Sons Of Anarchy – A motoros végre nem gyökér?

Bementem a Harley Davidson Budapesthez alaposabban szemügyre venni az új kis Szporit, amit a Mobilitás kiállításon szúrtam ki. Erre ott áll egy új Dyna is (konkrétan egy fekete Street Bob), amiről rögtön az jutott eszembe, ami mostanában sokaknak, akik sorozatfüggők: Sons Of Anarchy.

Én ugyan nem vagyok az, de erre rá vagyok kattanva. Egy motorosbanda életéről szóló sorozatról beszélünk, amelynek szerves része a H-D modellpalettája, amely itt konzekvensen főleg a Dyna sorozat gépeiből áll.

A Dyna a Harley-nál az a modellcsalád, amelynek hátul két rugóstagja van, mint a Sportsternek is, de nagy blokkos, tehát az fajta, aminél a váltó egyben van a blokkházzal. Egyszerűbben: az a hagyományos vázas nagy Harley, aminek hátul két rugóstagja van, az Dyna.

street_bob_1.JPG


A Dyna sorozat 1991-ben jelent meg. 2006-ig a 88 köbinches (1440 cm3), majd 96 köbinches (1570 cm3) blokkal készültek, a legújabbak pedig az új 103-as (1690 cm3) blokkal kaphatók.

Az én kedvenceim a Wide Glide és a Street Bob, nehéz lenne választani közülük, de az biztos, hogy mindegyikre egyenes dragbar kormányt tennék. Így erről, amit éppen a H-D Budapestnél fotóztam a karácsonyfa árnyékában, szintén lehajítanám a gyárit.

A Sons Of Anarchy az egyik szereplő szerint megmentette a H-D eladásait, amit én költői túlzásnak érzek, de tény, hogy az ilyesmi komoly befolyásoló tényező lehet a piacon. Állítólag a Fat Boy is a Terminator 2.-nek köszönhette a kereskedelmi sikerét. A SOA pedig rekordnézettség lett Amerikában: a hetedik évad záró epizódja biztosan minden számot megdöntött az FX csatornánál: 9,26 millió néző az egy teljes magyarországi lakosság, leszámítva az emigráltakat. 

 Ennek ellenére a sorozatban korántsem új motorokat látunk. Ráadásul némileg át vannak alakítva, nem feltétlenül előnyükre. Hogy az ormótlan kormánykiemelők talán azért kellettek, mert a motorosként kezdőnek számító színészeknek könnyebb volt velük, és ezt el kellett takarni egy-egy buta fejidommal, nem tudom. Gyárilag a motorok jobban néznek ki, az biztos, főleg amikor az ötödik évadban megjelennek a ledes irányjelzős ratyitükrök is. 


(Ezektől én komolyan öklendezni kezdtem, de sajnos ilyen elkúrt világ van: a prosztók gagyi sufnituning megoldásait utánozzák ma a gyárak.)

Nézzünk pár típust:

clay_morrow.jpg

Clay Morrow, a klub prezidentje egy 2008-as Super Glide-ot hajt, még a 96 köbinches verziót. A Clayt alakító Ron Pearlman egyébként soha nem ült motoron, de nagyjából a többi színész sem, és az első két évadban látszik is, hogy kapálóznak a lábukkal. Pearman viszont 58 évesen lett újonc kényszermotoros és rendesen parázott.

jax_bike.jpg

Jax Teller alelnök, Clay mostohafia egy 2003-as Dyna Super Glide Sporttal nyomul. Ez még a kicsi, 88 köbinches blokk. A Super Glide Sport fekete blokkal rendelkezik és alu kerekei vannak, elöl pedig dupla tárcsafék.

tigs_bike.jpg

Tig Tragernek egy 2006-os Street Bobja van 96 köbinches. Mivel ő a legpszihopatább figura, kis koponyák vannak a fék és kuplungkar végén. Úgy tudom Tig blokkja még tuningolva is lett.

Belenyúltak egyébként a kipufogókba és általában bandázsoltak is, amit én őszintén gyűlölök.

Elképesztő egyébként, hogy egy ilyen motort bárki építhet magának, már leszámítva, hogy jobban jár, ha meghagyja gyárinak, mert esztétikában egyelőre a gyár sokaknál erősebb.

street_bob_2.JPG
A SOA sajnos korántsem a motorokról szó, sokkal inkább csak kellékek, de azért jó érzés, hogy ezúttal a motorok végre ha még csak ily módon is, de főszerepet kaptak, a motoros pedig végre nem csak egy idióta mellékszereplő.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr137012901

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása