Végre egy igazán elérhetetlen Vespa

IMG 0696

Nem tudom, mikor lesz újra alkalmam közelről szemlélni, ahogy egyenlő arányban keveredik a Vespával feltűnősködő belvárosi kisnemesség azokkal a megveszekedett hobbistákkal, akik közül az egyik rögtön meg is szólított a 946-os modell budapesti bemutatója előtt. A hóbortos illető mindenféle fényképeket mutatott a mobiltelefonján, peregtek a szemem előtt a gyékénnyel, farmeranyaggal és más szokatlan dolgokkal bevont egyedi gépek, majd megtudtam, hogy pénz és lebírhatatlan szakértelem nélkül is érdemes belevágni a robogóépítésbe.

Tervezem, hogy elmegyek ennek az embernek a garázsába, mert sosem árt feltankolni egy kis lelkesedést a saját PK-m további alakításához. A magyarországi klub heterogén társaság, de erről bárki meggyőződhet, ha csütörtökönként elhajt a budapesti Hősök terére, ahol néhányan találkozni szoktak. A kapudrog manapság egy félhalott, filléres ötvenes, de vigyázat, innen nagyon nehéz visszatérni.

A bemelegítő beszélgetés után még mindig nem húzták le a testhezálló borítást az új 946-ról az esemény helyszínéül szolgáló bárban, ezért Sipos úrral két Gerald Durrellként figyeltük a szépen felöltözött népeket. Az egyetlen fellépő, Király Linda ismét bebizonyította, hogy előbeszédben nem olyan erős, mint énekhangban. Azt találta mondani a színpadon állva az odalent várakozó apjának, hogy márpedig akkor is robogózni fog. Nem mondom, hogy kínos volt ez, de szívesen kimaradtam volna a nagy bejelentésből.

IMG 0667

Jelen volt még Horváth Éva, akit az indexes comment.blog posztjaiból ismerhetnek, és megtapasztaltam milyen elismerésre tehet szert ebben a külsőségeknek élő közegben, akinek egy új Canon 7D fényképezőgép lóg a nyakában. Hát igen, a tárgyak nagyon fontosak az életben. Túlestünk a dalokon, végleg elfogyott a levegő a helyről, majd jött Tordai István. Mondott valamit az Aston Martinról, a Vespákról és a gazdasági válságról, de a részletekre már nem emlékszem.

Kimentünk levegőt venni Sipos úrral, majd amikor ismét alámerültünk, már csak azt láttuk, hogy a két kiállított Vespa 946-oson rengeteg a zsíros emberi kéznyom. Az új modell azért kapta éppen ezt a jelzést, mert 1946 tavaszán került forgalomba el az első, Vespának nevezett robogó, az MP6. Most létrehoztak egy olyan modellt, amely egyetlen eddigihez sem hasonlít, nem praktikus, nem egyszerű és nem könnyen gyártható, mert 320 ponton hegesztették össze a vázát. Mindez mellékes, mert régóta nem azok vásárolnak új Vespát a világon, akik fizetés előtt gondosan bepróbálják bukósisakjukat az ülés alatti rekeszbe, hanem akikben felgyullad a cukiságjelző lámpa amikor meglátnak egyet.

A Vespa 946 feneke erotikus. Fölötte szinte a semmiben lóg a széles, egyszemélyes nyereg. A test amúgy nagyon karcsú (730 mm) és hosszú (1403 mm), tárolni szinte semmit nem lehet benne vagy rajta, hacsak nem vásárolunk hozzá kiegészítő csomagtartót. Talán karóba húznak, de nekem a kacsafarokról egy kicsit a Honda Shadow robogó és az Aprilia Habana formái jutnak eszembe. Lényeges eltérés, hogy ez a Vespa sem műanyagból készül, a teljes kasznit acéllemezből sajtolják, ahogy minden eddigi változatot. Jó ezt közelről is megnézni, mert így még jobban látható, hogy az apró részletmegoldások finomak, az illesztések pontosak. Nagyon ragaszkodtak a gyáriak ahhoz a koncepcióhoz, amit évekkel ezelőtt már láttam Milánóban a motorkiállításon.

09 Vespa 946

A 946-os teljesen ledes világítórendszert kapott, a fényszórói is világító diódákból állnak, nem csak az irányjelzők. Van még rajta blokkolás- és kipörgésgátló, nekem mégis furcsa, sőt, egyáltalán nem tudom fejben elhelyezni az elektronikus műszerpanelt. Az elektronikáról azt írják, hogy összepárosítható az okostelefonokkal, így azok monitorozni tudják a gép működését. Jobb lett volna egy sima, analóg megoldás, ha már a forma ennyire régies. Szépek az aluházas kormánykapcsolók, a polírozott szatyorakasztó, tehát minden, amit nap mint nap láthat a vásárló, akinek ezen a Vespán lógnak majd a levetett ruhái a nappaliban, ad abszurdum felpattan rá, és tényleg közlekedni fog vele.

IMG 0659

A méreteit tekintve a mostani LX, tehát kistestű és a GTS, vagyis nagytestű modellek közé tenném 946-ot. A friss sütésű, háromszelepes, léghűtésű blokkot szerelték bele, ami viszont a kisebb modellre jellemző. Ezzel a tizenkét lóerős, százhuszonöt köbcentis motorral nem lesz egy rakéta, de biztosan nem marad majd alul a városi közlekedésben. Jó, hogy a tizenkét colos kerekeket régies formájú felnikre húzták, így már ez a részlet sem mondható kommersznek, vagy ismétlésnek.

Az új Vespa biztosan soha nem válik tömegcikké. Nem hivatalosan megtudtuk, hogy árát több lépcsőben emelgették az olaszok, míg kialakult a végleges összeg. A Vespa 946 nálunk 2,6 millió forintba kerül és megrendelésre hozzák az országba. Magukhoz tértek? Ehhez hozzá kell adni a pofátlanul magas, 95 ezer forintos regisztrációs adót. Így több mint egymillió forint az árkülönbség az eddigi legdrágább GTV-khez képest. Brutálisan drága robogó, ám mivel láttam közelről azt, amit az ilyen és olyan vespások zöme is ezen a napon látott életében először és utoljára, nem csodálkozom. Persze ettől még fáj, hogy elérhetetlen hóbort az új Vespa.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr785390208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sunblind 2013.07.04. 15:38:13

mostakkó vagy 7d, vagy nikon.

ZáchDani 2013.07.04. 15:45:48

Köszi, javítva. Mindig megkevernek ezek a remek jelölések.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.07.04. 16:04:28

2.7? Ennyiért már rendes motort is lehet venni!
Vagy venni egy 15 éves rozogát és félmisiért ráhegeszteni új designt.
Vagy feltenni mindet a feketére.

Haynau (Sons of Monarchy) 2013.07.04. 17:31:03

Vitrinben biztos jól mutat. Másra nem nagyon jó, kivéve persze a "hogy vágok fel sznobként a Vespás haverjaim között"-mutatványt. Szerény véleményem szerint még a széria Vespáknak is elég fos menetteljesítményei vannak, de ahogy a posztíró helyes megírta: az ilyen olasz pléhrobogókat nem praktikus okokból veszi az ember. Rendben, de fene tudja: egy karóra, nyaklánc vagy más fuksz valahogy könnyebben tárolható.

labi 2013.07.04. 17:36:12

Nem látom jól az általa kibocsátott sznobfelhőtől...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.07.04. 18:10:07

akinek van pénze úgyis megveszi ,és vesz mellé egy hondát amivel közlekedik:-)

denyiro 2013.07.04. 18:29:26

Mennyiii? Még jó, hogy kapni lehet. Rendben, hogy szép és igényes de azért ez az ár már több mint túlzás, pláne egy motorért a mai átlagfizetések tükrében. Persze tudhatnám, hogy a sznobságnak ára van.

DogTheDog 2013.07.04. 19:02:42

Nem ertem a 7D dolgot,a cikk ellenben tetszett.Jo lenne egy ilyen Vespa is.

sunblind 2013.07.04. 19:29:34

@ZáchDani: Figyelj oda, mer jól észreveszi az Árpád, hogy írástudatlanok vagytok, és tart egy csuriszünet nélküli 12x8órás kiscsoportos gyorstalpalót.

ZáchDani 2013.07.04. 19:39:51

Ettől azért nem tartok, de vicces amit írsz. Jól esik egy kis nevetés a munkaidő végén.

Béza Dániel 2013.07.04. 19:57:09

szép, kéne. az ára húzós, de ennyi, ez van, aki olcsó robogóra vágyik az választhat ezer félét. Amit nem racionalizálnak agyon az drága.

Attól meg, hogy valaki szereti a szép dolgokat és még pénze is van rá, nem biztos hogy sznob.

zoliflorida 2013.07.04. 20:16:01

Szerintem kàr arról vitázni hogy drága vagy sem. Kinek hogy... Van akinek 10 mft-os órája van, van akinek meg máj 3 mft-os robogója.
Amúgy meg szerintem a leg gàzabb szöveg az, hogy ennyi pénzéért màr ezt meg ezt lehet venni. Ilyen motort nem az vesz aki egy shift àràt sem bírja kifizetni...

Plumper 2013.07.04. 20:52:18

"belvárosi kisnemesség" ez tetszett :-D
a bajcsy-zsilinszky úti, ötkeres, öltönyös, bőrözött sisakos, öltönyös juppikra gondolsz netán?
3.000.000 Ft-ért MOTORT lehet venni bbbbbmegmindenki, újonnan se rosszat, használtan meg aztán tényleg szinte mindent.

Logic 2013.07.04. 20:55:21

az összes vespának erotikus a feneke :-o

_lászló 2013.07.04. 21:10:49

fc01.deviantart.net/fs45/f/2009/066/6/b/The_Alien_Queen_by_14_bis.jpg Csodálom hogy én vagyok az első hülye aki leírja hogy ez jutott eszébe. Azt hittem mindenkinek.

MaCS_70 2013.07.04. 22:19:20

Érdekes, hogy sokan nem értik, hogy egy limitált, főleg gyűjtőknek, fanatikusoknak készült sorozatról van szó -- ennek megfelelő áron.
Nem az összes Vespa árát emelték az égbe.

A cikkíró nem titkolt arrogáns lenézése a jelenlegi Vespa-vásárlókkal szemben pedig erősen visszataszító.

Üdv: MaCS

Pepejoe 2013.07.05. 00:31:45

2.7??? Hm.
Azt én is hallottam, hogy az utóbbi években felment a vas ára...na de ennyire?

1ns 2013.07.05. 08:49:31

Szép... bár igazából nem fáj hogy számomra elérhetetlen.

Rocso Cafe 2013.07.05. 09:21:41

Nemrég vettünk a feleségemnek egy használt GTS250ie-t. Egyelőre nekem nem jött át a Vespa érzés. Nem tudom még eldönteni, hogy a használt motor mivolta miatt, de érzem a hiányosságait, vagy ez tényleg ilyen és szeretni, elfogadni kell. De az is lehet, hogy csak motorról átülve hiányzott annak a pontossága, stabilitása stb. A formavilága tetszik, de helyenként érződik az olaszos hanyagság.

2013.07.05. 11:17:21

Tehetős emberek annyi hülyeségre el tudják költeni a pénzüket - ezzel még robogózni is lehet. Szép darab.

Lordofearth 2013.07.05. 11:29:32

Ez egy kétkerekű, egyfenekű Vespa...Vespa és annyi amennyi. Mindegy mi a "vége", hogy mit tud itt meg ott - Vespa és ennyibe kerül, kell vagy nem kell. Ahhoz, hogy ezt ennyiért megvedd, "vespásnak" kell lenned. Ha megveszed, az vagy, ha nem, akkor nem az vagy..és kész.

Slampixxx 2013.07.05. 16:33:36

Már amikor a tervező asztalon volt, akkor piszkosul tetszett. És már akkor mondták, hogy drága lesz. Ha lenne ennyi pénzem, megvenném, kapna egy 300-as blokkot, és semmi probléma nincs vele!

hálátlan olvasó 2013.07.05. 22:17:05

@MaCS_70: lenéznek ezek másokat is. a bmw-st, a harley-st, a hágómatricás túramotorost, a speedest, meg mikor kit (és akkor még az autókról nem is beszeltünk). de a szakadt, elromlós, hetven köbcentisre átalakított segédmotor az rendben van, az meg van ideologizálva a többi hulladékkal együtt, amit a tc/tb-sek össze tudnak maguknak vásárolni gépjármű címszó alatt.

Suraki 2013.07.06. 01:32:07

Hehe, akkor ez olyan mintha az Aston Martin drágábban mérné a Cygnetet mint a Vanquish-t?
Hiába no, akinek van pénze attól lehet csak elszedni, már a Vespa is a hazai unortodox rend szerint üzemel...győztünk itt is. :-D

hálátlan olvasó 2013.07.06. 17:25:14

a szerző vfr-es irása tetszik. itt jegyezem meg, mert ott nincs kommentablak.

Lomha 8V 2013.07.12. 10:48:36

Ez egy -gondolom- gyűjtői darab lesz gazdagoknak. Nem kell felháborodni az árán, nem mi vagyunk a célközönség. Ha lenne 1 milliárd dollárom, én is megvenném. És ha annyiszor lenne egy dollárom, ahány ennyire gazdag ember van, akkor is megvenném. :)

virago 2013.08.05. 19:22:22

ez egy szép motor.
műszakilag szerintem a csúcstól távol van, de a formaterv tagadhatatlanul beleég a retinámba.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása