Megint forradalom - itt az indiai Harley

IMG 3104
A légszűrőházon a legfontosabb információk

Hivatalosan is bemutatták a magyar sajtónak a legújabb és egyben legkisebb Harley-Davidson modellt, a Streetet. Amit midenki csak indiai Harley-ként emleget, de nem teljesen joggal, hiszen az észak-amerikai piacra Kansasben készülnek a hétötvenesek és ötszázasok. A világ minden tájára viszont tényleg a H-D indiai gyárából, Bawalból szállítják őket, így a magyar piacra is ezek érkeznek – pontosabban hozzánk csak a Street 750 jön.

IMG 3019
Képeken már mindenki látta, de a hivatalos leleplezésig letakarva maradt

A blokk a már 2001-ben bemutatott V-rod motorjának a kistestvére, így ez is büszkén viselheti a Revolution nevet.  A hétötvenes, hatvan fokos hengerszögű, folyadékhűtésű vékettes 53 lóerőt és 64,9 Nm nyomatékot tud, az ötszázasról nem sokat tudni - a fene tudja miért, de sehol nem találtam teljesítmény adatokat. Mindegy is, úgysem lehet nálunk kapni, megvagyunk az infó nélkül.

output NGuSyc.gif

Rapkay Zoli, a H-D Budapest szervizvezetője nagyon lelkesen beszélt a motorról, ami az ő pozíciójában nem meglepő. Hamarosan mi is kipróbálhatjuk a motort, most azonban csak tapogatni, méregetni, meg üléspozíciót próbálni lehetett. Ha tényleg annyira jó vezetni a motort, mint ahogy Zoli áradozott róla, hiba volt csak statikusan megmutatni, mert így az ember tényleg csak a látvány alapján mond véleményt.

IMG 3090
Ilyen alkatrészeknek nem szabadna szem előtt lenniük. Már ha egyáltalán, ugye, hát még egy ilyen motoron

A Trafiq-ban nem tudtak olyan félhomályt csinálni, hogy az ember kritikusan vizslató szeme ne szúrta volna ki az utóbbi idők leggagyibb részleteit a motoron. A lábtartó vázát, mint ha egy kazánlemezből vágták volna ki és hajlították volna formára, a fékpedált (szintén kazánlemez) olyan hegesztési varrattal rögzítették a tengelyére, hogy az még nekem is ciki lenne. A tank előtt kábelrengeteg és csatlakozó-dzsungel, a kormánykiflik felülete a Riga-mopedek öntvényét idézi fel.

IMG 3100
Ez például egy kimondottan költséges és szép részlet: a már festett felnire forgácsolját rá a díszítő csíkot

Érthetetlen részletek, mert közben a blokk minden alkatrésze gyönyörű, a felnik peremén a fényezés után mart díszítő elem, a légszűrődoboz felirata és díszítése is csinos, a hűtőtakaró és a hátsó idom körüli műanyagok is jó minőségűnek tűnnek. Persze, erre egy igazi Harley-rajongók csípőből tüzelve mondják, hogy ember, ezek a nem szép alkatrészek csak ideiglenesen vannak rajta, mindenki lecseréli valami custom-cuccra. Így biztos. Mindenesetre a Company-nál nem bíznak semmit a véletlenre, még piacra sem került a motor, de már több, saját átépítést bemutattak, méghozzá nagyon pofás darabokat faragtak a kis Harley-ból. Itt a videó, mindenki kiválaszthatja a neki legjobban tetszőt.

Én egész este nem tudtam szabadulni a gondolattól, hogy a Harley most tart ott, ahol a japánok úgy harminc éve. Persze, ebben most semmiféle negatív vagy pozitív felhang nincs, pusztán ténymegállapítás. A nyolcvanas évek elején pontosan ilyen méretű, jellegű csoppereket szállítottak Amerikába. Éppen a Harley miatt vezettek be akkoriban olyan védővámokat, amik a hétszáz köbcentinél nagyobb motorokat sújtották. Ekkortájt  jelent meg a Suzuki VS700 Intruder, Honda VT700 Shadow, a Kawasaki VN 700 Vulcan, ezek mind vékettes, folyadékhűtésű kis csopperek/krúzerek voltak, kimondottan az amerikai piacra hétszázasítva. Ezek a világ más piacain hétötvenesek voltak.A Harley-t nem védővámok, hanem a piacok működése késztette, hogy kifejlessze ezeket a „kis” motorokat, amik méretben és árban is a 883 Sportster alá kerülnek.

Suzuki VS 700GL Intruder katalógus
Suzuki VS 700 Intruder

Nagyon kíváncsi vagyok, milyen a Street az utcán. Ha rajta ülök, úgysem látom a lábtartót, a tank takarja a kábeleket is, csak az számít, milyen motorozni vele. A jégen csapató vagányokat elnézve jó lehet. Vagy csak ez is a tökéletesen működő Harley-marketing által keltett illúzió? Meglátjuk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr816723865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oldm4n 2014.09.23. 18:15:51

Nem az a baj, hoyg nem látod, hanem az, hogy ez így szar. A gagyi hegesztés eltörik, nekem a fékpedál ne törjön el akkor sem, ha az egy és negyed mázsámmal ugrálok rajta! Nézz már meg egy hét kilós Intrudert, könyörgöm! Ez egy túlhype-olt, túllihegett amerikáner szemét, kotvány, oda való, ahova a történelem helyezi ezeket a semmire sem jó ócska szemeteket, a szemétdombra. Mielőtt köpködnél, megvolt a japán softchopper, meg a big twin is. Utóbbi hihetetlenül gagyi, borzalmas nagy csalódása az életemnek. Azt már meg sem említem szinte, hogy szerintem bántóan sok a fekete azon a blokkon...

eastern 2014.09.23. 19:48:03

Az Intruder még ma is jobban néz ki.

Thor71 2014.09.23. 19:58:10

Harley, Alma (gy.k Apple) egyre megy. Van egy semmi másról tudni nem akaró,szinte vallásos rajongói klubb ami meg veszi. Ha szar,vagy abból gyártják akkor is. Ja és MINDENKI egy barom aki kritizálni meri ezeket a szent cuccokat.
Az Intruder meg akkor is jobban néz ki :)

atesz77 2014.09.23. 20:41:15

Még ha csak jobban nézne ki. De egy japánnal kimehetsz a világból.Ez meg egy megbízhatatlan sz@r.

GERI87 2014.09.23. 23:19:42

Értem én hogy "átépítik úgy is", de ez
azért - meg hogy "olcsó" - még valóban nem mentség a gagyi, ocsmány részletekre.
Főleg hogy az USA piacra a nem épp olcsó ottani munkaerő gyártja.

De ezek nélkül is ronda szerintem, 'sehol sincs' ez a motor, egy Loncin blokkos Minsk is lehetne kb. pedig nekem azért tetszenek a HD-k.
A matt fekete festék meg ratyi.

"a Harley most tart ott, ahol a japánok úgy harminc éve."

Japánon is van bőven elég siralmas részlet, kazán lemez, műanyag, meg ami kell.

(A gifeket meg el kéne felejteni, baromira irritáló.)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.09.24. 07:23:07

Hé, fiatalok! Még semmit nem tudunk a Streetről, sem azt, hogy milyen vele motorozni, sem azt, hogy mennyire megbízható. Nem mondanak rosszakat róla, ha a blokk konstrukciója valóban a V-rodéra alapszik, minden további nélkül lehet megbízható szerkezet. Hogy kinek mi tetszik, az megint más kérdés. Egy biztos, nincs könnyű dolga, a japán-rajongóknak ez csak egy Harley, a vérharlistának meg túl japános.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.09.24. 07:31:01

@GERI87: Most nem a technikai szintre gondoltam, amikor azt írtam, hogy ott tartanak, ahol a japánok akkoriban. Hanem a konstrukcióra, a méretre. Azt gyanítom, hogy mérnöki szemmel egy mai H-D műszaki fejlettsége felette van egy harmincéves konstrukciónak. Jobb anyagokból, jobban lehet manapság tervezni.
Ja, és a gifek szerintem jó dolgok. Vannak dolgok, amikhez egyy videó sok, de egy kép meg kevés. Erre jó a gif. Engem nem idegesítenek, sőt. Egy-egy jó gif megcsinálja a napomat:)

Puffdanny 2014.09.24. 07:33:35

"Amit midenki csak indiai Harley-ként emleget, de nem teljesen joggal, hiszen az észak-amerikai piacra Kansasben készülnek..." Hát c=8-om, mi itt Európában indiait tudunk venni.
Én azon kisebbséghez tartozom, aki úgy gondolja, hogy a minőségbiztosításon több múlik, mint azon, hogy földrajzilag hol rakták össze a cuccot.
DE: az olyan márkák esetében, ahol évtizedekig arra épült a marketing, hogy csak ez a genuine, authentic, the real thing, etc., csak és kizárólag ez lehet a jó mert ez MADE IN USA, állandóan azt sugallva, hogy a világ más részein csak gagyit tudnak csinálni (sőt, ha műszakilag egyértelműen jobb a versenytárs, akkor meg jön a feeling meg a heritage hiányzik duma) ... szóval most akkor mi van??? Az USA-ban az amerikaiság hangsúlyozása csak amolyan sima "vedd a hazait", de a világot ugyanezzel etették.
Maga a motor meg... én vártam nagyon, fényképen jól néz ki, de élőben nagyjábol a 3/4-e méretben, mint amire a képek alapján számítottam, szerintem 160 centis modellek motoroznak a videókon, képeken. És gagyi óccsó részletek mindenhol...

hummel8 2014.09.24. 10:43:15

@Puffdanny: pontosan...
most szerintem is az eddigi marketingjüket assak ala.
masreszt minden nagy ceg meg van örülve indiaert... nem tudom.. miota en ott jartam, biztos, hogy nem veszek semmilyen gepet vagy technikai eszközt amit ott gyartanak... kizartnak tartom hogy ott barmilyen gyarban olyan minösegbiztositast tudjanak folyamatosan garantalni, ami egy prmiummarkanak megfelelne... marpedig a Harley eddig (legalabbis arban) premiumnak pozicionalta magat

30-06 2014.09.24. 11:26:25

Aki Harley akar venni az nem azért veszi, hogy legyen egy jó motorja, hanem hogy legyen egy
HARLEY-e.
Hitbéli kérdésekben vitát kezdeményezni már 2000 éve nem vezet eredményre.

GERI87 2014.09.24. 11:30:01

@streetsta:

-Igaz, meg az is hogy a kis köbcentinek most más az oka.
-Gif: majd lecseng ez a fogyi trend is.

@Puffdanny:

"szóval most akkor mi van??? "

Semmi. Más gyártó is olcsó piacokra szervezi ki a kisebb, olcsóbb modelljeit.
Én mondjuk HD néven nem árulnám ezt, de lehet enélkül meg sem vennék.

@hummel8:

"kizartnak tartom hogy ott barmilyen gyarban olyan minösegbiztositast tudjanak folyamatosan garantalni,"

Bárhol tudsz jó minőséget gyártani, Győrben sem import friccek meg diplomások rakják össze az Audit a soron.
Egy indiai operátor is be tud hajtani két csavart, csak megfelelő oktatás, ellenőrzés és minőségi alkatrész, gépek, beszállítók kérdése.
Mérnök, gépész meg ott is van.

Puffdanny 2014.09.24. 12:13:00

@GERI87: Nem az olcsó piacokra való kiszervezéssel van bajom, hanem kárörvendek, hogy az évtizedes arrogancia visszaütött.
Van a Gibson nevű hangszergyártó, aki ugyanaz a történet egy másik piacon, mint a HD: az ötvenes évekből származó - akkor tényleg forradalmi és übercool - cuccokat árul évtizedek óta. És ugyanazzal küzd, 1: nem tud fejleszteni (lásd OHV vezérlés, léghűtés, váltó, stb.), mert az évtizedes "genuine, original, stb"-ezés kellően konzervatívvá mosta a vevőkör agyát
2. nem tud költséget csökkenteni küföldi termeléssel, mert az évtizedes "csak a Made in USA a jó" szintén megtette a hatását.
Ellenben a Gibson nem csinált segget a szájukból, mint a HD, hanem megvettek egy konkurenst (Epiphone) és azzal a névvel gyártják a Made in asia termékeket. Kb ezt kellett volna a HD-nak is, ahogy írod, egyetértek. Például megvehették volna a Polarist megelőzve az Indian márkát - na pl. azt nyugodtan gyárthatnák Indiában :-DDD

hummel8 2014.09.24. 14:10:34

@GERI87: hat ne tudom..
Azert Györt es a magyar munkasokat ne hasonlitsuk Indiahoz... Szerintem ahhoz latni kell az ottani körülmenyeket, elkepzelni nem lehet...
En lattam indiai buszgyarat, ahol konketan az utcan raktak össze es festetek a buszokat, mindent kezzel...
SZVSZ ez a Harleynak egy kurva nagy ballepese volt... nem hiszem hogy ebböl olyan mennyiseget el lehet adni, mind amennyire ez az egesz imagerombolo lesz...

GERI87 2014.09.24. 23:16:05

@Puffdanny:

Na igen, egy márka amit védővámokkal kellett védeni a külföldi konkurenciától.
Bár az utóbbi időben e nélkül is megvoltak és nem gyártottak szart.

"Például megvehették volna a Polarist megelőzve az Indian márkát - na pl. azt nyugodtan gyárthatnák Indiában :-DDD "

Igen, egy másik volt néven (mondjuk Henderson, ha már USA) futtathattak volna egy kisköbcentis, modernebb diviziót, vagy tényleg megveszik az Indian-t.

GERI87 2014.09.24. 23:22:15

@hummel8:

"ahhoz latni kell az ottani körülmenyeket, elkepzelni nem lehet..."

Azért ne gondolja senki hogy egy külföldi illetőségű indiai gyárban a szabad ég alatt szerelnek, kosz, dzsuva, állatok stb.

"En lattam indiai buszgyarat,"

Egy helyi vállalat az más.
Nem hinném (kizárt) hogy egy Skania-t is így szerelnének.

"SZVSZ ez a Harleynak egy kurva nagy ballepese volt... nem hiszem hogy ebböl olyan mennyiseget el lehet adni, mind amennyire ez az egesz imagerombolo lesz... "

A KTM-nek bejött ugyanott, a Triumph-nek meg Thaiföldön.
És "szárnyalnak" az eladásaik.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása