Elkezdődött az OT Expo – mögöttem egy Lotus versenyautót túráztatnak az osztrákok, előttem pedig autók és öreg motorok kupacai. Nemrég nyíltak meg a kapuk, de már most másodpercenként változnak a fényviszonyok a folyamatosan villogó vakuktól; egyre érkeznek az emberek.
Ugyan több az autó, de a motorosoknak is érdemes kijönni, hihetetlen csodák állnak a Vasúttörténeti Park csarnokában. Nagyjából az ipartörténetből kilencven évet ölelik át a kiállított kétkererekűek. Ős-Puch, Harley, BMW, japán vasak és ismeretlen szépségek.
Tegnap Omm hörögve hívott föl: „Olyan board trackert hoztak, hogy ha meglátod, befosol.” Majdnem igaza lett, az 1925-ös Ryer JAP szépsége elgyengíti a záróizmokat. 1000 köbcentis V2-es hajtja, ereje nagyjából 23 lóerő. Végsebessége 130 km/h – nem tűnik soknak, de ne feledjük, hogy egy deszkákból összeszögelt pályán tepertek vele. Volt, aki túlélte.
A Totalcar-Totalbike standján az olvasóink és barátaink youngtimer gépei állnak: GSX-R, GS500, bukólámpás Katana és GT 380 a Suzukitól, CB750, Monkey, Dax, Gyro-X, CX500 a Hondától – gyönyörűek. A forgatóház másik felén régi magyar motorokat raknak össze a látogatók szeme előtt, de több, aprólékosan restaurált csemege is érdemes a bámulásra: a White címkézésű Danuvia scrambler ritka csemege.
A Rigák mellett Vespák állnak, velük átellenben pedig a két kedvencünk, a budapesti Velodrom felvezető motorjai. Az átalakított Jawa Perák se semmi, de a mellette álló BAC ezres V2-esse több, mint félelmetes. Stehernek hívják, hisz a vezető szinte áll a hátrahúzott kormány mögött, így „vonja” szélárnyákban a mögötte tekerő kerékpárversenyzőt.
A váz egyedi, az első kerékagy Uralé, a blokk pedig maga a steampunk rettenet – jöjjenek el, garantált kéjjel gyönyörködhetnek a gépekben. A standunkon levő hostess-lányok is káprázatosak. Ha másért nem, már ezért megéri.