Különös hírek keringenek a Ducati csodálatos csúcsmodellje, a Panigale körül. A világ talán legszebb mai motorkerékpárját még csak most vezetik be a japán piacra, ezért eddig nem volt ismert, hogy a helyi hatósági elvárásokat csak egy kiadós erőszaktételt követően teljesíti a különleges sportmotor.
A japán verzióról készült képeken jól látható, hogy az európai szemnek gyönyörű, a motorblokk alatt végződő, rozsdamentes kipufogó rendszer végére egyszerűen felhegesztettek egy karbon végdobot. A dübörgő V2-es csak így felel meg az európai és amerikai zajkibocsátási normáknál is szigorúbb helyi előírásoknak. Ettől kezd szétesni az egyébként harmonikus forma.
A Panigale kuplungfedelét is vastagabbra cserélték, változtattak a motorvezérlésen is, így állítólag tényleg sokkal csendesebb lett a Ducati, fájdalom ugyanakkor, hogy jelentősen veszített csúcsteljesítményéből is, az eredeti 195 lóerőből csupán 135 maradt.
Valami nincs rendben ezzel a motorral, állítják az amerikai hatóságok is, ezért eddig öt esetben kellett visszahívási akciót elrendelni a Panigaléval kapcsolatban. Egyebek mellett nem használtak elegendő mennyiségű csavarrögzítőt, ezért a rezonanciától kilazulhat a kormánylengés-csillapító felfogatása, gondok lehetnek a hátsó lengőkar csapágyazásával és a rugóstag felfogatásával. Ez utóbbi akár személyi sérüléssel járó balesethez vezethet, állítják az Egyesül Államok közlekedési hatóságának szakemberei.
Az az érzésem, hogy sokak szemét bántja, hogy a közelmúltban az Audi kezébe került Ducati nagyon erős modellpalettát állított össze az elmúlt években. Okosan őrzik hagyományaikat, a típusok fiatalosak és dögösek, nem csak drágák.