Olcsó használt gumi: tilos vagy szabad?

P1090558.JPG

Nem érdekel a klubélet, falkában motorozni sem szeretek. Nem vagyok tipikus BMW-tulajdonos, jobban kedvelem a rigásokat. Soha nem ragasztanék mindenféle hágókon kapható matricákat a csomagtartóra. Nem kell, hogy tudják, pontosan milyen tapasztalt motoros vagyok. Nem érdekel, milyen ellátásban részesülne a csempés márkaszervizben az öreg R1100GS-em. A gyári alkatrészeket sem ott, hanem egy lényegesen olcsóbb angol és egy magyar web shopban vásárolom, számlával, legálisan.

Amióta visszatértem Bori Attila ügyfélkörébe, még az is hidegen hagy, hogy az ember, aki a motoromat szereli, nem vett részt annak idején a gyári oktatáson. Attila már így is betéve tudja az ötszáz oldalas szerelési könyv tartalmát, amúgy a legócskább gépeket is nagy gonddal javítja, és nem kér érte egy vagyont. A járműves hobbinak kifejezetten rosszat tesz a köré vont hamis misztikum, ez ellen küzdök. Azt hiszem, Moldvai Tibor Miklós praktikus megközelítése, az útszéli javításokkal, a kabát alá gyűrt, hőszigetelő újságpapírral és mindenféle kedves közép-európai praktikával, jobban hatott rám a kezdetekkor, mint az a kordurától kengurubőrig, gyári olajszűrőtől versenyolajig tartó normakövető erőlködés, amit sokaknál tapasztalok, az úgynevezett vérbeli motorosok közül.

P1090511.JPG

A saját szakmai címlistám mostanra vált teljessé. Reggel feltetettem a pár napja vásárolt kiváló gumiabroncsokat. A kettő együtt tízezer forintba került, a felszerelés pedig ötbe. Amikor 2007-ben megvettem a GS-t, egy szett, alaposan elöregedett Metzeler Tourance volt rajta. Azzal épphogy csak hazamotoroztam Münchenből, majd a következő tavasszal jött a csere. A típussal teljesen elégedett vagyok. Azoknak ajánlom, akiknek nincsenek komolyabb terepmotoros ambícióik, de az országúti túrázás mellett, néha felkaptatnának egy füves domboldalra a túraendurójukkal. Igazán laza talajon persze semmi oldaltartása nincs, a futófelület hamar megtelik sárral, aztán jön a kacsatánc és kell valaki, aki segít felállítani a gépet. Aszfalton, esőben, kanyarban viszont teljesen jó ez a gumifajta.

Kedvenc gumisom műhelye piszok messze van, de ragaszkodom hozzá. Háromnegyed óra alatt lehet elvergődni tőlünk Üllőre, ahol Forgó László praxisa üzemel. A VFR-es időkben, amikor alig volt pénzem motorozásra, de valahogy mégis nagyon sokat mentem, eléggé rászoktam a hetente megújuló használtgumi-készleteire. Soha semmi gondom nem volt ebből, pedig körbejártuk Olaszországot, és eleve felelőtlenül vezettem akkoriban.

P1090519.JPG

Azóta nem csak a használtgumizást adta fel Lackó, de abbahagyta a motorozást is. Eladta a Kawasaki ZX-12R-t, így legalább életben maradt és tud nekem segíteni. Ő mesélte, hogy mostanában megint egyre többen keresik a használt gumit. Amikor hajnali nyolckor beállítottam hozzá a pár napja, frissen szerzett Tourance-ekkel, kicsit megemelkedett a pulzusom. Nem bíztam igazán abban, hogy egy garázsból, fillérekért is lehet olyan motorgumikat venni, amelyek nem csak fiatalok (DOT számuk alapján kevesebb, mint kétévesek), de nem is szögletesek, nem kagylósak, nem ívesek és még a kopásjelző is olyan mélyen húzódik a blokkok közt, hogy felületes szemlélő alig találja meg. Lehet bennük úgy 8 ezer további kilométer.

P1090525.JPG

Laci szerel, én pedig bosszankodom. A most kidobott Metzelereket is nála vettem, újonnan. Akkor 42 ezerért adta őket. Hibátlanul szolgáltak, rengeteg autópályázás, kicsi és könnyű terepezés, illetve sok városi közlekedés van mögöttük. Elégedett voltam a típussal, mégis elveimbe ütköző volna közel 70 ezret fizetni egy újabb pár túraenduró-abroncsért. A motorgumi fontos beruházás, nem csak az előttünk álló erdélyi túrán, de minden helyzetben őrülten fontos, hogy rendben legyen a tapadás. Ezen múlhat az élet. Érdekes, hogy míg a VFR irányíthatósága drámaian romlott, amikor a hátsó, 170-es közúti gumi közepe bekopott, addig a GS egészen jól viselkedik elhasznált Metzelerekkel is.

P1090507.JPG

Az első általában már régen pocsék, amikor a hátsó, egyébként 150-es hanyatlása miatt, egyre kelletlenebbül kezd mozogni a BMW, a kanyarokban. A végstádiumban, a könnyű terepes minta már búg is egy kicsit a bedöntéskor, majd hirtelen bukik át a középre kopott törésen. Ennek most vége. A kéz alatt vásárolt cseredarabok teljesen jók, Laci szerint lehet még úgy 8 ezer kilométer bennük.

P1090513.JPG

Előre, a kép bal oldalán látható Tourance EXP került, mert csak ez volt készleten a vaterás eladónál. Az EXP újabb fejlesztés, mint a sima Tourance, mintázata jobban hasonlít az utcai abroncsokéhoz, és tapadósabb keverékről írnak a tesztek is. Cserébe biztosan villámgyorsan le is kopik majd, gondolom. Tudom, nem illik keverni a gumitípusokat, én most mégis megkockáztatom. Ha ez a garnitúra is lekopik, ismét megkeresem az eladót. Azt mondta, hoz még néhányat a használható használt gumiból, ha van rá igény.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr94713473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quattroman 2012.08.15. 17:44:57

@protézisesh:
autónál valóban így van de motornál pont nem. ott az elsőkerék fékezésre kell hogy kitolja magaalól a vizet míg a hátsó a gyorsításkor.
ezért ha motoron nézed akkor szemből is és hátulról is felfelé mutatnak a nyilazott minták.
egyébként (miattad is) ráöntik a forgásirány jelzését a gyártók.

Breacher 2012.08.15. 18:10:17

@ZáchDani: Mennyire vagy bátor? Mersz abs nélküli motort is vezetni? Mersz 200.000 alatt bukót venni?:)

panza 2012.08.15. 18:40:49

kewcheg!
A tanácsod kitűnő, és megszívlelendő.

Katana750 2012.08.15. 18:53:46

26éves a motorom naná,hogy csak új gumit veszek neki. Mert megérdemlem.

Tiltott Lally 2012.08.15. 19:17:45

Óvodáscsoportokat fogsz így megölni, van neked lelkiismereted? :)

Katana750: De ezer kilométer múlva már az is használt lesz ám!

FEKI 2012.08.15. 19:29:46

Azt a féktárcsát is lemérném a helyedben...

FCs 2012.08.15. 19:32:36

@Breacher: olyan forrásból gondolom limitált az elérhető gumik fajtája, pl a cikkben szereplő motorra való sem gyakori pályán, de ahogy írtam, a használt averzió nálam 51 százalékban pszichés okokra vezethető vissza. Autó esetében engedékenyebb vagyok.

Katana750 2012.08.15. 20:42:35

@Tiltott Lally: Igazadvanmitiszol!

herkó 2012.08.15. 20:56:50

@pwiking: Szar a reklámod haver!

exec 2012.08.15. 20:59:43

nekem sem egyforma a két gumi tipusa, mert elöl 16-os kerék van ('99 hornet 600), nem válogathatok nagyon... Eddig nem volt problémám velük, de nem is feszegetem a határokat.

zöldi 2012.08.15. 21:02:40

A haveri köröm első számú használt gumi felhasználója voltam. Sokáig nem tudtam mit válaszolni az azon derpegőknek, hogy ugyan miért vesz le valaki ilyen mélységű gumit.
Aztán a haveri kör elkezdett messzebbi célokat kitűzni, és egy két olasz alpokban 200 euroért beszerzett hátsó után rájöttek, vannak helyek, ahova csak újjal célszerű elindulni, mert a 4000 kilométeres túra a jóval abrazívabb aszfalton kinyírja a "még jó kövér" gumit.
És így teremtek a 60-70%-os gumik a szemem előtt. Meg volt, aki új márkára váltott, és nem akart kevertet, párban cserélt. A hátsó tükör, az első majdnem új.
De a lényeg: excelt vezetek a motor költségeiről, és kiszámoltam, hogy hiába veszem 5-8 ezer forintért a használtakat, annyival előbb elnyalódnak, hogy megéri spórolni, és venni egy rendes sport-túra gumit hátra, sportot meg előre...főleg, mióta van hozzáférésem relatíve olcsó forrásokhoz.

exec 2012.08.15. 21:05:00

@pwiking: ezen az oldalon semmi nincs, köszönjük Emese.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.08.15. 21:17:56

@ZáchDani: Oké, oké, de használt bukót vennél? :)

deee 2012.08.15. 21:37:52

Jol fizetnek a reklámok?

exec 2012.08.15. 21:41:28

valamiből élniük is kell, gondolom te sem szoktál adományokat küldeni...

cancer1 2012.08.15. 21:59:58

Hála az osztrák törvényeknek, a négyéves gumit akkor is le kell cserélni ha egyálltalán nem használták. Én csak ilyen használt gumit veszek. Egy komplett szettet kapok 10-15 ezer között. Simán kibírnak még 8-9 ezer km-t. Az új hátsó meg talán 10 ezret. Nekem nem éri meg új gumit venni mert fél év alatt 15-18 ezer km-t nyomok a motorba. Egy kicsit sokba kerülne...így marad a jó állapotú használt gumi Ausztriából. Még jó, hogy itt lakok a közelében...az viszont baj, hogy nem ott. :-))

ZáchDani 2012.08.15. 22:05:59

@cancer1: a diszkréten elvágyódó poénért pont jár :)

akos696 · www.focusauto.hu 2012.08.15. 22:13:51

@régebb óta vagyok Subban mint te: Na de itt egy olyan szakiról van éppen szó, akinek a munkájánál szerintem semelyik szakszervizben nem kapsz precízebb munkát. Én 200 km ről fogom hozzá vonni a gépem még nem voltam, de nagyon ismeri a VFRt, más kóklerre nem bíznám.

A sok sznob hogy huhog, mikor mesélem, hogy használt gumit tettem fel, azt öröm nézni. Mint az ördögűzőben. :) Az egyetlen gumi, ami szétdurrant alattam, az egy 1000 km-t futott, általam újonnan feltett volt. Eléggé sajnáltam, azóta csak használt, de max 2-3 éves, javításmentes kerülhet fel. Eddig elhasználtam 3 garnitúrát Roadtec Z6-ból, kb 10e km-t szettenként, ami legutóbb megállt 20 ból. Az új lett volna kb 60 és nem hiszem, hogy 30e km-t elmennék vele. De most még 1 szettre való megoldódott, mert egy haverom kb féltávnál cserélte a gumijait, és nekem adta ingyen. :) Az elsőben kb 8, a hátsóban 4-5 lehet. Olajból egy márkás 10w-40 (mobil) kb 2 ezer/l, többi karbantartás előírás szerint és sokáig nem lesz gond, hiába van 80e az órában. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2012.08.15. 22:19:12

@akos696:

Na ezt újra:

@régebb óta vagyok Subban mint te: Na de itt egy olyan szakiról van éppen szó, akinek a munkájánál szerintem semelyik szakszervizben nem kapsz precízebbet. Én 200 km ről szándékozom hozzá vinni a gépem szelepállításra (lapkás). Eddig még nem voltam, de állítólag nagyon ismeri a VFRt, sima mezei kóklerre nem bíznám, mert nagyon kényes vagyok a részletekre. 4 éve csak én tartom karban, szerelőt nem látott, de a lapkás szelepállítást inkább olyan szakemberre bízom, aki sok VFR-en csinálta már.

semicirculatus 2012.08.15. 22:36:56

Mondjuk úgy hogy én nem vagyok laikus a szakmában. Arra azért nagyon vigyáznék, hogy ha épp kapok szuper ingyenreklámot egy forgalmas portálon, hogy szépen bővüljön az ügyfélköröm, akkor ne készüljenek olyan képek, amelyeken a féktárcsánál fogva cibálom ki a kereket az abroncsból.

üdv
Semi

ZáchDani 2012.08.15. 22:46:41

@semicirculatus: Üdv, Sasszem. A képen az látható, amint a gumiszerelő (aki egyébként nem kért semmilyen reklámot) ráigazítja a gépre a kereket. Cibálás, vagy bármilyen erőszakos cselekmény nem történt. Kicsit legyünk már kevésbé hevesek, amikor egy kép alapján ítélünk. Megoldható? A többieknek is szól.

leslie_c · http://azfto.blog.hu 2012.08.15. 22:58:06

@ZáchDani: Dani, kéne a szerelőd elérhetősége priviben, van egy öreg GSX 1100EF-em, komoly karburálási gondja van. E.Csabi is elakadt vele, hátha tud vele valamit kezdeni. Kösz: Laci

HOLIDAY 2012.08.15. 23:14:49

Pár éve egy "genetikailag okos" cimborám mesélte büszkén, hogy megvágták a profilt a hátsó gumiban, mert anno a teherautókkal is ezt csinálták. HA ott jó volt....

Mai "leszármazottaikat" mosolyogva olvasom itt. Persze-persze, "recepció" van, meg minden, de elég igénytelen dolognak tartom, amikor egy magát mértékadónak tartó honlap kukázásra biztat. Szóval viseljük büszkén a sorsunkat, de azért ne gyártsuk már meg mellé az ideológiát, hogy ez így normális.
persze látva, hogy divat neoprimitívnek lenni, különösebben nem csodálkozom.

E.D.Ward 2012.08.16. 00:28:59

Banyek, mi várhat rám a hétvégén... most rakattam fel egy 12 éves, 90%-os gumit, az 50%-os tavalyi helyett. :)
Majd megirom milyen volt.

Ha túlélem.

György72 2012.08.16. 01:07:58

@ZáchDani: Nekem is kiszúrta a sasszemem, oké, hogy nem nyakig olajos a keze, de a féket nem szoktam tapecolni. Esetleg megfontolhatod, hogy egy szekrény fogantyút rászerelsz a kerékre, mégis legyen hol megfogni, ha már nem talált mást :)

Kettő. 10 ért veszel 2 gumit és 5 ért rakatod fel? Ebben az árban van egy igen jó minőségű kávé is a váróteremben található konzumhölgyek mellett?

Egyébként meg van egy 3adik alternatíva: motoron még sosem volt, de legalább 10 éves gumi. Szintén 5-6ért. Ha már koton hasonlat, inkább húzok fel olyat, amit még a gimiben raktam a pénztárcába, de én bontom ki, mint azt a múlt héti gyártásút amit már valaki elhasznált.. Még akkor is ha teszem fel félidőben lecserélte, mert biztosra akart menni :)))

559 2012.08.16. 01:37:12

Fillérbaszó aki az ismeretlent forrású használt gumit megveszi és ráteteti a motorjára. Minimum a volt gazdáját ismernem kellene hogy egyáltalán megfontoljam.
Amúgy meg el kell gondolkodni, hogy Ausztriában miért is kell négyévente kötelezően lecserélni a motorokon a gumit?
Nem, nem, nem azOrbán a megfejtés!

vikk007 2012.08.16. 06:32:52

Pénzhiány miatt én is feltetettem az "ótóra"' a rég félretett kinai 205/45 r16 -os gumikat.

A "mester" is húzta aszályát, amikor meglátta, de centírozás közben már kezdett mosolyra görbülni. Töredéke súly nem kellett rá mint a Pirelliken volt...

Csendesebb, komolyan, és normál vezetési stílis mellett, nem lett rosszabb. nem csúszik, nem ráz, stb...

Majd jön a tél, akkor elválik, igaz nem az őhibája, lessz az sem, mert nyári gumi.

( a "fikázók", "okaosak" megérthetnék, hogy nincs pénz, négy új P Néró Zérónak, én is jobban örültem volna, hogy ezért kit kell szidni, döntse el mindenki maga...)

protézisesh 2012.08.16. 07:20:10

@Quattroman: "ott az elsőkerék fékezésre kell hogy kitolja magaalól a vizet míg a hátsó a gyorsításkor."

az oké, hogy az ellentétesen "hajtanak", de mivel mindkettő ugyanabba az irányba forog, ez a minta az én szememben ÖSSZEHORDJA a vizet a futófelület alá. Akkor is, ha gyorsítás miatt elkönnyül, meg akkor is, ha épp betérdel az eleje, mert akkorát fékezel.

lajafix 2012.08.16. 07:52:21

ojvé' ha nem tudod az újat kifizetni, akkor legalább tudd megmagyarázni. MAGADNAK! de akkor miért kell kiposztolni?

exec 2012.08.16. 07:57:11

@559: örülj neki hogy Te abban a helyzetben vagy hogy nem kell "filléreket" basznod és megveheted 70 ezerért 15-20 helyett az újat és ez által sokkal sokkal tovább élhetsz, mert mint tudjuk a motorbalesetek 95%-a a motor gumi miatt van, és nem azért mert a motoros vagy autós benéz valamit.

Ronald 2012.08.16. 08:05:14

Még hogy kerüljük a használtat?

És akkor azzal a sok (tíz)ezer ürgével, aki elvált asszonyt vesz feleségül - azokkal mi legyen?
.

Tomchy 2012.08.16. 08:15:55

Azért azt is tegyük hozzá, hogy ebben az egész motorozósdi témakörben bármerre nézünk, irgalmatlanul elszállt árakkal találkozom. Tudom, hogy nem akkora tömegtermék egy motorabroncs, mint az autógumi, de a feledhetetlen Márkus Laci bácsi mondatai jutnak minden alkalommal eszembe, amikor bármilyen motoros webshopban járok: "Mi kerül ezen a fotelon 7200 Ft-ba?" Vagy egy nyomorult abroncson 40ezerbe?????
Én is lőttem használt gumit. Jobb lett a motor, és olcsó is volt. Hát aztán!

ZáchDani 2012.08.16. 08:21:19

Na, akkor most, hogy mindenki elmondta a véleményét rólam és a gumikról, maradjunk annyiban, hogy majd ha lekoptak ezek a használtak, összegzem a tapasztalataimat. Most 68 ezer kilométer van a motorban. Lehet tippelni, mikor kell cserélni az elsőt, és mikor a hátsót.

herkó 2012.08.16. 08:28:55

@Tomchy: Én megmondom:Egy gápjármű fékrendszer elvárt ára autónál ,és motornál ugyanannyi,guminál szintúgy. Motorral kevesebbet mész,hát drágábban kell adni, az elvárt haszon miatt.Ezt be lehet helyettesíteni bármilyen alkatrészre.Nekem ez a véleményem

bobfalfa 2012.08.16. 08:50:14

Vagyok bátor hasonló évjáratú RT-n közlekedni. Használtan vettem én is a motort kevés km-rel. Először új Michelin Pilot Road 2-t tettem fel, 29.500 km-t bírt, sok autópályával. Utána újra ugyanilyen újat, újabb 30,200 km. Most Pilot Road 3 van fent. Szerintem a garnitúránként kb. 30e km nem rossz egy motorgumitól... És ráadásul vízen ez a legjobb típus a tesztek szerint.
Szóval ilyen futásteljesítmény mellett soha nem jutna eszembe ilyen-olyan használt gumit feltenni...

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.16. 09:13:02

Akkor most kijön belőlem az állat, mert csak nyomod a hülyeségedet.

Valószínűleg nem lesz semmi baj a használt gumiddal, de előfordulhat, sokkal nagyobb eséllyel mint az újnál.

És ha már egyszer baszós példát hoztam, hozom a következőt is. Nem minden nő HIV+, de csak a leghülyébbek dugnak ismeretlennel gumi nélkül. Mert nagyon valószínű, hogy nem lesz semmi bajod, de rossz esetben beledöglesz.
Értem?

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.16. 09:14:02

@bobfalfa: ti hogy motoroztok?, nekem RT-n max 8 ezer egy gumi.

rocksarkany 2012.08.16. 09:31:28

Bár nem motorozom, de nem látok kivetnivalót "használt" abroncsok vásárlásában.
Igaz, teljesen más tészta, de nekem az autómhoz mind a 8db gumi (4 nyári, 4 téli) használtan (illetve "használtan") lett vásárolva. Hogy miért? Azért, mert ha ezt a garnitúrát újonnan szeretném megvásárolni, akkor az autó jelenlegi értékének jelentős hányadát gumira költöm (300e+).
Defektet új gumival is ugyan úgy kaphatsz, mint használttal.
Ha szálszakadt vagy egyéb baja van akkor az felszerelés után illetve szemrevételezéssel úgyis kiderül.

Lacabig 2012.08.16. 09:35:11

Nekem lenne egy kérdésem!
Mi a véleményetek a túltárolt gumikról, amiket állítólag sose raktak fel, de mivel nem tudták értékesíteni, ezért jóval áron alul adják.

bobfalfa 2012.08.16. 09:39:51

@régebb óta vagyok Subban mint te:
El nem tudom képzelni, hogyan lehet még másként motorozni... Gyorsan és sokat. Mondjuk kevés gumifüstüléssel. Ez a gumi fogja az utat, mint sz*r a gatyát... Az új Pilot Road2-n és most a hármason kívül mást nem tettem fel, de nem is fogok. Ez is el fog menni 30e km-t, már most látszik, 10e km után...

Gekko 2012.08.16. 09:48:14

@régebb óta vagyok Subban mint te: Világos. De az autóban nagyobb eséllyel túléled, mint motoron... de remélem a kabátod is légzsákos...

Érted ugye? Motorozni veszélyes. Kissé arányt tévesztett ez a biztonsági diskurzus az EU-ban, és minden fórumon vannak, akik ész nélkül szajkózzák.

Vazz, én kukás mellényt sem veszek fel, és a fekete-narancs kabátom nincs telebaszva 3M fényvisszaverő csíkokkal. És ha nem lenne elég zsetonom, inkább vennék használt gumit, mint hogy ne hajtsam a gépet. Van fasza életbiztosításom, hogy a család ne szívjon:-)

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.16. 09:54:48

@bobfalfa:
nem értem. Legutóbb egy Nordkapp túrán (2 RT és 2 GT) indulás új gumikkal és mire hazaértünk már lehetett cserélni. Egyikünket kivéve aki egy már 2 ezret futott gumival indult el, neki Lengyelországban már látszott a szövet, cserélni kellett.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.16. 10:02:24

@Gekko:
ez is egy álláspont. Én az évek alatt két közvetlen ismerőst vesztettem, és láttam nyílt lábtörést, leszakadt ujjakat.

Nincs légzsákos kabátom, de nem tartom hülyeségnek. Lehet egyszer beruházok rá.

Kukás mellény meg... Pont leszarom aki nevetségesnek tart miatta, nekem elég ha egyszer ezért vesz észre egy autós.
Bezzeg a 120 decibellel üvöltő kipufogó milyen hasznos, "mer' azzal meghallanak".

bobfalfa 2012.08.16. 10:10:06

@régebb óta vagyok Subban mint te:
Szerintem nagyon-nagyon nem mindegy, milyen márkájú a gumi. Én itthon mentem sokat, Mannheimbe jártam ki, meg Horvátországba, mindig 2 személlyel, teli dobozokkal, pályán. Most direkt elővettem a feljegyzéseket, hogy pontos legyek: első garnitúra PR2: 30,300 km (szövet már középen enyhén kilátszik hátul). Második PR2: 28.400 km, még bátran mehetett volna 2e km-t, szövet nem látszott ki (csak a szerviz / leállás éppen így adta a cserét). Most a PR3 is nagyon biztató. Csak azt tudom javasolni, próbáljátok ki a PR2-t, vagy PR3-at... Bár mondjuk főleg a GT-n biztosan erősebben kopik akármelyik. És az enyém még 1150-es, sokkal "papásabb", mint az 1200-as RT...

Italian beauty 2012.08.16. 10:12:42

Tipp : az elsőt legalább 8ooo után cserélni kell majd, mert súlyos az eleje annak a motornak és hamar fogy a gumi.
Vettem használtat többször is, például olyant amiben egy szög volt és levették.Szinte új volt, én megcsináltam és boldogan mentem vele.

Lacabig 2012.08.16. 10:18:34

Nem értem miért szapuljátok egymást. Van aki a biztonságba ruház be szívesen, van aki egy motoros találkozós tivornyázásra költ inkább, ez szerintem mindenki maga döntse el. A post elég szarul sikerült mert konkrétan senki nem azt írta le, hogy szerinte szar, mert csúszik, hamar elkopik, ár értékarányban nem éri meg. De ha nektek jobb osztani az eszet mint megosztani ám legyen. Széles utat és olcsóbb benzint mindenkinek! :)

Katana750 2012.08.16. 10:51:43

@Lacabig: Nem lenne etikus véleményt mondani arról amit nem próbáltam(használtgumi),ellenben túltároltat már vettem autóra. 45-50ezer helyett 26e.ért. Miskolcról házhoz szállítva netről. Amikor elvittem felrakatni a szerelőm mondta,hogy 4-éves. Most 25000km van benne,jóindulattal 40%-os. 17"es misi Lancia Thesisen.

Bq 2012.08.16. 11:20:50

Akár fillérbaszás, akár felelőtlenség, de egy ideje én is használt garnitúrákra cserélek. Előtte, amíg jobban volt rá lé, én is felraktam a zsírúj Z6 szettet, legkésőbb 15ezer alatt akkor is vége volt a hátsónak, de a 80-90%-os is elment 10ezret. Javítottat nem tennék fel (főleg előre), meg 3-4 évesnél öregebb túltároltat sem. Előbbit azért, mert ki tudja, mit bír a javítás, utóbbit meg azért, mert egyrészt elöregszik, másrészt, mert a sz*rul tárolt gumi is képes deformálódni. 7-8-10 éves túltárolt, még ha szakszerűen kezelték is, öregszik annyira, hogy vagy tapadni nem fog, vagy gyorsabban elkopik, mint a pár éves 90%-os használt... Kotonos hasonlatnál maradva, lehet, hogy te bontod ki először a gimis évek alatt betároltat, de sz*rt se érsz vele, ha már a felhúzáskor elszakad... ;)

Lacabig 2012.08.16. 11:35:17

Köszönöm! Ez már használható infó ! :)

Breacher 2012.08.16. 11:50:49

Ismét csak magamból kiindulva: nekem évente kb 2x kell gumit cserélnem. Az újból 160.000+ pénz lenne. Ennyi pénzem nincs rá. Majd ha lesz külön hétvégi motorom amivel hétvégi motoroskodhatok arra talán megengedhetem az újat. Most erre jöhet a szokásos szöveg hogy akinek nincs pénze az ne motorozzon, de az ilyen újgazdag faszoknak azt szoktam mondani hogy a gyerekének vagy a feleségének adjon utasításokat.

OFF:@régebb óta vagyok Subban mint te: Az én tapasztalatom azt mutatja hogy szart se ér a kukásmellény mert eleve nem is néznek rád vagy tükörbe amikor sávot váltanak pl. (az én baleseteim eddig zömében emiatt voltak). Ha 120 decibellel jössz mögötte nem tud figyelmen kívül hagyni. Nekem nincs sportdob a gépen, de idén lett tele a tököm azzal hogy minden méteren ki akar nyírni valaki mert utoljára reggel nézett a tükörbe. ON

Katana750 2012.08.16. 12:13:11

@Breacher: Érthető az álláspontod. Nem újgazdagságból veszek új gumit.Hozzád képest elenyésző az általam motorral megtett kilóméterek száma. A munkaeszközömnél (volvo fh12) én is kötök kompromisszumot. Előre mindig új. Húzótengely futózott.Pótkocsi új de kínai. Így renben vagyunk?

JmOS 2012.08.16. 13:06:47

Dani, Köszi a cikket, jó tippet adtál!
Pont most keresek gumikat az 'új' CBR 1000F-emre. Autóra eddig is csak a Vaterán vettem gumit, de valamiért motorra eszembe sem jutott.
Egyébként pedig akár használt, akár új, akár jó, akár rossz az a gumi ismerni kell a határait és aszerint vezetni...

Etniez 2012.08.16. 13:09:02

@vikk007: Pubi!

Én futárként dolgozom. Hol Conti, hol kínai gumit tesznek fel. Két különbség van:

Kínai elfogy pár ezer mérföld után. Kínai esőben életveszély.

Használd csak, jó lesz az..

Breacher 2012.08.16. 14:36:45

@Katana750: Nem is rád vonatkozott. De biztos észrevetted hogy van itt 1-2 "6 millás motorral, 40 évesen motoros pályafutást kezdő" ember aki szereti megmondani a tutit.

Begami 2012.08.16. 15:16:07

@bobfalfa:
Szövet kilátszik?? A Honda CBR 1000F-men a 3-4 mm-es gumit le kellett dobnom mert szitált a gép.

bobfalfa 2012.08.16. 15:40:15

Igen, magam is csodálkoztam, de semmiféle szitálás, bizonytalanság nem volt a gumival. Ment volna még bátran, de azt gondoltam, mégis, a fehér csík az csak nem a gumi :).
Láttam én is mindenfélét már, érzékeltem, hogy mennyire megváltoztatja a motor viselkedését a megfelelő gumi megtalálása. Amikor azt mondod: azannya, hát ezt nem mondta senki...
És nem beszéltünk még a vízen járásról, a csúszásról a vizes fehér felfestésen, meg ilyesmikről. Mert szárazon, napsütésben szinte akármelyik gumi megfelelő lehet. De ha jön az eső...
Továbbá meggyőződésem, hogy a motorgumiknál sokkal kisebb jelentőséggel bír a mintázat, mint mondjuk az autóknál. És ez az esőben járásra is érvényes (ellentmondva a fizikai ismereteinknek). A gumi anyaga, puhasága, kenődése, alakja (kúpossága) a meghatározó. És amelyik esőben jó, az valószínűleg szárazon is az. Legalábbis, ez a tapasztalatom. (De jaj, nem én akarom itt megmondani a tutit...)

HOLIDAY 2012.08.16. 16:09:12

@bobfalfa: 2 RT-nk van (K 75, R 1150). A kisebben a hátsó gumik 10.000 km-t bírnak, az elsők 20.000 km-t, a nagyon 15.000 km-ként muszáj garnitúrát cserélni. Tény, hogy 1 mm-nél dobom őket, mert bár ki van fizetve vászonig, de motorozni szeretek, nem fosni.

HOLIDAY 2012.08.16. 16:12:44

@bobfalfa: Pár éve halt meg a BMW klub elnöke...a hallomások alapján egy hátul már vászonig kopott abroncs defektje miatt. (Nyugodjék békében)

bobfalfa 2012.08.16. 16:16:28

@HOLIDAY:
Eddig még senki nem írta oda, milyen márkájú gumijai bírnak 10 és 20e km-t az RT-n. Én csak ismételhetem magam (és NEM vagyok M PR2 ügynök, gumiboltom sincsen). Próbáljátok ki a PR2-t vagy a PR-3at. Én csakis a vizes tapadásos tesztek alapján választottam ezt. És nagyon bejött, mondom.
Nyilván egyáltalán nem kell lejárni a vászonig. Mindenki addig járja, amíg akarja...

bobfalfa 2012.08.16. 16:18:27

@HOLIDAY:
RIP.
Nem mondtam, hogy le kell járni vászonig. NE járjátok le vászonig!
Cseréld, amikor úgy gondolod, már elég kopott!

Quattroman 2012.08.16. 16:34:01

@protézisesh:

még az a szerencse hogy nálad hozzáértőbbek tervezik a gumik profilját és nem azt nézik hogy a "Te szemedben" mit hord össze a minta.

úgy tűnik nem is akarod megérteni...

HOLIDAY 2012.08.16. 16:38:20

@bobfalfa: Akkor én odaírom. A kisebbiken Pirelli Sport Demon, a nagyon ME Z 6 van évek óta.

bobfalfa 2012.08.16. 16:43:35

@HOLIDAY:
Most hadd ne keressem elő azt a 2008-as túrasport motorgumi tesztet, (szerintem a Motor Revüben is volt), ami pont ezt mutatta.
Bocs, tudom, nagyon uncsi már, de csak ismételni tudom magam, ne haragudjatok: PR2 vagy PR3.

HOLIDAY 2012.08.16. 17:26:34

@bobfalfa: Az imént beszéltem a cimborámmal. 16 ezernél dobta legutóbb a Pilot Road 3-at az 1200 RT-ről.
Olvastam a tesztet.

bobfalfa 2012.08.16. 17:45:53

@HOLIDAY:
Most aztán beletetted a bogarat a fülembe! Nem is lesz olyan szuper ez a PR3?

Most 9.490 km-t mentem a felszerelés óta, és hátul a legkisebb profilmélység 3,5 mm, tolómérővel, több ponton mérve. Nem tudom, eredetileg mennyi volt, és persze, ha feltételezzük, hogy futásteljesítmény egyenes arányos a középen mérhető profilmélységgel. (ami közel sem biztos, ld. többféle keverékes gumi, stb.) (És az én motorom kb. 15 LE-vel gyengébb az 1200-nél).
Szóval lehet, hogy ez már nem megy el majd 30e km-t. Hát, akkor eltúlzott a várakozásom. De az előző PR2-k ennyit mentek, mindenféle probléma nélkül, ezt viszont tapasztaltam...

HOLIDAY 2012.08.16. 17:55:00

@bobfalfa: Te meg az én fülembe. Pár ezer km. múlva ugyanis csere érettek lesznek az abroncsaim (most 13 ezernél tartok) és nincs olyan nagy különbség árban a Z6 és a PR3 közt, a PR2 még "olcsóbb") és elkezdtem gondolkodni, hogy az 1150 RT-re majd olyat vegyek. Akciós most, már ha ennyi pénzért lehet akcióról beszélni. :-)

bobfalfa 2012.08.16. 18:05:14

@HOLIDAY:
Még csak annyit, hogy a második garnitúra PR2 már nem volt annyira tapadós, mint az első. Azért is vettem PR3-at harmadszorra. Majd meglátjuk. Én továbbra is javaslom a Michelint.

Egyébként szerintem mi már találkoztunk Kecskeméten egy BMW motoros tesztnapon. Én vagyok a szürke RT-s :)

chiagochico 2012.08.16. 18:33:47

Én imádom amikor egy általam frissen bekoptatott gumi domborodik(!) a seggem alatt.

Katana750 2012.08.16. 19:51:38

@Breacher: Motoros találkozókon láttam már néhány ilyet. Engem 1984-ben fertőzött meg a benzin Riga képében 14 évesen. Béke.

Orgon 2012.08.16. 20:09:52

Tavaly műszaki miatt(meg amúgy is elkopott) az első gumimat (Lasertec) cserélni kellett az 50 lovas motoromon. Pénz híjján egy ősöreg tömlős talán Dunlop-ot sikerült 2000-ért keríteni. Valami oldtimer jellegű gumi. Egy szezont sikerült vele lekocogni, bár a tapasztalat az volt hogy 110 felett már elvitte az oldalszél elég rendesen. (kb. ez volt a gumi max sebessége is az index szerint).
Idén kapott egy használt Lasertec-et, ami véletlenségből még egy évvel fiatalabb is volt a lekopott tesójánál... Ahogy és amennyit én motorozok, sztem ez is kibír vagy 2-3 szezont. A zsír új Lasertec Szett valahol 45 és 75 ezer között mozog. Ez pont az az összeg ami a motorblokk javítására kéne...

HOLIDAY 2012.08.16. 20:55:54

@bobfalfa: Kicsi a világ!
Valóban, valami írásomat olvastad a motoromról, ha jól emlékszem akkor vajúdtál. :-)
Akkor bevált az RT!

Orgon 2012.08.16. 22:24:55

Bocs a 45 ezer a "válság" előtti ár.
Üssetek, ha más a világnézetem, de nekem így jó.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.16. 23:32:04

@Breacher:
ha rám gondolsz, 14 éves koromtól motorozom

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.16. 23:54:10

8000 kilométer?
Mennyit megy el egy motorgumi élete során?

Breacher 2012.08.17. 08:22:04

@régebb óta vagyok Subban mint te: Nem konkrétan erről a cikkről van szó, hanem általános tapasztalatról mióta ide/totalbikera/robogóra járok és kommentelek.

Charlie Brown 2012.08.17. 09:31:04

@protézisesh: Abban természetesen igazad van, hogy az ilyen első gumi mindenképp "összehordja" a vizet, nem pedig szét. Mindaddig amíg a kerék előrefelé gördül, addig ez csak a forgásiránytól függ, a fékezéstől vagy gyorsítástól nem. Ez evidens. Viszont a motorgumik a keskeny és kerek profiljuk miatt sokkal kevésbé hajlamosak az aquaplaningre, mint a vízzel arasznyi széles felületen érintkező autógumik. Ezért a mintázat "rossz irányban" forogva is el tudja végezni a feladatát, és így az irány nem elsősorban a vízencsúszás elkerülésére van optimalizálva, hanem a lehető legjobb tapadásra, ott pedig már tényleg az számít hogy a két keréken a jellemző erők ellentétes irányúak, és a mintázatot ennek megfelelően abba az irányba kell fordítani, amerre jobban csimpaszkodik az aszfaltba.

bakosrichard 2012.08.17. 10:55:32

Dani nagy fiú már, el tudja dönteni hogy mire bízza a motorját és az életét. Ő így döntött, biztos mérlegelt döntése meghozatalakor.
Aki ezt a cikket viszont követendő példaként veszi, hibázik. Néhány ellenérv: a gumiabroncs öregszik, akár motoron van, akár felszeretlenül a sötét, uv-mentes raktárban porosodik. Keményedik, repedezik. Tény: amikor felrakok egy új szett gumit a motorra, mintha egy teljesen más motorra ülnék vissza. Száraz úton is hatalmas a különbség, nem esetleg vizes, csúszós burkolaton. A váratlan helyzetekről (vészfékezés,gyors irányváltás,zápor,sárfelhordás,stb) ne is beszéljünk. Lásd: motorosrendőr halálos balesete a kopott gumikkal. Az osztrákok, németek nem hülyék, ott nincsenek ostoba, értelmetlen szabályok. Dani helyében én kicsit spóroltam volna, és kerestem volna egy olyan barátot (khm) akinek nagy kedvezménye van a guminagykerben, és a bolti ár majdnem féléért ki tudja hozni az új papucsokat. Ez persze csak egy szubjektív vélemény :) Egyébként teljesen jó a cikk, konstruktív, a téma is fontos.

mt-03 2012.08.17. 12:01:11

sztem nem vaszonra kopott hulladekot vett hanem csak hasznaltat. az meg tok mindegy (ha nem savos, nem kagylos) hogy az elso 10e-en nem az oven volt hanem masen es a kovetkezo 10-et most o koptatja, gyak ugyanaz mintha vett volna egy ujat es most lenne a felenel (akkor gondolom nem hoborogne senki).

mt-03 2012.08.17. 12:05:25

bakosrichard: "Az osztrákok, németek nem hülyék, ott nincsenek ostoba, értelmetlen szabályok."
na ezen jot nevettem :)))

HOLIDAY 2012.08.17. 13:30:22

@mt-03: Mondjuk ez nem feltétlenül van ám így. Azt nem látod egy abroncson, hogy milyen nyomással használták, mit padkáztak vele...nem nagy dolgok, de rögtön nem ugyanaz, mint egy végig általam használt abroncs.

Ugyanis nem csak azért olcsóbb, mert kopottabb, hanem mert benne van annak is a kockázata, hogy nem ismert az előélete.

Csak hogy legyünk precízek.

Etniez 2012.08.17. 13:37:06

@ZáchDani: Danikám, keményen állod a sarat.
Alapvetően én is új gumit veszek, de volt egy történetem.

Michelin Pilot Active került fel mind két kerékre, a motor rázni kezdett. Végül rájöttünk, hogy a hátsó gumi okozza, ami szemre teljesen hibátlan.
A gumisnál nem volt másik gumi ebben a méretben, csak egy picit használt Metzeler. Felkerült hátra, mert sietnem kellett, költöztem el az országból. Majdnem egy éve fent van, mentem vele úgy 4000 km-t eddig és még ennyi biztosan benne van.

Szumma: új gumi sem biztos, hogy tökéletes és a használt sem biztos, hogy szar.

Mosquito33 2012.08.17. 20:13:33

Én évi 10-17eKm gurulok. Így minden évben új gumi kerül a gépre. Párban cserélem őket ami kb:48-60eFt + szerelést jelent. 1év gari van rá. Ennyit a saját életem és biztonságom megér!

Mosquito33 2012.08.17. 20:16:13

@cancer1:
A mostani kopott gumid miatt kaptál is a fejedre.. ;)

cancer1 2012.08.17. 22:13:47

@Mosquito33: Gondolod, hogy érdekel. :-))
Addig míg az oszták levett kitűnő állapotú használt gumit szettben megkapom 15 ezer forintért addig azt fogok felrakni. Egy 80-90 %-os használt gumi az én motoromon még simán elfut 8 ezer km-t. Egy új szett 50-60 ezer minimum. Nem érdekel a DOT szám sem mert nem érzek tapadásbeli különbséget a vadiúj és a 8 éves gumi közt, pedig az általam megtett km-ek 90 %-a az osztrák szerpentíneken kerül a motorba. Addig míg a gumi puha semmi baja. A legutólsó használt gumim egy Michelin Sport Pilot volt 2002-es DOT számmal. Ennek ellenére elgurult 9 ezer km-t és úgy elkopott, hogy a második vászonréteg is kilátszott. Igaz az utolsó pár száz km-es szerpentínen már vigyáznom kellett. Most felkerült egy szett Michelin Pilot Road ami 2004-es DOT számú. Ebbe már 1500 km szerpentínt teszteltem bele és semmi probléma a tapadásával.
De semmi kifogásom azok ellen akik csak új szetteket vásárolnak. Ha én is csak 4-5 év alatt tennék a motorba 10 ezer km-t akkor én is új gumit vennék.
De nekem 4-5 hónap alatt vászonig kopik és így egy kicsit sokat kéne költenem új gumira,
Az új gumik hivatalosan 6 évig hozhatók kereskedelmi forgalomba értékcsökkenés nélkül. A tárolás körülményeitől függően eltárolhatók 10 évig is minőségromlás nélkül. Szóval nem kell beszarni a használt gumiktól. A lényeg, hogy olyan kereskedőtöl kell vásárolni aki garanciát vállal érte. Mert ő biztos forrásból hozza és nem az osztrák lomtalanításokból guberálja össze.

Mosquito33 2012.08.17. 23:06:24

@cancer1:
Azért én majréznék egy 5-10éves használt gumival mondjuk elgurulni egy túra során pl Krakkóba,Bukarestbe és ott ne adj isten lerobbanni a gumi miatt. Ha csak azt nézzük mennyit költ az ember benzinre,szervizelésre évi 15-20eKm-re akkor 60-70eFt gumi ár "nem sok". Gumi,fék,motor megbízhatósága ezek kellenek,hogy ne otthon keljen ülni hanem a motoron.:)
Nem ítélem el aki használt gumit vesz. De én maradok az újnál.

Etniez 2012.08.18. 14:34:58

Ja Dani, és hogy a podcastra is reagáljak: a négy penge tényleg jobb, mint a három vagy a kettő, amíg ki nem próbáltam én is tamáskodam :)

tangerine71 2012.08.18. 22:54:21

@bobfalfa:

Nem tudom hogy csinálod, hogy 30.000-ret mész a PR2-vel. Én összetenném a kezem, ha a felét kibírná. Biztosan méretfüggő is valamennyire, na meg motorfüggő, de ennyire? Nekem GSX 1400 (106LE)
Nem egész 10e km van benne (PR2,190/50) , de egy ideje azon dilemmázok, hogy kibírja-e még a következő ~2000 km-es túrát, vagy inkább cseréljem le most.
Egyszer már hajkurásztam Horvátországban szombati napon hátsó gumit a motorra, és a szállástól 90km-re kellett menni érte.
Irigylem azt, aki 30e-ret megy egy gumival, de még azt is, aki 15-öt.
~45e van a motoromban, és most van igen csak fogyóban a 4. hátsó. Igaz volt közte két elég sportos is, egy Pirelli Diablo Corsa, mert nagyon jó áron kaptam, meg egy Dunlop Sportsmart, amit Horvátországban tettek fel (nem volt más). Ez utóbbi kb 8e-ret ment.
Nem vadulok, nem pályázok, és mindig egyedül megyek. A vásznat viszont nem szoktam megvárni, kivéve a Pirellinél. :)

bobfalfa 2012.08.18. 23:17:35

@tangerine71:
Szia!
Én sem tudom, hogyan csinálom :) De már kétszer működött.
Szerintem éppen ennyire motorfüggő ez a dolog. A GSX1400 sokkal könnyebb (kb. 40 kg-val), így sokkal fickósabb gép az R1150RT-nél. És a 106LE/126Nm is sokkal több a 95LE/98Nm-nél. (És az RT-ben egyébként is pónilovak laknak :)
Próbálj ki egy RT-t a GSX után: baromi lassan gyorsul a motorodhoz képest (fájós lábú csigaszerűen)
Szóval jól pörög a kerék, fogy a gumi...

tangerine71 2012.08.19. 00:05:18

226 kg az enyém (szárazon), + kb 5,2 l motorolaj + 22 l benya. 40 kilóval nehezebb lenne?
A lóerőben nem látok számottevő különbséget, úgyhogy vsz. a nyomaték lesz a "hunyó". :)

bobfalfa 2012.08.19. 10:56:45

@tangerine71:
Igen, az RT üzemkész súlya 280 kg felett van, de szerintem is alapvetően a nyomaték a hunyó.
A BMW előtt 1,8-as VTX-szel "túramotoroztam" kb. 100LE/156Nm), kissé a tiédhez hasonló kategória. A gumi max. 15e km volt, a fogyasztás nagy sebességgel 8-9,5 liter/100 km.
Ezzel az autópálya menés = állandó sárga benzinlámpa figyelés és 150-170 km-enként tankolás.
Azon is cseréltem néhány gumit, a gyári Dunlop volt a legjobb / legtartósabb.
Az RT a német autópálya belső sávjában 160-190-nél sem eszik 6,8 felett soha. Ez volt a maximum. A VTX ugyanott 10 liter.
És a menetsebességek alapvetően nem különböznek.

Szóval a mérhetetlen okosságot összegezve: alapvetően sem a GSX, sem a VTX nem túramotorok, de attól még nagyon klassz, király gépek, és nagyon lehet szeretni azokat is, mint bármelyik kétkerekű motoros járművet...

tangerine71 2012.08.19. 13:03:32

Akkor legalább fogyasztásra nem kell panaszkodnom. A múltkor Dunaföldváron tankoltam, elmentem Nyíregyre a 4-esen, majd Tokaj felé Rakamazon tankoltam újra 21,5 litert (fél liter maradt a tankban :)) Ez kb. 350 km, azaz ~6,15 l/100 km. Szinte mindig 6 liter körül jön ki, de 6,5 l-nél csak kétszer sikerült feljebb menni, egyiknél 9 l jött ki, de azt betudtam benzinkutas huncutságnak, vagy elszámoltam valamit.
Pályán és 160 km/h felett nem járok vele, mert nagyon fárasztó (igencsak fúj a szél).

Érdekes, a benzint nem sajnálom beletankolni annyira, mint mikor új gumit kell venni. Nem azért, mert guminál sokat kell kifizetni egyszerre, hanem mert annyira irreálisnak/lehúzásnak tartom a gumi árakat.

Ferrariii 2012.08.23. 08:56:17

Volt már használt abroncsom de nem tudtam sokáig használni. Rávettem magam, hogy új téli abroncsot kell beszerezzek és találtam is nagyon okés áron eddig nem ismertem a Debica márkát de meg vagyok vele elégedve, jól teljesít egy szezont már használtam, és remek állapotban van.

www.teli-gumi.co.hu/teligumi/teli-gumi/debica-185-60r14-t-frigo2-teli-gumi-si-t-190-km-h-li-82-475kg-teli-szemely-gumiabroncs.html

Inta omri 2012.08.31. 02:48:13

Drága véreim! :-D
Én már nem tudom hány telet (kb 9-10) futárkodtam le mindenféle bakelit keménységű Mitassal, Pneumanttal meg egyéb kínai csodagumival az ETZ-men. És mégse törtem rommá magam! Rossz hírem van az "életérzés" vadászoknak. Az a helyzet, hogy meg kell tanulni motorozni ;-) Meg baromira figyelni! Fölöslegesen nem döntögetni ezeken a dzsuvás utakon. És állandóan lesni az egérutakat, hogy merre tudod a satuzó és/vagy eléd kijövő hülyéket kikerülni. Ja és megadni az elsőbbséget, és persze az sem hátrány ha a jobbos kereszteződésekben balra is benézel. Asszem röviden ennyi.
Az ABS különben jó dolog. Pl a kis TZ-n ha kajakból húzom a féket és taposom a hátsót, akkor sem satuzik be :-)

Blade_RRunner 2012.09.10. 10:24:03

Egy eddigi kommentekben még meg nem világított aspektust hozok be a beszélgetésbe. 8 éves CBR1000RR. Tavaly vettem használtan. Makulátlan gyári állapot. Kb. két nem túl intenzív szezont futott Conti SportAttack gumikkal, amiket 0km-esen vett az előző tulaj.
Na, annál szarabb gumim életemben nem volt! Nem való itt regényt írni, nem részletezem, de csúszott és a hátsó szétnyílt az öntőformás illesztésnél, mintha pengével vágták volna meg.
Egy pályanapon egy ismerős beszélt rá, hogy tegyem fel a saját tartalék első Dunlop D211-ét. Egy új motort kaptam!!! ...és a felismerést, hogy megbízható használt gumi nem az ördögtől van. Különösen jól jött ez, mivel ez a motor igényli a tapadós (-> nem tartós) gumit, de hátul nagyon fogyasztja is. Azóta kizárólag használt utca-pálya volt/van rajta. Ezek mintás, DOT-os street-legal már-szinte-pálya gumik. Amelyik utcásabb (pl. BT003RS), azt hamar ledobja egy racer az új motorról, és feldob egy sportosabbat vagy slick-et. Valóban 90%-os állapotban vettem ilyet 15e-ért, boldogon használtam el, sőt egy utcázós embernek vésztartaléknak még jó, mert a szélét koptattam el (kopásjelzőig), ahol utcán ép elméjű ember nem húz gázt. Most "igazi" BT003 van fent. Szombaton elmentünk az Euroringre, ott abáltam 200km-t, majd haza. Se utcán, se pályán nem csúszott meg, tökéletes volt! Használtam még Dunlop D211-et is hátul. Persze jöhet a kérdés, miért vetik le ezeket, ha még jók? Válasz: aki 2:00-t vagy alatt megy Hringen, neki már nem bír ki még egy napot, vagy nem használja végig, mert bizonyos gumik x számú heat cycle után nem úgy tapadnak. Nekem, egy közepesen gyors pályás, közepesen haladós utcás embernek ezek még becsülendő ideig jók. Szintén komolyabban nyomuló emberek megtehetik (meg kell tenniük), hogy különböző hőmérsékletre/pályára különböző keverékű gumit használnak. Amit levesz pl. Hard-ot (mintás, DOT-osról beszélünk még mindig!), az nekem pont jó bárhova, bármikor.
Van állványom, a kereket ki-be tudom szerelni magamnak, így már a gyakoribb gumi csere sem vészes költség. Most jön a totális paktumom az ördöggel: néha meg is fordítom a hátsót (a magyar pályák jobbosak; Kakucsra ezzel nem megyek). :o Ha van nemzetközi tapasztalat azzal, hogy meg lehet fordítani (D211-et kb. mindenki megfordítja), akkor én is meg merem.

Summa néhány szabály:
- csak megbízható forrásból vásárolva merem ezt a módszert követni. Van itt Bp közelében egy ember, akit ezekben a berkekben mindenki ismer. Garanciát vállal. Visszajáró ügyfelei vannak. Sokan. Plusz van egy srác a szülővárosom mellett, ő is ezen az úton indult el.
- Nem veszek öreg vagy javított gumit és vágot slick-et sem.
- Egyre higgadtabb vagyok utcán. Sosem voltam egy állat, de lassan szinte papás stílusom lesz. ezerrrerrrel is lehet higgadtan közlekedni hála a fokozatmentesen adagolható gáznak. :) Nem motorozom hidegben (ill. de, robogózom :), nem nagymocizok esőben. Ha mégis elkap, úgyis oda a "feeling", kimondottan lassan megyek.
- Régen én is csak az új gumiban hittem. Ma már más a helyzet több értelemben. De szerencsére időközben nem csak ez változott, hanem sokat teszek azért, hogy képezzem magam, ügyesebb, tapasztaltabb legyek. Ide hagy tegyek még egy uccsó megjegyzést! Guminyomás! Sokan, akik tömeggyilkosnak titulálják a használt gumin gurulókat feltehetik a kérdést: Mikor ellenőriztem utoljára a guminyomást? (többet számít, mint hogy 1 éves a gumi vagy 4) Mikor néztem rá utoljára a fékbetétekre, láncra? Be van e hozzám állítva a motor kezelőszerveinek ergonómiája?

Új guminál nincs jobb, de a használt kínálatból is lehet okosan gazdálkodni.

strawpet 2012.11.26. 14:17:20

Egyszer az új gumi is régi lesz, de legalább tudod az előéletét. Az újak között sem mindegy, hogy mennyibe kerül szóval ha az ember szétnéz az árösszehasonlító oldalakon pl itt [url=http://arak.sop.hu]http://árak.sop.hu[/url] akkor könnyen használt árért új gumit is tud venni.

Kaszika 2014.04.09. 13:16:11

Motor gumit keresel? Mi tudunk segiteni! bhpgumi.hu/akcios-gumiabroncs

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása