Harley és hájtek

14-hd-electra-glide-ultra-classic-bs
Elsőre a 2014-es Electra Glide Ultra Classic nem sokban különbözik a 2013-astól, pedig sok ponton változtattak rajta

Az utóbbi évek legnagyobb fejlesztéseit mutatták be pénteken a Harley-Davidson Budapestnél. Sokan voltak kíváncsiak a nagy durranásra, a vízhűtéses klasszikus vékettesre. Persze a Harley nem tagadhatja meg magát és konzervatív elvárású vásárlóinak is meg kell felelnie, ezért a különbségek nem változtatják meg a Milwaukee-i gépek rég megszokott képét.

IMG 1227
Dobai Attila, a Harley-Davidson Budapest ügyvezetője ismertette az újdonságokat

A vízhűtést (tudom, folyadékhűtés...) csak a legnagyobb túragépek kapják meg. Ezeken a nagy idomos monstrumokon ügyesen el tudják rejteni a két pici hűtőt, a ventilátorokat meg a kiegyenlítőtartályt. A bukócsőre szerelt két kiegészítő idom alá dugják az új alkatrészeket. Ezek az idomok nagyon emlékeztetnek azokra, amikbe hangszórókat szereltek korábban, így tényleg kevesen szúrják ki a turpisságot.

IMG 1224
Ide rejtették a vízhűtőt

Azért lehet ilyen kis helyen eldugni a szerelvényeket, mert nem lett teljesen vízhűtésű sem a 103 köbincses Ultra Limited, sem az Electra Glide Ultra Classic, sem a 110 köbincses CVO Ultra Limited, illetve az egészen új Tri Glide Ultra Classic Trike sem. Csak a hengerfejekben vannak vízjáratok, és a kipufogószelep környékének hűtését javítják az új megoldással.

IMG 1239
A levegő-olajhűtéses modellek olajhűtője a blokk elé, a bukócsőhöz került

A többi nagy túragép integrált olajhűtést kapott, ahol a vizeseken a vízpumpa van, ott ezeken az olajhűtő trónol. Köszönhetően a jobb hőelvezetésnek, a motorok teljesítményét is növelni tudták, úgy tűnik, mindegy, olaj- vagy vízhűtőt alkalmaznak, mindegyik 103-as motor hat Newtonméter nyomatékkal lett gazdagabb a csak léghűtéses verziókhoz képest.

IMG 1271
Csak az irányjelzők nem LED-esek, minden másban világító diódák fényeskednek

Sok apró technikai fejlesztést vezettek be, amik megint csak nem feltűnőek, de hasznosak is. Végre egy kézzel lehet nyitni az oldaltáskákat, különleges, érintőképernyős fedélzeti szórakoztató berendezéssel hallgathatunk zenét, navigálhatunk, telefonálhatunk vagy beszélgethetünk az utassal. A túragépek hangszóróit is átdolgozták, vannak újfajta LED-es fényszórók, nagyobb utasülés, integrált ABS-es fék, hogy csak a legfontosabbakat emeljük ki.

IMG 1299
A Sportsterek is BUS rendszert kaptak

Nem csak a legnagyobb modellek, de a legkisebbek is fejlődtek. Az összes 2014-es Sportsterhez lesz ABS, sőt, a legolcsóbb belépő modellt, az Iron 883-at leszámítva alapból jár a blokkolásgátló (az Iron 883-hoz is rendelhető, csak felárért). Sok egyéb újdonságot bevezetnek 2014-ben, lesznek természetesen új színek, más lesz a Fat Bob hátsó lámpája és sárvédője, meg a fene tudja még mi minden. Nem tudtam rendesen odafigyelni, mert lekötötte a figyelmem egy ruhadarab.

IMG 1244
Magyaros farmer. Még jó, hogy ruhadarab, mert ha magyarul mondanánk, hogy farmer, de még félreértenék

Igen, hímzett, szakadt farmer. Naná, hogy egy csodás celebhez tartozik, egy ilyen fontos eseményről nem hiányozhatott Pataki Attila sem. Nem is tudnám hirtelen megmondani, ez a nadrág, vagy a szponzorlogós fellépőruha, esetleg a Batman jelmez áll neki legjobban. Mindenesetre megnyugtató volt a jelenléte, mert azért jó tudni, hogy valaki olyan van a közvetlen közelemben, aki annyira érdekes a földönkívüli civilizációk számára, hogy már többször is elvitték az ufók. Egy ilyen izgalmas fogás mellett mégis, milyen rossz ízlésű ufonauta fanyalodna rám, ha mondjuk pont a Neszmélyi közből szeretnének mintát vinni magukkal? Nem is kellettem nekik, itt hagytak. Jobb ez így mindenkinek. 

A bőregérnek öltözött rokker örök igazsága: "Száguldás, én már csak magamtól félek!"

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr85526623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GRAND 2013.09.22. 16:57:11

Kevés ilyen, motorozhatattlan, görény megjelenésü, és felülárazott motor van, mint a HD elektra glide. Olyan dobai megjelenésü foszeroknak való, beböfögni vele a plázába....

Solymász 2013.09.22. 19:02:25

@GRAND:
"elektra glide"-ot,(egyáltalán HD-t) vezettél már?
Ha igen, nem írnál marhaságokat, mert a világ egyik legjobb túramotorját fikázod éppen.
Dobai Attilát ismered?
Én ismerem, gurultam is vele. Közvetlen, barátságos "fószer" és autópályán, országúton is jól keni.
Hátrább az agarakkal öcsi!

Tomchy 2013.09.22. 20:15:29

Lehet egy kicsit offtopic a kérdésem? Miért nem találkozunk mostanában Árpád irásaival? Se a TotalBike-ra, se ide nem irt az utóbbi időben.

Tomchy 2013.09.22. 20:26:19

Ja, a Harley meg bejövős, 2-3. motornak egy Fat Boy tutira kéne!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.22. 20:41:19

@Solymász: a legjobb túramotor a pan european.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.22. 20:44:23

mondjuk én nem adnék 6 milliót egy motorért,de 60ezret sem egy szakadt farmerért:-)

hálátlan olvasó 2013.09.22. 20:48:36

@Gyurma73: Solymász azt írta, hogy
idézem: "egyik legjobb"
második olvasásra már érted?

másik:
Dobai Attila, és az egész társaság abban a szalonban nagyon rendben van.

hálátlan olvasó 2013.09.22. 20:53:16

@Tomchy: a blogjára írogat, szóval legalább azt tudni, hogy él és mozog.

Kiflitzsömlével 2013.09.22. 21:10:39

Kedves Streetsa!
Pataki Attila es ruhadarabja otromba, pokhendi fikazasa nelkul nem lett volna teljes a poszt?

2013.09.22. 21:11:00

@hálátlan olvasó: Ezt meg tudom erősíteni. Korrekt társaság, nincs HD-m, a múltkor bementem beszélgetni, nagyon normálisak voltak.

2013.09.22. 21:12:01

Tényleg, Árpád!

A motorozásnak over?

Kiflitzsömlével 2013.09.22. 21:17:16

@johnny77: az orszag legnormalisabb motorkereskedoi ezek (videki HD szalonban meg nem voltam). Segitokeszseg, kedves kiszolgalas, es nem zavarnak el, vagy neznek ferden, ha nyalat csorgatni is mesz oda.

Tomchy 2013.09.22. 21:57:51

@hálátlan olvasó: Ott követem, de nekem itt is hiányoznak az irásai...

Solymász 2013.09.22. 22:06:39

@Gyurma73:
Nincs egy legjobb, csak néhány egyik legjobb. :-)

hálátlan olvasó 2013.09.22. 22:15:39

@Tomchy: nekem is hiányzik Baowah, de biztos van jó oka annak, hogy nincs már itt. sajnos, kőbájker elszaporodott írásai nem pótolják a hiányát.

tomtyi 2013.09.23. 06:51:21

A műszaki fejlesztés vajon mikor jut el oda, hogy az alábbi cikkben leírtak ne fordulhassanak elő?
totalbike.hu/magazin/2013/09/20/halalos_imbolygas/

Gondolom, néhány (olyan négy) évtized. Mert ennyivel vannak lemaradva a folyadékhűtéssel is.

Hun_Fighter 2013.09.23. 09:26:48

@Kiflitzsömlével: +1, és teszem hozzá, hogy a pökhendi fikázás leírására szánt időt inkább a cikk átolvasására és az otromba fogalmazási és helyesírási hibák kijavítására kellett volna fordítani. Mindjárt nem arányosan, hanem exponenciálisan nőtt volna az írás színvonala...

GERI87 2013.09.23. 10:10:48

@tomtyi:

"Mert ennyivel vannak lemaradva a folyadékhűtéssel is."

Nincsenek lemaradva, a BMW is csak nemrég vezetett be egy hasonló rendszert, aminek egyedüli oka a károsanyag kib. normák szigorodása, más műszaki dolog nem indokolta.

kestejan 2013.09.23. 11:50:14

@tomtyi:
Jujj,te,hát nem szabad negatív kritikát megfogalmazni a nagy ikonról mert mindjárt jön egy hd-s és elmondja hogy egy tudatlan motorosnak is aligha nevezhető valaki vagy aki hd-t még csak képről látott,és külömben is csak azért beszélsz így mert irígy vagy hogy te nem tudsz venni egyet!!!Meghogy imbolyog,hát istenem ez nem kislányok kezébe való gép!! :))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.09.23. 11:58:09

@Kiflitzsömlével: Kedves Kiflitzsömlével!
Azt hiszem, nem fikáztam sem a ruhadarabot sem Pataki Attilát. Persze, a leírtak alapján értékelheted negatívan Pataki úr dolgait, ebbe én nem szólhatok bele. Én mindenesetre nem véleményeztem a látottakat.
Ez egy poszt, ami a bemutatóról szól. Az én olvasatomban igenis hozzátartozott Pataki megjelenése, hiszen több médium is fényképezte őt a motorokkal, interjúztak vele, satöbbi.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.09.23. 12:02:51

@tomtyi: Nem szabad elfelejteni, hogy ez a "Death Wobble" nevű jelenség nem csak Harley-knál fordul elő. A cikkben is írom, hogy sok más típusnál tapasztalták már -felhívták a figyelmem, hogy Nagy-Britanniában a Honda ezerhármas Pan European szolgálati motorjaival volt hasonló gond. Ha van konkrét tanulság, az az, hogy érdemes utánaolvasni, megnézni a vonatkozó videókat, hogy az ember felkészülten fusson össze ezzel az alattomos hullámzással.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.09.23. 12:06:55

@GERI87: Azért a V-rodot se felejtsük el, hiszen az is vizes.

tomtyi 2013.09.23. 13:05:04

@GERI87:
Kevesebb káros anyag kibocsátás = modernebb szemléletmód, modernebb technika.
Nem mellékesen a BMW boxerekhez képest nincsenek lemaradva, a K-vonal meg már majd' 30 éve vízhűtött.

@kestejan
:D

@streetsta
Persze, másoknál is. Az enyém is bír ilyet olyan 60 körül. Mert már elkopott a gumi, és a centrírozás nem éppen tökéletes. A gumi újkorában hibátlan volt, nem remegett.
Nagyon nem mindegy, hogy egy szerkezet strukturálisan rejti ezt a lehetőséget, vagy valami kvázi külső ok miatt jön elő. És pl. az első villa okozta ilyen problémát több sportmotoron lengéscsillapítóval orvosolják sok éve. Először talán a ZX-9R-eken volt, már nem emlékszem.

V-Rod: azt se felejtsd el, hogy a V-Rod blokkját nem a HD tervezte, hanem főképp a Porsche. ;)

tomtyi 2013.09.23. 13:09:26

Az lemaradt: a linkelt videókon azért az is látszik, hogy az első villánál előforduló ilyen történet annyira nem veszélyes. Mert ugye a videókon több száz métereket tesznek elengedett kalimpáló kormánnyal. A hátsóvilla ilyen hibáját lehet, nehezebb kivédeni. Az oktatóvideó is első villás esetekről szól.

janoszeged 2013.09.23. 13:28:06

Nem olyan nagy újdonság ez a kígyózás. Az első sorozatú BMW K 1200 LTD-nél is előfordult.

muz 2013.09.23. 14:32:17

Vajon meddig bírják gyártásban tartani a legendás V2-őt?
Az egyre szigorodóbb környezetvédelmi normák(hahaha,a Mátra erdei viszont mehetnek visontába mer az megújuló)lassan megölik őket.
Félre értés ne essék nem a kormot okádó roburokat sírom vissza,de amit az EU környezetvédelem okán művel az vicc.
Egyrészt basztat mindenkit,hogy mit kell betartani,másrészt egy nyomorult kg. almát,paradicsomot,paprikát,stb. meg utaztat 1000-2000km-en (kamionon) mert szabad kereskedelem van.De egy W123-as D-s mercivel már feladat nyugat európában közlekedni.A nyerges az mehet ezerszám.A tradicionális gyártók meg szenvednek s lassan nevetséges modellekkel kell kijöjjenek.
Nem vagyok Harley őrült de bírom,hogy mióta nyomják és ha nem lenne ekkora sznobizmus rátéve még szeretném is.De ez már egyéni szoc. problem:-)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.09.23. 14:42:35

Egy 883 Iron-t elfogadnék, a többi nekem nagyon buflák. :)
Pataki elénekelte a Gabonakör közepén állok c. slágerét?

rekszem 2013.09.23. 15:59:15

A technikai dolgok között mi számít tradicionalisnak? Ami régi? Mert akkor bringám kell járni, az régebbi dolog, mint egy robbanomotor.

Szerintem a harly jól teszi, ha halad a korral, nehogy már azért pufogjon ki több szart, mint amit muszály, valaki azt hiszi, hogy a nagyapa korában kifejlesztett technikai a legjobb a világon.

rekszem 2013.09.23. 16:00:31

@janoszeged:

Kerékpárral is előfordulhat nagyobb sebességnél, láttam róla videót.

Lally(örökre kitiltott) 2013.09.23. 18:25:26

Elfogadnék egy nálam öregebb Hárlit. Ilyen rettenetet is, de azt passzolnám is el.

janoszeged 2013.09.23. 18:54:12

@rekszem:
Biztosan jó biciklije van az Alpokban edző sportolóknak, mert azok úgy mennek lefelé a lejtőn, mintha sínen mennének!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.09.23. 20:41:11

@Hun_Fighter: Ohh, ne haragudj, neked elfelejtettem válaszolni. Nem látok sem pökhendiséget sem fikázást abban, amit írtam. De ha otromba hibát, fogalmazási problémát látsz, nyugodtan küldj egy mailt a címemre (csak kattints a szerzőnévre) és máris javítom.

Italian beauty 2013.09.24. 07:04:38

Szerintem nagyon jó cikk, a farmeros résznél meg jót nevettem, a gabonakörös komment is jó poén.
Amúgy a léghűtéses v-2es az igazi nekem, csattogjon és vibráljon, mert ez adja el a Harley-t.Naná , hogy vennék én is masodik motornak, de nem egy ilyen dobozos batárt, mert ez picit sem tetszik, valami Night Road vagy Night trai-t inkább.

holicse 2013.09.24. 09:13:07

@Tomchy:
"Lehet egy kicsit offtopic a kérdésem? Miért nem találkozunk mostanában Árpád irásaival? Se a TotalBike-ra, se ide nem irt az utóbbi időben."

Ahogy minden, úgy a totalbike is változik. Világtrendnek megfelelően a pénzügyi megtakarítás a jelszó. Ennek megfelelően a tulajdonosi szempontok pl:
arculatváltás -több klikket, vele pénzügyui értéket hoz a B125-ben egy 2 decis fogyasztáskülönbséget feszegető cikk, mint egy Szakál építette motorkülönlegesség.
Szűkíitjük a totalbike saját oldalain (nem a blogokban) a kommentelés lehetőségét.
Létszámleépítés -Zirig...

Saját gondolatom: profitmaximalizálás <----> értékközvetítés, a mérleg billent az előbbi irányába.

virago 2013.09.24. 21:32:14

szerintem személyes dolog ez az Árpád ügy. hagyjuk meg neki saját magának a megélést.
a motorhoz:
minek kell lehúzni? főleg olyantól aki látni is csak képen látott... ugyan már polgártársak!
van akinek ez jön be, tiszteljük őt is, mint azt aki a sarat dagonyázza egész nap.
nőbe se egyforma az ízlésünk ne felejtsétek!
kövér, sovány, nagymellű, kis mellű, stb.
ez egy jó motor az tény. maradjunk ennyiben.

GERI87 2013.09.25. 18:41:22

@streetsta:

Persze de az a fekete bárány, holtág, nem volt előfutára semminek, főleg hogy a tervezést is másra bízták...

GERI87 2013.09.25. 18:50:52

@tomtyi:

"Kevesebb káros anyag kibocsátás = modernebb szemléletmód, modernebb technika."

Ennyi erővel legyen hibrid...legyen benne start-stop...

Az hogy "le vannak maradva" ez így hülyeség...egy ilyen motoron SEMMI nem indokolta hogy vizes legyen csak a károsanyag kib.

GERI87 2013.09.25. 18:55:22

@muz:

"Vajon meddig bírják gyártásban tartani a legendás V2-őt?"

Érdekes módon a Triumph lég-olajos blokkja körül nem hallani semmi vizesítési szándékról, az meg nehezen elképzelhető hogy megszűnik a gyártás.
Vagy eladott darabra van egy kvóta, vagy nem tudom.

És igen, a CO mizéria egy vicc, senkinek nem jó, sem a gyártóknak, sem a vásárlóknak, csak a sötétzöld buziknak, lesz még emiatt lobbizás...mert a végtelenségig nem lehet szigorítani, alternatíva meg nincs.

GERI87 2013.09.25. 18:56:35

@rekszem:

Ne lélegezz bazdmeg mert kihalnak a kerti törpék.

virago 2013.09.26. 07:06:15

Geri barát, és a többi káromkodó.
Előrebocsájtom én is káromkodok. A hétköznapi életben. De ami itt megy az sok. Lehet szelektív a látásotok, de alig lehet kommentelni. Feltételezem, bár csak találgatok, az ordenáré hangnem is közrejátszhat. Olvasóként bár, de megkérlek benneteket hogy inteligens módon közelítsétek a fórumot.

GERI87 2013.09.26. 12:22:12

@virago:

"Alig lehet..."

Tegyük hozzá, nem is nagyon érdemes, már nem is nagyon fogok...
Ha annyira fontos, ott a faszbuk, úgy is oda raknak ki állítólag már mindent.

Hun_Fighter 2013.09.26. 21:27:27

@streetsta: Segond, írhattam volna választékosabban is a kommentemet, de én sem lehetek mindig jó passzban. :)

tomtyi 2013.09.27. 02:08:48

@GERI87:
Semmi nem indokolja a rugózást, a lengéscsillapítást, a párnázott ülést, a hidraulikus fékeket, a sebességváltót, az önindítót, a világítást, az irányjelzőket. Csupa úri huncutság. Ezek nélkül lehet csak igazán tisztán a motorozás élvezetére koncentrálni.

Neonknight 2013.09.27. 09:20:29

Amíg a Volán (legalábbis a Borsod-Volán biztos) a saját ipari hulladék buszait önmaga vizsgáztathatja (és engedheti át), addig azt hiszem a vicc kategóriába sorolható ebben az országban minden korlátozás ami a károsanyag-kibocsájtásról szól...

GERI87 2013.09.27. 12:47:44

@tomtyi:

Bárcsak arra koncentráltál volna hogy megértsd amit írtam...

tomtyi 2013.09.27. 18:39:08

@GERI87:
Figyu! Nem értek egyet vele.
Ha másképp nem érted: a társadalmi szolidaritás kikényszerítése indokolja. Ha tetszik, ha nem.
Viszont te nem veted észre az alapvetést: kizárólag az amúgy is "hájtek" csicsapicsa agyontartozékolt túragőzöseiket szerelik vele. Ezekre meg legalább annyira nem jellemzőek a csopperes tulajdonságok, mint a nem HD gyártmányokra, mert ezeken már esetleg jók a fékek, jó a rugózás és a lengéscsillapítás, nem rázza szét az egész szerkezetet a kiegyensúlyozatlan blokk, nem dől orrán-száján minden folyadék, mint egy influenzás csecsemőnek.

tomtyi 2013.09.27. 19:04:15

Persze "nem vetted észre".

GERI87 2013.09.27. 23:26:55

@tomtyi:

"egyedüli oka a károsanyag kib. normák szigorodása, más műszaki dolog nem indokolta"

mint már mondtam...

az hogy ezt hogy adják el, az ő dolguk.

mpali35 2013.09.28. 07:34:24

Holicse,
ha létszámleépités van, akkor nem azt kellene elkuldeni, aki nem produkáll? Nem Arpit akarom védeni, csak addig voltak olvashato és muvészi szintu cikkek a Sebesség oltárán, mig o itt volt. Es komment is boven. Olvasd el KB szuleményét, ég és a fold. Azelott az olvasók kuldték vissza kommentjeikkel a Robogora az aroganciája miatt, amit az cikkjeibe is boven belevisz. Na ezért nem lehet kommentelni egyetlen irományát sem.
Mellesleg mondva csinált okkal kirugni valakit, akinek a felesége 8dik hónapos terhes, az megmutatja, hogy kibe mennyi emberi érzés szorult.

GERI87 2013.09.28. 11:29:59

@mpali35:

"olvashato és muvészi szintu cikkek...és komment is bőven"

A youtbe-ról szünetben levakart reklám/vírusvideók, meg a huszadik patkány- és szocimotor hírek mennyire voltak művésziek, és az átnézetlen, hibával teli szösszenetek olvashatók, az számomra kérdéses..

Az meg hogy valamit abban mérsz hogy mennyi komment volt, hát bazdmeg:
Mitől színvonal hogy tízen beírják hogy a "HD egy nagypapis fos", "szar BMW" vagy hogy százan is leírják hogy "húú ilyenen nőttem fel, bezzeg ma..köszi"

"ezért nem lehet kommentelni egyetlen irományát sem."

Azért nem lehet, mert ő nem kiváncsi pl GRAND semmimondó idióta hülyeségére...vagy tomtyi értetlenkedéseire...vagy hogy fáj e a kisujjad.

mpali35 2013.09.28. 13:34:51

@GERI87:
A helyesirási hibákban igazad van, ez elég gyakori volt. Pl amit én leirok abban is van, sot még a Te kommentedben is van. Mivel nem csak én hiányolom, igy valoszinu a cikkekrol és szintjukrol a vélemények megolszlanak. Amikor olvastad,ami írt, annak volt eleje, kozepe és mondanivalója, voltak benne fenejo bekopések.Páran nem fogták az adást, hogy Felvidéken a sárhányo az ami lejjebb a sárvédo, de miért tagadja meg valaki a származását és tájszólását-tájszlengjét? Mikor a Youtube-rol lehuzott videokat rakta fel, én is fujjoltam, hogy az a TBre valo, mert az a bulvár, a Sebesség oltára meg a szent fold. Tobb szocreál gépet taglalt? Es? Akkor rugják ki Csikost, mivel folyton allolámpásozik es Vespát javit az asszonyának, meg arrol ir, hogy megszivta? Arrol tudsz hitelesen szivvel irni, amit megélsz, és ez megvolt Arpinál.
Csak ugy kérdezem, mivel nem emlékezem pontosan, nem voltál Te is konkrétan kitiltva a Robogorol KB által, mivel jelezed,mint én és még sokan mások is, hogy ilyen bunko modon nem lehet irni és visszajelezni a kommenteloknek? Mert ha nem, akkor jelzem neked, hogy énrajtam kivul még tengernyien ki voltak tiltva, akik merték kritizálni, s ugy érezték, hogy a TB és szatelitjei pont a kommetek szabadsága és a kulombozo vélemények-viták miatt teljesen más szinten mukodik, mint a tobbi motoros oldal, ahol nagyon jo cikkek voltak, de semmi komment. Persze, hogy a nagy számok torvénye alapján Kovászos Ubulkák szulettek, ez nem kikuszobolheto, de értelmes véleménnyilvánítások tomkelege világitotta meg gyakran a témát más és más oldalról. Ez tette a TBt azzá, ami volt. Nem csak Árpád írásai, rengeteg jo teszt és cikk volt, tomérdek komoly kommentel fuszerezve. Tudod, mint hus meg a koret, mogyoro és a héjja. A Belsoség a TCn ebbol állt ossze, nemde?
Mikor probálkozott KB irni a Sebesség oltárára, maguk a kommntelok kuldték vissza a Robogora. Hogy ot a kommnet nem érdekli,mivel nem tudná elviselni, hat nem csodállom, nem hinném , hogy megváltozott az ido mulásával.
Kisujjamnak meg semmi baja, jelzem a kozépsot égettem meg csontig:-)

GERI87 2013.09.28. 14:03:37

@mpali35:

"nem voltál Te is konkrétan kitiltva a Robogorol KB által,"

de igen, a stíluson lehet kiakadni, viszont így hogy nem lehet kommentelni egyáltalán, már megoldódott ez, nincs komment: nincs visszapofázás.
És azóta megtetszettek az írásai, meg legalább teszteket ír, jókat.

"kommetek szabadsága és a kulombozo vélemények-viták "

viták? fröcsögés van.
ugyanazon hülyeségek mentén évek óta. semmi érdemi, építő jellegű eszmecsere nem folyik itt és csak rosszabb lesz.
Mint már mondtam, nem nagyon fogok már írni ide én sem...

"ahol nagyon jo cikkek voltak, de semmi komment. "

Én nem hiányolom máshonnan, ott nem lehet aztán kész...minek egy újabb 'sportmotor', kvázi közösségi oldalnak?

Arra ott a faszbuk, úgy is oda basznak ki már mindent.

"de értelmes véleménnyilvánítások "

jaj ne vicceljünk már.

"KB irni a Sebesség oltárára, maguk a kommntelok kuldték vissza a Robogora."

nem tudom ez alatt mit értesz, de ide is írt már rengeteget (most is van új) meg ott van neki külön a robogó blog...

mpali35 2013.09.28. 15:01:03

@GERI87: Nem kell mindent egy kalap alá venni, igenis voltak kimondottan értelmes vélemények.
A frocsogés, és itt nem akarok senkit megsérteni, de magyar nemzeti sportunk.Olvasok Szlovák, Cseh és Angol motoros oldalakat, ahol kevésbé megy a kopkodés, s ha másnak más a véleménye, akkor még nem adják el szervdonornak az ecserin.Sajnos ez ott is kissé hanyatlo tendenciát mutat, lehet globalizálodunk EUs szintre. Hol marad a tisztelt barátom, kedves politikai ellenfelem? Elenyészett a régmultban.
A kitiltások után próbálkozott egy cikkel itt, s akkor jelezte sok kitiltott és ki nem tiltott kommentelo, hogy itt ne, inkább a robogón. Amit ide irt , azt nem lehet véleményezni, kvázi ha tetszik ha nem, kuss. Mert ha tetszik, azt is jelezné az ember.
Én személy szerint hiányolni fogom Árpádot és írásait. Nem azért, mivel a haveri kor tagja, hanem mivel álmokat árult, mint Csikós. S had legyek már kissé szemét, o legalább nem tankolt dízelt motorkerékpárba a szerkesztoségben eltoltott évei alatt és nem vett XJR 1300 at, miután elárultam neki, hogy az Angol meleg motoros klub szinte kizárólag csak azzal mozog:-)

GERI87 2013.09.28. 16:20:19

@mpali35:

"próbálkozott"

Rendszeresen ír a sebesség oltárába:

sebessegoltara.blog.hu/page/2

"Amit ide irt , azt nem lehet véleményezni, kvázi ha tetszik ha nem, kuss. Mert ha tetszik, azt is jelezné az ember."

Igazából az az álláspont is érthető hogy
'kit érdekel jóskapista szerint ilyen v olyan, ez meg az..'.
Ír egy tesztet, nyilván szubjektív lesz, vagy tele van tényekkel...
ha most erre pistike odafirkant valamit...hát ki nem szarja le?

Közléskényszereseknek ott a TB faszbuk.

"miután elárultam neki, hogy..."

jaj, de szemét, ne legyünk már ennyire összekacsintós pletykafogyik:)

Erről beszélek!
Ez kell? ezért lehessen kommentelni?

Mondom, ott a sportmotor, ellepte a szar, minden kis pöcs oda bassza ki a nyomorát.

holicse 2013.09.28. 23:17:07

Aki akarta (vagy ésszel bírta), értette szavaim. Se kívül, se belül nem áll ez a nickem a kérdésben, csupán kifelé informáltam...
...illetve a nick mögötti valós identitás is picit megnyilvánult, hisz leejtőn láttatta a TB-t. Az "anyagi haszonért adott valamilyen fajta minőséget" gondolattal.

Hogy mennyire különböző -féle; -működésű; -tőkéjű; stb médiumok tudnak megélni a médiapiacon, arra példa a TB, a Sportmotor, az Onroad összehasonlítása. A TB most éppen látványosan változik. Szerintem alapvetően a multicégek mintájára. Ezt gondolom, vállalva, benne az előjelet is ...

mpali35 2013.09.28. 23:52:35

@GERI87:
Ám legyen igazad. Bár kommenetekben a mélyen magadba folytott indulatot mutato káromkodásnak és trágár jelzoknek sincs helye.
Csak jelezném, hogy az éremnek van egy másik oldala is. Valaki ír egy tesztet, és én , az olvasó, akibol az oldal éll, minek olvasnám el, ha az aki irja nem egy érdekes cikkeket alkotó egyén. S minél tobben gondolják ezt, annál fontosabb lessz az olvasó véleménye. Internetes médiában ez annyira nem tukrozodik vissza, sajnos, mivel vannak akik beugratos nevek alá rejtenek semmitmondo cikkeket. Ugyhogy a klikkszámláló mozog és jon a bannerbol a pénz.
holicse, nem holice akarsz te lenni?
Egyetértek veled, én is ezt érzem a TB jovobeli irányultságán, bár ez érezheto volt mindig is.

GERI87 2013.09.29. 14:33:08

@mpali35:

Ha tetszik elolvasod, ha nem akkor nem, az olvasók többsége pedig NEM kommentel, így ez nem fokmérője semminek, pláne nem az olvasottságnak.

virago 2013.09.29. 18:15:10

A lényeg hogy ne legyen egyetértés. Azt megfigyeltem hogy van itt olyan aki csakazértis módon közelít. Az hogy köbájker miket irogat, vagy hogy árpád miket írt szimplán szubjektív. Árpád békésebb volt, kb arogáns nagyképű. Viszont mindkettőnek vannak jó és rossz cikkei. Sajnáljuk, nincs, de az élet nem áll meg.

öreghal 2013.10.10. 10:42:00

Egy Glide-al az idei nyáron a Route 66-ot abszolváltam.
Magam nem voltam híve ennek a márkának, de ahogy lefutotta a közel 5 ezer kilométeres távot, két hét alatt, utassal, csomagokkal, az elismerésre méltó, kiváló teljesítmény volt.
Elképesztően forró klímában, megpakolva, hibátlanul szolgált, beleértve az ilyen túrákhoz elhagyhatatlan kényelmet is.
Az a véleményem, hogy ilyen utakra ez a legalkalmasabb, a népszerű japán márkákat el lehet felejteni.
Gratulálok a Harley-nek.
Más kérdés, hogy egyébként ezt a stílusú motort nálunk és talán Európában is a műmájerek, sznobok státuszszimbólumnak is használják.
Pedig Harley igazi terepe a végtelen út, a szó valódi értelmében.
Továbbá: a kommenteknek főként a vasakról kellene szólni, nem egymás baszogatására használni, nem gondoljátok?

gyuvett75 2013.10.12. 10:56:40

a hárli és a hájtek!

röhejes egy párosítás! :)

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása