6 év: az autók-motorok nálam várható élettartama?

Miért van ez? Amiért a pszichológusok, meg a bőrsejtológusok is mondják, hogy az ember hét évente alapjaiban változik meg. A hét persze nem szentírás, inkább olyan hat-nyolc év a vízválasztó, ami sokak szerint a párkapcsolatokban is válságidőszakot jelent, ha éppen teljesen nem áll a házasság a földbe.

A sejtek lecserélődése, hát igen, abba ne menjünk bele, mert jelentkezzen, aki darabra tudja, hány sejtje is van. Most már két jármű adta statisztikai merítésen vagyok túl – nem mondom, hogy erre egy magára valamit adó oktatási intézmény megadná a PhD-t, de azért van ebben 12 évnyi kutatómunka, úgyhogy ezúton közzéteszem.

A tézis: hat év alatt unok meg egy autót vagy motort, illetve nem is egyszerűen autót vagy motort, hanem egy komplett kategóriát. A vizsgálat tárgya egykori Mazda MX5 személygépkocsim, és ma már szintén egykori Yamaha VMax motorkerékpárom. Mindkettőt hat év tulajdonlás után adtam el, úgy, hogy kifejezetten meg voltam velük elégedve, szerettem őket és így utólag se tudok róluk rosszat mondani.

Zárójelbe: voltak már korábban is autóim, de azok vagy széthullottak (Renault 4, Renault 5), vagy beleszerettem egy MX-5-ösbe (Volkswagen Golf II. GTI). A Mazdával és a VMax-szal azonban egész kategóriákat untam meg. Amikor a Mazdát vettem, egyszerűen nem értettem, ki az az idióta, aki kupét vesz. Kupé?! Az meg mire jó? Nem praktikus, de nem is kabrió – oké, lehet vele gyorsan menni, de azt egy roadsterrel is lehet, ami egyszersmind kabrió. Aztán eltelt 6 év, és egyszerűen érthetetlenné lett számomra a kabriózás. Tűz a nap? Jézusom! Egyáltalán, mikor lehet normálisan kabriózni? Reggel néhány órát, meg este néhány órát, hiszen nyáron nap közben olyan erős az UV sugárzás, hogy leégünk és megfájdul a fejünk, mielőtt annyit mondanánk, hogy a kanyar előtt szúrok egy kettest, aztán csak kiadja valahogy. És hát persze lehet kabriózni decemberben is, de akit már júliusban se érdekel a műfaj, az aligha húz usánkát és nyit tetőt télen.

A Mazdát tehát alig használtam, a használatok pedig nagyjából arra szorítkoztak, hogy elvittem átgumiztatni, vagy akksit cseréltem, vagy eltrélereztettem, mert a több hónapos rámpán ácsorgástól a hátsó fékbetétek rárohadtak a tárcsára. Régóta tudtam, hogy nem kell, de mivel az autóm tökéletes volt, valahogy azt képzeltem, meglesz ez nekem holtom napjáig. Hiszen minek válnék meg tőle? Használni ugyan nem használom, mégis jó birtokolni egy tökéletes élmény-roadstert.

Aztán megláttam egy kupét, és elcseréltem rá.

A VMaxot hat éve vettem, motorjogsim második évében. Gyakorlatilag a VMaxon tanultam meg motorozni. Tudom, hogy hülyeség, de végül is így utólag visszatekintve sem magamat, sem mást nem öltem meg vele, de megjártam a Grossglocknert, Csehországot, Lengyelországot, Svájcot és Olaszországot, kellemes 36 ezer kilométert mentünk együtt (plusz ameddig nem ment a számláló). Attól függetlenül persze ökörség volt ezt első motornak megvenni, de egyszerűen fájt volna egy normális nakedre költeni a pénzt, amikor a Yamaha VMax volt az egyetlen, amit kívántam. Olyan motorért meg mindek adjon az ember kétmillió forintot, ami a szívét sem dobogtatja meg?

Emlékszem még, mit szerettem annyira a VMaxban. A disznó megjelenését. Az ordas hangját. Az egyedülálló vibrációját. És azt, ahogy ment, amit azóta sem tud egyetlen motor sem: hol alul nyomatékos, mint az állat, felül meg megbolondul, mint egy sportmotor. Jó volt vele. De közben beleszerettem egy Yamaha XJR-be, ami egy retró naked bike. És lassan, de annál biztosabban elvesztettem az érdeklődésem a VMax iránt.

Érdekes közös pont, amire most már oda is kell figyelnem, a JEL: ha egy járműbe veszek egy drága új akkumulátort, valószínűleg el fogom adni - az MX-5-öst is egy néhány hetes akksival adtam el. Még nem tudom, hogy eladom, hiszen akkor nem is vennék bele, pláne nem ötvenezer forintos Odisseyt, mint a VMaxba, de a vég elkerülhetetlen. El fogom adni. Már nem szeretem az igazán erős motorokat. Az XJR-em csak 98 ló, igaz, aki erősebb motorról ült rá, hüledezett, milyen jól megy. De az XJR inkább szépen megy, mint jól. Pont ez a power cruiser-dolog, amit annyira szerettem a VMaxban, szűnt meg érdekelni. Mostanában a stílusos és érdekes, karakteres naked-ekre gerjedek, meg az olyan cruiserekre, amikkel jó lassan menni.

Feldobtam a netre 1,3 millióért – hiába van szépen megépítve, úgy lőttem be, hogy ez legyen a legolcsóbb VMax. Én ha eladok, akkor el akarok adni, nem azon kéjelegni, hogy sikerült még százezret ráharácsolnom – tőlem érdemes autót-motort venni. Az első két érdeklődő akcentus alapján a keleti országrészből hívott, az egyik tuti debreceni volt; a jellegzetesen megnyomott t-ket lehetetlen nem észrevenni. Megmondtam nekik, hogy a VMax még KawaSzatinál van, aki hengerelteti az első kereket, mert testépítő pajtikám valószínűleg fogott vele egy medvét. Megcsinálja a féket, mert a kátyú miatt valószínűleg a tárcsa is károsodott, a benzinszintjezőt (testépítőnek motort kölcsön soha többé), meg valami tömítést. Bónuszként KawaSzati csinált egy szép alapjáratot is, mert egyikünk se volt vele megelégedve. Utóbbi gyakorlatilag egy komoly porlasztóhelyreállító műtét volt.

Hívott még egy csávó, aki szerintem leginkább beszélgetni akart, és ennek érdekében még egy VMaxot is vett volna. Végül pedig Zsolt, a szekszárdi tűzoltó. Megkérdezte, alkuképes-e az ár, mondtam, hogy az ár maximálisan alkuképtelen, hiszen ez nagyon így jó vétel, tudjuk mindketten. KawaSzati Laci gyönyörű gyári alapjáratot csinált neki, a gázreakció újra viharos lett, a fék jó, a futómű elviselhető, például a hátsó gáztartályból eresztett ki 9 bart. Az első futómű is javult, bár azt mondta, előre és hátra is sokkal kisebb rugók kellenek, akkor lesz az igazi. Ekkor azonban már tudtam, hogy el akarom adni, úgyhogy ezeket már nem kértem, úgyis csak olyan 5-10 ezer forintos tételek.

Zsolt leadta a váltást, elhozatta magát egy tűzoltó kollégájával, én meg felhoztam MAX 921-et a garázsból. Szati egyetlen slendriánságaként dőlt a benzin az egyik porlasztóba vezető csőből, úgyhogy leállítottam, Zsolték átgurultak a szomszéd Obiba gyorskötözőért, én meg addig elkezdtem kitöltögetni a legújabb fajta adásvételiket.

Kötöztünk, a folyás megszűnt, Zsolti felvette a bőrjakót, átadta a lét, megszámoltam és jó egészséget kívántam a VMaxhoz. Aztán elment. Ki se próbálta, azt mondta, nézegette eleget, jó lesz ez. Megköszönte, elhúzott. Én meg felvettem a távozást, és mindenféle érzéseim voltak a biznisszel kapcsolatban. Elsősorban örültem, hogy túl vagyok rajta, és egy kicsit büszke, hogy meg bírtam tenni. Másodsorban szomorú voltam, mert végül is a VMaxon tanultam meg motorozni, ezzel tettem az első nagyobb túrákat. Egyszer még gumit is füstöltem. Viszont örülök, hogy legalább a hangját felvettem így távozóban. Szép, mérges, férfias. Ha nagyon hiányzik, most már nem kell lemennem a garázsba, csak kattintani egyet.

Most megint csak két autóm és egy motorom van (plusz egy robogó). Két út áll előttem, hiszen mindnyájan tudjuk: egymillió-háromszázezer forint nem boldogít.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr292319991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

'saztán? 2010.09.25. 08:22:57

ltp kompatibilis hang. :)

Kókler Róbert 2010.09.25. 08:31:18

Én is eladtam a CB 1300-amat, egy hét múlva megy az autóm is. Tudom mit érzel...

uzsonna 2010.09.25. 08:44:50

jo dontes volt, bar egy fzx-et en bevalllanek mig a vmax sosem teccett...

robian 2010.09.25. 08:56:02

meg az olyan cruiserekre, amikkel jó lassan menni.?
soft tail

nagylori 2010.09.25. 08:56:05

"Két út áll előttem, hiszen mindnyájan tudjuk: egymillió-háromszázezer forint nem boldogít."

Mi a másik?

gnme 2010.09.25. 09:07:52

Jó eladó vagy. Hidd el aki megvette meg fogja becsülni a gépet. Néha kérjél fotót ha túrázik. Jó látni a régi vasat új helyszíneken.

Csík után szabadon inkább azt javasolnám, vegyél nagy levegőt. Lóvét meg be devizába.
:-)

sfdrake 2010.09.25. 09:17:25

@nagylori: Gondolom a két út az hogy az 1,3 millión (esetleg még tesz hozzá) vesz egy motort vagy egy autót. :D

yeti 2010.09.25. 09:26:22

Kíváncsi vagyok mit fogsz majd venni.

mükkemakk 2010.09.25. 09:29:56

Ne bánkódj, itt van ez:

www.hasznaltauto.hu/galeria/820520-3987942-63-0-0

szép, gyári. /Vajon mi lehet a régi motorommal FJ 1100 UEF 070, visszavásárolnám./

vikk007 2010.09.25. 09:40:43

Eggyet mondjál meg, miért ilyen az ember?

Akkor teszo rendbe az autót, a motort, amikor el akrja adni. Előtte, meg állandóan szív, és együtt él az apró, ( nagyobb) hibákkal?

Én is mindég így csináltam....

loláb 2010.09.25. 09:44:29

1,3 millióért már kapsz egy jó mx5-öst.

tibidanny 2010.09.25. 09:47:45

ez a lové most belefolyik az RC autós új hobbiba :)

Kekeckokec 2010.09.25. 10:01:21

50 ezerért akku
Baszd meg, én kevesebből élek havonta. Vágod?

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.09.25. 10:02:21

"Két út áll előttem, hiszen mindnyájan tudjuk: egymillió-háromszázezer forint nem boldogít."

Nos, tehát akkor az a kérdés hogy mit vegyél...

Már én is sokat gondolkoztam azon, hogy mit lehetne venni mostanában - nagyjából semmit. ZRX100E-s GPZ 1100-em van, remus 4-1-el. Karburátoros, soros 4, 130 LE, 100 nm. Alul nyomatékosabb mint egy ZZR1100. Innen igen nehéz értelmesen váltani a mai motorokra, főleg a feeling miatt, ráadásul úgy, hogy a végén még azt mondjam: "na ez megérte".

De talán ha lejjebb adjuk az igényeket.

Egy auto-motormániásnak mi is lehetne az ideális "allrounder" ?

A sok gondolkodás után még mindig _nem_ cserélnék, de lássuk a felhozatalt:

1. / Van ugye a CB1300 S (fejidomos) nos szerintem ez most közel a best-buy.

Igaz hogy nem olyan időjárás-védett az oldala, és picit túlságosan is retro az eleje, de még elmegy. Motorilag szinte tökéletes. Ha mindenképpen vennem kellene valamit ez lenne a jelölt. Szerencsére nem kell 'mindenképpen vennem valamit'.

2./ Naked mániásoknak ugye ott a Yamaha XJR. Nem vagyok annyira naked mániás. Neked persze ez a tipp nem segít, mert a jelenlegi géped is ez. :)

3./ Honda VFR800.
Jó, de túl szögletes, az idom nem véd elég jól. Méretileg kicsi (pl CB1300S, vagy a mostanihoz képest) Idegesítő a majdnem átmenet nélkül többszelepesre váltó motor.

4./ Honda VFR1200
Ilyen ronda motort ritkán látni ami első ránézésre, 200 méterről még szépnek tűnik. 100 méterről már nem. Úgy látom hogy a problémás pont jelenleg a fejidom-lámpa kombó megtervezése a gyárak design szekciójában. Szinte az összes fejidom bűn ronda.

5./ Ha már szép motorról beszélünk, a Kawa csinált egy ilyet, ez az idei ER6-F.
(illetve ez az új kiadás már 2009-ben megjent)

Van belőle kék is, sőt - most már fehér színben is rendelhető. Ha valakinek elég 72 LE, és 66 Nm - az kap egy szép, és nagyon jó motort.

Ha lenne belőle piros, és 100 LE körüli (álmodozzunk tovább: 1100-es, nagyobb vázzal... pirosban (candy red)) 8D - azonnal vennék egyet.

De visszatérve a földre... Minek üljek át egy 72/66-osra egy 130/100-asról?

6./ BMW 1000 RR - a legjobb technikai megoldásokkal rendelkező moci, picit drága, picit kényelmetlenebb, de ez nem annyira nagy gond.

A probléma az, hogy az őrült BMW tervezők eddig csak unalmas és ronda motorokat csináltak, most viszont sikerült egy nagyon szép, jó, izgalmas és jó motort is. Ez persze nem gond, vagyis _nem ez a gond_, hanem:

Gondolom a BMW-nél lehet valami 'company policy' ami nem engedi azt, hogy csinos, szimmetrikus motorokat építsenek. Ezért aztán a vásárlókat egy egész csinos Kawa/Honda jellegű bal oldali lámpával ÉS egy kör alakú jobb oldalival _büntetik_.

Ha egy laikus ránéz - miután kihoztad a szalonból - az első kérdése ez lesz hozzád: "Mikor törted össze az elejét?"

Ha nagyon felidegesítenek a gyártók, és 5 éven belül egy normális motort sem hajlandóak tervezni - veszek egy ilyet, szétszedem, és teljesen más fényszórót rakatok bele.

7./ Majdnem elfelejtettem:
Triumph Sprint ST. Majdnem tökéletes.
A három hengeres konstrukció inkább "disabled" érzéseket hoz elő belőlem, mint azt, hogy ez valami plusz dolog. A fejidom-lámpa kombó pedig mint ha valami végletesen gagyi BBC sci-fi szappanoperából lépett volna elő.

8./ Honda CBF1000 2009. Egész jó, viszont nincs oldalidom rajta, és picit gyenge is ahhoz képest hogy ezres. A fejidom-lámpa kombó egy érdeklődő 3 éves szemeivel néz ránk. Ugyanez 2010-es verzióban: a változás egy sunyi, béna fejidom. A kettő közé nem lehetne belőni?

Minden designernek kötelezővé tenném a Kawa Er-f fejidomjának a használatát addig amíg nem talál ki jobbat.

Konklúzió: nem veszek semmit.

Hogy azért javasoljak neked valami jobb megoldást is: szerintem picit rakjál hozzá, és vegyél egy legutolsó szériás Porsche 928 GTS-t. :) 5.4 liter DOHC V-8

Most már szinte ingyen van.

Csak az a baj, hogy jelenleg nem árul senki ilyet az országban. Ha találsz szólj, nekem is kell.

Amúgy először azt hittem (a 2. kép miatt) hogy kibuliztál magadnak egy Vmax2-t az importőrtől használatra, és azért írtad a cikket :) De ezek szerint kiszerettél belőle.

'saztán? 2010.09.25. 10:03:50

micsoda hangnem... csodálkoznék, ha értelmes ember a csatornába engedné az olajat, mikor kúton ingyen le lehet adni. w-ből sem nézem ki. meg, ha valaki panelos, nem jelenti azt, hogy suttyó. vagy lehet az, de az független a lakókörnyezettől. szerintem. amúgy nem ismerem w-t.

pet77 2010.09.25. 10:07:52

@WITCH: Ezt az egyedülálló elmélkedést magad írtad, vagy bemásoltad valahonnan???

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.09.25. 10:11:01

@pet77:

A bajusz minden publicisztikát író embernek szakmai követelmény.

Benne van a médiatörvényben is.

'saztán? 2010.09.25. 10:13:03

@pet77: nem írtad, de tudod sokat néztem régebben mr. poiro-t.

kokal 2010.09.25. 10:13:10

Mi a helyzet a Moto Morinival, még a napokban láttam. Kérdezte nem jön-e már a Winkler.

pet77 2010.09.25. 10:14:34

@WITCH:

Hát,,,nem tudom.., de érdekes módon pl:Csikósnak nincs bajusza, viszont tud ÍRNI!!!
Kétlem azonban, hogyha robi megborotválkozna akkor -ahogy te mondtad- Publicisztikát tudna írni...

pet77 2010.09.25. 10:16:52

@kill-r: Nagy hiba, mert Mr poirot belga, azon belöl is vallon, igy a Mr. valójában "miszjő" ,vagy hogy a fenébe kell írni.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.25. 10:18:25

kill-r 2010.09.25. 10:03:50
én nem tudom panelos-e, de a video a marinaparton készült danubius utca-túróc sarkánál, ami nem, egy olcsó környék! :-)

'saztán? 2010.09.25. 10:21:27

@RosszQtya: az lehetett a vevő lakhelye is. amúgy tök felesleges ezzel foglalkozni, szerintem lényegtelen dolog. panel = proli? csatornafedél motor alatt = oda ereszti az olajat? nem hiszem.

pet77 2010.09.25. 10:21:52

@RosszQtya: nem panel, de attól még lakótelep(Értsd: sok ember kis helyen összezsúfolva, úgy, hogy a hülyébbje még élvezi is, mitöbb fizet is érte....Hogy mennyit, az már csak mazohizmus kérdése. Lényeg, hogy közel legyen a tesco:((()

csatsa 2010.09.25. 10:21:57

Legalább Te kaptál pénzt a motorodért!
Nekem jelenleg van egy motor és egy kocsikulcsom, de egyiket sem tudom használni mert mindkettőt ellopták úgy 3 év különbséggel!!!

pet77 2010.09.25. 10:26:38

@pet77:
Nem, bocsi, csak késett a megjelenés.

MicRoby 2010.09.25. 10:26:53

Nem tudom mennyit ment a gép de tuti jol szólhatott ott reggel 6kor :).Tuti hiányzik majd egy ideig, meg jól felkapod a fejed a hangokra, hátha meglátod, de ez van...csak előre. Engem boldogítana a pénz..utald át. :D

luck66 2010.09.25. 10:35:27

ha majd látom tavasszal, csinálok pár képet róla

Psziho 2010.09.25. 10:39:51

vajon mennyit fogják ezt pucolgatni az unatkozó tűzoltók?:)

csatsa 2010.09.25. 10:41:08

A motort XIII-ból valóban lakótelepről, a kocsit pedig a XII-ből de nem lakótelepről

ekkerjoz 2010.09.25. 10:42:00

Ideje férfias motort venni.
P21, Junak, R25.

Csikós Zsolt 2010.09.25. 10:43:04

@pet77:

De hiszen van a Winklernek garázsa...

És nem szerel, csak a szerelőnél, de pl. VMax Zsoltinak általában kint szereltek.

És baromira elképzelhetetlen, hogy a Winkler a csatornába folyassa az olajat. Valamit nagyon félreértesz. Nem akarom védeni, de a nettó rosszindulat felbosszant.

kokal 2010.09.25. 10:48:40

@WITCH:
Nekem az álmom Ducati Monster 796, szerintem nem vagyok ezzel egyedül.

Izombuilder.com · http://www.izombuilder.com/ 2010.09.25. 10:56:28

Le a kalappal előtted. Én nem bírnék megválni a drágaságomtól. :)

KawaBazsy 2010.09.25. 10:57:11

Én egy járgányt általában csak egy szezonra tartok meg. A mostani is eladó már, pedig nagyon szeretem. Rövid az élet, sok autót és motor ki kell még próbálnom.. :-)

Imperial 1969 2010.09.25. 10:57:54

Az uj Vmax jo valasztasnak tunik. Az a gep majdnem tokeletes. Nekem is egy ilyen atfarigcsalt Max-om volt, tul sokat akartam kihozni belole, de vegul belattam, hogy hiaba minden, az a gep egyszeruen idejet mult. Ha auto akkor 1967 Cadillac Fleetwood Eldorado. Most is azon vagyok, hogy egy szep peldanyt talaljak, beleszerettem.

toncsi64 2010.09.25. 11:22:45

Igazából ez a cserélgetés mizéria csak azoknál fenyegető akik "könnyedén" kifizetik a régi és az új közötti különbözetet. Csak ebben az esetben lehet szó "impulzív" döntésről. Ha már erősen kell matekolni akkor szinte biztosan kinyílik az ember szeme, hogy "valóban kétszer olyan jó mint a régi ?" mert az ár jó eséllyel duplázódik :(
Jómagam is folyamatosan nézegetem az esetleges "kitörési pontokat", de az említett kétszeres szorzó elrémit + az újat is kezdhetném átformálni a saját igényeimhez ami nemcsak roppant költséges, de eléggé időrabló is.

mad #47 2010.09.25. 12:07:49

Néha jó kommenteket olvasni, mert plusz gondolatokat csap hozzá a cikkhez. De annyira fárasztóak az olyanok akik azért olvassák el a posztot hogy fröcsögjenek! Ugyanolyanok vagytok mint a Győzike "fanok" akik bár rühellik az egész show-t, de mindig nézik mert ugyanolyan kíváncsiak rá. Ha ennyire nem bírjátok a Winklert akkor ne gyertek a TC és alblogjai közelébe! Ha annyira "míves" írásokat vártok vegyetek újságot pénzért, ez viszont ingyenes platform. Ilyen elvárásaitok legyenek. Ez egy blog, nem szaklap.

A témához: én is megvettem volna a Maxot , ha nem lennék rövidebb 1,3 M Ft-tal és egy "A" jogsival... :D Előre is hajrá a következő cucchoz, remélem az is megér majd pár posztot!

onager73 2010.09.25. 12:09:27

Mit is mondhatnék... Gyönyörű a moci, láttam a hírdetést és nagyon rá voltam gerjedve.
Teljes felújítás után adok el én is mindent, utána meg gondolkodok, hogy miért is?
A másik: pet77 miért kell állndóan fikázni a másikat? Sztem az is elég ha egyszer leírod a véleményedet. De tényleg. Ezért ilyen a magyar amilyen...

shamir 2010.09.25. 12:33:06

Isteni hangja van a V4-es motoroknak. Nekem is hiányzik a VFR, de beleszerettem a ZRX-be, és biztos vagyok benne, hogy örökre megtartom.

shamir 2010.09.25. 12:46:25

ZRX1200R, az új Norton Commando, Voxan Black Magic, Ducati Sport 1000 vagy Paul Smart. A ZRX elérhető, bár ugyan az a kategória mint az XJR, de legalább idehaza mindkettő elég ritka.

1000rörö 2010.09.25. 12:55:51

A V max-ért nem kár, attól förtelmesebb motor már csak egy hónaljszárító tud lenni.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.09.25. 13:06:31

Baszki - pardon - igazad lehet. Motorvásárlás 99, eladás 2004 vége, majd' hat év.
Vásárlás 2004, csere 2010: hat év.

Már most kíváncsivá tesz, hogy milyen elmebeteg vas jön ki 2014-ben, ami annyira megőrjít majd, hogy lecserélem az ezernégyest :)

Edd China 2010.09.25. 13:18:13

Nagyon jó áron vették meg ezt a gépet! És milyen szép lett a hangja! A tiéd viszont szomorúnak tűnt a videóban, Róbert.

De itt van ami neked kell: Moto Guzzi V7 Racer! Baowah is megírta: Erre érdemes spórolni, biztos ebbe rakod azt az 1,3-at. totalbike.hu/hirek/2010/09/15/erre_erdemes_sporolni/
Megvan benne minden amire vágysz: stílusos, érdekes, karakteres naked.

zöldi 2010.09.25. 13:19:03

@kutya_zzr: Nemá, megvan a Nagy zizi??
Gratulálok!!

zöldi 2010.09.25. 13:21:06

Amúgy így kell eladni, annyiért kell feltenni, amennyiért gyorsan elviszik, így szoktam én is. Simsont valaki 60e ért? :)

antimason (törölt) 2010.09.25. 13:27:34

Biztos vagyok benne, hogy egy jó BMW túramotort vesz majd.
Akkor a Yamaha marad városba, a BMW meg túrázni.

zöldi 2010.09.25. 13:34:46

@antimason: Legfeljebb 4 hengerest. Sosem hagyott ki egy alkalmat sem, hogy belerúgjon a boxerbe(és én mindig igazat is adtam neki :D)

dr · http://www.ducatiklub.hu 2010.09.25. 13:35:30

@shamir:
1,3 millaert nem nagyon kapsz ducati sportclassicot, sajna :(
paul smart meg 3 millios kategoria.

Tomchy 2010.09.25. 14:00:24

"a futómű elviselhető, például a hátsó gáztartályból eresztett ki 9 bart." Jeesszusom, mekkora nyomás van abban a tartályban, hogy -9 barrral pont jó lett????

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.09.25. 14:13:59

Van 4 járműved, minek vennél egy ötödiket? Ha BMW-t veszel, akkor az a baj, ha nem azt, akkor meg az.

1.3 misiből olyan pezsgős-jacuzzis-kurvázós hétvégi bulit lehet csapni, hogy az unokáidnak is emlegetni fogod.

Vagy csinálhatod azt, amit a Csikós utolsó postjában írt valaki az órák kapcsán: elmész vele háborús övezetbe, és rejtegetheted a seggedbe dugva, később örökségül hagyva a fiadnak, megbízva azzal, hogy tegye meg ugyanezt generációkon keresztül, amíg világ a világ.

Bármi is lesz, írj róla, csak ne fika-post legyen.

antimason (törölt) 2010.09.25. 14:28:07

zöldi: A többiek meggyőzik :)

'saztán? 2010.09.25. 14:39:08

@zöldi: hol lehet elolvasni winkler, "boxer rugdosásait"? kíváncsi vagyok a véleményére.

Kókler Róbert 2010.09.25. 14:51:00

én ma olvastam egy R1200GS hosszútávú tesztben az MCN-ben: ennél több olajat csak 2ütemű motor eszik MUHAHAHA

Virago_1000 2010.09.25. 15:08:37

Winkler Robert: "mert a több hónapos rámpán ácsorgástól a hátsó fékbetétek rárohadtak a tárcsára. "

Rampan sebessegbe teve kene tarolni az autot.

motorsport77 2010.09.25. 15:08:48

Nekem is adhatod hogy vegyek belőle sok benzint az accordba :)

Winkler Róbert 2010.09.25. 15:10:16

@Tomchy: 10 bar volt benne, maradt 1. Így már tényleg rugózott is egy kicsit.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.09.25. 16:24:39

@pet77: A vallon nem biztos. A belga igen.

Nem Mr, hanem M.
Mert nem Mister, hanem Monsieur, azt meg csak M-nek rövidítik.

Ja, inkább "möszjő".

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.09.25. 16:25:42

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Pontosan ugyanez jutott az eszembe.

Öregszik, változik, más érdekli, benő a feje lágya. Mondhatjuk sokféleképpen, de a lényeg, hogy ez teljesen normális.

molniya 2010.09.25. 17:09:38

Ez amúgy tényleg így van. Én 7 év után cseréltem le az autóm, és 7.5 év után váltottam munkahelyet. Tesómék pedig 7 év után szakítottak a párjával.
De a 7 tényleg nem szentírás, pl. munkaügyben én már kb 6 év után agyaltam, tehát mondhatni, 6-8 év, mert van, aki többet agyal mielőtt lép :)

lally 2010.09.25. 17:40:28

Csakis veterán Mercit vehetsz !!!

sios 2010.09.25. 18:26:16

ZZR1100 ment,GSX1400 jött!:)

Tomchy 2010.09.25. 19:12:47

@Winkler Róbert: Vmax Zsolti khm ... netalán ... esetleg ... nem fújta azt túl eredetileg egy kicsit?

Krisi 2010.09.25. 19:19:11

Róóóbi! add el végre a Tehenet és annak az árából meg a most befolyt összegből vegyél egy rendes autót magadnak a mindennapokra.
szerintem.

vagy vedd meg Csikós valamelyik borzalmát :)

kele123 · http://sebessegoltara.blog.hu/2010/08/26/lemeztelenitettek_es_elvezi 2010.09.25. 19:36:07

50ezres akksi. pfff
A123 kisebb, könnyebb, erősebb, olcsóbb, tartósabb

muz 2010.09.25. 21:27:39

Azzal a Vmax-al két dolgot nem lett volna szabad csinálni:
1., "átépíteni"
2., eladni

littlerock 2010.09.25. 21:46:59

Robi! vegyél egy rendes choppert, vagy cruisert, használd 6 évig,aztán nem kell meghirdetni, 90% hogy elviszem jó áron... Én az a fajta ember vagyok, akinél nincsenek 5-7 évente személyiség váltások... nekem akkor is a chopper lesz a motor... a többit meghagyom másnak :)

akos27 2010.09.25. 22:42:18

Az enyém idén volt 7, de eszem ágában nincs eladni. :)

zovizo 2010.09.25. 23:01:52

Triumph Speed Triple (1050). Lehet, hogy még az XJR is megbánja.

Iustizmord 2010.09.25. 23:35:59

ducati,

v2 és sport.

Iustizmord 2010.09.25. 23:38:37

@Iustizmord: amúgy egy xvs1100 és kász.

em kell rohanni, jól néz ki, kardános, 1001 alkatréstz van hzzá... best buy.

csuvel 2010.09.26. 00:05:38

@Kókler Róbert: Mesélj miért adtad el? Nem jött be? Én meg éppen egy ilyenre fenem a fogam. Teljesen beleszerelmesedtem :)

jmakri 2010.09.26. 08:42:39

Jó kis eszmefuttatás volt ez a blog ;)

konti10 (törölt) 2010.09.26. 09:12:34

Én egy tenerére cseréltem két éve a maxot. Ezeknek is jó a hangja. Az egyhengeres szépen durrog vissza, plusz még kényelmes is. Nem bántam meg. Amúgy meg nyarald el a max árát, ne vigyél haza még egy porfogót.

okta 2010.09.26. 09:25:00

A legtöbb kabriót állítólag a skandiváv országokban adják el. Vagy legalábbis ott használják a legtöbbet.

hátezgáz 2010.09.26. 09:53:55

Na de mi van a Tehénnel?

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2010.09.26. 11:38:38

Hát Winkler is lelkileg öregszik.
Egyfolytában mindig cruisolásról ír, akár autó akár motor.

Szerintem most valami csoppert fog venni, ha motorról van szó, abszolút képbe illene. :)

Már énis egyszer elgondolkodtam egy kisebb harley-n, megvan annak is a varázsa.
Most még valami pályamotor jön nekem, csopper majd késöbb. Persze szigorúan a jelenlegi motorjaim mellé. Én inkább abban hiszek, hogy kell egy mindenre jó motor, és a mellé kell valami olyan célszerszám ami épp aktuális.
Szerintem a mindenre jó motorok kategóriája, gsx1400, xjr1300, cb1300, vagy hasonlók.

Krisi 2010.09.26. 12:41:20

az meg örökéletű igazság, hogy motor mellé kabriót venni nem jó. napsütésben úgyis inkább motorra ül az ember, esőben meg egyik se akkora élmény.
motor mellé kupé kell, és akkor esős napokra illetve télire is van az örömjármű.
szerintem.

torokszultan 2010.09.27. 14:29:17

@zöldi:
Egyforma seggek is vagytok.

torokszultan 2010.09.27. 14:30:18

@littlerock:
Ott a pont! :-)
Egy valami fix: A sárga haj...

Jerky_Master 2010.09.27. 16:13:27

vegyétek meg újonnan, drágán, én meg majd megveszem 6 évesen, miután jó sokat vesztett az új árából. mert annál többért úgysem tudjátok eladni. az egykori, jó drága extrafelszereltség sz@rt sem ér 3 év után.

o.csabAT 2010.09.28. 13:20:13

Gyönyörű gsx 1200 5 év után ment,tavaszi akku, műszaki, őszi fellángolás az ezévi első túra után...

kranführer 2010.10.01. 20:31:38

azért ez nagy parasztság a kommentek berekesztése kedves nemgój robika...

Pityuuu 2010.10.01. 22:06:38

Most már ráadásul ökörnek is nevezi az olvasóit. Gratulálok, hülye amerika majmoló "népművészeti cserépedény". Takarodj inkább oda, senkinek nem fogsz hiányozni elhiheted, sőt még jobb is lesz a TC.

hovarju 2010.10.02. 09:09:17

Nem erre a cikkre reagálva, de kikívánkozik.

Ezt írtad, Winkler:

"Winkler Róbert 2010.10.01. 14:32:28

Kedves olvasóink,

köszönjük az aktivitást. Paranoid kommentelőink kedvéért elmondom, hogy a hozzászólásokat nem moderáltuk, furcsa is lett volna, hogy száznegyvenhat fröcsögő zsidózás marad, a többit meg eltüntetjük. Szóval semmit sem tüntettünk el, hiszen ez a sok épületes ökörség itt stilisztikai értéket jelentett. De most már lezárjuk a kommentablakot, mindenkinek jó pihenést!

Mégsem Kimoderálom ezt a kommentet.

Mégsem Kimoderálom ezt a kommentet. Nem moderálom a kommentet. Kimoderálom a kommentező összes kommentjét.
A kommentezőt nem tiltom ki. A kommentezőt kitiltom egy napra. A kommentezőt kitiltom egy hétre. A kommentezőt kitiltom egy hónapra. A kommentezőt kitiltom örökre.

Megjegyzés: Mégsem Kimoderálom ezt a trackbacket/pingbacket.

A bejegyzés kommentjei zárolva vannak."

Winkler, tetves szemét alakjára viselkedtél.

Azt a nüansznyi tényt, hogy a fröcsögő "gój"-ozást te kezdted, mintha feledni látszanál.

Számold össze talán, hányan zsidóztak, meg fogsz lepődni. Kevesebben zsidóztak, mint ahány provokátorotok időről időre beszólt.

A kommentek túlnyomó többsége nem a zsidózásról szólt, akkor talán ki is a paranoid?

A TC, mint "sajtó", kissé furcsán értelmezi szólásszabadságot.
Úgy tűnik, nektek mindent szabad, "gój"-ozni, fasisztázni, turbómagyarozni.

Aki meg nem tartozik ehhez a bandához, annak meg kuss, lezárjátok a kommentablakot.

Gratulálok.

A tifélétek igazán ért hozzá, hogyan kell egy nemzetet megosztani és megrontani - a TC/TB pedig úgy tűnik nem más, mint a motoros társadalomba beépített ügynöksejtetek: "belülről bomlasztani ezeket".

Köszönöjük, de nem kérjük. Keressetek másik játszóteret magatoknak.

Lehet kimoderálni, majd felteszom máshová a véleményemet, lehet a nicket letiltani, majd kreálok másikat.

torokszultan 2010.10.03. 18:29:39

@Pityuuu:
És megteheti. Tényleg elgondolkodtató, hogy még ezt is megteheti. Gyakorlatilag a fejükre hányhat azoknak, akikből él.
Ritja féregfajta ez. Azt hittem, már kipusztult...

torokszultan 2010.10.03. 18:32:32

@hovarju:
Szívemből szóltál.

winkler! A másik poszton akartam figyelmedbe ajánlani, hogy a szabadság és a szabadosság nem rokonértelmű szavak. Te/ti meg folyton keveritek, baszki!
De egyszer valaki belemászik az orcádba, meglásd.

Friss topikok

Hirdetés

reklamarchivum feed

  • Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

  • Nincs megjeleníthető elem
süti beállítások módosítása