Aprilia, máris darabokban


Kati Aprilia SportCity 200-asa igazán csinos és megkímélt, egyben ő garázsunk egyetlen harminc évnél fiatalabb géperejű járműve. Az új tulajdonos, aki a feleségem, épp csak annyit ment vele, ami ahhoz kellett, hogy a közben bekövetkező apró baleset miatt muszáj legyen megvennünk. Én kicsit többet hajtottam, mert először is hazamotoroztam vele a Wekerléről, aztán még elvittem vizsgára is meg vissza.

DSC09996
Itt még nem tudtuk, hogy megvesszük

Innen kicsit nehéz lesz megmagyaráznom, miért borította el a garázsunk padlóját kábé hat négyzetméteren az Aprilia-törmelék egy szép, januári napon.

Nem vettük nagyon olcsón a gépet, de firenzei motor volt, az eladó állítása szerint (és a valós kinézete alapján is) kevés kilométerrel. Ráadásul láttam a papírjait: az előző és egyetlen tulaja 1942-ben született. Ilyet kell venni, ennek az égegyadta világon semmi baja nem lehet. Gondoltam.

Megfeledkeztem az örök szabályról: amikor az ember használt járművet vesz, ha talál rajta valamilyen bagatell, könnyen javítható hibát, amiről az eladó is tud, az sosem bagatell. Persze ettől még meg kellett volna vennünk, Kati tett róla. De azért ismerik a jelenséget.

DSC03297
Némi törmelék a garázspadlón

Ha az első megnézésnél kicsit kattog a motor, az soha nem a szelephézag, hanem inkább a kopott vezérműtengely. Ha füstöl a motor, az sem olcsón szerelhető szelepszárszimering, hanem teljes szétszedés és gépműhely után kiáltó hengerkopás. Ha fagyálló-tócsa gyűlik az autó alatt, az sem azért van, mert figyelmességből véletlenül kicsit túltöltötték a tartályt a kedves eladónak, hanem mert lukas a hűtő. Vagy kukás a vízpumpa. Ha pedig húz a futómű, ott nem egy kis beállításra van szükség a futóművesnél, hanem elgörbült a karosszériaváz, amikor oldalról megtalálta a 42-es busz.

Mert ha tényleg olcsó lenne és könnyen javítható, akkor az eladó maga is kiadta volna azt a kis pénzt, rászánta volna azt a fél órát. De nyilván rájött, hogy nagyobb a baj, sőt, akár az is lehet, hogy ő is már örökölte a problémát valamelyik régi elődtől, és akkor döntött az autó eladása mellett, amikor megvilágosodott, hogy képtelen lesz épeszű áron orvosolni a hibát.

DSC03296
Elkezdtem lebontani

Nos, a feleségem Apriliájának a hátsó műanyag sárhányó-toldaléka lötyögött. Picit. Sebaj, vásárláskor felnyitottam az ülést, láttam a mélyben a csavar hűlt helyét, „nyilván nem volt elég hosszú dugókulcsuk, majd én meghúzom” - felkiáltással megnyugodva visszacsuktam. Aztán a vizsgán észrevettem (észrevetették velem), hogy nincs meg a hátsó prizma. Szintén a hátsó sárhányó végén, hogy lassanként önök is betájolják a poszt irányvonalát. És valamiért az olasz rendszámtartó keret se volt meg. Naná, szintén a sárhányón.

Végül levizsgázott az Aprilia, meglett a rendszám. Gondoltam – hiába van még csak január, felteszem, hadd legyen Katókának az első bátortalan tavaszi napsugár kikandikálásakor azonnal hadra fogható motorja.

Igazából el is feledkeztem erről a lötyögésről egészen addig, amíg a keretet oda nem nyomtam a sárhányóhoz. „Ja persze, a sárhányó nincs rögzítve, mingyá meghúzom” - ugrott be, és mentem a hosszabbított stekkért. Túrtam egy csavart a dobozból, betekertem. Majd húztam még. És amikor már nagyon masszívan meghúztam azt a dög csavart, akkor hasított belém a felismerés, hogy a sárhányó ettől még ugyanúgy lötyög. Mi a rosseb?

DSC03298
Minden szép és intakt, olaj se csöpög

Felvettem kedvenc fejlámpámat és kukucskálni kezdtem alulról. Aha, van itt egy csőből készült plusz tartó a sárhányó műanyag része alatt, az mozog. De ez a tartó eltűnik a lámpa alatt, hohó. Szedhetem szét, a francba már.

Egy ilyen olasz dögről nem olyan ám leszedni a burkolatokat, mint imádott kis Spacymről. Elkezded hátul, itt egy imbusz, ott egy fedél, na hogy csusszan ki ez a burkolat a másik alól (feszegetsz), nem, nem ott, de mindjárt eltörik, jaj (izzadsz), talán ha ezt megemeled itt (nyekereg, neked remegni kezd a kezed), feszül, feszül, hopp, valami kiakadt, még mindig nem jön... Szóval valahogy így megy a dolog, persze sok verbális aláfestéssel.

Az ülés alatti fedélről, ami a tankot takarja és a legkönnyebb hozzáférést biztosította volna a lötyögés epicentrumához, kiderült, hogy nem lehet leszerelni, bár az összes csavarját kiszedtem. Elkezdtem hát a sárhányó fölötti műanyag csíknál. Folytattam a burával. Majd jöttek az oldalburkolatok, amik egészen addig nem engedtek, amíg az első, ülés alatti függőleges panelt és a lábtartógumikat le nem vettem, ahhoz viszont meg kellett találnom azt a két, rejtett csavart, amelyekhez alulról, csak az ülés alatt levő burkolat benyomása után tudtam hozzáférni. Hogy tényleg rohadna meg.

DSC03306
Szerelőablak a gyertyához

Az egyik ilyen oldaldeknin egyébként találtam egy kis szerelőablakot (miután előtte már szétjött az egész istennyila), amin keresztül például a gyertyát meg lehetett volna skubbantani. Hurrá, kösz, hogy szóltál előre, Giovanni. Most már én is tudom.

Ha már ott tartottam, levettem a hátsó lámpaburát is - micsoda kis szar csavarokkal rakták össze ezt a hitvány, vékony műanyagot, el se hiszem, elkényeztetett a Honda. Mivel az egész bura piros, az Apriliánál úgy oldották meg, hogy sárgán villogjanak az indexek, hogy zöld burákat tettek az izzókra. Mindkét ilyen bura leesett valamikor a motor ködös múltjában, pedig elég határozottan bepattannak. Mindegy, újra rögzítettem őket. Itt vágta belém az első szöges stoplit az újmotor-felfedezés görcsös folyamatának a szúrós hágóvasa. Vajon miért esett le a két kis bura? Miért hiányzik a két, beültetett anya a sárhányóból? Hova lett a macskaszem? Miért lötyög az egész sárhányótartó konzol?

