A Jockey Journal fórumfelhőjében találtam ezt a kellemes építést. Tudom, hogy olvasóink nagy része semmibe veszi az egykori szocialista tábor gépeit, feleslegesnek tartja azok átfaragását. A látogatóink másik fele használhatatlannak, túrázásra alkalmatlannak és kényelmetlennek találja a minimalista customokat.
Ez a bejegyzés nem az ő kegyeiket keresi, ez a pár kép azoknak szól, akik a stílus és köbcenti, a hangulat és a modern technológia kifejezések közé nem tesznek egyenlőségjelet. Az ukrán motoros egy Jawa 250/559-et vágott szét – azt, amit a csehek Panelákként, a magyar csepptankosként ismernek.
A váz hátsó része új, rugózása nincs. Az első kerék csillapításáért egy, az Indianra emlékeztető, de házi készítésű laprugós villa felel. A kormány a board track stílus jegyében lefele görbül. Az építőnek feltehetőleg nem célja a hosszú túrák megtétele – a kis bicajos bőrnyergen ülve ez nehéz is lenne.
Elmebeteg vagy nagyon vagány? Szerintem az utóbbi – példa arra, hogy nem csak milliós értékű négyüteműből lehet bobbert építeni; erre is jó a nagyjából nulla veteránértéket képviselő öregecske cseh tucatmotor.