Rászálltak a rendőrök a robogósokra

Tegnap este Budapesten, a Szabadság híd budai hídfőjénél ellenőrizték a robogósokat a rendőrök. Két motoros járőrrel találkoztam, akik éppen egy ötvenesként, tehát rendszámtábla nélkül használt Vespa ET4 125-öt nézegettek. Aki azt hiszi, hogy egy ilyen rendőri ellenőrzést könnyű megúszni, ha levakarjuk a robogó hengerűrtartalmára utaló jeleket a burkolatról, az jó ha tudja, hogy amikor odaértem bringával, már ki volt emelve az ülés alatti sisaktartó vödör és a rendőrök elemlámpával keresgélték a számbeütéseket a blokkon, illetve nézegették a gép vázszámát, mivel ebből is kiolvasható a hengerűrtartalom, bizonyos esetekben.

Úgy tűnt, tényleg tudják mit kell keresgélni. Akit kikapnak a sorból, azt hivatalos műszaki vizsgálatra küldhetik a gépével együtt, és ha bebizonyosodik, hogy segédmotorként használt egy amúgy rendszámköteles robogót, vagy motorkerékpárt, rögtön több problémával szembesül. A kérdések, melyekre ilyenkor a hatóságok választ várnak: Miért szerepelnek valótlan adatok a gép adásvételi szerződésében? Miért nincs érvényes kötelező biztosítása (ilyenkor a biztosítást is ötvenesre kötik)? Hol vannak a gép származási papírjai? Van-e jogosítványa a nagyobb kategóriára a vezetőnek? A büntetés akár több mint százezer forint is lehet, plusz okirat-hamisítási ügy, ha igazán nagy pechünk van.


A rendőrök nem nyilatkozhattak, de nem lennék meglepve, hogyha mostanában egyre többször tartanának hasonló ellenőrzéseket, és nem csak Budapesten. Hallottunk is ilyesmiről, állítólag vidéken néhol még a gépek végsebességét is ellenőrizni tudják. Egy segédmotor legnagyobb tervezési sebessége 45 kilométer per óra, mármint a törvény szerint. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál megint napirendre került az ötven köbcentisek rendszámosításának kérdése, még mindig nem találják a Béke téri bankrobbantót, aki egy rendszám nélküli, vélhetően százhuszonöt köbcentis enduróval menekült immár kilenc hónapja, illetve pár hete a szerkesztőség előtt tépték ki egy nő kezéből a táskáját, aki nem sokkal korábban több millió forintot vett fel a Flórián téri OTP-ben. A támadó robogósokról csak annyit tudunk, hogy az egyik talán szürke színű volt, a másik meg mintha fekete lett volna. Egyiknek sem volt rendszáma és bár két autós is utánuk eredt, esélyük sem volt elkapni őket.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr296750849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butschq 2014.10.02. 12:35:49

@alvázvédelem: Gondolom, ha túl nagy az értékkülönbség, akkor lehetnek/lehetnének kíváncsiak.

sanyix 2014.10.02. 12:36:44

@georgenius: Ezt nem csak a robogósok csinálják, pl az 1000 cm3-as sorn4-es sportmotorokat 13 ezerig húzató boyracerek bármelyik főuton.

Robogóknál is a 2 üteműek üvöltenek annyira, és többek között azért használnak ilyet, mert az 50 cm3-ból több teljesítményt lehet kihozni mint 4 ütemmel.
Szerintem a 2 ütemet egyszerűen be kéne tiltani (már csak a környezetvédelem miatt is), esetleg kivételezni lehetne a normális veterán motorokkal.

butschq 2014.10.02. 12:36:53

@szipipeti: Nem szép dolog, az egyszer biztos, én azért ettől nagyobb csalásokat is láttam már szerény kis világunkban. :)

szvsz 2014.10.02. 12:51:36

@Agr3ssor: minden nap végén (leállás) behúzom a kéziféket -> ellenőrizve.
Minden nap elején indulásnál tekerem a kormányt (OK, nem indulás elött, indulás közben) -> ellenőrizve.
Indulásnál bekapcsolom a fényszorót és megnézem, hogy világít-e és hova -> ellenőrizve. Ha sötétebb van a féklámpákat is könnyebb ellenőrizni (ez utóbbi kettőre igenis külön figyelek), világosaban az figyel aki csukja a kaput.
OK, letojom, hogy nem világít az egyik rendszám világítás izzója és a helyzetjelző cseréjét sem kapkodom el.
Szintén saját érdekemben rendszeresen ellenőrzöm a keréknyomást, de legalább szemrevételezem a kerekeket. Nem nagy cucc ám...
A motort pedig kifejezetten ellenőrzöm indulás elött mert régi, bármikor lehet vele valami (esetleg elhajítok egy műanyagidomot 70-nél) és ha szaros, abból könnyebben van nagyobb gond. És leginkább azért mert féltem a bőröm.
Az egész indulás elötti macera eltart vagy 30-45 mp-ig is.

lua lua 2014.10.02. 12:57:44

Azt vki meg tudná nekem mondani, hogy a rendszámosítás miként akadályozná meg a bűnözést?
Mert amennyire tudom, autót lopni is lopott autóval, de minimum lopott rendszámmal mennek...

alvázvédelem 2014.10.02. 12:59:12

@lua lua: pl ha van rendszámod,és a sorok között mész kevésbé fogod lerugni annak a kocsinak a tükrét ami nem húzodott le

dondanial 2014.10.02. 13:27:54

@butschq: Igen, jól tudod. Smkp-re is kell kötelező (jelképes összeg, ahogy kiveszem írásodból te is ilyet kötöttél). Amennyiben 50ccm-el közlekedsz te jól csinálsz mindent:-)

"Vagyis aki 125-öst 50-esít, kötnie kell rá biztosítást, csak smkp biztosítása lesz." - igen és itt jön (jöhet) be az okirat hamisítás, ami nagyon nem ajánlott.

Gyakorlatban: 125-ös verda segédmotorként használva rendszám nélkül, két opció:
a) kötsz rá kötelezőt, ha nem akar szőrözni a yard vígan motorozol (eddig ez volt gyakorlatban). De ha megbuksz ezzel már rád verhető az okirat hamisítás, ráadásul káreseménynél természetesen a biztosító is szét fogja tárni a kezét, tehát a különböző büntik és eljárás mellett az okozott kárt is zsebből kell rendezni -> gyomorgörcs

b) nem kötsz rá kötelezőt -> gyomorgörcs, ellenben ha megbuksz nincs büntetőeljárás okirat hamisítás vádjával, ellenben szabálysértés keretében fizetheted a büntit. Károkozásnál természetesen itt is zsebből megy a mutatvány

Sajnos nem lehet ebből jól kijönni, csak a vonatkozó szabályokat betartva - amiken valljuk be lenne még mit finomítani az élhetőség jegyében.
Én is szeret(t)em feszegetni a határokat (20éve mocizom is), de egy rövid fejszámolással kijön, hogy nagyon rossz tud lenni egy ilyen bulinak a megjátszott kockázat/nyereség hányadosa. Pókerben sem megy az ember kézben 3-as 7-es különböző színekkel preflop allinre, valami ilyesmi :-)

dondanial 2014.10.02. 13:36:24

@butschq: Még egy apró adalék: behozol 125, vagy 200-as robit, kb 50-80-ból berendszámozod (ha jól tudom 125 fölött 10e-el megugrik a regadó 35e-re) és ebben a pillanatban jobb lesz a piaci értéke, tehát kis túlzással csak a jogsit kell megfinanszírozni a motorozni vágyónak. Gyomorgörcs letudva :-)

datam 2014.10.02. 13:47:04

@sanyix:

Szerintem a betiltást kezdjük a koromfelhőt okádó dízelekkel, mindegy, hogy tunning miatt, vagy szakadság miatt, aztán folytassuk azokkal a benzines autókkal, amik olyan kék füstöt nyomnak, hogy nem látsz át rajta, majd jöhetnek a fekete füstöt vízbe eresztő hajókkal... Ugyanis bármelyiket is nézzük, az én kis szaros robogóm tizedannyi káros anyagot juttat a környezetbe, mint az imént felsoroltak.

sanyix 2014.10.02. 13:54:03

@datam: nem igazán, egy 2 ütemű robogó fajlagosan több káros anyagot bocsájt ki mint egy nyerges vontató...

OmegaMale 2014.10.02. 13:55:07

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
Hátmegugye rendszámmal már nem olyan magabiztos és bevállalós a zember, ha már a saját és mások anyagi/testi épsége nem visszatartó erő.

Rendszámot minden robogóra!

radvanszki 2014.10.02. 13:59:35

Nem, olvastam végig a vitát, csak az elejét, de egyvalami szemet szúrt:
Értelmezte már valaki a "tervezési sebességet" ? Mert az messze nem ugyanaz, hogy legfeljebb 45 km/ó-ra sebességgel mehetsz a járgánnyal.

Magyarázat: szerkezetet tervezek, meghatározott igénybevételre. A törőnyomatéknál (ahol el kellene törnie a szerkezetnek) még nem repedt meg... persze a biztonság...
Ezért gondolom, hogy a 45 km/ó-ra tervezett smkp-ral is lehet gyorsabban közlekedni, mivel az "csak" a tervezési sebessége.

Nem állok senki pártján, csak ez szúrta a szememet és autóm van.

metal · http://electric.blog.hu 2014.10.02. 14:11:26

@lua lua: A lopott robit nehezebb lesz Mo.-n eladni. Mert lesz róluk nyilvántartás, amibe az új tulajnak is be kell jegyeznie a gépet, és kiderül a turpisság. Most egy rendszám, és nyilvántartás nélküli SMKP-t ellopsz, majd elviszed egy másik megyébe, és eladod bárkinek. Senki nem fogja megtalálni.

supernem 2014.10.02. 14:17:58

@sanyix: fajlagosan... Hülye. A fajlagosan többet kibocsátó robogóval kétszer megkerülöd a földet, mire annyit kokszolsz, mint egy nyerges egy nap alatt.

datam 2014.10.02. 14:17:58

@metal:

Ez így ebben a formában nem teljesen igaz, ugyanis ha az ellopott motor tulaja bejelentést tesz a rendőrségen, akkor amikor megkötik rá az új névre szóló biztosítást, azonnal kibukik. Egy ismerősöm motorját Olaszországból lopták, és még így is járhat a rendőrségre, pedig az nem a szomszéd megye.

datam 2014.10.02. 14:21:53

@sanyix:

Fajlagosan könnyen lehet, de mire én fizikailag azonos mennyiségű mérget tolok a környezetbe, mint egy nyerges vontató, addigra kb 15x tettem meg a Föld- Hold távolságot. És mi a helyzet a részecskeszűrő nélküli, tunningolt dieselekkel? Láttál te már át egy ilyen koromfelhőn padlógáz után? Én még nem. Szerintem ők is kicsit több szart nyomnak a környezetbe. És ne a fajlagosságot nézd, hanem a fizikai mennyiséget...

Etniez 2014.10.02. 14:29:25

@Agr3ssor: Khm

Nincs törvényi előírás a holtjáték naponta történő ellenőrzésének ahhoz, hogy te jogosítvány és képzés nélkül vezetsz egy olyan járművet, amire nincs jogi lehetőséged, se biztosításod?

2014.10.02. 14:30:09

@sanyix: A megoldás kurva egyszerű. Ha fosol, akkor menj a mellékutakon, azokon is el lehet jutni szinte mindenhová, néha gyorsabban is. Ha meg a főutakon is akarsz hajtani, akkor vegyél rendszámost és nem kell félned a sebességkülönbségtől.

Etniez 2014.10.02. 14:31:08

@Agr3ssor: Az nem baj, hogy te hülyeségnek tartod. Egész Európában az a norma, hogy a motorizált járművek azonosíthatóak. Most jönnek a robogók. Nincs ezzel semmi gond.

butschq 2014.10.02. 14:36:25

@dondanial: "
Sajnos nem lehet ebből jól kijönni, csak a vonatkozó szabályokat betartva - amiken valljuk be lenne még mit finomítani az élhetőség jegyében."

Ezzel a mondatoddal nagyon egyet tudok érteni.

Van 50-esem, egy simson, amit már csak hobbi céljából tartok. Éppen ezért vagyok azon, hogy ha bevezetik a rendszámosítást, kötelezőt megszüntetem, a motort pedig álomba szenderítem. Aztán lehet, hogy egy év múlva annyira hiányzik, hogy rendszámososítom, jelenleg viszont úgy vagyok vele, hogy már több, mint 32 éves, napi használata sok törődéssel járna, hétvégente elővenni, és megjáratni az eddigi rendszer tökéletes.

125/250 számomra nem volt alternatíva. Igaz egyszer szerettem volna venni 125-ös nsr-t, rendszámosan, de lehetetlen feladatra vállalkoztam, annyiban is maradt a dolog :)

dextercapo 2014.10.02. 15:03:12

@BTO11: nem emlekszem mar , mert nyaron vettem valamivel 200 alatt es bosszantott hogy eredetvizsga , atiras , forgalmi , torzskonyv stb . az maradt meg hogy osszesen valami 60K korul koltottem ra mire raulhettem... volna - mert magyarfoldon szerelt gep volt : a csavarok ketharmada hianyzott , a maradek tizfele nem belevalo , muhely aljan osszesoport szemet volt , reszben megszakitva stb
ket hetig allt a garazsban szetteritve mire minden lemezanya , csavar , kabel a helyere kerult es ujra ugy mukodott ahogy a gyar kitalalta.
elkepesztoen klassz gep . turaenduro rajongo vagyok es nekem nem lehet egy motor sulypontja eleg magas, igy az iranyitasat szeretem - egy brutalis felhoszakadasban hoztam el pestrol bekescsabaig - nem aztam meg annak ellenere hogy jott szembe jonehany kamion is es csaptak a vizet .
zsenialis koncepcio a gep - elfogadhatoan megvalositva . regen vagytam ra , olyan ez mint a maxirobi - egyszeruen kellett.
par aprosagot meg fejlesztek rajta es utana hosszu evekre bekerul a jarmuparkomba.

dondanial 2014.10.02. 15:04:50

@butschq: Vigyázz rá, nagyon jó motorod van! :-)
Anno 10 évesen 2 sebességes Rigával kezdtem és jóhamar átültem a Simsonra, érzelmileg mai napig hozzá kötődöm a legjobban - éjjel nappal szereltem, igazi szerelem volt, rengeteg közös élménnyel, sztorival és a leghihetetlenebb: soha nem hagyott cserben!-ez kb csoda számba megy egy Simónál :-)
Ha nincs szükségem az 50e forintra amiért eladtam hogy átszálljak a TZ-re, tuti megtartom.

Szóval 16 évesen A1-el átültem a 250 ETZ-re (ennek közel 15 éve és - bár megtehették volna - akkor még nem szőrözött a közeg, hogy a 250ccm bizony nem 150 :-), mikor váltásra került a sor, tapasztalt rókaként már nem adtam el. :-)

Hát nekem a '87-es 250-es ETZ-m lett olyan, mint neked a Simsonod. Újítgatom és igyekszem patent állapotban tartani, évente kétszer cruiseolok vele és az nagyon lélekemelő dolog. Életének több mint felét már velem töltötte, remélem együtt is öregszünk meg.

Ha lehet egy tippem, fogod te még 'rendszámosítani' a paripád ;-)

ui (a hitelesség kedvéért):
egy alkalommal megállt a Simsonom. Tirisztoros volt a gyújtása, valamelyik tekercselése szétment és ha túlhevült megállt, de utána újraindult. Csere után hibátlan lett. Nem volt olcsó, de legalább nem járt az alapjáratom össze vissza, mint a kalapácsosnál a kacsa segge :-P

Macropus Rufus 2014.10.02. 15:08:49

@datam:
"Szerintem meg a 45 km/h a veszélyes, főleg Bp.-en, és mivel én itt lakom, nekem ez a mérvadó"
ez azért érdekes, mert a város nagyrészében az átlagsebesség alig 20km/h, a sok dugó miatt. Ahhol táblával másképpen nincs jelezve ott max. 50-el lehet menni. Szóval nem hinném, hogy olyan nagyon veszélyes lehet az 50 helyett a 45. Pláne amikor a fél város max 20-al cammog a dugóban. ;)

Agr3ssor 2014.10.02. 15:21:35

@szvsz: Bár nem egészen úgy csinálod, mint amit előír a Kresz a napi első elindulásnál, én így is büszke vagyok rád!! Sokan ennyit sem tesznek!

Agr3ssor 2014.10.02. 15:24:00

@Etniez: Nincsenek előírások a napi első elindulásnál esedékes teendőkre??? Tűnés vissza Kreszt tanulni!

Mellesleg egyáltalán nem vezetek semmi olyat, amire nincs jogosultságom/biztosításom!! Egyáltalán honnan vetted ezt?

Gácsfalvi Róbert 2014.10.02. 15:25:41

Nemhogy azon gondolkodnának az illetékesek , hogy b -vel lehessen vezetni 125-ös robogót nem? Nem lenne ennyi gond, persze rendszámmal. Menjenek a p....ba! Más országban bezzeg lehet és sokszor 3 ember ül a robogón:-).

Agr3ssor 2014.10.02. 15:26:40

@Etniez: Így van! Ettől szép a világ, hogy másképp látjuk ugyanazt a dolgot!!

Az "Európa" kifejezést most te gúnyos szitokszónak, vagy hétköznapi jelentésében próbáltad használni??
Nem mindig egyértelmű.

Jesus4871 2014.10.02. 15:46:21

125-öst szerettem volna...de nagyon nem szeretném (b...a a csőrömet ha le akarnak húzni 50 rugóra a A1-ért, azért ami az egész EU-ban az B kategóriával jár) ha fizetnem kéne egy egy napos himi-humi "vizsgáért". El lehet menni dolgozni, ne én tartsam el őket...Én is megdolgozok ezért a pénzért. Most 50-essl járok. 2db van. A törvényi keretekbe egyik se fér bele..Az egyik 13, a másik 10 paci gyárilag. A 45 km/h végsebesség(kerékpárral, sisakkal a fejen gyorsabban lehet menni =D ) az egy vicc. Utoljára a Dongó motor teljesítette a törvény által előírt feltételeket... Tehát minden motor rendszámköteles (még a Simson is). Előbb a szabályozást kéne korszerűsíteni (2014 van, nem 1953, kicsit fejlődött az afránya technika =D ) aztán betartatni...

Dondogs 2014.10.02. 15:57:11

Olvasom a hozzászólásokat,és látom,a legtöbb ember,máris felvette a kesztyűt,és már lázasan filózik a legjobb szabályozáson.Hát én meg azt mondom,hogy le kell szarni ezt az egészet. Hogy most a robogósokat találják meg ? És ez olyan meglepő ? Hát senki nem látja,hogy mire megy ki az egész? Itt folyamatosan basztatják,az autósokat,a közterület felügyelet,egy behajtó iparággá nőtte ki magát.És ez a tetves rendőség ? Ez is csak egy mocskos pénzlehúzós intézmény.Vidéken élő barátom mondja,hogy többször meglopták már,de a rendőrség egyáltalán nem intézkedik,hiába tenne feljelentést.Nincs ember,és kapacitás rá,de ugyanezek a fakabátok persze trafizni,meg a faluba a kerékpárosokat büntetni,azért nagy buzgalommal tudnak. Mint mondtam,rohadt egy intézmény lett ez,beszari negyven kilós rendőrökkel,aki oda sem mer menni egy keményebb bűnözőhöz,meg persze nem is akar.Az eredményességének is csak az a fokmérője,hogy mennyi pénzt gyűjtött be. Szarfaszú banda ez az egész.Lassan megeszi az országot a kisebbség,ezek meg a szerencsétlen robogósokat baszogatják.Ezek már rosszabbak,mint az úgynevezett átkosban. ott legalább tényleg bűnüldözés folyt,és egy szabálytalan kismotorost nem akartak így meghurcolni. Kicsavarták a gyertyát,és menj haza fiam" volt a válasz.Hát de most.. helyszínen kivégzés.És tudjátok mi a legszomorúbb ebben az egészben? Hogy ez alatt lehet hogy éppen valakinek elveszik az értékeit,vagy agyonverik éppen,mert a rendőr bácsi épp robogózik"
Mint mondtam,mocskos ez az egész,de rendesen

adibadi 2014.10.02. 16:12:15

@Jesus4871: Tény, hogy még az A1 sem olcsó, de ha csak a KRESZ + kötelező óraszám + vizsga díját nézed, akkor is (iskolától függően), de 35 alatt megvan az egész.

Persze még a költséghez hozzá lehet adni azt is, hogy a vizsgán kötelező a magasszárú bakancs vagy motoros cipő, protektoros kesztyű és protektoros kabát, térdvédő... Akkor viszont már több is, mint 50, de ez azért nem kidobott pénz...

alvázvédelem 2014.10.02. 16:13:30

@Jesus4871: ami a vicc hogy kerékpárral 50 a megengedett:-)

tlantos 2014.10.02. 16:14:58

@Zazu52:
Az igazan nagymotorokra meg nem lehet rahazudni, hogy robogo, igy azok szimplan leragasztjak a rendszam egy reszet, es meg is van oldva.
Nekik kellene millios buntetest varrni a nyakukba, es minimum 10 evre elvenni a jogositvanyt, meg rokkantkocsit se vezethessen.

metal · http://electric.blog.hu 2014.10.02. 16:17:16

@Agr3ssor: Annyiszor hivatkozol arra, hogy ahogy a KRESZ előírja, hogy kikerestem neked:
"(2) A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni. "

Ebben nincs benne, hogy hogyan kell ellenőrizni, csak az, hogy ellenőrizni kell. Tehát akinek pl. elektronika figyeli az izzókat, az ellenőrizve is van. Csak a pontosítás kedvéért.

metal · http://electric.blog.hu 2014.10.02. 16:19:42

@datam: Jó persze nem ilyen egyszerű, de ettől még bonyolódik, ha lesz egy egységes nyilvántartás.

Agr3ssor 2014.10.02. 16:21:24

@metal: Úgy kell elvégezni, ahogy az oktatáson mutatták...
Azt sem írják le, hogy milyen csukómozdulattal váltasz sebességet, mégis megmutatja az oktató...

isti75 2014.10.02. 16:43:05

@alvázvédelem: A baratodat majd egyszer elkapja a Kiwara aztan annak olyan költsegei lesznek hogy boldogan hasznalt vona inkabb osztrak rendszamot... Ha sokallja a költsegeket jarhat gyalog is. Gondolom az osztrak munkabereket azt nem sokallja. Utalom az ilyen szarrago fergeket.

sanyix 2014.10.02. 17:11:30

@supernem: Na egy szerencsétlen akinek fingja sincs arról mit jelent a fajlagos szó, és még ő hülyéz :)

Tessék linkelem neked: www.kislexikon.hu/fajlagos.html

Tehát azt jelenti amit írtam, hogy egységnyi tömeget egy nyerges vontató kevesebb károsanyag kibocsájtással szállít mint a szarfos 2 ütemű robogód. Sikerült felfogni, vagy esetleg nem akarod betiltatni a vasutat, mivel az még jobban szennyez? Nézz meg egy dízelmozdonyt mennyit füstöl induláskor (igaz hogy több száz/ezer tonnát visz el így és fajlagosan a legkörnyezetbarátabb, de neked ez ugye nem szempont :D)

Erdei osonó 2014.10.02. 18:15:42

Nekem úgy tűnik hogy a kommentekben már rég nem a robik rendszámozásáról van szó hanem hogy ki az okosabb a másiknál....

cenzuratroll bosszanto 2014.10.02. 18:26:50

@Cecan Basescu:

Ez speciel igaz, egy vagy abból a 9 millió faszból. Jó nagy, jó buta, de ezt miért is közölted velem? Nem igazán érdekel, neked jó bután és ez a lényeg, mással meg ne foglalkozz, nincs hozzá agyad.

gus 2014.10.02. 18:30:34

@adibadi: Nekem a vizsgára és a gyakorlásra adott az oktató kölcsön protektoros kabátot és térdvédőt, szóval még csak meg se kellett vennem. Persze azóta már vettem mindkettőt.

sanyix 2014.10.02. 18:33:01

@gus: csak ez nem általános... a legtöbb helyen max egy sisakot kapsz, és hello.

szipipeti 2014.10.02. 18:37:37

@sanyix: A robogó kevesebb káros anyagot bocsát ki, ha az utasok száma 1! És itt a lényeg, az autók 80%-ában Pesten 1 ember ül, de annyi üzemanyagot éget el, ami 4-5 ember utaztatásához is elegendő.

Jesus4871 2014.10.02. 19:11:37

@adibadi: Megvan. Ezekben nyomom. Nem "sunshine biker" kategória vagyok. +5 celsiustól felfele nyeregben vagyok...hajnalban/éjszaka ezzel szelem át a várost. Nem robogóval nyomom, enduró/supermoto kettőst hajtok. (Nem én robbantottam a banknál, van alibim!!!) Szinte minden nap. Időjárástól függetlenül.Ha nem esik, már szokatlan az idei tavasz/nyár után.Ennél hatékonyabb/költséghatékonyabb közlekedési eszköz nincs Pesten.Ezért vagyok két keréken, nem az önkifejezés sajátos formája... Majd fizetek 35 rugót a semmire!? B,C,E jogosítványal rendelkezem. Nem ma kezdtem nem vagyok mai gyerek, hivatás szerűen vezetek. Meg egy akkora regadót egy 125-ösre mint egy 1.6-os személykocsira? Hát tudod akkor inkább lerakom korlátlanra...vagy vissza ülök autóba. Ja, és kötelező viselet még mindíg a bukósisak, a többi ajánlott...ha ezt kéri a motoros iskola elb..ta...A Kresz szerint az előírt biztonsági felszerelések meg vannak, további dolgokat nem kérhet. Nem alkothat új szabályt/törvényt, ezek hiányában nem tagadhatja meg a vizsgát. Nincs rá jogalapja.Nincs előírás arra, hogy vizsgára más a kötelező felszerelés. Nyugodtan ki kell verni a balhét, tanuk előtt, aztán lehet röhögni ahogy pislognak...tagadja meg, az engedélye bánhatja..jó hogy azt nem találja ki adjak "ajándékba" 20000-et hogy sikerüljön a vizsga... mert ha nem akkor..Elmúltak már azok az idők.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.02. 19:49:14

@cenzuratroll bosszanto: +1, a fideszezés kivételével. Korábbi kormányok alatt is ugyanez ment.
Kiegészítve azzal, hogy a hatóságból is hiányzott a következetesség, tehát néha 1-1 alkalmi madarat megvágtak, a többi meg nyomta tovább.

janisw 2014.10.02. 19:51:49

Üdv, mindenkinek.
Ezenkívül annyit tennék még hozzá, hogy amennyi f.sz bicajos nyomja ,szinte semmi szabályt be nem tartva, lassacskán azoknak is járhatna már rendszám...megérdemelnék...

alex58 2014.10.02. 20:19:41

A segédmotorok rendszámozása egy csomó pénzbe kerülne, aminek a legnagyobb részét természetesen a motor tulajdonosára hárítják majd, ha megvalósul. (Rendszám, valami forgalmi szerű irat,nyilvántartás létrehozása stb.)
De minek ? Akinek van hitelt érdemlő papírja a motorról ( mondjuk újonnan vette )az bemutatja és OK, de mi lesz a hosszú évek óta kézről kézre vándorló gépekkel ?
Ezekről hogyan fogják "hitelt érdemlően " megállapítani, hogy milyen típusúak, hány köbcentisek, megfelelnek-e a segédmotorok előírásainak, esetleg nem lopottak-e?
Mert ha még eredetiségvizsgálatra is vinni kell őket a rendszámozás előtt, azt hiszem jó pár smkp-t inkább eldob a gazdája, nem fog több tízezer Ft-ot fizetni egy alig többet érő motor üzemben maradására.

A lopások visszaszorítására önmagában a a rendszám nem elég . Nézzük csak meg, hogy hány autót lopnak el egy évben, pedig azokon van rendszám!

A kamu ötvenesek ellen szerintem elég ha fokozzák a rendőri ellenőrzéseket és ha a helyszínen nem tisztázható, a gyanús járműveket műszaki felülvizsgálatra berendeltetik. Ha bukik a gép, a tulaj bírságából futja majd a felülvizsgáló szakemberek bérére.

adibadi 2014.10.02. 20:40:18

@Jesus4871: Nekem csak B jogsim volt, de az már 17 éve, munkámból kifolyólag közelítek az 1.000.000 vezetett km-hez.
Ezelőtt csak 50-és robogóm volt, így bevallom nekem nem volt egyértelmű egy váltós 125-ös motor vezetése és én inkább hasznosnak éreztem, hogy azt a pár órát rászántam.

Az tény, hogy az újbóli KRESZ vizsgának sok hasznát nem látom, anélkül egy tízessel olcsóbb lehetne.

A felszereléseknek nem néztem utána, de az iskola azt mondta, hogy ezek nélkül a vizsgáztató nem fog engedni vizsgázni. És a vizsgabiztos tényleg azzal kezdte, hogy megnézte a felszerelésemet...

sanyix 2014.10.02. 20:41:37

@Jesus4871: nem az iskola kéri a felszerelést... hanem a vizsgabiztos. Ha nincs, akkor sajnos ez a vizsga nem sikerült, lehet próbálkozni 3 hét múlva az új vizsgadíj befizetése után.
Tanfolyamon simán lehet hogy engednek csak sisakkal motorozni.

sanyix 2014.10.02. 20:43:34

@alex58: "Nézzük csak meg, hogy hány autót lopnak el egy évben, pedig azokon van rendszám!"

Ráadásul a rendszámos nagymotorokat is viszik, még a huszonéveseket is.

Jesus4871 2014.10.02. 21:04:22

@sanyix: A vizsgabiztos sem kérheti... ad róla egy jegyzőkönyvet (persze nem akar majd =D ) és hidd el többet nem kéri...nyugodtan panasszal lehet élni..legfeljebb többet nem vizsgáztat.Nem kell mindent elfogadni amit egy nyomorult köz eltartott mond.Hidd el bevált a módszer a kötelező haladási irányban(kanyarodó sáv) vizsgabiztos által megkívánt indexelésnél..

metal · http://electric.blog.hu 2014.10.02. 21:11:30

@Agr3ssor: Ezt ugye te sem gondoltad komolyan?

Jesus4871 2014.10.02. 21:29:42

Totalcar/Totalbike, 125-ös kategóriával foglalkozó cikkek egyikében. Jelenleg egy új 125ccm-es motoron, ugyan annyi a regadó mint egy új 1.6 új Skodán. Foglalkozott a TC/TB már ezzel a témával,mármint a robogó rendszámmal, lehet majd regadót(regisztrációs díj) fizetni,gondolom a vagyonosodási illeték se marad el, aztán vagy regisztrációs tábla lesz(mint a fejletlenebb EU-ban, még megvan Tuareg eredeti olasz papírja) vagy rendszám lesz (az viszont vizsga köteles, mert mi fejlettebbek vagyunk.Ez viszont nem lesz olcsó,forgalomba helyezés, műszaki vizsga stb. )Félek megint a drágább, bonyolultabb módszert választjuk amúgy "magyarosan". Ja , és a regisztrációhoz úgy hallik nem lesz elég az adásvételi, egyéb módon is kell igazolni a szármozást. Ez azért poén mert eddig elég volt..Na most honnan a pokolból szerezd meg a 2001-es német szármozásu Senda Supermoto papírját amikor hazánkban van 6 éve? Lesz itt kavarodás, legalább olyan mint a moped autókkal volt.Na aztán kb. 5000 tipus adatbázisba vétele, tipusonként még legalább 2-8 féle altipussal..

adibadi 2014.10.02. 21:35:46

@Jesus4871:

A kétkerekű járművek vezetőinek oktatása és a vizsga során a tanuló kötelező felszerelése:
- bukósisak,
- szemüveg (a bukósisak kialakításától függően),
- protektoros hosszúnadrág és protektoros dzseki vagy dzsekire illeszthető könyök- és gerincprotektorral
- protektoros kesztyű,
- magas szárú, zárt cipő vagy csizma

Parajpuding 2014.10.02. 21:42:46

Épp ideje volt rászállni a simlis (értsd 50 cm3 felettieket robogóként használó) gyökerekre. Ezek 99 % nagyon jól tudja, hogy mit vett és hogy jogtalanul vesz részt a közlekedésben. Százezres bírság, a motor elkobzása és büntetőeljárás lenne a minimum.

Jesus4871 2014.10.02. 21:46:39

@adibadi:Nem gondolod, ez alapján a Kresz és elsősegély tanfolyamot is protektorokban kellet volna végigcsinálni? Szó sincs róla hogy ez csak a gyakorlatra vonatkozik...A vizsgákról nem is beszélve. Azért mert "hivatalosan" van megfogalmazva..

gus 2014.10.02. 22:22:52

Azért amikor a 14 lóerős rendszámos (!) Honda CB 125-ösömmel beállok a piros lámpához, majd beáll mellém egy rendszám nélküli robogó, és indulásnál úgy hagy le, hogy csak hápogni tudok, akkor azért gyanú ébred bennem, hogy nem segédmotorról van szó. Ma pedig az 500-as Hondámmal indultam lámpától egy rendszám nélküli robogóval, azért kellett húznom egy jó közepes gázt, hogy ne maradjak le nagyon, mert így is lemaradtam. Ez a Bécsi úton volt, 60-as táblánál, ő olyan 80-nal mehetett, én nem akartam túllépni a korlátozást.

fifibá55 2014.10.02. 22:26:10

@Agr3ssor: A felsoroltaknak a hibamentességét kell indulás előtt ellenőrizni. Egy normális autó pedig mindegyik hibáját kijelzi a műszerfalon, nem lehet nem észrevenni. Nem csak reggel, hanem minden elindulás alkalmával. Megnyugtató.

@alex58: "a gyanús járműveket műszaki felülvizsgálatra berendelhetik" - ezt nem igazán tudom, hogy működik. Egy későbbi időpontban kell bemutatni a gépet? Mert ha igen, mi gátol meg abban, hogy vissza50esítsem, már ha az lehetséges az adott motornál, és a felülvizsgálat után, a papír birtokában megint visszamaxoljam? Vagy lepecsételik a motort, és nem lehet hozzányúlni?

alvázvédelem 2014.10.02. 22:33:52

@Jesus4871: regisztraciosado.hu
nem tudom honnan vetted amit írsz de itt a kalkulátor.
5 éves motorra 40 alatt van.10 évesre meg 20 ezer alatt

sanyix 2014.10.03. 00:18:35

@Jesus4871: értsd már meg, hogy 2013 óta csak teljes felszerelésben vizsgázhatsz. Reklamálhatsz, elmehetsz a közlekedési hatósághoz a mozaik utcába, ott is meg fogják mondani. Ez kormányrendeletben van.
www.magyarkozlony.hu/pdf/10946

112. oldal

realcowboy · www.pknranch.hu 2014.10.03. 00:54:36

@netnepper: arró már szó se essék, hogy milyen robogó az ami csak ötven km-es sebességre képes? mert annál többet ment a verhovinám is anno. és tényleg, hogy jön a témához a rablás?

Sándor Pikáli 2014.10.03. 04:16:01

nekem egy aprilia scarabeom van.
4T
hatvannal tudok vele menni, de ha nagyon ráhasalok, akkor hatvanöttel.
de az fárasztó, szóval hatvannal...
amikor rendőrrel találkozom, mindig úgy viselkedek vele, ahogy ő velem.
ha normális köztisztség viselő módján udvarias, akkor én udvarias, ellenőrzés alá vont polgárként viselkedek.
de ha fasiszta szarrágó náciként áll hozzám, és elvárja, hogy lehajtott fejű zsidóként álljak előtte, akkor azt szoktam neki mondani, hogy van itt egy vállalkozó, aki fél milliárd forintot lopott el eddig, és most erről bejelentést teszek neki (mármint a rendőrnek), és ha nem indit eljárást, felkúrom kötelesség- és esküszegés, hazaárulás, orrtúrás és más bűncselekmények miatt.
nagyon kedvesek velem...

nyisziati 2014.10.03. 05:40:34

@cenzuratroll bosszanto: "9 millió Robin Hood országa lettünk, szabálykövetés, szabálytisztelet sehol,"
.
Khm... Ha megnézed országunk történelmét, akkor kiderül, hogy ez a mentalitás mindig is erősen jellemző volt ránk, mégha diktatórikus szabályzással igyekeztek ezt visszaszorítani is.
Akár vallási, akár nem-vallási alapokon.

nyisziati 2014.10.03. 06:07:32

@lua lua: " Azt vki meg tudná nekem mondani, hogy a rendszámosítás miként akadályozná meg a bűnözést?
Mert amennyire tudom, autót lopni is lopott autóval, de minimum lopott rendszámmal mennek...
"
.
Szerintem semennyire, de mivel önkormányzati cégnél dolgoztam az elmúlt bő egy évben, ezért volt "szerencsém" látni élőben a gondolkodásmód működését.
.
Történik valami probléma? Felelőst keresünk! Nem találjuk, vagy nehezen bizonyítható a köze az ügyhöz/problémához? Pótfelelőst keresünk (bűnbakot) + beígérjük, hogy "ez még egyszer nem történhet meg", és a szabályok további szigorításával próbáljuk ezt megtenni.
.
Amely szabályok már eddig is agyon voltak bonyolítva persze.
.
Jellemzője még ennek a gondolkodásmódnak, illetve a következményeinek, hogy a bűnözést nem csökkenti, max. az elkövetőket teszi rafkósabbá, miközben a törvénytisztelők életét nagyon megnehezíti.
.
AKI BŰNÖZNI AKAR, MERT MEGÉRI, VAGY EZ AZ ÉLETMÓDJA, AZT SEMMILYEN TÖRVÉNY NEM TARTJA VISSZA.

Tele Peti 2014.10.03. 06:56:36

Szerintem a sok a rinya meg az 'műjogászkodás a juzerek részéről.

A jogalkotónak a szándéka az volt, hogya a segédmotoros kerékpárt (ami egy kerékpár, amin a marinéne nem kap szivinfarktust a tekeréstől, mert van egy icipici motorja) rendszám nékül lehessen vezetni. MÁra a gyártók ezt ígyúgy kikerülik mint szabályt... Szóval a yard csak tartassa be szó szerinte kreszt... Nem tud gyorsabban menni mint 4o (mér a bringa tud?) nem több mint x lóerő... (mér a bringa marinénivel az ülésében több?)

MInden egyéb többi aki járműként részt akar venni a forgalomban, rendszámot neki... Ez nem pénzbeszedés, hanem a normális emberek védelme, az idióták felelősség viselésre kényszerítése...

Miért gondolja bárki, hoyg az normális, hogy a forgalomban 8o-9o el száguldozhatnak, jogsi nékül, kötelező biztosítás nélkül minimális kresztudással 14 éves hülyegyerekek?

Amúgy ezt csak addig gondolja bárki, amíg egy ilyen nem az ő autójában csinál másfél milliós kárt (ez gyorsan összejön ám) amit utána a boztosító nem fizet ki....

Amit a legjobban utálok, hogy általában akik azért hőbörögnek, hogy miért kell rendszám, ugyanazok, akik panaszkodnak, hogy miért nincs rend az országban.

Tájékoztatnám őket, hogy REND az az ami mindenkire vonatkozó szabályokból és ezek betartásából áll össze. MINDENKIRE.

Tele Peti 2014.10.03. 07:00:03

@nyisziati:

Szerintem a rend az olyan, hogy egyszer valahol el kell kezdeni rendet tenni és szabálykövetésre kényszeríteni az embereket...

KEzdeném azokkal akik bezzegausztriáznak...

(és az nem érv számomra, hogy merapolitikusok is lopnak, ugyanis a politikusok az emberek által választatnak, és ha van egy normális társadalom, kitermeli a normális politikusait... akik megbuknak ha lopnak... minden népnek olyan kormánya van, amilyet megérdemel, mert a nép választja őket... ás a nép buktatja meg őket, ha kell)

Tele Peti 2014.10.03. 07:05:04

@Sándor Pikáli:

KEdves Sándor, a rendőr dolga a szabály betartatása. A tied a betartása. Semmi közöd a vállalkozóhoz...

HA viszont a biztosítás néküli motoroddal, kárt teszel a kocsimban vagy bennem akkor fasisztázhatsz nekem barátom, fizetni fogsz mint a katonatiszt... ÉS nem fog érdekelni, hogy ki mit csinált rajtad kívül ebben az országban...

Rohadtuk gyűlölöm azokat az embereket akik azt hiszik, hogy kárt okozhatnak nekem, ámokfuthatnak, gyorshajthatnak biztosítás nékül, BÁRMILYEN indokkal. Nem érdekel az indokod. Te ugyanúgy szabáysértést követsz el, és én joggal utállak. ÉS szólok, hogy semmivel nem vagy jobb , mint az említett vállalkozód. Semmivel.

Zazu52 2014.10.03. 07:31:22

A segédmotoros kerékpárnak ne legyen rendszáma. Ismétlem kerékpár, amit lábbal is hajthatok. Aminek nincs pedálja annak legyen. Amikor ezt a szabályt kitalálták a technikai színvonal 50ccm-ből 2LE-t hozott ki, és tényleg nem tudott 40-nél többet. Legyen megint segédmotor váltó nélkül, rendszám nélkül kerékpárra szerelve. A mai robogók nem segédmotoros kerékpárok, hanem motorkerékpárok 50 ccm-es motorral. Egy 5-8 LE-vel szerelt automata váltós robogó mitől segédmotoros kerékpár? Ez valójában a rendszámos Simson fejlődése, nem a Babetta utódja.
Tessék már a szabályokat betartani, főleg ha ez más kárára mehet!!!
Aki meg nem tartja be, azt jó alaposan büntessék meg. Ha kapnak 150 000 bírságot, akkor biztos szerezne jogsit. A bírság legyen drágább, mint amennyibe az elkerülhetősége kerül.

sanyix 2014.10.03. 13:29:57

@Tele Peti: te "okoska"... smkp-hoz jogsi kell, vagy B kategória vagy A, vagy AM.

sanyix 2014.10.03. 13:31:39

@Tele Peti: "mert a nép választja őket... ás a nép buktatja meg őket, ha kell"

Kivéve amikor a CIA teszi meg ezt vagy a komcsik ;)

Katana750 2014.10.03. 15:59:07

@Katana750: Nem egy hétig használtam én sem. Megoldható Itáliában is csak előre kell cselekedni! A nagykövet ad igazolást,hogy mi a helyzet nálunk. Ezt a fejléces papírt olvasva a csendőr is megjuhászodik. Információm olyan motorostárstól van, aki rendszeresen vezényel túrákat(ötvenessel a tengerpartra) Trieszt,Bibione és más adriai célpontokhoz. Elsőre persze cigiztették őket és mindenáron vissza akarták fordíttatni a csapatot mert nem akarták elhinni,hogy nálunk nem kell rendszám. Tudtommal azóta többször is voltak már Olaszországban, csapatostól és nincs probléma. Olvastam rémtörténetet én is olyan motorosról, aki Németbe ment ki pedálos Simsonnal, találkozóra és a gestapó majdnem letépte a motorról. Be is vitték mert csak védte az igazát, aztán csak el kellet engedni. Ő volt a legtávolabbi aki keréken érkezett a márkatalálkozóra.

Katana750 2014.10.03. 16:06:29

@sz.s.: Hülye vagyok. Magamnak írtam amit neked szántam. Bocs!

Yaesu 2014.10.03. 16:21:45

Nagyon be kellene vezetni már a robogórendszámot, csak az itt jellemző, pénzlehúzós módon, kamuindokokkal (pl. az idősebbek emlékezhetnek arra, hogy a '90-es évek elején felmerült területi rendszámot azzal vetették el, hogy a megyei X meccsen a nézők tudni fogják, melyik a bíró autója, mint most ez a bankrobbantásos eset).

De több kérdés is felmerül. Mi lesz a valóban 50-es, ámde már sok éve az országban lévő motorokkal, amikhez az aktuális adávételin kívül nincs semmi papír? Mi lesz most rendszám nélkül használt, szintén papír nélküli motorokkal? Mindenki tiszta lappal indulhat, vagy a motorbontók hirtelen nem fogják győzni a munkát?

Tartok tőle, hogy nem fog ez az egész simán menni.

sz.s. 2014.10.03. 17:29:32

@Katana750: Persze, nem azt mondtam, hogy nem lehet megoldani, hanem azt, hogy elég körülményes és sokáig tart, viszont ha lenne rajta rendszám akkor meg semmi gond ne lenne, simán mehetnél vele. (zárójel zárójelében jegyzem meg, rendőr mondta...de ez titok... hogy tegyek rá valamit, mindegy mit, csak legyen rajta és úgysem fognak megállítani. Ez is egy megoldás, több ismerősöm is használta így, de ugye nem a leghivatalosabb)

Katana750 2014.10.03. 18:36:49

@sz.s.: Igazad van, kilógunk a sorból. Csak attól tartok,ha nálunk is bevezetik, akkor mint mindenben,ebben is pápábbak akarunk majd lenni a pápánál is. Akkor majd jön az eredetvizsga,műszaki, anyám kínja. Ez nem szeretném!

nyisziati 2014.10.03. 19:57:12

@Tele Peti: "Szerintem a rend az olyan, hogy egyszer valahol el kell kezdeni rendet tenni és szabálykövetésre kényszeríteni az embereket..."
.
Ezt Németországban már megvalósították, és olyan jól sikerült, hogy alighogy kis lehetőségük van a szabályok felrúgására (pl. vakáció keretében), azonnal meg is teszik. nem véletlenül van olyan hírük a Spanyolországban nyaraló németeknek, amilyen.
.
Az ember ilyen. Hiába vagdosod vissza a törvénytelenség fáját szigorú parancsokkal, a gyökér ott marad és új hajtásokat hoz.
.
Úgyhogy még a németek jó része se szereti a saját, agyonszabályozott rendszerét - hiába magasztalod fel. Lásd a cikk apropóját: a "mofa" szabályokat kikerülő elektronikus segédeszközt.

befano 2014.10.03. 20:01:11

@befano: @Dondogs: Kedves barátom! Vagy túl fiatal vagy , vagy túl idős, de nem jól emlékszel. 45-90. között ugyanis kettős mérce volt a közl. területén . a jó elvtársaknak, és csemetéiknek mindent szabad volt megtenni, a nem elvtársak esetében meg még a drugafába is belekötöttek( ez a villanyoszlop. )
1960 ban egy kisváros főutcáján toltam a járdán a kerékpárt- már nem emlékszem miért?- az ügyeletes járőr megállított és akkora pofont kevert le nekem, hogy arra viszont még mindég emlékszem. Nahát a régi jó rendszerről ennyit.

alvázvédelem 2014.10.04. 07:34:41

@sanyix: szerintem csak leesett ugyanis az egy silver wing:-) vagyis minimum 400 as de inkább 600 .
annak olyan óriási a fizikai mérete hogy nem menne el kismotorként.

Dondogs 2014.10.04. 21:16:38

@Tele Peti: O a Rend! Micsoda frázisok.És kitől vársz itt rendet? Az idióta politikusainktól,akik mellesleg 400LE autókkal száguldoznak,a beépített lézerblokkolóval? és mindenféle idióta át nem gondolt jogszabályokat "alkotnak"
Vagy netán attól a rendőrségnek nevezett "vérprofi" testülettől,amely nem képes , megvédeni az állampolgárokat,és helyette az autósok,és most már a robogósok sanyargatásával akar még több baksist behajtani.Tudod,attól,hogy jó pár srácot,kismotorost,most jól megbasznak,attól még nem lesz itt rend.Kell a rendszám rá ? Hát persze,jó lenne,csak már megint el van felejtve,hogy ez itt a csórók országa.Ne jöjjön nekem egy barom se,a nyugat európai szabályozással,vagy teremtsen,olyan jövedelmi viszonyokat.Én éltem,a világ gazdagabb felén,és igen,ott is vannak szabályok.Csak nem öncélúak,és nem a pénzbehajtás a motivációja.Ezért is tisztelik,és tartják be azokat. És ha ne adj isten Hans-nak ellopják valamijét,a rendőrség nyomoz utána,mert van rá kapacitása,nem úgy mint itthon.Derék 40 kg-os rendőreink,a teljes létszámmal nyomoznak az autó mentőládái után,van-e,lejárt-e,nézik,hány milliméterre álltál a kocsiddal rosszul,(persze parkolókat senki sem épített). Na nem is folytatom.

Minimálisan Szükséges Változtatás 2014.10.06. 20:36:52

Motorosboltban beszélgettem az eladóval ebben a témában.

Nem lesz semmiféle rendszámozás, nyilvántartásba vétel.
Nincs rá hivatali kapacitás. A gépkocsik nyilvántartásba vétele is akadozik.
Az országban közlekedő segédmotoros kerékpárok szakértői becslések szerinti 200 000-300 000-es darabszáma valójában akár egymillió is lehet. Ennek oka, hogy kevesen kötik meg rájuk a kötelezőt, ezért csak találgatni lehet a valós darabszámról.

Ekkora mennyiségű jármű rövid időn belüli adminisztrálásába belefulladnának a hivatalok, amik - mindenféle átszervezések ellenére - egyébként is a működésképtelenség határán állnak.

Nem fog változni semmi. Nem lesz javulás a szabályozásban (sebességemelés, egyéb apró gesztusok, mint utasszállítás, ami Magyarországon kívül mindenhol megengedett a Föld összes országában), és nem jön el a szükséges rossz, rendszám, meg papír-okmány miatti mászkálás, költségek, műszakiztatás.

A mérőpadokat is úgy hitelezik meg az osztrákoktól, a rendőrség büdzséjéből még egy sajátra sem futja. Hát, ennyit erről az egészről.

Erdei osonó 2014.10.07. 12:17:33

@Dondogs: Ez amit itt leírtál csak a nyavalygás egy változata a 'máshol minden jobb'-nak.
Akkor ide nem is kellenek szabályok mert ez ugye olyan hely hogy felesleges.

Erdei osonó 2014.10.07. 12:23:17

@Minimálisan Szükséges Változtatás:
Ezek szerint az eladó tökéletesen képben van azzal kapcsolatban hogy mi zajlik a hivatalokban és mit terveznek a jogalkotók.
A mérőpados példa meg nettó hülyeség. (mérőpadjai az NKH-nak vannak)

Dondogs 2014.10.07. 16:16:16

Nem barátom,ez nem nyavalygás,hanem a rögvalóság. És igen.. egy fejlettebb nyugati társadalomban tényleg jobban mennek a dolgok. És hogy maradjunk a témánál: Itthon a rendőrség,és vele párhuzamosan,a közterület felügyelet fő piorítása,az autósok,és a motorosok mimnél nagyobb lehúzása.A sokszor követhetetlen,és teljesen ésszerűtlen jogszabályozás is ezt a célt szolgálja,nem pedig az átláthatóságot,és a közlekedés biztonság javítását./lásd pl. a sárga lámpa mizériát). Ugyanakkor nem kap megfelelő figyelmet,ennél sokkal súlyosabb problémák,mint közbiztonság stb. Itt érdekes módon nincs fejlesztés,csak elvonás,a közlekedésrendészet javára. Na vajon miért ?
Azért az mégiscsak nonszensz,hogy az a kapitányság,melynek már arra sincs lassan kapacitása, ( embere) ,hogy egy súlyosabb bűncselekményben eljárjon,az mégis képes a teljes létszámot az utakra vezényelni,trafizni,meg mentőládát ellenőrizni./ Van a cégnél állományban lévő barátom,és mesélt erről eleget/

Erdei osonó 2014.10.07. 21:39:08

@Dondogs:
Épp ma 13:34-kor kaptam 5e helyszínit gyorshajtásért. 90/100 a 6-os főúton. Most mit mondjak?

HOLIDAY 2014.10.08. 19:04:05

Ma reggel a dugóban araszoltam. 3 robogó ment el mellettem. A járdán.
Mikor lesz már rendszám???????

HOLIDAY 2014.10.08. 19:08:11

@Dondogs: Duma.
Fentebb írtam a járdán robogózókról. Előtte pár perccel bringásokat kerülgettem a 2-es úton annak ellenére, hogy volt bicikliút nekik, amit nem használtak. Majd utána pár perccel befordult elém egy autó a záróvonalon át.

Mi van?????? Miről beszélsz?

Még több rendőrt az utakra! Ami itt van, az a szabályok intézményesített leszarása az egyetemes szabadságjogok félreértére hivatkozva! Itt a közlekedők egy jelentős része keveri a szabadságot a szabadossággal!

pannonkondor 2014.10.09. 20:00:34

@HOLIDAY: Mitől érzem úgy,hogy a jelenlegi rendszertől neked egész nap merevedésed van ? Az ilyen önjelölt rendfenntartó,másokat figyelő önkéntes sasszemektől mentsen meg az ég minket. Igen vannak akik a járdán mennek,bár gondolom nem egész nap azon közlekednek,de azért mégis érdekes,hogy téged ez jobban zavar,mint a tolvaj korrupt politika,meg a sok rézbőrű, akik embereket vernek agyon néhány forint reményében !És képzeld el szeretem a rendet,de mindenhol,nem pedig csak a komcsiknál,hanem fideszes komcsiknál is,és nem csak a közlekedésben,hanem a komolyabb bűnelkövetőkkel szemben is !

pannonkondor 2014.10.09. 20:06:25

A rendszámot egyébként én is támogatom,de nem azért hogy fizetni kelljen érte,pusztán a közlekedés közben történő azonosítás miatt. Ha meg a hatóság kíváncsi arra mennyit megy,vagy hány köbcenti ,saját költségén annyit vizsgálgassa amennyit akarja.Bár a köbcenti miatt nem kell szétszedni(és itt most ingyen elárulok egy titkot) az alvázszám alapján azonnal kiderül. Azon meg nem kéne fennakadni ha egy hetvenes hengert rak rá valaki,mert pl. száztíz kiló,és vele avval is csak 40-nel megy,de legalább emelkedőn is el tud indulni.

Motoros Bolt A Mammutnál 2014.10.10. 07:32:01

Hozzánk is jár az Ostrom utcába rengeteg ilyen 125 vespás, és tök természetesnek vélik, hogy ők ilyen illegalitásban közlekednek. Pedig tudnak róla mik a következmények, de amíg nem velük történik valami, addig semmi nem számít...
Ha valakinek alkatrész vagy felszerelés vagy akár motoros tanácsra van szüksége, megtaláltok a motopartsshop.hu címen!

HOLIDAY 2014.10.10. 15:43:02

@pannonkondor: Nem tudom mit mitől érzel. A háziorvosod talán segíthet. Abban a fóbiádban pedig egy jó lélekgyógyász, amit a mindenáron politizálás és az egyes kommentelők sktaujázása jelent nálad. Fordulj szakemberhez, talán még nem késő.

Nehéz neked olyat írni, amiben nem zavarlak el a fenébe, pedig leginkább azt tenném, ezért inkább maradjunk annyiban, hogy engem a politikai korrupció is zavar, meg az is, ha bármilyen szabályt leszarnak az emberek, mint pl. a közlekedés szabályait. De rettenetesen zavar az adócsalás is. Gondolom ezek neked amúgy beleférnek, mert vannak korrupt politikusok. Úgyhogy társadalmi érzékenység szintjén kb. ennyivel egészen biztosan előrébb vagyok nálad, s várlak, hogy legalább érj be.
Már akkor óriási lépést fogsz tenne jelen önmagadhoz képest.

Mindenesetre a megérzéseidre ne tedd föl egy fillér adózott jövedelmedet se (ha van ilyen), mert vesztesz.
Üdv!

HOLIDAY 2014.10.10. 15:45:16

@pannonkondor: A hatóság saját költsége? Az mi? Jól gondold meg, hogy mit válaszolsz! :-D

lcka 2014.10.10. 20:25:02

en pont emiatt adtam el a 25os cagivamat, mar nem ereztem ebben a formaban vaganynak pedig nagyon szerettem

az arabol pedig beiratkoztam nagy A-ra, nemsokara jon az utolso vizaga :-)

pannonkondor 2014.10.12. 20:02:33

@HOLIDAY: Semmilyen politikai jelleg nem volt az írásomban. A korrupt politikus felsorolásban szerepelt. Írhattam volna káposzta tolvajokat is,csak az előbbi kicsit nyilvánvalóbb és mindennap tetten érhető,ezért szerepelt a felsorolásban. Az meg hogy ez egy agyonszabályozott, idióta törvényekkel teli ország,ahol az értelmes jogszabályok betartása sem azért történik,hogy rend legyen,hanem pénzbehajtás céljából,szintén ténykérdés,és nem politika. Látod te csinálnál ebből is azt, mert ráfogod. Sajnos ez a mindennapi élet itt, északbalkánon.

pannonkondor 2014.10.12. 20:13:48

@HOLIDAY: Csak egy kis példa a saját költség dologra. Persze tudom utópia volt ezt írni,de olyan jó volna ha itt is olyan volna az élet mint egynémely helyen. Kamionos voltam évekig,és nálunk a vámvizsgálat úgy zajlott,hogy pakold ki az árut(vagy pakoltasd),és majd a szerv számol. Na ez német területen (a szemem láttára),úgy történt,hogy felvették a vámosok a papír kezeslábasukat,leponyváztak,kipakoltak,majd vissza,elköszöntek. Ennyi. Ha kíváncsi valamire,ne nekem kerüljön pénzbe,munkába. Engem az eredetiség vizsga is pont ezért bosszant. Szimpla pénzbeszedés. Ja,és nem véletlenül nem folytattam a személyeskedést,az első írásomban levőért is elnézést,nem kellett volna.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása