Angélára Kőbányán is felfigyeltek


Assur
után nekem is sikerült eljutnom országgyűlési képviselőmhöz B125 témában.

X. kerület, Kőbányáról van szó. Bevallom, nem kedvencem a hivatalokba járás, nem is születtem Kőbányán, de Deák Bill meghozta a kedvemet, miután egyik délután az egész szerkesztőség Kőbánya Blues-t hallgatott.

Dr. György István Kőbánya képviselője és Budapest városüzemeletetésért felelős főpolgármester-helyettese egyben. Nem volt nehéz megtalálni a honlapját. Viszont ott fogadóórának nyoma sem volt. Az oldal keresőjének segítségével jutottam el egy telefonszámig, amin be lehet jelentkezni hozzá. Felhívtam, és következő péntekre kaptam is időpontot.

Azt hiszem kicsit elkéstem, mert bár pár évig Kőbányán laktam, sajnos a kerület központjában nem vagyok ismerős. Térképen sem néztem meg előtte, így legalább negyed órát kóvályogtam a Halom utcában, mire megtaláltam a Fidesz kőbányai irodáját. Azt a kis eldugott épületet, amiben Dr. György István várt engem.

Sajnos az én képviselőm sem hallott a B125 kezdeményezésről, ezért álláspontot sem akart  foglalni. De nagyon kedves és érdeklődő volt. Lelkesen elmagyaráztam neki, hogy miről is szól ez az egész, mire azt válaszolta: Maga biztosan a motorozás szerelmese!

Nem, még nem, de tervezem, hogy tavasztól robogóval járok - mosolyogtam.

Mielőtt távoztam, még beszélgettünk keveset, amiből megtudtam, hogy a képviselőm soha nem motorozott, ez kimaradt az életéből és gyermekeit is óvja tőle, mert veszélyesnek tartja. Mint laikus, azt gondolná, hogy egy 50-essel biztonságosabb közlekedni, mint egy 125-össel. De azért búcsúzóul megígérte, hogy mire összegyűjtjük az 50 ezer aláírást, addigra kialakítja az álláspontját a témában.

B125 – Miről szól a kezdeményezés?

Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.

Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.


B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése

Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.

Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr72598974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

psico (törölt) 2011.01.20. 12:15:31

Vajon lesz 50,000 ember aki támogatja azt, hogy ingyen kapjon meg valamit, amiért eddig fizetni kellett?
Legközelebb inkább valami hasznos dologról kéne ennyit írni, nem annak a párszáz embernek a a vélt érdekeit képviselni, aki baszik megcsinálni a jogsit, mert nem az majd járni fog ingyen.

Phrascarica 2011.01.20. 12:32:17

@psico: mi van? Fáj hogy pénze került amit más -kvázi- ingyen megkap? Ez a hozzászólás olyan savanyú a szőlőre sikeredett :S
Mellesleg én nem fogok élni a lehetőséggel -ha lesz- mert én sem tartom biztonságosnak a motorozást kompletten, mert ismerem a korlátaimat -pedig szívesen eljárnék 3 literrel nyáron a városban.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.01.20. 12:40:41

Na jó, Angélának könnyű. Minden adottsága meg van, hogy egy országgyűlési képviselő figyelmét felkeltse, ha kérdése van. Ugye.

Leadfoot 2011.01.20. 13:13:32

@psico: Ha neked az egészből ennyi maradt meg, akkor vagy nem olvastad el, miről is van itt szó, vagy csúnyamód nem értetted meg.

Kicknick 2011.01.20. 13:14:36

@psico: ingyen? Istenem, de sötét vagy. Inkább írtad volna hogy : elsőőőőőőő...

psico (törölt) 2011.01.20. 13:17:01

@phrascarica: Nekem van A-B jogsim, nem érdekel, hogy ki mivel jár. De iszonyat unalmas már ez a kampányosdi. Ráadásul, őszintén, mit fog változtatni? Akinek van pénze egy 125-ösre, vagy elhatározása, hogy legálisan motorozzon, az eddig is megtehette. A B-s jogsit is ki tudjak fizetni sokan, pedig autóra nem telik.
Másrészt meg ki ne támogatna egy olyan kezdeményezést, ahol ingyen van bármi is - hiszen semmit nem kell tenni, csak aláírni. Így még akár össze is jöhet a tömeg - az utakon továbbra sem fogunk többen két keréken közlekedni, legalábbis emiatt nem, az biztos.

psico (törölt) 2011.01.20. 13:20:04

@Kicknick: Jaja, nem is szabad kétségbevonni ennek a pozitív kampánynak a lényegét, hogy is tehetném. Mondjuk lehetne értelmesebb dolgokkal is foglalkozni, de nekem mindegy végülis, csak ez más az xx-ik cikk volt a témában - talán nem ez a legfontosabb dolog, de lehet, h tévedek. Véletlenül kicsit jobban ismerem az ügyet,több oldalról is érintett voltam korábbi munkakörömből kifolyólag, de már akkor is látszatintézkedésnek tartottam. Az meg, hogy ki hogy éri el a képviselőjét - nos ez nem autós-motoros téma, persze a rajongóknak mindegy.

Infomaker 2011.01.20. 13:21:27

Én pl. sokpénzért tettem le a nagy A-t, de támogatom! :)

psico (törölt) 2011.01.20. 13:22:42

Legalább komment lesz a szerkesztőségnek, már ezért megérte benézni. Szakértő úgyis sok van itt, mint minden témában :))) Meg az importőrök is megkapják azt az ingyen reklámot, amit évek óta hiába keresnek a kategóriának, és az is valami, h a TC többet elért ezügyben, mint az MGE, ahol szintén évek óta téma:)

psico (törölt) 2011.01.20. 13:23:49

@Kicknick: Miért, mi a lényege a B125-nek? hoyg megúszod a tanfolyamot, nem? Mert elvileg vizsgázni ugyanúgy kéne. Mi az az USP, ami miatt most több motoros lesz?

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.01.20. 13:44:46

@psico:
"Akinek van pénze egy 125-ösre, vagy elhatározása, hogy legálisan motorozzon, az eddig is megtehette."

az időt elfelejtetted. van aki annyit melózik, hogy nincs ideje egy 3-4-5-6 hetes kurzusra plusz buzulásra a kis mellénykében reggel 06:00-kor.
plusz nem akarnak 326555236 km/órával egykerekezni a taljándörögd gyál viszonylatban, ezért nincs szükségük 1466641656 cm3-es 3423666627654 lóerős motorra.

ez így elfogadható?

Virago_1000 2011.01.20. 13:51:50

@streetsta: Es vajon egy orszaggyulesi kepviselono figyelmet is fel tudja kelteni ugyanilyen konnyen?

Forest (törölt) 2011.01.20. 13:54:46

1. Szerettem 50 ccm-es Balkánnal motorozni a 80-as évek elején. (kb mint a Simson Star csak szebb :)
2. Nagyságrenddel kevesebb autó volt az utakon.
3. Pepó haverom és motoroscimbim egy 125-ös dobfékes ETZ-vel (+barátnő) csúszott pótos Zil alá (80-as évek eleje), mindketten meghaltak, Isten nyugosztalja őket. Nem ökörködtek, csak tudjátok, az a napi 1 rizikós helyzet, ami mindenkinek kijut aki közlekedik, az nem jött be.
4. Ma már nem motorozok, bár próbálgattam kiskerekű 50-est, életveszélyes, elakadós.
5. Egyik motoros ismerős kizárólag a ringen motorozik, nyílt napokon, oda tréleren viszi ki a gépet, mert állítása szerint életveszélyes Magyarországon különösen Budapesten, közúton motorra ülni.
6. Másik motoros ismerős óvatosan néha elmegy a hegyekbe döntögetni, de a városban tömegközlekedik, vagy autózik.
7. A harmadik körbeutazta fél európát gond nélkül, túramotorral, de csak nyáron. Itthon nem hozza elő a gépet hétköznapi közlekedésre.
Ha mindezeket végiggondolom, nem örülnék annak ha a fiam azért ülne motorra, mert a B-s jogsiban támogatjuk, de momentán éppen ahhoz van kedve.
A motorosnak a városban nulla védelme van egy kéttonás vastömbhöz képest.

'saztán? 2011.01.20. 14:07:19

lassan kiderül, hogy egy illetékes sem tud a dologról? vagy voltak, akik?

Rák Attantam 2011.01.20. 14:42:15

Uncsi a kampányosdi? Nos, van ez az új dolog, tudod, én is csak nemrég fedeztem fel a böngészőm jobb felső legsarkában. Na, arra klikk és máris vége az uncsinak, lehet tovább az excel felett görnyedni...

Egyébként meg igaz, lehetn sok "értelmesebb" dolog mellett is kampányolni. Ehhez meg csak annyit, hogy (egyelőre) blogot indítani még ingyen van. Mint ahogy népi kezdeményezést sem csak egy Winkler Róbert nevű szőkített egyénnek van joga indítani Magyarországon.
Szóval ha vannak "sokkal fontosabb" dolgaid, akkor hajrá, fogj neki, indítsd, kezdd el, mert nélküled nem nő itt a fű sem. Hajrá!
Ja, persze ehhez a fotelből ki kéne mászni... Ahh, bocs, akkor sztornó. :(

psico (törölt) 2011.01.20. 14:43:09

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe: Az A1 tanfolyam, ami kb ugyanaz, mint a B125+Kresz a különbség. Tehát a Kresz tanfolyamot és vizsgát spórolod meg (a javaslatban is szerepel némi gyakorlati okatás plusz vizsga). Na most pont a kresz az, amin szerintem az úton levő sofőrök nagyobb része elbukna, pl. autópályán jobbra tartás, elsőbbségek, etc:).
Egyébként minden személyeskedés nélkül, akinek erre nincs ideje, az nem gondolja komolyan vagy valamit rosszul csinál. Létezik hétvégi, esti oktatás, etc. Mondjuk nekem nincs tv-m, lehet, h ezért érek rá mindenre főállású munka mellett - iskola, edzés, magánélet. Inkább úgy tűnik nekem (és megint személyeskedés nélkül), hogy ez egy kifogás általánosan, hogy mer'ajogsi. Aztán az is van, hogy meg kell venni egy rendszámos 125-öt, átírni, befizetni, szerelgetni, aztan kell venni motoros ruhát, sisakot, kesztyűt, meg esőruhát is, aztan csak kiderül, hogy nem is annyira "3 liter nyállal járni nyáron". Minden nap robogózom, de csakis azért, mert ez a legkiszámíthatóbb közlekedési mód, időszempontjából. 10km, 20-25 perc, még akkor is, ha le van zárva az Erzsébet-híd, mint tegnap este (robogóval el lehet sunnyogni a járdán...)nincs parkolási probléma, etc. De anyagilag beljebb lennék egy swifttel a járulékos költségek miatt.

Shadow55 2011.01.20. 14:48:51

Ez csak a lehetőségről szól, nem lesz kötelező!!

Nem hiszem, hogy valaha motorozni fogok, de adjuk meg a lehetőséget annak aki szeretne, és ezzel is hozzá tud járulni a budapesti forgalom normalizálásához. Nem lesz több út és parkolóhely, és ezzel lehetne csökkenteni a zsúfoltságot, ami nekem autósnak is jobb!

Veszélyre meg adjuk meg a természetes szelekciónak az esélyt: kihal aki hülye hozzá! Még mindig jobb ha kismotorral száll el és nem kocsival, mert kisebb az esélye, hogy mást öl meg..

psico (törölt) 2011.01.20. 14:53:50

@Rák Attantam: Nos,nem szándékom rajongókkal vitatkozni. Lehet bólogatni, még szinte sajnálom is, hogy megzavartam ezt az édes nyugalmat :) Ellenvéleménynek helye nincs! :) (az meg megint más kérdés, hogy melyikőnk mit tett a motorozásért, vagy a motorosok érdekében. Aktívan. Nem csak lájkolással :))
Egyébként érdekes, hogy a robogók rendszámosításáért nem lenne ilyen mozgalom, pedig elvileg mindenkinek jó lenne: csökkenne a lopás, javulna a műszaki állapot, lenne felelősség, megszűnne a biztosítási csalás (a 125/50 pl. nem rendelekzik biztosítással, hiába fizeti be a rendes tulaj), számon lehetne kérni a jogosítványt, szabályok betartását. Ja, hogy ez is pénzbe kerülne, ezért nem vezette be az MSZP kormány a választás előtt? Pedig sokat tárgyaltam az érdekében a minisztériumban is, nem csak a képviselőmet próbáltam elérni :) Ha már fotelfilozófia...

psico (törölt) 2011.01.20. 14:56:43

@Shadow55: Kevesen fogják fel az autósok közül, hogy a motoros és bringás a városi közlekedés barátja, talán a kampány egyetlen igazi előnye, hogy erről beszélnek. Még ha a célt hibásnak is tartom.

'saztán? 2011.01.20. 15:07:47

smkp-k rendszámozásáért lenne nagy hápogás. sokan csak azért ülnek smkp-n (vagy annak álcázott nagyobbakon), hogy kihasználhassák a "rendszámtalanság" előnyeit. büntetlenül lehet kocsikat meghúzni, járdán haladni, egyirányúba szemből behajtani, megfordulni vagy bekanyarodni bárhol, zebrán áthajtani hosszában, tehát szabálytalankodni. na, ezek az emberek nagyon ellene lesznek a rendszámozásnak, pedig ez nyugaton is így van. csak ezt nem akarják átvenni, mert egyeseknek ez rossz.

Diesel125 2011.01.20. 15:09:55

Nem igazán értem, miért kell a képviselőket megkeresni, akik korábban már leszavazták Volner János kezdeményezését.
Tisztelet a kivételnek aki nem így tett.
Felesleges időtöltés úgy sem fogja a szemembe mondani, hogy nem támogatom. (Lásd fenti cikk)

psico (törölt) 2011.01.20. 15:19:00

@'saztán?: Ezért is nem vezették be, na nem mintha sok szavazót vesztettek volna végül. Meg a kb +20.000ft körüli költség is riasztólag hatott a minisztériumi dolgozókra. De ez egy olyan téma, amit kevesen mernek felvállalni, mivel pl. pénzbe kerül a "Zembereknek" és nem valami könnyebb és olcsóbb lesz. Egyébként vicc, hogy ha kiveszed a fojtást az 50-esből, akkor nem tudod rendszámmal sem legalizálni a motort rendesen, mert nincs nagymotor tipbized:)

hideokojima 2011.01.20. 15:20:10

Szerintem egyaltalan nem butasag foglalkozni a dologgal. Minel tobb emberhez el kell jusson, hogy megertsek.
Londonban dolgozom robogoval es mivel A kategorias jogositvanyom nincs, csak B, igy kellett egy egy napos kepzesen resztvennem. Termeszetesen nem ingyen, de ha otthon ingyen lesz az csak jo. Szivesen fizetek erte ha jo celt szolgal. Sehol nem olvastam a szovegben, hogy ingyenes lenne majd :S

psico (törölt) 2011.01.20. 15:24:58

@hideokojima: ezt mindenki szó szerint vette:) nem lesz ingyenes, csak olcsóbb és egyszerűbb. Nekem meg fenntartásaim vannak a hazai viszonyok között (kresz ismeret, közlekedési kultúra, szabályok tisztelete), hogy ez a legjobb megoldás-e? Illetve megjegyeztem, h szerintem sok a témából, erre rögtön lesötétezett egy ember, aki valszeg a valós életben ezt nem tenné - na de itt bárki szakértő lehet, 2 méteres és 100kg tiszta izom - így van mire paraszt módon megnyilvánulni...

Rák Attantam 2011.01.20. 15:25:43

Nem vagyok én rajongó. Dehogy is!

Legutóbb 2006-ban "motoroztam" (nevezzük inkább robogózásnak) Korfun. De hogy az milyen mesés volt, te! Ezek a "balkáni" népek úgy vigyáznak ott a motorosokra, mint a hímestojásra! Szó sincs arról, hogy leszorítom, lefröcskölöm, letolom, bevágok elé, kiszállokésfejbeverem. Nem. Csak béke van, ölőm é bódottá. Élveztem minden percét. Ha kell, akkor 5 kilométeren át mennek az autósok a 35-tel kereplő motoros mögött. Eszükben sincs "beférni" a szembejövő busz és közéd. Még a külföldieknek sem!

Itthon természetesen meg sem fordul a fejemben, hogy motorra üljek. Viszont az nem lenne hátrány, ha a sok "fakezű autós" is megtapasztalná, hogy milyen ma Magyarországon motorozni akár városban, akár országúton. Talán ha megtapasztalta (értsd: a motoron töltött idejének 89%-át halálfélelemben élte meg, lett néhány horzsolása, zúzódása, némi kis anyagi kára), akkor visszaülve az autóba talán (TALÁN) ő maga fogja átgondolni ezt az egészet és picit toleránsabb lesz a kétkerekű/kétlábú közlekedőkkel.

Ha ehhez az kell, hogy "ingyé" lehessen nekik 125-ös motorra ülni, akkor baxxa meg, legyen!

És nem azért írtam, mert valakinek ellenvéleménye van, hanem mert úgy tűnt, őt zavarja, hogy másoknak véleménye van.

psico (törölt) 2011.01.20. 15:29:59

Nincs bajom a véleménnyel, eredetilegazzal volt bajom, hogy miért kell ezt ennyire húzni, heti több poszttal. Pl. Árpi is annyi jó témát feldobott már, plusz a robogósok helyzete jelenleg a legtisztázatlanabb, még a biciklihez képest is, előbb azt kéne rendbe rakatni. A törvény készen is van, csak az előző kormány nem vállalta fel. Na meg amellett is lehetne érvelni, hogy a rendőrök ellenőrizzék a rendszám, biztosítás, súlyadó és jogosítvány nélküli közlkedőket. Na mindegy, nem a Totalcar feladata, ez kétségtelen. De amíg az alapkérdés nincs rendben, a B125 egy kicsit felületeske problémácska nagyon elnyújtva...

psico (törölt) 2011.01.20. 15:31:44

Mondjuk az kétségtelen, hogy a Winkler-féle szerkesztési elv működik, egy kis vulgarizmus, egy kis határozott vélemény nyilvánítás, és ömlenek a kommentek.:))) Akkor én most dolgom végeztével megyek úszni. Robogóval, mert nem elméleti motoros vagyok :)

Bambano 2011.01.20. 17:14:48

@psico: Összeállna a tc szerkesztőségének női szakasza, Karottané plusz a malackaraj, és kimennének aláírást gyűjteni a Nyugati térre, egy fél óra alatt összejönne:)

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.01.20. 17:31:41

psico:

azért ne gondold, hogy te fingtad a passzátszelet (minden személyeskedés nélkül).
továbbá azt se gondold (minden személyeskedés nélkül), hogy te bármiféle etalon lennél.
azt aztán meg végleg ne gondold (persze csak személyeskedés nélkül), hogy nem hülyeség amit leírtál.

csak arra válaszolj (persze csak személyeskedés nélkül) , hogy milyen komoly kötelezettségeid pl. munka, család, stb. (persze csak személyeskedés nélkül) van, ha te 15: 31-kor el tudsz menni úszni.

(minden személyeskedés nélkül) csak vélelmezem, hogy kb 18-19 éves kis nyikhaj vagy, akit papa mama tart el. mondjuk így könnyű.

persze csak a személyeskedés látszatának elkerülésével.

psico (törölt) 2011.01.20. 17:36:38

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe: Mondjuk úgy, hogy napi 9 órát vagyok a munkahelyemen, és van annyira rugalmas, hogy belefér, h napközben úszom, és este dolgozom. A vélt koromat szorozd meg kettővel, és persze értékelem a humorodat, de tisztelem azt is, hogy ez a képernyőnek szól, a valós életben elég kevesen nyikhajoznak le. Minden személyeskedés nélkül.
Amúgy ha meg szerinted nyikhaj az, akinek nem 9-17:00 az állása, képes beosztani az idejét és ha motorozni akar, akkor egyetem mellett is megcsinalja a jogsit (merthogy korábban nem volt rá pénzem, ott meg tudtam annyit dolgozni, hogy eltartsam magam, plusz jogsi. Nem a kettes átlagért), akkor persze igazad van. Érdekes, hogy az interneten mindenki mennyire nagy ember, aztán mégis azon nyígnak, hogy nincs jogsira idő, pénz, etc...

psico (törölt) 2011.01.20. 17:42:55

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe:Meg aki napközben blogokon kommentel az mennyire kérdőjelezheti meg más munkájának komolyságát?:) (és ez önirónia is...)

ocsisajt78 2011.01.20. 18:23:29

@psico: "Meg aki napközben blogokon kommentel az mennyire kérdőjelezheti meg más munkájának komolyságát?:)"

Es aki allaskereso fazisban van, mint en? Vagy szabadnapja van? etc. Mondjuk ez a pozitiv hozzaallas tetszik, hogy feltetelezed mindenki dolgozik... (de jo lenne!) :)

na_meg_ilyet 2011.01.20. 19:23:19

Igenis jo dolog a motorozas, akar egy 125 cc robogon is. Csak azert mert valakinek nem erzi jol magat a motoron, attol meg akar tamogathatna az alairasaval. Ha masnak jobb ettol neki meg nem biztos, hogy rossz lesz.

Gordini 2011.01.21. 00:59:05

@Rák Attantam: "Viszont az nem lenne hátrány, ha a sok "fakezű autós" is megtapasztalná, hogy milyen ma Magyarországon motorozni akár városban, akár országúton. Talán ha megtapasztalta (értsd: a motoron töltött idejének 89%-át halálfélelemben élte meg, lett néhány horzsolása, zúzódása, némi kis anyagi kára), akkor visszaülve az autóba talán (TALÁN) ő maga fogja átgondolni ezt az egészet és picit toleránsabb lesz a kétkerekű/kétlábú közlekedőkkel."

Szinte szóról-szóra ezt mondta Drapál János is. Konkrétan,szerinte mielőtt valaki megkapja a B kategóriát,előtte kötelező módon töltsön el egy évet forgalomban valami ötvenessel.
Oszt' csak meghalt szegény...igaz,pályán.

Gordini 2011.01.21. 01:13:21

@psico: "Pedig sokat tárgyaltam az érdekében a minisztériumban is, nem csak a képviselőmet próbáltam elérni :) Ha már fotelfilozófia..."

Egy fasst tárgyaltál te,Dodó. Legfeljebb a szomszéd suszter fiával,kézkrémekről.

balage 2011.01.21. 07:33:06

psico!

Te egy TROLL vagy. Amit most csinálsz, az kicsiben olyan, mintha Kozso besétálna a tarnarettenetesi rockkocsmába péntek este téríteni. Részegen. Baszod.....

zisz 2011.01.21. 08:41:37

Fiúk, talán kellene csinálni ebben a témában egy bemutató videót, mert az "értünk dolgozó" honatyák ezáltal tömörítve végig gondolnák a problémát. (Remélem a fekete Audikban, Mercedesben, Volkswagenben, Volvóban, a dugóban ülve és...)

kewcheg 2011.01.21. 10:24:28

Nem valószínű, hogy átnyergelek 125-re a jó idő beálltával, de támogatom, mert szeretném, hogy sokszínűbbé váljon a közlekedés, és a közlekedő autósnak még több választási lehetősége legyen, ne csak a public transport vs.autó vs. robogó.
Ugyanakkor, amiért számomra nem fog többletválasztási lehetőséget hozni a fejlemény- ha megtörténik - az az, hogy a mai helyzetet figyelembe véve (elsősorban anyagi)én is inkabb egy olcsóbb négykerekűt használok pl a munkábajárásomra, ami kb. napi 35-35 kilométer.Egy jó kis moci -utánanéztem- azért 4kilo alatt nem nagyon van.Nekem 4kilo ahhoz sok, hogy egy olyan közlekedési eszközben tartsam, amit kb.ápr.15 és okt.31 között használhatok rendeltetésszerűen, nem tud vinni rajtam kívül pl. két gyereket, meg olyan dolgokat, amik még egy aixam csom.tartójában is elférnek.Emellett, havi 1000 km. feletti futásteljesítménnyel, azaz évi kb.6-7000 km-t számolva, lényegében végig nyélgázon, azért a kis gépecskét valszeg. 2-3 év alatt annyira leamortizálja, hogy jöhet az újabb.Szóval, tetszik, de szerintem a fővárosban egy szűkebb kör (ügyvéd,pénzügyi elemző,médiamunkás-totalcar etc.) fogja igazán kihasználni...:)

psico (törölt) 2011.01.21. 11:49:13

@Gordini: Egy újabb erős ember. Wazz, ti a valós életben is ilyen kemények vagytok (balage-val együtt)? Nem lehet egyszerű a főnökötöknek lenni, az ilyen kemény, ami a szívemen a számon...
Elsőre azt gondoltam, hogy elmesélek valamit a törvény sorsáról (meg győző bácsiról), de az nem lenne szép dolog, inkább egy másikat. Pár éve még motorkereskedelemben dolgoztam, és egy motoros iskolának adtunk egy olcsós bemutatómotort egy évre, azzal, hogy ha küldünk oda embert, akkor önköltségi áron kiszámlázza nekünk a díjat. Na most ez azért kellett, mert fogyott óvatosan a 125-ös robogó, ami 50-esnek látszott messzről, de senki nem akarta forgalomba helyeztetni, ezért felajánlottam több érdeklődőnek is, aki felhozta a B jogsit külföldön, hogy tőlünk ingyen kap egy tanfolyamot, az ajándék kiegészítő helyett esetleg mellé (újnál). Lehet tippelni, hány ember választotta az ingyen jogsit:)) Elvileg sok támogató volt, mint ennek a kezdeményezésnek is, de a zavaros, kicsi biztosításos, ellenőrizhetetlen motorozás mindenkinek jobban tetszett (leszámítva azon keveseket, akik eleve meglévő jogsival vettek rendszámosat)
na ennyit a mai trollkodásról, lehet tovább beszólogatni, az itt nem fáj, a valós életben meg pont ezek az emberek a leghallkabbak, főleg egy jó együtt motorozás után :)

(tudom, 18 éves troll dodó vagyok, motorozni sem tudok, meg jogsim sincs, de képzelődni lehet, nem?)

Schwarzi27 2011.01.21. 13:01:13

Olvasva az eddigi hozzászólásokat sejtem Magyarország miért tart ott ahol tart... Mi Magyarok mindenben csak azt keressük, hogy mi a rossz és soha semminek nem nézzük a jó oldalát!
Jártam pár nagyvárosban Európaszerte és feltűnt, hogy jóval több nagy robogót használnak mint kis hazánkban. Nekem tetszett. Ezekkel a motorkkal teljes rangú tagjai voltak a közlekedésnek, míg 50-es társaik tényleg csak vánszorogtak egy lüktető nagyváros forgalmában amivel mozgó akadályt képeztek (mi lenne ha az 50-es mocik tényleg megfelelnének a rájuk vonatkozó szabályozásnak: önerőből max 45km/h!). Persze nem interjuholtam meg egyik motorost sem, hogy tesó neked milyen kategóriájú a mocid, de gondolom volt köztük jópár akinek csak B-s jogsija lehetett. Ott működik. Itt is működhetne ha nem lennénk irigyek egymásra (nekem már van A-s jogsim más is le tudja tenni és hasonló vélemények). Olyan szabályokat kell alkotnia tisztelt kormányzó hatalmaknak amit jóérzéssel és ésszerű biztonsági kockázattal be lehet és be is kell tartani. Nem 2X2 sávos úton 30-as korlátozásokat bevezetni amit ember nem tart be stb stb.
Én támogatom ezt az intézkedést! Nem érzem azt, hogy ha kifizetnék uszkve 100e Ft-t akkor jobban és biztonságosabban motorznék! 14 éve van B-s jogsim, igyekszem a lehető legszabályosabban közlekedni. Arra senki nem szól semmit, hogy akinek van A-s jogsija és friss jogsival többszáz lóerős verdákkal szabályokat átrugva száguldozik, miért tiltakozunk akkor a 125-ös motorkkal egy kicsit dinamikusabban de szabálytisztelően közlekednénk B-s jogsival???

'saztán? 2011.01.22. 18:48:10

@Schwarzi27: mindig vannak ilyen emberek. meg olyanok is, akik ezzel magyarázzák magyarország helyzetét.

nem kell messzemenő következtetéseket levonni pár ember véleményéből. pl: "marha nagy igény lenne" a b125-re, emberek aláírásokat adnak/gyűjtenek, közben törvényhozók azt sem tudják, hogy egyáltalán volna ilyen igény. sőt egyesek azt sem, hogy b-s jogsival lehet smkp-t vezetni. hát, én is ekkora problémának tartom ezt a dolgot.

egy motoros

(akinek nem volt akadály a jogsi megszerzése)

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása