Elmebeteg japán vasak

A japánok tojnak a fejünkre. Nem érdekli őket, hogy mi az aktuális custom divat Európában, fütyülnek arra, hogy mi a menő Amerikában. Épített motorjaik saját stílust képviselnek, évről évre betegebb vasakat mutatnak be – mi meg újra és újra megdöbbenünk.

Jokohama neve pont olyan rosszul mutat pontos jével, mint egy japán custom háromszázas hátsó gumival. Míg az érvényes helyesírási szabályzat szerint muszáj elhagynom az ipszilont, az ázsiaiakat senki sem képes rávenni arra, hogy úthengernyi hátsókkal csináljanak bohócot magukból. Van nekik éppen elég és éppen elég erős saját dörrenésük: a Yokohama Hot Rod Custom Show-n mindet megmutatták.

Japán egyik legnagyobb rendezvénye ez, jelentősége már rég túlnőtt az országhatárokon – a letisztult vintage stílust kedvelőknek ez a zarándokhelye. Az idei kínálat nem tért el lényegesen a megszokottól, bár a beszámolók szerint még több brit kéthengerest és épített japán léghűtésest faragtak át. Az egyenes vonalakkal előrenyúló diggerek a hetvenes évek után visszatértek; úgy tűnik, ez lesz a következő évek egyik divathulláma.

A 20-as évek flat tracker romantikája kopni látszik, helyette a szörfös hangulatú beach bike-ok és a street tracker gépek jönnek be – ez azoknak kedvez, akik nem okvetlenül amerikai V2-essel dolgoznának. A japán építőkre amúgy is jellemző, hogy nem jönnek zavarba a köbcentihiánytól: idén is pompás Honda Monkey, Dax és Cub customokat láthattunk.

A felesleges csillogás helyett inkább meghökkentő alkatrész-párosításokkal sokkolnak arrafelé – ha nem is túl gyorsan, de lassan Európába is átgyűrűzik a kevés alkatrészből, funkcionalista szemlélettel megépített motorok divatja. Sajnos Magyarország kevésbé fogékony erre az irányzatra: amíg idehaza a státusz egyik legkomolyabb megnyilvánulása a giccsre váltott Harley-Davidson, ne számítsunk a japán stílus tömeges elterjedésére.

Az óriási galériát köszönjük a Sparetimenak.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr71600237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

c 2009.12.16. 12:18:19

Az ezüst színű nagyon bejön.
A többi felejtős.

Tsyga 2009.12.16. 12:20:41

...azért nem lehet nálunk SR500-at venni szinte, mert a japánok mindent visszavásárolták? :P :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.12.16. 12:22:35

tsyga, azért mert ide rendszerváltás után keveset hoztak be, mert akkori szemmel puruttyának számított. Németben meg már manapság nagyon ragaszkodnak hozzájuk.

Tsyga 2009.12.16. 12:31:34

Természetesen nem gondoltam komolyan, csupán a csodálkozásom próbáltam kifejezni ilyen, kicsit szangvinikus formában. :)

hdspori 2009.12.16. 12:41:54

Húúú vazze! De jó képek! Nálunk mikor lesz ilyen nagyszabású a dolog?! Nagyon királyak az 1hengeres customok is,de azért az látszik hogy a japók még mindig imádják a Harley-Davidsont! Vajon honnan származik ez az őrület náluk?! Japán V-kettőt talán nem is láttam,de azért végignézem mégegyszer!

valakitalánvagyok 2009.12.16. 13:21:06

Az első és az utolsó kéne!

valakitalánvagyok 2009.12.16. 13:21:42

mármint a az itteni képekből

mudszeparator 2009.12.16. 13:53:02

Azért ez messze izlésesebb számomra mint az OCC képviselte irányzat. Csipem azokat a ballonos gumikat, meg a steampunkba hajló stílust.
Sor 4-et nem customizál senki? Az aztán kihívás!

szolnokitomi 2009.12.16. 13:55:02

Szerintem ezek a motorok sokkal szebbek mint egyes Amerikai gyártó motorjai.Tűzoltómotor, Helikoptermotor, mittudoménmilyen hegesztőgép motor.

szolnokitomi 2009.12.16. 13:57:25

mudszeparator egyre gondoltunk egy időben?

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.12.16. 13:59:02

@mudszeparator: mindenig vannak OHC Cb-k meg latni Z Kwaakat is.

szálka 2009.12.16. 14:06:59

nekem ezek nem csak szebbek de használhatóbbak is. ezekkel el tudok képzelni egy jó ki krúzolást de egy 5méter+áfa chopperrel úthenger hátsó gumival nem annyira. inkább ez terjedjan mint a HINI meg az USA giccs :)

fatalexception 2009.12.16. 14:27:41

baowah,
Nincs véletlenül valahol egy részletesebb leírás ezekről a vasakról?
Nagyon érdekelne, egyikről-másikról, hogy melyikben milyen blokk van, vagy hogy milyen átalakításokat csináltak, mi lett a végeredmény (pl. teljesítmény...stb).

mudszeparator 2009.12.16. 14:39:35

A TB nyitóoldalon lévő képen jól látom, hogy nyitott a vezérlés? Ez custom berkekben megszokott feature?

Csizirájder 2009.12.16. 14:57:15

Na, van itt azért pár darab pofás és használható szerkezet, mondjuk a nagy részük valóban elmebeteg építés. :) Alapvetően jobban bejön ez az oldschool stílus, mint a 6 méteres elsővillás agyoncicomázott USA-OCC divatirányzat.

SRX 2009.12.16. 16:29:36

Tsiga, baowah
Csak a pontosság kedvéért. Ezek nagy valószínűség szerint nem SR 500, hanem SR 400 as építések.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.12.16. 16:45:29

@SRX: egyebkent ja.
asszem sr400 van most is a redbaronban.

szakey 2009.12.16. 17:43:05

Akárhogy is nézzük, némelyik tényleg szörnyű, de ezek a japók sokkal életszerűbb gépéket építenek, mint az amcsik.

mamutsong 2009.12.16. 18:28:55

A második képen látható motor készítőjének weboldala www.chicara.com/index.html
van ott még néhány érdekes darab, hátha érdekel valakit.

muz 2009.12.16. 18:29:56

Szimpatikusabbak mint az úthengeres seggű dörzshajtásos vitrin szarok.Nekem alapvetően egy motor sz@rt sem ér ha nem lehet vele motorozni,függetlenül a technikai csiri-biriktől.
Ezek közelebb vannak az aszfalthoz,bár giccsért nem kell feltétlenül az usa-ba vagy hozzánk látogatni ahogy elnézem a gépeket.

Svéd. 2009.12.16. 19:41:12

Csatlakozom az előttem szólóhoz, azokba a lavór kerekű vaspazarlásokba addig vagy szerelmes ,míg meg nem próbálsz menni velük. És ezt tapasztalatból mondom.

konti10 (törölt) 2009.12.16. 21:12:00

Harley mielött megköveznek és elátkoznak.

lally 2009.12.16. 21:41:41

B+, a 19. egy Ariel SquareFour ? Állatok ezek a japók na.

SRX 2009.12.16. 21:46:33

baowah
Hülye áron, széles tacskókormánnyal, behorpadt leömlővel, semmi kívánatos nincs benne, pedig a típust nagyon szeretem. Talán pont Ti írtátok valahol, hogy harmonikusabban sikerült a belpiaci 400-as, mint az európai 500-as kivitel. Volt egy, de ahogy öregszem visszasírom. Ha valamire mondani lehet, hogy őszinte motor, hát ez az.
Egyébként vannak nagyon érdekes típusjegyek ezeken a bringákon, sajnos látszik, hogy kisebb méretű riderekre készültek, és ez főleg a csopper testtartáshoz méretezett ülés, lábtartó, kormány háromszög torzulását jelenti, ami az én szememben kissé groteszk pl.26-27.
És ezeknek az eszméletlen rövid kipufogóknak a hangjára is kiváncsi lennék. Amúgy nagy vizuális, és műszaki csemege az egész.

Tsyga 2009.12.16. 21:50:38

@SRX: Ok, tekintettel arra, hogy japánról beszélünk ez majdhogynem nyilvánvaló... Bár a lényegen nem változtat, mint mondottam volt, csupán csodálkoztam azon, hogy mennyire felkapott az SR, építési alapnak. Bár logikus, hiszen egyszerű felépítés, -mondhatjuk- nagyköbcentis egyhengeres, nagyon jó hang. Mi kell még egy ilyen vintage építéshez?

Csak eddig inkább az XS650-eket nyomatták agyba főbe az ilyen elvont építéseknél, most meg -a képeken legalábbis- az SR van többségben.

Tsyga 2009.12.16. 21:57:10

@SRX: Lényegében már a frisco stílusú csoppereknél sem jellemző az előretolt lábtartó, tőlem mondjuk elég idegen is az üléspozíció emiatt.

Ezek meg kicsit arra halyaznak, csak alacsonyabb hasmagassággal.
(apropó: a cikkben említett beach bike elnevezést nem ismertem eddig... Az mi tulajdonképpen? Kicsit ez a friscos irányzat, csak kevésbé nyers formákkal?)

Tsyga 2009.12.16. 21:57:50

áááá... hajaznak... bocs :$

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.12.16. 22:00:12

@Tsyga: igen, olyan friscos, csak jobban eloretor a szorfos grafikai vilag. nevezeik azt mindenhogy, az ember fiokozik, en hirtelen beach bike skatulyat nyitottam.

SRX 2009.12.16. 22:15:05

Mi ez a fehér bevonat a kipufogókon, milyen lesz ez ha kiég ?

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.12.16. 22:23:50

@SRX: hőálló fehér festék. szerintem.

Tsyga 2009.12.16. 22:35:03

Értem... Szóval, akkor most stílust teremtettél? :D

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.12.16. 22:42:13

@Tsyga: nem, mar mashol is hazsnaltak ezt a terminologiat. utalom a stilusskatulyakat, amugy :)

viszont szeretnek egy speedchopper triált.

Tsyga 2009.12.16. 22:45:18

és még ezek az elmebeteg építések,mi? :D

Anno Chopperrel beszéltük,hogy vad lenne egy speedchopper, mondjuk valami rsv blokkal avgy ilyesmi. :D Aztán kiskörösiben kétkiló körül veretni a pályán... :D

Tsyga 2009.12.16. 22:46:26

Stílusskatulyák meg kellenek azért... valahogy nevezni kell, mert azt nem mondhatjuk, hogy "olyan jawaforma". :)

muz 2009.12.16. 23:30:07

Tsyga!

Nem egy olajos 1,1-es gixerből láttam már choppert(sírtam is).
Az azért ha tekered ,kihívások elé állítja az akármilyen futóművet.
Köztünk legyen szólva ,én az "alkotó" kezeit is flexeltem volna.
Hát nem vagyunk egyformák,na!
"Hála annak a magasságosnak aki a saját képére engem megteremtett":-)

chiagochico 2009.12.16. 23:51:07

Elképesztő fantázia,kreativitás kavalkád.

Tsyga 2009.12.16. 23:55:02

@muz: ez csak egy elborult beszélgetés volt... Azóta sem valósult meg. :D De azért vicces lenne. Amúgy én is láttam már faragott régi gixxert, hát szépnek nem volt szép. :D

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.17. 03:38:02

Ezek iszonyat jól néznek ki! Csatlakozom az elöttem steampunk-ot mondókhoz és mondanék én is rögtön egyet. Steampunk!

Szintén szeretnék letenni én is egy szavazatot, a hányok az OCC-től és a fullgiccs amcsi customtól, oldalra.

El kell viszont mondjam, hogy mennyire, de mennyire fáj a szívem, hogy '86 körül a lomtalanításon talált elsőkerék nélküli, viszont többnyire jó állapotú Verhovinát mégsem én vittem haza. Be szép is lenne most az felújítva. Mevolt még az a szép, nagy rugós ülése is és az a gyönyörű benzintank. Váááááá, de hiányzik. :(

wpa 2009.12.17. 08:43:37

hát ezek a motorok valóban szépek, na. az a baj, hogy nem igazán ismerem a japán belföldi/belpiaci helyezetet, de akkor ez ott olyan, mintha nálunk mindenki csepptankos 250/350-est építene? vagy cb400n-et meg xl hondát?
azt szögezzük le, hogy a használható és a dízájn gépeknek más és más a célcsoportja, pénztárca alapján is (legtöbbször!).
egyébként nem hiszem, hogy európában ez ne lenne kelendő. a wrenchmonkees-nál is mindig örömmel nézem az új és új gépeket...
mellesleg:

www.bratstyle.com

photo.sparetime.jp

ennyi.

wpa 2009.12.17. 08:46:10

azt elfelejtettem mondani, hogy ha valami, akkor a "sértődött-majom-póz" ma divat.

muz 2009.12.17. 09:02:21

Most volt időm mindet végig nézni.
A 20-as kép meg van??:-)))
Igaz náluk nincs is zsinagóga:D

Tsyga 2009.12.17. 11:02:32

@muz: a 19-esen is megfigyelhető :)

Amúgy tattoo-albumokban is lehet találni japósrácokon hasonló motívumokat.

Fricibá' 2009.12.17. 11:43:51

Normális motorozásra mindegyik alkalmatlan. Talán dísznek valami műszaki kereskedésbe, vagy a "Felesleges haszontalanságok aranyáron" kiállításra...
Egyik se kéne, van nekem saját motorom.

Neonknight 2009.12.19. 18:10:20

"Sajnos Magyarország kevésbé fogékony erre az irányzatra"
Hát hogy a francba legynk fogékonyak erre az irányzatra, ha az ilyen építésekhez szükséges donorok hiányoznak a magyar használtmotorpiacról??
SR500, XS650, 1-2 darabot néha látni aranyáron, míg a jappóknál bagért mennek.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.12.20. 09:30:19

@Neonknight: szerintem rohadtul nem a blokk a lényeg, hanem a körítés

Neonknight 2009.12.20. 21:22:29

baowah:
azért ezek 1 vagy 2 hegeres blokkal néznek ki jól, a sornégy már egy kissé stílusidegen (itthon pedig ezekből van választék).
És a másik ami szerintem alapvető a jápán bobber/street tracker irányvonalnál, hogy bölcsővázuk legyen (CB400 így kilőve).
Ezek szellemében szerintem itthon ilyesmit GS400-ból esetleg régi 2 hengeres Kawa LTD-bőllehetne kihozni (ami szintén viszonylag ritka).
A körítés meg annyi, hogy mindent le ami nem nélkülözhetetlen, ami megmarad az meg legyen szépen festve + jól állnak nekik a vintage alkatrészek (fehér markolat, egyszerű műszerezettség).

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.12.21. 18:06:43

szerintem a sornéggyel sincs baj. csak finoman es nagy mugonddal kell csinalni.

Kopasz Szuzukis 2009.12.22. 08:37:09

@wpa: a gáz az, hogy jurópiában mint mindent, a motor-customizinget is agyonbaszták a szarrászabályozgatással. Hiába csinálja a gépest minősített hegesztő, és közlekedési mérnök, a különféle engedélyekre még ugyanannyi pénz, és rengeteg idő megy el.

Kopasz Szuzukis 2009.12.22. 08:55:56

Haverokkal, ismerősökkel számolgattunk egy kicsit.
Japánban használt, 10-15 éves, normál futásteljesítményű, normál állapotú SR400 átlag 120ezer forintnyi jenbe kerül. Szabvány raklapra bekalodázva egy szabvány konténerbe 60db-ot lehet tenni. A konténert japánból a csepeli szabadkikötőbe 1,2 milláért hozzák el. Eddig, ugye egy moci 140ezer Ft.
És most jön a black suppe.
Vám átlag 40ezer.
Regisztrációs adó átlag 90ezer.
ÁFA átlag 68ezer
Eredetiségvizsgálat 17ezer
Magyarországi üzembehelyezési díj 12ezer
Első magyar vizsga forgalmival, rendszámmal, törzskönyvvel 24ezer.
Persze, ez csak akkor ennyi, ha a moci Japánban a vásárláskor még rendelkezett forgalmi okmányokkal, és rendszámmal.

Szumma, bruttyó 391ezer kemény magyar forintok. Ebből, ugye 120 a motor, és 20 a szállítás. A többi az intézményesített pofátlan rablás.
Ja, és az importőr még egy fillért sem keresett az ügyön, eltelt viszont legalább 3-4 hónap.

Neonknight 2009.12.22. 22:50:48

@baowah: Szerintem elüt a vékony hátsó a széles blokktól. De amúgy igazad van, tényleg vannak szép (sőt gyönyörű) 4-hengeres építések is. De a japán stílust szerintem pont nem ezek, hanem a karcsúbb vasak határozzák meg.

Neonknight 2009.12.22. 22:59:38

@Kopasz szuzukis: Legelőször pont azért kattantam rá a japán bobber stílusra, mert igen sok olyan építést láttam, ami olyan módosításokat tartalmazott, ami nem engedélyköteles (vagy a KPM-esek úgysem veszik észre a turpisságot, esetleg vizsgára egy nap alatt legálissá varázsolható a vas):
pl.: tank, ülés, műszerfal csere nem engedélyköteles, az ültetést meg rövidebb hátsó telóval, és/vagy picit hoszabb lengővillával oldották meg. A vizsgán nem fogják centivel mérni úgysem, ha nem látványosan radikális az ültetés (ha meg igen, a hátsó telók eredetire visszacserélése a vizsga idejére kb 10 perces meló).

Kopasz Szuzukis 2009.12.23. 10:10:17

A japán bobber nekem is jobban tetszik, mint az amerikai agyoncsicsázott álcsopper. Az csak giccses kasztombájk.

Edd China 2010.05.27. 21:22:16

Nagyon jól néznek ki!
Bárcsak az autóik is ilyen látványosak és ötletesek lennének.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása