Egy elcseszett robogó hozta meg a sportsikert

Ralph Bryans 1964-es ugratása az ötvenes GP motorral Assenben

Ismertük Szojcsiro vágyait: menni, gurulni, napról-napra gyorsabban. Egész birodalmat épített az álmaira, amiben sokan nem hittek, de ő mindig képes volt bebizonyítani, hogy nem hagyja elveszni ötleteit. 

A szerencsétlen Juno-K

1954 szerencsétlen év volt – a nagy meglepetésnek szánt Juno-K robogó nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Nehéz volt, gyenge, a blokkja melegedett és kegyetlen sokat kértek érte. A cantilever rugózás sem sikerült, a kuplunggal folyamatos gondok adódtak, a korabeli források szerint az elektromos önindító sem állt a helyzet magaslatán.

Bob McIntyre csodás kanyartechnikája az ulsteri pályán, '61-ben, 250-es Hondája nyergében

5980 darab után leállt a gyártás, sokan kajánul firtatták, ennyi lett a Honda-álom, kipukkant a lufi? A Juno talán legendákkal teletűzdelt történelmük legfélresikerültebb motorja. Mégis mérföldkő: annyi újítást és úttörő vívmányt préseltek bele, mint Japánban előtte soha. Az összhang nem volt tökéletes, de semmit sem dobtak el, mind-mind visszatért későbbi motorokon. Kísérlet volt, ami nem sikerült, mégis hasznot hozott: Honda Szojcsiró a kritikákat hallva elhatározta, hogy megmutatja mit tud, és nem csak az utcán bizonyít, hanem a világbajnokság versenypályáin is.

Mike Hailwood Hockeinhemben tanítja motorozni a maga mögött jövőket

1954-ben döntött, 1959-ben volt kész a versenymotor, amellyel a man-szigeti TT-n indultak el. Naomi Taniguchi lett az első japán pilóta, aki 125-ösével rajthoz állt a világbajnokságon. Az ausztrál Tom Phillisnek 1961-ben jött össze az első spanyolországi futamgyőzelem, majd év végén a bajnoki cím. Ekkor már senki sem nevetett, a nagy nevű konstruktőrök csak hümmögtek – elkezdődött a japán márkák sporttörténeti menetelése.

Az 500-as RC181 1967-ből

Sajnos Phillis '62-ben épp a Man TT-n szenvedet tragikus balesetet, de ez már nem állíthatta meg a Hondát, udvariasan, precíz munkával nekiálltak legyőzni a világot. Teltek az évek, sorra jöttek a nagy nevek: Jim „Iron Man” Redman, Mike „The Bike” Hailwood, Freddie Spencer, Mick Doohan, majd Valentino Rossi. A mérföldkőnek számító versenymotorokra szintén sokan emlékeznek: RC149, RC166, RC181, NR500, NSR500, RCV211V.

500 köbcentis NR500 1981-ből

2005-re megvolt a hatszázadik GP győzelem, idén pedig kikerekedtek az évek: immár ötven éves a Honda versenytörténelme. Április 12-én, Katarban gyullad ki először a rajtrács feletti zöld lámpa – Pedrosa és Dovizioso próbálja majd az aktuális RC212V-n továbbvinni Honda Szojcsiró több, mint fél évszázados álmait.

Kattintsák végig a képgalériát - nézzék meg a Honda sporttörténetek legszebb, nagyfelbontású képeit.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr24993101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.03.11. 13:08:59

A hockenheimi képen a hathengeres Honda látszik?

T1GRIS 2009.03.11. 18:03:35

(elütés az utolsó előtti sorban)

dextercapo 2009.03.11. 18:06:36

t1gris : a honda divizio-szeru dolgokat jelenti a divizioso :)

LAPoska 2009.03.12. 15:51:42

Bevallom... NAGYON HONDA-BUZI VAGYOK...
De tudom, hogy miert... ;-)

akos696 · www.focusauto.hu 2009.03.16. 18:37:54

Ha motor, akkor Honda (és BMW). A saját VFR 750F rc36-osom szinte rajongásig szeretem.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása