Elütöttek. Nem fáj, de azért van baj

Elütöttek. Nincs mit szépíteni: ott áll a betétlapon, hogy nem én vagyok a hibás. Ennek ellenére sokkal nehezebben emésztem meg az esetet, mintha én csesztem volna el valamit. Úgy, hogy mások is kinyírhatnak, sokkal veszélyesebbnek tűnik az élet.

Ami kinn volt, az nem időjárás, hanem gyalázat. Undorral ültem fel a motorra hétfő reggel fél hétkor, hogy Dunaszerdahelyről bejöjjek a Budán tartandó értekezletre. Muszáj volt – pénteken kocsival kellett volna szülőlátogatásra indulni, de a pár perces napfény elcsábított. Hazafele pont nem áztam meg, de amint beraktam a garázsba a Suzukit, ömleni kezdett és folytatta napokig.

Hat fok volt. Berzenkedve húztam nadrágot és kabátot, mindent jól összecipzáraztam, hogy a májusi november ne férjen hozzá a vesémhez. Az esőruha valahogy összement az évek alatt; vagy én lettem nagyobb, vagy a protektorok miatt érzem szűkebbnek – apám pizsamában segédkezett, hogy a narancssárga Teletubbie jelmez felkerüljön rám. Kezet ráztunk, majd a vízzáró nejlonkesztyű fölé felhúztam a bőrt.

Az esőnél sokkal jobban utálom a szelet. A vizes aszfalt megszokható, nyugodtan lehet kilencven-százzal gurulni, ha a forgalom megengedi. Most is kiadta, habár az oldalról érkező széllökések néha akkorát böktek rajtam, hogy lecsúsztam a nyomvályúk közötti púp tetejéről. Ez annak ellenére félelmetes, hogy a kerekek giroszkopikus hatása megmarad – jobb nem pánikba esni, mert egy rossz mozdulat is balesethez vezet.

A Dunaszerdahely-Komárom közötti gyér forgalom megerősített abban, hogy sokkal jobban járok, ha nem az autópályán folytatom. Vízfüggönyben motorozni szörnyű, a permetként érkező cseppek egyharmadára csökkentik a látótávolságot. Éppen ezért Párkány felé tértem a széles, egészen jó állapotú főútvonalra – itt még verőfényes napsütésben is alig jár valaki. A döntés helyes volt, egyedül a szél ereje nőtt meg, igaz lökések helyett állandó lett ereje, így rádőlve jöhettem végig.

Mielőtt felhajtottam volna a két országot összekötő Mária Valéria-hídra, egyeztettem az Útinformmal, hogy még érvényes-e a tahitótfalusi útlezárás. Sajnos kénytelen voltam a 10-es út felé menni, pedig azt zsigerből gyűlölöm. Okkal. Minden reggel a solymári katonai temetőig ér a dugó – az ürömi letérőhöz szerelt egy darab lámpa emberek ezreinek keseríti meg nap mint nap az életét. Azt is örökké tartó várakozásra ítélném, aki nem volt képes okosabb forgalomszervezési megoldást kitalálni az évek óta fennálló káoszra.

Az útburkolat rossz, repedezett és kigyúrt: nem nagy öröm rajta haladni, de esőben még sokkal visszataszítóbb volt. Hála Istennek az autósok szolidárisak voltak velem, úgy gondolták, biztos nagyon vizes vagyok, pedig nem – a Louisos esőruha kiválóan működik és a LIDL-s kalucsni sem hagyta átázni a csizmát.

Szinte már szemmel látható távolságra volt a Flórián tér, a dugó is lazult annyira, hogy kettes-hármas között kapcsolgatva gurulhattam. Ekkor az előttem kínálkozó lyukra lecsapva betért egy szürke Golf kombi. Részemről kis fék, részéről folytatódó manőver, majd nyekk, és az aszfalton voltam. Első kerekemmel pont az autó hátsó gumiját kaptam el – azon semmi kár, nekem összejön a hat számjegy.

Naná, hogy teljesen az autó holtterében voltam, feltehetőleg semmit sem látott a Suzukimból a tükörben, alacsony fordulaton meg hangja sem nagyon van az amúgy jótorkú Supertrapp dobnak. Fejemmel koppantam az aszfalton, hemperedtem párat és mire felálltam volna, már ott is volt a sofőr. Az idegeskedés meg anyázás elmaradt: hamar megegyeztünk, hogy ő a hibás.

Került betétlap, és megfogadtuk a rajta levő feliratot - „Őrizze meg nyugalmát!” Töltögetés közben kiderült, hogy ő is motoros, röstellte is figyelmetlenségét. Nem fájt semmim, a protektorok megvédtek. Az esőruha viszont tönkrement, a nadrág szintén, szerintem a sisak is cserés és a kesztyű tenyerének is annyi. A motor deklije kuka, az műanyagok megúszták, ám a fejidomot tartó keret elgörbült és sérült a hegesztése. Érzésre a villa és a váz nem sérült, az egyenesfutás rendben. A kipufogókönyök egy ponton, a dob viszont több helyen is megkapta: a lamellás vég meghajtogatva-megcsiszolva, a belső fele pedig nyomott és talán lyukas is: a lengővillához szorította az esés.

Ugyebár a motor értelemszerűen szlovák okmányokkal rendelkezik, és mielőtt valaki zsigerből adócsalózna, én is. Nem tudom, hogy a kárrendezésben okoz-e majd gondot ez a nemzetköziség, de a beleset okozójának a biztosítóját megkeresve nagyon gyorsan és készségesen reagáltak – szerintük napokon belül szemle. Remélem, ugyanazokat a hibákat látják majd, amit én.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr212014603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szsrobert 2010.05.19. 11:08:20

Szerencséd, hogy komolyabb sérülés nélkül megúsztad.

benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2010.05.19. 11:11:42

baowah, most mondanám, hogy annyi baj legyen, de nem, minden ilyen szar tud lenni, de szerencsére bajod úgy tűnik nem lett, a mocit meg egy szerelő egy hét alatt kihegeszti, megigazítja, stb. Jó lesz az. Legalább normális volt az autós srác, most olvastam, hogy az egyik motoros mentőst fellökték, aztán fel is szívódott az okozó. Fel a fejjel!

konti10 (törölt) 2010.05.19. 11:25:53

Na ez bent a pakliban. Ezt is megúsztad szerencsére. Biztosítós bulira kíváncsi leszek, mennyit tudsz kiverni belőlük. Gyanítom avultatás után még te fizetsz nekik.

jujdejo 2010.05.19. 11:59:03

az a legszopobb az egeszben hogy az artatlan sziv...belem oktober közepen jöttek, rendes voltam es a srac vallalta a felelöseget, igy megegyeztünk hogy nem hivok rendört mert 4savos uton, dupla zarovonalon fordult es ugy jött belem...
karacsony utanra lett kocsim, szarul lefestve, törötten, az illetö aki a balesetet okozta meg köszöni szepen jol van, sikerült ugy elkapnia, hogy neki szinte csak karcok voltak a loganjen...en meg vartam masfel honapot az automra, közben cirkuszolas a biztositoval, utanajaras, cirkusz a szerelövel, szoval maskor nem leszek rendes es bassza meg aki balesetet okoz...sajnos ez van, remelem neked könnyebb lesz rendezni a moci bajait.

Wazzz 2010.05.19. 12:12:19

Nagyon tudom sajnálni az esetet.
Engem április 12.-én ütött el egy kamion Kacsótán. Ő volt a hibás, mert elbambult. Bár én az említetteknél egy kicsit nagyobbat kaptam. Én 30-al akartam bekanyarodni balra, szemből forgalom, eső szitálás, jobb oldalon pedig 3 m -es szenyvízcsatorna építés, mindez reggel 6:15-kor. Uh lassítás és a kamion utolért. A megállapított sebesség különbség 45 km/h!!!!!!!
én ~35 -el kb, míg ő 75~80 al jött nekem!!
(motor peugeot speedfight, teljesen felújított volt, nem nagy szám, de vkinek ez van) Én 2 bordatörés, csigolya sérülés, könyökzúzódás, bokasérülés, és mindezek mellett összetehetem 2 kezem , h nem vasalt ki a francba!
akinek kell fénykép, az írja le az email címét, szívesen küldök!

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.05.19. 12:13:06

Szerencse, a motor meg hegeszthető :-)

Azt hallottam valahol, kopp után érdemes cserélni a sisakot.

guest_ 2010.05.19. 12:14:41

Ilyenkor vajon a biztosító a ruhában okozott kárt is téríti? Nem olcsó dolog ám egy új szerkó...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.05.19. 12:32:37

Jól van Árpád, legalább neked nem lett nagy bajod, az is valami. Lassan a TC/TB olyan nemzetközi biztosítási kárügyintézői tapasztalattal fog bírni, hogy külön vállalkozást indíthattok.
Szerencséd van, hogy nem lett nagyobb baj, és szerencséd van, hogy normális arc keveredett az utadba -mindannyian hibázunk, de nem mindenki vállalja fel.
Lapogassad meg a Suzi oldalát a nevemben is.

Lük 2010.05.19. 12:36:57

Nézd a jó oldalát, nekem egy cbr600f4i-m van. 2009.októberében csapott el egy piroson áthajtó idióta, nem ismerte el a felelősségét, azóta tart a rendőrségi történet! Motorom tropa, biztosító nem fizet. Bajom csak azért nem lett mert bevoltam öltözve. Remélem neked hip hop fizet a biztosító.

Lacc78 2010.05.19. 12:45:05

Örülök, hogy ép bőrrel megúsztad. Milyen protektorok voltak rajtad? Mindig hordod őket, vagy csak hosszabb utakon?

teddybear01 2010.05.19. 12:51:04

Nem értem, hogy miért a tízesen jöttél. Én, ha Pestről Esztergomba kell mennem, akkor inkább a kettesen megyek fel Szob felé, és a szlovákoknál megyek át Párkányra. Szerintem bár kerülő, de sokkal haladósabb.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.05.19. 12:52:45

Örülök hogy szerencsésen megúsztad!

Amúgy ez kocsival is para, amikor kinézed gázt adsz, és pont akkor berántanak eléd egy autót, vagy satufék 3-al előtted.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.05.19. 12:55:03

@teddybear01: mert az Ipolynál sáros vízátfolyások voltak.

zöldi 2010.05.19. 13:25:46

Jobbulást a vasnak!

Én Esztergomba Lepencén át megyek, ha nincs hétvége.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.05.19. 13:33:04

@zöldi: az menjen esőben arra, akinek hét anyja van :)

Resuah 2010.05.19. 13:40:29

Bocs, de szűkszavúan kezelted, hogy hogy is volt. Előtted lyuk, kocsi be, Te el. De hol volt ez, hány sávos volt az út, dugóban araszolás volt, vagy haladás, autós indexelt amúgy, Te a vonalon mentél, vagy a sáv közepén, miért csak kis fék, tudtál volna kerülni, stbstb? Szóval szép a cikk, de pont a fontos részletek hiányoznak szerintem.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.05.19. 13:57:29

@Resuahblog: Sávon belül voltam, a kétsávos jobbjában. Ott már ment a forgalom, nem kellett az álló kocsik között döndölögni. Azért kis fék, mert mire nagy lett volna, már találkoztunk sajnos.

RollDuke 2010.05.19. 14:03:50

Hát nem túl szerencsés, az ilyesmi soha...
Engem 2008-ban ütöttek el , a motorom tk.-s lett, az opelos záróvonalon fordult elém, de úgy gondolta, hogy nem ő a hibás, emiatt aztán másfél évig vártam a pénzemre a biztosítótól, a sofőrt meg bepereltem ezenfelül is, mert egy igazi sunyi kis szemét volt, úgyhogy most ő is fizethet...

Lük 2010.05.19. 14:17:44

@RollDuke: én is ezt fogom tenni!

tessekmondani 2010.05.19. 14:31:18

sajnálom a motort.
világít a ruhád, ezt nem észrevenni...

odb 2010.05.19. 14:44:14

Holttérben édesmindegy mennyire világít.

Gondolom trélerrel került fedett helyre. Kész lesz a nyári gurulásokra?

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.05.19. 14:48:00

@odb: odebbment labon, kis gepeszkedessel megtette azt a par szaz metert.

NickelADeón 2010.05.19. 14:54:44

Vigyázz! Ne kelljen aggódni érted!

Bq 2010.05.19. 15:01:41

baowah, sajnálom, de jó, hogy ennyire "könnyen" megúsztad. Viszont, attól ne félj, hogy azon a csiszolt deknin át elfolyatod az olajat, az a gyújtásfedél, száraz alatta minden:) Csak akkor lehet gond, ha megütötte az esés az olajgombát (az van pont ott a kis "buborék" alatt), és repedt a blokkház is, akkor viszont nem kicsi... de ennek azért kicsi az esélye szerintem.

Rigghead 2010.05.19. 15:16:55

ejnye, de mázlista valaki, ha én ugyanezt éltem volna át tavaly nyáron a q7 sofőrrel..
és még lábon is elment a moci, meg se' szólalj :)
van valami mondás, nem? hogy akit egyszer elbasztak és megúszta az megússza hosszútávon is...őrangyal...engem legalábbis ezzel vígasztalt az ügyvéd...

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.05.19. 15:21:21

@Rigghead: hat evente par foldon fekves, szakmai artalom. hol terep, hol supermoto, hol tura.

kopp-kopp-kopp

bpe 2010.05.19. 15:40:15

"Úgy, hogy mások is kinyírhatnak, sokkal veszélyesebbnek tűnik az élet."

..csak méteres hóban nem biciklizek. ha már elkotorták, a -10/-15 fok se zavar. 6 számjegyűt költöttem az évek alatt eső-cuccra :), van térdvédő, pelerin, meg goretex cumók, kesztyűk, sisakok (télre snowboardos), aláöltözet, miazmás.. a bringa is erre a kárpát-medencei etapra lett kitenyésztve, 3 sebesség, elöl, kb. a végtelenségig elnyújtható, akkor is filléres szervizciklusok..

viszont anno még sisakom se volt, amikor leesett, leginkább attól lehet itt meghalni, h mások pontleszarják, h én tekerek. ..oké, 13 évesen estem egy gecinagyot, amitől amúgy meg szokás, halni. azóta számoltam. h hányszor öltek volna meg, ha nem számítok rájuk. amúgy már nem számolom. vhol 17nél abbahagytam.

feloldhatatlan dilemma egyébként. mert a jó autósújságíró gépbuzi, egyrészt, meg persze úgy ír, h akkor is elolvasom, ha eszem ágában sincs motorra ülni. mert olvasni is élmény. aztán eccer csak elütik, mert enélkül nem létezhet, mármint hogy vezetne. és akkor nekem maradnak a rossz autósújságírók. van rengeteg.

asszem, önző vagyok. :DD

biohazard 2010.05.19. 15:56:17

Tanulság: ítéletidőben nem indulunk el motorral.

Rigghead 2010.05.19. 15:58:30

@baowah: akkor tudod ajánlani 35 évesnek a dirt bike-ozást? félek a sok perectől bevallom őszintén...

yeti 2010.05.19. 16:01:05

Örülök,hogy megúsztad.A motorra meg egy-két gumipók,némi kacsaszalag és már jó is:)

Ninjaboy 2010.05.19. 16:20:59

@biohazard: Nekem is sikerült tegnap összehozni, egy Göd-Esztergom és Esztergom-Budapest távot. Nem mondom, hogy öröm volt (már csak a fos minőségű 10-es miatt sem), de ahogy elhagytam Pestet iszonyúan leszakadt az ég és egész nap folytatta- Pedig nem mondtak esőt, ezért indultam el. No meg a szükség nagy úr!

Baowahnak üzenem, hogy sikerüljön minél hamarabb talpra állítani a gépet!

Gzula[HUN] 2010.05.19. 16:48:54

Jobbulást Árpi! Nem gonoszkodni akarok, de a Szuzi így még jobban Mad Maxos.

Vagy lemostad a szúnyogokat idő közben? (Esetleg az eső mosta le?)

Akár "Mexes" akár nem, remélem hamarosan tovább róhatod a kilómétereket.

Terry Wrist 2010.05.19. 18:18:28

@biohazard: az időjárásnak nem sok szerepe volt ebben a balesetben, egyszerűen figyelmetlen volt az autós.

martong 2010.05.19. 18:57:28

Én sokat autózom (munka) és néha túrázom motorral (ha a pénz-idő-barátok tengely együttáll). Ez most elkerülhetetlen volt, bár a golfnak viszonylag kicsit a holttere, de pl. a Masternek hatalmas, erre motorozás közben mindig számolok. De örülj, hogy a srác jóarc volt és nem ellépett a p*csába; velem már megesett.
Lényeg, hogy nincs bajod és a gép is túlélte viszonylag kis sérüléssel.

Széles utat :)

martong 2010.05.19. 18:58:40

Ja és kevésbé szar időt. Ez nem idő, ez apokalipszis vazze. :(

Krisi 2010.05.19. 19:27:50

lényeg hogy megúsztad, a többi nem számít. najó, nyilván számít, de ilyenkor mindig arra kell gondolni inkább kelljen cserélni pár vasdarabot meg venni egy új kesztyűt minthogy gipszben járkálni egész nyáron :)

tanulság meg az, hogy védőruha nélkül egy métert se.

magyarmotoros 2010.05.19. 19:45:02

Üdv Mindenkinek.pontosan 1 hónapja elémfordult egy telekjáró,elismerte hibáját,biztositójánál is elismerte, kárszakértő,márkaszerviz,jótállás ugrik stb.transalp eleje a villarész meggörbült.küllős keréknek lőttek.aztán 3 hétig semmi.kiderült,h. nem attam megbizást a szakszerviznek.attam.elfaxolva.faxot nem lelik.aztán meglett.szopásszopás az egész.5. hét kezdődik,talán megrendelték az a lkatrészt,és megérkezett a biztositótol a javithatósági igazolás,(1-hónap után!)500000-ezer kár.a moci másfél éves 9000-km-mel.jó nagy értékcsökkenésért szerintem pertinditok.kivagyok!vigyázzatok Magatokra,sok a barom!ja,amikor történt az utcán 60ember volt(KB).SENKI NEM SEGITETT!

sauerschönauer 2010.05.19. 20:33:17

"Minden reggel a solymári katonai temetőig ér a dugó – az ürömi letérőhöz szerelt egy darab lámpa emberek ezreinek keseríti meg nap mint nap az életét. Azt is évekig tartó várakozásra ítélném aki nem volt képes okosabb forgalomszervezési megoldást kitalálni az évek óta fennálló káoszra"

Van okos megoldás: ott zakatol el félóránként a vonat, csak fel kell rá szállni. Hoppá! Vagy a sárga busz. Ha nem akarna minden hájas ülep maga alá 10 négyzetméternyi aszfaltfoglalót, akkor nevezett eszköz pikk-pakk bent lenne a városban. Nem lenne dugó. Hoppá!
Ha nem akarna minden konzumfogyasztó magának emeletes ház+10 nm kert kombót a "rossz, szmogos városi levegő" miatt - természetesen kizárólag autóval megközelítve nap-mint-nap - akkor probléma se lenne. De ez az amerikai típusú agglomerációs elmebaj csakis a 16 sávos elővárosi autópályákon araszoló dugókhoz fog vezetni és akkor már nemigen lesz elég az "okos forgalomszervezés".
Elkúrt ország.

pickapu 2010.05.19. 21:28:50

Sajnálom az esetet, de lényeg, hogy ezek után meg tudtad írni, nem kellett gipszágy, meg ilyenek...
Suzukicsont beforr (vagy meghegesztik).

morcosboci 2010.05.19. 21:53:35

Most szépen fosztd ki a biztosítót. Otthon nem nagyon divat de itt Írországban akármilyen kis koccanása van az embereknek mennek orvoshoz, hogy fáj a nyakuk, 2-3 hét betegálomány amit a biztosító fizet és minden egyes ruhadarabot ami sérült, cseréltesd ki.Aztán írjál belőle egy posztot.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.05.19. 22:02:46

Sajnálom az esetet! Motorosként minden ilyesmi elkeserít egy picit. Én pl városon kívül nappal refivel megyek és van, hogy még városban is. Akárki akármit mond, sokkal jobban észrevesznek, ha fent a refi. Persze ennek is vannak szabályai. Pl. ,ha utolérek valakit és nem előzöm meg záros időn belül, akkor visszaveszem tompítottra, ne világítsam k a tükörben a szemét. Az, hogy a kereszteződésbe érkezőt vakítom kb 2 mp-ig, az nem érdekel, legalább észrevesz és a szembejövő sem előz k folyamatosan, mert nem vesz észre a tompítottat.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.05.19. 22:04:17

Vagyis nem vesz észre tompítottal. Persze az eset kapcsán valszeg nem segített volna, ezt csak általános tapasztalatként írtam le.

noire jack 2010.05.19. 22:59:53

Jobbulást a motornak, meg a lelkednek!

A szerkesztőségnek meg home-office-t, és video konferenciát, és akkor nem kell Dszh-ről Budára értekezni menni. Környezet és pénztárca barát..

libraSVK 2010.05.19. 23:04:25

@akos696: Pontosan az ilyen faszok miatt utalja a tobbseg a motorosokat. Mi jogon vakitasz mast? Tartsd be a szabalyokat, kozlekedj megfelelo sebesseggel, eljel es hagyj elni. Ha nincs tokod szabalyosan kozlekedni, akkor kapd be! Hulye geci allat az osszess fasszal egyutt, aki reflektorral vakit masokat, akar motorral, akar autoval !

mpali35 2010.05.19. 23:43:08

Fo, hogy egészben megusztad, Árpikám. Gondoltam, megemlitem itt egyes régebbi motoros kalandjaidat, amikhez képest ez csak smafu, de nem akarok titkokat s részletek elárulni egyszer majd megirando onéletrajzi kotetedbol.

Tomchy 2010.05.20. 00:09:12

Árpi, gondolj arra, hogy most már ez is megvolt, erre sem kell többet gondolni!! ;O)

jobbulást a mocinak!

Suna bácsi 2010.05.20. 00:47:57

Jobbulást neked és a motornak. Sajnos sok jóra ne számíts a biztosítóval kapcsolatban... csak szarul vagy még szarabbul fogsz kijönni...

törp33 2010.05.20. 07:14:00

Az időjáráshoz annyit, hogy mi szombaton csináltunk egy Gárdony-Budapest-Pusztavacs-Gárdony kört. 20-25-en voltunk.
6 gép Anglia különböző részeiből érkezett.
Az autósok meglepően előzékenyen álltak hozzánk.
Az angolok közül ketten is elestek idefelé, az egyik egy 60 év körüli nénike volt, de nem lett semmi komoly bajuk.
Aki legmesszebről jött 2570 km-t tett meg. Tegnap indultak haza. Na őket nem zavarta az időjárás.

Alternatív 2010.05.20. 08:18:15

Ősszel megálltam egy híresen rosszul belátható kereszteződésnél elsőbbséget adni.

Itt úgy lehet átmenni, hogy a kilátást takaró borok között kell figyelni, villan-e valami, és ha tiszta a terep, akkor lehet óvatosan kijjebb lopakodni, rendesen körülnézni.

Még a lopakodás előtt voltam, amikor egyszercsak elzúgott előttem egy motor (fekve), utána meg seggen csúszva egy motoros.

Megkérdeztem, tudok-e segíteni neki valamit, de csak - elég durván - elhajtott.

Csak másnap jutott eszembe, hogy esetleg azért esett el, mert amikor meglátta a kocsim orrát, bepánikolt, hogy elütöm. :)

trakee 2010.05.20. 08:22:33

@libraSVK: Egyetértek! Rühellem, mikor valaki ilyen hülye dumával süti ki a szemem. Aki észreveszi, az amúgy is észrevenne, csak zavarja a reflektor. Aki meg nem venne észre, annak midnegy.

Fantomász 2010.05.20. 08:43:54

A 10-es út a legnagyobb ellensége minden közlekedőnek, solymáriként eléggé jól tudom sajnos.
Ellenben évek óta tervezem hogy egy vidám nyári hajnali órán kirobogok az ürömi lámpához és egy vascsővel kiverem mind a kettőt, így legalább egy reggel lesz dugómentes :)
(mondom én, aki minden reggel ön- és közveszélyesen előzi a sort robogóval, hogy ne másfél óra legyen a 19 km-es munkahelyi út, hanem csak fél)

Fantomász 2010.05.20. 09:17:17

@sauerschönauer: Te pedig egy belvárosi majom vagy valószínűleg egyszoba-konyhás lakásból, biciklivel.
Vidéki panellakó vagyok, de hétfői viharban tömegközlekedtem motor helyett (csak motorom van), és a már előző hsz-ben említett 19km-t írd és mondd másfél óra alatt tettem meg. (oké, a vihar egy sarkított példa volt, alapállapotban is ~1 óra az út)
Járj te tömegközlekedéssel.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.05.20. 09:28:41

@libraSVK: Igazából egyáltalán nem érdekel, hogy mit gondol néhány hozzád hasonló, én mindent tudok típusú köcsög. Itt nem a jópofáskodásról szól a történet, hanem a túlélésről. Az engem egy kicsit sem érdekel, ha téged néhány másodpercre 1 db lámpa kicsit vakít fényes nappal, szerintem kibírod! Ne nézz bele a lámpába, és kész! Nekem, viszont, ha 1000 autósból már 1 hamarabb észrevesz, segít. Hány olyan ember van, aki pillant egyet jobbra-balra, aztán már megy is, közben eszik, telefonál, sminkel, meg még kialófasz tudja, hogy mit csinál. No meg a szódásszifon szeműek.... A legtöbb motorosbaleset ebből származik, hogy nem adják meg neki az elsőbbséget, mert nem látják. És ez egy nagy baromság, hogy ha észrevesz refivel, észrevenne tompítottal is! NEm így van! 20 év motorozási tapasztalat áll mögöttem, nem jókedvemből csinálom ezeket a praktikákat!!!!!! Nekünk csak a lámpa van, hogy láss!!! A volán mögül könnyű pofázni! Egyáltalán, aki nem motorozik, minek ugat ide?!

odb 2010.05.20. 10:02:05

@akos696: gondolom az esetleges kezdő motoros/autós részedről le van szarva, aki amiatt esik/hajt az árokba, mert nem tud mit kezdeni egy két másodperces vaksággal. Nyilván 20 éve motorozol és már így születtél, de vannak emberek, akik a rutint nem a bölcsőben, hanem az utakon szerzik. Nos, miattad (is) történik az, hogy a "köcsög autós" leszorít engem, mert az előző szembejövő "köcsög motoros" elvakította és rajtam áll bosszút. Ezúton is köszönöm neked az eljövendő zakózásom. Remélem kiírod a címed, hogy tudjam hova küldeni a kárigényt.

Krisi 2010.05.20. 10:17:54

@odb: aki amiatt hajt árokba mert egy motoros fényes nappal elvakítja az inkább csak háztartást vezessen. bár én nem szoktam reflektorral közlekedni - kivéve akkor amikor két kocsisor közt megyek -, de megértem aki félti az életét a sehallselát tatáktól meg telefonáló picsáktól.

olyan meg még soha nem volt velem hogy valaki direkt leszorított volna, pedig motorozás mellett több mint 3 éve télen-nyáron bringázok is a főfaluban, tehát kevés olyan szituáció van amibe még nem keveredtem. persze van 1000 autósból egy aki szívesen ráhúzná a kormányt pár motorosra, de azok is inkább csak fórumokon szoktak pofázni.
szóval egyre jobb a közlekedési morálunk, nem kell attól félned hogy valaki direkt leszorít amikor szabályosan közlekedsz.
(mert olyan már volt hogy biciklivel köcsögül közlekedtem és az nem teccett valakinek, de abban én is ludas voltam :)

odb 2010.05.20. 10:33:41

@Krisi: sajna engem szorítottak le, a kedves autós úgy gondolta, hogy mindenáron kioktat arról, hogy ne csorogjak előre pirosnál ha ő is ott áll. Ezért még arra is hajlandó volt, hogy kerüljön egyet :)

Nézd, én úgy gondolom, hogy azt kapja mindenki vissza, amit maga is tesz. A reflektorozás nem illő dolog, a KRESZ is tiltja ugye ebben a formában és ha ezek után az autósok véletlenül veszélyeztetnek, akkor egy szót se szólhat egy motoros se. Akkor most ezen a módon kezdjük el újra rombolni a javuló közlekedési morált? Mert mindig így megy ez, valaki elkezdi, mások átveszik, aztán jön az ellenkező fél aki visszavág és újra itt a híres autós-kontra-motoros/biciklis ellentét. Én teljesen jól el tudok közlekedni reflektor nélkül is, velem együtt jó pár tízezer motoros szintén.

lacko.bmw 2010.05.20. 11:22:50

Alig várom hogy engem is leszorítson valaki az útról bármilyen okból és elkezdjen kioktatni...
Lehet hogy a későbbiekben kerülné az ilyen helyzeteket :)

biohazard 2010.05.20. 13:14:47

Régebben (mondjuk '90-es évek közepe) alap volt, hogy nappal refivel ment a motoros. Akit nappal vakít a reflektor, az gyorsan menjen haza, és ne vezzesen többet, mert az úton egyéb galádságok is megtörténhetnek, pl. hirtelen irányt kell váltani, elkezd esni az eső, piros lesz a rendőrlámpa, stb.

LucziI 2010.05.20. 13:43:02

@biohazard:
Már bocsánat, de engem például rohadtúl zavar, ha fényes nappal jön velem szembe távfénnyel a motoros. Akár motorral, akár autóval közlekedek. Nem haragszom érte a másikra, de nem esik jól a szememnek.
Ha téged nem zavar, eléd állok kb 50-60 méterre és rád villágítok, majd megnézem mennyire zavar...
Nem kell minden áron és folyamatosan használni, akkor nincs baj.
Motorral meg egyszerű, kerülni kell a holtteret. Vagy lemaradsz egy picit, vagy mellé-elé gyorsítasz.
A megelőzése a baj létrejöttének a lényeg.
Az agresszív "márpedig vegyél észre távfánnyel" stílus szerintem nem helyén való.

Krisi 2010.05.20. 14:25:24

@odb: ebben teljesen igazad van, amilyen az aggyonisten...
gondolom engem azért kerülnek az ilyen kioktatómesterek, mert normálisan közlekedek. mármint nem szabálykövetően, hanem normálisan, van különbség :)

különben meg mondom, nem kell félni az ilyenektől, csak addig pofáznak amíg az autóban ülnek körbevéve egy tonna vassal. olyan még soha nem volt hogy valaki ki is szálljon, pedig alig vagyok 60 kiló. és még csak nem is a protektoros dzseki miatt van a riszpekt, mert ha bringázok akkor aztán még védőcucc sincs rajtam, de akkor sem pattognak. hangember mind (aztán majd egyszer engem is lelő egy trabantos és megváltozik a véleményem :D)

odb 2010.05.20. 14:35:11

@Krisi: úgy általában nincs is bajom az autósokkal, a legtöbbször csak pozitív hozzáállást látok. Emlékszem, mikor először mentem forgalomba a friss jogsival az Üllőin piros lámpánál mindenki húzódott le előttem, pedig eszembe se jutott, hogy én előre csorogjak kezdő motorosként :)
Úgy látom mostanában tényleg van itt azért fejlődés, néhány javíthatatlan bunkót kivéve a legtöbben segítik a motorosokat (talán mert egyre több autósból lesz motoros) és ez jó. Kezd megragadni a köztudatban, hogy a motor és a bringa egyenlő a kisebb/kevesebb dugóval.
Jó lenne, ha tovább javulna a "viszony" autós és motoros közt, de ezért biza nekünk is kell tennünk.

Rocso Cafe 2010.05.20. 15:02:08

LibbrSVK kicsit meredek hangnemben bírálod a másképp gondolkodókat. Gondolom a te motorod egy gyári gép, szép halk gyári hangal. E jelzésű lámpákkal indexekkel. Emellett minden szabályt betartasz, láthatósági mellényt hordasz és a motort minden elindulás előtt végignézed a kresz előírásainak megfelelően nehogy rosszat gondoljanak a motoros társadalomról.
Mellesleg napsütéses időben, nyílt terepen én is használom a reflektort, mert úgy gondolom hasznos lehett. Mivel a motor kicsi és egy lámpája van a hátulról sütő a nap eléggé belemoshat a tájba a szembejövő számára. És ha valakit a reflekor elvakít, az ne nézzen bele. Nekem is világítottak már a szemembe, de nem löktem fel ezért senkit. A kezdőknek meg a való világban kell vezetnie. Ahol van világos, sötét, reflektor, bunkó autós/motoros. Autósként több afférom volt autós társaimmal mint motorosként. Szóval ez is csak duma, hogy ezért fognak utálni...

Vasutas 70 2010.05.20. 15:21:53

@baowah: Ma láttalak a szerdahelyi kórház előtt suhanni, Nagyon jó hangja van a gépnek! Mielőbbi műszaki felépülést kivánok!

magyarmotoros 2010.05.20. 17:04:36

kössz annak aki biztatott és vigasztalt!egy a lényeg Motorosok!soha nem gondoltam volna h. az én nyugis gurulásomból csatt lesz.vigyázzatok Magatokra ,sok a barom.remélem már júniusban 1-2 motorostalálkozón résztvehetünk(elkészül a transalp).széles utat!!

akos696 · www.focusauto.hu 2010.05.20. 19:44:26

@Rocso Cafe: Teljesen egyetértek veled. Amúgy problémám nekem is jóval kevesebb volt motorral, mint autóval. Normálisan közlekedem, nem ezért használom a refit, hanem azért amiért a múltkor pl egy fekete lesötétített a8 jött balról egy főútba torkolló kereszteződésbe és már láttam, ahogy emelkedik a kocsi orra, ahogy gázt adott az áthajtáshoz, de ekkor felnyomtam a refit (ekkor kivételesen nem volt fent) és satufékkel megállt. Ha akkor kijön, ma talán már nem élek. Erről ennyit. Aki azt mondja, a nappali refi nem ad plusz biztonságot, annak fogalma sincsen a fizikáról és éljen nyugodtan tovább abban a tévhitben, hogy normál tompítottal is ugyan olyan jól látszik. Majd, ha egyszer éppen egy autó felett repül el, mert az bekanyarodott előtte, és nézegeti élete filmjét, akkor lehet, hogy bevillan ez a topic. Leegyszerűsítve: sokkal kevésbé zavaró, mint amennyivel jobban látható leszek ezáltal. És nekem mondhat bárki bármit, az, hogy este haza érjek a családomhoz, mindennél többet ér nekem, és azon felül, hogy odafigyelve közlekedem, nem sokat tehetek, sajnos a többi közlekedő fejébe nem látok bele, ennyit tudok plusszba tenni a biztonságomért. Annak, aki viszont szándékosan törne az életemre, a protektoros csizmával rúgnám ki a fogait lelkiismeret furdalás nélkül. Ilyen még szerencsére nem volt, ne is legyen, mert bizony megtenném. Písz

sauerschönauer 2010.05.20. 22:27:09

@Fantomász: de ha te is proli vagy, akkor meg miért finnyáskodol a tömegközlekedéstől? Hát még autód sincs! És úgy sejtem a szóban forgó helyet se tudnád megmutatni a térképen. Azt se tudod miket írkálsz itt össze. Akkor meg mire föl?
De hidd el nekem, ezután se esik majd le a karikagyűrűd a buszon és nem KELL hóviharban is motorozni.

Nekem egyébként van ilyen telkem is pár évtizede, de ha már ekkora majom vagyok, hogy a lakás és a telek effektíve a város két átellenes peremén van, talán annyi emberség belefér, hogy nem autóval ingázok. Miért?
Például: 20 éve még minden bokorból fel lehetett ugrasztani egy-két nyulat, de amióta a fogyasztóknak érdről "kell" beautókázniuk a balatoni műúton az autópályájuk helyett, szépen kipusztult mind.
A zaj is baromi nagy lett, hiszen "sietni kell" 80-120 között az országúton. Ha motorral vagyok, akkor mindenki meg akar előzni, úgy 130-ig bezárólag. Béjemvével, Suzukival, de talán még járókerettel is.

Ráadásul emiatt a csőcselék miatt teleszarták ocsmány óriásplakátokkal az út szélét, de úgy, hogy 50m-enként van 4 darab !
Emellett munkaidőben, mondjuk 10-14 óra között is annyian autóznak, mint egy nyári balatoni hétvégére szombat reggelén. Mi a fenét csinál ez a nagy rakás ember munkaidőben az személyautójában? Autózni munka? Agglomerációs hülyék.
Van köztük egy-két barátom is, de ezekre a kérdésekre csak a fókusz pluszban előre legyártott érveket tudják felhozni, egyébként meg néznek mint a motozott birka. Ja: és gerendaházat is akarnak. Mind. Nagyon eredetiek.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.05.21. 11:33:56

@Vasutas 70: már folyamatban, irányjelző gyógyult, kipufogó ideiglenes javítva, bla, bla. Alakul.

Oktato 2010.05.21. 13:15:04

@akos696:

Akkor lehet, hogy veled találkoztam - igaz Szlovákiában - a múltkor. Én az
autós-tgk.ás-motoros "kombóhoz" tartozom ebben a sorrendben.
Csak néha szoktam kioktató lenni, mint a múltkor. A Magnummal már lenyomtam aznap pár millió km-t szürkült az ég alja és végezni szerettem volna időben - lehet ez más embernek furcsa, de engem vacsorával szoktak várni otthon még éjfélkor is - mikor a helyi másodosztályún ahol nyugodtan ketten is elférünk szemben látom, hogy messziről jön a srác/lány távfénnyel. A kanyarok miatt kétszer is a pofámba világított a 2,5 km alatt - érted!?fel a kamionba, ami elég magasan van alapból - mondom villantok egyet, hátha nem látja a visszajelzőjét, de csak jön és vakít, villantok még egyet, hogy most már figyelj öcsi,alapon, de csak nem vált országútira. Megindult bennem a vadbarom ésss...felkapcsoltam mind a tizenhat fényszórót, visszakishármas(max.30km/ó), behúzódtam középre - balra letérő volt nagyon széles deltával - a srác/lány 80 méterre tőlem lekapcsolt mindent a motoron, rádőlt jobbra és láttam amikor csutkára húzza és eltűnik a szürkületben.
Kérdezem én: mi a f.szért kell másokat vakítani?
Valaki feljebb írta: amilyen az adjonisten, olyan a fogadj....

Oktato 2010.05.21. 13:36:53

@akos696:
Írod, hogy akit zavar az ne nézzen bele...
Ez azért nem ilyen egyszerű, mert ha mögöttem, vagy szembe jössz távfénnyel a periférikus látást nem tudom - lehet, hogy csak én - befolyásolni úgy, hogy a látóterem ne csökkenjen. Igaz én a jobb záróvonalra szoktam fókuszálni, de akkor meg nem látom az esetlegesen előttem szabályosan közlekedő motorost, aki meg önvédelemből/teljesen jogosan/ a felezővonalnál halad az előírt sebességkorlátok között. Elkenem szegényt és én leszek a hibás, csak azért, mert Te nem tartottad be a KRESZ-t!!!
Ja és ha hátulról világítasz rám, akkor én azt 3x kapom vissza mint Döbrögi Ludas Matyitól a visszapillantók miatt - személyautók 96%-án 3 darab van úgy beállítva, hogy a sofőr szemébe fókuszáljon/esetleg, ha valaki csak motort vezet és nincs tapasztalata az autókkal:-)/ - és akkor számíthatsz egy satufékre, mert nem vagyok hajlandó vakrepülni és az én vackomban nincs autopilóta sem útfigyelő automata radarrendszer...
Ha csak villantasz hamarabb észreveszlek és elgondolkodom azon, hogy .assza meg hol fognak sebességet mérni..., milyen jópofa gyerek, biztosan ismer/összetéveszt valakivel, de felemelem a kezemet én is..., ja és látni fogom, hogy ha mögöttem vagy, hogy merről készülsz előzni...

Oktato 2010.05.21. 13:40:13

@akos696:
Írod, hogy akit zavar az ne nézzen bele...
Ez azért nem ilyen egyszerű, mert ha mögöttem, vagy szembe jössz távfénnyel a periférikus látást nem tudom - lehet, hogy csak én - befolyásolni úgy, hogy a látóterem ne csökkenjen. Igaz én a jobb záróvonalra szoktam fókuszálni, de akkor meg nem látom az esetlegesen előttem szabályosan közlekedő motorost, aki meg önvédelemből/teljesen jogosan/ a felezővonalnál halad az előírt sebességkorlátok között. Elkenem szegényt és én leszek a hibás, csak azért, mert Te nem tartottad be a KRESZ-t!!!
Ja és ha hátulról világítasz rám, akkor én azt 3x kapom vissza mint Döbrögi Ludas Matyitól a visszapillantók miatt - személyautók 96%-án 3 darab van úgy beállítva, hogy a sofőr szemébe fókuszáljon/esetleg, ha valaki csak motort vezet és nincs tapasztalata az autókkal:-)/ - és akkor számíthatsz egy satufékre, mert nem vagyok hajlandó vakrepülni és az én vackomban nincs autopilóta sem útfigyelő automata radarrendszer...
Ha csak villantasz hamarabb észreveszlek és elgondolkodom azon, hogy .assza meg hol fognak sebességet mérni..., milyen jópofa gyerek, biztosan ismer/összetéveszt valakivel, de felemelem a kezemet én is..., ja és látni fogom, hogy ha mögöttem vagy, hogy merről készülsz előzni...

Oktato 2010.05.21. 13:40:45

elnézést, többször ment el...

Oktato 2010.05.21. 13:42:55

talán nem kellene több kávét innom...

Gzula[HUN] 2010.05.21. 21:57:52

Én is azokkal értek egyet, akik azt állítják, hogy mi - akik szabályszerűen nem használják indokolatlanul a távolsági fényszórót - is közútálat tárgyai vagyunk azok miatt, akik nem hajlandóak a szabályt betartani.

Éjszaka egyébként nem probléma, mert ha "olyan rosszak a látási körülmények", hogy a szembe jövő nem akarja levenni tompítottra, akkor bizony én is olyan rosszul látok, hogy nekem is rajta kell hagyjam a refit.

morcosboci 2010.05.22. 09:39:55

régebben én is refivel jártam csak szürkületkor vettem le tompítottra. Napközben senki nem villantott rám, hogy zavarná, csak szürkületkor kezdték de akkor meg levettem. Most, hogy bi-xenon van a mociban nincs ilyen probléma,annak van annyi szórt fénye, hogy rendesen beállított tompítottnál is jobban látszom, bár itt Írországban nezéz szürkületben motorozni: nyáron este 10-kor még rendesen süt a nap! Lehet kapni az ebay-en motorra szerelhető, LED-es nappali fényt, szerintem simán megéri az árát kb.10-20 dallár

Ronin_ 2010.05.22. 20:23:24

Örülünk, h nem lett bajod!
A biztosítós szopást sajnos nem lehet elkerülni.
Én is jártam nagyon hasonlóan egy Kawa Z550F-el 94-ben. De végül mindent kifizetett a biztosító. Ne hagyd magad, ha mindenféle ürügyekkel húzzák az időt!

akos696 · www.focusauto.hu 2010.05.24. 13:36:50

@Oktato: A gyengébbek kedvéért leírom még 1x: Csak fényes nappal hagyom fent, szürkületben, éjszaka NEM! Akkor is lekapcsolom, ha utol érek valakit, és nem tudom megelőzni egy darabig. Nekem nem az a célom, hogy direkt kellemetlenséget okozzak másoknak, egyszerűen csak saját magamat védem a jobb láthatósággal. HA olyan motorom lenne, aggatnék még rá kiegészítő fényszórókat, és távfény helyett azokat használnám, de ezen nincs helye sehol.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.05.24. 13:40:30

Sajnos sok olyan ember ül a volánnál, aki nem oda való, szinte teljességgel alkalmatlan a vezetésre, potenciális veszélyforrás. Sajnos az ilyenek miatt megszívják a jó sofőrök is, mert nem látok be a fejekbe, hogy ki lesz rám nézve veszélyes, ezért mindenkit úgy kell tekintenem, hogy nem át engem. Sajnos ez van.

Fricibá' 2010.05.24. 18:04:52

Kedves "akos696"!
A KRESZ szerint tompított fénnyel kell közlekedni. Pont.
Ha te nem tartod be, akkor hogyan várod el mástól, hogy mondjuk a kanyarodás szabályait betartsa?
Ezzel az erővel egy hajókürtöt is szerelhetnél a motorodra, azt minden autós meghallaná. Vagy riasztópisztollyal lövöldözhetnél, hogy észrevegyenek.
Ha mindenáron reflektorozni akarsz, menj el légvédelmisnek, vagy diszkósnak.
A szabályokat pedig tartsd be.
Széles utat!

baowah-nak és motorjának jobbulást. :)

Oktato 2010.05.26. 07:05:04

baowah:

Hogy állsz a kártalanítással?

Esetleg valami infót dobhatnál a pórnépnek...

Mellesleg, az overálodat javíttatod vagy cseréled?

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása