már nem azon a szinten állt hogy porral oltóval kéne készenlétben állni mellette.

Csikós Zsolt 2010.10.17. 15:04:02

@sandor26:

Akkor legközelebb pontosabban :-)

Honda RC 51 2010.10.17. 15:29:32

@Csikós Zsolt:

Ja ugy latom az uszo tengelyt valaki forditva tette vissza. Gondolom te mar jol raktad vissza es legkozelebb nem kell szetszerelni a karbikat egymastol ? Vagy igen?

Honda RC 51 2010.10.17. 15:33:34

@Csikós Zsolt:

A tuszelepet beneztem. Bocs. A polirozassal a feszek felulete jobban zar majd a fem tuszeleppel. Persze ebben az esetben ha a fem tuszelep mar serult vagy latsz rajta beverodest, javasolt a csere en csak azert emlitettem a polirozast hogy segit ha "most" kell a gep.

Csikós Zsolt 2010.10.17. 16:55:28

@Honda RC 51:

Sajnos úgy kell visszatenni a tengelyt, mert az innenső fészek laza, a túlsó szorul. Fordítva végig kell préselned... Nem megy. Mondom, konstrukciós hiba.

A tűszelepek meg vadiújak, amiket betettem, erről szólt a poszt :-)

Csikós Zsolt 2010.10.17. 16:56:06

@Honda RC 51:

És amit nem tettem hozzá: ennek ellenére folytak. De remélem, tényleg csak a kosz volt...

deak.atti 2010.10.17. 21:34:54

@Csikós Zsolt:

Üdv!

Húúú ... akkor én most kisebbségben vagyok ... de látom, hogy Veled együtt! :o) A kedvenc fejezetem az volt abban a könyvben,mikor a Daciás 5 méter gumicsővel oldotta meg a befagyott benzincső problémáját valahol az osztrák hegyekben. Bedugva a tankba, tetőívben elvezetve, AC-ra rátolva, mehetünk. Szinte látom magam előtt, ahogy a Dákwágen oldalán el van vezetve a cső, és az AC szívja előre a jó kis ÖMV benzint ... :o))))

Te, figyuzzá' má' kicsikét: ahol az Agusta-cuccok készültek, az egy YAMAHA márkaszerviz! Nem kéne betolnod pár napra az XJ-t oda? Van ott egy nagy mágus, Juhász Jani, amit Ő nem tud megcsinálni, annak kár is nekiállni ... Na, szóval tűnődj el szerintem rajta. Egyszer már bejött a hely, talán még egyszer bejöhet.

DA

deak.atti 2010.10.17. 21:47:22

@Csikós Zsolt:

...ja, és hát a klasszikus elosztófej-helyettesítés: az elosztóra gumizott 4 faág, rájuk gumizva a 4 gyertyakábel, középre meg a főkábel, szintén befőttesgumival, aztán hadd szóljon! :o) Meg a kiégett Citroen GS-sel történő közlekedés, Lada-szélvédővel, összekendácsolt kábelekkel, a lényeg, hogy index legyen, a többi nem számít ... nagy koponya volt az öreg, hasonló élvezettel olvastam az írásait, mint most a Tieidet.

DA

Csikós Zsolt 2010.10.17. 22:00:43

@deak.atti:

Most jó a Yamaha, tényleg nincs mit szerelni rajta, max. fényeznivaló akad.

A hurkapálcás gyújtáselosztó nekem álmomban is előjön néha... Azt imádtam.

deak.atti 2010.10.17. 22:04:04

@Csikós Zsolt:

... na, még egy sztori, aztán leakadok Surányi Endréről, mert tényleg nagyon tiszteltem, így ismeretlenül is:

Leírta, hogy valahol Franciaországban autózva átment egy kövön. Nem sokkal korábban cserélte le a DS 19-et a GS-re, és itt derült ki, hogy bizony a GS-nek kisebb a hasmagassága, mert a kő beütötte a kartert. Tréler, szerviz, árajánlat, elborzadás. Egy éjszaka töprengés. Másnap kért egy lapos vasat, ami hosszabb volt, mint a lyuk átmérője a karteron, ráhegesztetett egy tőcsavart, a lyukon beügyeskedte a karterba, középre húzta a csavart a lyukon, majd több réteg olajálló gumilap, egy nagy alátét, meg egy anya a tőcsavarra, szorosra összehúzva, és már indulhatunk is haza! :o) Mondom, nagy koponya volt, na!

DA

deak.atti 2010.10.17. 22:14:07

@Csikós Zsolt:

Én faággal ismertem, de ez nem az a különbség, ami számít. Én csak azon tűnödtem el, hogy akkor mi van, ha nem sikerül pont 90 fokban beállítani a pálcákat? Vagy menet közben elrázódik? A csak nyitott motorháztetővel járó Trabant megvan még? Az a sztori se kutya a könyvben ... Meg a járdára felálláskor vezérműlánc-átugrás miatt leálló Polski?

DA

zöldi 2010.10.18. 09:34:07

@akos696: Alacsonyabban, aha, pont a V4 az, ami 3000 alatt csak rángatózni tud.

muz 2010.10.18. 18:53:57

Helló Zsolt!

Jó írás,tetszett.
Pár sornégyről már vettem le karbit.
A régi ninjához pl. minimum nőgyógyásznak kell lenni.
Én hőfúvóval szoktam melengetni a szívócsonkokat,persze szilikonozás után.Jót tesz az élettartamnak és könnyebben jön le.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása