Kinyírják a csúcs-Ducatit

ducati-1199-panigale-japan-exhaust-06

Különös hírek keringenek a Ducati csodálatos csúcsmodellje, a Panigale körül. A világ talán legszebb mai motorkerékpárját még csak most vezetik be a japán piacra, ezért eddig nem volt ismert, hogy a helyi hatósági elvárásokat csak egy kiadós erőszaktételt követően teljesíti a különleges sportmotor.

Ducati-1199-Panigale-action-3

A japán verzióról készült képeken jól látható, hogy az európai szemnek gyönyörű, a motorblokk alatt végződő, rozsdamentes kipufogó rendszer végére egyszerűen felhegesztettek egy karbon végdobot. A dübörgő V2-es csak így felel meg az európai és amerikai zajkibocsátási normáknál is szigorúbb helyi előírásoknak. Ettől kezd szétesni az egyébként harmonikus forma.

Ducati-1199-Panigale-Yas-Marina-Circuit-21

A Panigale kuplungfedelét is vastagabbra cserélték, változtattak a motorvezérlésen is, így állítólag tényleg sokkal csendesebb lett a Ducati, fájdalom ugyanakkor, hogy jelentősen veszített csúcsteljesítményéből is, az eredeti 195 lóerőből csupán 135 maradt. 

1199 1

Valami nincs rendben ezzel a motorral, állítják az amerikai hatóságok is, ezért eddig öt esetben kellett visszahívási akciót elrendelni a Panigaléval kapcsolatban. Egyebek mellett nem használtak elegendő mennyiségű csavarrögzítőt, ezért a rezonanciától kilazulhat a kormánylengés-csillapító felfogatása, gondok lehetnek a hátsó lengőkar csapágyazásával és a rugóstag felfogatásával. Ez utóbbi akár személyi sérüléssel járó balesethez vezethet, állítják az Egyesül Államok közlekedési hatóságának szakemberei. 

Az az érzésem, hogy sokak szemét bántja, hogy a közelmúltban az Audi kezébe került Ducati nagyon erős modellpalettát állított össze az elmúlt években. Okosan őrzik hagyományaikat, a típusok fiatalosak és dögösek, nem csak drágák. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr404754219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

énaztmondom 2012.09.04. 13:44:54

nem tetszenek ezek a is "dísz" farokidomok, végezzenek akkor teljes munkát és bontsák le az elejét is, mert ez a cafe racerekhez illik. 2004 körül még szép motorokat gyártottak, aztán jött ez a b*zi divat. (beleértve a japán gyártókat is)

Buttle 2012.09.04. 14:23:23

Szerintem nekem így is tetszene. Néha áttolnám a szomszéd Józsihoz, és meghúznánk azt a kilazult felfogatást.

Azazuma 2012.09.04. 14:31:12

méltó régi hírnevéhez..
Értsd széthull, hiába fényezed, hogy bántja a szemét a yenkiknek.
Meg nem is fér fel rá 3 gyerek meg az asszony, mint bármelyik rendes 125-ös robogóra.

NINJA 2012.09.04. 14:34:32

Kéne ,gyönyörű motor.

mt-03 2012.09.04. 14:57:14

huh az a kemeny oltari ronda, meg az dekli oldalt az is menku ormotlan (gondolom a csorgos kuplung bantotta a villanymotorhoz szokott fulu japokat).
195-rol 135 le az brutalis csokkentes.

visszahivasrol meg annyit hogy nekik legalabb van. ez jelzi azt hogy torodnek a dolgokkal, nem csak eladni akarnak. nyilvan nekik se orom, de ezek xerint ha gaz van akkor csinalnak valamit nem csak kozlemenyekkel meg statisztikakkal burkolodznak mint mas gyarak. sztem meg mindig sokkal jobb egy gyari visszahivassal gyari minosegben megjavitani valamit (raadasul ezeknek a hibaknak soxor sokkal nagyobb a fustjuk mint a langjuk, azaz valos hiba, de persze legyen ha mar ennyibe kerul) minthogy otthon jozsibacsi patexel ragaszgassa be a csavartot, merhogy az neki nem jott ki a zetoron (meg soha az eletbe) es hasonlo megoldasok.

Schütii 2012.09.04. 15:02:13

No és vajon a japán V2-esek is ennyivel "bénábbak" a hazai piacon, mint az európain? Vagy csak egyszerűen lokálisan ellehetetlenítik a konkurenciát?

LAPoska 2012.09.04. 15:28:18

olasz motor csak vitrinbe... amugy a honda is gyengebb otthon, mind itt, gondolom akkor mas markaval ugyan ez a helyzet... ezen nincs is mit vitazni... de hogy szetesik... na meg a kiput is att lehet csinalni, nem csak ciganymodra rapoccinteni egy csunya hurkat...

Házas motoros 2012.09.04. 15:42:55

Nemrég sikerült látnom egy újabb "hálivúúdi szúperprodukciót". Sok öreg akciófilm sztárral. Abban volt ez a moci trikolorban. Szóval a digó marketing gépezet mindent megtesz amit csak tud, hogy népszerű legyen a bringa a tengeren túl. Ismerve az ottaniak iq deficitjét, ez sztem' bőven elég az eladások megnöveléséhez. Tök mindegy hány visszahívás van, amíg azt halkan tudják csinálni.

Béza Dániel 2012.09.04. 16:08:47

Vihar a biliben. Ez a pár apró hiba egy új modellnél semmiség. Kiderült, javítják, ennyi. Ráadásul egy utolsó csavarig új (radikálisan új), motorról van szó, nem egy évek óta reszelgetett konstrukcióról. Ennyi belefér.

A japánok nem tudom mennyire ellenőrzik a motorok állapotát két műszaki vizsga közt, de el tudom képzelni, hogy miután kijött a motor a szalonból, szépen visszamennek rá azt eredeti alkatrészek.

Nagyon tetszik ez a motor, de a faridom elsőre nekem is aránytalannak tűnt. Olyan hatást kelt vele a motor, mint egy szénné gyúrt felsőtestű testépítő, pipaszár lábakkal.

-+Seth+- 2012.09.04. 16:19:11

Hja túl hangos - mondta az osztrák rendőr a kipufogomra. Aztán 1 órával rá elütöttek mert sem nem láttak, se nem hallottak mikor éppen rámhúzták a kormányt, hja és 45-el mentem szabályosan. na.

tittadili 2012.09.04. 16:57:33

@Házas motoros: Én úgy tudom, az a Ducati Desmosedici Jason Statham saját motorja...

Imi36 2012.09.04. 17:31:55

@LAPoska: gondolom jó sok Ducatid volt, ezért is tudsz nyilatkozni arról, hogy csak vitrnbe.
@mt-03: a Panigale nem száraz, hanem olajfürdős.

Buttle 2012.09.04. 19:44:59

Amúgy ha igaz ez a teljesítménycsökkenés akkor már inkább egy 848 evo. Ára kb fele mint ennek, 140 lovas, szerintem kinézetre is szebb, és kiforrott strapabíró gép, nem fog szétgurulni egy kis rezonanciától.

Kick start (törölt) 2012.09.04. 21:22:06

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.05. 07:04:33

Japanban szinte nincs is 400 nal nagyobb motor

ugree 2012.09.05. 08:19:14

996-osom van 4 éve. 4-5000 km-ként meglepetésszerűen bármi szét tud hullani benne. Ha hajtom, akkor a motor, ha lassan járom, akkor a meghajtáslánc. Versenytechnika, superbike. Ilyen.
Nincs is a környéken senki másnak. :)
A 120 lóereje meg több, mint elég.
(A többi ducati sokkal tartósabb)

mt-03 2012.09.05. 10:00:16

Imi36: igazad van. na de akkor miert barkacsoltak at?

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása