A legkisebb Ducati

Ajándékot kapni jó, és nem a méret meg az érték a fontos. A pin-up vonalat nagyon érző – tudják, színes tetkók meg vagány frizura – hölgyismerősömtől, Kittitől kaptam ajándékba ezt a kis dobozkát. Egy-két napig nézegettem az asztalon, majd rájöttem, mi legyen vele: megtöltöttem az allergiagyógyszereimmel.

Nagyjából öt centis és pléhből készült. Felületére régi reklámfotót szitáztak: bájos hölgy az édes kis Ducati 60-on. A négyütemű egyhengeres 1949-ben jelent meg – motorja ugyanaz volt, mint a legendás Cucciolóé. Ez a blokk volt a Ducati első négyüteműje, Aldo Farinelli tervezte.

1953-ig gyártották a népszerű gépecskét. 2,25 lóerőt adott le 5000-es fordulaton, ami mai szemmel sem rossz. Végsebessége 64 km/h volt. A hátsó kereket háromfokozatú váltó közbeiktatásával, lánccal hajtotta. A teletankolt tömege mindössze 49 kiló. Naná, hogy kéne a doboz mellé.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr932315318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.09.22. 16:00:09

Egész komoly hangja van a kis masinának (youtube). Eltötyögnék vele szivesen. Ha legközelebb Devecseren járok, lehet meg is lepem magam egy hasonlóval :) Egy KTM vagy Puch mopeddel - 2 eredeti dvd áráért :)

Kopasz Szuzukis 2010.09.22. 16:05:05

Baowah: nem hangsúlyoztad ki eléggé, hogy a Ducati első benzinüzemű terméke KERÉKPÁRMOTORNAK készült. Ízléses fadobozban szállították a sebességváltó nélküli blokkot, az üzemanyagtartállyal, gázfogantyúval, kuplungkarral és a középső aggyal, pedálművel. A kis, nyitott szelepes motorocska a középső tengelyt hajtotta. A hajtólánc a középső tengely és a hátsó kerék között volt. Az eredeti első lánckerék helyére egy racsnis bolygókerekes hajtómű került. Így gyakorlatilag semmit sem kellett a kerékpáron átépíteni.

www.youtube.com/watch?v=jwElSxdPpMI

zöldi 2010.09.22. 19:05:15

Szép doboz!

Azt nem tudom felfogni, ha ilyen teljesítményű négyüteműt tudtak '49-ben készíteni, akkor miért fejlesztik a mai napig kétütemet? Már 30 éve abba kellett volna hagyni

GERI87 2010.09.22. 19:13:23

2T?
Dehogy jó!
Szar a kenése, a hangja, sokat fogyaszt, keverék üzemanyag...
Soroljam?:D

Azt a Ducatit én is elfogadtam volna a simson helyett, mennyivel jobban néz ki meg 4T...

zöldi 2010.09.22. 20:00:19

@baowah: Nekem is az van, söt most veszek mégegyet a régi helyett, de azért mert ez fér bele, nem azért mert jó :D

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.09.22. 20:57:54

@GERI87: ne sorold. csak azt mutatod, hogy nem érzed.

muz 2010.09.22. 21:22:39

Egy ütős 2T nagy élmény,a többit meg hagyjuk már mert ha (nem is nagyon)szigorúan vesszük az OTTO motor úgy ahogy van egy elavult,régi ,pazarló,semmit sem érő szar(de van oil lobbi)Monjuk imádom:-)
Árpi az allergia bogyóidat meg dobd ki!
Sosem fognak meggyógyítani(az nem üzlet).
Inkább az immunrendszered húzd fel!

Göndör 2010.09.23. 14:19:07

"Inkább az immunrendszered húzd fel! " Azzal csak az a gond, hogy az allergia ugye egy túlzásba vitt immunreakció...

A fém dobozka nagyon király. Felébredt a fémdoboz / benzines öngyújtó fétisem. A robogó ugyan nem az én stílusom, de hát látszik rajta hogy olasz design, úgyhogy nehéz kivetnivalót találni rajta.

muz 2010.09.23. 14:53:20

Akkor nekem szar az immunrendszerem?
Hiszen semmire sem vagyok allergiás és nem nagyon betegszem meg.

A dobozka amúgy szép.

Lowtyo 2010.10.08. 14:32:01

ugyan az a kép van kint a konyhám falán, mint ami a dobozkán is van.
:)

Friss topikok

Hirdetés