Lovag-börleszk jó szellőzéssel

A beépített napszemüveget ritkán használom

Két dologért vettem meg négy éve. Az egyik, hogy a C2 állítólag csendes; mondták emberek is, meg maga a Schuberth deklarál a honlapján 86,5 decibel szélzajt 100-as tempónál, szélvédő nélküli motoron, ami nagyon jó. A másik selling point, amiért megvettem, a felhajtható állrész: a legnagyobb okosság a nem szociopata túrázóknak.

A német Schuberth Helme GmbH-t 1920-ban alapították Braunschweigben (az adminisztratív központ Magdeburgban van). A cég mára több mint négyszáz alkalmazottat foglalkoztat, és a legtöbben talán arról ismerik, hogy Michael Schumacher Schuberth sisakban versenyzett. Rajta kívül egyébként öccse, Ralf, Raikkönen, Massa és Heidfeld hordott Schuberthet az F1-ben. Több hadseregnek szállítanak sisakokat, gyártanak tűzoltó sisakot és építőmunkás-kobakot is, évente összesen másfél milliós darabszám körül.

A korong - ilyet vesztettem el

Normál egybe-sisakban csak úgy tudunk beszélgetni, mint a vasálarcos férfi a mézescsuporba szorult fejű Micimackóval, tompa, fojtott, kásás hangokon megy a kommunikáció. Ha valamit tényleg meg kéne beszélni, főleg, ha többen vagyunk, hát sisak le. Négy év alatt egyszer se bántam meg, hogy a felhajtható állrészt választottam, annál többször örültem neki.

Régebben kánikulában csináltam olyat is, hogy felhajtott állvédővel motoroztam a városban, de aztán hallottam történeteket kis bukás miatt odaveszett komplett felső fogsorokról, úgyhogy ilyet már nem teszek.

A korong hátulja a rögzítő pöckökkel

A C2 tényleg elég halk. Van decibelmérőm, de még nem találtam ki, hogyan lehetne vele bukó-szélzajt mérni, úgyhogy elhiszem a gyári 86,5 decibelt. Eleinte volt egy kis bajom a könnyen lepattintható plexivel, konkrétan el is vesztettem egy plexit. Illetve a plexit azt megtaláltam, a rögzítő fekete műanyagkorong tűnt el a padka fűcsomói közt. Többet kellett volna gyakorolni az a két egyszerű kézmozdulatot, amivel visszaszereljük a plexit, én mindenképpen ajánlom ezt a Schuberth vásárlóinak.

A két kis sárga pörök mutatja, hogy nincs rendesen zárva az állvédő

Sok schuberthes a beépített napszemüveg miatt szereti a márkát, illetve általában a Concept sorozatot. Jól is néz ki, amikor Robocop-stílusban leengedjük a sötétítő csíkot, de ezt én csak nagy hidegben használom, amikor úgyis csukott plexivel járok, egyébként napszemüveget veszek a bukó alá.

Igazi németes gondoskodás az állrész reteszelési visszajelzője, ami az eredeti Concepthez képest kattan, és a két sárga pöcök szintbe ugrik, ha jól csuktuk le. Jelentéktelen, parasztvakító apróságnak tűnik, de nem az: sokszor hittem már, hogy jól lecsuktam, mert kattant, de a pöcök fent maradt. És kiderült, hogy nahát, lehet ezen még nagyobbat is kattintani.

A fejtető-szellőzőben van már néhány tetem

A szellőzése látszólag nem nagy szám. Egy kibillenthető lemez az állon, egy csúsztatható retesz a fejtetőn. Melegben egyik sem érezhető, de 10 fok alatt mindkettőt gondosan elzárja az ember. Melegben ugye én felhajtott plexivel járok, de a Schubert ezt mélységesen helyteleníti, és egy érdekes megoldással próbál lehozni róla: a plexi mindkét oldalt egy millimétert előretolgató, így lesz körben egy légrés, ami országúton már bőven elég szellőzésnek akárhány fokban.

Van téli-nyári opció a bélésben is: kicsit odébb kell tépőzárazni, és akkor elzárja a légcsatornát. Ez nekem sose jött össze igazán, mostanra meg le is mállott a megfelelő tépőzártartó. A négy év alatt egyébként a héj elég szép maradt, a műbőr felületek viszont közepesen undorítóra öregedtek. Ezzel az a baj, hogy csak a bélés felső része cserélhető, a többi viszont abba az irányba viszi az érzékenyebb gyomrúakat, hogy új sisakot vegyenek.

Meghitt beszélgetésekhez

Egy időben nagyon idegesített, hogy ha felhajtott állal mászkálok, leszállok, felszállok, tankolok, ilyesmi, időnként nagy csattanással az arcomra csapódik az állvédő meg a plexi, és hiába próbálok menő motorosnak kinézni, az egésznek olyan lovag-börleszk hangulata lesz. Tudják, a hülye lovag, akinek mindig az orrára csukódik a rostély. Ezért hónapokig szemeztem a Roof fel- illetve hátrahajtható állvédőjű sisakjával, aminél kizárt az effajta ciki.

Akkor láttam, ehhez képest mennyire nem tud szinte semmit a Roof. A döntő egyébként az volt, hogy a C2-ből könnyen kipattintható egy tartóvédő párna, amivel a 40 fok körüli hőmérsékletet sokkal elviselhetőbbé tehetjük.

Egy kallantyúval nyílik a sisak

A használati utasítás azt írja, a plexi ötféle állásban is rögzíthető – hát ez annál már sokkal kopottabb. Vagy nyitva van, vagy csukva. Maga a plexi viszont elég jóféle. A Schubert egy év garanciát ad rá, nekem pedig az első csere óta, amikor összekarcolódott az aszfalton, és kicseréltem, még mindig teljesen átlátszó, pedig volt már motoros Oakley szemüvegem, amit két szezon alatt kinyírtak a nagyobbacska szálló porszemek.Azt hiszem, az a baj, hogy anno nem kaptam hozzá használati utasítást, ami viszont a gyári honlapról elég könnyen letölthető.

Én se ajánlom a nyitott állal motorozást

1710 gramm, 107 ezer forint volt anno, szeretem. A múltkor akartam bele venni egy új bélést, de raktáron nem volt, és lusta voltam visszamenni érte. Egyébként is elhatároztam, hogy ha jól viselkedek, jövőre megjutalmazom magam egy C3-mal, a gyári honlap szerint csak 84 decibel.

Schuberth tűzoltósisak

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr721224430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.07.03. 14:32:03

a teszt miért lenne x-es, vagyis reklám? Négy éve ez van a Winkler fején, volt mi alapján megírnia.

hedda 2009.07.03. 14:40:36

szívesen olvasok ilyet, csak írjatok !!!

Jimy 2009.07.03. 14:48:18

Plexi mögött párásodik a pinlock viszont nem fér bele.
A C3 egy osztállyal fentebb focizik. Könnyű, áramvonalas, gyári pinlock, jobb napellenző, de A kezét törném el annak aki a bepattintható áll alatti részt kitalálta!

kerokaa 2009.07.03. 15:15:32

@baowah: Én hibáztam: a címkéket nem szoktam elolvasni, és ott valóban szerepel a teszt kategória. És természetesen a márkahűség az meg már emberi kategória.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.07.03. 15:17:02

@kerokaa: nekem például Roofom van már egy éve, és azt szeretem - meg is írom hamarosan.

kerokaa 2009.07.03. 15:25:56

@baowah: Nekem meg Cabergem, és nem írok tesztet, viszont szívesen olvasok :D

martong 2009.07.03. 15:26:07

Én Arai rx-7 corsair-el tolom, jó beszélgetni csak ordítva lehet, de nekem nagyobb a biztonságérzetem ha nincs mozgó alkatrész a bukón.

mmjr 2009.07.03. 15:30:01

én is ilyet használok kb 30 000 km óta, nekem már vacakolt a mechanika, egy kissé ki is tágult a belseje, úgyhogy a csere időszerű.

KIZS 2009.07.03. 15:31:22

Tök véletlenül pont tegnap írtam a sajátom Conceptemről itt: www.motorrevu.hu/blog_index.php?id=202&hszid=5115

Winkler Róbert 2009.07.03. 15:33:46

@martong: Hát ja, a fix bukó biztonságosabb, az egyértelmű. Aztán mindenki eldönti, miféle kompromisszumot választ, kényelmit, vagy biztonságit. Én az aktív biztonsággal hitegetem magam (óvatosabban motorozok, stb).

XJRowner 2009.07.03. 15:39:46

Mielőtt megveszed a C3-at, azelőtt kipróbálnék egy Shoei Multitec-ket. Jók a Schuberthek, csak akkorák, mint egy ház.

Psziho 2009.07.03. 15:49:11

cikk c2+c3 reklám+hsz-ek egy oldalon

így kerek:)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.07.03. 16:20:36

Természetesen az iromány alatt meg Schubert reklám flash van...
Minő véletlen. :)
Nekem nincs bukóm,én bicóval járok,de lassan már arra is kelleni fog.
Minap láttam egy jó retrós bőrbevonatos II.vh. vadászgépszemüveges robogóbukót,na olyan kéne!

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.07.03. 16:27:11

@BeeTm: Mindenhol az van. Aztán néha vált Keewayre. Az most ettől független, tényleg. Lesz pl. Ikon kesztyűteszt, és annak azt sem tudom van-e magyar forgalmazója.

loláb 2009.07.03. 16:32:03

Én nem vennék nyitható bukót, egyszerűen nem hiszem el, hogy nem enged el a zár egy esésnél.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.07.03. 16:36:14

@loláb: én estem nyithatóban. zárva maradt.

PepeXVI 2009.07.03. 16:38:35

Én is szemeztem a Schubert-tel amikor sisakot kerestem, de végül az olcsóbb (és asszem könnyebb) Caberg Justissimo GT-t választottam. Nem bántam meg, nagyon szeretem de vannak apró hibái.

Pl. hangos, egy picit párásodik is, meg a szellőzőt én se nagyon érzem. Mondjuk lehet 200 Km/h-nál érezhető, annyit meg ha akarnék se tudnék menni a chopperrel.

Egyébként az állrészt csak országúti tempónál szoktam lecsukni, városban a hideget kivéve mindig felhajtom, különben megsülök. Tisztában vagyok vele, hogy lehet nem lesz állam egy esésnél.

A beépített napszemüge viszont szerintem a világ legnagyobb királysága, főleg hogy szemüveges lévén nem nagyon tudnék egy napszemdzsót betuszkolni a szemüveg és a sisak közé :P

Kár hogy a bluetooth headset hozzá annyiba kerül, mint maga a sisak...

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.07.03. 16:40:29

Lem Progeny-vel van valakinek tapasztalata?

devisionhun 2009.07.03. 16:44:13

Nekem a "tesó" BMW System-5 van. Asszonynak sikerült 200€ért egy ilyen C2es Schubert venni.

Nekem pl jól jönne a BMWbe a robocop szemüveg, mert én meg csukott plexivel szoktam járni (csend!!) és a szemüveg fel- levétel nem egyszerű. Mmint menetközben =DD

Örülök, hogy jót sikerült venni asszonykának.

loláb 2009.07.03. 16:58:31

@baowah: Gondolom (remélem) csak egyszer. A tizedik után térjünk vissza rá, az már elég jó mintavétel lenne. Bár inkább ne legyen.
(Addig én maradok szkeptikus, és zárt bukóban motorozom.)

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.07.03. 17:01:14

@loláb: hat egy sisakban nem szeretnek atelni tiz balesetet.

Az egy soumy volt, fekete es nagos. nem szerettem éppen ezért nem is bánkódtam, amikor fennhagytam az autó tetején és elvesztettem.

Igaz, a rofban is már voltam talajon, de semmi gond nem volt. Sőt, multkor, amikor a suzukit tettem le az alpokban nyitott sisak volt rajtam, a 30 euros louisos.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.07.03. 17:02:37

@loláb: "Az egy soumy volt, fekete es nagos." - hangos.

"Igaz, a rofban is már voltam talajon" - Roofban

bocs.

loláb 2009.07.03. 17:40:04

@baowah:
"hat egy sisakban nem szeretnek atelni tiz balesetet."

Felőlem lehet 10 bukó is. Verd oda mind a tizet 70-nel az aszfaltra, ha egyik sem nyílik fel, akkor elfogadom, hogy nem nyílik fel. (Persze attól még ugyanúgy nem fogok ilyet venni)

De alapvetően mindenki azt húz a fejére amit akar (nyitottat, 30 eurós luiseost, lidliset, vagy akármilyet), én nem ítéllek el benneteket, hogy ti nyithatóban motoroztok, a ti dolgotok.

Én viszont nem bízom bennük, és szerintem soha nem is fogok.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.07.03. 17:45:47

@loláb: igen, olyat használj, amiben bizonságban érzed magad. ez fontos.

korne72 2009.07.03. 19:55:26

Nagyon sokáig gondolkoztam a sisakvásárláson. Teszteket olvastam, ismerősökkel beszélgettem, többet ki is próbáltam. Mivel Arai- ban nem lehetett felhajthatót kapni, ezért a legjobbak maradtak: Schubert és Shoei. Nem tudom, hogy jól döntöttem- e, de a Shoei Multitec- et vettem meg. 3 éve használom, a legnagyobb megelégedésemre. Sajnos 1x már estem egy nagyot vele, megvédett. A felhajtható rész nem nyílt fel, a mechanika is hibátlanul működik. Pedig mekkorát kaptam!:((

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.03. 19:59:52

AGV Longway?

Egyébként az AGV titkos tipp, esztétikus, normális sisakokat csinálnak, nyilván nem olyan jó szélvédelemmel, mint a Schubert. Csak ők is kezdenek kicsit elszállni az áraikkal, pedig pont attól volt fasza, hogy megfizethető. De igaz a mondás, hogy sisakra annyit költs, amennyit a fejed ér.

motorosmuki 2009.07.03. 20:22:01

Nekem is Shoei Multitec-em van,szeretem csak a festése kezd lejönni pedig még elsem estem vele. Ha lecserélem maradok a márkánál bejött!!!

Robetta 2009.07.03. 20:23:01

Szevasztok.
Sisakvásárlás előtt állok, én is farkasszemeztem dr.Schuberthel. Szerintetek mi a különbség egy C3, illetve egy R1 között? Az R1 nem nyitható, oké. És 30 kilóval olcsóbb. És valamivel könnyebb (~ezernégyzáz.... gramm). De ezen kívül? Az R1-nél a gyári honlapon nem adtak meg dB értéket a sumákok. Annyival hangosabb lenne, hogy szégyellik? Egyébként milyen más prémium márkák között lenne érdemes még szétnézni? Amit én így laikusként elsőre jónak találok: AGV, X-lite (Ez ha jól vettem ki a Nolan prémium márkája, és LExan helyett kompozit sisakokat árulnak ilyen néven). További tippek? És melyik modellcsaládjuk jók ezeknek? Elsődleges szempontok: kompozit, halk, minél könnyebb és beépített napszemüveges legyen.

DonPappura 2009.07.03. 20:24:15

Üdv! én AGV longway-t használok 1 éve.
Én személy szerint nagyon szeretem. Egy beépített napszemüveg hiányzik csak belőle, de azért ez nem elsődleges szempont a választásnál. Olyan kényelmes számomra, hogy minél hosszabb egy út, annál jobb viselni :P De tényleg, egy idő után mintha nem is lenne a fejemen semmi:)
A szellőzést én sem érzem melegben túl erősen, de nem szokott benne szétizzadni a fejem...A plexi és az állrész elég stabil és könnyen kezelhető. Amikor vettem próbáltam sok másik sisakot is (100000alatti kategória), de ez volt a legjobb, és azóta sem bántam meg, hogy ez lett.Amellett jól is néz ki...nem mint ez a shubert...ez olyan mint egy bálna :D

Robetta 2009.07.03. 20:25:17

Egyébként hangerő témához: Winkler C2-je valami 86 dB-es, a C3 pedig 84dB. Ez olyan nagy különbség lenne?

morcosboci 2009.07.03. 20:26:41

Nekem nem jött be a Schubert ( annó Shumi miatt vettem) 3x cseréltem plexit mert lemállik a párásodásgátló réteg . Ezentúl csak japó sityakot veszek, az Uvex sem jött be. Olaszt meg semmiképp, bár az AGV-nél ez nem fenyeget mert már kínai gyártmány...

9mmPara 2009.07.03. 20:32:22

Nekem is felnyitható van, egy Airoh. Nagyker raktár kipucolásánál vettem annak idején féláron (135 euróért). Nagy pozitívuma, hogy rendesen lecsukott állrésszel hivatalosan teljesíti az integrálsisakokra előírt biztonsági követelményeket. Ezért cserébe kicsit bumszli (olyan vagyok benne, mint egy űrgolyhó). Kicsit zajos is, főleg a magas frekvenciás hangok mennek át rajta, úgyhogy rászoktam arra, hogy hosszabb úton a lőtéren is használt füldugómat beteszem. Belső napellenző sincs, szemüvegesként napszemüveg helyett a normál szemüvegre pattintható polárszűrőt használok.
Ja, mivel nem telik sisakszettre, jó dolog, hogy a bunkofonom fülhallgató+mikrofon párosát simán tudom használni, amikor úgy képzelem, hogy olyan fontos vagyok, hogy motoron is elérhetőnek kell lennem.

zöldi 2009.07.03. 20:33:50

Én négy éve egy Schubert speedet használok, szintén csupasz gépeken. Ez egy álom. Csendes, atom stabil, kényelmes, nem lógósodott meg a fejemen- 2 éve naponta használom télen-nyáron. Idén taáltam egy elfekvőt az importőrnél, 32 ezerért asszem megérte :D
Én más márkával nem is próbálkozom, ennél jobb nekem nem kell. Azért szokták kritizálni, hogy nagy, meg hülyén néz ki. Igaz, de én csajozni járok vele :)

zöldi 2009.07.03. 20:34:58

@zöldi: Mármint hogy nem csajozni :)

Robetta 2009.07.03. 20:35:12

Na rákerestem. Schuberth R1: 92 dB 100-nál. Akkor ezt nevezhetjük hangosnak? Egy C3 84 dB.

9mmPara 2009.07.03. 20:36:25

@Robetta: a decibel nem lineáris, hanem logaritmikus mennyiségskála. 3 dB (illetve 2,718... dB) különbség a hangerőben kétszeres szorzót jelent. Szóval 86 helyett 84 -- az nagyon sok.

Robetta 2009.07.03. 20:39:39

@zöldi: Schuberth speed? Az egy nem felnyitható, kb mai R1-nek megfelelő modellcsalád?

Egyébként a Schuberth sisakok karbon-kevlár kompozitból vannak? Mert a gyári honlapról ezt is nehéz kivenni. Ügyesen valami trendi nevet adtak az anyagnak....
Az árkategóriából ítélve igen.

9mmPara 2009.07.03. 20:42:35

@9mmPara: francba, elrontottam a logaritmus alapját, nem normál, hanem tízes alapú a log, úgyhogy 3 dB különbség az 1,995... stb. szorzó.

zöldi 2009.07.03. 20:50:36

@Robetta: Igen, a maiak kompozitok, a speed lexanból van, nem felnyitós. Már nem gyártják egy éve legalább

Robetta 2009.07.03. 20:52:31

Az akusztikában a decibel, mint hányadosoknak egy logaritmikus skálán való értelmezése jól illeszkedik a logaritmikus érzékelésű hangosság- és hangerősségváltozásokhoz. Más szavakkal: a hangosság minden szintjére igaz, hogy a növekedés decibelben mért értékét ugyanannyinak érzékeljük – például az emberek a 20 dB-ről 25 dB-re történő növekedést (hozzávetőlegesen) ugyanannyinak érzik, mint a 90 dB-ről 95 dB-re történő növekedést. Ezt a jelenséget ismerjük úgy, mint Steven teljesítmény törvénye.


OKÉ hogy logaritmikus lépték, de az ember lineárisnak hallja, ha jól veszem ki.

Dokibá 2009.07.03. 21:01:44

Mivel én szemüveges vagyok, csak felnyitható sisak jöhetett szóba, egy Bombardierem van, ami eredetileg nem motoros, hanem motorosszánhoz ajánlják. Van benne napszemüveg és egy becsatolható maszk, ami kivezeti a sisakból a lélegzetet és nem párásodik.

Robetta 2009.07.03. 21:54:08

@scheerti: AGV Longway? Ez nem egy belépő szintű AGV? Sima hőre lágyuló műanyag, semmi üvegszál erősítés, sem pedig karbon kevlár kompozit? Mert akkor az nem egészen prémium kategória. És gondolom akkor súlyra sincs ott a szeren annyira.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.03. 22:25:37

@Robetta:

De, az. Ár-érték arányban azért egész tűrhető, 50-ért Schubertet nem kapsz. A duplájáért talán, ha csókos vagy valamelyik motorosboltban. Azt mondjuk nem lehet tagadni, hogy a németek jobb sisakokat gyártanak, meg általában azok tovább is bírják.

akos27 2009.07.03. 22:38:50

@BeeTm: akkor neked egy angol gyártó sisakja:
www.davida.co.uk/type.php?id=classic
... válassz hozzá vmi klasszikus motort is bicajhoz fura lenne.:)))

akos27 2009.07.03. 22:42:13

@akos27: Azért a nyitólapon lévő képet is tessék megnézni a
Guzzi miatt... :)

GERI87 2009.07.04. 00:42:50

nekem 15.000 es bukom van nem párásodik és a szélzaj is türhető(nem is megyek gyorsan)
franc se vesz 50-100.000 ér bukot!
estem már lidlis bukoba is és semmi bajom nem lett!
amugy sem a chopperesek esnek állandóan....

mathieu12500 2009.07.04. 01:25:25

@Dokibá: én is szemüveges vagyok, de integral (zárt) sisakom van...

zutyi128 2009.07.04. 05:53:10

Nekem Kiskőrösi van,felhajtható plexivel.Az a tuti.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.07.04. 06:34:35

Én az S1-et próbáltam nemrég. Elképesztő az a "csendszoba" feeling, pedig a mostani X901 ( indysuperbike.com/img/Nolan/x-lite-x901solid.jpg ) se sz@r éppen.

Erős a gyanú, hogy pár év múlva az lesz a következő kupak.

konti10 (törölt) 2009.07.04. 07:44:37

Uvex Boss-t ne vegyetek.Tudnám pár sorba fikázni, de kár. Már megvettem, de valahol el fogom vlahogy veszítenei, h nyugott szívvel vehessek másikat.

zöldi 2009.07.04. 10:18:35

@scheerti: Viccelsz? Egész télen 50-ért osztogatták a Conceptet, a C2-t meg 70ért a louisban, én a Speedet 32 ezerért vettem 1 hónapja, ugyanott a Concept 60 volt. Boltban, csók nélkül...

kolixx 2009.07.04. 11:41:22

Nekem is Conceptem van, 75e-ért vettem, nemrét, 5e van még csak benne.

Kicsit nehezen indult az ismerkedés. Mikor lecsuktam a sisakot, akkor kicsit megrángattam az állát a biztonság kedvéért, és az egyik fele kioldott. Nézegették a srácok az importőrnél is, meg néztem más sisakokat is, végül az lett a vége, hogy ilyen rántást esésnél nem, kap ne idegeskedjek. Megnyugtatás képpen a boltban még 3 Conceptet megnéztem, és azokat is ki tudtam pattintani. Innentől bízunk a szabványok ban és hitelesítésekben, mert még sok kilóméterig nem engedhetek meg magamnak új sisakot.

Amúgy kényelmes, jól szellőzik. A csendességgel én úgy vagyok, hogy kicsit kamu. Baromi csendes, ha a csillagok jól álltak össze (értsd naked bike). XJ6-on és XT660-on próbáltam túraplexivel, dübörgött mint a búbánat. Ezért a túraplekó ment a levesbe, most porosodik. Nagyon érzékeny a sisak a legkisebb változásra is. A kezemet a nyakamhoz emelem és már eldurran, fejfordítás dettó. De ha plekó alapból nem bántja, akkor a csendességi rekordot nem lehet elvitatni.

A belső napszemcsi, ha tiszta nagyon hasznos. A sisakban felvett napszemcsivel szemben én az erdős szerpentineken látom a nagy hasznát. Ott ahol sötétebb van és árnyék-fényes folt sűrűn váltakozik, ott hamar felhúzom, aztán ha megint nyílt terepen vagyok, akkor vissza. Ez is baromi hasznos.

A következő sisakom valami napszemcsis zárt felszerelés lesz.

A biztonságérzetről még annyit, hogy nekem nagyon hiányzik az arcpárna. Kézi nyomsára nem csúszik könnyebben hátra mint a régi zárt sisakom, de nagy zakónál szerintem hiányozna ennek az arcpárnának a plusz támasztó hatása.

kolixx 2009.07.04. 11:48:01

Még annyit kifelejtettem, hogy a beépített napszemüveg könnyen koszolódik. 1000 km-t nem bír ki tisztán, ha kicsit porosabb utakon jár vele az ember. Reggel még átláttam rajta szépen, estére már csak homályosításra lehetett volna használni.

u.i.: elnézést az előző hsz helyesírási minőségéért, azt hittem posztolás után még lehet szerkeszeni :(

kolixx 2009.07.04. 12:22:07

Még egy gondolat eszembe jutott.

Az egyik érv a felnyitható sisakok mellett, hogy bennük lehet beszélgetni, ha felnyitod, míg a zártakban nem. Na a Concept ezt valahogy nem használja ki :D Az állrésze olyan alacsonyan van, hogy szemből vizipisztollyal is lehetne itatni az embert aki viseli, csak a rostély legyen felnyitva. Volt, hogy útbaigazítást kértem járókelőktől, a régi sisakban ez csak levétel után volt kivitelezhető, a Conceptet fel sem kell nyissam :D

phaidros 2009.07.05. 19:24:23

@kolixx: igen, dettó ugyanezt tapasztaltam. :)

phaidros 2009.07.05. 19:26:01

Nekem nagy sebességnél (>200 német autópályán csakis), az arcomba csúszik az alsó rész, az orromat nyomja.

nehogymárne 2009.07.05. 21:46:21

Nekem egy scorpion sisakom van. arra is azt mondták, hogy baromi csendes, de nem különösebben az. Van viszont egy elég jó extrája azok számára, akik szeretik a sebességet: az arcpárnája egy helyes kis beépített pumpával olyan passzentosra fújható, hogy azt meg nem billenti a kétszázas tempó. mondjuk én békésebb állatfajta vagyok, ilyet nem csinálok sose, de jó tudni, hogy ha tágul is még egy kicsit a bélés, később is belőhetem magamnak.

akos696 · www.focusauto.hu 2009.07.06. 11:55:42

Én ezt a sisakot használom 2 éve és 15 km óta:

www.netmagazine.de/motor/mobiles2005/cypacc/takachi.html

Az ára viccesen alacsony (asszem 20e-ért vettem 2 éve). Mindent tud, amit kell: Kompozit hély, alacsony súly (1450g), kivehető bélés, orrvédő, dupla D csatt (a képeken még nem az van). A légrostélyok nem akarnak leválni, csendesnek is mondanám, amíg el nem fordítja az ember a fejét, mert akkor oda az aerodinamika. A fejbúblevegőztető nem zárható, viszont ha az ember előrehajtja a fejét, akkor kiválóan kiszellőzteti a sisakot, normál tartásnál nem érezhető, hidegben sem. Az ára alapján olcsó, de a megoldásai, héjszerkezet, kidolgozási minőség terén hozza egy ismerősöm 100ezres Shoei XR1000 Szintjét! Ez nem vicc (persze balesetben nem teszteltük szerencsére, de kézben fogva ill. viselve egy kategóriának tűnik. A párátlanító pin hiányzik róla, ill a bogárvédő az áll résznél, de ennyi. Egy AGV-nél (nem tudom milyen típus, lényegesen halkabb.

Robetta 2009.07.07. 11:52:30

"Der im Spritzgussverfahren hergestellte Thermoplasthelm
TK 100 von Takachi bietet für 139,90 Euro ein besonders
gutes Preis/Leistungsverhältnis. "

Ez kurvára nem kompozit. Ez hőre lágyuló, leggaggyibb műanyag. (thermoplast)
Miről beszélsz? Hogy lenne már egy kategória egy 100 ezer forintos karbon kevlár sisakkal?

Csussz 2009.07.07. 18:26:33

@Robetta: lineárisnak hallod, de összességében mégse mindegy, hogy mekkora hangenergia-terhelést kapsz. Annak idején a kiskőrösi csodámban akkora süvöltés volt, hogy már félórányi motorozás után nem értettem az igazoltató rendőr egyetlen szavát sem. Mindenre vissza kellett kérdeznem -- kevéssé javította a hangulatot.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása