Új motor is szarhat be

Múlt csütörtökön mutatták be Esztergomban az új Swiftet, és bár az autóval kapcsolatos adatokat remekül titkolta a gyár, azt tudni lehetett, hogy dög meleg, vagyis pompás motoros idő lesz. Felvettem a szép, püspöklila ingemet, hiszen Esztergom érseki székhely, aztán lementem a garázsba, hogy meginduljak az XJR-rel. Bedugtam a kulcsot, és itt az jönne egy normális mondatban, hogy elfordítottam, de elfordítani nem sikerült, maradt kormányzárban. Egy pici játéka volt, de az az indításhoz bőven kevés.

A nyári motoros dzsekik lényege, hogy alig izzad beléjük az ember, azt is inkább csak a gerincvédő alatt, de az én helyzetem egy-két perc alatt elég dezodorreklámos lett. Próbáltam mozgatni a kormányt, de nem feszült meg a kormányzár, egyszerűen csak nem fordult el a kulcs. Úgyhogy visszalifteztem a Tehén kulcsáért, abban ugyanis van WD40. Csatakosra fújtam a zárat, még csatakosra izzadtam az inget – semmi. Bezártam a Tehenet és fellifteztem a VMax kulcsáért – a VMaxban rossz a benzinszint visszajelzője, ezért is rohadtam le a múltkor a Margit körúton (testépítőnek ne adj kölcsön VMaxot).

És újabban kicsit pulzál az első fék, de utazásra azért alkalmas. Csak az ember szívesebben megy egy fontos eseményre tökéletes műszaki állapotú motorral. Egy pillanatra el is játszadoztam a gondolattal, hogy tessék, igazából három motorra van szüksége az embernek, tessék, kell nekem az a Harley.

P1050755

VMax Zsolt szerda este tudott átjönni, hogy megvizsgálja a helyzetet. Egy limitált szériájú Harley Road Kinggel jött, ami a 47/100-as sorszámot viseli, a maga giccses módján elég szép, és valami fantasztikus hangja van. Rinehart kipufogórendszer, amiről még nem is hallottam, de már látom, hogy nem csak Screamin' Eagle-ből áll a krúzervilág. Zsolti legurult a garázsba, tett egy próbát a kulccsal, megállapította, hogy tényleg gebasz van,

- Garanciális ez még? – kérdezte Zsolti. Fogalmam sincs: két év gari lehet a Yamahákra? Az enyém még nincs két éves, tehát garanciális. Akkor most hívjam a Yamaha Cityt, hogy hozzanak trélert, és vigyék be egy ilyen apró marhaság miatt? Hát nem tudom, majd meglátjuk. Lassan kicsomagolta a szerszámkészletet, a csomagtartóra spaniferezett dugókulcsokat és az oldaldobozokba rakott nagyágyúkat, például az akkus flexet. Ami arra való, hogy a tolvajok megtévesztésére hornyolás nélküli csavarokba bele tudjon marni, hogy aztán a csavarhúzót beléjük tudja illeszteni. Felvette a fehér kesztyűt, mert ugye kézmosási lehetőséget még nem sikerült biztosítanom a garázsban, aztán elkezdte szétborítani. A Tehénből kivettem boldogult Morzsa kutyám pokrócát, azzal takartuk le a tankot, hogy ne karistolja össze a kormány. Aztán Zsolti egyszerre csak rájött, hogy nem fogja tudni megjavítani, valami stift bent van valahol, amit csak márkaszervizben lehet megbontani.

P1050752

Na jó, akkor legalább megnézi a VMax benzinszintjelzőjét, nehogy megint kifogyjon a tank. Én pedig abban bízva, hogy megfelelő provokáció hatására elkezdi majd szidni nekem az új motorokat, úgyhogy elindítottam a kamerát, az események pedig természetesen szinte azonnal váratlan fordulatot vettek.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr902089214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eprompixel 2010.06.17. 16:51:02

ŐŐŐ, mi itt a váratlan fordulat ? Hogy mégis elfordult a kulcs a zárban ?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.17. 16:57:56

Valami szar belement gondolom, nem nagy ucc. Ezért vannak olyan járműveim, amit szöggel is el lehet indítani. És nem vagyok rest azonnal széttörni a kormányzárat, ha beakad:)

Vontahenger (törölt) 2010.06.17. 17:01:00

Winkler! Százszor felírod a táblára: zárba nem fújunk semmit, WD40-et sem, max grafitport. A dzsuva beleragad a belefújt cuccba, és ezért fog akadni a zár. Lehet, hogy a fújás után jobb lesz, de nem sokkal utánna meg sokkal rosszabb.
Másrészt VMax Zsolti meg előszor flexel, aztán jön rá, hogy nem tudja mi van a szerkezetben? Ezt a figurát komolyan minden járművedhez oda engeded? Az eddigi tevékenysége alapján, amiket itt láttunk azért Szigszalaggal ékesített Aranyfokozatú Buherátor.

sunblind 2010.06.17. 17:01:36

namostmostakkó mivanmost

gnme 2010.06.17. 17:02:08

Morzsa egy szép ősi név.

Szoktak adni még ilyen ősi neveket is hogy Bikfic, Buksi.

gnme 2010.06.17. 17:05:43

@Vontahenger: aranykoszorús mester

:-)

cson 2010.06.17. 17:08:43

A szappan lesz a nyerő. Holnapra már meg sem lesz.
A moci.

gnme 2010.06.17. 17:12:12

Háááát Robi, ha beszappanozod, az tuti kurva**sten hogy c**ny EE'L nem lopja.

:-DDDD

csoroomadar 2010.06.17. 17:23:38

A Vmax "benzin hianyaval" az a gond, hogy a benzincsapod ON -ra forditasakor a csapon (belul) van egy 4-7 cm magas kis csovecske. ezert van meg neked tartalek uzemanyagod, mert mikor on on van meg marad a tankban 4-7 cm-nyi benzin. Majd mikor tertelekra forditod, akor a beznit csontig ki engedi a tartajbol. A problema oka: godortol, razodastol v banat tudja mitol, a kis csodarab ki mozdult, vagy teljesen le esett. orvosolhato a problema. leengedni a tankot, leszedni a csapot, megkeresni a csovecsket, viszarakni. s pont. Ugyan ez volt az en XJ-mmel.

Az xjr-el meg gondolom az hogy a kulcsot kormanyzar fele meg elforditottad. a kulcs visszaforditasakor kicsit be kell nyomni, es ugy forditani. Nalam (xj) igy kell.

remelem tudtam segiteni.

UDV!

Rigghead 2010.06.17. 17:29:52

1 év a garancia! majnem nem vettem meg az enyim mikor mondták..

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.06.17. 17:30:01

@Vontahenger:

Csatlakozom, WD40 mindenre jó, tehát semmire se igazán.
Zárba zárolajzó kell, kenendő egyéb helyre pedig a megfelelő kenőanyag.

Rigghead 2010.06.17. 17:31:22

mmm az xjr műszerfala de zsír ahogy felvillan

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.17. 17:39:19

Valami szar belement gondolom, nem nagy ucc. Ezért vannak olyan járműveim, amit szöggel is el lehet indítani. És nem vagyok rest azonnal széttörni a kormányzárat, ha beakad:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.17. 17:41:50

Mi az édesanyjáért küldi el újra, ha frissítek? Blogmotor mondjon le. Vagy a böngészőm mondjon le?

goldenAXE 2010.06.17. 17:45:32

Nem is tudtam hogy Morzsa kutya elpusztult. A legszebb szerepe talán a hippimobilos TC adásban volt Hendrix álnéven.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.17. 17:46:34

Beszarni minden be tud, akár új, akár nem.

Amúgy szép dolog, hogy ilyen gyorsan kijavítottátok a címet, de igazából egy újságíró el se rontsa.

szunyii 2010.06.17. 18:15:45

Ez van, mindennel előfordul..
Mint amikor 2 hete nekiálltunk gyújtást állítani a Simsonon.
A gyújtás jó lett, de egy ék elszállt..

Amúgy az a Vmax az vmi kurvajó dolog :D

Ninjaboy 2010.06.17. 18:36:48

Nekem is akad a gyújtáskapcsolóban a kulcs, de ez mondjuk 11 éves, nem másfél:) Nem merem kormányzárra rakni, mert egyszer végleg beragad -- már jön az új. A benzincsapos móka nálam is játszik...legalább most valaki leírta, hogy mi lehet a probléma, mit kell megnézni:)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.06.17. 19:28:20

Hát az egészből annyi jött le, hogy szegény Morzsa.

bandika57 2010.06.17. 20:07:41

A 27(!) éves VF750-mben tuti ben akad el semmi.
Annyira kopott.

odb 2010.06.17. 21:06:58

Robi, neked van két motorod, két autód, volt már mindenből egy rakat, autós újságíró vagy, ismersz egy csomó szakit de olyan apró problémák fognak ki rajtad, amivel minden jóérzésű járműtulajdonos megbírkózik ha egy kicsit is érdekli a saját gépe. Hörr.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.06.17. 21:09:40

A 2002 utáni VFR-ekben is előfordult ugyan ez a hiba, talán 2 klubtársam is járt így. Lehet, hogy ugyan az a beszállító a két gyárnál. :)

akos27 2010.06.17. 21:42:35

A Bódis dobról "hallhattunk" már valahol?

Winkler Róbert 2010.06.17. 21:42:56

@odb: Meggyőztél, legközelebb téged hívlak.

l4ller 2010.06.17. 21:43:51

kell neked 1 harley... megértél rá Robi :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.06.17. 21:44:30

Vegyél egy Babettát!
Ízirájder,öcsém!

Edd China 2010.06.17. 21:47:20

Róbert!
Tiéd az Aprilia Habana/Mojito is? Ha igen pár szót írhatnál arról, hogy miért, hogyan és mikor került hozzád.

Gomulka Béla 2010.06.17. 22:04:37

A tehén is egy régi, szép név.

Rocko- 2010.06.17. 22:22:35

úgy emlékeztem, h volt már ilyen gebasz, de nem, az a VMAX-szal volt: belsoseg.blog.hu/2008/04/15/mister_minit
akkor nem halmazati ok. hmm.

Winkler Róbert 2010.06.17. 22:26:59

@Daniel David: Nem Habana, hanem Vino, hogy homogén legyen a Yamaha-nyáj. Hamarost megírom, kiváló szerkezet, vasárnaponként a Lidibe csak ezzel megyek bevásárolni.

syradan23 2010.06.17. 22:50:34

Addigra ért le a WD40 mindenhova, azért tudtad elfordítani a kulcsot. A WD40 amúgy mindenre jó. Mi anno számítógépet is azzal szereltünk :-D

Káposztakukac 2010.06.17. 22:53:20

@Rigghead: lehet, de 3 év a szavatosság. nem hiszem, hogy a yamahánál ezzel baszakodnának.

eff 2010.06.17. 23:05:28

hehh...:) 2008-as XT660-amnal ugyan ez volt(tobbszor). Forditanam, nem fordul a kulcs. Tobbszor probaltam. Majd felmentem egy masik kulcsert, azzal egybol sikerult. Utana kiprobaltam a "regi" kulccsal amivel kinlodtam, es mar azzal is mukodott...:) Iden meg nem volt ilyen szivasom, de tavaly vagy 3x-4x is.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.06.17. 23:32:15

Én nemrég raktam a Nysámba egy új gyújtáskapcsolót. Gyárit nem sikerült szerezni, de egy vadiúj UAZ gy.kapcsolót igen, úgyhogy az került bele.

Nem kellett soká várni, hogy megadja magát. Úgy maradt önindító állásban, mintha erre készült volna. Még jó, hogy van akkufőkapcsoló az ülés mellett, így nem kellett mindjárt önindítót is keresgélnem.

Másfél óra zizergetés után vissza is fordult alapállásba és még egy órámba került, hogy a kulcsot is ki tudjam húzni belőle.

Azóta jónak tűnik.

Gordini 2010.06.18. 02:52:07

@Winkler Róbert: 2010.06.17. 21:42:56
odb: Meggyőztél, legközelebb téged hívlak.

Nemnemnem,Jancsi – félreértetted.
A kollega arra gondolt,hogy magadhoz nyúlj.
WD 40,mi..? Meg az eke szarva,szép színes pántlikákkal.

löwen 2010.06.18. 07:07:58

Észrevettétek már hogy minden sztoritok úgy kezdődik hogy el akartam indulni valahova aztán 1-2 óra pöcsölés volt mire elindultatok mert mindegyik autótokban/motorotokon elszaródik valami? Lehet én nem vagyok elég auto/motor fanatikus de nekem a rémálmom ha nem indul be a kocsi/motor ti meg mindig ezzel szívtok. Szóval akkor az igazi fantakius azért szereti ezt hogy mindig kínozza magát egy hiba miatt?

mogorva 2010.06.18. 08:00:30

Ez a jószág az én biciklimhez hozzá nem nyúlna... Vagy ha igen, a kezét törném...

Miért van az, hogy a 27 éves GPz1100 Unitrak nem szívatott még zárgonddal?
Ha meg baja volt, akkor - ha a saját taknyán csúszva is - de hazahozott...

Répuszka 2010.06.18. 08:20:44

A benzines probléma könnyen orvosolható, mindig tele kell verni a tankot benyával, azt annyi...nem kell figyelgetni mikor fogy ki.

yooccoo 2010.06.18. 08:30:23

amúgy hol van itt új motor?
vagy két éve áll a garázsban?

arra lehet tippelni, hogy ki a hülye? :))

csiky944 2010.06.18. 08:36:25

@Répuszka: nos a vmax nem a 2literes fogyasztása miatt legendás

power32 (törölt) 2010.06.18. 08:37:32

Hehe! A testépítőt meg az orvosok építik, ha jól tudom. Bár baszik felvenni mostanában a telefont. A Vmaxod tényleg szép, volt szerencsém megvizslatni élőben :-)
Nekem a sv-m csinálta ugyan ezt a kulcsal. Nincs is felemelőbb érzés mikor éjjel pisi után a nagy puszta szélén próbálod fél órán keresztül forgatni a kulcsot. Ja a suzuki assistans pedig a motorokra nem érvényes :-(

odb 2010.06.18. 10:11:30

@Winkler Róbert: oké, majd együtt állunk és nézünk bambán. Elég nekem ha a saját gépemmel vacakolok, a többi motorhoz való szakértelmet meghagyom a valódi szerelőknek. De a saját gépedet pont az ilyen hülyeségeken keresztül lehet tök jól megismerni.

KIZS 2010.06.18. 10:16:20

Egy ismerősöm CB900-as Hondájával volt hasonló. Többnapos kirándulásból mentünk hazafele, beálltunk egy kútra tankolni és többet nem bírta elfordítani az indító kulcsot. 15 perc kínlódás után feladta és elment üvöltözni a kút mögé, addig én is tettem pár kísérletet és másodikra sikerült is beindítani a Hondát. Azóta sincs semmi baja.
Érdekes... Lehet ugyanaz a kínai cég a beszállítója a Hondának és a Yamahának is? ;)

castor84 2010.06.18. 11:17:13

'97es Yamaha TDM-em indítása olyan hogy a kulcsot enyhén a plexi fele kell nyomni, és csak akkor fordul, viszont a kormányzár fele nem fordul,csak részben...

Krisi 2010.06.18. 16:48:05

ez tök vicces, hogy két fajta ember van:
1: aki az istenek ajándékának tartja a WD40-et és szentként tiszteli,
2: aki szerint a világ legnagyobb átverése és semmire se jó.

:)

pics.kuvaton.com/kuvei/liukuvoide2.jpg

Ninjaboy 2010.06.18. 16:58:06

A WD40 halászlébe is jó egyesek szerint:)

muz 2010.06.18. 22:54:40

A püspök(iszonyat) lila inget az érseki székhelyre fogni.............háááááát???!!!

A'n'C 2010.06.20. 10:20:26

Nekem volt mindkét problémám

A kulcsfordítós mizéria az SV-mel történt. Nem szedtem le az kulcslyuk körüli védőfóliát, viszont az elkezdett magától leválni és egy óvatlan kulcsbedugásnál benyomtam a zárba egy darab fóliát. Órákig szenvedtem, én is kihívtam remek szerelő ismerőst, aki kb. 3-ik kísérletre elfordította. Azóta jó.

A benzinkifogyás még annó a GS500-zal volt. Karbi szinkron után rosszul kötötték vissza a benzincsöveket. Pontosabban fordítva, így amikor on-ra fordítottam a csapot, akkor tulajdonképpen tartalékra raktam. Gyanús is volt, hogy milyen jó a fogyasztása... amíg ki nem fogyott a benzin mindenféle előjel nélkül...

mpali35 2010.06.26. 16:27:24

Kukken bitte a Vmax faridomra a videoban!
Hová lett az eredeti?Winkler Robert azt irta a Vmax tesztben:
"Amit a legsúlyosabb kihágásnak tartok, a faridomon történő erőszaktétel. Tessék, most nézzék meg az eredetit! Valóságos vizuális hátsó megkoronázása a dinamikus ívekből gömbölyödő disznónak, ahogy a maga vaskosságában kecsesen kanyarodik felfelé."
Mitol változott meg az izlése e téren, ha szabad érdeklodnom?

Friss topikok

tcomment feed

  • Nincs megjeleníthető elem
süti beállítások módosítása