Honda jött a BMW helyett

Mai szemmel tényleg szörnyű felelőtlenség volt nulla motoros tapasztalattal felülni a haverom BMW R65-ösére, de visszacsinálni már nem lehet, nem is akarnám. A viccből eldobott hógolyó indította lavinában úszva azonban jó irányba fordultam: beültem egy bérház dohos pincéjébe KRESZ-t tanulni, majd az akkori táncrendnek megfelelően feliratkoztam a korlátlan A-s jogosítványhoz szükséges PÁV-vizsgára is, hogy minimális költséggel juttassam el magamat egy illatos erdőn át vezető országútra, egy ezres BMW-n hasalva. Akkor legalábbis így képzeltem el az üdvös jövőt.

A PÁV-os időpontra ezzel szemben meglehetősen kialvatlanul, másnaposan, hasogató fejfájással érkeztem, ami nem volt jó előjel, tekintettel arra, hogy a reakcióidőmet és az egyensúlyérzékemet szerették volna próbára tenni a szocreál hangulatú intézményben. Szerencsére annyira lelkes fogadtatásban részesített a fehér köpenyes, SZTK-keretes szemüveges, dohányfüst szagú és hangú középkorú hölgy, hogy pár perces késésemet rögtön azzal honorálták, hogy áttettek a következő turnusba. Vagyis a váróteremben mellkasra támasztott állal bóbiskolhattam még egy-két órát, mielőtt sorra kerültem.

A reakcióteszt így rémes horrorként ért, miután lassan ébredő típus vagyok - vissza is hívtak egy repetára. A második nekifutás már sikerrel zárult, a fémlapon egyensúlyozás pedig egyenesen felüdülésnek számított, nem utolsó sorban a vörös, hosszú hajú doktorgyakornok csajnak köszönhetően, aki őszinte mosollyal tessékelt a gépre. Persze ez a teszt sem sikerült elsőre; a fehér köpeny roppant jól tud állni egy orvostanhallgatónak.

Miután a motoros tanfolyamon a 125-ös MZ-ről gyorsan átültem a klasszik tanulómotorra, a GS 500-as Suzukira, rendesen le is tettem a vizsgát, de még be sem pecsételték a rózsaszín sajtcédulára az A kategóriát, már az Expressz és a Hirdetés használtmotoros rovatát nyálaztam.

Ma már visszaemlékezni is mókás az internet előtti időkre, amikor nem a hirdetésfigyelő köpte ki a napi termést, nem volt forintra egymáshoz igazítva a motorok ára, és nem ismertük fél órán belül a típushibákat a fórumok gyors áttúrása után. Bedobtuk a zsetont a félkarú rablóba és adott valamit. Vagy volt érdekes hirdetés aznap az újságban, vagy nem. Ha volt, az is száz-százötven karakter, fényképről nem is álmodtunk. Amikor felhívtam a hondás srácot, fogalmam sem volt, mi az a CB 350 Four. Hozzáteszem, pár évvel később sem, amikor eladtam.

Ma is remeg a hangom, ha meglátom a Hondát. Ez egy későbbi felvétel, már négy kipufogóval

Martin barátommal mentünk megnézni, aki megfertőzött a BMW-jével. Ez volt az első gép, amit komoly szándékkal megnéztem, bár a pénzem nem volt meg rá. Akkor még csőlátású BMW-s voltam, de azt még az nettelen információínségben is hamar felismertem, hogy egy bajor bokszert a következő években nem engedhetek meg magamnak. Így fanyalodtam jobb híján a japán motorokra, mert a szocikban már akkor sem bíztam.

Körbejártuk a külvárosi kertben letámasztott metálpiros gépet: jól nézett ki, de hát nagyon öreg volt szegényke. 1973-as, biztos végigment rajta már egy egész regiment. Háromötvenes, 34 lóerős négyhengeres, ez kezdőmotornak mondjuk pont jó, és nem is túl drága.

Hatalmasnak akar látszani, pedig igazából egészen apró

A srác felhajtotta a nyerget, elővett egy közepesen olajos rongyot, rászorította a légszűrő beömlőjére és elkezdett indítózni. Kell neki egy kis extra szívatás, így könnyebben elkapja - magyarázta. Nagyra kerekedett a szemünk, amikor rövid nyenyerézés után meghallottuk a négyhengeres hangját. Addig egy kedves, öreg motorkának nézett ki - a két kiherélt csövön keresztül viszont olyan büszkén, harciasan röfögött, mint aki reggelire bekap egy hétötvenest.

PICT8720

Mentem vele egy kört, de mivel szinte semmi összehasonlítási alapom nem volt, nem tudtam elsőre értékelni a harminc évesen is végtelenül precíz Honda-váltót, csak a hangorkán kerített hatalmába. Lelkesen, teli torokból üvöltött alacsony fordulatszámon is: alig gyorsítottam fel ötvenre, már akkor olyan hangja volt, mintha százhatvannal hasítana a Man szigeten.

 

Imádtam, ahogy zengő hangon énekelt, beleszerettem a krómsárvédőibe meg a farán trónoló szoborra: nesze, bazeg, hátsó lámpa. A flitteres piros kicsit le volt mattulva, horpadás is akadt rajta itt-ott, de úgy néztem, nagyot nem buktak vele még. Ennek ellenére hezitáltam, megvegyem-e. Féltem az ismeretlentől, nem volt még motorom előtte, nem akartam egy szarkupacot, amit nonstop szerelni kell. Ja, és a pénzem se volt meg rá, mondtam már?

Megköszöntük a mutogatást, hümmögve visszaültünk az autóba. Szenvedtem a döntésképtelenségtől. Borzasztóan megkívántam a kis Hondát, de körülbelül ötszáz forint volt a zsebemben, nem is tudtam volna leelőlegezni. Elindultunk hazafelé. A harmadik sarokig jutottunk, amikor felajánlotta Martin, hogy kölcsönadja az előleget.

Két hétig le se szálltam a CB-ről. Én voltam a körút réme. Akkor még nem egykerekezett minden speedmotoros a Nyugati és az Oktogon között - amikor felgangoltam harmadikba és lemaradtak az autósok, egyenes háttal feszítettem a frissen vásárolt gépen, nem volt nálam nagyobb király. Azt hittem, azért fordulnak meg utánam a járókelők, mert nézik a gyönyörű CB 350 Fourt. Pedig valószínűleg csak az ordító kipufogó sértette a fülüket.

Vigyáztam a Hondára, hidegen egyáltalán nem hajszoltam, amúgy sem forgattam hatezer fölé, az már fájt volna autókhoz szokott érzékeimnek. Szegény pára, ne alattam lehelje ki harmincéves lelkét, gondoltam; meg azért tisztában voltam azzal is, hogy pár hetes jogosítványommal jobb óvatosan kezdeni a motorozást. De miután összebarátkoztunk, kezdett elpárologni a bátortalanságom.

Nem tűnik vadállatnak, ugye? Pedig...

Rövid városi krúzolás után állok az Üllői út elején, a körúti kereszteződésnél, piros a lámpa. Napsütéses szombat délelőtt, forgalom alig, váratlan svunggal áll be mellém valami japánautós gyerek. Látszik a szándéka, lecsapom a plexit. Annál a gyorsulásnál forgattam először hétezer fölé a Hondát, és kapcsolatunk töréspontját nem véletlenül nem felejtettem el. A kis háromötvenest addig korának megfelelően lustának tartottam, gondoltam, ennyi idősen nem várhatok tőle többet, mint egy 125-ös MZ-től. Addig.

PICT4637

A fülemen betóduló hangnyomás átszakította a dobhártyámat, és azzal a lendülettel ki is tolta az agyvelőmet a szemüregeimen keresztül, hogy csak úgy koppantak a szemgolyók a sisak lecsukott plexijén. Elképesztő jellemváltozáson ment át a pöttöm négyhengeres hétezernél. Amit addig üvöltésnek hittem, csak gyengéd suttogás volt: a fordulatszámmérő felső harmadában nyílt csak ki igazán a torka, rekedten sikított, elkezdett rendesen húzni, én meg csak kapaszkodtam a krómozott csőkormányba, hogy majd hátrahajlott. Rúgtam a kettest, megint sikítás héttől tízezerig, hármasban már sehol sem volt a rizskályhás gyerek, szívdobogásom csak pár perc múlva nyugodott meg, amikor letámasztottam a vérfarkassá változott házőrzőt.

Ettől a naptól másképp néztem a Hondára. Azt hiszem, ő is másképp nézett volna vissza rám, ha lett volna szeme, mert onnantól tragikus hirtelenséggel vége szakadt a kímélős időszaknak. A bemelegítés szokását megtartottam, de amint elérte az üzemi hőfokot, hétezer és a piros között ingázott a fordulatszámmérő. Rengeteget motoroztam vele a városban, és minden menet bódító, kimerítő volt. Ereje pont annyi volt, hogy szűk íveken megmozdítsa a hátulját kettesben, hármasban, de szerencsére nem volt olyan gyors, hogy két kanyar között túl nagy sebességet érjen el.

PICT4648

Talán azóta sem ültem olyan féktelen élvezetet nyújtó motoron, amin félelem nélkül csutkát lehet húzni, mégsem érzem lassúnak magam. A két harsona, ami félkilométeres sugárban tudatta a polgártársakkal, hogy hétezer fölött forog a harmincéves négyhengeres, olyan akusztikus aláfestést bocsátott ki, amitől Rossinak éreztem magam, amikor éppenhogy hetvennel döntögettem az Egér úton. És még a szerény 34 lóerejével is akadt néhány trükkös kanyar, ahol éppen csak kiadta - nagyon nem hülyeség viszonylag gyenge motorral kezdeni. Ha akkoriban egy hétötvenest veszek, nem biztos, hogy még mesélhetnék róla.

Pedig van még mit, több mint két évig maradt nálam a CB 350 Four. Kész csoda, hogy túlélte azokat a zűrös éveket. Vele tanultam meg letenni a lábtartót, vele zakóztam először rendes bukfenceset, és még azt is el kellett viselnie, hogy motoron gyakorlatlan olajos ujjaimmal nyúljak hozzá tiszteletlenül. Mindent elviselt hiszti és bosszú nélkül - azóta is sóhajtozok, ha eszembe jut.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr312858234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomchy 2011.04.27. 12:46:13

Pont tegnap érdeklődtem, hogy mi jött az R65 után, és tessék! :O)

Amúgy miért van ugyanez a moci Csikós kolléga egy régi belsőség posztjában?
belsoseg.blog.hu/2008/08/15/most_mar_tenyleg_vennem_kell

Androczi Balázs 2011.04.27. 13:05:27

@Tomchy: Ilyen a vak véletlen. Csík annak idején Banditól vette a CB-t.

determ 2011.04.27. 13:30:19

Gyűlölöm az üvöltő kipufogós motorosokat.

determ 2011.04.27. 13:31:09

(Meg az ugyanilyen autósokat is, de ez most nem feltétlen tartozik ide.)

laverdasfc 2011.04.27. 13:52:57

@determ: én is gyűlöltem, de azóta hogy folyton le akar szorítani mindenki, mert vagy nem veszi észre, hogy ott vagyok, vagy leszarja, mert nem fél a 750-estől (pedig bármilyen autónál jobban gyorsul, úgyhogy nem érdemes vele versenyezni, provokálni meg nincs értelme), kezdem azt hinni, hogy a nyitott dob jobb, mint bármelyik életbiztosítás. Szóval lehet hamarosan V4-es orkánra fognak szétrebbenni vak és süket autós barátaink. Persze nem éjjel, és nem lakótelepeken.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.04.27. 13:53:12

Szép állat ez.
Hengerenként 100 köbcentinél is kisebb... brrr.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.04.27. 13:55:10

Eszembe jut, amikor 88 táján az egyik környékbeli menő hasonló korú CB500-at kapott. Négy kipufogó, négy ütem... Csorgott a nyálunk a Verhovináról/Mustangról erősen.

determ 2011.04.27. 13:56:45

@laverdasfc: Erre tök jól megfogalmazta az egyik motorostárs nekem a "baját".
Ha áll egy kocsi, akkor úgysem hallja, ahogy te elcsorogsz mellette, mert ahhoz nem elég hangos a kipufogó, illetve mire meghallja már "késő".
Ha meg megy, akkor meg azért nem hallja, illetve nem is biztos, hogy figyel rá vagy még rosszabb, esetleg meg is rémül.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.04.27. 14:00:22

@determ: az üvöltő kipufogó a motoros vállán ülő ördög - amíg nincs, egész jól megvan nélküle, de nincs olyan, aki őszintén mondaná, hogy nem kell, miután kipróbálta.

mondom ezt úgy, hogy a motorom az autóknál is halkabban surrog, és köszönöm megvagyok vele.

viszont a garázs sarkában álló apró és öreg szörny minden nyár elején elvarázsol, amikor ordítva kiszabadul a rendes évi D-vitamin kúrájára...
minden közlekedőnek megvan a maga defektje, a motorosoknak a gyönyörű és erőteljes hang az.

determ 2011.04.27. 14:04:46

@kutya_zzr: szerintem hosszú túrán rossz lehet. Legalábbis ezt többször olvastam. De abszolút nincs tapasztalatom.

eko 2011.04.27. 14:31:22

@kutya zzr: "de nincs olyan, aki őszintén mondaná, hogy nem kell, miután kipróbálta."

De van. Kipróbáltam, megfájdult a fejem rájöttem, hogy nem kell.
Semmi előnyét nem látom.

Carambolo 2011.04.27. 14:47:25

Amíg nem motoroztam, én is gyűlöltem az ordító kipufogót. Mer suttyóság.
Már jó ideje rendszeresen motorozom városban, és sokkal jobban értem, hogy miért jó. De a sajátomon csak a gyári cső sustorog.

A régi CB-k viszont a gyengéim. Az OT Expon is volt egy gyönyörű 750 sport, jajjjj.... Hála a posztért!

Csizirájder 2011.04.27. 14:58:26

Ó igen, az internet előtti idők! :) Bár sok előnye van az információ gyors megszerzésének, én azért visszasírom azokat az időket. Expressz, bazár, wild, motorrevü, ezek hasábjain keresztül jutottak el hozzánk a használtmotor hirdetések. Megvolt annak a kornak a romantikája, nem volt ekkora rohanás, és sok apró dolognak tudtunk örülni, ami ma már természetes. Egy ilyen CB350 álomgép volt a '90-es években. :) Sőt még ma is szívesen elkaristolnék egy ilyen fajin kis géppel.
Hangos kipufogó pedig kell, mert birkák az emberek és nem hallják a motorost, aztán minden körülnézés nélkül lépnek lefele a motoros elé. Na meg mennyivel szebb hangja van a gépnek mintha csak surrogna... Persze nem nulla fojtású kipuffra gondolok, hanem az arany középút az ideális. Hosszú túra, fejfájás, ugyanmár, 120 felett úgysem lehet hallani a kipuff hangját, mert elnyomja a menetszél. :)

GERI87 2011.04.27. 14:59:30

@laverdasfc:
"kezdem azt hinni, hogy a nyitott dob jobb, mint bármelyik életbiztosítás"

Hülyeség, ha mész nem hallják úgyse csak ha már elmentél..
Nem kell mindig magyarázkodó ideológiát gyártani...be kell vallani hogy tetszik a kurva hangos kipu aztán kész.

Szerintem felesleges, csak másokat idegesítenek vele...

"Rengeteget motoroztam vele a városban"

Ezt se fogom megérteni mi a jó abban hogy a városban szarakodnak ekkora gépekkel.
Ma már ott tartunk hogyha egy motoron nincs plexi és naked akkor "városi motor"..mégha literes akkor is.
Pfff.

Amúgy jó kis írás, várom a folytatást éni is...

Schütii 2011.04.27. 15:01:15

Mióta kell PÁV az A kat.-hoz? Én tavaly májusban vizsgáztam de nekem nem kellett.

laverdasfc 2011.04.27. 15:07:37

@GERI87: Hülyeség, ha mész nem hallják úgyse csak ha már elmentél..
Dehogynem! Olyan hangot lehet kicsalni egy 350-es egyhengeresből is, hogy alapjáraton bontja a vakolatot. Én is hallom, ha jön mögöttem 100m-rel egy akra dobos cbr, pedig nem vagyok egy Liszt Ferenc.
Nekem nem tetszik a hangos kipufogó, meg a V4-emnek a gyári dobbal (dobokkal, mert 2 van rajta sorban) is szép hangja van, de 5000 alatt nem hallják, mert manapság akár Steve Wonder is kaphat jogsit, és nem számít, hogy már járni alig tud, vezetni azért lehet neki. Másrészt ez pszihológia. Olyan, mint az oroszlánbőgés, ha hallják az állatok, jobban vigyáznak, mert érzik, hogy valami veszélyes van a közelben. Vagy legalább felrázza őket, mert sokaknál nagyon hiányzik ám az a reggeli kávé...

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.04.27. 15:14:53

@eko:
Nekem Verhovinán fájdult meg a fülem 18 km után. Pedig gyári dobja volt :-D

Ámond Pista 2011.04.27. 15:42:57

@laverdasfc:

Igazad van, hadd hulljon a vakolat, rezegjen az ablak és szóljanak az autó riasztók! Hadd utálják jogosan az ilyenek miatt a motorosokat a népek a városban!

Blackdeath6 2011.04.27. 15:46:32

Nagyon jól megfogtad a feelinget!!!! Szuper cikk!!
Gratula
(400as kawámmal ugyanezt élem meg manapság;)

hovarju 2011.04.27. 15:48:38

2003-ban még nem volt internet?
Hmm...
Elég sz.r helyen lakhattál.

Androczi Balázs 2011.04.27. 15:50:38

@Schütii: A helyes kérdés a meddig kellett. Nem mai a sztori.

GERI87 2011.04.27. 15:58:18

@laverdasfc:

Eddigi tapasztalataim szerint nem ezen múlik semmi sem.
Nem emiatt nem fognak elbaszni a forgalomban...
Önnyugtatásnak talán jó, de inkább csak becsapja magát az ember.
Közben meg átkozzák a fejed (" kispöcsű kurva motoros anyját azt..") + ugyanúgy rád ránthatják a kormányt...pláne ha még nem is figyelsz annyira mondván úgy is hallanak.

SquareWire 2011.04.27. 16:46:11

@eko: Ha csapat az ember, marha jó, élvezet hallgatni, ahogyan sikít a motor. Azután persze a roham végeztével, amikor fáradtan csorog az ember, na akkor már rendkívül idegesítő tud lenni az a monoton és véget nem érő rekedt hörgés. Ezen megfontolásból cserélek dobot pár napon belül a sárkányomon én is, mert hétköznaponként nem csapatós üzemmódban nem nagyon tudom értékelni a hangorkánt :)

biker_kolee 2011.04.27. 16:51:41

Hehe, Csík posztjában van egy szép mondat, aminek pont az ellenkezőjét követte el Bandi. :))))

"Végül Szekszárdról jöttek, elvitték a CB-t részletre. Annak a srácnak több régi Hondája is van, ez nagyon tetszett neki, egy csomót leveleztünk előtte, úgy éreztem: inkább ilyen tulajhoz kerüljön, mint aki azt se tudja mi is az a hondacébé. "

Erre Bandi:

"Amikor felhívtam a hondás srácot, fogalmam sem volt, mi az a CB 350 Four. Hozzáteszem, pár évvel később sem, amikor eladtam."

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

csiky944 2011.04.27. 17:25:46

@biker_kolee: Csikós vette Banditól a CB-t és nem fordítva.

Tomchy 2011.04.27. 17:29:24

@Androczi Balázs: Vak véletlen? Vagy az erő akarta így?! :O)

És aztán, amikor Bandi először lépett dolgozni a szerkesztőségbe, mint új "rabszolga", volt nagy csodálkozás???
Na, ezt megnéztem volna...

biker_kolee 2011.04.27. 17:48:11

@csiky944: Jaigenigenigen, csak az idézetek megfordultak a fejemben is. Mea culpa.

zöldi 2011.04.27. 18:07:59

Jó post!

Engem nem zavar a hangos kémény, mivel úgyis csak pár pillanatig hallom. A sajátomon- az előzőn- volt egy MArving 4:1 rendszer. 250 kilométert. A többi 29700-at a gyári dobokkal tette meg, sosem hiányoltam az ordítósat. Ha belegondolok, valószínűleg nem hallottam volna meg a Marving mellett egy szeptemberi délutánon, hogy szól a hajtókarcsapágy....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.27. 20:10:19

Jó kis vas lehet ! Igazi japán műszer, amilyen kicsi :)

mt-03 2011.04.27. 20:48:07

kipuhoz, nekem 660-as 1 hengeres yamaham vala. nem hangos de hallhato. az autosok halljak es elengednek, sztem pont jo a hangja igy. lakokornyzetben boven okes, ha nagyon azt akarom hogy eszrevegyenek a forgalomban akkor huzok egy kicsit rajta ettol visszadurran, de nem durvan. nekem nem is kell mas kipufogo megfelel a gyari. szoval van olyan moci ami kultur de megis hallhato eszreveheto.

(hero) 2011.04.27. 20:52:17

Saját hangomat véltem fölfedezni ebben az írásban. Köszönet érte.

Stump András 2011.04.27. 21:22:41

Ma már nekem is sok lenne az a hang, ami kijött a két nyitott csövön. De akkor kábé annyiért tudtam volna szerezni négy gyári dobot hozzá, amennyiért a motort vettem.
A mostani FZR-emről egyébként egy Yoshimura rendszert szedtem le, hogy gyárit tegyek a helyére. Én sem szeretem a túl hangos gépeket.

laverdasfc 2011.04.27. 22:17:16

@GERI87: Persze, ettől függetlenül még ugyanúgy sasolni kell, hogy honnan jöhet a veszély. De minél hangosabb vagy, annál nagyobb a valószínűsége, hogy észrevesznek. Ezért van a mentőnek is szirénája. Nem éjjel akarom zavarni a népet, és úgy gondolom, hogy a hangterhelés nagyban függ a jobb kezemtől is, ami pedig elég nyugodt városon belül (is).
De ha +1% esélyt látok arra, hogy ezáltal épségben hazaérek a munkából, akkor pont leszarom a "nép" haragját. Annyi retardált impotens közlekedik, hogy most már tényleg bűn nem elvenni a jogsijukat, saját és a többiek érdekében. Az pedig, hogy a közlekedők jelentős része egyszerűen nem képes mit kezdeni a motorosokkal, az nonszensz. Ha meg hülye a motoros (vagy biciklis, ill. bármilyen "puhatestű"), akkor azért kellene messze elkerülni. Csak "polgártársaink" nagy része nem számol a következményekkel, hogy ha elcsap egy "puhatestűt", akkor az nagy valószínűséggel súlyosan sérül. Innentől kezdve pont leszarom, hogy ki haragszik rám, mert amíg igyekszek betartani a közlekedési szabályokat, addig ez elvárható "lenne" a többiektől is.

muz 2011.04.27. 22:42:55

Ez fasza írás,nagyon nagy hangulata van.

Én is utálom a hangos kiput,pedig az én egyhengeresem sem halk.
Csak nem nyomom városban.

GERI87 2011.04.27. 22:56:57

@laverdasfc:

Ilyen alapon minden közlekedő lehetne hangosabb...

De felesleges magyarázkodnod, te ezt hiszed aztán kész..

Nálunk ennek van "kultúrája" és nem fog megváltozni (sajnos)

laverdasfc 2011.04.27. 23:08:04

Arról, hogy nálunk minek van kultúrája, felesleges beszélnünk. A közlekedésnek nem tudom van-e. Persze addig, amíg kortól és nemtől függetlenül az emberek nagy része az utakon éli ki magát, ott vezeti le a napi feszültséget, addig nehéz kultúráról beszélni. De ebben szerintem egyetértünk.

Sajnos közlekedő és közlekedő között nagy a különbség. Napi rendszerességgel közlekedek autóval és motorral is, de autóval mintha tizedannyi atrocitás sem érne. Hozzáteszem, ugyanolyan módon kezelem azt is, mint a motort, ha valahova hamarabb érek oda motorral, az azért van, mert (esetleg) előre tudok menni a lámpánál.
Országúton az átlagsebességem jó, ha 10 km/h-val meghaladja az autóval teljesítettet.
Szóval valahogy nem bennem van a hiba, hanem a sok baromban, aki levegőnek vesz, ha csak 2 kerék van alattam. Innentől ez nem hit kérdése. Minden eszközt meg kell ragadni, hogy még jobban látszódjon és hallatszódjon a motoros. Winkler kanárisárga bukója is egyre jobban tetszik nekem, de ezért meg mindjárt lebuziznak.

klockjanos · http://www.facebook.com/veteranhondacb 2011.04.28. 00:08:57

Ez a gép már Nekem okoz örömet kb. 2éve!!!! Köszönet Csikósnak és Gergőnek Szekszárdról hogy hozzám került. Jelentem él és virul,és fog is sokáig!
Ha még kiváncsiak vagytok rá (hamarosan képek és videók formájában is) akkor kattintsatok a nemrég indult facebook oldalunkra, ami ezeket a régi Honda Cb-ket népszerűsíti.

www.facebook.com/pages/veter%C3%A1n_hondaCB/145449745522454?sk=app_107847269300199 Nézd meg és ha tetszik like-old!

ecodrive 2011.04.28. 06:04:13

Nemcsak az utakon és a lakóházakban nagy az ellenérzés a motorosokkal szemben, de sajnos a törvényhozásban is, azért, mert a motor hangos, büdös, a mororos nem ismer szabályokat, és a közlekedésben nem ismer más szereplöt, mint önmagát. Ezért (is) nem tud terjedni a motoros kultúra, és ezért van az, hogy tényleg kivételezettnek érzik magukat sokan, akik kétkerékre ülnek. Egyebek közt ezért is nincs piaca a normális, közlekedésre szánt kétkerekűnek, inkább látunk felajzott csataló-motorokat, mint jármű-motorokat útjainkon.

Kérem, ne erősítsétek a motorosellenes sztereotípiákat. A felhangosított kipufogő lehet, hogy a füleiteknek zene, de ezer másik fülnek a motorosok ellen szólító csatazaj. Én békében szeretnék motorozni. És miképpen a kiherélt kipufogókkal, azonképpen az állandóra bekapcsolt távolsági fényszórókkal se hergeljétek ellenem az utak népét.

c 2011.04.28. 07:41:22

Nekem Yoshimura dob van 1000-es motoron.
Városban (házak között) baromi hangos, ha rátekerem egy picit. (Lakott területen alapvetően papásan megyek). Országúti tempónál kellemesen duruzsolós. Nagy tempónál nem nagyon hallom. A légörvények keltette hang mindent visz. (Vagy csak zajos a bukóm). :)
Gyári dobbal is szép hangja van, de ezzel a Yoshival gyönyörű. És most nem a hang erejéről beszéltem.
Szóval egy jól eltalált kipufogó a motorozás élményére rátesz egy szívlapáttal.
Hogy másokat zavar? Így jártak! Ennyi önzőség belefér az életembe. Engem speciel a dízel autók kormolása zavar. Attól tüdőrákot is lehet kapni, a hangos kiputól meg nem.
Aki nem hiszi, járjon utána.

c 2011.04.28. 07:52:14

@Schütii:
A PÁV - ha jól emlékszem 2004 jan. 1-el szünt meg.
Helyette behoztak egy új gyakorlati feladatot: tologatni kellett a motort.

Tetves Dög 2011.04.28. 08:05:35

@ecodrive:
'A felhangosított kipufogő lehet, hogy a füleiteknek zene, de ezer másik fülnek a motorosok ellen szólító csatazaj. Én békében szeretnék motorozni. És miképpen a kiherélt kipufogókkal, azonképpen az állandóra bekapcsolt távolsági fényszórókkal se hergeljétek ellenem az utak népét.'

Ja, VAN normális motoros!!!

laverdasfc 2011.04.28. 08:21:43

@ecodrive @Tetves Dög: Szóljatok már az "utak népének", hogy a kib*szott visszapillantó tükröt használják, és ha érzik, hogy nem megy már a vezetés, akkor ne üljenek autóba. Mert akkor az történik, mint szombaton a 41-esen a szerencsétlen vétlen motorossal.

AmAno · http://www.facebook.com/veteranhondacb 2011.04.28. 09:46:20

:-)))) A kis vadállat...
Imádtam én is ez a gépet. De azt hiszem hogy a hangját kissé "melléhallották" itt néhányan. Nem egy szomszéd zargató kiherélt üvöltő borzalom (most már legalábbis)! Egyszerűen csak gyönyörű amitől a motorozás vele egyszerűen fenomenális és így a két érték szorzata hihetetlen élménnyel párosul... ennek a leiratát olvashattuk itt, és hamarosan képek és videók formájába egyre többször szeretnénk megmutatni a most indult oldalon...
www.facebook.com/pages/veter%C3%A1n_hondaCB/145449745522454?sk=app_107847269300199
... mit ahogy az néhány hozzászólással feljebb klockjanos kollega is írta aki a jelenlegi boldog tulajdonosa a gépnek.

upsidedown 2011.04.28. 10:35:06

én is voltam annó motoros PÁV-vizsgán, aki azon megbukik az inkább ne üljön motorra.

Tetves Dög 2011.04.28. 10:55:43

@laverdasfc:
'Szóljatok már az "utak népének", hogy a kib*szott visszapillantó tükröt használják'
Sajnos nem mindig tudjuk használni a tükröt, mert pl. épp ma reggel is jött mögöttem valami paraszt, aki még a tükörből is vakított. Ilyenkor nem tudok mást csinálni, mint menni a saját tempómban, aztán oldja meg, ahogy tudja.

GERI87 2011.04.28. 10:57:04

@laverdasfc:

Se általános közlekedési se motoros kultúra nincs nálunk.
De ez szerintem régiós dolog is..

Általános hiba pl:
- a motor keskeny ezért MINDIG lehet előzni még ha ő jön szemből akkor is.
-ha 50-el, 90-el megy akkor hibás ezért le kell nyomni, előzni, szorítani...

"nem tud terjedni a motoros kultúra, ....kivételezettnek érzik magukat sokan, akik kétkerékre ülnek.....inkább látunk felajzott csataló-motorokat, mint jármű-motorokat útjainkon."

Ez így van.
Ha már nálunk vki motorhoz jut így vagy úgy akkor az legyen a lehető legnagyobb, leggyorsabb, legerősebb...
Nem számít ha nem tudja kezelni, kihasználni, uralni, fenntartani, kifizetni, tankolni...

laverdasfc 2011.04.28. 11:45:04

@GERI87: Ez részben így van. Én is egyre inkább azon gondolkodok, hogy valami 500-600 ccm körüli idomos enduró kellene nekem, mert ezekre az utakra az a jó, és még terepre is mehetnék vele. Hozzáteszem, a sporttúrámnak sem húzom szinte soha, 90-120 között jól elvagyok vele az országúton.
De most akkor arról is beszélünk, hogy gyakorlatilag 500 ccm feletti motorkerékpároknak nincs értelme a közutakon? Ebben van valami. Ahogy 2 liter feletti autóknak sem. + SUV-oknak sem. + sportautóknak sem. És végül is ennek az autós honlapnak sem.

Italian beauty 2011.04.28. 12:36:21

A hangos dob idegesítő , de hasznos, ez biztos. Túrán az agyad dobod el tőle és mindenki utál , de tény , hogy jobban észre vesznek.A láthatósági mellényt próbáltam egyszer amikor egy bicikliversenyen voltam motoros kísérő, na az bejött, mert mindenki rendőrnek nézett és félre állt. Azóta is gondolkodom, hogy minden nap amikor motorozok nem-e kellene felvennem.
Amúgy a cikk nagyon jó.

GERI87 2011.04.28. 14:49:24

@laverdasfc:

"De most akkor arról is beszélünk, hogy gyakorlatilag 500 ccm feletti motorkerékpároknak nincs értelme a közutakon? "

Nem azt mondom hogy nincs értelme hanem hogy sokszor távol áll attól amit MO-on az ember reálisan megengedhet magának a kihasználtságot, tudást, anyagiakat tekintve....
Persze a motorozás nem puszta száraz tények kérdése...de mindig megéri "elszállni"?

Aztán tele van a használt piac törött, lestrapált, nem karbantartott gépekkel...ami meg egybe van azon meg van még 10 év hitel:)

Évi 2000Km-ért és 3 motoros találkozóért megéri az 1300-as V2?
Vagy a literes tucatsor4 ha még új gumit se tudsz rá venni???

Jó dolog álmodni csak ne vizes lepedőben ébredjünk...

GERI87 2011.04.28. 14:50:18

@laverdasfc:

"De most akkor arról is beszélünk, hogy gyakorlatilag 500 ccm feletti motorkerékpároknak nincs értelme a közutakon? "

Nem azt mondom hogy nincs értelme hanem hogy sokszor távol áll attól amit MO-on az ember reálisan megengedhet magának a kihasználtságot, tudást, anyagiakat tekintve....
Persze a motorozás nem puszta száraz tények kérdése...de mindig megéri "elszállni"?

Aztán tele van a használt piac törött, lestrapált, nem karbantartott gépekkel...ami meg egybe van azon meg van még 10 év hitel:)

Évi 2000Km-ért és 3 motoros találkozóért megéri az 1300-as V2?
Vagy a literes tucatsor4 ha még új gumit se tudsz rá venni???

Oktato 2011.04.29. 10:05:54

@Italian beauty: Angolhonban a kétkerekesek biza hordják is rendesen a citromsárga láthatóságit. Két év alatt mindegyiket észre is vettem tgk-ból!!!
Igaz, nem nagyon tűnt ki alóla a csili-vili bőrcucc, de a törött csont sem :), mert nem volt...

pannonkondor 2011.04.29. 11:27:32

Én sem kedvelem ha hosszú úton megsüketülök a hangtól. Városban viszont valóban életmentő a hangosabb kipufogó. Nem ordító szétbarmolt, hanem egy gyári szép hangú. A BMW-n egy Sebring van, ami nem mellesleg E betűs cucc, gyönyörű hanggal, ami hosszú távon nem zavaró, lassabb tempónál pedig annyira hallható, hogy aki nem lát esetleg, vagy nem figyel, az észrevesz. Egyébként nem értem a hisztit a motorosok részéről sem, én szinte kizárólag pozitív hozzáállást tapasztalok autós közlekedő partnerektől. Szinte nem is tudok mögöttük haladni, mert mindenki el akar engedni. Ezúton köszönöm, ez az egyetlen pozitív változás 90' óta ebben országban.

vtx18 2011.05.02. 09:13:56

Helloka!
Tetszett, hogy egy ilyen hosszu kommentben vegre nem volt anyazas :) mas;
En is hangos kipuffal jarok, eredeti, nem furkalt Jardine-al mert igy vettem a gepet Angliaban, athoztam es igy is jelentettem be Irben, senkit az egvilagon nem erdekelt a hivatalban!
Ebbol az a tanulsag, hogy amig az ellenorzo szervek nem vegzik a munkajukat /a mindennapokban is/ addig miert ne? Emberi tulajdonsag a hiusag, es a kuloncseg, meg az "ugyeskedes" is.
Persze mentsegemre szoljon, hogy en mar csak tobbnyire hetvegen gurulok, es nincs ejszakai zsonglorkodes a fouton. Ez sokat szamit, nappal a hangos kipu mas mint ejjel /hangos boyracerek ellen mar van torveny Irben is, mert ok ejjel nyomjak/.
Ami a kozlekedes biztonsagot illeti, en mindig tartom a maximalis megengedett sebesseget es ezert az ut kozepen gurulok nem hagyva teret leszoritos elozesnek. A lathatosagi melleny meg jo dolog, mukodik, itt kint akit azzal csapnak el /szinte sosem/ az utolag szinte mindig artatlan, legyen az gyalogos, bringas, motoros, lovas, vagy koztiszti. Aki meg azt allitja, hogy az utangyartott de E-s hangos kiput hallani ha hatulrol erkezik, es vezetes kozben be is lehet tajolni honnan erkezik a hang annak ebreszto! Ez ugy baromsag ahogy van! Ilyen alapon en is hangos kipu ellenes vagyok, de amig nem szolnak ugye...
Ja es megvalami, amikor tavaly 3ev utan hazajottem Sk-ba, minden szerencsetlen elozgetett mikor akar csak 3km-rel a max sebesseg ala mentem par masodpercre. Nemritkan kanyarban is! Itt irben meg ha 20-al kevesebbel is docogok, az autosok 80-90%-a beall mogem es nem eloz meg ott sem ahol lehetne. Pedig suru a forgalom elhihetitek. Sztradan meg egyszer sem villantottak ram sosem! Lehet tenyleg ennyire szar a kozep europai kozlekedes moral!? Valszeg ez lesz a kulonbseg, mas a mentalitas

ecodrive 2011.05.02. 11:30:23

Örök, bár plátói (mert soha nem fognak elterjedni Magyarországon) szerelmeim maradnak a kis hengerűrtartalmú, sok hengeres Honda motorok. Mint például a postban szereplő, csak csendes kipufogóval.

Pacifista, és a szabadság híve vagyok. Tudom, hogy a szabadság mindig korlátozott, a magamét másoké rovására bővíthetem. Nekem ezek a finom (bár nem gyenge) járművek, a többiekkel békében közlekedve jelentenék a szabadságot, de nem szeretek beleerőszakoskodni más életébe.

A hangos kipufogóval is el kell indulni valahonnan, és meg kell érkezni valahová. Valaki mindig az életterébe való betolakodásként éli meg, ha a szomszéd motoros mindig a legrosszabb időpontokban reccsent rá: hajnalban vagy éjszaka, amikor ő még / már pihenne, vagy madarakat hallgatna.

Legszívesebben olyan hibrid motorral járnék, amivel hangtalanul tudok kihúzni a lakóházak közül (és visszaérkezni), de ha kell, oda lehet dörrenteni neki.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása