Mondd, hogy túraenduró, és lövök!

A pokolba vezető út állítólag jó szándékkal van kikövezve. Most már tudom, hogy nem így van. Pedig esküszöm, az okfejtést nem kértem. Főleg nem ezt, ahol a tétel levezetése egy vákuummotoros szopóketrec, melynek véletlenül a szívó oldalán térdelek.

Most már tudom: pokolba vezető út pszichopatákkal van kikövezve. Itt járkálnak köztünk, de nem tudjuk, kik ők. Nem adnak jeleket, nem különböznek tőlünk, nincs belekódolva a hangjukba, hogy vigyázat, idiótaveszély. Pedig ha bele lenne, úttörő becsszó, most már letenném a telefont. Nem kérnék visszahívást, megtagadnám a személyes találkozót, nem alkudnék rá saját magamra, akármennyire is viszket a tenyerem, hogy autóm legyen. Nem tenném, és a potenciálisan leélhető éveim számából megspórolnék vagy négyet, ami a nyugdíjas korban aranyat ér. Mert végeredményben autó nincs, motor még mindig van, és az a négy év, na az elment. Elvitte a pszichopata.

A továbbiakban egy motoreladási kísérlet tragikomédiáját kísérhetik figyelemmel, három felvonásban.

Hetekkel ezelőtt, egy pénteki napon csörgött a telefon.

A Honda CBR 600RR-ről érdeklődne, ilyen és ilyen hirdetés. Igen, megvan. Tényleg ötezer kilométer, pályaidomok. Valóban versenypályán használtam. Nem adom elő a népmesét a szokásos visszatérő motívumokkal, hogy a Hungaroringet soha nem látta, és hogy az üvegszálas burkolatok csak egyedi megjelenést tükröznek. Ez egy echte hobbimotor, tetszik tudni, de van hozzá rendszám, meg az idomokban lámpáknak kivágott hely, úgyhogy első-hátsó fényszóróval KRESZ kompatibilis. Ezután korrekt, már-már felkészült kérdések sorozata jön – végre egy normális érdeklődő, sziszegem magamban.

Novemberben vagy a tizennégy éves, a pubertás álmodozó, vagy a tavaszi szezonkezdetre készülő versenyző telefonál egy ilyen ajánlatra. Mivel Magyarországon pont az a réteg fogyott el, aki három éves motorral pályázna, nem néztem rózsaszín szemüvegen át a hirdetéseket. A CBR tulajdonosok az eredetileg is nevetséges irányárak után szinte napról-napra egymás alá licitáltak.

Eltévedt ármódosító merészkedik be a tizenhatoson belülre, de annyira gyenge, hogy kesztyű nélkül, egy kézzel söpröm odébb. Viszont már látatlanban alkudozik, és a szóhasználat, mint spanom, csajom, huszonéves életkort sejtet. Nem veszi meg. Ő biztosan nem, úgyhogy rövidre is fogom. A zárszó előtt még megbeszélünk egy személyes találkozót, következő hét keddre vagy szerdára, tudom is én, a pár perccel későbbi vizeléssel az eladási izgalom is távozik: helyébe lép a hólyagfeszülés megszűntét jelző eufória.

Egy héttel később természetesen nem csörgött a telefon.

Zsúfolt hét, talán fel sem tűnne, hogy az ígért hívás elmarad, de a hirdetési oldalon autó formájában megjelenik a végzet, aminek Bende szerint hamarosan oda fogom adni a lelkem - most már pontosan tudom, miért szokták levérszívózni a többiek. Ott áll mellettem, kinyitja a kupé ajtaját, és valami olyan frekvencián kezd el duruzsolni, hogy úgyis megveszed-úgyis megveszed, amivel javítóintézeti visszaesőket lehetne különösebb erőszak nélkül origamira, agyagozásra és gyöngyfűzésre kényszeríteni.

Valamit lépnem kell. Bende tanácsát, hogy hívjam fel a telefonkönyvem összes bejegyzését egymillió forint kölcsön reményében, nem tartom a legelegánsabb módszernek, de B lehetőségként nem vetem el. Az A verzió valamivel járhatóbb: igaz, szombat van, ráadásul már estefelé, de egy sms nem a világ vége, és csak húsz forint; talán nem töri ketté senki pihenését. Egy próbát megér. Visszakeresem a számot, és bár tudom, hogy stratégiailag nagyon rossz irányba indulok el, de legalább valami minimális széllel megpróbálom dagasztani a vitorlákat, hogy kimozduljak a holtpontról: ha tényleg érdekel a motor, biztosan meg tudunk egyezni. Elküldöm a szöveget az ígérete ellenére hívást nem kezdeményező, múlt heti érdeklődőnek.

Igazából nem is várok semmilyen választ, ha ő lennék én, most röhögnék egyet, hogy na, a hülye barom, nem tudja eladni a vackát, és bennem reménykedik, érted, bennem, aki csak a piacot szondázgatja hasznosabban el nem tölthető óráiban.

Egy óra sem telik bele, csöng a telefon. Meglepődöm. Végigzongorázzuk ugyanazokat a kérdéseket még egyszer, az érdeklődő által kiszemelt hirdetéseket hasonlítgatjuk össze az enyémmel. Ráalkudok magamra, a 950ezer helyett odaígérem 890-ért, csak vigye. Nem akarom ráerőltetni, mert a fölösleges motormustrák rengeteg bosszús, és nagyon felesleges órát tudnak elvenni az eladótól, de végül azt mondja, hétfőn eljön. Zsír.

Vasárnap bementem a műhelybe, lemostam a motort. Egy-két apró esztétikai hibát kijavítottam. Időráfordítás: három óra.

Hétfőn délelőtt nem csöngött a telefon. Aztán délután sem. Hazamegyek, nem megyek potyára oda a motorhoz hatra, nem ettem meszet. Aztán beérkezik a hívás, késik egy fél órát, probléma? Nem, én ott leszek. Ketten érkeznek. Kiderül, hogy a huszonévesnek saccolt telefonáló valójában kereken negyven. Furcsa.

Az érdeklődő barátja, mint kiderül, szakértőként érkezik. Tetszik neki a motor, neki is ilyen van, csak 2004-es, és nem hatszázas, hanem ezres. Kérdezi, hogy ugye nekem is zabálja az olajat? Két perc múlva megtudom, hogy az 1000RR fél liter 10W50-et használ el kétezer kilométeren. De hogy abszolút nem füstöl, még csak kicsit sem, vagyis így jobban belegondolva igen, egyesben, nyélgázon vaskos kék csóvát húz maga után. De ez a márkaszerviz szerint normális. Gyorsan valami matatást színlelek a motoron, hogy ebben a hittérítésben ne kelljen aktívan részt vennem. Közben az érdeklődő elmeséli, hogy neki tulajdonképpen ez lesz az első saját motorja, de meg akar tanulni pályázni. Nyugtázom.

Átnézik A-tól Z-ig a motort, nem találnak kivetni valót, elégedetten bólogatnak, hogy ez milyen jó kis gép lesz majd a vevőnek. Már épp azt hiszem, hogy pillanatokon belül egymás tenyerébe csapunk. Naiv vagyok, ez még nagyon az eleje. A végén közlik, hogy van egy nagyon jó szerelőjük, ő az igazi szakértő, a röntgenszemű mágus, aki eljön megnézni, hogy nem volt-e öt részre törve a váz. Ezen a ponton biztossá válik, hogy ez nem a szokásos menet lesz, de jöjjenek másnap.

Odautazással-dumálással két óra, nettó.

Kedden délután sms-t kaptam, hogy valami közbejött. Röhögtem magamban, ujjaimról lemorzsoltam a lenyomatot, feszített az ideg. De az autó hirdetése még megvolt, nem mintha nem lett volna mindegy, mert ezek soha nem fogják megvenni a motoromat. Egy óra múlva hívott az ember, hogy nehogy azt higgyem, hogy variálnak, csak tényleg közbejött valami, de majd hívnak, ha ráér a szakértő.

Szerdán délelőtt hívott fel a vevő első számú szakértője, hogy akkor aznap el tudnának jönni. Jöjjenek, mondtam. A szokásos este hatra ott vannak nálam. A szerelő végigtúrja a motort, abszolút nem fikázó, a kákán is csomót kereső bunkó stílusban. Teljesen korrekt, ahogy azt illik. Aztán elkezdenek beszélgetni másról. Nem teljesen másról, de mondjuk ilyen túraendurókról, régi CBR900RR-ekről, ezredfordulós nagy motoros sztorikról. Megemlítik, hogy azok is még milyen klafa gépek voltak. Ők inkább egy olyat vállalnának be, de hát nem ők akarnak most tulajdonhoz jutni. Hosszú elemzések után kisütik, hogy ugrál az alapjárat.

Beindítjuk, tényleg ugrál. Mondom nekik, hogy mindig ilyen volt, de engem nem érdekelt. A pályán szépen forgott az egyenesekben, úgyhogy különösebb energiákat nem mozgósítottam meg, hogy az ügy végére járjak. Zsebbenyúlós lehet, süti ki a szaktanácsadóként kihívott szerelő: százezrek, de persze az is benne van, hogy filléres kiadás. Az érdeklődő kérdőre von. Ő eddig ilyen meg olyan őszinte volt velem, és akkor most mi ez a rózsavízzel illatosított bababőr felszínére feltörő gennyes, bűzös fekély? Hiba?

Én itt már sírok, persze magamban. Szemeim előtt kurvák vére folyik patakokban, melyekből piranhák ugrálnak rám, hogy kiszívhassák nyaki ütőeremből, ami még benne maradt. Végre van valami. Valami, ami ok lehet a bebetonozott vásárlási szándék aláaknázásában. Viszont mondani akkor sem tudok semmit. Sajnos fogalmam sincs az alapjárati ingadozás háttértörténetéről.

Vigyük el márkaszervizbe, majd ott kiderítik, ajánlja szimpatikus barátom, az érdeklődő. Hiszen a márkaszerviz a motoros javítóhálózat Olümposza, ahol szagból mondanak diagnózist a 12:1-es kompresszióviszony görög istenei. Mivel érzem, megbízhatóságom renoméja oszlásnak indult a potenciális vásárló szemében, egy bátor kontrával olyan ajánlatot teszek, ami újraépítheti a belém vetett bizalmat: a lehető leghamarabb megjavítom a hibát, és ha kész, csörgök. Ebben szuperül megegyezünk, két szakértője közben ugratja őt, hogy ha még ez is jó lesz a motoron, akkor muszáj megvennie. Itt kicsit közbeszólok, hogy a hiba feltárása és kijavítása sem kötelezi őt semmire. Ő a vállamra teszi a kezét, hogy nyugodjak meg, sima alapjárattal megveszi. Meghitt.

Odautazással-dumálással, alapjárat elemzéssel három óra, nettó.

Elmennek. A Lamborghini Wien-nél komoly beosztásban dolgozó Balázst megkérem, kicsit másszon már ki a BMW M3 blokkból, amit épít. Hallgassa meg, hátha van ötlete.

„Figyu Gabi, ez a motor nagyon szépen jár, de tényleg valami gáz van. Hallgasd csak, négy-öt másodpercenként kimarad egy szikra az egyik hengerben. És ha gázt adok, mondjuk ezt az ötezres fordulatot tartom, akkor is ugyanígy néha kihagy. De tedd ide a kezed a kipufogó végéhez, érezni fogod. A folyamatos gázáramlás pár másodpercenként egy pillanatra megakad. Például most. És érzed ezt? El nem égett benzin szag. A legvalószínűbb, hogy hibás valamelyik gyertya, vagy a trafók, esetleg. De mindenképpen a gyertyára tippelnék.”

Este tíz van, hazaugrom ebédelni. Közben rácsörgök az előző tulajra, aki készségesen elmondja, hogy már nála is jelentkezett a probléma, elvitte egy márkaszervizbe. Ott Olümposzon, sajnos nemhogy szag alapján, de számítógépes diagnosztikával sem találták meg a hiba okát, úgyhogy vetettek vele négy új gyertyát. Negyvenezerért. A hullámzás persze nem szűnt meg, de most már legalább számomra is biztos, hogy nem a négy darab újnak mondható NGK miatt téved el a szikra.

Visszaérek a műhelybe, fél óra alatt kibelezem a Hondát. Kihúzogatjuk a Denso trafókat, az egyiknek vörös égésnyomok vannak az oldalán. Megvagy, szemét. Alig egy óra alatt lelepleztük a gyilkost.

Szerelés: két óra. Másnap nem mentem be az egyetemre.

Nekem a kupé kellett, a kedves szimpatikus érdeklődőnek pedig a CBR, nyilván. Délre sikerült alkatrészt szerezni, délután egykor ott állt a motor ugrásra készen, tüchtig, 1100 ford./perces alapjárattal.

Rácsörgök, kész a motor, de hallhatóan nem örül. Ő inkább mégis elvinné egy márkaszervizbe. Mert ott azt is tudják, amit itt nem. Például hogy a lánc kibír-e még egy szezont, meg ilyesmi. Leteszem. Balázs ül a félig kész, belső nélküli M3 pályaautóban, röhögés közben szörnyethal. Felhívom a legközelebbi Honda szakszervizt, mikor tudnának fogadni.

Mindenki más lebeszél arról, hogy az emberrel még egyszer is szóba álljak. Mert az ilyen ember nulla kilométeres CBR600RR-t akar, örök garanciával, ötszázezerért. Viszont ha nem hívom vissza, a lehetőség is elszáll, hogy elmenjen a gép.

Egy óra múlva felcsörgöm, hogy a saját kisbuszunkkal elviszem a legközelebbi Honda márkaszervizbe, ahol még aznap fogadnak. Tetszik az ajánlat? A vonal másik végén valami távoli hímezés, hogy végül is ő arra gondolt, hogy vigyük független szerelőhöz. Gödöllőre, mert a legutóbbi fülese szerint ott lakik Magyarország specialistája: a szaki. Leteszem a telefont, a szemem sarkából kifelé spriccel a vér, pár percre meghalok: befekszem a röhögésbe fulladt Balázs mellé az M3-ba – hullaszállítónak még így, kárpitok nélkül is jó lesz, a tetemeknek nem kell kényelem.

Este visszahívom, és bár a szemhéjamra tetováltattam belülről, hogy NEM, TE NEM VAGY BALEK, nyelek egy nagyot, és azt suttogom, menjünk Gödöllőre. Szombatra beszéljük meg, kedves szimpatikus jólelkű barátom nem érti, mit problémázom. Hiszen ez egy nagy beruházás kérem, amitől ő fosni szokott. Nem kérdezem meg, hogy a nejétől vett-e hüvelykenetet a behatolás előtt, vagy csináltatott-e vele próbaszülést, hogy lássa, milyen lesz majd a közös gyerekük. Inkább leteszem.

Aztán pénteken bedarált egy 40,5 fokos láz, amire itthon két hét fizetett betegszabadságot már illemből is muszáj kivenni. Marokszámra szedem a homeopátiás bogyókat, öt kis golyó ebből, egy tabletta abból; gyógyulni akartam, hogy másnap puhán csússzon a tenyerembe a kilencszázezer.

Szombat.

Emberem hív, hogy picit késik, és hogy mégsincs kisbusz, csak egy tréler. Nem csinálok belőle nagy gondot, motoros utánfutóra is könnyedén, szinte percek alatt rá lehet szíjazni a Hondát. Viszont a tanyákról ismert négyzetalapú, körbedeszkázott malacszállító, amiről épp egy órája söprögették le a trágyát, igényel némi gurtnizási élelmességet. Könyörgöm, állhat-e a kupé és Ender Baba közé néhány morzsa ürülék, ami ez esetben disznó béltraktusából született? Ugye, hogy nem. Rögzítettük, és rárontottunk az M0-ra.

Szombat délután öt óra van, aki ilyenkor szívesen fogad embereket csak úgy motort nézegetni, minimum fakír. Mondjuk, ez nem az én problémám. Hat óra tájban érünk Gödöllőre, a turpisságok színhelyére.

A hármas számú szakértő hivatásos motorszerelő, amikor kijön a sötétbe, nem veszi le a hegesztő maszkot: tényleg szaki. Ott van még a kedves szimpatikus érdeklődő egy sokadik barátja, és annak a neje vagy barátnője, nem tudom melyik. Rátoljuk az emelőre a motort, én beállok a háttérbe. Szigorított állapotfelmérés, csapó három.

A motoromról negyed óra szól csupán, amiben a szerelő összegzi, hogy ez a Honda egyben van, a váza egyenes, a teleszkópok nem görbék, az extrák a helyükön vannak, és hogy a blokk hangja pont olyan, mint amilyennek lennie kell.

A következő másfél órában a szakikám elődadásában meghallgatjuk a Motorozás alapfokon 2.0 című ismeretterjesztő promóciós anyagot. Kezdő motorosnak? Hasalós motor? De érted: HA-SA-LÓS? Hol élünk mi, a Holdon? Pláne: pályamotor? Mit kezd majd a verseny rugóstaggal? Hiszen csak útban lesz. Meg túl kemény: utcára mindenképp, de hobbistának a pályára is. Tükrök? Hát hol vannak a tükrök? Pokoli költség. Indexek? Ja, hogy indexek sincsenek? Az baj. Zsebbenyúlós, ZSEB-BE-NYÚ-LÓS.

Slick gumikat el kell felejteni kisapám, azokat el kell felejteni. Nem lesz jó neki. Fémfékcső végül is nem árt, de nem is hasznos. A lámpákat csak kereskedőtől, csak vadi újat. Hiszen ha bontóban veszed meg, ki tudja, működik-e? És egyáltalán: a bontót messziről kerülni, amit meg kell venni a motorhoz, az mehet egy listára, és valamelyik Honda márkaszervizben majd mondanak rá egy összeget. És akkor majd lesz alkualap. Ha már hozzá jöttünk, szerinte nem kéne neki hasalós. Hanem olyan kell, amin egyenes háttal ül. Például egy túraenduró. Igen, egy jó masszív, kisköbcentis túraenduró. Az a pazar. De ez a Honda? Ezt nem szabad. Nincs hibája egyébként, de ez a motor nem az érdeklődőm motorja. NEM-A-TE-MO-TO-ROD, szótagolta. A kedves szimpatikus, szeretetre méltó barátom, az érdeklődő erre annyit mond, hogy a fentebbi információk eléggé meglepték.

Még fél órát töltünk el ebben a lelki orgazmusban.

Aztán a szerelőnek szépen, lassan elapad a türelme. Egyszerűen megunja, ő felismeri a helyzetet, amit nekem is fel kellett volna már régen: ez az ember döntésképtelen. Szíve szerint a pokol legmélyebb bugyrainak végváraiban látna minket, ahol lenyilaznak a törökök, és a lukakon kicsurran a vérünk. Ebben az elképzelésében abszolút partner vagyok. Immár öt ember szombat esti családi életét tesszük tönkre valami perverz szisztematikussággal, és tudom, hogy ezen már nem lehet változtatni. Belecsöppentem egy alagútba, aminek a közepén nincs visszaút: mászni kell, bár már rájött az ember, hogy a cső az valójában csatorna, és a csurig teli emésztőbe vezet.

Szégyelltem magam, pedig nem nekem kellett volna. A továbbiakat már bárki megírhatná, hiszen világosabb, mint a nap.

A motorom visszagurtnizzuk a malacszarpermet tetejére. Elindulunk Turpisságiából Valóvilágba, ahol a trágyás spanifereken kívül semmi nem fog a tenyerembe csusszanni, pláne nem kilencszázezer forint. Ugye, nyilván tudják: síri csend a hazavezető úton, csak apukám piszkít bele egy hívással, jól lekormol, hogy betegen Gödöllőre járok. Azt nem teszi hozzá, hogy Gödöllőre, szopni. Ezt elég, hogyha én tudom.

Kedves szimpatikus barátom, az érdeklődő azért itt még meglep valamivel. Bemond egy nyolcszázezret. Igazából röhöghetnék is, de minek tegyem, nem akarom bántani szegényt. Inkább elmagyarázom neki, hogy ha most azt mondom: oké, nyolcszázezer, akkor sem fogja megvenni.

Hitetlenkedve két dolgot mond: azt, hogy tényleg?, és azt, hogy höhhhhh. A fejébe programozott operációs rendszer lefagy, az input kapujában álló információt a következő negyven percben nem sikerül feldolgoznia.

Este kilenc van már. Unom. Baromira unom, meg még annál is jobban. Közben otthagytam már magára a motorral, hátha ketten okosabbak lesznek. Mire visszatérek, már határozottan lépdel ki a kapu felé. Kicsit lassít, a súlyos negyedórák lelki tusáinak végeredménye az, hogy: „hát, akkor inkább nem.” Majd hozzáteszi: „ne haragudj, hogy ilyen sok idődet elraboltam.”

A pokolba vezető út meg mivel van kikövezve? Pszichopatákkal.

A szombati, koprodukcióban előadott fergeteg gurtnizással, utazással, alkudozással együtt hat óra volt, nettó. Azaz összesen tizenhat órám ment el arra, hogy most ott álljon a CBR, vaj sima alapjárattal, de ugyanolyan mocskosan, mint amilyen pár héttel ezelőtt volt. Ja, hogy nem mondtam? Gödöllőről visszafelé elkapott egy gyöngéd havas eső - dagonyáztunk a malacszállítóban.

Tizenhat órát mondtam? Tévedtem: négy év, és még tizenhat óra.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr21593244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.12.13. 12:39:32

Autónál is ugyanez van.
Nap mint nap.

pegaso strada (törölt) 2009.12.13. 12:47:56

basszus... részvétem, de fel a fejjel!!!
Én a Pegaso előtt a Banditomat egy évig árultam. Majd a szomszéd haver megvette részletre (500 euróval még mindig lóg, de megvette).

faterpolo 2009.12.13. 12:58:24

„ne haragudj, hogy ilyen sok idődet elraboltam.” --> Anyááááááááád. Szöges basevall ütővel, lendületből, láb közé. "Bocs, hogy ennyire fájt..."

nehogymárne 2009.12.13. 13:00:14

én annakidején vevőként raboltam az eladó idejét, de neki megérte, mert a végén megkapta, amit akart. igaz én se jártam rosszul.

az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy nekem nem volt ennyi kreatív ötletem a szivatáshoz, én simán csak a finanszírozás megszervezésével szopattam őt.

Csak a yamaha 2009.12.13. 13:00:45

Irjunk könyvet, hogy körülményeskedünk és nemveszünk motort;-)

Forrester (törölt) 2009.12.13. 13:07:51

Huh, tanulsagos eposz, reszvetem. Kosz hogy leirtad, eszben tartom majd ha eladosorba kerul a joszag...

zotyi31 2009.12.13. 13:08:12

nekem eddig mákom volt,minden motoromat az első érdeklődő elvitte igaz engedtem neki részletre fizetni kamat nélkül.

UltimateUbul 2009.12.13. 13:08:19

te öreg, egy balfasz vagy, de marha egyszerűen meg lehet oldani a kínodat: mivel szar se akar venni lyenkor motort, pláne nem ennyiért, szépen kivered a fejedből a mittomén milyen kocsit aztán kapásból nem lesz okod eladni a vackodat, azt majd megpróbálod jövőre. Ha a pasit nem baszogattad volna, akkor se jött volna kutya se, hogy érdeklődjön utána, magyarán nem vesztettél semmit, ha meg valaki venni akar valamit akkor emg szervezze meg maga a hülyeségeit, nehogy már az eladó hurcolja önköltségen a gépet mindenfele, aminek az árát utána kénytelen benyelni mert ez nem volt eredetileg belekalkulálva.
Azt mondjuk rühellem, és hülyének nézem amikor valaki el akar adni valamit és még én hívogatom napi 5-ször, mert a seggfej sose képes ráérni, és normális helyen találkozót szervezni, egy köcsög mutyukissal annakidején szarakodtam 2 napot, mire mondtam h akkor dugd a seggedbe a szarodat, hadd ne én szaladjak utánad, mikor te akarsz eladni.
Szóval kurvára irigyellek faszikám, hogy ennél komolyabb egetverő problémád nincs, hogy épp valakire rányomd a szezonon kívüli szart, mert valaki begyullasztott hogy kocsi kell helyette. mik vannak, röhej

Forrester (törölt) 2009.12.13. 13:19:17

@UltimateUbul: ha ideges vagy, ott a jobbkezed, ha csak alapbol idegroncs, akkor meg lecci ne ide hanyjal mar, koszi. Mondanivalo hijan nem muszaj hozzaszolni...

UltimateUbul 2009.12.13. 13:19:56

De abban nem lőttél nagyon mellé faszikám, hogy egy huszonévessel dumáltál, csak épp agyilag tart még ott a gyerek. A marha lámája tényleg nem tom hogy mit akar kezdeni 40 évesen egy ilyen kényelmetlen szarral, magyarán a gödöllői szerelővel csak egyetérteni tudok, tényleg nagyon érti a szakmáját, nem csak basztatja a motorokat hanem általánosságban el tudja dönteni hogy milyen használatra milyen gép kell. Nekem se jutna eszembe ilyen seggrakétát venni. Pláne sor4-es kivitel 599 ccm mellett, LOL
Szóval ne itt sírjon a szád, baszkikám ha valaki egy iylen országban el akar adni valamit amire józan ésszel belegondolva egy átlag manyusnak semmi szüksége nem lenne egy életen át, az széles vigyorral a pofáján nyaljon be annak aki mégis elviszi, mert máshogy csak szopsz még egy sort.

UltimateUbul 2009.12.13. 13:20:39

@Forrester:
mit problémázol, kispofa?

Darazs1 2009.12.13. 13:27:22

@UltimateUbul: Ha egy paraszthajszállal értelmesebben és higgadtabban fogalmazol, akkor is megértjük!

McK (törölt) 2009.12.13. 13:28:07

@UltimateUbul: Te egy igazi seggfej vagy. Ezt jól példázza az is,amit vettél.
Persze csupán barátilag mondom..:D

Forrester (törölt) 2009.12.13. 13:28:15

@UltimateUbul:

Nem fogok itt flamelni veled, de a mondanivalod eddig:
1. mindenki balfasz, de foleg aki megirja
2. te sose lennel ekkora balfasz, mert amugyis mindent tudsz
3. kiveve kulturaltan kommunikalni.

Egyszoval ne irjal, ha nincs mirol.

McK (törölt) 2009.12.13. 13:32:11

Az egyik legjobb cikk! Mind stílusában,mind tartalmában.
Ezen a földön élsz..
Nem nagyon szorulsz jótanácsra,csak egyet mondanék.
Bizonyos szinten felül nem szabad rugalmasnak lenni.
Szakértőt akar?
Hozzon! Vinni ne vidd sehová.
És minden vevő megérdemli,hogy 3-szor kinyald a valagát,ha ez kell az eladáshoz,de a 3. alkalom után neki semennyiért sem eladó neki,mert az ilyen körülményes hülye visszajön két hét múlva,hogy sokat eszik,és a gyári könyvében 1,8 a guminyomás,ő megmérte,és ebben csak 1,7 van!
Naponta kétszer hívna fel..ez neked sem kell.

McK (törölt) 2009.12.13. 13:36:52

@UltimateUbul: "De abban nem lőttél nagyon mellé faszikám, hogy egy huszonévessel dumáltál, csak épp agyilag tart még ott a gyerek. A marha lámája tényleg nem tom hogy mit akar kezdeni 40 évesen egy ilyen kényelmetlen szarral, magyarán a gödöllői szerelővel csak egyetérteni tudok, tényleg nagyon érti a szakmáját, nem csak basztatja a motorokat hanem általánosságban el tudja dönteni hogy milyen használatra milyen gép kell. Nekem se jutna eszembe ilyen seggrakétát venni. Pláne sor4-es kivitel 599 ccm mellett, LOL
Szóval ne itt sírjon a szád, baszkikám ha valaki egy iylen országban el akar adni valamit amire józan ésszel belegondolva egy átlag manyusnak semmi szüksége nem lenne egy életen át, az széles vigyorral a pofáján nyaljon be annak aki mégis elviszi, mert máshogy csak szopsz még egy sort. "

Te valóban tök hülye vagy.
Egyrészt az ember PÁLYÁZNI keresett motort! PÁLYÁZNI,érted?
Arra valóban egy túraendúró kell..gratulálok.
Abban segítek,okoska,hogy eg ilyen kurvára nem 20 éveseknek való,és sok barátom pályázik,akik 35-45 közt van.
Mert egy kor után nem mer forgalomban menni vele,ahol egy Suzukis kinyírná..
Pályán mennek,még rendszámuk sincs..

Guld Péter 2009.12.13. 13:36:55

Szia! A cikk valóban zseniális, de azt a kb. 3 órát,amit a megírására fordítottál, nem számoltad. :)
Cseréld be abba a fránya autóba.

donphobos 2009.12.13. 13:40:44

Szerintem ezt a motort meg kellene tartani, ápolni és élvezni amikor jó idő van. Kár lenne eladni, mert nekem úgy sugallja az írás, hogy a funkcióját maximálisan ellátja.

Esetleg lehetne mellé venni egy túra-endurót, hogy ne kelljen ha-sal-ni :-)

neked ugatok 2009.12.13. 13:47:14

amikor én eladtam a kis motoromat, az én vevőm is bizonytalan volt
vagyis abban biztos volt, hogy ez a motor kell neki, és meg akarja venni, de meg kellett mutatni a haveroknak, a haver márkaszervizesnek, foglalót akart adni érte, hogy másnak el ne adjam...
aztán a végén benyögte hogy 400 helyett csak 300-at ad érte, pedig azt hittem nálam a labda, és akár még többet is hajlandó lenne fizetni, csak hogy megkapja

osztottam/szoroztam, és odaadtam neki 330-ért, így meg tudtam venni az én új motoromat, mindenki happy :)

Ender Gábor 2009.12.13. 13:58:25

@Darazs1: "Egyébként kb. milyen összegből lehet KRESZ-kompatibilissá varázsolni? Tükrök-lámpák..."

ZSEB-BE-NYÚ-LÓS.

SRX 2009.12.13. 14:02:15

Van egy zseniális magyar közmondás, miszerint: kettőn áll a vásár ! Tetszik az írásod, mert szórakoztató, de nem nagyon tudok azonosulni a helyzeteddel. A vevő bizonytalanságát inkább megértem, ne felejtsd, hogy ő is majdnem annyi időt vesztett az akcióval, mint Te. Tudom, hogy ezeken az oldalakon súlyosan vasbeteg emberek kommunikálnak, de nekem nem elég indok a kapkodásodra, hogy beleszerettél egy másik verdába. A Te lelki hozzáállásod sem piskóta.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.12.13. 14:18:09

@Ender Gábor:

Meg egyébként is, ki az, aki egy pályára épített 600 RR-el akar a körúton gurulni?

:)

fujita 2009.12.13. 14:26:16

mér nem adtad oda 800-ért
már az új autódban ülnél
ehelyett cikkeket irogatsz
te tudod

konti10 (törölt) 2009.12.13. 14:26:39

Ez nagyon jó volt. Olyan magyaros. Tenerét beszámolsz? Plusz egy új tuningolt 6000 wattos hajszárítót meg némi csicskót. Persze, csak ha semmi baja a gépnek. Van egy szaki jeruzsálembe, vele szeretném megnézetni... Részvétem. Várni kell kis időt, valamennyit. Nem tudom pontosan, de amilyen kevés új gépet adnak el mostanába, hamarosan vissza jön a használtak becsülete. Használtat venni mindent lehet olcsón most.

spark82 2009.12.13. 14:51:56

@fujita: annyiért se vette volna meg, tuti. Vagy megvette volna, és most vissza akarná vinni. :)

fujita 2009.12.13. 14:57:15

@spark82: ez sose derül ki, mert emberünk önérzetesebb volt a kelleténél

Ender Gábor 2009.12.13. 15:03:48

@fujita:
Ember. Végigolvastad? Fogadjunk, nem.

Azt mondtam neki, hogy oké, 800ezer. Tehát elfogadtam a saját ajánlatát, amin gondolkodott még fél órát, majd azt mondta, hogy inkább nem.

Csak a yamaha 2009.12.13. 15:09:09

@UltimateUbul: Te vazze ugyamilyen körülményeskedő lehetsz mint itt az érdeklödő...Amugy sok nemnormálisnak.Ilyenkor kell motort venni mert:1.Tulkinálat van.2:Mert van időd szezonik saját igényeidhez alakitani/javitgatni a motort,és nem álmodozni és a csodára varni...

fujita 2009.12.13. 15:14:29

@Ender Gábor: persze, végigolvastam, de nekem elsőre az alábbi mondat nem egyenlő azzal, hogy mosolyogva a tenyerébe csaptál volna: "Igazából röhöghetnék is, de minek tegyem, nem akarom bántani szegényt. Inkább elmagyarázom neki, hogy ha most azt mondom: oké, nyolcszázezer, akkor sem fogja megvenni."
egy ilyen bizonytalan embernek sokszor egy apró lökés hiányzik, de egy ilyen fölényeskedő megnyilvánulás után nyilván inkább elkullog

McK (törölt) 2009.12.13. 15:29:07

@fujita: Egy ilyen embernek egy kibaszott nagy seggberúgás hiányzik..vagy az a bizonyos apró lökés..de az a 10-ről.
Mi az anyjának megy el valaki motort nézegetni,ha nem akar venni?Ennek a fajtának az a baja,hogy kurva sok ideje van..

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.12.13. 15:41:39

@Ender Gábor:
minek hívtad fel??
Szerintem a vevőnek kell hívnia az eladót és nem fordítva.Nekem is sokan momdták már hogy jönnek megnézni a motort ..azóta is jönnek ....én mégsem hívtam őket fel mert az olyan megalázkodó dolog.ha valakinek kell az föl hív többszőr is!!!Aki csak emailt ír az valószínű nem komoly.

fujita 2009.12.13. 15:41:49

"ez a fajta" konkrét esetben a kezdő motoros, aki próbál a maga, valóban nem túl szerencsés módján nem ráfaragni. Gábor belement ebbe a játékba, és lehet, hogy csak egy pici türelem hiányzott volna a végére, hogy fogjon egy balekot, akinek a zavaros gondolatai között igenis tényező az, hogy hogy beszélnek vele

McK (törölt) 2009.12.13. 15:43:00

@Ender Gábor: Egyébként mindenképpen te leszel a hülye...:D
Ha erőszakosabb lettél volna, azért, így, hogy túlzásba vitted a toleranciát,azért..
Mindenképpen lehet hülyézna valamiért...:D
Megértelek,átérzem az esetedet,különösen ,hogy nem kevás esetben meg tudnám igazolni,hogy eladni nem éppen kellemes foglalaltosság,pláne hülyéknek..mert venni ők is akarnak..

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.13. 15:43:50

@UltimateUbul:

Egyébként részben igazad van.

Másfelől, ha valaki el akar adni valamit, akkor számolnia kell azzal, hogy emberek jönnek megnézni, lehet, hogy el sem viszik, lehet, hogy jön másik 20 érdeklődő, aki nem viszi el és ez mind idő.

Régen, mikor használtautótelepen dolgoztam, tudatosították bennem, hogy azért éri meg az embernek behozni az autóját és ránk bízni az eladást, mert így nem kell neki magának bajlódnia a jármű eladásával. Így az eladónak ideje és fáradtsága marad meg, ami sokszor pénzre átváltható. Tehát a bizományos értékesítés egyben egy szolgáltatás, ezért sok embernek megéri kereskedésre bízni az értékesítést, még ha ott kevesebbet is kap érte.

Nem arra célzok, hogy add be valahova, hanem arra, hogy valamely termék eladása, akár új, akár használt, időbe pénzbe és energiába kerül. Kezdve a marketinggel, folytatva a termék eladható állapotba hozásásával, az állagmegóvással és a vevőkkel való törődéssel.
El sem tudnám mondani, hogy hozzám hányan jönnek be a boltba, akik csupán beszélgetni akarnak. Örülnek, hogy valaki meghallgatja őket. Én meg kénytelen vagyok, mert mégsem dobhatom ki.

Ettől függetlenül vannak baromarcú "vásárlók". A kereskedelemmel való összehasonlítást csak azért tettem, hogy senki ne gondolja, hogy a használt gépjármű eladása az ettől valami távoleső dolog lenne.

McK (törölt) 2009.12.13. 15:44:11

@Gyurma73: Ez pedíg tökéletesen így van.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.12.13. 15:44:27

@Gyurma73:
valószínű azért nem hívott másodjára mert,TÚRA ENDURÓ KELL NEKI:-))

Csikós Zsolt 2009.12.13. 15:47:30

Jaj, Baba, beszartam, most is röhögök...

Bazmeg, velem mindig pont ez esik meg, csak két idióta között megtalálnak a kemény nepperek, akik kicsivel kevesebb időt vesznek el, viszont borzalmasan bealáznak. Istenem, hogy a Bazeg milyen úriemberesen ment el. 350. Jött az ember, így rohadt, úgy rohadt, de jót, tetszik, 250. Én a 250-et két hónap reménytelen hirdetés utánra vizionáltam, de végiggondoltam. Egymás tenyerébe csaptunk. Mosolyogtunk. Senki nem vert át senkit, jó üzletkötés volt, azóta is szívesen találkozunk.

Látod, én meg mindig impulzíven veszek, nem tökölök. Odamegyek, ha széthullik, de tetszik a tolóteteje, megveszem. Aztán szétesik hát. És még nagyobb öröm, amikor autóvá válik megint. Csak a pénzt és az időt kell belekalkulálni.

Gratula, mármint nem az eladáshoz.

Csikós Zsolt 2009.12.13. 15:50:28

@Forrester:

Forrester, csak talán nem te voltál a vevőjelölt? Vagy az apád, és fáj, hogy nem adja köcsön :-)

Ender Gábor 2009.12.13. 15:51:13

@Csikós Zsolt:
"Látod, én meg mindig impulzíven veszek, nem tökölök. Odamegyek, ha széthullik, de tetszik a tolóteteje, megveszem."

Ugyanezt csinálom, eddig nem bántam meg. Persze lehet, majd olyan is lesz, hogy meg fogom :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.13. 15:55:00

A történetet olvasva nem mehetek el a pszichológia mellett.

Pár példa:
Ki ne látott volna olyat, hogy egy áruházban mittudomén promóció van és kekszet kóstoltatnak. A vásárló elfogadja a kóstolót, és talán azért, hogy nem tűnjön ingyenélőnek, mindjárt kér is egy csomaggal. Aztán vagy kifizeti, pedig nem akart ilyet, vagy kirakja a kosárból a következő kanyarban.

Távolról hasonló ehhez a viselkedéshez, hogy valaki érdeklődik pl. egy motor iránt, aztán az eladó felhívja, hogy gyere ide, tuti megegyezünk. Ha ekkor azt mondja, hogy:
Nézd, nincs is pénzem, vagy nézd, inkább egy túraendúrón gondolkodom, akkor a legelső érdeklődése miatt komolytalan embernek tűnhet. Ha viszont beszáll a játékba és talál egy okot, ami az eladónak vagy a terméknek felróható, így erre hivatkozva elállhat a szándékától, máris nem tűnik komolytalan embernek.

A fenti esetben ilyen dolgokra nem tudott hivatkozni, így ez most nem jött be neki.
Az emberek viselkedése nagyrészt nem véletlenül történik, ki lehet bogozni, ki mit miért csinál úgy, ahogy. Bár nem mindenki egyforma, túlnyomórészt bejönnek ezek a dolgok.

Gábor!
Gondolj bele, Te ugyanilyen magatartást tanusítanál, ha meglenne rá a pénzed és meg akarnád venni a kupét?

Ender Gábor 2009.12.13. 16:01:42

@Mk412: "Gábor!
Gondolj bele, Te ugyanilyen magatartást tanusítanál, ha meglenne rá a pénzed és meg akarnád venni a kupét?"

Nem. De még sosem inzultáltam senkit három felvonásban, ezt tegyük hozzá.

Az okfejtésed jó, de ha belegondolok: mi a fontosabb? Elcseszni a saját életemből is tizeniksz órát, vagy azt mondani a telefonba egy vadidegennek, hogy nem, nem kell a motorod. Mert nem és kész. Van jobb a piacon, van olcsóbb, van szebb, satöbbi. Én inkább vállalnám, hogy a vadidegen ember úgy hal majd meg egyszer, hogy volt egy komolytalan érdeklődője. Mert ez így nekem nem kerül semmibe.

Arról nem is beszélve, hogy a két barátja, az első számú szakértője, és a szerelő idejét is ugyanígy ellopta. Ugyanis utóbbi - természetesen - ingyen nézte át a motort.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.13. 16:04:48

@Ender Gábor:

A válasz egyszerű:
kognitív disszonancia.

Az egyik típusú ember simán megmondja, hogy köszi, nem kell.
A másik típusú hegyeket megmozgat, hogy igazolja magát.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.12.13. 16:36:05

@Mk412:

>A másik típusú hegyeket megmozgat, hogy igazolja magát.

De várj, ők nem Hondát vesznek, hanem Suzuki Swiftet. Ja, nem. Csúnya előítéletek, szégyellem magam.

stellaz1 2009.12.13. 17:00:02

Én nemrég bicaj alkatrész szettet néztem az apróban. Ritka, régi alkatrész, ilyet kerestem.

2. emilben váltásban közöltem rossz balek müdjára, hogy megbveszem az egész hóbelevancot, csak mondjon árat.

5. emil váltásban sikerült árat kapnom (közben kaptam 2-3 emilt, hogy akkor most tényleg igazából komolyan érdekel?), a vételi ajánlatot továbbra is fenntartottam. Mondom mikor és hol jó neki, már megyek is a cuccért.

8. emil váltásban már nagyon erősen értetlenkedtem, hogy mi a gyík oka van, hogy nem köttetik meg az üzlet.

9.emil váltásra elküldetm a jó büdös picsába, meg hogy szórakozzon valaki mással. Erre visszaírt, hogy nagyon sok az érdeklődő és mindenkinek válaszolnia kell, és még meg is volt sértődve, hogy hogy beszélek vele.

És erre már nem is tudtam mit válaszolni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.12.13. 17:05:57

@Ender Gábor:
legalább átnézték a motorod
ingyen háromszor:-))

motoregeer 2009.12.13. 17:40:52

én simán lefejeltem volna az ürgét..de komolyan :)

apropó, hasonló sztorim van, egy hónapja volt aktuális:

már régóta vágytam egy nagyobb vasra-viccen kívül túraenduro:D- Africa Twin. A közeli kereskedés használtgépei között véletlenül pillantottam meg, persze buzgón rohantam be érdeklődni. Aludtam rá egyet, kell a motor. Mivel csóró suttyó vagyok, csak hitelben gondolkodtam, eladó hölggyel átbeszéltük a lehetőségeket( neki külön köszönet a kitartásért..! ), ilyen-olyan papírt hozzak, a hitel meglesz. Örömtánc, stb. de az átiratásra kell 65ezer, mondom sebaj, van egy Etz-m meg egy Schwalbe-m, a Simot úgyse hajtom régóta.
Hirdetést feladtam, a sok komolytalan érdeklődő után egy komolyabb hívott, beszéltünk vagy 20percet telefonon, a kicsiben 10500km volt garantáltan, gyönyörű állapotban tényleg, pöccre indult mindig, blokk nem volt széthúzva sose, lényeg a lényeg, nagyon szuper motor volt, imádtam. 75ért vt hirdetve, 65ért vigye, hogy át tudjam iratni a Twint. Eljött, vagy fél órát vacogtunk kint, láthatóan minden apróság érdekelte, majdhogynem nagyítót vett elő..hogy itt van egy picike rozsda..1984es Simsonon..pff, nyeltem nagyot, majd említette hogy nem lehetne még alkudni belőle, mire mondtam h így is elengedtem egy 10est, nem elég? Már majdnem hogy én éreztem kínosan magam, hogy mi ez a sz*r amit rá akarok sózni.. Végül kezet csaptunk, elvitte 65ben.. okés mondom jöhet a twin :) kb 2heti futkosás ide-oda, -bankba, munkahelyi irodába stb- vittem a papírokat, mondta a hölgy h meglesz 2hét múlva kb a lóvé. A vége a sztorinak 2hónapnyi futkosás lett, a bank belefosott az egészbe, nem lesz Twin...a bőgés kerülgetett komolyan. Eladtam egy remek kis járgányt szaros 65ért, a pénz persze erre-arra elfolyt..de az Mz megmarad akármi legyen:D ---egy valamit kihagytam: miután elvitte az ürge a simsont, rá egy hétre hívott, h biztosan a gyári blokk van benne?? csatt, biztosíték kiolvadt, telefon a műhely sarkában landolt..:D

uh. vannak barmok egész bő mennyiségben, a jó Isten kíméljen mindenkit tőlük..

eff 2009.12.13. 17:50:53

Megmosolyogtatott...:) En gyakran elek at hasonloakat. Itt egyetlen egy hiba volt az elado(cikk iro) szempontjabol. Szamolt azzal az osszeggel ami meg nem is volt az ove. Oreg hiba! Regebben 1000x befurodtem azzal, hogy a meg meglevo masinam arat beleszamoltam a leendo gep vetelaraba. Termeszetesen a "komoly" vevom minden szart kitalalt, hogy miert is nem jo neki(sokba van, karcos, nem tetszik a szine, odakakilt a legy a burara, stb.) a hasznalt(!!!) mocim, ami ugyebar nem zsiruj. Akitol meg venni akartam a leendo legujabb szerzemenyemet az meg "kostolgatott", mivel erezte, hogy komolyak a szandekaim, hogy mar 10-en el akartak vinni ennyi arert, meg XY 40e-el tobbet is megadott volna a szinte uj(~5e mar biztos volt benne alapbol) gumik miatt. Mar rajottem az evek soran, hogy kibaszottul nincs "bobmbabussines", ami meger tobbnapnyi szopast, na meg megalazkodast(reggeli tukros onszembekopkodest). Az "ido" mindig hozz egy ujabb tuti masinat, es egy normalis vevot ...:) Esetleg egy kis kolcson 1-2 honapos lejaratra ismerostol ajandek egetettszesz kamatra, bar mar itt is volt kopkodes, igy mar ezt sem csinalom.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.12.13. 17:52:06

@motoregeer:
jó fölment a swalbe ára én 10 éve még 25 ért adtam el egy 84 es 51 est.

szityyyu2 2009.12.13. 18:06:01

Én is hirdettem a motoromat, aztán meguntam most egy kis időre...majd késsőbb lehet megint hírdetgetem.
Ami nekem a legkeményebb volt: A szokásos rutinkérdések, hogy mennyi a vége (ki volt irva, hogy fix az ár) ... mondom 22O, de még egy kicsit ment volna. :D
Aztán egy tripla csavar a leendő vevőtől. Mennyi a károsanyag kibocsájtása? Nem akartam hinni a fülemnek, visszakérdeztem hogy komolyan kérdezi-e. Ö meg megkérdezi, hogy miért kérdezem....
Egy szó mint száz, az ilyen idióta barmokat szívlapáttal kéne kergetni.

fujita 2009.12.13. 18:17:02

azért lássátok már be, hogy nem aranyat árultok
pont az ilyen barmok fogják letenni az áhított összeget, akik még tapasztalatlanok, és vágynak valamire, amiről azt sem tudják pontosan micsoda
ha csak űberfasza nagyöregeknek vagytok hajlandóak eladni, mér nem vette meg senki a haveri körötökből
mintha alanyi jog lenne, hogy jól ki tudj szállni egy használt versenygépből
beszarok

pog ma thon 2009.12.13. 18:19:58

40 évesen ilyen töketlen baromnak lenni? Milyen papucs lehet ez othon?

Zorgo 2009.12.13. 18:23:46

Valaki írta,hogy alig van most érdeklődő a motorjára.Ember,ilyenkor motort eladni nagyon nehéz!Eladtam már pár gépemet,de január-február előtt a kutya fel nem hívott,hogy venne,megnézne bármit is.Ilyenkor a vevő fehér holló!A másik,hogy nekem is akadt olyan paraszt,hogy a hibátlan, 1,8m ért kínált MT01-esemre még akart egy garnitúra új gumit is kérni mielőtt megvenné.Mert,hogy szeretné a tavaszt új gumival kezdeni.Ahaa.Szépen,csendben becsuktam a garázs ajtót,és csak ennyit mondtam,nem eladó,szevasz!Tréler?Gödöllő?Nincsen az az Isten!

Adamovich Erik 2009.12.13. 18:23:46

Király az írás, sírvaröhögtem...
Sajnos Én is jártam már így, volt már olyan vevőm is akit igazi vakmarhának tartottam, még sikeres eladás esetén is!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.12.13. 18:23:47

@szityyyu2:
és tényleg!
mennyi a károsanyagkibocsájtása?

Forrester (törölt) 2009.12.13. 18:29:54

@Csikós Zsolt:

Zsolt, nem, elnezted, en egy szinvonaltalan kommentre reagaltam ;) A cikk zsir volt.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.13. 18:31:44

@MTFUN:
Én épp ezért télen akarok motort venni.
Bár nem tudom azonnal élvezni, de jóval olcsóbban megkapom. Tavasszal elkezd felfelé kúszni az áruk.

dtk74 2009.12.13. 18:34:01

Nekem egy átépített, Low Riderré varázsolt Kawám ment el első motorosnak, aki úgy másfél hónappal később felhívott, hogy beszart a fék, széthullott valami, és hát erről én nem szóltam. Mármint a rossz fékről. Mondom neki, nálam jó volt, kicsit szégyelltem is magam, mert hát lehet hogy nem vettem észre valamit? Aztán megkérdeztem mennyit ment vele azóta. nagyjából négyezer (4000) km-et!
Nálam itt szakadt a cérna. A huszonpáréves, átépített, 400 ezer forintos motortól mit várhat bárki is? hogy 4 ezrenként nem kell majd megnézni a főbb részeit?

dtk74 2009.12.13. 18:35:43

Májusban vettem egy Triumphot, azt meg októberben a Motor Traderben újra láttam. Eladóként. Megnéztem, megvan, pedig az az eladó motor tényleg az enyém, tankfestésről egyebekről felismerni. :-)

Zorgo 2009.12.13. 18:36:05

Még annyit,hogy sajnos kicsit Magadat is megszopattad,mivel eladási kényszerben voltál.Így olyan kompromisszumokat is kötöttél a vevővel,amit normális esetben nem tettél volna!Ennyit mászkálni egy motorral sajnos elég nagy szívás,és látod előbb utóbb jött valaki aki lebeszélte a csókát,valami másra.Nem szabad a vevőt ennyire kiszolgálni,és főleg nem kibillenteni abból,hogy ha szeretné megszerezni akkor fizesse ki,és utána majd törje rajta otthon a fejét. :)

dtk74 2009.12.13. 18:40:38

Az íráshoz. Nem aza baj hogy nem veszi meg, hanem az, hogy valójában nem is akarta megvenni, mert nincs zsüksége egy pályamotorra. Mindössze tapasztalni akarta a motort veszek, nálam a lóvé érzést, kötelezettség nélkül.
Ha valaki kurvázni indul, de útközben elkanyarodik mert rájött hogy inkább pecázna, abban nincs meg a gerjedelem. Csak a mehetnék

szityyyu2 2009.12.13. 19:08:59

@Gyurma73:

Hát, gondolhatod.... fingom se volt mit mondjak.

UltimateUbul 2009.12.13. 19:22:59

@McK:
Kösz kollega, jó hogy az itteni bandából senkitől nem tudom rossz néven venni.:D Tudod, a tőlem fiatalabb gépek már feszélyeznek, szóval inkább szívok a közel 30 éves szarral és mellette szevaszt köszönök neki reggelente mikor rárúgok. ;) És a púpos MZ után nincs élet...

UltimateUbul 2009.12.13. 19:29:52

@McK:
Pff baszki, tényleg ennyire ráérős haverjaid vannak? Valszeg kimaradt a kölyökkori gokartozás náluk, most pótolják. Hát én hadd ne nézzek semmi műanyagot a szamáron, de még jobb ha annál több krómot látok. De olyan igazit majd a nyögdíj mellé. Olyankor majd néha azért megyek ki télen hogy hallgassam az alapjárat dohogását.

UltimateUbul 2009.12.13. 19:36:45

@Csak a yamaha:
Ezzel baromira mellélőttél, én olyan vevő vagyok aki annyira tudja hogy épp mit akar, hogy általában meg se nézem a más típus és évjáratú hirdetéseket ha enm csak azon az egyen lógok míg be nem bukik valami értelmes. De van úgy hogy még a belső kárpit és a szín is eldönti a kérdést, mert olyan lényegtelen részletek is megfognak a konkrét járgányban.

UltimateUbul 2009.12.13. 19:41:41

@Csikós Zsolt:
nepper mindenkit megtalál előbb utóbb. Pláne aki sláger modellt árul. Tul képpen a samarát leszámítva én mindig ilyeneket tarháltam be.
A Bazeggel meg azért lehetett ilyen kurva mákod mert abból a modellből az adott időben épp nem volt kínálat és ha valakinek kellett egy jó ár/érték arányú akkor dönthetett: vagy ezt vagy semmit.
A 124-esből meg mindig van annyi mint a szemét ha épp nem kombi akkor is, és mivel baromi lutri olyanba belevágni ezért húzták le pofátlanul, ott te basztad el h magas áron vetted és belefeccöltél egy valag pénzt.
Ilyenkor ha nincs megszorulva az ember akkor nem adja el egy darabig és akkor fasza, csak sajna nálad nem úgy jött ki a lépés így bukta volt a mese vége, pedig akár lehetett volna happy end is.

mbtomi 2009.12.13. 20:00:19

Hirdetek egy Aprilia Sr-50 LC-t, Melandri replica, 350-ért. 3700km van benne.
Múltkor felhív a gyíkarc, azt mondja: "há' 280-ért odaadod tezsvírem?"
Ilyenekkel van tele ez a parasztország...
Mi a fenét képzelnek ezek?! Sose fogom megérteni ezt a fajta hozzáállást.
De itt ez dívik, nézzük csont hülyének a másikat, hátha bejön...
Van baj ebben az országban, nem is kevés...
És a helyzet fokozódik!

ZON 2009.12.13. 20:16:48

Kivittétek Gödöllőre, és nem vitte ki egy próbakörre a Ringre, a te költségedre??? Szerencsés csillagzat alatt születtél!
Vadász, vadász...

SilkPhoto 2009.12.13. 21:12:24

írj egy privát levelet a donor@gsxrfans.hu -ra a motorról ha még aktuel és megegyezünk...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.12.13. 21:43:56

Én nem megyek márkaszervízbe sosem, a vevő kérésére sem. Ha a vevő megkérdi miért, elmondom neki, hogy itt is el tudom mondani az autómról, hogy szar, nem várok két órát, hogy más mondja el. Utoljára a 2003-as, 100e. km-es (Pohu-s szkönyv) Audimra mondták a Porschénál, hogy kb. 1.5 M kell rákölteni, hogy megbízható állapotba kerüljön! Csak kicsit voltam ideges. Autókázás is csak akkor van, ha utána papírozunk. Amikor az RS 2-esem árultam, akkor is jött egy csomó hülyegyerek, hogy próbáljuk ki. Mondtam nekik 1M az asztalra és mehetünk.

Zorgo 2009.12.13. 21:46:52

Még annyit,hogy a cikk íróval minden együttérzésem, a tököm tele a sok 40-50 es faszkalappal akik eljönnek úgy motort nézni,hogy közben a pannóniás,czetkás sztoriktól hemzseg az agyuk!!Mi a szarért nem vesznek újra egy olyat,ha már a nosztalgia az égig ér?Elfelejtették már mennyits szívtak vele?Mennyit szerelték úton útfélen?Igen,már el.Most már csak az maradt meg,hogy milyen szuper volt végre nem bringával járni,és ezt minden egyes motorvásárláskor el kell mesélni az elejétől..újra,és újra..

muz 2009.12.13. 21:47:59

Nem akarlak megbántani,de ezt az egész sz@rt magadnak köszönheted.
Olyan erős volt a vásárlási kényszered,hogy eltompította az objektivitásod.
De szépen megírtad.

Egy endurós:-)

eff 2009.12.13. 22:18:45

@MTFUN: En a 40-50-eseket szeretem, mert ha nem is tudjak milyen mocit akarnak, de ha jo allapotut hirdetsz, es tetszik nekik megveszik mert van penzuk...:) En a ~17-21 kozotti csirkeket utalom, mert kibaszottul "ertenek" mindenhez, bar penzuk nincs, de kurva sok olyan haverja van, akinek tobbekkozt a 100db mocija kozul pont van egy olyan mint az enyem, es akkor jonnek a nagydumak...:) Meg a legszebb amikor az arba "be tudsz szamitani egy hypertuningos 50-es robogot+xbox360-at"...:))) Esetleg tudsz varni par honapot, mig megszerzem a penzt(es itt megint jonnek a vakitasok)...:)

Jetstream 2009.12.13. 22:49:00

Ezt kellett volna mondani neki:
- Az AD&D-s informatikus vegyen túraendúrót. Az igazi férfinak sportmotor kell. Szoktál AD&D-zni vagy a pályán akarod csapatni?

Jetstream 2009.12.13. 23:00:37

@Asszeretnémondani: "elmondom neki, hogy itt is el tudom mondani az autómról, hogy szar, nem várok két órát, hogy más mondja el."

- Öcsém, ha elmegyünk a baszott márkaszervízbe, akkor ott majd leolt a tag, hogy ezt cseréld ki meg azt cseréld ki. Persze fullra gyárira, érted, óránként egy egomi látkép munkadíjért. Igen? És a vége mi lesz? Vadi új lesz? Apád fasza lesz vadiúj! Ez egy 5 éves, gép 800-ért, ha újat akarsz, vegyél két és fél nagygurigáért újat. Haver, ezt így konkrétan elmondom neked, hogy a következő szezonba nagy eséllyel lezúzod majd. Ha ezt veszed, legalább marad pénzed kármentésre és cidáztatni a bringákat a Siófok bícsen.

docgoyo 2009.12.13. 23:05:38

Gábor!

Engem ez a Balázs nevezetű szaki érdekelne. Merthogy éppenséggel pont egy hangyányit lebombázott oldalú M3-mal szemezek egy hannoveri kereskedésben, pont ugyanerre a célra, ráadásul pont fehér színben. Szigorúan hobbi célra... És egyenlőre segédfogalmam sincs ki fogja át/megépíteni, mert én egy biztosítékot sem tudok kicserélni egyedül.

Kaphatnék kontaktot ha lehet?

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.12.14. 01:15:04

Alfa a falon, BMW az állványon. Nekem való hely lehet.

zöldi 2009.12.14. 11:09:13

Baba, király vagy!!

Egy motoreladós esetem: Vettem egy motort októberben, a másiknak mennie kellett. Használtautó, képesmotor, satöbbi. Telefon egy szál se. Email két naponta. Nem vártam mást. Télen csak a hülyék motoroznak(én is), 11 éves gépet ó.sz. 60ezer kilométerrel+ bevallottan bontott blokkal itthon nem könnyű eladni.
Erre jön egy mail decemberben, hogy megvenné, küldföldön van, márciusig nem jön haza. Motor szépségét még méltatta hosszú sorokban. Aztán pár hét múlva mél újra, hogy mennyit kéne letennie ahhoz, hogy márciusig tartsam a gépet....Megegyeztün X összegben, párja átultalta, én küldtem neki róla egy aláírt papírt. Aztán egy márciusi napon megjelent egy szimpatikus srác, lementünk a garázsba, nagyokat vigyorogtunk, elmentünk a bankba, majd távozott a motorral. Öröm&bódottá

zöldi 2009.12.14. 11:13:00

@Ender Gábor:Ja, áruld már el kérlek, milyen kupé? Ugye régi és BMW? Csalódnék, ha más lenne....

Ender Gábor 2009.12.14. 11:48:35

@zöldi: akkor elég lesz majd akkor csalódnod, ha már nálam van :) a régi egyébként stimmel, nem is jársz olyan messze...

Psziho 2009.12.14. 11:49:23

nem volt pénze,csak ideje és azt latolgatja hogy milyet vegyen majd egyszer!

nem vevő-nézegető!

az ilyeneket udvariasan le kell szerelni az elején,

télen a vevőt onnan ismered fel,hogy furgonnal v. utánfutóval fog jönni

megnézi kialkudja fizet!

Zorgo 2009.12.14. 12:20:09

Amit nem értek a történetben az az,hogy a pályázás mint cél,elég konkrét dolog.Aki eljut ide,hogy pályázni szeretne a motorjával,azt nem lehet egy túraenduró szöveggel mellékvágányra vinni.Persze,olyan előfordul,hogy hezitálsz típusok között,de azt azért már csak tudod mire akarod majd használni?!Ha elindulok choppert venni,akkor nem megyek haza egy speed géppel,vagymi,és fordítva! :)

Ender Gábor 2009.12.14. 12:21:50

@zöldi: ugyan... sokkal, hogy is mondjam, hétköznapibb.

Krisi 2009.12.14. 12:32:10

@Psziho: azért mondok egy kivételt, nem feltétlen furgonnal megy a vevő:

majdnem napra pontosan egy éve vettem meg a motorom, a város másik végéből hoztam haza lábon (Rákoskeresztúr-Svábhegy). odamentem busszal, jól beöltözve, emberek csak néztek :)

haza meg már teli vigyorral jöttem életem első saját nagymotorján :)

@Ender Gábor: fogadjunk, hogy Manta. vagy Capri. bár Alfa is lehet. Merci? mondjuk tök mindegy, ha legalább 20 éves, kupé és hátul teker, akkor csak király autó lehet, az biztos :)

Zorgo 2009.12.14. 13:01:05

Hja ja,a nézelődéshez pedig főleg nem kell furgon :)

Zorgo 2009.12.14. 13:06:59

Bizony,az nagy királyság ha legalább 20 éves.Lesz egy boldog autószerelő is legalább,aki megépíti a pénzedből a családi házát. :) Ilyen öreg szart csak az vegyen aki garázsban született, vagy legalább ott akar meghalni szerelés közben.

hip · http://riderblog.hu 2009.12.14. 13:39:07

Szia!

Aranyos írás. Az én első motoromra is volt egy hasonló vevő. Neki az volt a mániája, hogy valami ősi papírra rajzolós műszerrel méressem be a kompressziót benne...
Persze végül egy másik srác vitte el szombatról vasárnapra.

Az együttérzés mellett viszont muz-zal értek egyet, te is benne vagy a saját szopatásodba. Megnéztem a hirdetésed, ez egy igazi odaverős pályamotor. Kezdőnek szertintem egy jólelkű motoros haver sem ajánlaná. Ki akarja próbálni pályázást? Vegyen egy sv 1000-t vagy 650-et...

Zorgo 2009.12.14. 14:01:42

Nem teljesen mindegy?vagy ez most a Széf c műsor?

muz 2009.12.14. 16:55:51

Azért van példa a másik oldalról is.
Traderben ,kicsi képen jól kinéző GSX 1100 EF.
Telefon,mondom az embernek küldjél normális képet.
Mellé duma,kereskedés,beszámolt vas,nincs ideje,de annyira zsír a bringa,hogy ha yamaha lenne el sem adná.
Na,én meg ott b@sztam el,hogy akartam egy ilyen motort,és mivel nem sok van belőle ,elautóztam békéscsabára ,debrecenből(mondjuk én vevő lettem volna)
A lebeszélt időpont ellenére alig tudtam előkeríteni azt a köcsögöt,először a feleségével le is tagadtatta magát(szombat).
Előkerül,durrog(LEBESZÉLTÜK AZ IDŐPONTOT),kinyitja a szalont és előtol egy hulladékot.Az idomok belül összeszegelve,a blokk a hengerfejtől a karterig olajsáros,a hangja mint egy kávédarálóé.Nehéz lehetett azt a blokkot kinyírni,de valakinek sikerült.Persze meg volt sértődve mikor kiakadtam és elküldtem a picsába.A lóvé zsebben volt.

Oktato 2009.12.15. 23:58:27

Ja, nem mindenki jár furgonnal motornézőbe. Én Stiftel voltam Babetta nézőben 3 éve. A srác 25e.-ért hirdette. Telefon , miegymás, odaút 95 km, 3x eltéved. Megérkezéskor a srác kinyitja a kiskaput, körbenéz, nagyot néz. Bemegyünk előtolja a vasat, kb. fél éve nincs begyújtva stb. duma, táncba hív. Naa akkor táncoljunk, én ezt viszem, DE indítsd be! Benyát leenged a Simsonból, gyertyát kitisztít, becsavar, és teker-teker-teker, majd csönd. Hát mondom magamban Táncoljunk, Te öreg ez teljesen halott, kuplungok meg miegymás cseréjére szorul! Hallottam, hogy az indítópofák kattognak, fordítva vannak berakva. Huszonöt helyett csak tizenöt. Hááát az nem kóser, meg kevés stb. Okés a dolog akkor nem kell, sarkon fordulás és a kapu felé araszolás. Táncba hív újra, hogy messziről jöttél stb. 20 legalább.
Hát táncoljunk, Tudod öreg ez céges kocsi a benya meg ingyen van, na szép napot. Legalább nézzem meg a kuplungot, látja, hogy értek hozzá. Tánc, Jól van tekerd én meg hallgatom. 5 perc után, Adj egy csavarhúzót, kuplungdekli le, indítópofák tényleg fordítva, Tánc: Te ez tényleg K.O. fogd meg milyen forró! Ha így eladod valakinek 20e.-árt a torkodat elvágja. Tánc:Így nekem sem kell!, dekli vissza. Araszolás kifelé, mire Tánc, ő: Neked mennyit érne meg? Háááát így hallatlanul 10e. Oké, vidd! Ja, még ö segített berakni a Stiftbe. Odahaza kuplungfordítás, kontaktellenőrzés, pöcc-röff indul és a motor is kb. 60%-os.
Nnna ennyit az adásvételekről. 1 a sok közül.
Aranyszabály, Te irányíts! Ha veszik, hadd vesszen. Ha komoly a másik fél nem fogja engedni, hogy elvesszen az üzlet.

babar34 2009.12.21. 14:29:21

Szegénykém...
Eladtam már néhány használt mocit, de ez azért erős. Ehhez komám Te is kellettél, hogy belementél a játékba. Nyílván a kupé okozta a ködöt...
és a bizományos értékesítést nem tartod elég hatékonynak? Vagy túl drága?

h_zolee 2009.12.23. 11:26:13

Jó cikk, nagyon jó a stílusa, szerencsére nem illeszkedik a belsőség-es meg egyéb TC-s írások unalmas sorába. De UltimateUbul-nak azért igaza van valahol, nem kell a rajongótábornak gondolkodás nélkül rátámadni. majd a cikkíró megvédi magát ha akarja. szerintem. :)

Tekila (törölt) 2009.12.24. 15:10:17

Ezzel a ketttőn áll a vásár dologgal egyetértek. Ha nem akartál volna autót venni, szerintem már a második
telefon után elhajtottad volna...
Jómagam is tapasztaltam hasonló dolgokat.

Áll egy pár öreglány a garázsban, akiktől nem is tudom mi kellene történjen, hogy megváljak. Eladó oldalon tahát még nem álltam, bezzeg ha vásárlásra kerűl sor...
...Nem kívánom senkinek!
Sunyi, dilettáns, hazug emberek (és nepperek) egész sorát ismerhettem meg.
Az egyik fél órán át strandpapucsban tologattott egy szegény Trophy-t, csak nem indúlt, és a "mennyi a vége?"
kérdésre "hááát ez fix!"-szel válaszolt. Ha valaki felad egy hírdetést, legalább arra legyen gondja, hogy
BEINDÍTHATÓ állapotba hozza az alku tárgyát. A kevésbé dörzsölteket talán még egy kis megtisztogatással is át
lehet ejteni. Ne a vevő előtt kelljen már kibányászni a nyúlketrecek alól...
(Veterán járművekről beszélek. Árakat nem is írok, nem a cikkben szereplő kategória. Bár valakinek a 60-80 ezer
is relatíve sok a fellelt állapotért...)

Van azért kellemes emlékem is. Még az elsők között pár éve vettem egy Schwalbe-t egy öregúrtól. Na itt nem
kellet kompressziót MÉRETNI :) Kellemesen elbeszélgettünk, árból is csak úgy engedett, ha miután rendberaktam
visszaviszem megmutatni. Ez meg is történt. Megcsodálta, még meg is könnyezte, és egy órányi motoros anegdóta után elváltunk.

Csak úgy, mint mindent ezt is embere válogatja. Ki kell fogni!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.12.26. 11:55:52

Őszinte részvétem. Én amikor az E46-ot árultam, az első három gyökér után magasról leszartam a vevőket. Aztán 8 hónap után jött egy, körbeszagolta, ment egy kört, alkudott egy sort, és megvette. Azóta is látom a városban, mindig tiszta.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása