Emlékeznek még, amikor roncsgyűjtő kollégám megvádolt, hogy puha a pöcsöm, mert nem vettem újabb krepedlit Imolában? Ő ilyen, neki a szép motoros csempéim nem számítanak, kénytelen voltam írásban és képekkel megvédeni magamat.
A blogbejegyzés után egy kedves olvasónk levelet küldött – cége éppen hasonló technikával kísérletezik, bármilyen zománcozott agyagfelületre képesek egyedi mintákat felvinni. Tizenkét órán át magas hőmérsékleten égetik a felületet, amely a végén kopás, karc és UV-fény tűrő lesz.
Munkájuk eredménye megérkezett a szerkesztőségbe: három gyönyörű csempe, amelyen egy Gilera reklámgrafika, egy eredeti monacói versenyplakát és a Sebesség oltárának grafikája látható.
Az autós, 15x20-as csempe megrogyasztotta Csikós térdeit, ettől még ő is ellágyult: nem emlegette fel a máskor hangoztatott rozsdás vasakat, azonnal garázsába képzelte. A Gilerás agyaglap is kelendő lesz, habár jövendőbeli gazdája még nem is tud róla. Megérdemli, veterán tesztjárműveink (Triton, Vespa VNB, Volvo P1800) állandó kölcsönzője; éppen egy Gilera Rossa Super Sport 150-et restaurál – természetesen azt is szeretnénk majd kipróbálni, muszáj előre megkenni.
A 10x10-es fekete csempe természetesen nálam marad, úgyis egy kísértetház felújításán dolgozom; lesz helye a koponyás dizájnnak valahol a falon. Kedves András, köszönjük szépen, rég örültünk ennyire ajándéknak.