Múlt csütörtökön mutatták be Esztergomban az új Swiftet, és bár az autóval kapcsolatos adatokat remekül titkolta a gyár, azt tudni lehetett, hogy dög meleg, vagyis pompás motoros idő lesz. Felvettem a szép, püspöklila ingemet, hiszen Esztergom érseki székhely, aztán lementem a garázsba, hogy meginduljak az XJR-rel. Bedugtam a kulcsot, és itt az jönne egy normális mondatban, hogy elfordítottam, de elfordítani nem sikerült, maradt kormányzárban. Egy pici játéka volt, de az az indításhoz bőven kevés.
A nyári motoros dzsekik lényege, hogy alig izzad beléjük az ember, azt is inkább csak a gerincvédő alatt, de az én helyzetem egy-két perc alatt elég dezodorreklámos lett. Próbáltam mozgatni a kormányt, de nem feszült meg a kormányzár, egyszerűen csak nem fordult el a kulcs. Úgyhogy visszalifteztem a Tehén kulcsáért, abban ugyanis van WD40. Csatakosra fújtam a zárat, még csatakosra izzadtam az inget – semmi. Bezártam a Tehenet és fellifteztem a VMax kulcsáért – a VMaxban rossz a benzinszint visszajelzője, ezért is rohadtam le a múltkor a Margit körúton (testépítőnek ne adj kölcsön VMaxot).
És újabban kicsit pulzál az első fék, de utazásra azért alkalmas. Csak az ember szívesebben megy egy fontos eseményre tökéletes műszaki állapotú motorral. Egy pillanatra el is játszadoztam a gondolattal, hogy tessék, igazából három motorra van szüksége az embernek, tessék, kell nekem az a Harley.
VMax Zsolt szerda este tudott átjönni, hogy megvizsgálja a helyzetet. Egy limitált szériájú Harley Road Kinggel jött, ami a 47/100-as sorszámot viseli, a maga giccses módján elég szép, és valami fantasztikus hangja van. Rinehart kipufogórendszer, amiről még nem is hallottam, de már látom, hogy nem csak Screamin' Eagle-ből áll a krúzervilág. Zsolti legurult a garázsba, tett egy próbát a kulccsal, megállapította, hogy tényleg gebasz van,
- Garanciális ez még? – kérdezte Zsolti. Fogalmam sincs: két év gari lehet a Yamahákra? Az enyém még nincs két éves, tehát garanciális. Akkor most hívjam a Yamaha Cityt, hogy hozzanak trélert, és vigyék be egy ilyen apró marhaság miatt? Hát nem tudom, majd meglátjuk. Lassan kicsomagolta a szerszámkészletet, a csomagtartóra spaniferezett dugókulcsokat és az oldaldobozokba rakott nagyágyúkat, például az akkus flexet. Ami arra való, hogy a tolvajok megtévesztésére hornyolás nélküli csavarokba bele tudjon marni, hogy aztán a csavarhúzót beléjük tudja illeszteni. Felvette a fehér kesztyűt, mert ugye kézmosási lehetőséget még nem sikerült biztosítanom a garázsban, aztán elkezdte szétborítani. A Tehénből kivettem boldogult Morzsa kutyám pokrócát, azzal takartuk le a tankot, hogy ne karistolja össze a kormány. Aztán Zsolti egyszerre csak rájött, hogy nem fogja tudni megjavítani, valami stift bent van valahol, amit csak márkaszervizben lehet megbontani.
Na jó, akkor legalább megnézi a VMax benzinszintjelzőjét, nehogy megint kifogyjon a tank. Én pedig abban bízva, hogy megfelelő provokáció hatására elkezdi majd szidni nekem az új motorokat, úgyhogy elindítottam a kamerát, az események pedig természetesen szinte azonnal váratlan fordulatot vettek.