DSC03302
Egyik csavar hiányzott, másik lötyögött

Megvilágosodtam. Ez a motor puffos volt hátulról. Ó, jaj. Esküszöm, már azt is érezni véltem, hogy az egész hátsó lengőkar mozog, a motorblokkal együtt, persze.

Sebtében bontottam tovább, szívem a fülemben kalapált. Ilyenkor látod lelki szemeiddel a vastagon befűtött kandallót, amibe marékszám beleszórtad a pénzed. De sehol egy gyanús nyom, ütés, görbülés. Majd ha beljebb leszek... Elértem a sárhányótartó tövéhez. Két csavar tartja. Elméletileg. Ezen csak egy van meg, az is laza. A másik rég elveszett. És milyen fura, egy szem rozsda nincs az egész motoron, de tényleg, még a kipufogó könyökcsöve is hibátlan, csak az anyái korrodáltak kicsit, de itt, a sárhányó tartórúdjának a tövénél tiszta korrodált az egész.

DSC03304
Csak itt van rozsda, de itt nem kevés

Még hegesztésnyomokat is látni vélek. De nem, ettől még semmi se görbe, kicsit csillapodik az aggodalmam. Így, hogy nincsenek burkolatok, megrángatom erőből a hátsó kereket, de áll, mint a cövek.

Igazából amerre nézek, mindenütt újszerű a motor. Minden elvágólagos, már amennyire egy olasz motoron elvágólagosak lehetnek a dolgok. Vigasztal a tudat, hogy ma már a japán motorok sem igazán igényesebbek, az a korszak elmúlt.

A gyertyát biztonságból megnézem, ha már itt járok, őzbarna, tökéletes. Nincs olajszivárgás, leesett szívókürtő, meglazult csavar, csak a krétával feltüntetett „MAX 200” gyanús kicsit a gyújtáselektronikán – nini, ezt már cserélni kellett 10 ezer kilométer alatt?

DSC03299
Még a leömlő se rozsdás

Pótlom a sárhányórögzítő ülés felőli csavarját, mindkettő másikat meghúzom izomból, a rozsdás részeket lefújom a repülőtechnikás, szuperragaszkodó korróziógátló filmemmel – nem megy majd sokat esőbe ez az Aprilia, de nem árt az óvatosság. Akkor már az egyik izzót is kicserélem, mert a kiégett a helyzetjelzős szála, a láb alatt levő akkutartónak keresek csavart és annak fészket, hogy kettő rögzítse, ahogy azt gyárilag szánták.

Megnyugszom – csak valami érthetetlen hatás érhette ezt a nyúlványt hátul, de a gép hibátlan, nem kell aggódnom. Szépek a fékbetétek is, viszonylag tiszták a csatlakozók, a motor felől már nyugodt leszek, már csak a lovasa miatt aggódom kicsit. Volt már nagymotorja, több is, de egy ideje csak kis robogót vezetett, vajon mennyire szokott el a műfajtól?

DSC03305
Erősen megkopasztva

Így, hogy alaposan átnéztem a mindenét, már pikpakk megy az összeszerelés. Kicsit fotózgatok azért közben, hogy legközelebb is tudjam, mi, hova megy. Két pici önmetsző csavar ennek ellenére kimarad, de akárhogy gondolkozom, meregetem a szemem, nem találom, hova valók. Lehet, hogy eleve a garázs padlóján voltak? Rég takarítottam, kéne már azt is...

DSC03311
Szezonra fel!

Mindegy, két és fél órányi szerelés alatt összeállt az Aprilia, minden feszes és nett, a lötyögések elmúltak, a lámpák mind világítanak, farán rendszám, akkuja töltőn, jöhet a tavasz. Már csak egy fékkart kell valahonnan vennem, ami vásárláskor elgörbült, no meg idővel a firenzei napon megolvadt műszeregységet is orvosolnom kell... Remélem, azért most kitart egy darabig.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr735818912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hálátlan olvasó 2014.02.23. 07:47:22

fogunk mi még erről olvasni.

osziboszi 2014.02.23. 08:17:37

Basszus, ez a burkolat-szopás ismerős a Scarabeomról. Egy olajszint ellenőrzéshez másfél m2 műanyagot le kell operálni róla. De a labancok sem jobbak (Rotax motoros a szentem), pl. az olajszűrőház fedelének egyik csavarja pontosan a leömlő alatt van, a kettő között meg mindössze egy centinyi rés, naná, hogy nem fér be oda semmi szerszám. :-(
De, ha a "szerelhetőségi szopófaktoron" átlapozok, akkor imádom a Szarbogárt. :-)

Schütii 2014.02.23. 08:25:57

Sok-sok örömteli kilométert kívánok a Csikós családnak a kis olasszal. Is.
Meg volt törve? Szärni rá! Csak az a rossz ha erre így kell rájönni.

Üdv.: Egy Apriliás

Schütii 2014.02.23. 08:31:44

Nekem gyertyacsréhez kell szétszedni az egész elejét meg a tankot le (Pegaso '97). De megoldottam egy időre irídiumos gyertyával.

tobias2 2014.02.23. 08:42:04

Ez nem egy Februaria Dolorosa modell?

Seca81 2014.02.23. 08:44:13

A Kawán csak úgy tudom kivenni az akksit, ha 1: leveszem az ülést, 2: 2db oldalidomot leszerelek, 3: tankot hátul 2 csavar rögzíti, ezeket kicsavarom, hogy kiférjen a légszűrő, 4: a légszűrőház tetejét is leszedem, mert nem férne ki, 5: tankot megemelem hátul, légszűrőházat kierőszakolom, 6: légszűrőt is kiveszem és lám, ott bújkál az akksi, 7: (+)(-) kicsavar és akksi kiemel
Csupán fél órás művelet, azt hittem én vagyok balfasz, de nem, hisz a manuál is így írja...
30 éves Yamaha XJ-n mindösszesen az 1. és a 7. pont, Kawasaki buzi-e vagy???

Pityubácsi 2014.02.23. 08:45:42

majd belejösz.
az aeroxot is le kell bontani, mielőtt bármit csinálsz, de most már 10 perc a szintidőm. na jó, 15, mert közben cigizni meg sörözni is kell :)

1127ccm 2014.02.23. 08:59:24

Udv a klubban. Mindem modern motor ilyen. De hogy egy ilyen viszonylag egyszeru tortenetbol ilyen remek irast kerekiteni. Le a kalappal!

fotengelyszimering 2014.02.23. 09:27:51

@Seca81: Nézd meg a Yamaha FZ6S-t, az sem jobb ebből a szempontból.
Fejidomot meg kell bontani, a két belső műanyag elemet kiszedni úgy, hogy ne törjön el, ülést levenni, tankfogató első két csavart kiszedni, tankot felemelni-kikötni az üléshez, a tank felemelésével azonnal két benzincső lecuppan a tankról (nagyon rövidek, hálás meló visszarakni összerakáskor), pár csavar és ott az akksi.
Nos? :D

Pufibá 2014.02.23. 09:31:53

Háát azért egy ilyen alapos embertől elvártam volna egy drótkorongos/drótkefés/csiszolópapíros fémig tisztítást,aztán Koránttal kezelés utáni fekete sprés festést.(Ha már szét van szedve.)
Amúgy szokásosan jó volt a cikk! :-)

Tomchy 2014.02.23. 09:34:02

'92-es Piaggio Zip 50 2t, a nagy idom levételéhez ki kell venni a komplett villát???

Agyament digók...

Schütii 2014.02.23. 10:16:52

@Pufibá: Ááá, ilyen zegzugos helyen pofon a szarnak. Egyrészt nem lehet eltüntetni maradéktalanul a rozsdát, másrészt nem látszik. Harmadrészt jól összefestékezed azt is amit nem kéne.

MrPawnshop 2014.02.23. 10:33:56

@Seca81:Nekem Yamaha Vmax-om volt és hasonlóan könnyű volt az akkumulátor kiszerelése.Én ezt úgy oldottam meg hogy kivezettem egy csatlakozót az akksitól és bármikor rátölthettem csepptöltővel.

Csikós Zsolt 2014.02.23. 11:15:07

@Schütii:
Hahó-hahó, nem volt törve, csak úgy tűnt :-)

@tobias2:
Ezt honnan lehet megtudni? Az évszakból, amikor először szét kell szedni? :-)

@Seca81:
36 éves Kawán meg így megy: 1) kinyitom az ülést; 2) kiemelem felfelé az akksit :-)

Ez inkább kor kérdése.

@Pufibá:
Ó, az megvolt. Csak a hitelesség kedvéért visszatettem rá port is, úgy tökéletes a munka!

Ninjaboy 2014.02.23. 11:16:53

@Seca81: zx9r-nél hátsó ülés kulccsal le, 10-es kulccsal első ülés, alatta akku. Motorja válogatja...

Acmee 2014.02.23. 11:18:19

Szia Zsolt,

Grat a motorhoz, lehet, hogy suszternek tanítom a talpalást, de a Piaggio 200-as LEADER blokkját már 36.000km óta nyúzom, így van némi tapasztalat vele :)

- Súbermembrán repedezik, érdemes csekkolni néha (nekem így tízéves korára jött elő)
- automata szívatón van egy kis gumigyűrű, a téli állás során szerel leragadni a fészekbe, onnantól nem zár, gyorsítóig húzáskor fullad
- Nálam a hőgomba csatlakozója (Runner) laza volt a hengerfejen, kombifogóval gyógítható
- Van egy másodlagos levegő rendszer a motorban, a vízpumpa fedél alatt lakik egy szűrője, senki nem pucolja, mert szopás (Runneren ki lehet fordítani a fedelet a vízcsövek és "lengőkar" leszedése nélkül, ha mákod van ezen is kifér). Vízpumpa felett van a kis vákuumos szelepje (a vízpumpafedél tetején van egy fekete takaró műanyag, elölről is van benne egy csavar, először igazi cumi kiszedni, az alatt is van szűrő) érdemes azt is szétszedni, ha igazán koszos, akkor oda is bejut a motyó.
- szelephézag állítás 18.000-ként, igazi szopás (Runner) a váz miatt (ahogy nézem ezen nem para
- önindító gombja tud hülyéskedni, nem komoly, kontaktspray
- Görgő, szíj 12.000-ként, Malossi cucc olcsóbb (12.000 vs 18.000), mint a gyári és araszoláskor kevésbé hajlamos megcsúszni (gyári csúszkált nagy melegben, városi araszoláskor, elég hülye hangja van, készítsd fel a júzert rá)
- Hajtóműolajról se feledkezzetek meg, emlékeim szerint 12.000-ként cserélendő
- kis gáznál, rossz úton tud olyan hangokat kiadni, mintha láncot húznál fémen (zizeg), enyémet darabokra szedtem, semmi nem látszik (se vezérmű, se olajpumpa lánc), elhallgat, ha a hátsó teló tövig be van tekerve, még keresem az okot (valami rugó lesz, a középsztender rugója dupla, lehet hogy az).

Elsőre ennyi ugrott be :)

Acmee 2014.02.23. 11:21:21

Ja, ha bizonytalan a hátulja kanyarban, akkor blokktartó szilentek cserések :)

Seca81 2014.02.23. 11:29:51

@fotengelyszimering: No igen, az új motorok átka, a szerelhetőség másodlagos...

@MrPawnshop: Igen, ez tényleg jó módszer, de én télire mindig kiveszem az akksit mert a a garázsban nincs fűtés. Persze lehet, hogy jobb lett volna benne hagyni, a franc se gondolta, hogy ilyen enyhe tél elé nézünk...

@Csikós Zsolt: Így van! Ugyanez az öreg XJ-n, semmi cicózás. Nem tudom megérteni, hogy milyen megfontolásból jutnak el a motorgyártók addig, hogy ami előzőleg megkönnyítette a júzer életét, azt később totálisan ellentétes logikával tervezzék meg. Pedig a Kawa sem mai, 12 éves...

Csikós Zsolt 2014.02.23. 11:33:29

@Acmee:
Hű, köszi! Figyelni fogok ezekre. Egyébként nem bizonytalan a feneke, csak amikor szereltem, már rémeket kezdtem látni :-) Még annyi, hogy ennek milyen motorolajcsere-intervalluma van?

Schütii 2014.02.23. 11:50:29

@Csikós Zsolt: Ajjaj, akkor csak tovább süllyedünk a "szarolasz" sztereotípia dágványába?! Lett volna inkább törve... :)

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2014.02.23. 12:34:04

Egyik szemem sír:
Patikamérlegen adagolt feszültség, dramaturgiailag felépített történetvezetés, fokozódó, baljós előjelek a garázs sötétbe vesző mélyében, és akkor várna az ember valami gigantikus, orbitális, katarktikus cumit, de nem: a végére egyszer csak kész a motor...
A másik nevet: Csikós ezúttal nem ült fel a szopórollerre. :-)

Cobra. 2014.02.23. 12:36:56

Ha ennek is olyan remek kialakítású a fejidoma, mint a Leonardónak, akkor aludj még néhány évet a műszerfal cserére :)
A Leonardón szó szerint a fél motort meg kellett bontani a műszerfali óra elemének cseréjéhez, mert minden műanyag elem egymásba van akasztva, persze alulról felfelé haladva.

nagya21 2014.02.23. 12:48:07

HAli!!3
Honda Lead scv100 szerelhetősége:
4csavar kiszed, Majd az ülés burkolatostul, lábtartó felöl 45 fokban felemel(mint a motorházfedél) kitámaszt, és vígan szerel. :-)
Akkuhoz a lámpás első idomot kell levenni 6 csavar, 3perc.
Üdv Nagya

Suraki 2014.02.23. 12:50:10

@Seca81: részvétnyilvánítás gyanánt, a zseniális német mérnökök által konstruált BMW F650CS akku ki-beszerelési procedúrája sem egyszerűbb. Könnyítésként annyit dobtak be, hogyha az ujjaid átmérője 1cm-nél nem nagyobb és legalább 20 cm hosszúak, akkor megúszhatod a tortúrát....na itt jöttem rá, hogy azt a motort nem nekem hanem UFO-knak gyártották. :-)

Acmee 2014.02.23. 13:03:04

@Csikós Zsolt:

6000km a motorolaj és gyertya.

A szíjhajtás eléréséhez jól fog jönni a kínai ütvekulcs, úgy a hátsó fék elég lesz hozzá, ha az nincs, akkor kell hozzá egy 3 villás szerszám, ami rögzíti a kuplungot, amíg a műanyag fedél alatti anyát letekered.

Ha gondolod be tudom scannelni a Runner szervizkönyvének vonatkozó részeit, bár szerintem a fékolaj és egyéb infókkal nem mond újat :D

Amúgy érdekes, az enyém 2 szezon alatt kávéra égeti az 5.1-es olajat. A nejed alatt mondjuk nem hiszem, hogy ez bekövetkezne :)

Isgyu 2014.02.23. 13:15:17

Üdv!

Jó kis cikk!

Én is olasz nagyrobogót vennék nemsokára. Piaggio X8 vagy Aprilia Atlantic.

Ezekről milyen vélemények vannak? Nemsokat találok a neten. Szerelhetőség, megvízhatóság, alkatrészellátás stb?

gss 2014.02.23. 13:19:01

én az apriliámon(shiver) csak könnyen szerelhetö,logikus,és egyszerü megoldásokkal találkoztam
...bár lehet hogy csak ezért tünnek annak,mert elötte bmw-m volt (f800) na az tele volt idióta tulbonyolitásokkal

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.02.23. 13:22:28

Honda foresigh ot kellett volna venni:-)
Az sosem romlik el:-)

Csikós Zsolt 2014.02.23. 14:00:53

@Isgyu:
X8 is fenn volt a radaron, de már nem emlékszem pontosan, valami nem túl jókat olvastam róla külföldi fórumokon. Az X9 250-est szeretik nagyon, régebbi, de ügyesebb és nagyon tartós azzal a Honda-blokkal (egyezik a Foresightéval).

@Acmee:
Ennél csak annyi a baj, hogy az első gumi valamiért kockás (érzed, hogy picit fel-le üt, ahogy lassan gurulsz), pedig különben tökéletes, az alapjárat pedig hangyányit sántít, ha bemelegszik, de tényleg csak picit.

kovcs 2014.02.23. 14:04:45

@Acmee: Most vennék egy aprilia 200 sportcityt menyire megbízható motor?Az átírás mit kóstál?

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2014.02.23. 14:17:18

@Csikós Zsolt:
Találtam neten egy Manualt a Sportcitykhez, hátha jól jön.

Innen letöltheted:
netsource.hu/letoltes/Aprilia_Sportcity.pdf
A Végében vannak a lényegi adatok.

Nekem Yamaha Versity 300-am van, de hátulját lebontani annak is ultraszopás. Bár volt olyan amikor két óra alatt egyedül eljutottam a motorblokk kiszedésig, de ahhoz már kellet nagy tapasztalat.

Szerencséd van, ez olajszűrős típus. Enyémből még azt is kispórólták, ezért egyrészt nagyon kell figyelni az olajszintet a kevés olaj miatt, valamint max 3ezrenként csere.
Mondjuk hogy az általam tapasztalt problémákért ki a felelős egy Francia, Olasz, Japán koprudukciós Yamaha robogón, nehéz lenne eldönteni.(volt/van sok hiba, nem sorolnám, most tart 800ezernél a 350-ért vett motor.)

A szerelő 2014.02.23. 14:34:36

Vettem egy motort, pardon, robogót, mert meg kellett vennem [link]. A vizsgán szólnak, hogy figyelmetlen vagyok. Hátul lötyög valami, de sebaj, nagy szenvedések árán feltárom, meghúzom, pótolom, összerakom, örülök.
Egy ilyen mindennapos, átlagos szar ért egy cikket? LOL Hát ennyire nincs téma vagy a metiné időt a debileknek szánjátok?

Szamarkohoges 2014.02.23. 14:41:36

@osziboszi:
Hagyományos imbuszkulcs hozzáfér a csavarhoz, igaz nem könnyen, de nem kell leszedni a kipufogót a szűrőcseréhez.

románc cuvée 2014.02.23. 15:15:47

Első ránézésre szép a moci, ennyi bajjal sztem el lehet élni, 10 évig még motor lesz.
A hiányzó csavar, meg a repedt idom sokszor nem is a külföldi tulaj hibája, vagy az agyonhasználat jele. Soxor a kedves importőrnek megtetszik egy doboz, egy plexi, vagy egy krómos extra, és a nagy berhelésben ez-az törik, v elgurul. Majd nézzétek meg hány tuti, de plexi nélküli robogót kapni itthon, és hány külön plexis hirdetést (20-25-ért megkaphatod, vicc), és hogy kint olaszban hány rotyogót látni plexi nélkül???

osziboszi 2014.02.23. 15:43:10

@Szamarkohoges:
Én legömbölyített végű imbuszkulcsot használok oda, az ferdén becsúsztatható a leömlő mellett, és kombinált fogóval megragadva a derékszögben álló végét kis szenvedéssel kitekerhető a csavar. Az utóbbi időben meg szoktam kenni egy kis rézpasztával a menetet, nem gyógyul annyira össze.
De, akkor is elbaltázott egy megoldás. :-)

Acmee 2014.02.23. 18:32:43

@Csikós Zsolt: A hangyányit sántít azt akarja jelenteni, hogy billeg a blokk, csörögnek a görgők és 1-1 "ütem" néha kimarad?

Ha zavar vedd feljebb egy picit (max. fél fordulat a csavaron, és megszűnik) az alapjáratot, az enyém a szalon ajtajában is ilyen volt.

@kovcs: A megbízhatóságról csak úgy tudok nyilatkozni, hogy 0km kora óta én szervizeltem (pontosabban garidő alatt Moto Italia, 2. szerviznél hazafelé az Üllőin 70-nél megállt a motor, csesztek rányomni rendesen a gyertyapipát, ugyanis kiba nehezen megy rá/jön le), nálam 36.000km után sincs semmi baja, soha nem hagyott sehol, füstje 0, olajfogyasztása icipici (1 év alatt max-ról min-re, sok nyélgázzal hamarabb fogy, de az természetes). Átírásról nem tudok nyilatkozni, 10 éve nálam van, de regadó kalkulátor segít.

1kutya 2014.02.23. 20:32:57

@nagya21: +1!

tavaly nyáron adtam el egy kollegának, Katinak pont jó lett volna!

friss vizsgával, új gumikkal, komplett szerviz után 150km-el...

akos696 · www.focusauto.hu 2014.02.23. 21:32:07

@Csikós Zsolt: Írtad, hogy a Kymcok nem tetszettek Katinak, de azért leírom (már odaírtam néhány cikkhez): Nagyon furcsállom, hogy egyik nagyrobogós vásárlási szándéknál sem vetődött fel a az Xciting 250 ötlete. Én mikor kerestem, alaposan átrágtam a kínálatot, és minden szempont alapján magasan ezt találtam a legjobbnak. Pl a Foresight, de még egy Burgman is vicc hozzá képest. Messze a legjobb futómű (kasznira teljesen egyezik az 500-al, elöl 15 hátul 14-es kerekek, rendes méretű telók elöl), dupla tárcsafék elöl, nagyon kellemes, nyomatékos hangolású Honda Helix (spacy) származék blokk, méretéhez képest baromi fordulékony, gyakorlatilag autószerű műszerfal, szivargyújtó, állítható plexi stb és igen olcsón. Kb 10e km-t mentem vele, akadtak apróbb problémák, de ma sem vennék mást.

Mikee79 2014.02.23. 21:41:28

Gratula a géphez, szép. Ugyanakkor vannak itt gyanús dolgok. A fényezés valószínűleg már nem gyári mert a feliratok hiányoznak innentől fogva sok szerencsét hozzá.

Nekem is Sportcity-m van (imádom) de az 250i.e. Vásárláskor a fedhetetlen előélet volt nálam az első számú feltétel.(ìgy már a kintről behozott lefutott vasak mar ki is estek...)Sokat, sőt rengeteget keresgéltem mire rátaláltam jelenlegi motoromra. Magyar, szervizkönyves, 4000!km-es, gyakorlatilag új.Realis ítéletet ilyenről hozzon az ember.

mosön 2014.02.23. 21:52:56

Szép kis motor!Általában az olasz vasak törődést igényelnek.Nekem a nejem 250-es Foresightel jár,azt csak tankolni kell.

kawa550 2014.02.23. 23:08:33

@Seca81:
Majd próbáld meg egyszer kifűzni egy yamaha Tdm 850 4tx akkuját a hátsó teló és fékmukahenger leszerelése után, aztán rájössz hogy a kawa buzi-e?:))))))))))

Csikós Zsolt 2014.02.23. 23:29:50

@Lui_:
Köszi szépen!

@A szerelő:
Debileknek szánjuk. Te is elolvastad, ide a pont.

@Acmee:
Dehogy, épp csak egy picit a hangján hallani, hogy nem egy metronóm. Igazából valószínűleg csak az én fülemet bántja.

@akos696:
XCiting kicsit drágább, kicsit nagyobb is. Igazából a Spacy-t szereti a Kati, mert az tényleg kicsi, holott 250-es. De olyan robogó nincs másik. Használhatót meg nem találsz belőle.

@mosön:
Nincs már olasz motor/japán motor. Az Európában eladott japánok is sokszor olasz technikával mennek, az olaszok meg japán blokkal. Teljes a káosz, ebben a japán/olasz/koreai ezotériába kapaszkodni színtiszta informálatlanságra vall.

@kawa550:
Próbáltam, a sógoromban TDM 850-e van... :-) Az egy horror. Végül került bele akkukivezetés, hogy lehessen tölteni. Meg külső főkapcsoló :-))))))

zöldi 2014.02.24. 07:24:28

Hú, asszem örülök, hogy Majesty 125-öt vettem. Ülés felnyit, sisaktartóban két csavar kiteker, hátsó ülésrögzítő csavar kivesz, felfelé kijön az egész sisaktartó, és kb motorgenerált lehet csinálni.

Taurista robogós 2014.02.24. 08:19:13

És ilyen motorokkal elmenni túrázni... Ahol egy meglazult gyertyapipa miatt szét kell bombázni az egész motort az út szélén.
MZ-n gyorsabban megvan egy főtengely csapágy csere.(mz-n kb az lehet a leghosszabb szerelési idő.Ha netán egyszer előfordulna egy ilyen eset)

grease monkey (törölt) 2014.02.24. 09:18:27

@Suraki: És miért szopatod magad az akku ki- és beszerelgetésével, amikor ötezer forint egy töltőaljzat?
Télen havonta rádobod a töltőre, és kész.

A szerelő 2014.02.24. 10:40:16

@Csikós Zsolt: "Debileknek szánjuk. Te is elolvastad, ide a pont." Megint csak LOL
Téged sem az eszedért, briliáns logikádért szeretnek! :) Azért, mert hülyének nézel valakit, nem biztos, hogy az is :)

NoOne 2014.02.24. 13:54:51

@A szerelő: Feleslegesen aggódsz. Csikós jól ír (értsd: érthetően, élményszerűen olvashatóan), a történet csavarja pedig pont az, hogy most szerencséje volt. Ha ennél nagyobb mérvű katarzist szeretnél, olvass drámát (is). :) A stílushoz pedig: "amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten..." Érted, ugye? :)

nikarágja 2014.02.24. 14:00:50

@A szerelő: tantóbácsi kérem, jöttem a pofonért! Javasolni is kellene ilyenkor témát, talán úgy megmaradna a békesség -vagy az nem volt cél? Pl.: -igaz az autós téma, de- kellene egy cikk az Égéstérben sokszor elhangzott "hö, a turbósok többet esznek az azonos lóerejű szívóknál" ügyben, miszerint azonos sofőr, ugyanazon útvonalon menne mondjuk 163km-t mindkét fajtával (pl. Új Mazda3 2.0 (165LE) , vs. hazai Merci CLA200(156LE) turbo.) és leírná mennyi fogyasztást számolt azonos kútoszlopnál telitank a csőig után ill. mennyit írt ki a fedélzeti computer azonos útvonalon? Vagy a múltkori f1 ferraris hír-cikkhez kapcsolódó kérdés: mi az a hengerlekapcsolás, hogy lehet azt megvalósítani mindenféle deformációk, komplikációk nélkül a gyakorlatban? Mikor lesz már Coty cikk? Én se koty-znék többet! ON

A szerelő 2014.02.24. 18:16:31

@NoOne: Nem aggódtam. És az, hogy jól ír, az ízlés kérdése, de ezt sem minősítettem. Egy sima történet, aminek se eleje, se vége, csak egy teljesen hétköznapi esemény bő lére eresztve. Amiből 12 egy tucat. Se színvonal, se tartalom, se tanulság. Ez talán blogban még elmegy, de cikknek nagyon rossz, egyszóval szar. És ha már a válasz stílust említed, az nagyon nagy gáz! Ugyanis az újságíró a közönségnek ír, akik viszont ha tetszik, ha nem, kritikusak. És ezt tudomásul kell vennie. De bedurcizni, mint az oviban, mert Pistikének nem tetszik, amit színeztem, na, az nem elfogadható, az teljesen ellentétes mindennel, amihez egy publicisztának köze kéne, hogy legyen. Ilyen választ NEM engedhet, sőt, nem tűrhet meg egyetlen szerkesztő sem. Ha mégis, az bizony magát az egész helyet minősíti. Na, ennyit a stílusról.

A szerelő 2014.02.24. 18:17:17

@nikarágja: Válaszodat nem tudom értelmezni, de biztos bennem van a hiba.

gezasz 2014.02.24. 20:01:47

TDM 850 akksi kivétel.
1. Ülést leveszed
2.Hátsó főfékhenger csavarjait kitekered
3.Hátsófék olajtartályt kicsavarozod majd a váznyúlvány alatt kibújtatva a főfékhengerrel kibuktatni oldalra
4. Hátsó kerék takaró műanyag sárvédő csavarjait kitekered, hogy mikor kell eltud húzni félre
5.Alulról hátulról kitapogatva a csavarfejet, rádugni az imbuszkulcsot az akku tartó doboz csavarjaira 2db és kitekered.
6. Felszabaditod az akkukábeleket a motorról
7. hosszas forgatás, gondolkozás után,hogy hogyan is fér ki ilyen kis helyen az akksi, mert természetesen a hátsórugóstag is utban van.
Kb félóra és a kezedben van akksi

Suraki 2014.02.24. 20:36:03

@grease monkey: Másoknak sikerült normálisan szerelhetőre megoldani anélkül, hogy egy fillérjébe sem kerül a tulajnak. Ráadásul azt a motort használtan vettem és ezek a fránya akkuk elromlanak időről-időre, akkor meg semmit nem ér az 5000-ért vett kivezetés. De a dolog részemről már múltidő, most már csak egy kulcsfordítás, nyereg felemel, akku kivesz.
Persze nem ezért került lapátra a vas, ez csak egy apró bosszantó mozzanat volt még néhány másik között és megmaradt az emlékeimben. :-)

BTO11 2014.02.24. 21:48:09

@A szerelő:
légyszi nyomd már fel magad az anonimitásból,hátha van itt kommentelő aki a Te munkádat is tudná fikázni.

grease monkey (törölt) 2014.02.24. 23:42:44

@Suraki: "ezek a fránya akkuk elromlanak időről-időre, akkor meg semmit nem ér az 5000-ért vett kivezetés"

Pedig de, a rendszeres töltés meggátolja a szulfátosodást.
Amihez viszont kéne a kivezetés, ugyebár.

terminus51 2014.02.24. 23:56:10

Jó írás volt, kifejezetten tetszett hogy nem szívással végződött, és ez volt benne a poén, de látom páran ezt nem vették.
Én már a 2dik sportcity-t hajtom (az elsőt ellopták), de ha a legkissebb szerelésről volt szó akkor bizony némi káromkodás és 1 óra szívás után feladtam.
Mintha direkt úgy tervezték volna meg hogy ne is berheld otthon, inkább told be egy aprilia műhelybe. Ez nyilván nyugaton működik, nálunk meg marad a káromkodás. Aki otthon akar mindent szerelni rajta az jobb ha más típust választ.

Csikós Zsolt 2014.02.25. 11:25:57

@A szerelő:

Azt hiszem, probléma van az értelmezőképességeddel, amikor kifogásolod, hogy egy blogba elmenne.

Ez itt ugyanis egy blog.

Ne lőj több öngólt kélek, már nekem ciki... :-)

Suraki 2014.02.25. 12:26:46

@grease monkey: ejjha, szóval feltaláltad az örökéletű akkumulátort? Mondanám hogy akkor veszek én is belőle, de már rég nem hiszek a fogtündérekben sem. ;-)
Azért a javaslatot köszönöm, mégha nem is élek a lehetőséggel.

Suraki 2014.02.25. 12:33:12

@Csikós Zsolt: igazán szép töled, hogy ennyi energiát pazarolsz ilyen fazonokra.
Ráadásul pont az egyik legjobban felépített "1 percesed" kapcsán teszed ezt. :-)

Nekem csak egy vicc jutott az eszembe a frusztrált kommentelőmester értekezése kapcsán:
– Figyelem, az autópályán egy őrült sofőr szemben megy a forgalommal!
– EGY? Hát mindenki szembe jön velem!

mpali35 2014.02.25. 21:58:36

@Csikos Zsolt.Mar kezdtem szomorkodni, hogy nem lesz miről írnod, mikor megvettétek párodnak a 200ast, bár származási országa adott egy halvány reménysugarat. Itt jön az a rész, hogy az Olasz motor tulajok megdobálnak spagettivel...Jól van na, nem jellemző, hogy azért romlik, mert olasz, csak általában gyakori.Majd lesz személyes tapasztalatom, mivel Guzzi V11re vágyik szívem.
A cikk élvezetes és örömmel olvastam, főleg, hogy egy élvezetes és tartalmas szereléssel megoldható volt a probléma.
Amíg nem vettem R1150RT-t, nem tudtam, milyen gond kivenni egy aksit. Ezek a vicces germán tervezőmérnökök felcserélték a fontossági sorrendet. A levegőfilter cseréjére koncentráltak, az a vezetőülés alatt van, kettő perc alatt cserélhető. Az aksit látod ugyan, az a levegőfilter előtt, kissé felmagasodva tornyosul álló helyzetben, mivel sima savas,csakhogy az már az oldalidomok által takart terület. Így le a bal oldali tükröt egy határozott ütéssel, igen ütéssel, mivel bepattintós, majd kb 18darab csavar kicsavar, egy kis idom oldalt leakaszt, majd nagy idom kipattint, s már hozzáférhető is az aksi. Ha forró a kipufogó, akkor azbesztkesztu ajánlott,mivel közvetlenül a kipufogócső mellett is vannak csavarok. Hát én is kivezettem a cseptoltore a csatlakozást. A hideg garázsban a frász jött rám mindig és rövid imát rebegtem a műanyagrepedést meggátoló istenekhez, ha a tükröt le kellett tenyérrel ütnöm.
A Burgmann 400 megoldotta, kesztyűtartó kinyit, két csavarral eltávolít egy műanyag fedőlapot és kész. ezt is kivezettem a cseptoltore, az Optima 3 két csatlakozással érkezett.Igen, Olaszbol.

A szerelő 2014.02.25. 23:12:38

@Csikós Zsolt: Csak egy szó maradt ki, de ettől még ugyanúgy szánakozok rajtad, hogy neked ez egy örömforrás, amit válasz gyanánt művelsz. Hidd magad magasabb rendűnek, pont leszarom. A véleményem akkor is az marad, ami eddig. De ezek után nem csak a képességeidről, hanem a jellemedről is kezd kialakulni bennem egy kép, de nem szeretek személyeskedni, ezért megtartom magamnak.
Viszont vehetnél egy tükröt, talán ha sokáig nézed, magad is képes leszel nevetni rajta :)

grease monkey (törölt) 2014.02.26. 13:57:45

@Suraki: Miről beszélsz? Közismert tény, hogy alacsony töltöttségnél kicsapódnak a kénsav sói az elektródákon, szigetelő réteget alkotva. Az akksik jelentős része ettől megy tönkre. Mit találtam én fel?

mpali35 2014.02.26. 19:51:38

@A szerelő: Ragozhatnám, de inkább rövid leszek. Csikóst orom olvasni, Téged meg szánalom. S ezzel a véleményemmel szerintem nem vagyok egyedül.

Suraki 2014.02.26. 22:45:38

@grease monkey: Akkor részemről jöjjön a széjkaraténk lezárása. Utána tied a pálya. A szulfátosodás mellet az is közismert tény, hogy az akkukban vegyi úton tárolt energia nem tölthető újra tetszőlegesen sok alkalommal. Mindegyik típusnak van életciklusa amit még gondos karbantartás mellett is előbb-utóbb elérnek és cserélni kell őket. Igaz piszkosul régen jártam már álatalános iskolába, de tudtommal máig sem fejlődött annyit ez a területe a technikának, hogy ezt meghaladtuk volna.
Mellékesen megemlíteném, hogy kissé félrement a beszélgetésünk. Az eredeti leosztásban Csikós erős nyitása egy olasz (Aprilia) elcseszett műszaki megoldása volt. Aztán Seca81 kommenttárs emelte a tétet egy japán (Kawa) elbarmolt variációjával, amit én tartottam egy német (BMW) mérnökcsapat selejtjének segítségével. Aztán Gezasz licitált ránk egy másik japán (Yamaha) agyvízleeresztő megoldásával. Végül ahogy látom Mpali35 vitte a kört egy újabb BMW-s mérnöki börleszkkel...mind, mind megannyi példája a földrészeken és nemzeteken átívelő balfaszságnak. :-)
Erre te egy kis pénz és időráfordítást javasoltál...ami tüneti kezelésnek tökéletes, de sajnos jottányit sem változtatott az eredeti tényálláson, az elcseszett konstrukciókon.
Na, további kellemes csepptöltést mindenkinek. ;-)

A szerelő 2014.02.27. 00:57:15

@mpali35: Erre is csak egy harsány kacaj a válaszom :) Amíg én vettem a fáradtságot és elmondtam a véleményemet, meg is indokoltam, hogy miért olyan, addig TI csak személyeskedtek. Ismét bebizonyosodott, hogy mennyire igaz ez az állítás: Ha nincsenek érvek, jön a személyeskedés! :)
Kíváncsi vagyok, hogy holnap melyiktek fogja megvédeni a 'jaj, jaj, báncsák!'-ot :)
De hogy lássátok, mennyire a társadalom, az emberek, a nép érdekében élem az életem, adok egy kis muníciót a szidalmazásomhoz, mert eddig minden alapot nélkülözött :) Írok én is nektek valamit. A címe: Fekete mágia az autózásban. Az alcím pedig: Negatív gondolatok hatásai a műszaki dolgokra.
Főhősünk a nép egyszerű gyermeke, nevezzük őt csak Sz-nek. Történt egy szép, tavaszias napon, amikor az eső is alig esett aznap, amikor vadvirágos szellő fújdogált és pont vasárnap is volt, hogy Sz, a napi teendői után, amikor a heti hajtás utáni Nagy Pihenés következtében, jókedvében olvasgatni kezdett. Eme tevékenysége következtében egy semmitmondó, iszonyú bő lére eresztett, szar írásra akadt, ami minden olyasmit nélkülözött, amire általában azt lehet mondani, hogy szórakoztató. A nép egyszerű fiának köreiben az ilyet "ez szar" jelzővel szokták illetni. Ezt közölte is, hiszen őszinte lévén azt vallja, hogy azért kell megmondani a hülyéknek, hogy hülyék, hogy képesek legyenek elindulni az okosodás útján, különben mindig hülyék maradnak. De jaj, a helyett, hogy elismerést, vállveregetést kapott volna, mert az egyszerű módján közölte az igazságot, e helyett mindenféle igaztalan váddal illették, összeesküvést szőttek ellene, mindenféle csúnya, ártó gondolatot küldtek felé, mert úgy gondolták, hogy vélemény csak egyféle lehet, mást eltűrni bűn. Szegény Sz-t megátkozták. De erről ő mit sem tudott, mígnem egy másik szép napon, amikor már alig esett az eső és vadvirágos szellő fújdogált, munkája közben, vasparipájában ülve arra lett figyelmes, hogy a járgány egyszer csak kissé erőtlenné válik. Majdnem le is fulladt, mivel a megszokott módon próbált elindulni, de a korábbi elegendő fordulatszám már kevésnek bizonyult. Az autó minden porcikájában érezni lehetett a sötét erők keltette rezgéseket. A váltókar, a kormánykerék, a pedálok, mind mind rángatóztak. Csak magasabb fordulatszámon csitult valamelyest. Ebben a pillanatban nyilallt belé a felismerés, hogy vasárnapi tette miatt kell most vezekelnie, hogy ez bizony Fekete mágia, melyet a nép rá zúduló haragja váltott ki. Nem volt mit tennie, egy mágushoz kell fordulnia, látta be. De még sok munkája lévén, ezt aznap már nem tehette meg, így az Autószerelő Mágust csak másnap keresheti fel, aki talán nagy hatalma lévén a motorblokkok felett, képes lesz levenni a rontást varázserejű villáskulcsának és más egyéb mágikus tárgyainak segítségével. Pillanatnyilag így állnak a dolgok, de hogy sikerül-e, vagy sem megszabadítani Sz vasparipáját a rontástól, azt majd csak később tudhatjuk meg. Addig is izguljunk, hogy minden jóra fordul és elkerülhető a Végső Parkoló, mely minden autót vár, melyet csak Autóbontóként ismer a hétköznapi nyelv.

Na, ez a történet szar, most már tényleg van alapja a fikázásnak :)

Csikós Zsolt 2014.02.27. 08:57:23

@A szerelő:

Itt egy ajándék:

belsoseg.blog.hu/2013/12/26/az_en_trollom_okos_es_eros

Bár biztosra veszem, hogy nem olvasod el, viszont a többiek talán mulatnak egy kicsit. :-) Mind az egyen, akik még itt vannak...

A szerelő 2014.02.27. 12:14:52

@Csikós Zsolt: Jézusom egyre szánalmasabb vagy! :) Hogy miért? Én legalább alátámasztom a véleményemet érvekkel, tényekkel, ellenben veletek, akik csak annyit tudtok, hogy személyeskedtek. Alkottam egy véleményt, akár tetszik, akár nem, ezt SENKI nem kérdőjelezheti meg. Értve vagyok? Erre kapom a szánalmasnál szánalmasabb, minden érvet nélkülöző támadásokat. De miért is? Mert nem egyezik a véleményem a tiétekkel? Mert valamiről azt mertem mondani, hogy szar? Most akkor hogy is van ez? Csak EGY vélemény lehet nálad és aki nem azt vallja, az troll? Nézz már magadba! Egyetlen értelmes válaszod még nem volt!
Én legalább megpróbáltam tükröt tartani neked, hátha megjön a felismerés, hogy mekkora jellemhibákkal küzdesz, amin alakíthatsz még, hisz soha sincs késő. Így kellemesebb lesz talán a környezetednek is. Ezzel sok sok ember életminőségét javíthatom. Ez nekem valahol a küldetésem. De most abbahagyom a tanításodat, mert csak azon lehet segíteni, aki akarja vagy képes rá. Pillanatnyilag a felismerésed még nincs meg, de bízom benne, hogy idővel rádöbbensz, hogy mennyire rossz válaszokat adsz. Úgyhogy kérlek, ne erőlködjetek tovább, sem te, sem a droidjaid. Ezt is megindoklom: Azért, mert a vélemény nyilvánitási jogomat SENKI nem vitathatja el! Azért, mert véleménye alapján egy normális világban senki sem támadható! Te (ti) a veletek NEM egyező véleményem miatt támadtok, de egyetlen érvet nem hoztatok fel, hogy miért is. Én pedig ellentétben veletek, érvelek, vitatkozok. És te ezt nevezed trollnak? Szóval TI vagytok a trollok :)

A szerelő 2014.02.27. 13:30:54

@Csikós Zsolt: Úgy érzem, muszáj megosztanom veled, hogy amikor épp az autószerelőhöz indultam volna, elszakadt a kuplung bovdenem (nem kamuztam korábban, tényleg 3 hengerezett az autóm tegnap) :) Csak van valami ebben az átok dologban! :) Nem azért osztom meg veled, mert feltételezem, hogy örülnél más bosszúságán. Nem, nem. Hanem hátha viszonzásul, hogy ilyen rendes vagyok, és veszem a fáradtságot, hogy hosszan vitatkozok veled, talán, persze amennyiben tudod, megoszthatnád velem, hogy a pedálnál a régi (89-es, még Japan) 1.3-as Suzukiban hogyan kell ki- ill. beszerelni a bovdent. Most elmegyek venni egyet :)

mpali35 2014.02.27. 20:19:41

@A szerelő: Látod, látod, van Csikósnak egy haladó fokú Woodoo képesítése, és ha a frissen vásárolt Aprilia robogó egy csepp rozsdáját, melyet saját kézzel kell szedni álmatlan éjszakákon vad idombontás után,tehát ha azt az egy csepp rozsdát elkevered egy állólámpás merci 264253 kilométeróra állásánál leengedett fékolajába, majd ezt a kencét a Budaörsi Mol kúton (blöfföltem, csak van ott egy) a 3as pumpánál a csőre kened, garantált a kuplungbovden szakadás még olyan kocsikon is, ahol nincs is kuplungbovden.
Nem is írsz Te olyan rosszan, csak kissé durcás a hangvétel. Az a harsány kacaj szinte Rejtői szintű és stílusról árulkodik. Csaj éppen kissé szelídebben fogalmazhatnál s nincs a véleményeddel baja senkinek.Nem az a baj, hogy mondod, csak az horzsol, ahogy.
Jó szerelést, remélem, nem hagytál magadra valami másodosztályú utángyártottat rásózni!

mpali35 2014.02.27. 20:33:55

@Csikós Zsolt: Jelentem az az egy elolvasta, de nem jott be, mivel részelegesen magamra ismertem. Hát az az utolso is elment, mosogatni.És nem motoralkatrészeket, sajnos.

Csikós Zsolt 2014.02.27. 21:42:36

@A szerelő:

Dehogyis, én csak szájkaratézok itt, de valódi bajt nem akarok, isten őrizz. Ráadásul én nem vagyok szakértő (elég sokszor leírom itt), csak kedvet szeretnék csinálni az embereknek, hogy egy amatőr is nekiülhet otthon szerelni, nem biztos, hogy rosszabb eredmény születik, mint egy erkölcseit vesztett márkaszervizben... :-)

De gondolom: kicsavarod (leakasztod) a kuplungkiemelő villáról a bovdent, behasalsz hanyatt a műszerfal alá, kiakasztod a kuplung karjának a végéből, majd kicsavarod az egész tokot a tűzfalból. Ha nincs ott egy tonna burkolat :-)

A szerelő 2014.02.28. 10:55:28

@Csikós Zsolt: Köszi a választ! Magamnak kellett rájönnöm. :)

A szerelő 2014.02.28. 11:00:24

@mpali35: Sajnos nem is a másod osztályú után gyártott szarral van a gond, mert amíg ez az autó él, addig az is simán elmegy, hanem hogy csak 1 féle volt a boltban, az meg rövidebb az eredetinél, szóval most feszül. Most keresgélhetek másikat. Ha sikerül, akkor nektek adom ezt a mostani újat, hátha kell valakinek, én úgyis csak kidobnám :)

2014.03.01. 07:50:45

Nagy szopás lehetett, de szerintem nem kis részben R.T.F.M. probléma... ;-)
(Read The Fucking Manual)

Lomha 8V 2014.03.04. 13:03:16

Köszönjük Uram, azt hittem megint valami nagy szar kerekedik, de szerencsére most nem erről van szó. :) Én a Scarabeo-n szenvedtem meg a burkolatokkal, de ott volt annyi előny, hogy viszonylag puha anyagból készült. Később volt egy Peugeot Looxor-om, ott sokkal ésszerűbben volt kitalálva a burkolat szerelése, ellenben már törős műanyagból készült.

Etniez 2014.03.19. 20:26:08

@Seca81: vtr250, 2009-es, minden pofonegyszerű rajta, kivétel a szelephézag és a gyertya, ott le kell kapni a tankot és a légszűrőt. De az aksihoz elég levenni az ülést pl.

waplaci 2015.03.31. 14:41:10

A robogók átka-a burkolat.
Ami egy "normál" motoron kb 10-60perces munka az egy robogón min fél nap.
És természetesen ha feszegeted pattan (ó régi régi schwalbe jó német lemezből. Kalapáccsal is szerelhető)
Ja és az olcsó olasz használt robesz átka-minden csavar más-és más!!!!!
Nekem a Scarabeón a burkolatban 6 fajta csavar van, 4 fajta csavarhúzó kell hozzá meg 2 fajta imbuszkulcs. A legutóbbi szerelésnél szerintem a megalkotója és az összes előző gazdája csuklott,, na meg az édes anyjuk is..... Pedig csak a burkolatot szedtem le. A hiba oka majd csak utána derült ki..:(

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása